quote:
Daar hoeven ze weinig aan te onderzoeken:

quote:
Lucas van Oeveren tekent contract
Lucas van Oeveren, rechtsbuitenspeler van de A1 van de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam, tekende gisteren voorafgaand aan de wedstrijd Sparta Rotterdam – NEC, zijn eerste profcontract. Met deze 3-jarige overeenkomst hoopt Sparta de talentvolle jeugdspeler voor lange tijd aan de club te verbinden. De jonge Spartaan maakt al vanaf de E pupillen deel uit van de jeugdopleiding. Lucas maakte ook kort geleden zijn debuut voor het Nederlands XI onder de 18 jaar.
bron:
Sparta-site(bericht is ongeveer een jaar oud)
En vergeet Lerin Duarte niet:
quote:
Lerin Duarte nog 3,5 jaar bij Sparta Rotterdam
Sparta Rotterdam en Lerin Duarte hebben overeenstemming bereikt om het aflopende contract van Duarte per direct open te breken en met 3,5 jaar te verlengen. De linksbenige, aanvallende middenvelder stond nog tot juni 2009 onder contract bij Sparta. Duarte is 2e jaars A-junior en komt uit de eigen opleiding van Sparta Rotterdam. Duarte is tot de zomer van 2012 aan de Kasteelclub verbonden.
Zelfde bronMaar ik vind dit erg leuk, al die jeugdspelers die een kans krijgen.

Ik ben erg blij dat er weer naar de jonge jongens wordt gekeken bij Sparta. Bij mij hebben die jonge gasten zeker een streepje voor op het merendeel van de spelers die van buitenaf komen. Ik zou er niet aan moeten denken om voor een club als Roda te moeten supporteren, waar ze helemaal niks doen met hun jeugd...