abonnement Unibet Coolblue
pi_61456699
Ik heb een heel klein vraagje en zou erg blij zijn als iemand mij kan vertellen hoe het zit.

Mag je de sloten van een huurwoning vervangen zonder de woningbouwvereniging daarvan op de hoogte te stellen?
pi_61456795
Tuurlijk, als je ze later maar terugzet, of in overleg de nieuwe sleutels inlevert.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 7 september 2008 @ 20:28:23 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61456831
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:27 schreef longinus het volgende:
Tuurlijk, als je ze later maar terugzet, of in overleg de nieuwe sleutels inlevert.
Dat laatste moet je altijd doen dus je kunt zonder overleg vervangen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_61456891
Kan zijn dat ze een bepaald type slot willen in al hun huizen, dus als je de oude weggooit overleggen.
Zal meestal wel mogen als het betere sloten zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61457174
Waarom zou je dat zelf doen ?
Laat de woningstichting ze gewoon vervangen, kost het je geen geld & geen moeite
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_61457314
Ja, natuurlijk mag dat. Ik zou het ook moeten doen eigenlijk... al zet de wbv er wel standaard elke keer andere sloten in bij verhuizingen. Ze zeggen dat ze die sloten rouleren, maar of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61457663
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:37 schreef Chinless het volgende:
Waarom zou je dat zelf doen ?
Laat de woningstichting ze gewoon vervangen, kost het je geen geld & geen moeite
Ik ben in een nogal lastige situatie terecht gekomen en het zou teveel moeite zijn om daar nu verder op in te gaan. Maar de sloten moeten gewoon s.z.m. vervangen worden en het is voor mij gunstiger om de woningbouwvereniging daarbij buiten beschouwing te laten.

Maar het is duidelijk. Iedereen bedankt!
pi_61457967
gewoon doen.. Is jouw huis, jouw veiligheid en tzt kun je altijd de oude weer terugplaatsen. Maar dat zei k net ook al.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61464490
Trouwens een woningbouw vervangt altijd de sloten van hun huizen.
dus dit zou geen probleem moeten zijn
  maandag 8 september 2008 @ 15:58:38 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_61475431
Hang-en sluitwerk behoort toch sowieso tot het Besluit Kleine Herstellingen. Dat betekent dat je als huurder daarbij zelf voor onderhoud en vervanging moet zorgen.
pi_61475559
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:58 schreef Zelva het volgende:
Hang-en sluitwerk behoort toch sowieso tot het Besluit Kleine Herstellingen. Dat betekent dat je als huurder daarbij zelf voor onderhoud en vervanging moet zorgen.
Volgens mij niet helemaal waar.

Het slotje van mn brievenbus was kapot geraakt. Die is echt op kosten van de woningbouwvereniging vervangen terwijl ik er al 1.5 jaar woon.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  maandag 8 september 2008 @ 17:21:52 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_61477191
Oeh, mijn woningbouwvereniging heeft iets gedaan wat ze eigenlijk helemaal niet hoeven te doen. Dan zal het vast niet waar zijn...

Zucht.
pi_61478618
Ik heb het gedaan en met niemand overlegd. De vorige bewoner leek me zo'n raar en warrig mens de keren dat ik haar aan de telefoon had, en er komen zoveel brieven van incassobureau's...

Het is nooit in me opgekomen de woningbouw in te lichten eigenlijk. Desnoods zet ik de oorspronkelijke sloten wel terug als ik ooit verhuis.
pi_61478698
Overigens heb ik ze in mijn vorige woning ook ooit moeten vervangen omdat ik mijn tas was verloren met sleutels en adresgegevens bij elkaar erin. De kosten van die nieuwe cilinders heb ik volledig vergoed gekregen van de woningbouw.

Dus tenzij je de woningbouw er helemaal buiten wilt laten zou ik wel effe de rekening proberen te declareren.
pi_61483204
Bij sommige woningbouwverenigingen mag je niet zomaar de sloten (laten) vervangen omdat de WB zelf een loper houd van iedere woning. Mijn moeder huurt bij zo'n WB.
Mits je niet een sleutel hebt met zo'n rode stip erop (dus zo'n slot waar je zonder certificaat niets kan laten bij maken) zou ik gewoon de sloten vervangen, en na de huurperiode de oorspronkelijke er weer inzetten.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61485994
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:23 schreef ShadyLane het volgende:
Overigens heb ik ze in mijn vorige woning ook ooit moeten vervangen omdat ik mijn tas was verloren met sleutels en adresgegevens bij elkaar erin. De kosten van die nieuwe cilinders heb ik volledig vergoed gekregen van de woningbouw.

Dus tenzij je de woningbouw er helemaal buiten wilt laten zou ik wel effe de rekening proberen te declareren.
Hmm.. dat is wel interessant. Het slot heeft wel 55 euro gekost en in principe zou het niet verkeerd zijn als ik dat terug kreeg. Hopen dat ze dat na een paar maanden ook nog willen doen, want kan het nu niet regelen
pi_61486397
Ik ging er zelf ook niet vanuit dat ik het terug zou krijgen (dat ik m'n tas kwijtraakte was immers mijn eigen stommiteit) maar iemand bracht me op het idee, en zei dat het in het belang is van de veiligheid in de hele flat dat er niet zomaar bij mij kan worden ingebroken. Dat vond de woningbouwvereniging kennelijk ook. Was hier ook bijna 60 euro ja, dus wel de moeite waard om te proberen te declareren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')