abonnement Unibet Coolblue
pi_61390676
Iemand hier wat meer informatie over de gele peper? Enigste waar googelen mij aan hielp was dat het duidelijk werd dat het dingetje uit suriname komt. Ik had vandaag gerecht gemaakt en bij de toko gevraagd om peper, hij had alleen gele gepakt, ik dacht.. ach ook leuk Maar tijdens het eten kreeg iedereen hier (5 mensen) last van loopneus en door die peper, begon bij mij namelijk al toen ik hem stond te snijden.
pi_61390741
Madam Jeanet. Google. Succes.
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:36:30 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_61390782
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_61390884


pi_61390905
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
pi_61391158
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
Kreeg die rommel dus in me oog 2 uur na ik het gemaakt heb, denk wel 10 keer handen gewassen. Sta me te wassen onder de douche en me oog brand!!!!! was niet leuk
pi_61391541
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
En dan gaan wrijven omdat het steekt
Eigen brokjes eerst.
pi_61391570
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
Thanx voor de tip, echt iets wat mij zou kunnen overkomen
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_61391608
wees stoer en snij met blote handen die pepers, en ga daarna plassen met hEEl die voorhuid naar achter getrokken en als toetje moet je er gelijk ééntje rauw eten en daarna je vriendin vol op haar bek pakken. ohja vergeet niet, na het plassen handen wassen.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_61392739
Die dingen zijn zooooooooooooooo lekker!

  vrijdag 5 september 2008 @ 17:36:52 #11
97745 Thorical
finding a way
pi_61407423
Heb ook geen orale pleziertjes direct na het eten van barra's met peper.
pi_61415163
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
aanstellers
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61415200
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Biogarde het volgende:
En snij die rommel met handschoenen aan

Pepers snijden + snikkel bij het plassen:
Been there...
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:17:45 #14
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61415498
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:30 schreef Missy-Q het volgende:
Iemand hier wat meer informatie over de gele peper? Enigste waar googelen mij aan hielp was dat het duidelijk werd dat het dingetje uit suriname komt. Ik had vandaag gerecht gemaakt en bij de toko gevraagd om peper, hij had alleen gele gepakt, ik dacht.. ach ook leuk Maar tijdens het eten kreeg iedereen hier (5 mensen) last van loopneus en door die peper, begon bij mij namelijk al toen ik hem stond te snijden.
Ik moet zeggen, ik ben benieuwd hoe je eten gesmaakt heeft.
Iedereen nog in goede gezondheid? Geen rauwe kringspier? en anders komt het nog wel.
Als ik het zo hoor, was het een goeie. Sommige van die pepers zijn te vroeg geplukt en dan zijn ze minder scherp, maar dat ruik je meestal al.
Bij zo'n heftige uitwerking vermoed ik dat hij errug peper was.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_61424763
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:17 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik ben benieuwd hoe je eten gesmaakt heeft.
Iedereen nog in goede gezondheid? Geen rauwe kringspier? en anders komt het nog wel.
Als ik het zo hoor, was het een goeie. Sommige van die pepers zijn te vroeg geplukt en dan zijn ze minder scherp, maar dat ruik je meestal al.
Bij zo'n heftige uitwerking vermoed ik dat hij errug peper was.
Normaal met rode pepertjes doe ik er 2, dus had van deze ook 2 gedaan. Dat was behoorlijk scherp ja Heb er gisteren nog eens meegekookt en bij het snijden begon het alweer
pi_61425174
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:06 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Been there...
Ben benieuwd hoe jij dat dan gedaan hebt? (mbt een snikkel ).

Maar ontopic nu. De madame Jeanette is heeeerlijk om gerechten mee op "smaak" te brengen, Helaas houdt mijn vrouw niet zo van heet eten Toen wij elkaar net kenden heb ik voor haar Hete Kip gemaakt, het gerecht was niet zo geslaagd voor haar omdat het zo heet was dat tong en lippen gelijk verdoofd werden bij het eten Ik moest toegeven dat het iets heter was uitgevallen dan ik bedoeld had,maar ik vond het wel heerlijk
pi_61426698
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe jij dat dan gedaan hebt? (mbt een snikkel ).

Maar ontopic nu. De madame Jeanette is heeeerlijk om gerechten mee op "smaak" te brengen, Helaas houdt mijn vrouw niet zo van heet eten Toen wij elkaar net kenden heb ik voor haar Hete Kip gemaakt, het gerecht was niet zo geslaagd voor haar omdat het zo heet was dat tong en lippen gelijk verdoofd werden bij het eten Ik moest toegeven dat het iets heter was uitgevallen dan ik bedoeld had,maar ik vond het wel heerlijk
Veel peper gebruiken werkt verslavend dus gewoon blijven doen
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:27:44 #18
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61431360
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:00 schreef Missy-Q het volgende:

[..]

Normaal met rode pepertjes doe ik er 2, dus had van deze ook 2 gedaan. Dat was behoorlijk scherp ja Heb er gisteren nog eens meegekookt en bij het snijden begon het alweer
Nou, respect hoor.

Eentje is al meer dan zat, als ik het zo hoor, was hij heet genoeg, als je hem al goed ruikt bij het snijden.

Deze hieronder zijn nog heter van smaak

Bedoel je deze pepers, de chili's die je al eerder gebruikt hebt?
Die zijn lang niet zo heet.


Misschien weet je het al, maar in de pitjes zit het echte peperige. Als de die weglaat, heb je toch die lekkere smaak van de madame jeanette, zonder dat het erg heet is. Als het MOET, kun je altijd nog een paar pitjes toevoegen.

Een tip misschien. Kook de peper in z'n geheel mee, zorg dat hij niet kapot gaat, en op het laatst kun je hem kapot maken, waardoor je wat van het sap dat erin erbij krijgt. Haal dan de peper wel uit de pan.

Ik vind je stoer hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door ThunderBitch op 06-09-2008 18:33:51 ]
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_61431593
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:27 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Nou, respect hoor.
[ afbeelding ]
Eentje is al meer dan zat, als ik het zo hoor, was hij heet genoeg, als je hem al goed ruikt bij het snijden.

Deze hieronder zijn nog heter van smaak [ afbeelding ]

Bedoel je deze pepers, de chili's die je al eerder gebruikt hebt? [ afbeelding ]
Die zijn lang niet zo heet.


Misschien weet je het al, maar in de pitjes zit het echte peperige. Als de die weglaat, heb je toch die lekkere smaak van de madame jeanette, zonder dat het erg heet is. Als het MOET, kun je altijd nog een paar pitjes toevoegen.

Een tip misschien. Kook de peper in z'n geheel mee, zorg dat hij niet kapot gaat, en op het laatst kun je hem kapot maken, waardoor je wat van het sap dat erin erbij krijgt. Haal dan de peper wel uit de pan.

Ik vind je stoer hoor.
Hij leek het meeste op die van het 2 plaatje. maar dan geel. Pitjes haal ik er altijd uit
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:23:35 #20
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61438683
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:39 schreef Missy-Q het volgende:

[..]

Hij leek het meeste op die van het 2 plaatje. maar dan geel. Pitjes haal ik er altijd uit
Oh, je haalt de pitjes eruit. Ik dacht al, mijn God.
Het kan een adjoema (ajuma en andere schrijfwijzen) zijn geweest, deze twee lijken een beetje op elkaar.
Kijk op deze site, daar zie je de verschillen een beetje.


http://www.adjoema.net/adjoema/

Succes!
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_61439980
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:23 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Oh, je haalt de pitjes eruit. Ik dacht al, mijn God.
Het kan een adjoema (ajuma en andere schrijfwijzen) zijn geweest, deze twee lijken een beetje op elkaar.
Kijk op deze site, daar zie je de verschillen een beetje.


http://www.adjoema.net/adjoema/

Succes!
ze lijken er wel verdacht veel op ja die adjoema's dus. Maar dat zijn dus geen surinaamse pepers? Heb ze bij vietnamese toko gehaald. Ik wil weten wat ik op heb hahah
pi_61441159
quote:
Op zondag 7 september 2008 00:34 schreef Missy-Q het volgende:

[..]

ze lijken er wel verdacht veel op ja die adjoema's dus. Maar dat zijn dus geen surinaamse pepers? Heb ze bij vietnamese toko gehaald. Ik wil weten wat ik op heb hahah
Jawel het is wel een Surinaamse peper, het is echter zelfs:
quote:
De adjoema peper – de atoombom onder de pepers. Deze peper kent een zeer hoog peperinegehalte. Deze peper krijgt de schuld van een groot aantal menselijke kwalen – haaruitval, maagperforatie, branderige ontlasting. De adjoema wordt door de medici in Suriname ontraden en verschillende mensen pleiten zelfs voor een verbod van overheidswege.
sterker dan de madame jeanette.

Ik ben geboren in Suriname, van hindoestaanse afkomst. Wij worden van kleins af aan getraind op deze pepertjes. Echt heerlijk!
pi_61441313
quote:
Op zondag 7 september 2008 02:23 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Jawel het is wel een Surinaamse peper, het is echter zelfs:
[..]

sterker dan de madame jeanette.

Ik ben geboren in Suriname, van hindoestaanse afkomst. Wij worden van kleins af aan getraind op deze pepertjes. Echt heerlijk!
tis maar goed dus dat ik er 2 in heb gedaan en niet meer haha. Ze smaakte wel heel lekker, ze hebben meer smaak dan de rode peper. Ga ze zeker nog een keer gebruiken, maar dan iets minder ervan
pi_61443398
Zit er eigenlijk echt verschil tussen de verschillende kleuren Mme Jeanette? Hier verkopen ze gele, rode en groene.
pi_71662297
Weet je wanneer die gele pepers (madam Jeanettes ) lekker zijn !!!!! dan pak je 1 a 2 gelle pepers en 1 blikje gepelde tomaat en een blikje tomate pure en 1 klein blokje kip bouillon gooi je in de blender even mixen en dan gooi je het in een pannetje en maak je het rustig warm. En dan heb je een lekker sauce en dan maak je kleine stukjes kip erbij en wat rijst en dan gooi je wat sauce en rijst bij de kip en dan smullen maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')