abonnement Unibet Coolblue
pi_61492019
Het enige echte bento-topic!

Vorige deel:
Meet Mr Bento

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:


- sperzieboontjes,
- quiche met spinazie en feta,
- komkommersalade
- couscoussalade


- mais, erwtjes, tofu en kaas,
- wortelsla met appel en rozijn
- onigiri (rijstbal) gevuld met tonijn
- noedelsalade

(Beide van Zwaalie, in de Mr. Bento)


- gehaktballetjes, kaasje, gele paprika
- komkommer, zuurtje
- halve kiwi
- twee onigiri met furikake en een klein gehaktballetje


- onigir met furikake, gyoza-dumpling,
- kerstomaatjes, druiven,
- ontbijtkoekje
- gehaktballetjes

(Van Huuphuup)


- oreokoekjes,
- Eikuikentje, tomaatjes, kaassterretjes, miniflesje mangochilisaus,
- Roomkaaswraps,
- appelkonijntjes, patéetje met crackers en een mix van bosbessen, rozijnen en organische cacaobonen met een chocoladelaagje.


- Bento-poffertjes met blokjes roomboter en flesjes stroop.

(Van Minilot)

[ Bericht 2% gewijzigd door huuphuup op 09-09-2008 22:41:59 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61492047
Laatste post was van Macka66:
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:40 schreef Macka66 het volgende:
Geen bento, maar even laten zien wat je met de sushi vormen kunt maken. Zonder veel moeite: eerst de topping in de vorm, dan sushirijst - vulling - sushirijst erin, deksel erop en aandrukken, omdraaien en vorm eraf halen. Boel op een bordje leggen.

Onigiri met een vulling van tonijn en mayonaise, en plum flavored sesamzaad als topping, staafjes met een vulling van in hete olie gebakken courgette en rode paprika met mayonaise en mosterd, en bamboo-charcoal flavored sesamzaad als topping. Die dingen die er bij liggen zijn de vormen.


leg die nieuwe OP maar vast klaar
ziet er goed uit Macka
Ik heb zonet yaki-onigiri gemaakt, jumjum!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61492069
Er kunnen nog steeds mensen meebestellen bij www.japancentre.com!!

hoe meer mensen hoe meer vreugd en hoe minder verzendkosten
PM me maar bij interesse
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 10:16:31 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61492895
Misschien wat voor er bij in de volgende OP: BentoTV.
Een wat belegen meisje presenteert in filmpjes hoe je een bento box omspoelt en een eiersnijder gebruikt, maar er zitten ook leuke tips tussen. Echte cult tv
o ja, ze verkoopt ook gruwelijk dure bento spullen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61493089
Huuphuup, neem aan dat je niets verzendt naar Belgie? Ik bestel zelf nog wel s wat
pi_61493137
Goeie OP!

Ik heb net mn eerste bentomaaltijd gegeten, de komkommerschijfjes

Ik hou me trouwens totaal niet aan die hoeveelheden die in de OP staan ( 3 eenheden rijst/pasta/brood enzo) aangezien ik op dieet ben en dus niet zoveel rijst/pasta/brood mag hebben Dus bij mij wordt het vooral groente en fruit dat ik er in doe

Owja, misschien kun je die food container van de Halfords nog in de OP zetten? Als een makkelijke manier om aan een "soort" Bento te komen?
pi_61493234
Goed idee sylvana, zal hem erbij zetten.

@Macka66, haha, ja, ik krijg jeuk van dat meiske, dus had hem er daarom maar niet bij gezet, maar je hebt wel gelijk, het is wel nuttig en vermakelijk. Zal er alleen klein bijzetten ff dat het vrij duur is om via haar te kopen.

@Coldfeet, de verzendkosten worden gedeeld tot aan mijn deur, wat er daarna nog bijkomt aan verzendkosten is voor eigen rekening. Ik vind het prima op zich om naar België te verzenden, vraag is alleen of jij het de verzendkosten waard vind naar jouw deur toe
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61493500
Trouwens, Sylvana, ik houd me ook niet aan de hoeveelheden die in de OP staan hoor. Ik doe er altijd minder rijst in dan zou moeten en meer groente en vooral meer fruit in verhouding. Ik vind bijna 600 kcal voor een lunch toch vrij fors Okay, ik eet hem dan wel gedurende de hele dag, maar toch.
Maar ik heb het er in gezet omdat een hoop mensen schrikken als ze dat kleine bakje voor het eerst zien. "Zo klein?! Daar past toch nooit een behoorlijke lunch in?" Nouja, als je dan dus weet dat het de bedoeling is dat je hem volstouwt en dat je dan 500 - 600 kcal hebt met een normale bento dan heb je een beetje een indruk van wat voor maat je moet kopen enzo.

waren de komkommerschijfjes lekker?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61493585
Ik vind 600 kcal voor een lunch ook veel te veel, aangezien ik totaal op een dag maar 1000-1200 kcal eet. De komkommerschijfjes waren goed te eten Ik eet mn lunch ook over de dag, heb 3 pauzes ( kwart over 10, kwart over 12 en kwart over 2) en dan neem ik elke keer 1 bakje

Voor morgen ben ik van plan rijst ( met nasikruiden) te maken, sperzieboontjes met spek, sugar snaps met tomaat of paprika, gehaktballetjes en een kommetje soep
pi_61493677
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Er kunnen nog steeds mensen meebestellen bij www.japancentre.com!!

hoe meer mensen hoe meer vreugd en hoe minder verzendkosten
PM me maar bij interesse
Is helemaal niet duur daar!
Ik ga eens even rustig kijken vanavond, voor waneer wil je het weten?
Sweet and innocent...
pi_61493811
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:51 schreef Innocence het volgende:

[..]

Is helemaal niet duur daar!
Ik ga eens even rustig kijken vanavond, voor waneer wil je het weten?
Liever vandaag dan morgen, haha, nee serieus, het liefst hoor ik het zo snel mogelijk ivm de andere bestellers die anders dus langer moeten wachten. Maar zo enorm is de site niet dus ik denk dat als je een uurtje rustig kijkt dat je het dan wel gezien hebt
Kijk maar even op je gemak en laat het me maar weten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 11:36:31 #12
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61494755

van de uitgebreide esthetische bento link uit de OP Daar staan echt hele mooie schilderachtige bento's.
Heel wat anders dan mijn hoogtepunt van bentodecoratie ooit: octopussen van knakworstjes. Die niet te vreten waren
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61494776
ooh, wat een mooie creaties komen er toch steeds voorbij
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:49:58 #14
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_61495067
tvp in afwachting van mijn bento box !
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_61495257
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:36 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
van de uitgebreide esthetische bento link uit de OP Daar staan echt hele mooie schilderachtige bento's.
Heel wat anders dan mijn hoogtepunt van bentodecoratie ooit: octopussen van knakworstjes. Die niet te vreten waren


hahaha, ja, daar staan echt supermooie dingen tussen, maar ook dingen waarvan ik denk van damn, ik lig toch echt liever twee uur langer in mijn bed ofzo.
Ik vind het eerlijk gezegd juist meer een sport om een leuke/gezonde/aantrekkelijk/lekkere bento te maken met de dingen die je gewoon in je koelkast hebt liggen. En dus niet je rijst te kleuren met vier verschillende tinten food colouring en al dat soort dingen. Voor een keertje is dat best leuk natuurlijk, maar ik ga toch ook geen oranje brood met blauwe pindakaas meeslepen? Wat dat betreft ben ik meer zoals die dame van lunchinabox.net; het moet vooral snel en goedkoop zonder teveel hassle en er toch mooi en lekker uitzien en als het even kan een beetje voedzaam zijn

*later als ik groot ben wil ik zo'n amerikaanse koel/vrieskast zodat ik die helemaal vol kan stouwen met ingevroren bento-meuk enzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61495411
Ik kijk ook weer even mee.
Het is voor mij nog even afwachten of ik mee wil bestellen of niet dus wacht maar niet op mij. Mijn ouders zijn naar Beijing om mijn zus aan te moedigen en zij zouden daar voor me kijken of ze Bentobakjes en accessoires kunnen vinden. (Ja dat is China maar wel dichterbij Japan en een enorme wereldstad dus ik hoopte dat ze wat leuks konden vinden.)
Ik ga in ieder geval even naar de Halfords om te kijken hoe die is, een thermobento lijkt me superhandig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61495488
Ik heb trouwens her en der al best leuke dingen op de kop getikt voor ín een Bento, nu de Bento nog.
Ik heb uit Duitsland leuke cocktailprikkers, van de Action leuke uitstekertjes die origineel voor klei bedoeld zijn, siliconenbakvormpjes van de Blokker en de Xenos, kleine afsluitbare bakjes en flesjes en potjes van de Xenos en sojasausvisjes van de toko.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 12:10:46 #18
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61495511
Ik gebruik bento voor avondetenrestverwerking, en vul het dan aan met (van te voren gemaakte en ingevroren) onigiri of een salade en een ei oid, en iets fruitigs. Qua versiering doe ik niet veel, soms wat leuk uitgestoken plakjes van het een of ander en wat uitgepunchte nori frutseltjes. En als ik echt zin heb een vlindertje van paprika of kers en ananas. Maar ik heb dus meer een laptoplunch idee met allemaal kleine bakjes. Ben benieuwd of er veel verandert als ik met een officiele bento box aan de gang ga
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61495540
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:06 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik ga in ieder geval even naar de Halfords om te kijken hoe die is, een thermobento lijkt me superhandig.
Ik heb hem dus ook nu en hij bevalt prima Bakjes zijn redelijk groot, iig groter dan van mn Japanse bento en ze sluiten erg goed. Er zit ook een lepel en een vork bij, maar die zijn niet echt heel groot. Of het goed warm blijft dat kan ik morgen vertellen, vandaag alleen koude dingen erin.
pi_61495815
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kijk ook weer even mee.
Het is voor mij nog even afwachten of ik mee wil bestellen of niet dus wacht maar niet op mij. Mijn ouders zijn naar Beijing om mijn zus aan te moedigen en zij zouden daar voor me kijken of ze Bentobakjes en accessoires kunnen vinden. (Ja dat is China maar wel dichterbij Japan en een enorme wereldstad dus ik hoopte dat ze wat leuks konden vinden.)
Ik ga in ieder geval even naar de Halfords om te kijken hoe die is, een thermobento lijkt me superhandig.
Dat zou wel moeten lukken denk ik in Beijing. Een vriendin van mij heeft daar voor mij superleuke setjes bestek meegenomen. Zitten in een soort plastic doosje met schuifdeksel en daarin zitten metalen stokjes en een metalen vork en lepel. Ik weet uit ervaring dat ze er wel bento's hebben, maar het is wel een kwestie van even zoeken. Ze moeten dan waarschijnlijk sowieso even in Xidan kijken, hét winkelcentrum zeg maar. En anders zouden ze SOGO moeten proberen, een megagroot Japans warenhuis --> http://en.beijing2008.cn/(...)ist/n214257855.shtml Wil natuurlijk niet direct zeggen dat ze daar allemaal bento enzo hebben, maar ze hebben er wel huishoudelijke meuk dus kansje dat er ook bento's bij staan.

Sylvana, ik ben heel benieuwd naar hoe het met je warme lunch gaat Als het goed gaat dan ga ik hem ook halen denk ik lekker soep enzo meenemen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61496118
Oeh, ik wil ook een Bentobox
pi_61496386
Leuke OP huuphuup!
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:59:38 #23
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61496556
Als ik op tijd kan beslisse dan zal ik nog wat meebestellen bij huuphuup.

Waar twijfel ik nog over?
- deze
- deze. (Help! Wat is het precies? Ik vermoed een smaakmaker?)
- deze.

En die japanse kleefrijst voor onigiri, is dat een beetje te koop in 'normale' supermarkten? Heb het bij ons (Deen) nooit gezien?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 13:26:42 #24
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61497220
Voor kleefrijst kun je het best naar een toko of chinese winkel, qua prijs en smaak. Als er niet zoiets in je buurt zit kun je kijken naar italiaanse risotto rijst of turkse pilav rijst (waarop achterop staat dat het een italiaans product is).

Wat de lunchbox betreft, waarom twijfel je?
Als het vanwege de grootte is; op lunchinabox staat een bento box maattabel, en als ik google loslaat op de maten van de blauwe bentobox kom ik boxes tegen met ongeveer dezelfde afmetingen en een inhoud van 510 ml.
Het is wel een leukerd om te zien

De smaakmaker klopt, is voor door of over je rijst. (Zie ook het vorige topicdeel.)
En het gras is gewoon leuk maar niet noodzakelijk als je ook kleine losse bakjes in je bentobox gebruikt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:45:56 #25
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61500828
Whehehe... die bentobox-maattabel... Ik ben 1m90, weeg 99 kilo, loop tegen de 40. Mijn dagbesteding is 'normaal'.

Dan kom ik er niet met een 510 ml bentobox...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 17:05:31 #26
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61503010
Beelzebufo, dan moet je gewoon nog een ander doosje of wat stuks fruit meenemen. Die bentoboxes zijn natuurlijk wel op de Japanse maten gemaakt...
een maagband laten plaatsen gaat ook weer zo ver

En dan nu wat geheel anders. Mijn kleintje krijgt flesvoeding, en dat is noodzaak en geen keuze. Integendeel, ik heb er meestal flink de pest over in. Maar vandaag zag ik opeens een voordeel van de flesvoeding

Heb ik toch zomaar een berg schattige rijstvormpjes in huis Lepeltje natmaken en vullen, ander lepeltje er in drukken en omdraaien maar. Het kan vast ook wel met koffiemaatschepjes.
er zit furikake met shiso door die paars-rozige rijst
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61503089
Stomme vraag hoor, maar onderstaand kuikentje is toch allang 'kapot' als je het hebt bewogen en mee hebt genomen naar je werk?

pi_61503536
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:08 schreef ijsmeis het volgende:
Stomme vraag hoor, maar onderstaand kuikentje is toch allang 'kapot' als je het hebt bewogen en mee hebt genomen naar je werk?

[ afbeelding ]
Niet als het kleefrijst is.
pi_61503981
mwah, kleefrijst blijft ook niet zo heel lang goed dan nee, als je het vol propt met bijvoorbeeld kerstomaatjes ofzo zodat het kuikentje niet kan bewegen dan blijft het wel heel, maar anders denk ik toch dat je een dood kuikentje hebt bij de lunch

@ Macka66 wat leuk!!! nu wil ik ook flesvoedingschepjes enzo en een baby erbij graag

@ Beelzebufo, wat macka66 zegt inderdaad, onigiri kan ook met risotto rijst dan moet je het alleen niet klaar maken zoals op de verpakking maar heel langzaam stomen. Verhouding 1:1.5 dus 1 rijst staat tot 1.5 water, en dan met het deksel erop op heel laag vuur, laagste wat je hebt, liefst met een verdeler, en dan zonder te gluren rustig laten staan. Geen idee hoe lang het precies duurt maar als er gaatjes in de rijst zitten en het ziet er niet meer extreem vochtig uit dan is het klaar.
Dat tweede linkje is inderdaad furikake. In aparte zakjes die precies genoeg zijn voor 1 bento qua rijst. Ik heb ze ook en ik vind het ideaal om ze zo mee te nemen en dan 's middags pas over mn lunch te strooien.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61504302
Dat kuikentje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61504400
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:05 schreef Macka66 het volgende:
Beelzebufo, dan moet je gewoon nog een ander doosje of wat stuks fruit meenemen. Die bentoboxes zijn natuurlijk wel op de Japanse maten gemaakt...
een maagband laten plaatsen gaat ook weer zo ver

En dan nu wat geheel anders. Mijn kleintje krijgt flesvoeding, en dat is noodzaak en geen keuze. Integendeel, ik heb er meestal flink de pest over in. Maar vandaag zag ik opeens een voordeel van de flesvoeding
[ afbeelding ]
Heb ik toch zomaar een berg schattige rijstvormpjes in huis Lepeltje natmaken en vullen, ander lepeltje er in drukken en omdraaien maar. Het kan vast ook wel met koffiemaatschepjes.
er zit furikake met shiso door die paars-rozige rijst
Die zien er leuk uit!
Ik vond dit ook een leuk idee.



Ik heb nog geen furikake gekocht en ik ben er ook niet zo zeker van dat ik dat wil gaan doen. Ik heb wat ingrediëntenlijstjes gezien en er zitten nogal wat conserveringsmiddelen en smaakversterkers in en daar ben ik niet echt een fan van. Ik denk dat ik daar dus zelf maar creatief mee ga doen met kruiden, zout, soja e.d.

Ik heb trouwens altijd basmatirijst en daar kan ik ook prima vormpjes mee maken heb ik ontdekt. Als je ze maar maakt als de rijst nog een beetje warm is lukt dat heel goed.

En ik heb de bento van de Halfords gekocht. De binnenbakjes zijn niet zo heel mooi maar uiteindelijk moet het voor mij vooral functioneel zijn dus dat is niet erg. En in het bakje voor het bestek is nog ruimte genoeg om er ook een paar eetstokjes bij in te doen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61504603
oeh die zijn inderdaad leuk die icetray dingen! * huuphuup noteert: ijsblokjes houder kopen

Ga je er ook warme dingen indoen in die halfords bento? Ik ben benieuwd, moet me echt inhouden om niet á la minute naar de halfords te fietsen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61504643
Haha, ik ga echt niet met eetstokjes eten, vond het juist makkelijk dat er een lepeltje en een vorkje bij zaten bij die van de Halfords

Die bakjes zien er idd niet echt mooi uit ofzo, gewoon standaard plastic bakjes, maar daar gaat het idd niet om. Gaat er om wat er in zit

Ik ga van de week wel even naar de toko om te zoeken naar kleefrijst
pi_61504997
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:12 schreef huuphuup het volgende:
oeh die zijn inderdaad leuk die icetray dingen! * huuphuup noteert: ijsblokjes houder kopen

Ga je er ook warme dingen indoen in die halfords bento? Ik ben benieuwd, moet me echt inhouden om niet á la minute naar de halfords te fietsen
Dat ben ik eigenlijk wel van plan. Zeker als je de methode voor een rijstdeksel van Biggie van lunch in a box gebruikt lijkt me dat het goed moet gaan. Ik ga ze nog even testen maar ik heb er geloof ik niet zoveel vertrouwen in met soep o.i.d.
De thermocontainer is trouwens best wel groot dus hij is niet echt altijd handig om mee te nemen lijkt me.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 18:33:40 #35
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61505136
MinderMutsig, gefeliciteerd met je Halfords bento

Je kunt ook gomasio gebruiken als topping (sesampoeder met zeezout). En voor de kleur wat paprikapoeder erdoor doen of wat groene thee of gedroogde citroenmelisse bladeren erdoorheen kruimelen. Of wat zwarte sesamzaadjes erdoor doen, of gehakte nootjes.
En er zijn van die molentjes zeezout met kruiden, doet het ook leuk op de rijst.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61505271
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:33 schreef Macka66 het volgende:
MinderMutsig, gefeliciteerd met je Halfords bento

Je kunt ook gomasio gebruiken als topping (sesampoeder met zeezout). En voor de kleur wat paprikapoeder erdoor doen of wat groene thee of gedroogde citroenmelisse bladeren erdoorheen kruimelen. Of wat zwarte sesamzaadjes erdoor doen, of gehakte nootjes.
En er zijn van die molentjes zeezout met kruiden, doet het ook leuk op de rijst.
Dankje.
Zulke dingen zat ik inderdaad ook aan te denken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61505778
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]


De thermocontainer is trouwens best wel groot dus hij is niet echt altijd handig om mee te nemen lijkt me.
Dat is idd wel zo, ik was eigenlijk van plan om mn laptop mee naar school te nemen, maar dan werd het wel erg zwaar. Dus dan toch maar alleen de bento meenemen

Ik ga zo vast even gehaktballetjes voor morgen draaien, kan ik ze morgen ff snel opbakken
pi_61505884
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is idd wel zo, ik was eigenlijk van plan om mn laptop mee naar school te nemen, maar dan werd het wel erg zwaar. Dus dan toch maar alleen de bento meenemen

Ik ga zo vast even gehaktballetjes voor morgen draaien, kan ik ze morgen ff snel opbakken
Ik moet mijn laptop wel mee dus ik moet nog maar eens iets zien te versieren om beide fatsoenlijk mee te kunnen nemen. Ik denk dat ik een kleinere laptoptas/sleeve ga kopen en dan een aparte tas meeneem voor mijn boeken en bento e.d. Ik had nl. sowieso al last van chronisch ruimtegebrek in mijn tas.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61506020
Een nieuwe topic met een nieuwe op. Ik ga binnenkort toch echt maar eens beginnen met bento maken
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_61506180
Ik ben even een mooie Bentobox en wat flesjes aan 't uitzoeken. Dat valt nog niet mee..



Is perfect, qua inhoud en heeft twee vakjes in de bovenste bak, maar vind ik er niet uitzien.
Sweet and innocent...
pi_61506453
hahaha, wat vind je er lelijk aan dan? Het plaatje? Flink met een schuursponsje tekeer gaan en je plaatje is finito. Watje met nagellak-remover eroverheen doet de truuk ook trouwens.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61506502
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is idd wel zo, ik was eigenlijk van plan om mn laptop mee naar school te nemen, maar dan werd het wel erg zwaar. Dus dan toch maar alleen de bento meenemen

Ik ga zo vast even gehaktballetjes voor morgen draaien, kan ik ze morgen ff snel opbakken


En dan neem je dus in plaats van je laptop zodat je kunt werken en een zakje met bammetjes gewoon toch je bento mee en laat je je laptop thuis?

prioriteiten, zo zie ik het graag haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61506634
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]



En dan neem je dus in plaats van je laptop zodat je kunt werken en een zakje met bammetjes gewoon toch je bento mee en laat je je laptop thuis?

prioriteiten, zo zie ik het graag haha
Ach, dan maar ff wat langer zoeken naar een vrije pc op school

Heb die bento niet voor niks gekocht
pi_61506818
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:26 schreef huuphuup het volgende:
hahaha, wat vind je er lelijk aan dan? Het plaatje? Flink met een schuursponsje tekeer gaan en je plaatje is finito. Watje met nagellak-remover eroverheen doet de truuk ook trouwens.
Haha, echt? Vind inderdaad de plaatjes vreselijk. Ze hebben 'm ook met schelpjes, blaadjes of dolfijnen

Maar de deksel mogen niet in de vaatwasser, dus die zullen inderdaad wel snel slijten.

Bestelling zie pb!

[ Bericht 12% gewijzigd door Innocence op 09-09-2008 19:50:28 ]
Sweet and innocent...
pi_61509050
Ik hou toch meer van een warme Bento maken ben ik al achter

Net al soep gekookt, gehaktballetjes gebakken ( ook een stel extra, die in de vriezer gaan) en rijst met nasikruiden gemaakt. Dit hoef ik morgen dus alleen nog ff op te warmen, en dan de sperzieboontjes met spek moet ik nog wel ff maken, maar dat kost ook niet zoveel tijd
pi_61509814
Soep gaat trouwens prima in die bento van de Halfords.
Tenminste... ik heb er water in gedaan en hem op zijn kop en op zijn kant gelegd en er kwam niks uit en schudden ging ook prima zonder lekken dus ik neem aan dat soep ook wel wil.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61510224
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Soep gaat trouwens prima in die bento van de Halfords.
Tenminste... ik heb er water in gedaan en hem op zijn kop en op zijn kant gelegd en er kwam niks uit en schudden ging ook prima zonder lekken dus ik neem aan dat soep ook wel wil.
Dat is goed om te weten Al had ik het al wel verwacht dat hij wel goed afsloot, want is best lastig om die deksel er af te krijgen. Maar morgen maar echt testen
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:27:46 #48
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_61511647
Voor in de op:
http://justbento.com/ (& http://justhungry.com/) sites van een Japanse die in Zwitserland woont en veel goede, makkelijke, veelal Japanse recepten heeft. En ook nog veel weet over de Japanse keuken, erg leuk om te lezen
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:33:54 #49
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61511816
Zo, gaat hard zeg, dit nieuwe deeltje!
Morgen een bento met gehaktballetjes, broccoli en rijst voor mij. Ik ga dit weekend eens kijken bij de Xenos voor wat handige frutsels en bij de Halfords voor die thermo-bento. Kunnen de bezitters hiervan misschien meer foto's van dat ding posten? Ik kan niks vinden op de website ofzo.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61511946
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Zo, gaat hard zeg, dit nieuwe deeltje!
Morgen een bento met gehaktballetjes, broccoli en rijst voor mij. Ik ga dit weekend eens kijken bij de Xenos voor wat handige frutsels en bij de Halfords voor die thermo-bento. Kunnen de bezitters hiervan misschien meer foto's van dat ding posten? Ik kan niks vinden op de website ofzo.
*ook benieuwd is
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61512056
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Voor in de op:
http://justbento.com/ (& http://justhungry.com/) sites van een Japanse die in Zwitserland woont en veel goede, makkelijke, veelal Japanse recepten heeft. En ook nog veel weet over de Japanse keuken, erg leuk om te lezen
Ze staan erbij Henk, bedankt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61514922
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Zo, gaat hard zeg, dit nieuwe deeltje!
Morgen een bento met gehaktballetjes, broccoli en rijst voor mij. Ik ga dit weekend eens kijken bij de Xenos voor wat handige frutsels en bij de Halfords voor die thermo-bento. Kunnen de bezitters hiervan misschien meer foto's van dat ding posten? Ik kan niks vinden op de website ofzo.



Niet de beste foto's maar ik denk dat het zo wel ongeveer duidelijk is. De doorsnede van de bakjes is iets meer dan een normale aansteker en het hoge bakje is iets hoger dan een aansteker. (Was het enige met een standaard maat dat in de buurt lag. )

Het bestekbakje lijkt op een tandenborstelhouder in de vorm van een lange lepel. Daar in zitten een lepeltje en een vorkje die qua formaat tussen gebaksvork en dessertvork zitten al zijn die eerlijk gezegd een beetje van prutkwaliteit en is de lepel meer een plat schepje. Maar er is ruimte zat in die houder dus je zou deze ook kunnen vervangen voor een beter bestekje en een setje eetstokjes.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61515449
Ha, leuk, een nieuw topic! Goeie OP, Huup! En mijn eerste bento's staan erin!

Verder.. Ik vind die van Halfords stiekem niet zo..

Natuurlijk gaat het bij een bento vooral om wát erin zit, maar toch ook een beetje om de presentatie, en ik vind die transparante bakjes op dat punt een beetje twijfelachtig..
Niettemin is het wél tof en handig dat -ie helemaal lekvrij is!

Ik zit trouwens de komende dagen (voor het eerst in mijn leven) in Groningen.. Weet iemand daar een goede toko?

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 10-09-2008 06:34:22 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_61516429
Nou, ik zit op school met mn Bento, is allemaal gelukt Ik heb ook wel een foto gemaakt, maar ben nu hele dag op school en ga daarna gelijk naar mn vriend, dus die foto komt morgen pas.

Ik heb wel gewoon mn eigen bestek meegenomen, want dat bestek van de Halfords is wel erg klein om soep mee te eten enzo.
pi_61518710
De soep was na 2,5 uur nog warm

De soep heeft wel gelekt Had het bakje bijna vol, en toen ik hem open deed was mn bakje nog maar halfvol en was mn tas en de Bento zelf van binnen nat

Dus geen soep meer in het vervolg :S
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2008 @ 12:23:27 #56
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61521075
Wat jammer, Sylvana! Gelukkig lekt warme rijst meestal niet
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61521200
balen dat ie toch een beetje lekt dan
Misschien moet je de chinese-restaurant-chasieuwsauspotjes-truuk proberen?
Soep in je bakje dan een stukje van dat plastic folie eroverheen. Het soort folie dat enorm aan elkaar plakt, dat je een propje hebt als je het verkeerd van de rol aftrekt... Plasticfolie goed aan elkaar en het bakje plakken zeg maar en dan het deksel eroverheen. Als het goed is verdikt de folie het bakje minimaal dus het zou gewoon nog dicht moeten kunnen.

Veel chinese restaurant doen hun potjes saus zo dicht zodat het dus niet uit die fragiele witte plastic potjes lekt.

Ik vind die halfords bento persoonlijk niet erg veel mooier of lelijker dan de gewone mr. bento. Het witte plastic is inderdaad een minpuntje, maar ach, voor die 30 euro verzendkosten minder vind ik dat best acceptabel
Twee van die dingen lijkt me wel een goed plan om mee te nemen in de auto voor op vakantie. Lekker een goeie stevige warme hap voor tussen de middag ofzo na flink wat uur rijden. maar dan dus wel zonder soep
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61521388
Dat zal dan toch komen doordat er door de warmte van de soep een overdruk gecreëerd wordt. Je zou het inderdaad eens kunnen proberen met plasticfolie of door zowel de metalen container als het plastic bakje goed voor te verwarmen door er heet water in te doen. Dat werkt bij mijn isolatietheepot ook altijd tegen overstromen.

Ik ben het wel met minilot eens dat hij niet zo heel mooi is maar het scheelt ¤30,- bezorgkosten en daarvoor neem ik minder mooie, doorzichtige bakjes graag op de koop toe.
Het is wel mijn bedoeling om ook nog een mooi bentobakje op de kop te tikken ergens maar een thermobento is gewoon enorm handig volgens mij.

Een toko in Groningen zou ik zo niet echt weten maar ik houd me ook aanbevolen, zeker als ze bentogear verkopen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61524608
Blegh, want een domper. Hopelijk lukt het met het plastic wel. Bij de Mr. Bento zit er bovenop een soort ontluchtigsventielachtigding (3x woordwaarde) die overdruk tegen gaat. Ik heb nog nooit last gehad van lekken, maar wel een keer dat ik het soepkommetje bijna niet opkreeg omdat ie te vast zat (of ik over te weinig kracht beschik).
pi_61536160
Hm, voor de mensen die hun bestelling voor www.japancentre.com hadden doorgegeven aan mij:

Ik ga over 1 uur en een kwartier bestellen, dus je kunt er nú nog iets bij doen of nú nog meebestellen en je bestelling doorgeven!

Just so you know
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 september 2008 @ 22:51:49 #61
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61538816
Ow, ik ben zo benieuwd naar de spulletjes die ik heb doorgegeven!!! Ik ga op de site eens kijken hoe lang het ongeveer duurt voor het in NL is

Ik heb een nieuwe stagiair rondlopen en die zat heel raar naar mijn bento te kijken vandaag, hehe, heb hem maar even uitgelegd dat ik wel meer rare trekjes heb dan gekke lunchboxen maken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61546253
Ik ga het dan wel met plastic eroverheen proberen, want was wel erg jammer dat de helft nou gelekt was. Ik heb om kwart over 12 nog wel de nasi en de gehaktballetjes opgegeten ( die in het tweede bakje zaten) en die waren toen ( dus na 4,5 uur) nog lekker warm en ze waren ook erg lekker De sperzieboontjes in spek heb ik niet opgegeten, aangezien dat bakje dus onder in de box zat en dus helemaal onder de soep zat :S

Ik had van te voren de Bento-box zelf wel met heet water gevuld, misschien in het vervolg dan ook het bakje zelf maar even voorverwarmen, misschien dat dat ook helpt

Ben nu nog bij mn vriend, dus de foto komt later vandaag

Mn klasgenoten vinden het trouwens wel leuk dat ik elke dag een Bento meeneem naar school 1 klasgenoot maakte echt nog een geniale opmerking Maandag had ik dus allemaal koude dingen erin, en gister dus allemaal warme. Zegt hij zo: Volgens mij is het gewoon een box, als je dan op een knopje drukt, dan komt al het eten er uit wat je wilt Dus dan kun je de ene keer op een knopje drukken dat er gehaktballetjes uitkomen, de volgende keer komt er nasi uit, dan patat, enzovoort. En dat voor maar 30 euro

Vanmiddag ook nog even hier naar de toko in Almelo ( kom ik toch langs als ik naar het station ga om naar huis te gaan) om daar ff naar kleefrijst te zoeken En dan hoop ik dat als ik thuis kom ik al een keer wat accessoires binnen heb
  donderdag 11 september 2008 @ 11:46:22 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_61546668
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Er kunnen nog steeds mensen meebestellen bij www.japancentre.com!!

hoe meer mensen hoe meer vreugd en hoe minder verzendkosten
PM me maar bij interesse
Goeie tip! Ik moet daar eens groot in gaan slaan voor Okonomiyaki spullen... .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61553732
Mijn Bento van gisteren:



Ik heb bij de toko in Almelo kleefrijst gekocht, 1 kilo voor 2,50 euro. Bij thuiskomst had ik ook al een pakketje gekregen, met daarin 4 vormpjes ( vis, beer, konijn, auto) en 3 metalen vormpjes in de vorm van een hartje, ster en beertje. Heb nog wel meer accessoires besteld ( zoals die scheidingswandjes) dus die zullen hopelijk later deze week of volgende week komen
pi_61561514
Ziet er goed uit Sylvana
Wel jammer dat het dus lekte die soep hopelijk met het plastic erover werkt het wel.

De bestelling voor Japan Centre is de deur uit :D yaaaaaay!!
Ik ben benieuwd! ^___^
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61566471
Speknek.. Okonomiyaki spullen kan je ook in NL kopen.. is het niet beetje zonde om het te bestellen via de website?

Sylvana.. Kleeftrijst (ketanrijst) is niet helemaal hetzelfde als koreanse/japanse rijst, misschien dat je het kan uitproberen om verschil te proeven
Life is short, eat dessert first.
pi_61568769
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:17 schreef missy_c het volgende:
Speknek.. Okonomiyaki spullen kan je ook in NL kopen.. is het niet beetje zonde om het te bestellen via de website?

Sylvana.. Kleeftrijst (ketanrijst) is niet helemaal hetzelfde als koreanse/japanse rijst, misschien dat je het kan uitproberen om verschil te proeven
je brengt me op een idee

* lontong maken gaat
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61569534
De lunches voor vandaag
Mijn vriend geeft komende week rondleidingen aan Japanners enzo dus die wilde extra veel bento

zijn bento:



hij moet van erg vroeg tot erg laat dus vandaar dat het een beetje meer is.
Onigiri met los verpakt furikake en nori. zo blijft het lekker knapperig enzo. Daartussen in gerookte kip (niet afgebeeld is een chili-dipsausje); ei in ster-vorm, komkommer, gele paprika en 'blauwe' pitloze druiven. In het bakje ernaast als "snack" zeg maar mini-toastjes en zo'n mini-leverpastei dingetje idee gepikt van minilot's bento en zo'n kaneel-bonk ding.
Rare verrassing, toen ik het ei doorsneed kwam dit eigeel patroontje erin. Wat bleek, mn vriend had niet helemaal goed gekeken en per ongeluk dubbele-dooier eieren gekocht maar al met al vind ik het best grappig zo eigenlijk.

mijn bento:



3e (kleinere) bento voor een vriendin:



hier zit hetzelfde in als in die voor mn vriend basically.

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61569756
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:17 schreef missy_c het volgende:

Sylvana.. Kleeftrijst (ketanrijst) is niet helemaal hetzelfde als koreanse/japanse rijst, misschien dat je het kan uitproberen om verschil te proeven
Maar plakt die Koreaanse/Japanse rijst dan wel, of niet? Want daar gaat het me natuurlijk om, dat die vormpjes aan elkaar blijven kleven.

Leuke Bento's weer huuphuup! En idd erg grappig zo dat ei met die dubbele dooier
pi_61570440
dank

die japanse/koreaanse rijst kleeft ook gewoon hoor. Het enige wat iets minder kleeft is rijst als basmati bijvoorbeeld. Maar dit heeft ook met de manier van koken te maken. Je kunt basmati rijst wel in onigiri vormen krijgen hoor, maar het zal waarschijnlijk niet zo'n stevig vormpje zijn als met japanse rijst. Zelfde geldt voor de ketanrijst. Hij plakt wel, heul erg zelfs maar die japanse plakt weer ietsje minder, wat waarschijnlijk een iets prettigere structuur geeft voor je onigiri. De uiteindelijke truuk met onigiri is om de rijst zoveel aan elkaar te latten plakken dat er een samenhangende vorm ontstaat, maar waarbij de individuele korrel zeg maar niet kapot gedrukt is.

Maar je kunt van de ketanrijst wel heule lekkere soort indonesische onigiri maken.



lontong
traditioneel gemaakt in een zakje of eigenlijk bananenblad -> recept 1 recept 2

maar het kan ook ietsje gemakkelijker --> shortcut recept.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61570533
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:55 schreef huuphuup het volgende:
dank

die japanse/koreaanse rijst kleeft ook gewoon hoor. Het enige wat iets minder kleeft is rijst als basmati bijvoorbeeld. Maar dit heeft ook met de manier van koken te maken. Je kunt basmati rijst wel in onigiri vormen krijgen hoor, maar het zal waarschijnlijk niet zo'n stevig vormpje zijn als met japanse rijst. Zelfde geldt voor de ketanrijst. Hij plakt wel, heul erg zelfs maar die japanse plakt weer ietsje minder, wat waarschijnlijk een iets prettigere structuur geeft voor je onigiri. De uiteindelijke truuk met onigiri is om de rijst zoveel aan elkaar te latten plakken dat er een samenhangende vorm ontstaat, maar waarbij de individuele korrel zeg maar niet kapot gedrukt is.
Ik heb nu 1 kilo ketanrijst, dus ik zie wel hoe dat gaat en als dat op is kan ik altijd nog Japanse rijst kopen
pi_61570692
Ketanrijst in huis? Lempers maken! Lekker Liefst in bananenblad
pi_61570784
ooooh ja dat k die vergeten was zeg
ik ga bep vuyk maar weer es uit de kast trekken denk ik binnenkort, mijn vriend is het hele weekend weg, dus ik kan me lekker helemaal uitleven wie komt er eten

@Sylvana, ik kan begrijpen dat je graag je onigiri maakt en dat je het met de ketanrijst wilt proberen. Moet ook wel lukken hoor. Het is gewoon plakrijst. Maar ik weet niet of je van koken houdt lijkt me wel in cul en of je van de indonesische/maleische keuken houdt; maar god je kunt zoveel lekkere dingen met ketanrijst maken. Ik zou even google-en als ik jou was en me helemaal uitleven *grinnik*
wel foto's posten hè
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61570867
Ik heb helemaal zin om ze weer te maken; ik maak een hele berg met verschillende vullingen en vries ze in Of zal ik een berg bapao's maken?
pi_61570972

wat doe je! Ik heb echt schreeuwende honger nu...

kun je die lempers nou een beetje behoorlijk invriezen? Ik ben er altijd een beetje huiverig voor; Onigiri vries ik heel soms in, maar ik merk dat ik dan toch de rijst-textuur achteruit vind gaan. Even 5 seconden in de magnetron lost een hoop op, maar nie alles...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:25:11 #76
71048 Tokay
makes your day!
pi_61571063
Goedemorgen. Vraagje aan huuphuup: wat zit er in die plastic zakjes met Shin Chan-afbeelding?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_61571123
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:25 schreef Tokay het volgende:
Goedemorgen. Vraagje aan huuphuup: wat zit er in die plastic zakjes met Shin Chan-afbeelding?
Furikake
Ik vind het wel prettig die kleine zakjes, lekker makkelijk hoewel milieutechnisch niet helemaal verantwoord
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:34:06 #78
71048 Tokay
makes your day!
pi_61571256
Furikake?! Ik spreek geen Japans. Is dat een smaakmaker?
Ik ga wel even Googlen...

Aha!
Is dat een beetje te vergelijken met hoe je seroendeng gebruikt, of zo?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_61571412
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:21 schreef huuphuup het volgende:

wat doe je! Ik heb echt schreeuwende honger nu...

kun je die lempers nou een beetje behoorlijk invriezen? Ik ben er altijd een beetje huiverig voor; Onigiri vries ik heel soms in, maar ik merk dat ik dan toch de rijst-textuur achteruit vind gaan. Even 5 seconden in de magnetron lost een hoop op, maar nie alles...
1 keer zelf gemaakt en kon prima in de vriezer. Geloof dat het wel een beetje de standaard bewaar methode is voor als je een hoop hebt. Bij de toko van mijn tante lagen de zelf gemaakte lempers ook in de vriezer. Vanuit de vriezer magnetronnen en klaar.
pi_61571703
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:34 schreef Tokay het volgende:
Furikake?! Ik spreek geen Japans. Is dat een smaakmaker?
Ik ga wel even Googlen...

Aha!
Is dat een beetje te vergelijken met hoe je seroendeng gebruikt, of zo?
ja ik denk dat je het wel zo kunt zien ja, seroendeng beetje de indische furikake. Je strooit het gewoon over je plain rijst heen als smaakmaker voor de rijst. Of je kunt het ook door de rijst heen mengen. Net wat je zelf liever hebt.
Warm, koud maakt niet uit. Ik eet soms als lunch ook wel eens gewoon een kommetje hete rijst met furikake eroverheen. Lekker
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61571760
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:21 schreef huuphuup het volgende:
kun je die lempers nou een beetje behoorlijk invriezen? Ik ben er altijd een beetje huiverig voor; Onigiri vries ik heel soms in, maar ik merk dat ik dan toch de rijst-textuur achteruit vind gaan. Even 5 seconden in de magnetron lost een hoop op, maar nie alles...
Ik weet niet meer precies waar ik het ben tegen gekomen, maar onigiri invriezen is ook wel goed mogelijk zonder kwaliteits verlies. Ik herinner met iets over ze individueel in plastic wrap in te vriezen en ze zo ook te laten ontdooiten, zodat de rijst niet uitdroogt.
pi_61571765
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:40 schreef n0a het volgende:

[..]

1 keer zelf gemaakt en kon prima in de vriezer. Geloof dat het wel een beetje de standaard bewaar methode is voor als je een hoop hebt. Bij de toko van mijn tante lagen de zelf gemaakte lempers ook in de vriezer. Vanuit de vriezer magnetronnen en klaar.
Ah okay, bedankt.
Ja, ik ben altijd beetje huiverig voor grote hoeveelheden maken want wij hebben maar een heel klein vriesvakje en die ligt al best wel vol dus als het stiekem dan ook nog eens niet zo heel lekker is dan bespaar ik me die vriezer-ruimte liever. Maar dit wordt dus van het weekend lemper maken zodat ik ze ook komende week nog in mn bento mee kan nemen!!
Mensen nog persoonlijke tips voor vulling die lekker is? Ik hou op zich wel van beetje pedis, maar zoet of kokos is ook lekker
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61571811
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:54 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies waar ik het ben tegen gekomen, maar onigiri invriezen is ook wel goed mogelijk zonder kwaliteits verlies. Ik herinner met iets over ze individueel in plastic wrap in te vriezen en ze zo ook te laten ontdooiten, zodat de rijst niet uitdroogt.
Ja dat deed ik ook regelmatig, toen ik nog een grotere vriezer had. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel iets verschil in kwaliteit merk. Maakt niet zoveel uit of ik het op kamertemperatuur liet ontdooien of even in de magnetron popte. Het smaakte gewoon ik weet niet... niet vers I guess.
Maar ik ben ook wel een rijst-junkie die waarde hecht aan lekkere rijst enzo hoor, dus ik ben een zeikerd
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61571867
Kip met kokos, kemirienoten, djinten en palmsuiker
pi_61573061
En weer een pakketje gekregen met vormpjes
pi_61575286
Ooh, elke keer als ik dit topic open denk ik , en dan ga ik lezen, en dan doet mijn maag . En dat ligt NIET aan de prachtige bento's, maar aan dat dwarse kind-to-be van mij.
Hopelijk gaat het nu snel over en kan ik mijn bento-gear gaan gebruiken!
Eva en Maria
pi_61580015
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:56 schreef huuphuup het volgende:
Maar ik ben ook wel een rijst-junkie die waarde hecht aan lekkere rijst enzo hoor, dus ik ben een zeikerd
Nee hoor, je bent helemaal geen zeikerd. Ik heb het alleen online gelezen en ik hou zelf ook het meeste van verse sushi en onigiri. Ik heb zelf van die plasticjes gekocht van iemand in Japan, speciaal om driehoekige onigiri in te verpakken waarbij je de nori apart mee kan nemen en die er pas om doet als je hem opeet.

Ik heb wel voor bibimpap rijst ingevroren en die ontdooit wanneer ik heb nodig had, maar bij een gerecht als bibimpap maakt het toch minder uit.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:19:25 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61582158
Wat is er nou zo "bijzonder"aan bibimpap? Als ik een beetje op google kijk is het rijst met gemengde groenten en vlees/vis, toch? Wat is het precies en hoe kun je het maken?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61582256
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat is er nou zo "bijzonder"aan bibimpap? Als ik een beetje op google kijk is het rijst met gemengde groenten en vlees/vis, toch? Wat is het precies en hoe kun je het maken?
Het is iets ingewikkelder dan dat, maar je hebt verder helemaal gelijk. Het is een koreaans gerecht, en koreaanse keuken is verre van speciaal, eigenlijks helemaal niet speciaal.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:35:09 #90
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61582496
Ik heb zojuist bij de boodschapjes gerookte kip meegenomen omdat ik dat ergens in een bento zag zitten in dit topic en ik had er meteen zin in! Morgen dus in mijn bento!
Ik ben nog even langs de Halfords geweest, maar ik vond die niet zo mooi, bovendien eet ik 's middags meestal liever koud (kamertemperatuur). Bij de Xenos heb ik wel nog siliconen-cakevormpjes en 3 lunchbakjes gekocht die je kunt stapelen (E. 3,79 ofzo voor 3) en die lijken me heel leuk voor bento, ga ik morgen eens proberen. Riep meneer BBQ-kip dat hij ook die bakjes wilde, gevuld met lekkere dingen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:37:02 #91
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61582536
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is iets ingewikkelder dan dat, maar je hebt verder helemaal gelijk. Het is een koreaans gerecht, en koreaanse keuken is verre van speciaal, eigenlijks helemaal niet speciaal.
Vertel, vertel! Nu ben ik echt benieuwd! Wat is het ingewikkelde eraan?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61583089
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:
koreaanse keuken is verre van speciaal, eigenlijks helemaal niet speciaal.
Zo, dat klinkt lekker genuanceerd.

Bibimpap is een simpel gerecht, aangezien makkelijk kunt varieren met de spullen die je in huis hebt. De basis is rijst met groente en vlees erop. Traditioneel wordt het klaargemaakt in een dolsot, een aardewerken pot die mee verwarmd wordt. Verder doe je er een lepel rode peperpasta (lekker pittig) op, sesamzaad en tot slot een rauw ei. De bedoeling is dat je het ei stolt door de warmte van de rijst en de dolsot. Bij gebrek aan een dolsot kan je of de bibimpap in de koekenpan maken of een gebakken ei gebruiken.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:04:07 #93
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61583147
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vertel, vertel! Nu ben ik echt benieuwd! Wat is het ingewikkelde eraan?
Hoe ingewikkeld is risotto maken? Rijst even in de olie bakken, daarna langzaam bouillon toevoegen. Zo simpel is het!

En zoiets zal het ook wel met bibimpbap zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beelzebufo op 12-09-2008 19:09:24 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:14:41 #94
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61583443
Lekker hoor, ik houd wel van dat soort gerechten! Ik vind het alleen soms een beetje lastig om goed de kruiding voor elkaar te krijgen.
Ben dol op rijst- en noodlesgerechten met lekker veel groente en wat vlees en/of zeevruchten. De Kantonese keuken is hier ook erg goed in vind ik.

Hmmmm, rijst!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61587801
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:04 schreef Beelzebufo het volgende:
En zoiets zal het ook wel met bibimpbap zijn.
Woops! Je hebt nog gelijk ook! De reden waarom het op verschillende manier wordt gespeld is omdat er in Korea geen onderscheid wordt gemaakt tussen de b en de p. Zo wordt de stad Pusan ook wel Busan genoemd.
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind het alleen soms een beetje lastig om goed de kruiding voor elkaar te krijgen.
Belangrijk ingredient is de red pepper paste (op de foto is het het potje links onder) wat natuurlijk een vrij dominante smaak heeft. Veel eraan verknallen kan je dus niet, behalve als je niet van heet houdt. Die red pepper paste is vaak wel te krijgen in de Aziatische toko. Dun Yong in Amsterdam verkoopt het en Shilla in Buitenveldert ook.

Helemaal vergeten om te noemen als ingredient bij de bibimbap is kimchi. De meest bekende kimchi bestaat uit gefermenteerde kool. Het is zowel ready made te krijgen als zelf te maken. Smaak is lastig te beschrijven, maar is zeker wel apart. Je houdt er van of niet.
pi_61589127
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:43 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Woops! Je hebt nog gelijk ook! De reden waarom het op verschillende manier wordt gespeld is omdat er in Korea geen onderscheid wordt gemaakt tussen de b en de p. Zo wordt de stad Pusan ook wel Busan genoemd.
[..]

Belangrijk ingredient is de red pepper paste (op de foto is het het potje links onder) wat natuurlijk een vrij dominante smaak heeft. Veel eraan verknallen kan je dus niet, behalve als je niet van heet houdt. Die red pepper paste is vaak wel te krijgen in de Aziatische toko. Dun Yong in Amsterdam verkoopt het en Shilla in Buitenveldert ook.

Helemaal vergeten om te noemen als ingredient bij de bibimbap is kimchi. De meest bekende kimchi bestaat uit gefermenteerde kool. Het is zowel ready made te krijgen als zelf te maken. Smaak is lastig te beschrijven, maar is zeker wel apart. Je houdt er van of niet.
kimchi!
die red pepper paste heet gochuchang. En dat van busan/pusan klopt niet helemaal. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen een b-klank en een p-klank en zelfs een aangeblazen p klank ㅂ ㅃ en ㅍ namelijk. Het verschil zit hem in de verschillende transcriptie methoden die jammer genoeg door elkaar heen gebruikt worden overal. McCune-Reischauer enerzijds (meest gebruikt in academische wereld) en de Revised Romanization (aangehouden door de koreaanse overheid, en daarnaast zit het ook in of het na een klinker komt enzo. koreaans gestudeerd heeft
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61597668
De spulletjes uit London zijn gisteren bij mij binnengekomen, ik ga morgen leuk knutselen in de keuken.
Vanavond kikkererwten in de week voor de mini-falafel.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_61600329
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]
En dat van busan/pusan klopt niet helemaal. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen een b-klank en een p-klank en zelfs een aangeblazen p klank ㅂ ㅃ en ㅍ namelijk. Het verschil zit hem in de verschillende transcriptie methoden die jammer genoeg door elkaar heen gebruikt worden overal.
Dank voor de verbetering. Maar is het nou Pusan of Busan?
pi_61600545
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:48 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Dank voor de verbetering. Maar is het nou Pusan of Busan?
hangt er vanaf welke stijl je aan houdt dus voor romanization. In McCune-Reischauer (heeft mijn persoonlijke voorkeur) is het Pusan. In de Revised Romanization is het Busan. Omdat de Revised Romanization door de overheid aangehouden wordt ga ik er vanuit dat het officieel Busan is.

Maar ach, 15 jaar geleden moest iedereen ook omschakelen van Peking naar Beijing en men schrijft nog steeds (sporadisch) Sjanghai. Zolang iedereen weet over welke stad het gaat maakt het niet zoveel verschil denk ik

Conclusie: Jouw feestje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61601594
Ik onderbreek deze taalles even voor een praktische tip aan alle nieuwe bento-enthousiastelingen:
Kijk uit met lichtgekleurd plastic en rode sauzen.
Ik heb een lichtgroen bakje en wit deksel verpest door er iets te lang tomatenchili in te laten zitten. Geeft vlekken die er haast niet uit te krijgen zijn..
Bakje en deksel voordat je er iets tomaterigs indoet eerst even inwrijven met olie schijnt te helpen.

In Groningen trouwens niks bentogerelateerds kunnen vinden. Wél drie dagen gelunched bij het knusse Taco's en daardoor zoveel zin in Mexicaans gekregen dat mijn bento's de komende dagen vol zullen zitten met guacemole, salsa, geroosterde kippetjes in chipotlesaus en jalapeno-kaaskoekjes! Dat worden vast vrolijke foto's!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:07:25 #101
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61605664
Lichtgekleurde bakjes met tomatenvlekken kun je weer wit krijgen met chloor, daar lossen de vlekken in op (even heel kort door de bocht). Daarna weer de chloor verwijderen met een afwasmiddel en veel water. Lekker in het water laten weken daarna en dan weer gebruiken.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:11:51 #102
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61608703
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:58 schreef minilot het volgende:
[...]

Kijk uit met lichtgekleurd plastic en rode sauzen.
Ik heb een lichtgroen bakje en wit deksel verpest door er iets te lang tomatenchili in te laten zitten. Geeft vlekken die er haast niet uit te krijgen zijn

[...]
idd. Mijn ervaring is echter wel dat de rode kleur er langzaam weer uitwast in de vaatwasser.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61609080
Ben vandaag naar Dusseldorf geweest.
Verassend genoeg heb ik in Immermansstrasse weinig bento's gevonden (een gele 2tier met beertjes voor 20 euro)

Maar ze toen "little tokyo" verliet kwam ik in een winkelcentrum met een winkel dat Muji heet. Een soort Japanse Hema.. Helaas was bij deze Muji de Bento afdeling niet zo uitgebreid. (te groot of te klein, of niet op voorraad) http://www.muji.eu/pages/online.asp?V=1&Sec=4&Sub=25&CHK=Y


Opgevouwen isoleertas, eetstokjes met hoes, bakjes voor in je bento


En in Galleria Kaufhof heb ik dit gevonden (tasje uitgeklapt van vorige pic) Thermokan, Waterdichte clip & close lunchdoos



I'm so happy
Life is short, eat dessert first.
pi_61609410
Missy_c wat een goeie score!! tof man!

Muji als ik er ergens eentje zie moet ik altijd even naar binnen Vroeger zat er ook ooit eentje in Amsterdam, maar die zit er helaas niet meer. Die bento's van hun zijn inderdaad net te groot of net te klein. Ik heb er eentje gekregen van mijn moeder, een witte met soort doorzichtige top-deksel, maar die is net een slag kleiner dan mijn andere bento's, waardoor er net niet genoeg ingaat om mij tevreden te houden zwelgje

Die clip&close doos lijkt een beetje op zo'n lock&lock ding. Ik heb er wel eentje met van die klippers aan de deksel, maar niet met aparte binnenbakjes *jaloers is*

Is Düsseldorf een beetje leuk? Ik hou van oude stadjes om doorheen te slenteren, denk Brugge ofzo. En is het met de auto goed te doen of heb je de trein genomen? Misschien een keer met mijn vriend een dagje doen haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61609455
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:11 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

idd. Mijn ervaring is echter wel dat de rode kleur er langzaam weer uitwast in de vaatwasser.
Idd, veel wassen, zelfs veel met de handwassen en de verkleuring vervaagd. Maar ik maak me er inmiddels niet zo druk meer om. Als ik geen zin heb om het ding gelijk af te wassen dan haal ik alles wat kan stainen eruit en gooi hem dan in de wasbak

Wat BBQ-kip zegt kan ook ja, maar ik ben dan weer zo'n doos die niet goed naspoelt en wast enzo.

Zou soda werken? van dat schoonmaak soda zeg maar, of vreet dat dan je plaatje en dergelijke aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 13-09-2008 21:46:57 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:48:04 #106
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_61609639
Ik vind die dingen wel onwijs leuk om te zien, maar lijkt me allemaal een beetje te arbeidsintensief.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_61611900
@ Huuphuup

We waren met de auto, 2 uurtjes rijden. Ik geloof dat het vanaf Utrecht met de trein 1,5 uur is. Het is even over de grens, naast Oberhausen en Keulen. Ik vind Dusseldorf wel een leuke stad. Jammer dat het vandaag niet zo mooi weer was alleen.

Je woont omgeving R'dam toch? Ik heb de doosjes online ook hier gevonden http://www.dijkonline.com/warenhuis/products.php?category_id=122&page=2
Mocht je ze echt heeeeeeeeeeel graag willen hebben .

M'n keuken is te klein voor m'n hebbe dingetjes..
Life is short, eat dessert first.
pi_61615355
Ah okay, misschien wel een leuk idee om dan gewoon es te gaan ja als het maar zo kort is, lekker uit eten daar ofzo. Goeie tip van die bakjes! ik woonde vroeger in Rotterdam, nu niet meer, maar mocht ik me écht niet in kunnen houden dan weet ik nu weer ik ze moet halen
Ik zal eens even kijken of ik ze er nog bij kan zetten in de OP, kunnen mensen die nog willen beginnen zeg maar goedkoop bakjes halen.

En even een kleine impressie van mijn keuken:






meer is het niet en meer wordt het voorlopig niet ook maar er is altijd plaats voor meer meuk!!
Op die onderste foto zie je mn extra "aanrecht" wat de huisbaas erbij gebouwd heeft zodat ie meer huur kon vragen , daar bewaar ik al mn bento-spullen in, het is niet zo goed te zien maar alles zit in plastic tupperware achtige bakjes zodat ik in 1 keer alles eruit kan pakken zonder dat alles gelijk overhoop ligt. Dingen die ik niet zo vaak gebruik liggen onderin in die rieten mandjes en in die witte doos zitten de theedoeken enzo Tot nog toe gaat het wel, maar ik denk niet dat er veel meer zooi bij moet komen... En ik wil bijvoorbeeld nog heel erg graag een braadpan, een hapjespan en een tajine hebben, maar daar hebben we dus écht geen ruimte voor.

Mijn kook-verslaving wordt te groot, ik moet een ander huis!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61615375
Hmm, ik kan mn OP niet meer wijzigen. Kan een modje dit misschien zetten tussen de link van "Japan Centre. Het loont (...)" zo bij de zesde alinea ongeveer? Pretty please?

Nog een tip van Missy_C, voor wie in de buurt van Rotterdam woont, bij deze winkel verkopen ze ook goedkope tupperware-achtige bakjes met daarin verdeelbakjes, die erg lijken op de Lock&Lock bakjes!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61615404
Ik haal ze volgend jaar wel in japan, dat is makkelijker. Ik weet niet hoe duur ze daar zijn, anders neem ik er wel een paar extra mee voor de geinteresseerden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61615436
Ah nice, ga je naar Japan? Ga je studeren daar?
Ze zijn daar erg goedkoop, als je naar de yaku-yen store gaat dan zijn ze 100 yen duh en Daiso verkoopt ze voor 1 of 2 euro omgerekend. Denk dat je een hoop mensen blij maakt als je dingen mee neemt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61615447
Nee, ik ben al tijden aan het werk, ik ga er weer op doorreis
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61615464
Ah okay, nouja zoals gezegd, bij de yaku-yen shop zijn ze el-cheapo en ik denk dat je er veel mensen blij mee maakt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61615480
Ik ga eens kijken hoeveel ruimte ik in mijn rugtas kan regelen Het duurt nog wel even voordat ik ga
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61645530
Damn, heb mn andere bento-box ook binnengekregen, maar dat ding is echt ieniemienie







Dat wordt echt proppen

Ik denk dat ik maar gewoon 2 bento's meeneem, deze voor de koude spullen en mn thermo- bento voor de warme gerechten.
pi_61645995

en weer die aansteker erin
misschien is dit een stille hint, is ie gewoon stiekem bedoelt voor je sigaretten en aansteker

Mijn persoonlijke ervaring is dat als je hem redelijk volpropt dat je er dan toch nog een goede lunch uithaalt hoor, maar misschien eet ik iets minder dan gemiddeld, dat zou kunnen k snack namelijk ook iets meer dan gemiddeld

Hoeveel ml. is de totale inhoud? Als het goed is staat dit op de achterkant van de bakjes, zo niet dan kun je ze even tot bijna de rand voldoen met water en in een maatbeker leegkieperen ik ben nieuwsgierig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61647491
Tja, aansteker is altijd even groot, dus kun je goed vergelijken ( ik rook zelf niet nl, maar mn vriend wel)

Bakjes zijn 155 ml, 165 ml en 170 ml

Ik ga morgen eens even kijken of ik er genoeg eten in kan proppen, en anders heb ik ook nog een gewone rechthoekige lunchbox die ik eventueel kan vullen
pi_61647822
oh haha vandaar, ik vond het wel droog, de terugkerende aansteker!

Hmm, de bakjes bij elkaar opgeteld is ietsjes aan de kleine kant, nét iets kleiner dan mijn 2 verdiepingen bento. Maar als je ze goed volgooit, dus zodat je de bodem niet meer kunt zien dan moet er behoorlijk wat inkunnen toch nog. Even goed proppen Schroom niet om er nog ergens 1-kwart cherry-tomaatje in te proppen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61649312
Whehehe goede maat hè, die aanstekers?

Maar dat is inderdaad wel heel erg klein zeg. Ligt die aansteker in het kleinste bakje?
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 15 september 2008 @ 17:07:18 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_61649882
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:17 schreef missy_c het volgende:
Speknek.. Okonomiyaki spullen kan je ook in NL kopen.. is het niet beetje zonde om het te bestellen via de website?
Waar dan? Ik woon in Utrecht, maar zoek me een breuk aan yamswortel en okonomiyaki saus. Geen van de toko's hier heeft het.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61650015
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Whehehe goede maat hè, die aanstekers?

Maar dat is inderdaad wel heel erg klein zeg. Ligt die aansteker in het kleinste bakje?
nee, in het grootste bakje
pi_61650201
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar dan? Ik woon in Utrecht, maar zoek me een breuk aan yamswortel en okonomiyaki saus. Geen van de toko's hier heeft het.
http://www.takuhai.nl/index.htm

takuhai heeft in ieder geval zowel okonomiyakisaus als -meel en yam is hetzelfde als bataat of zoete aardappel en die verkopen ze zelfs bij de albert heijn hier? Dus ik weet niet of je een specifieke soort bataat zoekt, maar misschien gewoon es proberen met zo'n standaard paarse of oranje zoete aardappel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61655234
kijk eens hier

http://www.orientalgroup.nl/
Amazing Oriental Utrecht
Adres: Amsterdamsestraatweg 297-301
3551 CG Utrecht

Ik ben nooit in die van Utrecht geweest, maar in die van Amsterdam verkopen ze de Bulldog merk saus en mayo.. Bonito flakes verkopen ze volgens mij niet, maar wel in Shilla Amsterdam Buitenveldert. De yam waar je het over hebt... is dat niet gewoon zoete aardappel? Dat kan je vinden bij de groente boer
Life is short, eat dessert first.
pi_61655901
Er past idd meer in die Bento dan ik had gedacht







Morgenochtend nog ff snel pasta met pastasaus en gehaktballetjes maken voor in mn thermo-bento
pi_61656096
Aaaah kijk nou! Wat supermooi!

hihi, deze zou het ook leuk doen met valentijn denk ik, vooral je middelste foto hoewel mijn lieve zwelgje dan toch liever chocola heeft maar goed
Ik vind ze er goed uitzien, goed gevuld ook inderdaad! zo zie je dus inderdaad dat er toch nog behoorlijk wat ingaat ondanks het kleine uiterlijk Je aardbeitjes zien er in elk geval lekker uit zo

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 15-09-2008 20:50:48 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61656482
Ja, mn huisgenoot vond het er ook erg leuk uitzien Ben benieuwd hoe mn klasgenoten morgen reageren Ik hoop alleen wel dat mn scheidingswandjes snel komen, dat zou het nog wel wat makkelijker maken
  maandag 15 september 2008 @ 20:52:51 #127
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61656681
Ik heb al mijn eigen box net klaar gemaakt, wat rijst erin... stukjes toast met tuinkruiden, mandarijntjes, broccoli en stukjes kipfilet . Ben benieuwd hoe ik het ga vinden morgen!
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:39:32 #128
71048 Tokay
makes your day!
pi_61667630
Je zult dít toch maar aantreffen in je lunchtrommeltje:




Of dit:



Of:



Zonde om op te eten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tokay op 16-09-2008 10:07:57 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_61668053
Die zien er wel eng uit zeg!

Edit: ik heb mn scheidingswandjes nu ook binnen Volgens mij heb ik inmiddels alle accessoires binnen

[ Bericht 54% gewijzigd door _Hestia_ op 16-09-2008 11:35:36 ]
pi_61679772
Haha!
Ik geloof dat ik die blauwe rijst nog het allerengst vind...
Sweet and innocent...
pi_61680499
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:39 schreef Innocence het volgende:
Haha!
Ik geloof dat ik die blauwe rijst nog het allerengst vind...
Het ziet er inderdaad niet erg smakelijk uit maar dat zit natuurlijk helemaal tussen de oren. Het smaakt gewoon naar rijst. De vrouw die die bento's gemaakt heeft, heeft op lunchinabox een serie geschreven waarbij ze zegt dat we in allerlei voeding kleurstoffen tegenkomen (denk niet alleen aan snoep maar ook bijvoorbeeld ketchup e.d.) en daar heeft ze ook wel gelijk in dus wat dat betreft is het een beetje onzinnig om je dan druk te maken om blauwe rijst.
Maar het ziet er inderdaad echt niet uit...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61681577
Mijn eerste Bento mee naar het werk en zo zag het eruit:

Rijst, boontjes omwikkeld in spek, tegen de wand gedroogde mangostukjes, 3 stukjes kasripo-kip, komkommie, mini tomaatjes van eigen mini balkonnetje, piepklein verpakt kaasje en ei. Los een zakje furikake. Verrassend wat een hoeveelheid eten het toch is als je het op een bordje legt. Mijn collega's waren ook best wel onder de indruk.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_61681617
Ziet er goed uit Quembel

Ik ga zo mn bento voor morgen vast voorbereiden
pi_61682411
Ziet er goed uit zeg Quembel!
Het valt inderdaad best nog mee met de hoeveelheid eten, zolang je het maar goed volpropt dus

Ik ga straks ook voorbereiden, dat wil zeggen die afwas hier eens de deur uit werken zodat ik morgen gewoon mijn rijstkoker kan gebruiken Ik ga weer een batch yaki-onigiri maken. jumjum
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61683082
Ik heb mn bento voor morgen ook klaar Ik vond het toch wel erg weinig van vandaag, dus heb het nu eens in 2 gewone lunchboxen gedaan, eens kijken of dat beter bevalt



Bovenin: aardbeien, ananas, worteltjes en 2 crackers met kaas
Onderin: rijst in de vorm van een hartje, cherrytomaatjes met kaas, 1 ei in de vorm van een auto en 1 in de vorm van een ster en stukjes komkommer
pi_61684321


waar zit het broodblik nou in? of heb je twee dezelfde en is dit dus twee keer de onderkant??
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61685825
Ik heb 2 dezelfde, dus dit is 2 keer de onderkant
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:16:43 #138
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_61686362
Wat leukkk dit! Ik wil ook!
Ik ga morgen maar eens beginnen met een een lunchtrommel en muffinbakjes te kopen . Je moet toch ergens beginnen he .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 17 september 2008 @ 08:12:29 #139
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_61694471
Ik ben zojuist al heel primitief voor mijn dochter begonnen .
In haar trommeltje voor school in het midden een pakje drinken, aan de ene kant een ontbijtkoekje en aan de andere kant een handje druiven .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 11:12:53 #140
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61697814
*tralalalalala* pakje uit Hong Kong
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 17 september 2008 @ 11:48:29 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61698628
Mag ik een rare vraag stellen? Wat is het verschil tussen een bento en een lunchtrommel? Het formaat?
Ik neem al jaren diverse gerechtjes mee naar mijn werk, maar het komt niet in me op om het een bento te noemen
Vandaag had ik mee:
- klein bakje met yoghurt en vruchten
- bakje zalm, komkommer, kiemen en azijn
- bakje spruitjes met roomsaus

Alles gaat in kleine bakjes die, als ze leeg zijn, in elkaar worden gestapeld. Het geheel gaat in een speciaal lunchtasje waarin de bakjes niet om kunnen vallen. Ik neem zelfs regelmatig soep mee.
Het ziet er niet hip uiten ik noem het gewoon lunchpakket , maar het functioneert allemaal prima!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61698892
Da's eigenlijk ook gewoon een bento volgens mij. Hooguit is het verschil dat in een bento traditioneel Japanse gerechten gaan maar je ziet ze ook heel veel met gerechten uit een andere keuken.
Er zijn wel traditionele bentobakjes maar die gebruikt volgens mij bijna niemand.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 12:42:38 #143
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61699831
Bento gaat niet alleen om het leuk inrichten van je lunchbox, het gaat vooral om evenwichtige voeding.

Er bestaan verschillende regels voor de verhouding van voedings- en bouwstoffen, maar een veelgebruikte is dat een bento maaltijd bestaat uit 3 delen koolhydraatrijk voedsel, 1 deel proteinerijk voedsel en 2 delen groenten en fruit. Als je op deze manier je lunchbox volstouwt levert je maaltijd een hoeveelheid calorieen die ongeveer gelijk is aan de inhoud in ml van je lunchbox. (Snacks en snoep worden hierbij niet meegerekend.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 17 september 2008 @ 12:50:45 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61699994
Oke. Dan maak ik dus geen bento . Er zitten trouwen wel juweeltjes tussen!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61700044
Ik had trouwens ook al ergens de verhouding 4:3:2:1 gelezen. Als ik me niet vergis was dat 4 delen koolhydraten, 3 delen groente en/of fruit, 2 delen proteïne en 1 deel zuivel.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 13:06:40 #146
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61700299
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik had trouwens ook al ergens de verhouding 4:3:2:1 gelezen. Als ik me niet vergis was dat 4 delen koolhydraten, 3 delen groente en/of fruit, 2 delen proteïne en 1 deel zuivel.
Ik ken 'm met 1 deel (zoete) snacks ipv zuivel
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61704530
Ik ken die verhoudingen ook wel, maar ik hou me er ook niet aan, omdat ik gewoon niet zoveel koolhydraten mag ivm mn dieet. Dus ik doe er vooral fruit/groenten/proteïne in, en weinig koolhydraten

Mn bento van vandaag was een beetje een rommeltje geworden, rijst was helemaal uit elkaar gevallen en door andere dingen heen gaan zitten, dus rijst heb ik niet opgegeten, maar de rest wel
pi_61705090
Denk dat het zuivel gedeelte van het verhaal niet klopt..

Veel mensen in Azie zijn lactose intolerant. Ze gebruiken ook vaak geen zuivel, omdat het duur is.
Life is short, eat dessert first.
pi_61706161
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:14 schreef missy_c het volgende:
Denk dat het zuivel gedeelte van het verhaal niet klopt..

Veel mensen in Azie zijn lactose intolerant. Ze gebruiken ook vaak geen zuivel, omdat het duur is.
klopt inderdaad van dat lactose intolerant, ik kom maar heel weinig mensen tegen die melk drinken of kaas eten (aziatische dus hè), bij de meeste zou het simpelweg niet bij hen opkomen om een blokje kaas als snack in te pakken; Diegene die dat wel doen zijn vaak hier geboren en gewend aan de zuivel-gewoontes van hier. Ik zelf ben ook lactose-intolerant maar ik heb vooral problemen met melk. Kaas en yoghurt doen gelukkig een stuk minder bij mij. Als ik melk drink dan lig ik drie dagen op bed de wc met buikkramp enzo.
Sowieso is er in veel aziatische landen een hele andere snack-cultuur. Een Chinees maak je vaak blijer met knapperige groenten of dingen als gefrituurde gemarineerde tofu op een stokje ofzoiets als snack dan met een zak chips. Het begint nu wel te komen, onze ongezonde manier van snacken, met alle nadelige gevolgen van dien.

Die ene van *naam vergeten* klopt wel hoor, de variant 4:3:2:1 bestaat wel, maar dan is de 1 inderdaad vaak een zoete snack, en als zoete snack wordt dan bijvoorbeeld ook fruit gerekend. Dat wordt toch een beetje als treat gezien traditioneel.

En voor degene die altijd een goedgevulde lekkere lunchtrommel met van alles mee nam, *ook naam vergeten* ja je zou dit als bento kunnen zien, dat hij niet voldoet aan de manier waarop hij traditioneel gezien gevuld moet zijn maakt denk ik tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ikzelf noem het vooral bento omdat ik me heel erg vaak in een japans sprekende omgeving bevindt. Het woord bento is dan in 1 klap voldoende om mijn lunch te onderscheiden van een "broodlunch" zeg maar. Chinezen, en dan vooral Taiwanezen kennen het fenomeen ook, en ik verkeer dus zo mogelijk nog veel vaker in een chineessprekende omgeving dus tsja Maar je hebt gelijk, uiteindelijk blijft het gewoon een lunch. Maar wel een lekkere
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 september 2008 @ 19:38:01 #150
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61710305
Ik heb toch ook maar een bento gekocht!


En natuurlijk wat accesoires






Mocht iemand nog wat grasmatjes willen dan hoor ik het wel Ik heb er straks 200
pi_61710522
ik had niet opgelet..en een doosje van 1000 gekocht >.<
Maarja.. het was maar 2 euro 80
Life is short, eat dessert first.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 19:58:53 #152
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61710970
De inhoud van mijn pakje uit Hong Kong. Verjaardagscadeautje aan mezelf
Op 8 september op Ebay besteld bij bento_delicious en nu al in de bus. En met een leuke free gift als verrassing!
ik kan bento_delicious warm aanbevelen
en de knijper ligt erbij omdat ik geen aansteker heb
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 20:42:46 #153
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61712567
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:38 schreef JacMar het volgende:
Ik heb toch ook maar een bento gekocht!
[ afbeelding ]
Oh ja, die is errug leuk!
(Jammergenoeg had bento_delicious 'm niet.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 17 september 2008 @ 20:54:19 #154
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61713019
Ik heb de aapjes ook gekocht! En een elastiek dat bij mijn bento past! (bij Bento_Delicious)
Dat pakketje ziet er erg goed uit, Macka!
  woensdag 17 september 2008 @ 21:10:47 #155
206253 PoepSnoet
a.k.a. ShitFace
pi_61713688
Dit ziet er wel erg leuk uit
Ik wil ook , misschien dan eens wat minder naar de mac in de pauze voor het gemak
pi_61717051
Leuk pakketje Macka en best snel bezorgd dan idd!
  donderdag 18 september 2008 @ 15:58:13 #157
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_61733616
yeey pakje uit japan is binnen! zal zsm foto's posten! Heb er al a.e. ingepropt...
nu nog aan de slag met rijst, want dat vult het beste denk ik en aangezien het zo'n klein bakje is moet er wel wat vullends in !
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_61740427
Helaas heb ik op dit moment niet echt de tijd om weer bento's te gaan maken en deze topic te blijven volgen op fok. Ik wilde wel iedereen heel veel plezier wensen met het maken van bento's en dus even laten weten waarom ik niet langer actief ben. Ik vind het erg leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast en creatief bezig is.
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:48:24 #159
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61751476
Het eerste pakketje is al onderweg!
pi_61752146
@ Kruimel_20: Mooi dat je pakketje binnen is en ik ben benieuwd naar de foto's
@ Zwaalie: Jammer dat je geen tijd meer hebt voor Bento's en het volgen van dit topic.
@ JacMar: Leuk dat je eerste pakketje al onderweg is

Ik hoef maar voor 2 dagen in de week Bento's te maken, omdat ik maar 2 dagen les heb. Zou eigenlijk wel meer Bento's willen maken, maar gewoon voor thuis vind ik het niet echt nodig
pi_61753053
Macka wat een mooi cadeautje aan jezelf
Saartje
pi_61760280
Ik houd me wel aanbevolen voor een aantal grasmatjes als iemand er van af moet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61760926
Grasmatjes heb ik niet echt dubbel ( heb 1 pakketje van 200 besteld) maar heb wel een aantal vormpjes dubbel, dus als iemand daar interesse in heeft, moet die maar pmen ( vormpjes zijn beer, konijn, ster, hart, auto, vis) Anders dan zet ik ze volgende week ofzo wel een keer op eBay/marktplaats
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:24:44 #164
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61761204
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik houd me wel aanbevolen voor een aantal grasmatjes als iemand er van af moet.
Ik kan er denk ik wel wat missen Als ik ze heb ontvangen zal ik het je laten weten!
pi_61761329
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:13 schreef Sylvana het volgende:
Grasmatjes heb ik niet echt dubbel ( heb 1 pakketje van 200 besteld) maar heb wel een aantal vormpjes dubbel, dus als iemand daar interesse in heeft, moet die maar pmen ( vormpjes zijn beer, konijn, ster, hart, auto, vis) Anders dan zet ik ze volgende week ofzo wel een keer op eBay/marktplaats
Watmotdatkosten?
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:46:07 #166
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_61763268


een snel gepropte lunch in mijn betno, ik moet het nog leuk gaan maken

the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_61763620
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Watmotdatkosten?
Dan moet ik ff kijken hoeveel ik dubbel heb enzo, maar denk dat voor een setje van 6 vormpjes een euro of 7, inclusief verzendkosten wel redelijke prijs is.
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:46 schreef kruimel_20 het volgende:
[ afbeelding ]

een snel gepropte lunch in mijn betno, ik moet het nog leuk gaan maken

[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit hoor!
pi_61763745
Mijn bento is ook binnen! Dinsdag ga ik 'm voor het eerst gebruiken, dus voor die tijd maar even broeden op een lekkere vega-lunch die er in past .
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:07:34 #169
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61764901
[ afbeelding ]

Wat een mooie bento!!
Ik heb een rode besteld en die is al onderweg!

[ Bericht 17% gewijzigd door JacMar op 19-09-2008 18:13:34 ]
pi_61768703
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dan moet ik ff kijken hoeveel ik dubbel heb enzo, maar denk dat voor een setje van 6 vormpjes een euro of 7, inclusief verzendkosten wel redelijke prijs is.
Die prijs is wat mij betreft prima maar om wat voor vormpjes gaat het? Van die ei-dingen, rijst-dingen of uitstekers? Zou je tegen die tijd even een fotootje willen plaatsen?

En inderdaad een leuke bento kruimel. Dat leuk inpakken komt vanzelf.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61778087
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 21:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die prijs is wat mij betreft prima maar om wat voor vormpjes gaat het? Van die ei-dingen, rijst-dingen of uitstekers? Zou je tegen die tijd even een fotootje willen plaatsen?
Het is vooral voor ei-dingen bedoeld, rijst heb ik nog niet geprobeerd, maar moet ook wel lukken denk ik

Dit soort vormpjes zijn het:

pi_61778770
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het is vooral voor ei-dingen bedoeld, rijst heb ik nog niet geprobeerd, maar moet ook wel lukken denk ik

Dit soort vormpjes zijn het:

[ afbeelding ]
Oh maar diezijnleuk en diewilikhebben!
Zeven euro is prima.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61779358
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh maar diezijnleuk en diewilikhebben!
Zeven euro is prima.
Ik zal ze wel even uitzoeken als ik maandag weer thuis ben en dan pm ik wel
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 13:40:25 #174
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61823677
Vandaag ben ik bij de Amazing Oriental supermarkt in Den Haag langsgeweest (vestiging Grote Marktstraat, dichtbij tramhalte Centrum). Allemachtig veel producten waaronder verse groenten, leuke snacks voor in je Bento (koala koekjes), twee soorten furikake (groen en roze zakje, kruidenmix staat er op het schap), sushi mallen, kwarteleitjes, allerlei kleur- en smaakstoffen, veel verschillende soorten rijst. Als je shopt in Den Haag maar niet op strooptocht wilt in Chinatown is dit een leuk adres om even langs te gaan voor je de Bijenkorf induikt!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 22 september 2008 @ 13:48:08 #175
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61823891
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik zal ze wel even uitzoeken als ik maandag weer thuis ben en dan pm ik wel
Mocht je niet tot zakendoen komen, dan heb ik interesse .
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61824346
@Mindermutsig: Voor jou kan ik de volgende set samenstellen:

roze beer
blauw hart
groene auto
blauwe vis
gele ster
oranje konijn

@ Beelzebufo: Voor jou kan ik de volgende set nog samenstellen:
roze beer
blauwe auto
groene vis
oranje konijn

Edit: Prijs MinderMutsig:
vormpjes: 3 euro
doosje: 2 euro
verzendkosten: 6,20 euro
totaal: 11,20 euro

Prijs Beelzebufo:
vormpjes: 2 euro
doosje: 2 euro
verzendkosten: 6,20 euro
totaal: 10,20 euro

Als jullie nog interesse hebben, stuur dan een pm met je adresgegevens, dan stuur ik er 1 terug met mijn rekening-gegevens. Zodra ik het geld heb, zal ik het pakket versturen.

[ Bericht 32% gewijzigd door _Hestia_ op 22-09-2008 14:37:07 ]
pi_61825160
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:40 schreef Macka66 het volgende:
Vandaag ben ik bij de Amazing Oriental supermarkt in Den Haag langsgeweest (vestiging Grote Marktstraat, dichtbij tramhalte Centrum). Allemachtig veel producten waaronder verse groenten, leuke snacks voor in je Bento (koala koekjes), twee soorten furikake (groen en roze zakje, kruidenmix staat er op het schap), sushi mallen, kwarteleitjes, allerlei kleur- en smaakstoffen, veel verschillende soorten rijst. Als je shopt in Den Haag maar niet op strooptocht wilt in Chinatown is dit een leuk adres om even langs te gaan voor je de Bijenkorf induikt!
Goede tip!
Sweet and innocent...
pi_61825171
PM aan slingert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61853674
@ MM: Ik heb het geld ontvangen en het pakketje vandaag naar het postkantoor gebracht

Ik heb deze week helemaal geen tijd om bento's te maken :S Volgende week beter hopelijk
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:39:11 #180
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61857722
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:07 schreef Sylvana het volgende:

@ Beelzebufo: Voor jou kan ik de volgende set nog samenstellen:
roze beer
blauwe auto
groene vis
oranje konijn

Prijs Beelzebufo:
vormpjes: 2 euro
doosje: 2 euro
verzendkosten: 6,20 euro
totaal: 10,20 euro

Als jullie nog interesse hebben, stuur dan een pm met je adresgegevens, dan stuur ik er 1 terug met mijn rekening-gegevens. Zodra ik het geld heb, zal ik het pakket versturen.
PM verzonden
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_61860368
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:53 schreef Sylvana het volgende:
@ MM: Ik heb het geld ontvangen en het pakketje vandaag naar het postkantoor gebracht
Gaat klaarliggen voor de brievenbus.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:09:52 #182
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61860655
Vandaag een bento gemaakt in mijn nieuwe boxje



Lekker, alleen iedere keer als ik een uitgebreide lekkere bento/lunch maak voor mezelf heb ik geen tijd om het op te eten 's middags... Snel even een stuk kaal brood naar binnen gepropt en de bento na het werk zitten opeten
Gek hoe klein zo'n bentobox is en dat het toch ontzettend vult wat er in zit. Ik heb in ieder geval lekker gegeten ervan (rijst, omelet, broccoli, peultjes, gerookte kip e.d.) en dat was zeker genoeg.

Omdat ik bovenstaande bento wel wat kiddy-achtig vind ga ik hem denk ik weggeven en zelf een écht mooie kopen via Ebay ofzo. Mét bandje erom, én een furoshiki (draagdoek).

Van de week eens kijken of ik alle leuke spulletjes (via Huuphuup verkregen) kan gaan gebruiken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61860791
Heb je ook een foto van je eten in je Bento van vandaag?
pi_61861188
jaaa foto ben benieuwd naar de spulletjes in actie

Helaas heb ik het zelf op het moment zó ontzettend druk dat ik helemaal geen tijd heb om lunch te maken. Het blijft tegenwoordig bij snel een cup-a-soup naar binnen werken tussen de middag Hopelijk houdt het niet te lang aan want ik mis het 's morgens al uitkijken naar je lunch 's middags
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:31:40 #185
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61861437
Nee helaas was het daar te vroeg voor vanochtend
Maar het zag er niet bijzonder uit hoor, de leuke grasjes en rijstbalvormpjes had ik niet gebruikt, dus het was gewoon een bakkie met rijst en een bakkie met ingrediënten naast elkaar gedrapeerd

Ik wil eigenlijk zo'n nori-knipper hebben, zodat ik snel en makkelijk leuke gezichtjes op de rijstballetjes kan maken Zoiets als deze:




Volgende keer als ik een bento maak, maak ik weer een fotootje.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:43:18 #186
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61861834
Bento's maken is trouwens wel een stuk goedkoper dan elke dag in het bedrijfsrestaurant je eten halen zeg. Ik gebruik gewoon wat ik nog in huis heb en koop er wat extra spul bij, maar niks speciaals. In het ziekenhuis waar ik vaak zit werken ze met een commerciële cateraar en dan ben ik meestal 5 euro voor een simpele lunch kwijt.
Het is alleen wel een beetje verslavend merk ik, want ik wil nu alle soorten en maten spulletjes hebben hihi
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61861976
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Bento's maken is trouwens wel een stuk goedkoper dan elke dag in het bedrijfsrestaurant je eten halen zeg. Ik gebruik gewoon wat ik nog in huis heb en koop er wat extra spul bij, maar niks speciaals. In het ziekenhuis waar ik vaak zit werken ze met een commerciële cateraar en dan ben ik meestal 5 euro voor een simpele lunch kwijt.
Het is alleen wel een beetje verslavend merk ik, want ik wil nu alle soorten en maten spulletjes hebben hihi
Idd erg herkenbaar, de kantineprijzen bij ons op school zijn ook echt niet normaal

En spulletjes bestellen is idd erg verslavend ja Voorlopig heb ik wel genoeg, en mag ik van mezelf ook niks meer kopen
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:58:47 #188
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61862421
Hahaha, datzelfde heb ik mezelf nu ook opgedragen, maar moet het er toch nog eens met mezelf over gaan hebben... Aan de andere kant kan ik het misschien leuk als verjaarscadeautje vragen, dan weet ik tenminste iets wat ook betaalbaar is

Oh ja, 80 cent voor 1 ultradun plakje brie
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61863173
Misschien een tip voor mensen die niet in de buurt van een toko wonen http://www.takuhai.nl bezorgd ook thuis; niet heel goedkoop maarja, als je naar een stad moet rijden om je spulletjes te halen ben je ook geld kwijt.
En bedrijfskantines zijn idd bluh. voor een bruine boterham met boter en een (half) plakje kaas ben ik ruim 3 euro kwijt, en das dan nog de universiteits kantine... commerciële rotzooi
Ik gebruik idd ook wat ik nog in de koelkast heb liggen en leftovers van de avond ervoor enzo. Werkt prima, erg voedzaam, vult goed en keigezond en gezellig
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61865289
een nori-knipper klinkt als iets wat ik móet hebben
Waar koop je dat
Saartje
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:13:45 #191
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61865410
Ik had er een paar op Ebay gezien, geen idee wat de "vakterm" ervoor is trouwens, wat het zoeken wel wat bemoeilijkt...
Ik dacht er een paar bij BentoDelicious (Ebay) te hebben gezien, maar weet dit niet zeker meer.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 23:40:06 #192
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61866186
Nori knipper? Ik gebruik gewoon een papier punch, werkt ook prima. Verkrijgbaar in iedere hobbyzaak
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61866277
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef Macka66 het volgende:
Nori knipper? Ik gebruik gewoon een papier punch, werkt ook prima. Verkrijgbaar in iedere hobbyzaak
Ook van die leuke gezichtjes voor op je onigiri?
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 23:50:45 #194
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61866536
Nee, die knip ik zelf.
maar als je geld teveel hebt...
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61867051
Ik wil die rechtse :


En die rechtse :



Maar die zitten in twee verschillende setjes á ¤18,50 en dat wordt me toch écht te gek.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2008 @ 10:58:41 #196
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61872121
MM, dan koop je alleen set 1. Dat rechtse gezichtje uit set 2 maak je zelf. Je neemt voor de oogjes twee keer het mondje van de linkse uit set 1 en draait die om, de mond knip je uit met een nagelschaartje oid.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61873579
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:58 schreef Macka66 het volgende:
MM, dan koop je alleen set 1. Dat rechtse gezichtje uit set 2 maak je zelf. Je neemt voor de oogjes twee keer het mondje van de linkse uit set 1 en draait die om, de mond knip je uit met een nagelschaartje oid.
Dat is op zich een goed idee ware het niet dat ik die andere twee gezichtjes in die eerste set zo'n verschrikkelijke 'kijk-mij-schattig-zijn-blik' vind hebben dat ik er met mijn vuist op wil slaan.
Nah ik houd het maar bij zelf knippen.

* MinderMutsig wil eigenlijk douchen maar wil ook de postbode niet missen. Dilemma, dilemma.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61874451
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:18 schreef huuphuup het volgende:
Misschien een tip voor mensen die niet in de buurt van een toko wonen http://www.takuhai.nl bezorgd ook thuis; niet heel goedkoop maarja, als je naar een stad moet rijden om je spulletjes te halen ben je ook geld kwijt.
En bedrijfskantines zijn idd bluh. voor een bruine boterham met boter en een (half) plakje kaas ben ik ruim 3 euro kwijt, en das dan nog de universiteits kantine... commerciële rotzooi
Ik gebruik idd ook wat ik nog in de koelkast heb liggen en leftovers van de avond ervoor enzo. Werkt prima, erg voedzaam, vult goed en keigezond en gezellig
wat erg...
Hier is een boterham 10 cent en boter 15 ofzo. Maar een bento is natuurlijk veel gezelliger.

Ben zooooo benieuwd naar de mijne.
Sweet and innocent...
pi_61879091
OMG! OMG! OMG!
Ik heb de vormpjes binnen dus ik wil ze proberen maar ik zie nu dat ik geen eieren meer in huis heb!
Ik wist wel dat quiche gisteren een slecht idee was. Nu moet ik tot vanavond wachten.

Alles zag er prima uit overigens en enorm snelle levering. Fijn om zaken met je te doen Sylvana.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:17:02 #200
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_61881263
je hebt in hobby winkels ook van die pons dingen waarbij je een figuurtje uit papier kunt drukken, deze kun je volgens mij ook gewoon gebruiken, en zijn niet zo duur

the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_61883275
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:51 schreef MinderMutsig het volgende:
OMG! OMG! OMG!
Ik heb de vormpjes binnen dus ik wil ze proberen maar ik zie nu dat ik geen eieren meer in huis heb!
Ik wist wel dat quiche gisteren een slecht idee was. Nu moet ik tot vanavond wachten.

Alles zag er prima uit overigens en enorm snelle levering. Fijn om zaken met je te doen Sylvana.
Bedankt, alleen dat is idd niet echt slim nee dan om geen eieren in huis te hebben Heb je trouwens vanavond gewone eieren erin gedaan of XL? Ik heb zelf XL eieren gekocht, maar volgens mij moet het ook wel met gewone eieren lukken bij deze vormpjes.
pi_61883410
Ik heb nog geen eieren gekocht, ga ik straks doen. Maar dat vroeg ik me ook al af.
De holte is nog best groot dus een medium eitje is denk ik te klein. Ik haal gewoon L eitjes en dan zie ik het wel.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61885288
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb nog geen eieren gekocht, ga ik straks doen. Maar dat vroeg ik me ook al af.
De holte is nog best groot dus een medium eitje is denk ik te klein. Ik haal gewoon L eitjes en dan zie ik het wel.
Ik ben benieuwd
  woensdag 24 september 2008 @ 20:05:16 #204
71048 Tokay
makes your day!
pi_61885497
Misschien heb ik het gemist, maar hoe werkt dat, met die eieren en die grappige vormpjes?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_61885593
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:05 schreef Tokay het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar hoe werkt dat, met die eieren en die grappige vormpjes?
Je kookt een ei, pelt hem, stopt hem in zo'n vormpje, drukt het vormpje dicht, doet het 10 minuten in de koelkast, of in een bakje met water en dan is je ei dus omgevormd
  woensdag 24 september 2008 @ 20:14:22 #206
71048 Tokay
makes your day!
pi_61885720
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:09 schreef Sylvana het volgende:
Je kookt een ei, pelt hem, stopt hem in zo'n vormpje, drukt het vormpje dicht, doet het 10 minuten in de koelkast, of in een bakje met water en dan is je ei dus omgevormd
Zo simpel? Leuk!
(Ik heb tijdens mijn vakantie drie heel grappige lunchtrommels gekocht - wist ik veel dat dat bento's waren - maar ik ben er nog niet mee aan de slag gegaan.)
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_61885738
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Je kookt een ei, pelt hem, stopt hem in zo'n vormpje, drukt het vormpje dicht, doet het 10 minuten in de koelkast, of in een bakje met water en dan is je ei dus omgevormd
wat grappig zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61885890
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wat grappig zeg
Ja, idd erg leuk, en mn klasgenoten zijn ook erg weg van mn vormpjes-eieren. Dus heb al verschillende verzoeken gekregen of ik voor hun ook auto/beertjes/hartjes/sterren-eieren enzo wil maken
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2008 @ 21:30:31 #209
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61888190
Op de verpakking van de vormpjes staat welke maat ei je moet gebruiken. Voor mijn konijn- en beervorm heb ik maat L nodig.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61888959
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:30 schreef Macka66 het volgende:
Op de verpakking van de vormpjes staat welke maat ei je moet gebruiken. Voor mijn konijn- en beervorm heb ik maat L nodig.
M is inderdaad te klein. Ik heb een konijn zonder oren.
Wil iemand die de originele verpakkingen heeft even kijken of L voor alle vormen goed is?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61889066
Ik heb het hartje en sterretje en daar moet een L in, denk ik want ik kan geen japans lezen
Saartje
pi_61889370
Ik kon in de winkel alleen XL vinden, geen L, dus heb die gedaan en die werken op zich wel, maar gewone eieren kan ik gratis van mn schoonpa krijgen, dus als die ook groot genoeg waren, hoefde ik geen eieren meer apart ervoor te kopen. Maar goed, gewone eieren zijn dus wel te klein helaas. Dank je voor het testen iig MM
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2008 @ 23:21:54 #213
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61892502
Het scheelt ook nog hoe je de eieren in de mal doet voor je 'm sluit. In het konijn leg ik het ei op z'n zijkant, met de punt van het ei in de oortjes. In andere mallen zet ik het ei op z'n onderkant midden in de mal.
Er zijn ook mallen voor andere maten eieren, ik heb een vier-in-een mal voor een ei maat M en drie kwarteleieren (heel schattig klein).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61896136
Maar gewone eitjes zijn echt te klein. Mijn konijn had geen oren, mijn vis geen staart en de auto was heel kort en had geen wielen.
Die voor kwarteleitjes heb ik gezien laatst, die zijn lief. !
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61928283
Ik heb een heel leuke bento gemaakt maar ik ben mijn fototoestel kwijt en mijn telefoon is leeg en die oplader kan ik ook niet vinden.
Er zit een ei-kuiken met nori oogjes, een paprika snavel en een minikruidenpotje om hem te kruiden in, komkommerbloemen, een mini coleslaw, tomaatjes op een poezenprikkertje, rolletjes van tortilla met roomkaas, ham en rucola en een Hello Kitty spekje.

Wel nog even een tip voor de liefhebbers, bij de Xenos hebben ze nu lunchboxjes met een wit onderbakje en een deksel met een doorkijkje in de vorm van een vliegtuig of een autootje in de kleuren roze, groen, blauw en oranje.
Ik heb een roze met autootje gekocht en hij werkt vrij goed als bento al heb je natuurlijk geen aparte vakjes.
Ze hebben daar nu ook mini-pitabroodjes en een mini kruidenpotje die leuk in een bento kunnen. Zo'n campingkruidending met zout, peper, paprikapoeder, en kerrie maar dan als sleutelhanger. Maar dat kettinkje kan je er zo uit schroeven.

* MinderMutsig gaat haar bento oppeuzelen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61929291
stel; je zou graag willen afvallen, zou het nuttigen van een bento i.p.v. brood tussen de middag daarbij lkunnen helpen?

schiet me zomaar ineens te binnen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_61929444
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
stel; je zou graag willen afvallen, zou het nuttigen van een bento i.p.v. brood tussen de middag daarbij lkunnen helpen?

schiet me zomaar ineens te binnen.
Volgens mij wel. Het is een gebalanceerde maaltijd, je heb je porties beter onder controle, omdat je veel kleine hapjes hebt met verschillende smaken heb je ook minder behoefte aan snacks en je krijgt voldoende groente en fruit binnen. Ik denk dat het in ieder geval een stuk gezonder is dan een bak met brood maar afvallen zou ook wel moeten kunnen lijkt me.
Er is volgens mij ook een blog van iemand die aan het afvallen is met behulp van bento's.
*zoeken gaat...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61929600
http://justbento.com/category/healthandweightloss
http://justbento.com/

Ik heb nog niet die ene gevonden die ik zocht maar hier staat ook al wel het een en ander.

Ik zit hutje mutje vol maar dat komt misschien ook omdat ik al tijden niet of nauwelijks eet overdag. Die tortillarolletjes zijn wel een aanrader, erg lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 26-09-2008 13:16:10 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61936014
Heb 'm binnen hoor! Wel erg mini, maar zoooo schattig. Zelfs m'n vriend was jaloers.
Dus daar zal ik er binnenkort ook wel een voor moeten aanschaffen

Heb trouwens ook eindelijk die laptoplunch-dingen gevonden:

http://www.beckyandlolo.co.uk/product/laptop_lunch_boxes/

Is natuurlijk geen bento, maar misschien ook wel erg handig.
Sweet and innocent...
pi_61936427
Persoonlijk lijkt het mij een onding.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61936526
Waarom?
Misschien dat ik wat over het hoofd zie.

Volgensmij kan je er uiteindelijk hetzelfde mee, maar dan is het al in bakjes verdeeld. Het lijkt me de westerse versie van de bento?

http://www.laptoplunches.com/LaptopLunchPhotos.html

Ook leuke foto's op http://www.flickr.com/groups/laptop_lunches/pool

[ Bericht 10% gewijzigd door Innocence op 26-09-2008 18:03:29 ]
Sweet and innocent...
pi_61966447
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
stel; je zou graag willen afvallen, zou het nuttigen van een bento i.p.v. brood tussen de middag daarbij lkunnen helpen?

schiet me zomaar ineens te binnen.
Ik ben dus sinds mei aan het afvallen, en een Bento helpt zeker wel, want nu ik minder brood eet, en meer groente/fruit en weinig rijst/pasta enzo in mn Bento doe, gaat het afvallen nog sneller

@MM: Jammer dat je geen foto van je Bento kon maken, klinkt erg goed
pi_61967726
Ook hier wat gewicht eraf.
Ik hou ontzettend van brood, maar brood en bento's gaan niet zo best samen...
Omdat de ruimte die je hebt zo beperkt is ga je vanzelf neigen naar vulling met een hoge dichtheid én een hoge voedingswaarde. Ik at al behoorlijk goed en gezond, maar broodloos lunchen scheelde toch net een kilo of twee á drie.

Toch zal alleen het eten van bento's in plaats van een gebruikelijke lunch zelden zorgen voor gigantisch gewichtsverlies.. De enorm lyrische weightloss-verhalen van Amerikaanse bento-enthousiastelingen hangen toch een beetje samen met de eetcultuur in Amerika.
Volgens mij lunchen Nederlanders gemiddeld al niet zo slecht. De overstap van drie bruine boterhammen met kaas en een appel naar bento is niet zo heftig in vergelijking met het verschil tussen bento en de reusachtige porties rommel die veel Amerikanen elke dag naar binnen schuiven.
Let me see you stripped down to the bone
pi_61968975
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 17:58 schreef Innocence het volgende:
Waarom?
Misschien dat ik wat over het hoofd zie.

Nou, er zitten een aantal nadelen aan de Laptop Lunch-variant..

- Laptop Lunchboxen zien er niet zo lief uit als Japanse bentoboxen!

- Ze zijn behalve niet zo stijlvol ook nog eens behoorlijk groot. Dat kun je natuurlijk zien als een voordeel of als een nadeel, afhankelijk van hoe hongerig je rond lunchtijd doorgaans bent. Maar bento's zien er het fraaist uit als ze heel stevig en perfect gevuld zijn, liefst zonder een centimetertje open ruimte. Wanneer je de esthetische kant van bento belangrijk vindt dan werkt zo'n Laptop Lunchbox niet echt met je mee.

- Er zit maar één bakje met een deksel in (afgezien van het dipsausdingetje), en dat bakje schijnt niet echt lekvrij te zijn. De overige bakjes hebben geen deksel en er zit ook wat ruimte tussen de bovenrand van de bakjes en het deksel van de hele doos.
Daarbij moet je er rekening mee houden dat je een Laptop Lunchbox vaak op z'n zij vervoert, dus je lunch wordt al snel een rommeltje door al het schuiven. Geen punt bij pasta, druiven en bonen zoals op de foto hierboven, maar bij een wat delicatere lunch lijkt de Laptop Lunchbox me niet ideaal.

- De dozen zijn relatief duur en de kwaliteit schijnt nogal te wensen over te laten, al weet ik dat natuurlijk alleen van horen zeggen. In elk geval klagen veel mensen over barsten in de bakjes en uit elkaar vallend bestek, al na een paar weken.

Als bento niet meer voor je is dan 'verschillende soorten eten in kleine bakjes', dan is een Laptop Lunchbox trouwens wél gewoon harstikke handig. Veel bakjes en alles past in elkaar. Geen gedoe met allemaal losse dingen in je tas. Het kost ook niet zoveel tijd als een traditionele bento: je gooit wat je hebt in de verschillende compartimenten en klaar ben je.

Visueel aantrekkelijke lunches kun je er echter nauwelijks mee voor elkaar krijgen, en een bento zonder aandacht voor presentatie is eigenlijk maar gewoon middageten.
Helemaal niks mis mee natuurlijk, maar ik snap wel een beetje waarom de Laptop Lunchbox niet bij iedereen in de smaak valt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_61969791
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb een heel leuke bento gemaakt maar ik ben mijn fototoestel kwijt en mijn telefoon is leeg en die oplader kan ik ook niet vinden.
Er zit een ei-kuiken met nori oogjes, een paprika snavel en een minikruidenpotje om hem te kruiden in, komkommerbloemen, een mini coleslaw, tomaatjes op een poezenprikkertje, rolletjes van tortilla met roomkaas, ham en rucola en een Hello Kitty spekje.

Verdorie, dáár had ik graag een foto van willen zien! Eikuikens!

Verder zit ik zelf in een kleine bento-dip sinds de schoonmaakster op kantoor per ongeluk het witte dekseltje van mijn favoriete bentobox heeft weggegooid..



Ik heb nog twee andere bentodozen, maar die vind ik lang zo leuk niet, en ze zijn niet zo handig van vorm, dus die gebruik ik niet graag..
Een paar maanden geleden wemelde het online nog van bentodozen van hetzelfde type en merk als die op de foto hierboven, maar net nu ik een extra doos zou willen kopen om in elk geval weer zo'n dekseltje te hebben is het aanbod ineens minimaal! Mweh!
Let me see you stripped down to the bone
pi_61972193
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
stel; je zou graag willen afvallen, zou het nuttigen van een bento i.p.v. brood tussen de middag daarbij lkunnen helpen?

schiet me zomaar ineens te binnen.
Als ik zie hoeveel calorieën er in sommige bento's hier gaan, dan heb ik er een hard hoofd in.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61972329
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, er zitten een aantal nadelen aan de Laptop Lunch-variant..

- Laptop Lunchboxen zien er niet zo lief uit als Japanse bentoboxen!

- Ze zijn behalve niet zo stijlvol ook nog eens behoorlijk groot. Dat kun je natuurlijk zien als een voordeel of als een nadeel, afhankelijk van hoe hongerig je rond lunchtijd doorgaans bent. Maar bento's zien er het fraaist uit als ze heel stevig en perfect gevuld zijn, liefst zonder een centimetertje open ruimte. Wanneer je de esthetische kant van bento belangrijk vindt dan werkt zo'n Laptop Lunchbox niet echt met je mee.

- Er zit maar één bakje met een deksel in (afgezien van het dipsausdingetje), en dat bakje schijnt niet echt lekvrij te zijn. De overige bakjes hebben geen deksel en er zit ook wat ruimte tussen de bovenrand van de bakjes en het deksel van de hele doos.
Daarbij moet je er rekening mee houden dat je een Laptop Lunchbox vaak op z'n zij vervoert, dus je lunch wordt al snel een rommeltje door al het schuiven. Geen punt bij pasta, druiven en bonen zoals op de foto hierboven, maar bij een wat delicatere lunch lijkt de Laptop Lunchbox me niet ideaal.

- De dozen zijn relatief duur en de kwaliteit schijnt nogal te wensen over te laten, al weet ik dat natuurlijk alleen van horen zeggen. In elk geval klagen veel mensen over barsten in de bakjes en uit elkaar vallend bestek, al na een paar weken.

Als bento niet meer voor je is dan 'verschillende soorten eten in kleine bakjes', dan is een Laptop Lunchbox trouwens wél gewoon harstikke handig. Veel bakjes en alles past in elkaar. Geen gedoe met allemaal losse dingen in je tas. Het kost ook niet zoveel tijd als een traditionele bento: je gooit wat je hebt in de verschillende compartimenten en klaar ben je.

Visueel aantrekkelijke lunches kun je er echter nauwelijks mee voor elkaar krijgen, en een bento zonder aandacht voor presentatie is eigenlijk maar gewoon middageten.
Helemaal niks mis mee natuurlijk, maar ik snap wel een beetje waarom de Laptop Lunchbox niet bij iedereen in de smaak valt.
Als reactie op dit hele relaas en o.a. visueel niet aantrekkelijk verwijs ik naar:

http://veganlunchbox.blogspot.com/2005_09_01_archive.html



Lunches gemaakt door een moeder voor haar kind. Nergens ook maar een klacht gelezen over lekken en kinderen gaan er vast niet zachtzinnig mee om
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61972667
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als reactie op dit hele relaas en o.a. visueel niet aantrekkelijk verwijs ik naar:

http://veganlunchbox.blogspot.com/2005_09_01_archive.html

[ afbeelding ]

Lunches gemaakt door een moeder voor haar kind. Nergens ook maar een klacht gelezen over lekken en kinderen gaan er vast niet zachtzinnig mee om
Nou ja, kwestie van persoonlijke smaak misschien, maar ik vind die lunches inderdaad niet echt aantrekkelijk om te zien. Al die gekleurde bakjes maken het rommelig, en de blokkerige vormen spreken me niet zo aan. Er is niks mis mee, maar fraai vind ik het niet.

Wat betreft het lekken en barsten: er zullen (gelukkig) genoeg mensen zijn die helemaal geen problemen ondervinden met hun Laptop Lunchbox. Maar aangezien ik er ook veel geklaag over lees, leek het me logisch om dit ook even te noemen bij mijn informatief bedoelde puntenlijstje.
Let me see you stripped down to the bone
pi_61972871
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als ik zie hoeveel calorieën er in sommige bento's hier gaan, dan heb ik er een hard hoofd in.
tja, als je er veel koolhydraten indoet, dan is het idd niet gezond

maar dat hoeft natuurlijk niet

ik doe heel weinig koolhydraten en veel groente/fruit erin
pi_61973493
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, als je er veel koolhydraten indoet, dan is het idd niet gezond

maar dat hoeft natuurlijk niet

ik doe heel weinig koolhydraten en veel groente/fruit erin
Daarbij hangt het natuurlijk ook af van je eetgewoonten voordat je met bento begint.
Eet je normaal gesproken een stapel boterhammen, zonder groeten en fruit, dan levert een goede bento al snel veel voordeel op.
Ook mensen die niet of nauwelijks lunchen en 's avonds de koelkast leegvreten knappen er enorm van op.
Als je tussen de middag altijd al gezond én genoeg at dan zal het niet zoveel verschil maken.

Bij mij zitten er overigens meestal zo'n 600 kcal in mijn bento en da's een prima hoeveelheid.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 28 september 2008 @ 17:34:16 #231
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61974774
Mijn eerste bentospulletjes zijn ook binnen!
Ik ben alleen druk met verhuizen en heb nu even geen tijd om een foto te maken..
Die volgt nog
pi_61975167
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:34 schreef JacMar het volgende:
Mijn eerste bentospulletjes zijn ook binnen!
Ik ben alleen druk met verhuizen en heb nu even geen tijd om een foto te maken..
Die volgt nog
Wat heb je allemaal?
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 28 september 2008 @ 18:16:36 #233
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_61975701
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:38 schreef JacMar het volgende:
Ik heb toch ook maar een bento gekocht!
[ afbeelding ]

En natuurlijk wat accesoires
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mocht iemand nog wat grasmatjes willen dan hoor ik het wel Ik heb er straks 200
Hier kun je het nog even bekijken
pi_61976086
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Verdorie, dáár had ik graag een foto van willen zien! Eikuikens!

Verder zit ik zelf in een kleine bento-dip sinds de schoonmaakster op kantoor per ongeluk het witte dekseltje van mijn favoriete bentobox heeft weggegooid..

[ afbeelding ]

Ik heb nog twee andere bentodozen, maar die vind ik lang zo leuk niet, en ze zijn niet zo handig van vorm, dus die gebruik ik niet graag..
Een paar maanden geleden wemelde het online nog van bentodozen van hetzelfde type en merk als die op de foto hierboven, maar net nu ik een extra doos zou willen kopen om in elk geval weer zo'n dekseltje te hebben is het aanbod ineens minimaal! Mweh!
Die is mooi! Stomme schoonmaakster moeten niet zomaar dingen weggooien die niet van hun zijn.
Ik heb pas nog zoiets gezien, even zoeken...

Je had trouwens wel een mogen vertellen dat zo'n ei-kuiken eigenlijk heel erg makkelijk te maken is. Dat ga ik vaker doen. Ik houd niet zo van ei maar wie kan zo'n kuikentje nu weerstaan?

@DML: Ik denk dat je je ook verkijkt op hoe groot/klein zo'n bakje is. Als ik zo opsom wat in mijn bento zat klinkt het ook als een enorme hoeveelheid maar dat valt in de praktijk reuze mee.
There is no love sincerer than the love of food.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 28 september 2008 @ 18:38:43 #235
163650 Greys
pi_61976251
Knapt dat witte van het gekookte ei dan niet kapot als je het in zo'n vormpje drukt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61978958
Ik lees en kijk al een hele tijd mee in dit topic naar alle schattige, mooie en vooral lekkere Bento's. Ik post niet zo vaak op Fok! maar wilde nu toch eindelijk wel eens actief aan dit topic meedoen. Gisteravond was mijn vriendje naar een feestje, ik zat lekker dit topic te lezen en had plots wat te doen



En ziedaar. Geboren was de onofficiele, geheel uit verhouding Midnight snack 'Ben'to!
In het roze hartje: knakworstjes (waarvan een paar met sterretjes, die je op de foto niet goed kunt zien), gele mayonaise, toastjes met kruidenkaas, olifantjes van kaas en als 'tussenwandje' de restjes van mijn komkommervlindertjes uit het blauwe bakje, waarin verder nog een tomaten-ui-honing saladetje zit met hoekjes maisbrood. In het groene bakje wat pindaknabbels en een slokje whiskey.
Gemaakt met hulp van Tupperware Ik heb (nog) geen officieel Bentoboxje, dus heb ik het even zo opgelost. Het kiwilepelmesje is ook van Tupperware. De olifantjes en vlindertjes zijn gemaakt met behulp van koekvormpjes en de mayonaise is geel van de kurkuma. Op de bovenste plank van de koelkast gelegd met een lief briefje erbij. Vriendjelief was er heeel blij mee toen hij thuiskwam. Zo blij, dat hij me ook heel blij even wakker maakte /
pi_61979796
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:18 schreef Lotte. het volgende:
Vriendjelief was er heeel blij mee toen hij thuiskwam. Zo blij, dat hij me ook heel blij even wakker maakte /
Aaaaahhhh.
Ik dacht al, wat moet die whiskey in een bento maar het was voor de naborrel na het stappen zeg maar.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61979893
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:32 schreef MinderMutsig het volgende:
@DML: Ik denk dat je je ook verkijkt op hoe groot/klein zo'n bakje is. Als ik zo opsom wat in mijn bento zat klinkt het ook als een enorme hoeveelheid maar dat valt in de praktijk reuze mee.
Ik weet wel dat het bakje niet zo groot is maar als je er pannekoekjes/poffertjes en stroop in stopt loopt het snel op hoor
Die zag ik toevallig laatst voorbij komen. Het is verder geen commentaar, gewoon een constatering.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61980000
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Aaaaahhhh.
Ik dacht al, wat moet die whiskey in een bento maar het was voor de naborrel na het stappen zeg maar.
Ik had er eigenlijk ook nog 2 paracetamolletjes bij moeten leggen hè
  zondag 28 september 2008 @ 21:16:29 #240
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61980976
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het bakje niet zo groot is maar als je er pannekoekjes/poffertjes en stroop in stopt loopt het snel op hoor
Die zag ik toevallig laatst voorbij komen. Het is verder geen commentaar, gewoon een constatering.
is dat commentaar op mijn lunchverhaaltje in t slanktopic? want ik neem idd wel mini pannenkoekjes mee, maar geen stroop (is vies) en ik maak ze van volkorenmeel...(5 mini pannenkoekjes zijn 220 ckal, en ik eet erbij dan voornamelijk salade en soms een stukje makreel) als mn lunch 500 ckal heeft eet ik s avonds vanzelf ook echt minder...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61982133
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:16 schreef kwakveense het volgende:

[..]

is dat commentaar op mijn lunchverhaaltje in t slanktopic? want ik neem idd wel mini pannenkoekjes mee, maar geen stroop (is vies) en ik maak ze van volkorenmeel...(5 mini pannenkoekjes zijn 220 ckal, en ik eet erbij dan voornamelijk salade en soms een stukje makreel) als mn lunch 500 ckal heeft eet ik s avonds vanzelf ook echt minder...
Nee volgens mij was het iemand anders, ik weet niet. Er zat wel stroop bij. Doet er ook niet toe. Iemand vroeg of je er betere lunches van ging eten en mijn antwoord was dat het er maar aan ligt wat je er in stopt natuurlijk. Met als voorbeeld nu even pannekoeken. Vat het niet te persoonlijk op kwak, ik weet niet over welk verhaal in het slanktopic je het hebt. Heb daar niet bij gelezen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61983046
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee volgens mij was het iemand anders, ik weet niet. Er zat wel stroop bij. Doet er ook niet toe. Iemand vroeg of je er betere lunches van ging eten en mijn antwoord was dat het er maar aan ligt wat je er in stopt natuurlijk. Met als voorbeeld nu even pannekoeken. Vat het niet te persoonlijk op kwak, ik weet niet over welk verhaal in het slanktopic je het hebt. Heb daar niet bij gelezen.
Dat zal de mijne zijn. Zie OP.
Ook werkelijk de enige keer dat ik poffertjes in mijn bento had!
Let me see you stripped down to the bone
pi_61983143
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:49 schreef Lotte. het volgende:

[..]

Ik had er eigenlijk ook nog 2 paracetamolletjes bij moeten leggen hè
idd

maar wel superschattig en dat kleine flesje whiskey erbij doet het hem
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 september 2008 @ 22:41:27 #244
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61983743
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee volgens mij was het iemand anders, ik weet niet. Er zat wel stroop bij. Doet er ook niet toe. Iemand vroeg of je er betere lunches van ging eten en mijn antwoord was dat het er maar aan ligt wat je er in stopt natuurlijk. Met als voorbeeld nu even pannekoeken. Vat het niet te persoonlijk op kwak, ik weet niet over welk verhaal in het slanktopic je het hebt. Heb daar niet bij gelezen.
ok! hierbij niet persoonlijk opgevat ben daar heel goed in, dingen die dat niet zijn persoonlijk opvatten

@ minilot: waar heb jij die toffe bento vandaan, die zwarte? ik heb een lieve kleine roze met aardbeitjes van jaancentre.com maar die lijkt me kleiner dan die van jou...hij is ook érg smal...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61983837
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zal de mijne zijn. Zie OP.
Ook werkelijk de enige keer dat ik poffertjes in mijn bento had!
Niet te serieus nemen allemaal hè Ik weet jouw gewicht, jij kan het zeker wel hebben!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61984353
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Verdorie, dáár had ik graag een foto van willen zien! Eikuikens!

Verder zit ik zelf in een kleine bento-dip sinds de schoonmaakster op kantoor per ongeluk het witte dekseltje van mijn favoriete bentobox heeft weggegooid..

[ afbeelding ]

Ik heb nog twee andere bentodozen, maar die vind ik lang zo leuk niet, en ze zijn niet zo handig van vorm, dus die gebruik ik niet graag..
Een paar maanden geleden wemelde het online nog van bentodozen van hetzelfde type en merk als die op de foto hierboven, maar net nu ik een extra doos zou willen kopen om in elk geval weer zo'n dekseltje te hebben is het aanbod ineens minimaal! Mweh!

Voor het geval je precies dezelfde wil bestellen, ik heb 'm gevonden: http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM024
Ze hebben daar ook diverse bakjes in hetzelfde formaat. Zou het nou niet vreselijk zijn als je nóg een bento moest bestellen omdat je het dekseltje nodig had?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 28 september 2008 @ 23:04:01 #247
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984408
28 dollar mijn bento was 3 engelse ponden
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61984585
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ok! hierbij niet persoonlijk opgevat ben daar heel goed in, dingen die dat niet zijn persoonlijk opvatten

Ik dacht net, ik zeg er niets van

En ja, ik lurk hier. En ik eet kliekjes als lunch, geen bento's
  zondag 28 september 2008 @ 23:12:11 #249
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984658
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik dacht net, ik zeg er niets van

En ja, ik lurk hier. En ik eet kliekjes als lunch, geen bento's
ik ken mezelf wel een beeeeetje
ik eet overigens ook kliekjes. in mijn bento. want dan voelt t als feest
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61984753
Ik heb meestal een plastic zak in mijn rugtas, met daarin een smoothie (cute glazen melkflesje), een bakje nootjes, een bakje kliekje, wat brood of crackers (waar ik dan op mijn werk pindakaas-met-chilisaus opsmeer ), een stukje fruit, een bakje soep, wat gesneden rauwe groente met een dip, whatever. Niet allemaal tegelijk, natuurlijk. En niet bento.
  maandag 29 september 2008 @ 00:10:07 #251
179650 Teru
omgwtfbbqondertitel
pi_61986152
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

idd

maar wel superschattig en dat kleine flesje whiskey erbij doet het hem
Doet mij een beetje denken aan het flesje whisky wat ik nog op moet drinken! De rest was iig heel erg lekker

En lief ook natuurlijk Ik werd de volgende ochtend (vannochtend) ook heerlijk zonder kater wakker. Bento-power from Japan? Heb de 2 aspirines helemaal niet nodig gehad iig. AND NOW! Excuse me while I be drinkin' mah whiskeeeh!

Oh en lotte: Itadakimashta!
--------------------------------------------------------------------------
Quantum Dreams fan
pi_61994917
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:45 schreef minilot het volgende:

[..]

- Er zit maar één bakje met een deksel in (afgezien van het dipsausdingetje), en dat bakje schijnt niet echt lekvrij te zijn. De overige bakjes hebben geen deksel en er zit ook wat ruimte tussen de bovenrand van de bakjes en het deksel van de hele doos.
Daarbij moet je er rekening mee houden dat je een Laptop Lunchbox vaak op z'n zij vervoert, dus je lunch wordt al snel een rommeltje door al het schuiven. Geen punt bij pasta, druiven en bonen zoals op de foto hierboven, maar bij een wat delicatere lunch lijkt de Laptop Lunchbox me niet ideaal.

Hmz, dat zou wel de grootste reden zijn om er geen te gebruiken...

Als het er minder mooi uitziet, moet het natuurlijk op z'n minst wel net zo handig zijn om mee te nemen.
Sweet and innocent...
pi_62019711
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Voor het geval je precies dezelfde wil bestellen, ik heb 'm gevonden: http://www.jbox.com/PRODUCT/PRIM024
Ze hebben daar ook diverse bakjes in hetzelfde formaat. Zou het nou niet vreselijk zijn als je nóg een bento moest bestellen omdat je het dekseltje nodig had?
Weet ik, daar heb ik 'm namelijk ook vandaan. Punt was dat ze een paar maanden geleden een heel flinke selectie hadden van bentoboxen in precies die maat en van dat merk. En nu maar een paar, en die vind ik niet zo leuk.
Maarrrr, ik wil wél even zeggen dat het team van J-List hartstikke lief en behulpzaam is. Ik had gemaild om eens te kijken of ze de dekseltjes ook los verkochten, zonder enige verwachting te koesteren..
Inderdaad bleek dat ze de deksels niet los hadden, maar ik mag nu wél een dergelijk type box bij ze bestellen met 50% korting omdat ze het zielig voor me vonden dat de schoonmaakster mijn deksel had weggegooid. Vind ik toch erg aardig! Ik denk dat ik gewoon nog een keer precies dezelfde bestel. Ik vind 'm zó fijn dat ik het wel handig vind om de andere onderdelen dubbel te hebben.

Voor mijn lief bestel ik meteen deze erbij:


En Lotte, wat lief! En inderdaad leuk om van die flesjes drank te gebruiken..
Ik had een tijdje geleden een bento mee naar mijn werk met een ierse stoofschotel, en in het bovenste bakje een groen geglazuurde pepermuntbrownie en een miniflesje Baileys... Vonden mijn collega's toch even gek: likeur tussen de middag! Maar het paste er zo leuk bij, dat ik daar niet over na had gedacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 30-09-2008 16:28:22 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_62025339
Wat lief van je Lotte

En dat is zeker erg aardig van J-list dat je nu 50% korting krijgt omdat ze het zo zielig vonden dat de schoonmaakster je dekseltje had weggegooid.

Ik ga morgen een Bento meenemen met pasta, pastasaus en gehaktballetjes

Gisteren hoefde ik niet naar school en vandaag had ik geen pauze, dus alleen morgen een Bento mee dus. Volgende week wel gewoon weer 2 Bento's ( dinsdag en woendag) maken als het goed is
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:15:39 #255
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_62054898
nog een poging



wraps met philadelphia met paprika, kaas en komkommer met een paprika dressing
wafel
hazelnoten
tomaatjes
musli reep
wafel
koala-koekjes

Het was mjammie!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_62055096
Ben ik trouwens de enige die dingen op maat snijdt voor de bento en dan uiteindelijk tijdens het maken al een halve bento op heeft of gebeurt dat meer mensen?
Voordeel is wel dat ik nu dus ook ontbijt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62056325
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:15 schreef kruimel_20 het volgende:
nog een poging

Het was mjammie!
Jahaa! Bentofoto's! (Ik kan er eindelijk ook weer mee beginnen als mijn J-Listbestelling binnen is!) Wat vonden je collega's/klasgenoten ervan?
En waar vind je die koalakoekjes?
Pas je wel op? Zie dit nieuwsberichtje over melamine-vergiftiging

"Bij kastanje- en chocoladekoekjes van het merk Koala werd een licht verhoogde concentratie melamine vastgesteld. Maar pas als een kind twee kilo eet van deze koekjes, kan het ziek worden."

Zoveel past er in elk geval niet in je bento!

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 01-10-2008 18:19:32 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_62056374
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dingen op maat snijdt voor de bento en dan uiteindelijk tijdens het maken al een halve bento op heeft of gebeurt dat meer mensen?
Voordeel is wel dat ik nu dus ook ontbijt.
Ik gebruik restjes ook vaak als ontbijt! Een driehoekje groente, een rommelig uiteinde van een wrap, overgebleven lepels rijst..
Ik pak ook éérst mijn bento in, en daarna ontbijt ik pas, omdat ik dan pas weet hoeveel ik nog nodig heb bovenop de restjes.
Let me see you stripped down to the bone
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 oktober 2008 @ 18:42:09 #259
163650 Greys
pi_62057093
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:15 schreef kruimel_20 het volgende:
nog een poging

[ afbeelding ]

wraps met philadelphia met paprika, kaas en komkommer met een paprika dressing
wafel
hazelnoten
tomaatjes
musli reep
wafel
koala-koekjes

Het was mjammie!
Die ziet er heel leuk en vooral ook héérlijk uit! Mjammie!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62057508
Ziet er super uit Kruimel!

En inderdaad, hier doen de restjes vaak ook dienst als ontbijt, samen met een lepel rijst die over was. Werkt prima
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62057933
Ziet er erg goed uit Kruimel!

En ik snij idd ook alles op maat voor mijn Bento, en helemaal bijvoorbeeld met vormpjes uitsnijden, blijft er dus vaak wat over wat ik gewoon zo opeet dan
pi_62061181
Deze was ook zo lekker (al 2 weekjes terug hoor):
Origini met zwarte sesamzaadjes, rambutan (uit een blikje gevuld) met ananas, mini-tomaatjes, worteltjes, broccoli en tofu
Please don't sit on my imaginary friend
pi_62062481
Wat zijn ze toch schattig hè?
Leuk die foto's.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:35:11 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62063983
Leuke foto's inderdaad!
Ik heb nu ook het "genot" ontdekt van siliconen cakevormpjes. Ik had een bento gemaakt met daarin in één stuk Turks brood (geplet ) en in het andere stuk kikkererwten met paprika en een stuk köfte (Turks gekruid gehakt). Dit alles was over van gisteravond, ertussen heb ik een cakevormpje met Turkse yoghurt gevuld gezet en dit was mijn jaloezieopwekkende lunch van vanmiddag
Helaas geen foto, maar was erg lekker! beetje jammer dat ik wel de rest van de middag knoflook hebben zitten opboeren, hehe

Helaas waren er vandaag geen spruitjes meer over van het avondeten, anders had ik die morgen meegenomen met wat dressing (walnootolie met zout en peper bijvoorbeeld, hmmm)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:41:00 #265
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_62068995
Bedankt voor de leuke reacties
Minilot, ik heb de koala koala koekjes bij de tuinen gehaald, kwam ze toevallig tegen in het snoep vak **Nostalgie** !

mijn bento's bestaan uit wat ik in huis heb, in de koelkast ligt en restjes. en ik ben te lui om het 's avonds al te maken dus grijp ik 's ochtends wat er voor handen is...
en idd alles wat er niet in past (of er niet op tijd in ligt) gaat bij het ontbijt op
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_62076820
Als ik dit zo allemaal zie wil ik ook beginnen .. jammer dat ik dit weekend voor een weekje op cursus moet ik frankrijk ... Kan ik het niet maken ...

Mocht iemand nog spullen gaan bestellen Japan Centre, dan hou ik me graag aanbevolen om mee te bestellen om ze de verzendkosten te delen! Ik ga dit toch maar eens doen ipv altijd die kantine lunches .. kost me heel veel geld en dit lijkt me zeker zo gezond / lekker!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:06:41 #267
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62083960
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:07 schreef Sylvana het volgende:
@ Beelzebufo: Voor jou kan ik de volgende set nog samenstellen:
roze beer
blauwe auto
groene vis
oranje konijn
Aangekomen

Welke maat ei moet hierin? Lijkt wat krap voor L? Of hoort dat zo?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62086851
Mooi dat ze aangekomen zijn Ik zelf gebruik altijd L, omdat de vormpjes best wel diep zijn op zich.
pi_62086994
M is echt te klein. Dan krijg je vissen zonder staart.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:59:25 #270
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62088146
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:25 schreef Sylvana het volgende:
Mooi dat ze aangekomen zijn Ik zelf gebruik altijd L, omdat de vormpjes best wel diep zijn op zich.
Ik ga zaterdag L eieren kopen!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62090735
Was in het nieuws dat die Koala koekjes melamine bevatten
Life is short, eat dessert first.
pi_62090816
Quembel en kruimel: ziet er onwijs lekker uit

Ik wou dat ik meer tijd had Ik krijg wel van een Japans vriendinnetje allerlei bentospulletjes toegestuurd
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:34:04 #273
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62118880
Inmiddels zijn alle koala koekjes uit de handel gehaald.
VWA haalt meer Chinese producten uit de schappen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:09:59 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_62142751



Buuh, wat mis ik mijn échte camera. Stomme telefoonfoto's!

Enfin, vandaag mee naar de Efteling: roomkaaswraps, kerstomaatjes, eitje, kiwi, pure en witte chocolade en rozijntjes. Mangosaus in de flesjes, voor over de wraps. Mijn bento mist iets blauwigs, maar ik had niets blauwigs in huis.
Let me see you stripped down to the bone
pi_62143666
Ziet er leuk uit hoor minilot!

Het zit niet in de Bento, maar van de week waren Peter en ik 1,5 jaar samen, en had ik dus ook een paar hapjes voor 's avonds in een vormpje gedaan ( foto's ook snel met telefoon gemaakt, ook geen goeie kwaliteit dus)





En dan nog toastjes met brie, paturain en zalmfilet. Dus ook leuk om die vormpjes en dergelijke gewoon thuis te gebruiken

Afgelopen week geen Bento's gemaakt, omdat de 2 dagen waarop ik normaal Bento's maak, ik niet naar school ben geweest. Deze week hopelijk wel weer Bento's maken
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:21:43 #276
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_62144492
leuk die hartjes sylvana! is dat kaas?
Die koalakoekjes had ik zo goed als op toen dat bericht over de melamine naar buiten kwam.
(ik leef nog )
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_62144548
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:21 schreef kruimel_20 het volgende:
leuk die hartjes sylvana! is dat kaas?
Die koalakoekjes had ik zo goed als op toen dat bericht over de melamine naar buiten kwam.
(ik leef nog )
Ja, dat is kaas ja

En mooi dat je nog leeft na die koalakoekjes gegeten te hebben, maar las dat je 2 kg ervan moest eten voor het echt schadelijk was.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:54:55 #278
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62148796
Ik dacht goedkope sushirijst te hebben gekocht, gisteravond lekker gekookt voor de bento van vandaag, is het niet te vreten... saaie kleffe meuk.
Ik ga nu de boel maar opbakken ofzo en er een soort nasi goreng van maken, want dit is niet lekker in de bento.

* BBQ-kip vandaag verplicht aan de boterham moest
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62150265
ahw das ook muf zeg van die rijst
Hoe kwam dat denk je? Had het een nacht in de koelkast geslapen? Soms helpt het om hem een paar seconden in de magnetron te doen dan krijgt het zn textuur terug zeg maar. Maar ik moet zeggen dat ik persoonljk rijst altijd 's morgens maak omdat ik gek ben op verse rijst.

En over die koalakoekjes, ik heb kilo's van die dingen op haha, maar niet in 1 keer, en van in 1 keer twee kilo van die krengen zou ik denk ik sowieso al ziek worden, melamine of niet
Maar ook ik leef nog.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:10:02 #280
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62154116
Het was gewoon slechte kwaliteit rijst, meer de richting van goedkope "risotto"rijst dan sushi. Maar ja, was dan ook té goedkoop en dus ook te mooi om waar te zijn... Goed dat ik 1 kilo heb meegenomen en niet 5 kilo...
Les: niet alles van de obscure buitenlandse winkeltjes is goed te doen

Over die koalakoekjes, ik heb er ook genoeg op vroeger, maar de melamine zit er pas de laatste tijd in dus dat zal allemaal wel meevallen qua schade.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62159052
minilot, ziet er leuk uit (L) Hoe krijg je dat eitje zo mooi?
pi_62165402
Het is een beetje geprop, in zo'n ini-mini-bento, maar toch:



Rijst met sojasaus, tonijn met peper en witte druifjes.
Sweet and innocent...
pi_62167437
ziet er goed uit zo.
Is dat gewoon tonijn uit blik met peper? Ik deed dat er ook vaak in maar dan met sambal, kga gewoon kwijlen als k eraan denk lekker!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62167544
Ja, uit blik inderdaad.
Wilde er eigenlijk een rood pepertje door doen, sambal is ook een goed idee voor de volgende keer.
Sweet and innocent...
pi_62167588
Jumjum! Nou, eet smakelijk dan alvast voor vanmiddag
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62169716
Dankje, was lekker. Rijst was meer dan genoeg, dus die kan ik voortaan in het bovenste bakje doen en dan meer losse dingetjes in het grotere.
Moet alleen wel even kunstof bakjes halen, er was allemaal water uit m'n tonijn gelopen door het papieren bakje heen...
Sweet and innocent...
pi_62171289
Anders moet je even bij Xenos langs ofzo. Daar hebben ze van die siliconen bak-vormpjes. Ideaal, buigen lekker mee dus je kunt ze mooi in een hoekje proppen en ze zijn uiteraard afwasbaar. Ohja en je kunt als ze iets te hoog zijn gewoon zonder problemen een stukje van de bovenkant afknippen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62174656
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:21 schreef huuphuup het volgende:
Anders moet je even bij Xenos langs ofzo. Daar hebben ze van die siliconen bak-vormpjes. Ideaal, buigen lekker mee dus je kunt ze mooi in een hoekje proppen en ze zijn uiteraard afwasbaar. Ohja en je kunt als ze iets te hoog zijn gewoon zonder problemen een stukje van de bovenkant afknippen.
Idd, daar heb ik dus ook een hele stapel van ( onder andere dus dat grote hart)

Op maandag maak ik dus nooit een Bento, omdat ik dan maar 2 uur les heb, maar nou gingen we na die 2 uur nog met project aan de gang, wat erg lang duurde. Dus toch maar wat eten in de kantine gekocht. een salade, een broodje en een kop thee, bij elkaar 6,15 euro
pi_62232166

Olijven, chocoladetruffels, mini-broodjes, olijfolie en kaasblokjes.

Ook nog een grote bak rucola en tomaatjes bij me, dus heb een lekkere salade op.
Die broodjes van de Xenos zijn wel erg droog, dus die heb ik verkruimeld door m'n salade gegeten.

Waar verkopen ze trechtertjes om dressing in die flesjes te krijgen? Want ik stond nu zo te knoeien...
Sweet and innocent...
pi_62232725
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:28 schreef Innocence het volgende:
[ afbeelding ]
Olijven, chocoladetruffels, mini-broodjes, olijfolie en kaasblokjes.

Ook nog een grote bak rucola en tomaatjes bij me, dus heb een lekkere salade op.
Die broodjes van de Xenos zijn wel erg droog, dus die heb ik verkruimeld door m'n salade gegeten.

Waar verkopen ze trechtertjes om dressing in die flesjes te krijgen? Want ik stond nu zo te knoeien...
Olie in een bakje doen, flesje inknijpen, tuitje in de olie hangen en flesje weer in vorm laten komen. Dan vul je ze zonder gedoe en smeerboel.
En zo kan je ze ook schoonmaken. Flesje leegschenken, tuitje in zeepwater, paar keer in knijpen en loslaten en dan is hij weer schoon.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62232942
Aha! Ik zat me laatst ook al ernstig af te vragen hoe ik saus in zo'n flesje krijg. Goede tip.
Ja, ik heb eindelijk mijn eerste bento gemaakt, hij was lekker en de foto staat nog op de camera. Volgt snel!
Eva en Maria
pi_62361720
Test.
Let me see you stripped down to the bone
pi_62383738
Hij doet het!

Hier de bento die ik een paar weken geleden maakte:

Pittige nasi met een gekookt eitje en een bakje ketjap (nu ik weet hoe het moet, zou ik het nu in zo'n miniflesje doen). En in het andere bakje een tomaat, een stukje roomkaas, kipreepjes, een minimuffin en druiven.

En deze heb ik voor morgen gemaakt:

restje pasta al limone met erwtjes (morgen is het dus pastasalade). Wraps met roomkaas, komkommer en rauwe ham. Druiven. Stoofpeertje in stukjes. Op mijn werk heb ik nog speculaasjes, dus een snack heb ik er maar niet bij in gedaan...
Eva en Maria
pi_62385016
Leuke bento's Linda!
pi_62385547
Edit: Twee keer stoofperen

[ Bericht 41% gewijzigd door huuphuup op 14-10-2008 19:57:26 ]
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62385550
Ziet er goed uit Linda! En die stoofpeertjes!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62386014
Op de foto ziet het er meer uit als bloederige levertjes ofzo maar ze zijn heerlijk! Uit de tuin van mijn zus en gestoofd in port en bessensap
Eva en Maria
pi_62396600
Ziet er inderdaad goed uit. Ik heb nu diezelfde siliconenbakjes van de Xenos.

Waar heb je de bento zelf vandaan? Lijken me namelijk we de ideale afmetingen.
Sweet and innocent...
pi_62396966
Hij is 590 ml, dus dat is volgens de voorschriften, volgens mij . Ik hem besteld via Japancentre. Ik vond hem toen ik hem kreeg echt klein, maar toen ik mijn bentootje ging eten, had ik ruim voldoende
Eva en Maria
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:19:02 #300
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62399062
Even een egg-mould vraagje tussendoor: is er een truukje voor om te zorgen dat het eigeel in het midden van het ei uitkomt? En hoe krijg ik het voor elkaar om een heet ei te pellen zonde er scheuren in te maken of stukken uit te breken?

Hoe lang moet zo'n ei koken? Heb het nu met 7 minuten geprobeerd (staan nu in de vorm af te koelen), ben benieuwd. Helaas wel met wat scheurtjes, losse stukjes en een off-center eigeel...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62399266
Zo'n samengedrukt ei is trouwens echt lekker zo als tussendoortje
Heb geen vormpje, maar wel een te kleine bento
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')