abonnement Unibet Coolblue
pi_102849244
Kut, weer 2 maanden verder :P.
Druk geweest @ work en genoten van de vakantie dus vandaag weer verder met goede moed ^O^.

Toestemming van VVE is nog niet binnen dus heb de MV noodgedwongen even moeten laten rusten.

Wel ben ik met de CV bezig geweest, deze is niet centraal te regelen.
Nu heb je daar mooi 2e weg setjes voor :



Alleen die zijn uitsluiten te krijgen in 22 mm knel of 3/4'' binnendraad.
Ik heb de bovenste 2 lagen van het complex en hier komt 1'' dikwandig binnen en ik wilde niet te veel vernauwen voor een optimale flow.

Dit was de oude situatie :



Bovenste leiding is aanvoer, onderste retour.
De meter is nergens goed meer voor, en de afsluiter rechtsboven lekte een klein beetje via de spindel.
Alles is 58 jaar oud dus tijd voor vernieuwing :



De buizen doorgezaagd en gekoppeld naar dunwandig met een speciale koppeling.
De rest aangesloten met 28mm, de binnendiameter is ongeveer gelijk aan 1'' zodat de doorstroming ideaal blijft.

Afsluiter heb ik samen met de watermeter laten vervallen (die heeft geen nut meer)
Ik heb een thermostaat kraan gebruikt met een thermische kop die wordt aangestuurd door deze thermostaat :



Zo kan ik alles centraal regelen op de tijden die ik wil.

Ook heb ik t-stukken met kogelafsluiters geplaatst voor de vloerverwarming in de badkamer in de toekomst.
Die loopt onafhankelijk van het geregelde circuit en wordt aangestuurd door een zone regelaar icm
een klokthermostaat in de badkamer.
Zo kan ik dus kiezen om in de winter de badkamer warm te stoken tussen 07:00-08:00 uur en de rest van het huis blijft dan ''koud''.

Voor de rest nog een extra radiator gemonteerd en aangesloten in de woonkamer, dat hoekje bleef altijd iets te koud naar ons zin.
Niet gek, want er zit alleen glas in van 2.10 x 2.60.



Hier moest ik bij het plafond ook weer een overgang maken van dikwandig naar dunwandig, dit heb ik tevens met een speciale koppeling gedaan :



Ik kon niet alles erin buigen dus heb helaas een koppeling gebruiken, het is een zilveren VSH sok geworden die ik met deze tang heb geperst :



Nu moet alleen de warmteleverancier een registratiekastje op de nieuwe radiator monteren en dan is het cv gedeelte klaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102860528
Mijn vader heeft het 2de toilet voor een groot deel betegeld :





Het hobbelt hier en daar nog wel wat, opzicht baal ik daar wel van maar de wanden zijn erg scheef en het is het 2de toilet dus ik kan er vrede mee hebben.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102862660
Mooi werk !, en de pijpen bij de extra radiator zijn extra netjes gebogen :) Ziet er weer prima uit, ook prima oplossing om zo de verwarming te regelen middels elektrische klep ook
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_102870227
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 01:11 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi werk !, en de pijpen bij de extra radiator zijn extra netjes gebogen :) Ziet er weer prima uit, ook prima oplossing om zo de verwarming te regelen middels elektrische klep ook
Thanks, die radiator was best lastig omdat de aanvoer achteraan zat, en die moest dus met een kattenrug over de retour heen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104330814
Ondertussen weer wat tussendoor geklust, moest nog een oplossing bedenken om een badkamerradiator onafhankelijk te laten draaien zonder dat de rest van installatie en dat is gelukt :



Zie ook : CV experts die even mee willen denken ?

Verder heb ik een handdoekradiator van Vasco gescoord en heb ik een wasmandkast en een algemene kast gekocht en hangend gemonteerd :



Moet nog even opruimen en dan is de badkamer definitief klaar.
Die gaan we over een jaar of 2 wel verbouwen, maar voor nu is het af !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104604265
Even een kleine update :

Ben wel veel bezig, maar het is een hoop leidingwerk en weinig zichtwerk eigenlijk.
Ik ben bezig om een inbouwkast van 1x2 klaar te maken om voor een wasmachine en een droger.
Die staan nu nog in de keuken maar als de nieuwe keuken komt dan is dat imo geen optie meer.

Dit waren oorspronkelijk 2 inbouwkasten met de ingangen haaks op elkaar.
De rode leiding die midden door het hok loopt is een gasleiding :').
Deze is helaas voor de meter, dus ik ben met Stedin bezig om te kijken wat het kost om deze te verleggen.



Die haakse leiding dus.
Op de achtergrond zie je ook de stadsverwarmingsleidingen + de aanvoer warm water lopen.
Die zijn nu naakt omdat ik de originele isolatie eraf heb gehaald.
Dit isoleer ik zelf op een nette manier opnieuw.



Aanvoer en retour van de handdoekradiator in de badkamer.
Deze moet ik nog even aansluiten zodra ik een perstang van een klant leen.



Wasmachine aansluiting + afvoer aangelegd.
Soldeerwerk en het beugelen had iets netter gekund, maar dat verdwijnt straks voor eeuwig in de wand ;)
De stalen profielen zijn metalstud en daar komt een nette plaat hout op nadat ik het geïsoleerd heb.

Die 2 x wicu 15 die je onderin de wand ziet verdwijnen komen hier weer tevoorschijn :




Dit zijn de warm en koud water leidingen voor de toekomstige nieuwe badkamer ^O^
Hoop werk nu, maar dan is het alleen dopjes eraf solderen en sokjes er weer op.

De ruimte die je hier ziet wordt de toekomstige inloop douche.

[ Bericht 9% gewijzigd door junkiexp op 20-11-2011 21:24:05 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 26 december 2011 @ 23:30:02 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106072255
Leuk hoor :Y Maar hoeveel van je Eur 227.500,- zou je nog terugkrijgen voor je huis denk je? Je hebt hem net op het hoogtepunt gekocht... :{
pi_106072466
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Leuk hoor :Y Maar hoeveel van je Eur 227.500,- zou je nog terugkrijgen voor je huis denk je? Je hebt hem net op het hoogtepunt gekocht... :{
Geen idee, daar heb ik ook geen seconde aan gedacht toen ik dit huis kocht.
Een huis koop je om in te wonen, niet om eraan te verdienen.

Stel dat ik over 10 jaar voor 30K de boot inga dan heb ik nog geen 300 euro per maand aan huur betaald.
We hebben een volledige spaarhypotheek.

Huizen die netjes zijn opgeknapt gaan tussen de 240.000-260.000 weg op het moment.
Vergeet niet dat het vrij unieke huizen op een toplocatie zijn.
Dit is slechts een paar honderd meter van de Coolsingel.

Zulke huizen zijn toch wat meer waardevast dan een standaard appartement.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 26 december 2011 @ 23:38:30 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106072588
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2011 23:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Geen idee, daar heb ik ook geen seconde aan gedacht toen ik dit huis kocht.
Een huis koop je om in te wonen, niet om eraan te verdienen.

Stel dat ik over 10 jaar voor 30K de boot inga dan heb ik nog geen 300 euro per maand aan huur betaald.
We hebben een volledige spaarhypotheek.

Huizen die netjes zijn opgeknapt gaan tussen de 240.000-260.000 weg op het moment.
Vergeet niet dat het vrij unieke huizen op een toplocatie zijn.
Dit is slechts een paar honderd meter van de Coolsingel.

Zulke huizen zijn toch wat meer waardevast dan een standaard appartement.
Tuurlijk, heb je wel geluk mee :) Locatie is inderdaad super lijkt me!

Je berekening klopt trouwens voor geen meter toch? Jij betaalt ook gewoon hypotheekrente neem ik aan :{ En in die 'spaarpot' zal de komende jaren nog niet zo'n groot bedrag zitten.

Maar goed, bijzaken. Mooi huis ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 26-12-2011 23:43:50 ]
pi_106074106
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tuurlijk, heb je wel geluk mee :) Locatie is inderdaad super lijkt me!

Je berekening klopt trouwens voor geen meter toch? Jij betaalt ook gewoon hypotheekrente neem ik aan :{ En in die 'spaarpot' zal de komende jaren nog niet zo'n groot bedrag zitten.

Maar goed, bijzaken. Mooi huis ^O^
Je hebt gelijk, ik betaal idd 1300 euro rente per maand, daar krijg ik weer 500 euro van terug.
Die spaarpot zit nu 10K in, dus het schiet wel lekker op ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 27 december 2011 @ 00:26:03 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106074576
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik betaal idd 1300 euro rente per maand, daar krijg ik weer 500 euro van terug.
Die spaarpot zit nu 10K in, dus het schiet wel lekker op ^O^
Nou zo bedoel ik het niet, meer dat de rente op die spaarpot in het niet valt bij de rente die je moet betalen. In absolute zin dan, procentueel is dat volgens mij gelijk. Hoe voller die pot zit hoe gunstiger het wordt zeg maar. Maar dat zul je allemaal wel weten neem ik aan ;)
pi_106074657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou zo bedoel ik het niet, meer dat de rente op die spaarpot in het niet valt bij de rente die je moet betalen. In absolute zin dan, procentueel is dat volgens mij gelijk. Hoe voller die pot zit hoe gunstiger het wordt zeg maar. Maar dat zul je allemaal wel weten neem ik aan ;)
Maar je hebt gelijk dat ik vergeten was de rente mee te rekenen :o
Dat bedoelde ik dus weer :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106721796
Momenteel even uit running door een griepje.
Van het weekend hopelijk de meterkast aftimmeren en daarna de vloer in de hal afleggen.

Daarna de inbouwkast aftimmeren en dan gaan we eindelijk aan de keuken beginnen :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106780105
De meterkast is weer een stuk verder, de betimmering is in principe klaar:



Het is allemaal niet superstrak maar het zijn stukken resthout + het is de meterkast.
En als je kijkt hoe het was:



Ik wil hier mijn gereedschapskast van maken, ik heb al 1 plank gemaakt voor al het elektrische gereedschap:



Beneden komt nog een andere plank, ik wil natuurlijk wel dat de groepenkast goed bereikbaar blijft dus die plank blijft vrij laag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:47:44 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_106783736
Dát vind ik een goed plan, de meterkast gebruiken als gereedschapskast! Ga ik ook doen! ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_106785209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:47 schreef Isegrim het volgende:
Dát vind ik een goed plan, de meterkast gebruiken als gereedschapskast! Ga ik ook doen! ^O^
Ja toch? Voor de rest gebeurd er niet zoveel mee en mijn gereedschap ligt ook overal en nergens.
Ik heb de koffers van de boormachine e.d. ook verbannen, die zijn binnenshuis eigenlijk nergens goed voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:18:44 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_106785455
Ik hoor net van LHO dat het van Vonkenboer waarschijnlijk niet mag. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_106785631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoor net van LHO dat het van Vonkenboer waarschijnlijk niet mag. :+
Haha, dat zal wel meevallen.
Vonkenboer is streng maar denkt ook praktisch.
Als de groepenkast bereikbaar blijft dan zal het wel mee vallen, zal het eens aan hem vragen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 08:23:24 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106794701
In principe is de meterkast geen opbergkast; vaak wordt er wel de stofzuiger of de extra rollen wc papier opgeslagen :P

Zolang je niet heel erg overdrijft en de meterkast gewoon bereikbaar blijft en je er geen brandbare stoffen in gaat opslaan. Zie ik er niet zo'n probleem in ;)


Dit is dus niet de bedoeling :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 08:45:24 #170
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_106794781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:
In principe is de meterkast geen opbergkast; vaak wordt er wel de stofzuiger of de extra rollen wc papier opgeslagen :P

Zolang je niet heel erg overdrijft en de meterkast gewoon bereikbaar blijft en je er geen brandbare stoffen in gaat opslaan. Zie ik er niet zo'n probleem in ;)

en de meters hun warmte kwijtkunnen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 14 januari 2012 @ 08:46:15 #171
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_106794783
@JunkieXP:

Ga je de wasmachine en droger op 1 groep zetten?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_106797053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:
In principe is de meterkast geen opbergkast; vaak wordt er wel de stofzuiger of de extra rollen wc papier opgeslagen :P

Zolang je niet heel erg overdrijft en de meterkast gewoon bereikbaar blijft en je er geen brandbare stoffen in gaat opslaan. Zie ik er niet zo'n probleem in ;)

[ afbeelding ]
Dit is dus niet de bedoeling :P
Die meterkast :o
Handig ook als je bij de gaskraan moet :P

Oke bedankt, behalve de gastmeter heb ik verder geen brandbare stoffen ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106797131
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:46 schreef lipje het volgende:
@JunkieXP:

Ga je de wasmachine en droger op 1 groep zetten?
Nee zeker niet, ik heb 12 groepen beschikbaar dus ik heb het zo aangelegd dat ik voor beide een aparte groep heb.

De wasmachine en droger kan ik trouwens niet in die inbouwkast kwijt, het nutsbedrijf durft het niet aan om de gasleiding te verleggen.
Althans, dat durven ze wel aan maar de hele straat , +/- 150 woningen staat op 1 hoofdafsluiter 8)7 |:( .
Dat is opzicht het probleem niet, alleen de straat zit dan even een uur zonder gas.

Alles is hier fitwerk en ze zijn bang als ze het gas eraf halen en opnieuw er weer opzetten lekkages kunnen gaan krijgen.
Leek me in eerste instantie onzin, maar navraag bij mijn vader en wat installateurs leerde dat dit wel degelijk kon.
Dus ik ga weer terug naar het oorspronkelijke idee om de wasmachine en droger in de keuken in te bouwen.
Dus ik heb dadelijk een inbouwkast met koudwateraansluiting en afvoer :P

Jammer maar niks aan te doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106797175
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:45 schreef lipje het volgende:

[..]

en de meters hun warmte kwijtkunnen
Ik houd de voorkant bij de schakelaars vrij, dat zijn ook de enige openingen dus dan zit het wel goed :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106807737
:P
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:04 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dus ik ga weer terug naar het oorspronkelijke idee om de wasmachine en droger in de keuken in te bouwen.
Dus ik heb dadelijk een inbouwkast met koudwateraansluiting en afvoer :P

Jammer maar niks aan te doen.
Kan je nog een toilet maken :P

Ziet er allemaal goed uit!!

Aardig wat werk aan gehad zo te zien. Vooral de laatste dingen kosten meestal een hoop tijd :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')