abonnement Unibet Coolblue
pi_61486486


Donderdag wil ik mijn verjaardag vieren met vriendinnetjes, ik wil dan o.a. een chocoladefontein serveren.
Één probleem echter; ik weet niet wat voor chocoladerecept ik erin kan doen, in het bijbehorende boekje staat dat je chocolade moet smelten met olie maar dat lijkt me niet lekker!

Op internet vind ik vooral recepten voor een chocoladefondue, vaak met slagroom vermengd wat me wel erg lekker lijkt maar ik weet niet of ik zo'n recept ook in een fontein kan gebruiken? Iemand bekend hiermee?


En nog lekkere suggesties om erbij te serveren?
  maandag 8 september 2008 @ 22:33:27 #2
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_61486831
olie erin gaat prima, is alleen om het wat vloeibaarder te maken/houden. Gebruik geen olijfolie, want dat heeft teveel smaak.
pi_61487613
Chocolade smelten 101:

Pannetje op het vuur (niet te hoog), beetje room erin doen, chocoladerepen (melk ) in stukken breken en de brokken erin doen en blijven roeren
Chocoladebrokken en room toevoegen tot de juiste hoeveelheid/mix bereikt is, en blijven roeren
Daarna op de een of andere manier in de fontein gieten. Heb helaas geen idee hoe dat werkt

Je kunt uiteraard ook pure chocolade toevoegen om het wat bitterder/donkerder te maken, maar daar hou ik persoonlijk niet zo van
pi_61487650
Hoeveel kosten die dingen? yummiie
pi_61492588
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:58 schreef RoW_0 het volgende:
Hoeveel kosten die dingen? yummiie
Een grote vanaf zo'n 39 euro, je kunt ze ook huren!

Ik denk dat ik dan toch maar zo'n chocoladefondue recept met slagroom ga proberen...
pi_61494451
je kan bij de gemiddelde chocolade winkel speciale chocolade ervoor kopen
zijn vaak kleine 'pilletjes'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:55:30 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_61495198
Die speciale chocolade bevat een hoop cacaoboter. Ideaal voor een fontein waarvoor de chocolade toch redelijk vet moet zijn om mooi te kunnen blijven stromen. Dat zal met slagroom ook vast wel werken. Houdt wel wat ander de hand. Mocht het niet lekker doorstromen, dan kun je altijd nog de chocolade een klein beetje vetter maken.
pi_61495665
Ah ha, het is dus echt voor de doorstroming dat het zo vet moet zijn, ik zal wat extra slagroom kopen. Die speciale chocolade is prachtig maar een beetje erg duur... Dure maand dus dat kan er niet vanaf!
pi_61523404
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:17 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ah ha, het is dus echt voor de doorstroming dat het zo vet moet zijn, ik zal wat extra slagroom kopen. Die speciale chocolade is prachtig maar een beetje erg duur... Dure maand dus dat kan er niet vanaf!
En ook zonde van je geld om die te kopen. Gewone (goede) chocola en room werkt net zo goed. Chocola smelten, room erbij mengen en met een houten lepel checken hoe vloeibaar hij nog is, het moet een beetje stroperig zijn want als het te dun is valt het zo van je hapjes af.

En dan maar hopen dat je een vaste hand hebt om het zonder morsen in de fontein te krijgen.

Tip: hoe gezellig je feestje ook is, maak de fontein meteen nadat je klaar bent schoon! Als de chocolade hard word is hij er bijna niet meer uit te krijgen en in de fontein smelten werkt haast niet. *spreekt uit ervaring*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61524767
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:02 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En ook zonde van je geld om die te kopen. Gewone (goede) chocola en room werkt net zo goed. Chocola smelten, room erbij mengen en met een houten lepel checken hoe vloeibaar hij nog is, het moet een beetje stroperig zijn want als het te dun is valt het zo van je hapjes af.

En dan maar hopen dat je een vaste hand hebt om het zonder morsen in de fontein te krijgen.

Tip: hoe gezellig je feestje ook is, maak de fontein meteen nadat je klaar bent schoon! Als de chocolade hard word is hij er bijna niet meer uit te krijgen en in de fontein smelten werkt haast niet. *spreekt uit ervaring*
Dankjewel voor de tip! Ik ben er anders altijd zo een die dat dus laat staan voor de volgende dag...

De chocolade en room is inmiddels in huis! Morgen kan het feest beginnen!
pi_61525088
Gewoon pure chocolade erin mieteren. Bijmengen met zut als room ofzo hoeft echt niet. Je kan hiervoor die dunne tabletten bij de AH halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')