abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:09:02 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62470025
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:08 schreef veldmuis het volgende:
Tip: Gulden Draak.
Je kunt er bijna niet doorheen kijken zo donker, maar het is erg lekker. Meegepakt om z'n leuke flesje (wit), en het was een goeie keus!
Dat is een lekker biertje ja
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62470294
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:09 schreef borisz het volgende:

[..]

Dat is een lekker biertje ja
Zeker. Toch een "nieuwe" smaak voor me. Heel anders. Fruitig, vol, maar erg lekker.
pi_62480537
Gisteren bij een bierwinkel in Amsterdam, damn die hadden veel! Ook volop Westvleteren 12, ongeprijsd weliswaar, die bij navraag 9,60 bleek te kosten. Die heb ik toch maar laten staan . Wel o.a. een Rodenbach grand cru en een oude geuze van Oud Beersel meegenomen. Iemand bekend met de laatste??
pi_62480723
De prijs van Westvleteren valt best mee als je bij Sint-Sixtus een krat weet te bemachtigen, zeg. Moeten ze wel weer een lading aanbieden.

Wel schattig, de winst van het bier wordt gebruikt om minderbedeelden te steunen.
pi_62483140
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
De prijs van Westvleteren valt best mee als je bij Sint-Sixtus een krat weet te bemachtigen, zeg. Moeten ze wel weer een lading aanbieden.

Wel schattig, de winst van het bier wordt gebruikt om minderbedeelden te steunen.
klopt. alleen moet je dan bellen, afspraak maken en een uur/2 uur in een file rond westvleteren overleven.

in Groningen heb ik een slijterij gevonden die ze voor 7,95 per stuk verkoopt, alleen wel 1 de man. gelukkig heeft mijn zus er eentje meegenomen als cadeautje. in maart ga ik hem nuttigen! ben erg benieuwd!

gelukkig is Karmeliet nu het bier van het jaar geworden! Die is wel volop leverbaar. plus dat de rochefourt 10 weer mondjesmaat binnenkomt. helaas is mijn krat van de 9'de, dus dat wordt weer een paar maandjes zielig naar de biertjes kijken. als troost heb ik me een paar flesjes moeder overste gehaald.
pi_62483237
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:10 schreef blessed19 het volgende:

In Groningen heb ik een slijterij gevonden die ze voor 7,95 per stuk verkoopt, alleen wel 1 de man. gelukkig heeft mijn zus er eentje meegenomen als cadeautje. in maart ga ik hem nuttigen! ben erg benieuwd!
Dat is wel een flinke winstmarge dan Of zou dat m in de kilometers zitten? En eigenlijk mag dat dus niet, doorverkopen.
Ik geloof dat mijn vent binnenkort een poging wil wagen met een vriend, om er een krat te pakken te krijgen.
pi_62484061
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat is wel een flinke winstmarge dan Of zou dat m in de kilometers zitten? En eigenlijk mag dat dus niet, doorverkopen.
Ik geloof dat mijn vent binnenkort een poging wil wagen met een vriend, om er een krat te pakken te krijgen.
haal dan ook eentje voor mij!
pi_62484094
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:00 schreef blessed19 het volgende:

[..]

haal dan ook eentje voor mij!
Dat zouden dan inderdaad 24 verjaardagskadootjes worden, denk ik Je gaat ook weer niet in je eentje zo'n krat leegtanken
pi_62484779
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat zouden dan inderdaad 24 verjaardagskadootjes worden, denk ik Je gaat ook weer niet in je eentje zo'n krat leegtanken
pff, alleen de gedachte al...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:46:02 #160
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62495345
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:34 schreef Thracier het volgende:
Gisteren bij een bierwinkel in Amsterdam, damn die hadden veel! Ook volop Westvleteren 12, ongeprijsd weliswaar, die bij navraag 9,60 bleek te kosten. Die heb ik toch maar laten staan . Wel o.a. een Rodenbach grand cru en een oude geuze van Oud Beersel meegenomen. Iemand bekend met de laatste??
Oud Beersel, die waren toch gestopt?? Als je een oude gueuze van ze hebt: dat is het echte spul!! Als je niet bekend bent met gueuze is het misschien even wennen, maar top!!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:28:08 #161
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_62505912
Goed, tijdje geleden op een verjaardag met een oom wat speciaalbiertjes zitten drinken, en dat beviel me toen wel.
Vanmiddag stond hij dus op de stoep, met een kratje Rochefort 10 als cadeau
Ik heb het kratje nu in de koelkast staan, maar ik lees hier dat dit biertje beter bij kamertemperatuur gedronken kan worden ? Is het koud drinken van dit biertje echt 'not-done' of is dit meer persoonlijk ?
Aangezien ik er toch genoeg heb voor de komende tijd zal ik beiden wel proberen, en kijken wat me beter smaakt
En over de glazen; is het essentieel om een bepaald soort glas te gebruiken waardoor het bier beter tot zijn recht komt ?
Ofn0h
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:42:17 #162
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62506240
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:28 schreef GANZENBORD het volgende:
Goed, tijdje geleden op een verjaardag met een oom wat speciaalbiertjes zitten drinken, en dat beviel me toen wel.
Vanmiddag stond hij dus op de stoep, met een kratje Rochefort 10 als cadeau
Ik heb het kratje nu in de koelkast staan, maar ik lees hier dat dit biertje beter bij kamertemperatuur gedronken kan worden ? Is het koud drinken van dit biertje echt 'not-done' of is dit meer persoonlijk ?
Aangezien ik er toch genoeg heb voor de komende tijd zal ik beiden wel proberen, en kijken wat me beter smaakt
En over de glazen; is het essentieel om een bepaald soort glas te gebruiken waardoor het bier beter tot zijn recht komt ?
De aanwijzingen voor de juiste temperatuur staan op het flesje. Dat is vrijwel altijd gekoeld. Maar pas op dat je niet té koud zet, dat is niet lekker

Glas maakt wel uit ja. Dat wil zeggen: zulke bieren uit een pilsglas drinken geeft toch zeker een andere ervaring.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:13:30 #163
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62513121
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:28 schreef GANZENBORD het volgende:
Goed, tijdje geleden op een verjaardag met een oom wat speciaalbiertjes zitten drinken, en dat beviel me toen wel.
Vanmiddag stond hij dus op de stoep, met een kratje Rochefort 10 als cadeau
Ik heb het kratje nu in de koelkast staan, maar ik lees hier dat dit biertje beter bij kamertemperatuur gedronken kan worden ? Is het koud drinken van dit biertje echt 'not-done' of is dit meer persoonlijk ?
Aangezien ik er toch genoeg heb voor de komende tijd zal ik beiden wel proberen, en kijken wat me beter smaakt
En over de glazen; is het essentieel om een bepaald soort glas te gebruiken waardoor het bier beter tot zijn recht komt ?
Als je het te koud drinkt proef en ruik je gewoon heel veel smaken niet, en bij een Rochefort 10 is dat erg veel wat je dan mist.
Als je er zoveel hebt: probeer het inderdaad eens met verschillende temperaturen, weet je gelijk wat voor invloed het heeft
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:20:20 #164
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_62516841
Gisteren en vandaag een paar bokbiertjes op op bokbierfestival in Utrecht. Was wel kleinschalig maar niet minder gezellig Barbar winterbok en Latrappe waren voor mij de 2 lekkere bieren
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_62520231
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:28 schreef GANZENBORD het volgende:
Goed, tijdje geleden op een verjaardag met een oom wat speciaalbiertjes zitten drinken, en dat beviel me toen wel.
Vanmiddag stond hij dus op de stoep, met een kratje Rochefort 10 als cadeau
Ik heb het kratje nu in de koelkast staan, maar ik lees hier dat dit biertje beter bij kamertemperatuur gedronken kan worden ? Is het koud drinken van dit biertje echt 'not-done' of is dit meer persoonlijk ?
Aangezien ik er toch genoeg heb voor de komende tijd zal ik beiden wel proberen, en kijken wat me beter smaakt
En over de glazen; is het essentieel om een bepaald soort glas te gebruiken waardoor het bier beter tot zijn recht komt ?
wat ook handig is: naar de datum kijken. daar moet je 6/7 manden erbij tellen en dan heb je pas imo de lekkerste rochefort!
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:12:56 #166
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62520665
Zo...straks naar de Gulpenerbrouwerij. Reisje vanuit de kroeg met de bus. En ja, het is nog heel vroeg ja
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62534971
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 06:10 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wat ook handig is: naar de datum kijken. daar moet je 6/7 manden erbij tellen en dan heb je pas imo de lekkerste rochefort!
6 maanden over datum bedoel je dus?
pi_62536018
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:52 schreef veldmuis het volgende:

[..]

6 maanden over datum bedoel je dus?
na het sluiten van de fles.

de jaartallen moet je niet op letten, alleen wanneer het gebrouwen is moet je weten.
pi_62539495
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:28 schreef GANZENBORD het volgende:
Goed, tijdje geleden op een verjaardag met een oom wat speciaalbiertjes zitten drinken, en dat beviel me toen wel.
Vanmiddag stond hij dus op de stoep, met een kratje Rochefort 10 als cadeau
Ik heb het kratje nu in de koelkast staan, maar ik lees hier dat dit biertje beter bij kamertemperatuur gedronken kan worden ? Is het koud drinken van dit biertje echt 'not-done' of is dit meer persoonlijk ?
Aangezien ik er toch genoeg heb voor de komende tijd zal ik beiden wel proberen, en kijken wat me beter smaakt
En over de glazen; is het essentieel om een bepaald soort glas te gebruiken waardoor het bier beter tot zijn recht komt ?
Zoals hierboven al staat: koelkastkoud doet afbreuk aan smaak en geur. De aanbevolen temperatuur op het flesje Rochefort 10 dat ik hier heb is 12-14 gr.C. Kan wel ongeveer kloppen. Het zal niet aankomen op een graad meer of minder, dus bewaren in de koelkast en dan een klein half uurtje voor gebruik eruit volstaat voor mij. Dat doe ik btw bij alle dubbels en tripels en het bevalt me prima.

Ik vind de trappistglazen, die ruwweg allemaal dezelfde vorm hebben, niet zo lekker drinken door het dikke glas. Ik geef de voorkeur aan een glas dat tulpvormig is of taps toeloopt, bijvoorbeeld een Duvelglas.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:39:50 #170
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62556367
Gisteren een excursie vanuit de kroeg gehad naar de brouwerij van Gulpener en daarna naar Maastricht geweest. Lekker gebierd en heeeel erg lekker tapas gegeten.

Nu hebben ze bij ons een wisseltap in de kroeg en het idee is om 1x in de 2 maanden met een groepje kenners bieren te gaan proeven en zo te bepalen wat er op de wisseltap komt. Ik heb me er maar voor aangemeld
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62558070
Dit is een lekker biertje:

  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:38:13 #172
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62559476
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
Gisteren een excursie vanuit de kroeg gehad naar de brouwerij van Gulpener en daarna naar Maastricht geweest. Lekker gebierd en heeeel erg lekker tapas gegeten.
Waar ben je in Maastricht gaan borrelen? De Falstaff en Take One zijn aan te raden voor de bierliefhebbers.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:40:34 #173
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62559535
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:38 schreef Mr.Adams het volgende:

[..]

Waar ben je in Maastricht gaan borrelen? De Falstaff en Take One zijn aan te raden voor de bierliefhebbers.
Take One dus
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:51:36 #174
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62559723
Haha Volgende keer ook even langs de Falstaff gaan, vind ik persoonlijk gezelliger, hoewel ze er volgens mij minder bieren hebben (wat volgens mij ook logisch is gezien het aanbod van de Take One... ). Maar nog altijd prima om genoeg speciaalbieren zoals de Val Dieu's en Karmelietjes te drinken
pi_62562189
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
Gisteren een excursie vanuit de kroeg gehad naar de brouwerij van Gulpener en daarna naar Maastricht geweest.
Gulpener Herfstbock
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')