abonnement Unibet Coolblue
pi_61783885
En oja, dit is de inhoud van de zoveelste brief!
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Uw deelbetaling is in mindering gebracht op de vordering welke thans als volgt is opgebouwd,

Specificatie:
Hoofdsom : EUR 42.84
Rente : EUR 0.67
Incassokosten : EUR 250.00

---

Subtotaal : EUR 293.51
Ontvangsten : EUR 30.94

---

Totaal Saldo : EUR 262.57

Wij sommeren u het restant verschuldigde per ommegaande aan ons over te maken op ons (post)bankrekeningnummer ten name van Stichting Derdengelden Ultimoo Incasso B.V. te Woerden onder vermelding van het dossiernummer.

Wij attenderen u op het feit dat het restant dagelijks wordt verhoogd met het op deze zaak van toepassing zijnde rente tarief. Indien u in gebreke blijft zien wij ons gedwongen alsnog rechtsmaatregelen te treffen, waarvan de kosten eveneens op u verhaald zullen worden.

Erop vertrouwende dat het zover niet behoeft te komen verblijven wij,

Hoogachtend,

Ultimoo.
pi_61783904
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Mijn tekst, wat doe je

Nu ben ik het zat ook, ik ben je nog steeds hiervoor dankbaar vriend!!
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:19:24 #78
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61783962
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:53 schreef SHE het volgende:
Mijn god wat ben jij naief!

Ik vind het wel schattig hoor, maar grow up zeg.
Je moet helemaal niets betalen, nergens op reageren en gewoon een biertje pakken.
Geen enkele rechter krijgt dit op de rol, want de vordering is onrechtmatig. Helaas zijn er nog teveel mensen zoals jij die schrikken van een incassobureau, welke geen enkele bevoegdheid heeft.

Had ik al gezegd dat je schattig bent?
Snel quoten!
pi_61783974
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:15 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Nu ben ik het zat ook
En terecht! Goed bezig nu, TS

Anytime
pi_61784003
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:20 schreef r_one het volgende:

[..]

En terecht! Goed bezig nu, TS

Anytime
En ik ben erg blij dat ik jullie heb ontmoet die mij willen helpen, hulde!
pi_61784195
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:09 schreef Alicey het volgende:
"Als u een aanmaning van ons ontvangt mag u ervan uit gaan dat de vordering juist en gegrond is. "
"De buitengerechtelijke kosten die op deze brief zijn vermeld zijn geheel conform de daarvoor geldende richtlijnen."

WTF, ik denk, die credo's verzint ie zelf, blijkt het (ja, ik googlede ook maar eens op ultimoo) ook nog serieus te zijn: http://www.ultimoo.nl/index/module/id/13/Debiteur

En dan ook nog met droge ogen een verwijzing naar rapport Voorwerk II op hun website zetten >> downloads
pi_61784780
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:32 schreef r_one het volgende:

[..]

WTF, ik denk, die credo's verzint ie zelf, blijkt het (ja, ik googlede ook maar eens op ultimoo) ook nog serieus te zijn: http://www.ultimoo.nl/index/module/id/13/Debiteur
Hij is goed he?
quote:
En dan ook nog met droge ogen een verwijzing naar rapport Voorwerk II op hun website zetten >> downloads
Zo vraag ik me ook af waar hun NVI-lidmaatschap op gebaseerd is, maar ik vermoed niet dat dat is op naleving van artikel 5 onder het kopje Debiteur van hun gedragscode.
pi_61784885
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Alicey het volgende:
Zo vraag ik me ook af waar hun NVI-lidmaatschap op gebaseerd is, maar ik vermoed niet dat dat is op naleving van artikel 5 onder het kopje Debiteur van hun gedragscode.
Aangezien er contractueel niets tussen "leverancier" (hosting2go) en "debiteur" (TS) is overeengekomen, gaat heel artikel 5 niet op.

Ben ook wel benieuwd of ze zich gaan houden aan artikel 1, 5e punt
pi_61784993
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:03 schreef r_one het volgende:

Aangezien er contractueel niets tussen TS en hun debiteur is overeengekomen, gaat heel artikel 5 niet op.
Artikel 5 is voor het incassobureau wel bindend. Aangezien er tussen TS en hun opdrachtgever niets is overeengekomen, zouden het 2e en 4e punt dan gelden.
quote:
Ben ook wel benieuwd of ze zich gaan houden aan artikel 1, 5e punt
Ik vermoed van niet, net zoals ik vermoed dat ook het 6e punt niet zal worden nageleefd.
pi_61785188
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:07 schreef Alicey het volgende:
Artikel 5 is voor het incassobureau wel bindend. Aangezien er tussen TS en hun opdrachtgever niets is overeengekomen, zouden het 2e en 4e punt dan gelden.
Waarbij de extra verhoging vermeld in punt 2 een onderdeel van de incassokosten is en daarmee in strijd met het rapport Voorwerk II. En punt 4 kan ik niet duiden.
quote:
Ik vermoed van niet, net zoals ik vermoed dat ook het 6e punt niet zal worden nageleefd.
Punt 6 hebben ze zich al wel gehouden (tot 2 keer toe zelfs). Zie de quote van TS van 18:14:
quote:
Specificatie:
Hoofdsom : EUR 42.84
Rente : EUR 0.67
Incassokosten : EUR 250.00

---

Subtotaal : EUR 293.51
Ontvangsten : EUR 30.94

---

Totaal Saldo : EUR 262.57
Of doel je op de incassokosten ad 250 euro en daar uitleg over? Dan moet TS daar nog eventjes om vragen
pi_61785697
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarbij de extra verhoging vermeld in punt 2 een onderdeel van de incassokosten is en daarmee in strijd met het rapport Voorwerk II. En punt 4 kan ik niet duiden.
Het is niet in strijd met de formele wet, maar toch wel een beetje met het karakter er van.
quote:
Punt 6 hebben ze zich al wel gehouden (tot 2 keer toe zelfs). Zie de quote van TS van 18:14:
[..]

Of doel je op de incassokosten ad 250 euro en daar uitleg over? Dan moet TS daar nog eventjes om vragen
Daar doelde ik dan ook op. Aangezien ik echter te nieuwsgierig ben naar die specificatie, verwacht ik niet dat ze die gaan geven..
pi_61786164
Volgende keer maar weer vragen of r_one een mailtje opsteld , gaat denk ik een stukje beter dan haha.

Je bent wat lief in je mailtjes, met vraagtekens erachter et cetera. Maaaar het komt goed
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61790767
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:01 schreef rene90 het volgende:
Volgende keer maar weer vragen of r_one een mailtje opsteld , gaat denk ik een stukje beter dan haha.

Je bent wat lief in je mailtjes, met vraagtekens erachter et cetera. Maaaar het komt goed
Ik hoop dat r_one me wilt helpen inderdaad.
  zaterdag 20 september 2008 @ 23:52:09 #89
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_61791165
hup ts!
pi_61791803
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 23:31 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ik hoop dat r_one me wilt helpen inderdaad.
Uiteraard

Maar er zijn meer zeer kundige mensen hier in WGR hoor, ik wil niet het alleenrecht claimen.
pi_61797184
Plaats dit topic eens (bij voorkeur anoniem) op webhostingtalk.nl met de titel "Rechtzaak aanspannen tegen Hosting2Go", dan zorgen ze er wel voor dat hun reputatie onbeschadigd blijven, omdat het topic anders de rest van hun leven in de top10 van de Google zoekresultaten negatief te vinden zal zijn.

Indien je wilt, wil ik best morgen telefonisch contact voor je opnemen. Zorg in ieder geval dat je een paar brieven gaat terugschrijven.

Nogmaals. Dit is van den zotte. 250euro aan administratiekosten voor het later betalen van een factuur. Ieder persoon kan legaal zijn eigen incassobureau starten, hiervoor zijn geen wettelijke vereisten. Een normale toelage van een incassobureau is 30/40euro op een factuur, daarbij zijn standaard administratiekosten voor de laatste aanmaning eens 25euro.

Maak je niet druk en schrijf een paar brieven terug. En bel ze eens voor de grap!
Heb je dit al gedaan? Hoe reageerden ze?

*UPDATE*
Nu heb ik het topic ook even gelezen, wat een onbeschofte sommatie van het webdesignbureau. Je kunt ze flink pakken door een duidelijk topic met duidelijke vermelding van bedrijfsnamen op internet te zetten.

Persoonlijk zou ik het gewoon telefonisch oplossen. Zelf heb ik het ook gemaakt met een ZIGGO spookfactuur van 90euro, toen moest ik een aangetekende brief schrijven, ik heb hun rekeningnummer geblokkeerd voor afschrijven, gezien ik machtsspelletjes met zo'n bedrijf wel leuk vind.

Iemand anders bestelt onder jouw naam en bedrijven verwachten dat jij hun problemen gaat oplossen door aangifte te doen en de hele bende te regelen. Het moet niet veel gekker worden.

Op webhostingtalk.nl heb je veel mede-hosters die je hierin kunnen adviseren. Op higherlevel.nl heb je echt veel actieve juristen, die je precies je rechten kunnen vertellen.

Indien je een onprettig gevoel overdag hebt, door de mogelijke rekening van ¤ 300,- via Hosting2Go in combinatie met hun agressieve incassogedrag, maak dan eens een topic op higherlevel.nl. Die mensen kunnen je juridisch precies vertellen dat er geen reden is hiertoe. Je hebt er op deze manier weer een verhaal in de kroeg bij.

[ Bericht 39% gewijzigd door lennykrav op 21-09-2008 13:00:45 (ohhh, nu ook even gelezen) ]
  zondag 21 september 2008 @ 13:35:53 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61798071
Wat ook belangrijk is om te weten, alhoewel dit niet geen garantie is, is de kans dat incassoburo's daadwerkelijk gerechterlijke stappen gaan ondernemen over vorderingen kleiner dan 65 euro zeer gering. Zeker als er al communicatie is geweest dat de vordering wordt betwist.

Mijn ervaring is dat incassoburo's niet inhoudelijk reageren op reacties op openstaande vorderingen maar gewoon een nieuwe brief versturen waarin weer wordt gedreigd om te gaan betalen.

Bij een eventuele rechtszaak gaat de rechter wel inhoudelijk in op de zaak en zal alles getoetst worden aan de wet. Ter informatie, de eventuele extra kosten van de rechtszaak zijn in het geval dat jij wint voor rekening van de tegenpartij, naast de door jouw gemaakte kosten (uurloon). En het is echt niet zo dat je ten all tijde persoonlijk voor het gerecht hoeft te verschijnen, sterker nog, het is normaal gesproken voldoende dat je schriftelijk in verweer gaat, kan de tegenpartij hier weer schriftelijk op verweren en dan jij weer. Alleen in complexe zaken kan mondelinge toelichting gewenst zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 september 2008 @ 14:05:01 #93
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61798793
hier spreekt de ervaringsdeskundige:

tip 1: hou telefonisch contact met de betrokken partijen (het incassobureau, de hoster)
tip 2: verstuur aangetekende brieven naar de betrokken partijen
tip 3: als het even kan, geen rechtszaak beginnen. Ook al krijg je al je geld en je recht misschien uiteindelijk, je wilt niet weten hoeveel ellende, rompslomp, papierwerk, tijd, geld, energie en alles dat kost.
Ik heb het een paar keer mogen meemaken en ben inmiddels zover dat ik zou zeggen: betaal dat geld, en wees er vanaf. Neem je schade, ook al is die door kwalijk handelen van een ander toegebracht.
pi_61798904
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:05 schreef Leef het volgende:
hier spreekt de ervaringsdeskundige:

tip 1: hou telefonisch contact met de betrokken partijen (het incassobureau, de hoster)
Schriftelijk contact is beter, want dan heb je ook op papier staan wat er precies gecommuniceerd is. Bij telefonisch contact heb je dat niet.
quote:
tip 2: verstuur aangetekende brieven naar de betrokken partijen
Kost klauwen vol geld en is overbodig.
quote:
tip 3: als het even kan, geen rechtszaak beginnen. Ook al krijg je al je geld en je recht misschien uiteindelijk, je wilt niet weten hoeveel ellende, rompslomp, papierwerk, tijd, geld, energie en alles dat kost.
Ik heb het een paar keer mogen meemaken en ben inmiddels zover dat ik zou zeggen: betaal dat geld, en wees er vanaf. Neem je schade, ook al is die door kwalijk handelen van een ander toegebracht.
Zelg geen rechtszaak beginnen, maar een rechtszaak die door de eisende partij wordt begonnen hoef je ook niet uit de weg te gaan. Deze zaak is vrij duidelijk en eenvoudig en zou TS zelf met misschien een klein beetje hulp van fokkers zelf kunnen voeren. Wanneer tijd voor TS een issue is zou TS kunnen verzoeken om de rechtszaak volledig schriftelijk af te handelen. Na de rechtszaak is het dan klaar, terwijl je dat zolang het geen rechtszaak wordt nooit weet.
pi_61798965
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Alicey het volgende:

Zo vraag ik me ook af waar hun NVI-lidmaatschap op gebaseerd is, maar ik vermoed niet dat dat is op naleving van artikel 5 onder het kopje Debiteur van hun gedragscode.
Hoe zou de NVI reageren op zulke grapjes van een incassobureau?
pi_61799045
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:11 schreef Light het volgende:

[..]

Hoe zou de NVI reageren op zulke grapjes van een incassobureau?
De NVI is opgericht door Intrum Justitia, dus ik durf hier eigenlijk niets over te zeggen..
  zondag 21 september 2008 @ 14:57:04 #97
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_61800111
Laat het aub voorkomen.

Gewoon niet meer reageren nu. Heb alle posts gelezen. Je wordt gewoon ordinair beetgenomen.

Zoals reeds een aantal keer vermeld is, is dit de beproefde manier waarop incasso bureaus te werk gaan.
Laat je niet afschrikken door je eigen fantasie over wat je allemaal staat te wachten. Speel het spel zoals het gespeeld moet worden.

Verder veel lof voor She - Alicey en r-one
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_61800204
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

De NVI is opgericht door Intrum Justitia, dus ik durf hier eigenlijk niets over te zeggen..
Oh, dus eigenlijk is het een non-organisatie.
pi_61800398
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:01 schreef Light het volgende:

[..]

Oh, dus eigenlijk is het een non-organisatie.
Het is wel een echte organisatie met echte leden waar wel klinkende namen tussenzitten. Ik ben alleen erg skeptisch t.a.v. klachten over de benadering van (vermeende) debiteuren omdat ik Intrum Justitia niet direct associeer met het correct benaderen van vermeende debiteuren.
pi_61801397
We kunnen wel lekker over Ultimoo/AB en de NVI heen vallen, en terecht hoor, maar vlak me hosting2go ook niet uit.
Per slot van rekening zijn zij niet van plan een overeenkomst te overleggen en komt die 250 euro uit hun koker:
quote:
15.6 Indien wederpartij in gebreke is, is wederpartij over het verschuldigde een rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente verhoogd met 2% per jaar. Tevens is wederpartij dan incassokosten verschuldigd. Deze bedragen 15% over het door wederpartij verschuldigde met een minimum van EUR 250 (Zegge: tweehonderdvijftig Euro).
Bron
Wat vervolgens, conform NVI-voorwaarden, integraal door Ultimoo wordt overgenomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')