abonnement Unibet Coolblue
pi_61372091
Hoe doe je dat nou? Ik ben sinds ik jong was al altijd geinterreseerd in muziek geweest.
Maakte me niet uit wat voor muziek. Ik ben dan ook iemand die van heel veel muziek houdt.
Een leven zonder muziek kan ik me gewoon niet voorstellen. Ik heb zelfs 2 keer het geluk gehad dat ik naar 3fm kon. Ik ben dan ook een fervent aanhanger van 3FM.

Maar heeft iemand hier ervaring meer? Hoe kan je een radio dj worden? Begin je eerst thuis of juist bij een lokaal radiostation beginnen??
Ik hoor het graag.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_61372634
begin met een piraat, zorg dat je naam bekend wordt en zorg er voor dat je minimaal 3 uur onzin kunt vertellen...
pi_61372730
3fm zal je nooit aannemen als je geen ervaring hebt.

Ga bij de loklae zender, een hoop dj's die nu landelijk uitzenden zijn begonnen bij de lokale zender.
En bij de lokale zender kan je een hoop kneepjes van het vak leren
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_61377512
Of begin bij een internetzender (bijv. Actionradio). Of maak gewoon een podcast en stuur na een paar maanden een demo-tje op naar 3FM. Gewoon proberen.
pi_61377844
Of kijk even op de site van BNN University.
pi_61378008
Als je van alle soorten muziek houdt is 3fm imo toch niet echt het ideale station. Volgens mij heb je daar weinig te zeggen over de muziek die je mag draaien.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_61378682
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:19 schreef Loohcs het volgende:
Als je van alle soorten muziek houdt is 3fm imo toch niet echt het ideale station. Volgens mij heb je daar weinig te zeggen over de muziek die je mag draaien.
In ieder geval veel meer keuze dan bij zenders als 538, Q-Music en een aantal anderen. Als je echt muziekliefhebber bent, moet je draaien bij Kxradio, maar dat is mijn mening.
pi_61444746
Dat ik gelijk bij 3fm terecht zou komen, dat was me wel al duidelijk dat dat niet gelijk kan.
En wat betreft 538 en Q-music enzo dat zijn gewoon commerciele zenders. Waar alleen mainstream wordt gedraaid.
Wat het goede aan 3fm is dat ze ook nieuwe dingen laten horen. Die pas maanden later door Q music of 538 opgepikt worden. Maar dat terzijde....

Bij een lokale zender beginnen is inderdaad een optie. Maar is het niet zo dat je toch enig ervaring moet hebben bij lokale zenders? Ik zou het liefst gewoon bij een dj uit eigen hand willen leren.
Ik weet alleen niet of dat mogelijk is, of je zonder ervaring bij een lokale zender aan de bak kan.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 7 september 2008 @ 12:33:52 #9
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61445326
Ik ben nieuwe giels of steel
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 7 september 2008 @ 12:34:15 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61445340
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:00 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Of begin bij een internetzender (bijv. Actionradio). Of maak gewoon een podcast en stuur na een paar maanden een demo-tje op naar 3FM. Gewoon proberen.
Actionradio daar ben ik ook mijn radiocarriere begonnen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_61445358
Stuur een mailtje naar Mooi! Weer de Leeuw.
pi_61445458
Edwin Evers begon bij de lokale ziekenomroep, en Robert Jensen maakte jingeltjes op zijn zolderkamer en stuurde die op naar Veronica. Ik zou gewoon thuis een demootje maken en opsturen naar een lokale regiozender.
pi_61445543
Misschien zou je ook eens moeten kijken bij radiofreak.nl enzo.
Echter mocht je geboren zijn in 1982 denk ik dat je al te oud bent om een carriere te beginnen.
Maar zeg nooit nooit
Hell To The Liars
pi_66161714
Deze site: http://nice1.nl :-)
pi_66162160
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:29 schreef jessicaholtkamp het volgende:
Deze site: http://nice1.nl :-)
Spam.
pi_66213798
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:44 schreef Droopie het volgende:
Misschien zou je ook eens moeten kijken bij radiofreak.nl enzo.
Echter mocht je geboren zijn in 1982 denk ik dat je al te oud bent om een carriere te beginnen.
Maar zeg nooit nooit
Kees Schilperoort draaide ook nog bij 538 toen hij al tegen de tachtig aanhikte. Dus dat zegt weinig.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_66249327
tvp!
werk bij een lokale omroep in sneek. Al aantal jaartjes. Elke zaterdag eigen programma met collega. Erg leuk om te doen, maar je moet idd wel heul goed zijn wil je bij een 538 of 3FM aan de slag... Is mijn droom stiekem ook wel hoor (3fm dan.. )
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_66250193
Je kunt gewoon als vrijwilliger aan de slag gaan bij een lokale omroep. Die zijn overal. Als je dan goed bent en je stuurt eens een demo'tje naar een grotere omroep (regionaal, provinciaal) dan kun je op die manier doorgroeien.

3FM heeft een soort talentenschool. Is wle te vinden de site van 3FM.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:26:34 #19
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_66296963
Zoals bij de meesten tegenwoordig (o.a. domien van 3fm..)
Internetradiostation -> (evt lokale omroep ergens tussenin...) -> internetradiostation -> beter beluisterd internetradiostation -> grootschalig internetradiostation (kxradio o.i.d.) -> 3FM/of een andere landelijke zender.

Uiteindelijk komt het op 3 punten aan:
- Wilskracht
- Doorzettingsvermogen (deels gelijk aan punt 1)
- Of je het kunt (qua stem, qua praten op de radio, improviseren. Soms iets brutaal durven doen naar bellers o.i.d.)

a.k.a. Leuk dat je het wilt, maar als ik baas van Microsoft zou willen worden klop ik ook niet eventjes bij Bill gates aan of hij mij wat kan leren zodat ik een hoge functie kan krijgen.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_66346947
Interessant
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 22 februari 2009 @ 18:22:17 #21
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_66347701
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:34 schreef Paul het volgende:

[..]

Actionradio daar ben ik ook mijn radiocarriere begonnen
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 22 februari 2009 @ 18:30:27 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_66347969
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:22 schreef BartUlft het volgende:

[..]


Wat lach je
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_66348636
Waarom trouwens automatisch radio-dj worden als je veel van muziek houdt? Ik zou haast denken dat werk bij de muziekredactie van een radiozender meer iets voor je is, of producer. Al liggen dat soort banen niet voor het oprapen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')