abonnement Unibet Coolblue
pi_61452200
Mij lijkt het lekker om een keer een vleesje met een krokant korstje te maken, zoiets als een kroket krostje of kipnugget. Wat is nou de beste manier om zoiets te doen?

Heeft iemand btw nog een lekkere groente tip? Een keer eens wat anders dan aardappelen, of wittebone in tomatensaus?
pi_61452848
Paneermeel, cornflakes crushen, beschuit crushen, oud broodkruimel. Daarmee paneer je je kip, door het vlees door wat losgeklopt ei te halen, Of 2x, of met een keer meel, zijn allemaal verschillende volgordes.

En de tweede vraag, wtf? Aardappels en witte bonen zijn niet echt groenten zoals groenten bedoeld worden volgens mij. daarvoor kun je wel even googlen, of willekeurig threads in Cul lezen.
  zondag 7 september 2008 @ 17:53:09 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61452883
Bij de toko heb je daar zakjes voor, waarmee je dat korstje kunt maken. Moet je zelf even vragen daarzo. Klein rood zakje geloof ik, waarmee je een beetje zo'n korstje als bij KFC krijgt.
pi_61452944
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:53 schreef Yi-Long het volgende:
Bij de toko heb je daar zakjes voor, waarmee je dat korstje kunt maken. Moet je zelf even vragen daarzo. Klein rood zakje geloof ik, waarmee je een beetje zo'n korstje als bij KFC krijgt.
Toko?
pi_61452976
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:52 schreef K-mail het volgende:
Paneermeel, cornflakes crushen, beschuit crushen, oud broodkruimel. Daarmee paneer je je kip, door het vlees door wat losgeklopt ei te halen, Of 2x, of met een keer meel, zijn allemaal verschillende volgordes.

En de tweede vraag, wtf? Aardappels en witte bonen zijn niet echt groenten zoals groenten bedoeld worden volgens mij. daarvoor kun je wel even googlen, of willekeurig threads in Cul lezen.
Dus:

Kip door ei halen, en dan paneermeel, cornflakes enzo gecrusht erover doen? Dan in de pan bakken?
pi_61453009
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:55 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Toko?
Een winkel waar ze veelal aziatische voedselproducten verkopen. Dat spulletjes heet trouwens o.a. kentucky (althans het pakje wat ik hier heb staan).
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_61454218
Een bekende manier: Zet 3 diepe borden klaar. 1 met bloem, 1 met geklopt ei, 1 met paneermeel, verkruimelde cornflakes of iets anders.
Verhit het vet waarin je wil gaan bakken.
Haal het spul door de bloem, het ei en het paneermeel.
Bak in een diepe laag vet.
Laat uitlekkken op keukenpapier.

Voor een korstje zonder paneermeel zou je het in bierbeslag kunnen dopen. Of in japans tempura beslag, dat is ook te koop.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_61454353
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:54 schreef krakkemieke het volgende:
Een bekende manier: Zet 3 diepe borden klaar. 1 met bloem, 1 met geklopt ei, 1 met paneermeel, verkruimelde cornflakes of iets anders.
Verhit het vet waarin je wil gaan bakken.
Haal het spul door de bloem, het ei en het paneermeel.
Bak in een diepe laag vet.
Laat uitlekkken op keukenpapier.

Voor een korstje zonder paneermeel zou je het in bierbeslag kunnen dopen. Of in japans tempura beslag, dat is ook te koop.
Gewoon in de frituur gooien dan?
pi_61454449
In de frituur of in een diepe koekepan, ik heb geen frituur. Dan wel even omdraaien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 8 september 2008 @ 11:58:09 #10
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61470366
http://www.foodnetwork.co(...)ts-recipe/index.html

Ik heb die wel eens gemaakt met TUC's in plaats van die Ritz crackers. Ook wat kruiden bijgevoegd. Was erg lekker in de frituur.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')