abonnement Unibet Coolblue
pi_62364053
ok. nou dat zal dan zeker wel kloppen hoor, mijn selecties zijn toch alweer (heel) lang geleden
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62385283
Jup, de capaciteiten-test's zijn in het engels, en de persoonlijkheidsvragenlijsten zijn in het Nederlands. (Althans, zo was het in mijn selectie!)

[ Bericht 3% gewijzigd door Surferboy op 14-10-2008 20:11:31 ]
pi_62385667
Ben inmiddels weer terug.

We waren met een man of 8.

Allereerst de capaciteiten test gehad. Deze heb ik gehaald. Hier is de helft afgevallen.
Daarna de persoonlijkheidstest gemaakt, en nu is het afwachten op LVNL. Binnen 10 dagen hoor ik iets van LVNL. Hoop dat het goed gegaan is! Heb de test eerlijk ingevuld, zoals ik ben (dus ook bijvoorbeeld dat mijn motivatie om te leren op school niet altijd optimaal was etc)....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2008 19:58:33 ]
pi_62385830
Ik zag trouwens dat de data van de verschillen test 'batches' op de site van LVNL staan...Ik zou, mocht ik alles halen, voor het einde van het jaar alle testen gedaan kunnen hebben.
pi_62728378
Morgen en overmorgen geven we weer rondleidingen aan mensen die de eerste ronde van de selectie hebben gehaald!

Grt

peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_63101939
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
pi_63107013
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
  maandag 10 november 2008 @ 17:54:50 #58
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63107351
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:41 schreef Maravilla het volgende:
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.

Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63127719
Met wiskunde bedoelen ze in principe inzicht. Ik vind het alleen een beetje raar dat ze wiskunde A2 HAVO met B2 VWO kunnen vergelijken. Wereld van verschil lijkt me

ik heb me inmiddels aangemeld voor de klas van April 2009. Moet even mn diplomas etc opsturen en hopelijk mag ik dan meedoen aan de selectie (zit er nog een limiet aan mensen de de selectie mogen doen?)
pi_63128117
Goed topic dit
Binnenkort ook maar eens solliciteren, en hopen dat m'n HBO-opleiding een beetje opschiet, zodat ik september 2009 ook kan beginnen
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:36 schreef Thomas_B het volgende:
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
Ah, nog iemand van de Box
[Edit] Ff teruggelezen, en genoeg bekende namen hier

[ Bericht 10% gewijzigd door Piles op 11-11-2008 14:14:30 ]
pi_63128519
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:54 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.

Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
Ja dat had ik inmiddels gevonden, maar ik bedoelde inderdaad hoe het binnen de opleiding zelf van belang is.

Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
pi_63128576
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:04 schreef Maravilla het volgende:
Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:01:00 #63
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63129895
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63131182
Ik wil na het behalen van mijn Havo diploma ook de opleiding tot Luchtverkeersleider starten. Ik ben er alleen nog niet over uit hoe ik dit ga aanpakken.

Op de site van de HvA staat onder Air Traffic Management:

Je start met een voorbereidend programma (propedeuse) Aviation Engineering aan de HvA. De interne luchtverkeersleidingopleiding bij LVNL start - mits de selectie met succes is doorlopen - in de tweede helft van je tweede jaar. Na vier jaar rond je de opleiding aan de HvA af en beschik je over je bachelordiploma Aviation Engineering plus een certificaat Air Traffic Management (ATM). Daarmee kun je al aan de slag in een operationele of beleidsondersteunende functie bij LVNL.

Ik doe dus eerst een jaartje voorbereiding op de HvA, haal me propedeus en begin DAN pas met de selectieprocedure op de LVNL? Wat nou als ik niet door de selectieprocedure kom? Heb ik dan mijn propedeuse voor niets gehaald en dus een jaartje voor niets gestudeerd?

Overigens begrijp ik van bovenstaande beschrijving dat ik dus vanaf de 2e helft van mijn 2e jaar bij de LVNL begin te studeren? Het is dus een beetje heen en weer van HvA naar LVNL?

Ik heb ook even de FAQ op de site van LVNL gelezen en daar staat dat je vanaf je 19e jaar al mag solliciteren als je halverwege je examenjaar bent en je verwacht dat je aan het einde van je schooljaar verwacht dat je je diploma haalt.
Nu word ik begin mei 19 en verwacht ik inderdaad mijn diploma te halen aan het einde van het jaar. Is het voor mij dan misschien niet handig om in mei te solliciteren bij de LVNL?

Zou iemand wat duidelijkheid kunnen verstrekken rond deze zaak? Wat zou voor mij het handigst zijn?
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:37:29 #65
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63134234
Wat voor jou het handigst is kan ik niet bepalen, maar ik kan het hopelijk wel uitleggen.

Optie 1: Je doet selectie bij de LVNL, je haalt de selectie en begint met de opleiding in de eerstvolgende klas. Mocht je tijdens de opleiding afgetest worden, dan moet je ander werk of een studie gaan zoeken.

Optie 2: Je begint met een HBO studie aviation engineering aan de HVA. In de loop van het eerste jaar (of begin 2e jaar, dat weet ik niet precies) doe je selectie's voor luchtverkeersleider. Mocht je de selectie's met positief resultaat afronden, dan begin je aan de opleiding tot luchtverkeersleider, mochten de selectie's niet goed gaan (of mocht je tijdens de opleiding nog afvallen) dan kun je terug naar de HvA om daar de aviation engineering studie af te ronden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63259956
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:01 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
Zoals Sandyman al zegt is bellen met Recruitment en Selectie altijd handig, voor zover ik weet kun je idd een capaciteitentest doen om aan te tonen dat je het benodigde niveau hebt, deze moet je echter wel zelf bekostigen. (Althans, zo was het bij degene in mijn klas die met een MBO-diploma was ingestroomd)

De wiskunde in de opleiding vond ik persoonlijk erg simpel, de theorie is IMHO niet moeilijk alleen veel in een korte tijd.

@Issie88: Aan het aantal mensen dat aan de selectie meedoet is volgens mij geen limiet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Surferboy op 16-11-2008 14:34:10 ]
  maandag 17 november 2008 @ 13:39:45 #67
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_63287098
tvp
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  woensdag 19 november 2008 @ 16:20:57 #68
235512 NoVaX
gesolliciteerd LVNL
pi_63348693
Hallo iedereen, ff voorstellen ik ben 21 jaar en heb gesolliciteerd bij de LVNL. Ik ben inmiddels op een voorlichtingsdag geweest en heb op internet zo veel mogelikj proberen te lezen over het vak danwel de opleiding danwel de selectie. Kwam zogezegd op dit forum terecht en na het lezen dat er diverse luchtverkeersleiders aanwezig zijn hier was mijn interesse gewekt. K denk zelf dat het profiel wat LVNL vraagt zeer goed bij mij aansluit maar ben daarentegen wel zenuwachtig voor de selectie. Waarvan ik overigens de eerste heb op 27 november. Volgende week donderdag dus.

Groeten,
NoVaX
@ Maravilla. Er bestaat een test waarmee je kunt aantonen dat je wel het niveau aankunt. Deze moet je zelf betalen en als je wordt aangenomen krijg je dit weer terug. Voor meer info ff bellen met de afdeling recruitment denk ik.
zien wat ronde 4 gaat brengen
  maandag 1 december 2008 @ 15:05:26 #69
235512 NoVaX
gesolliciteerd LVNL
pi_63668980
Inmiddels testen gehad. Vandaag telefoon gehad en dus door naar ronde twee en uitgenodigd voor een rondleiding. waren met 13 man ingedeeld. 3 niet op komen dagen en 4 afgevallen. nu wachten tot 15 en 16 december

novax
zien wat ronde 4 gaat brengen
  zondag 25 januari 2009 @ 16:49:22 #70
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_65389768
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?

Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_65390936
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:49 schreef LeonH het volgende:
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?
Rustig rondsnuffelen is helemaal niet mogelijk
Het begint met een presentatie over de opleiding e.d., daarna gaat de groep in 2en. De ene groep gaat een soort van simulatie doen: je krijgt te zien hoe het verloop van de gate naar hoog in de lucht verloopt qua verkeersleiding Simulatie klinkt daarbij een stuk chiquer dan het is
De andere groep krijgt een rondleiding door het gebouw, met daarbij ook weer uitleg over het vak. Het leukste is natuurlijk 'de zaal' waar ACC en APP zitten, en waar je even live meekijkt met een verkeersleider
Na een tijdje wisselen de groepen, en op het laatst kom je allemaal weer bij elkaar en is er de gelegenheid tot het stellen van vragen
Zo ging het een jaar geleden iig, toen ik er was. Leuke dag hoor
quote:
Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
*schud handen Ik doe nu dus HBO Bedrijfseconomie, maar ben al in het vierde jaar, dus dit moet nog ff af
quote:
En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
Moet je even kijken of je voldoet aan de toelatingseisen En anders kun je het mooi vragen op de voorlichtingsdag
pi_65406450
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
quote:
Je wordt direct betaald:
Je opleiding wordt geheel betaald door Luchtverkeersleiding Nederland. Bij aanvang van de opleiding krijg je al direct een salaris. Dat begint ongeveer op 26.500 euro per jaar. Ben je volledig bevoegd, dan verdien je ongeveer 75.000 euro op jaarbasis. Een ervaren luchtverkeersleider verdient circa 120.000 euro per jaar.
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
pi_65406522
Klopt wel hoor Staat ook de officiële site

Het is natuurlijk bruto, en zoals ons op de voorlichtingsdag verteld is kom je netto op ongeveer 1500 euro per maand
  maandag 26 januari 2009 @ 10:49:32 #74
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_65412712
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:31 schreef ruben3123 het volgende:
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
[..]

Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
Het is dan ook niet alleen een HAVO opleiding. Je opleiding duurt zo'n 4 tot 5 jaar en er is ook nog een behoorlijk afval percentage. Maar die salarissen kloppen wel. In die 4 tot 5 jaar groei je in salaris naar het startsalaris toe.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:15:58 #75
243613 Retribz
Boem shakakaka!
pi_65528413
Hoi hoi,

Ben zelf ook bezig met de selectie en moet begin Feb op voor de Grading, las dat er hier een aantal LvL bikkels zaten en aangezien ik wat vraagjes heb dacht ik van ff reggen en wie weet is er een aardige ziel die het 1 en ander wat duidelijker voor me kan maken :p

Weet dat ik er meer heb maar kan nu maar op1 komen, als ik een kist de opdracht geef om te dalen krijg ik dan ook gelijk te horen dat hij het huidige niveau verlaat? bv:

Ik: Klm 001, daal naar niveau 7.
Kist: Klm 001, daal naar nivea7, verlaat niveau 10. (

Krijg ik dan ook te horen wanneer de kis op niveau 7 zit? of moet ik dat ook gelijk vragen?
ik; Klm 001, daal naar niveau7, meld passeren 8.
Kist: Klm 001, daal naar niveau 7, meld passeren 8, verlaat niveau 10.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Ps: Wat was de vorige ronde toch een mind fuck met dat opdrachtenboekje
Woesh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')