abonnement Unibet Coolblue
pi_61287005


pi_61287535
quote:
Eenmaal in de kleedkamer hoorde de oefenmeester van Sparta ongetwijfeld dat uitgerekend Ragnar Klavan namens Heracles Almelo een belangrijke treffer had gemaakt tegen Feyenoord.

Klavan, die door Booy torenhoog op zijn verlanglijstje was gekalkt voor dit seizoen. Sparta twijfelde echter te lang, hikte tegen de transfersom van iets minder dan een miljoen euro aan en liet de Est lopen. Juist een dergelijke fysiek sterke verdediger had Sparta gisteren veel ellende kunnen besparen.
pi_61297328
Op zijn zachtst gezegd niet de beste start.... Dit terwijl het toch goed begon. Maar goed, het kan allemaal nog gewoon goed komen straks, als het begint te draaien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61322497
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:53 schreef methodmich het volgende:
Op zijn zachtst gezegd niet de beste start.... Dit terwijl het toch goed begon. Maar goed, het kan allemaal nog gewoon goed komen straks, als het begint te draaien.
De afgelopen 2 jaar waren ook niet al te best begonnen. Ik heb best hoop dat het goed komt.
pi_61324725
Achja, het gaat er inderdaad om dat je genoeg wedstrijden wint, daar hoeft de eerste niet bij te zitten. Hoewel het (zeker gezien het feit dat het een concurrent is) het allemaal wel makkelijker maakt.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:46:00 #6
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_61343281
Niet alleen het verlies is pijnlijk. Maar ook dat Heracles en Willem II direct bonuspunten pakken. In principe sta je nu al 6 punten achter op deze 2.

Ik hoop dat Knol, Adeleye, Slijngaard en Van Gessel snel inzetbaar zijn. Dat klinkt tenminte als een achterhoede.

Wat wel een gemis blijft is een speler die de rol van Boukhari overneemt. De schakel tussen middenveld en aanval. Slot voldeed helaas weer niet.
pi_61345704
Gek is dat toch eigenlijk van Slot. Gaat het hem te snel, kan hij het niet belopen?
That's all folks!
pi_61346032
Slot is van nature gewoon een te trage speler. Was bij NAC ook altijd al, werkte ontzettend vertragend, terwijl het eigenlijk een heel goede voetballer is. Jammer dat hij ontzettend traag is, zowel loopvermogen als balbehandeling.
pi_61352138
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:46 schreef Stpan het volgende:
Niet alleen het verlies is pijnlijk. Maar ook dat Heracles en Willem II direct bonuspunten pakken. In principe sta je nu al 6 punten achter op deze 2.
Neh, maar 3, we hebben nog niet tegen ze gespeeld . Alleen bij ADO staan we in principe 6 punten achter.

De achterhoede kan idd nog wel wat beter, maar ik heb nog wel vertrouwen. Vorig jaar was het ook erg slecht in het begin.
pi_61352223
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:46 schreef Stpan het volgende:
Niet alleen het verlies is pijnlijk. Maar ook dat Heracles en Willem II direct bonuspunten pakken. In principe sta je nu al 6 punten achter op deze 2.

Ik hoop dat Knol, Adeleye, Slijngaard en Van Gessel snel inzetbaar zijn. Dat klinkt tenminte als een achterhoede.

Wat wel een gemis blijft is een speler die de rol van Boukhari overneemt. De schakel tussen middenveld en aanval. Slot voldeed helaas weer niet.
Hoe vond je Falkenburg spelen zondag?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61352269
Zaterdag PSV, dat zijn dan wel gewoon 3 punten.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:59:42 #12
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_61372141
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

Hoe vond je Falkenburg spelen zondag?
Ook vrij matig. Veel drang naar voren, staat fysiek ondanks z'n jonge leeftijd z'n mannetje. Maar dit is qua techniek en doelgerichtheid nog niet de opvolger van Nordin Boukhari. Z'n schoten lijken tot nu toe nergens naar.
Goed, het is pas de 2e 90 minuten die ik van hem zie, maar ik had na alle berichtgeving al meer verwacht. Ik houd hem nog even in de categorie 'het kan vriezen of dooien'.
pi_61379791
Op de plek van Boukhari moet hij ook niet spelen. Dat is meer iets voor Strootman. Desondanks heeft Booy Falkenburg er regelmatig laten spelen in de voorbereiding. Maar in een centrale, toch wat meer defensieve rol komen zijn kwaliteiten veel meer tot hun recht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61389836
quote:
Liever gezond dan dure versterkingen
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Voor iets meer dan duizend toeschouwers verwerkte Sparta gisteravond de harde klap die ADO Den Haag afgelopen zondag op het Kasteel uitdeelde. De oefenwedstrijd tegen het Belgische Lokeren werd met 2-1 gewonnen. Het vertoonde spel gaf weer enigszins hoop na de fikse oorwassing (5-2) op de eerste speeldag.

De supporters hadden aan het begin van de week gehoopt op meer uitgaven van de club. Zeker nu er afgelopen zomer driftig verkocht werd met enkele lucratieve transfers. Zo zou aan het trio Schenkel (500.000), Emnes (4 miljoen) en Boukhari (1,5 miljoen) zes miljoen euro zijn verdiend. Omdat de aanwinsten bijna allemaal transfervrij waren - alleen spits Rydell Poepon kostte de club een kleine transfersom - moest er dus geld in kas zijn.

,,Ik lees en hoor van onze supporters dat er miljoenen in de kas van Sparta terecht zijn gekomen. Was het maar waar,'' zegt algemeen directeur Peter Bonthuis als hem is gevraagd naar de 'miljoenen van Sparta'. ,,De bedragen in de media kloppen niet. Netto hebben wij aan de verkoop van Schenkel 350.000 euro overgehouden. Voor Emnes was uitsluitend serieuze belangstelling van Middlesbrough en wij kregen twee aanbiedingen. Of 3 miljoen in één keer op de rekening of 3,4 miljoen in twee termijnen, met de tweede betaling half juli 2009. Dat betekent dat wij 1,7 miljoen hebben gekregen en dat wij nog 1,7 miljoen tegoed hebben van die club. Boukhari ten slotte is een apart verhaal. Hij zou ons 1,45 miljoen euro opleveren. All Ittihad zou de helft per 27 juli betalen en de tweede termijn in januari 2009. Op basis van de vastgelegde afspraken hebben wij inmiddels recht op het hele bedrag. Daarvan is nog niets ontvangen. Die club was in eerste instantie ontevreden over Boukhari en wilde de transfer terugdraaien. Maar wij willen geen teleurgestelde speler en bovendien heeft Boukhari zelf ook geëist dat de club aan alle verplichtingen zou voldoen jegens hem en jegens Sparta. Raadsman Eric Vilé heeft inmiddels een procedure aangespannen via de FIFA om het geld binnen te krijgen.''


Bonthuis rekent voor dat de club dus iets meer dan twee miljoen binnen had (350.000 euro voor Schenkel en 1,7 miljoen euro voor Emnes) en nog ruim drie miljoen tegoed heeft (1,7 miljoen voor Emnes en 1,45 voor Boukhari).

Van het geld dat wel op de rekening werd bijgeschreven, is niets over. Een tekort van één miljoen eigen vermogen is weggepoetst en enkele sponsors die in het verleden bij transfers garant stonden voor bedragen ontvingen hun inleg terug.

,,Een van de doelstellingen, een financiële gezondmaking, is daarbij gerealiseerd. Dus zijn wij op dit moment financieel gezond,'' zegt Bonthuis.

Tegen Lokeren, met als trainer Georges Leekens, zette Arne Slot Sparta gisteravond voor de pauze op 1-0 uit een door Rydell Poepon verdiende strafschop. De gelijkmaker van Killian Overmeire volgde razendsnel, maar Slot was nog geen twee minuten later koppend wederom trefzeker (2-1).

Met Dele Adeleye de hele wedstrijd in de ploeg en Donovan Slijngard na rust als debutant, had Booy weer meer mogelijkheden. ,,Achterin hebben we voor meer zekerheid gekozen,'' sprak Booy. ,,Dat liep naar wens.''
pi_61402502
quote:
Pim Verbeek: 'Droom om Sparta nog een keer te leiden'

Pim Verbeek speelt morgenavond met Australië tegen het Nederlands elftal. De Nederlandse trainer blikt in de Telegraaf vooruit op de wedstrijd.


"Als we deze kwalificatiepoule doorkomen, wordt mijn contract automatisch tot en met het WK verlengd", Australië moet minstens tweede wordeni n de poule, waar ook Japan, Oezbekistan, Qatar en Bahrein inzitten.


"Verder dan Australië kijk ik voorlopig absoluut niet. Ik ben allang gestopt om mijn carrière te plannen. Het enige wat ik absoluut nog één keer wil worden, is trainer van Sparta. Dat is mijn club. Die jongensdroom om Sparta te leiden komt nog wel een keer uit", aldus Verbeek.
Altijd mooi om te lezen .
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
  woensdag 10 september 2008 @ 10:47:09 #16
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_61518819
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:29 schreef methodmich het volgende:
Op de plek van Boukhari moet hij ook niet spelen. Dat is meer iets voor Strootman. Desondanks heeft Booy Falkenburg er regelmatig laten spelen in de voorbereiding. Maar in een centrale, toch wat meer defensieve rol komen zijn kwaliteiten veel meer tot hun recht.
Jeetje, dan begin ik nu al Strootman en Falkenburg door elkaar te halen
Als hij als verdedigende middenvelder beter tot zijn recht zou komen, moet ie wat minder aanvallend doen De 2 wedstrijden die ik zag stond hij bijna rechtsbuiten, en niet omdat er nog niemand voorin te vinden was.
  woensdag 10 september 2008 @ 10:47:50 #17
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_61518840
Pim Verbeek wil trainer worden van Sparta. Louis van Gaal wil nog trainer worden van Sparta. Wordt nog een pittige sollicitatieprocedure!
pi_61525200
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:47 schreef Stpan het volgende:

[..]

Jeetje, dan begin ik nu al Strootman en Falkenburg door elkaar te halen
Als hij als verdedigende middenvelder beter tot zijn recht zou komen, moet ie wat minder aanvallend doen De 2 wedstrijden die ik zag stond hij bijna rechtsbuiten, en niet omdat er nog niemand voorin te vinden was.
Loopvermogen is juist een sterk punt, dus lekker bijsluiten. Maar nu stond hij als half geposteerd, is een andere rol natuurlijk.

In Jong Sparta speelt Jeffrey Rijsdijk meer als echte tien. Ook een aardige speler, maar wat mij betreft een niveautje minder dan Falkenburg en Strootman nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61658587
Mochten er mensen geinteresseerd zijn, om 22.00 vanavond komt Foeke Booy bij FC Het Gesprek
pi_61706452
Uit de categorie "niet zo slim": Edou Duplan pakt met Jong Sparta rood tegen Jong RKC, na vermeend natrappen. Zal wel een wedstrijd of vier worden, aangezien de scheids dat op het formulier heeft gezet. Kortom, Dissels en John hebben voorlopig een concurrent minder, aangezien Lucas van Oeveren nog wel niet doorgeschoven zal worden.

Ach, en dan lees je even later: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)anRodeKaartKwijt.htm

Tja, mooi voor Edou dan.

[ Bericht 26% gewijzigd door methodmich op 17-09-2008 17:45:45 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61709266
Helaas is hij nog niet de toegevoegde waarde die hij in die 20 minuten bij zijn debuut tegen AZ wel beloofde te gaan worden. Hopelijk komt hij straks net als Emnes vorig seizoen opeens los, maar dan wel iets eerder in het seizoen als het even kan.
pi_61777035
Nou, voor vanavond vallen ook Falkenburg en Moreno Freire weg, naast de al geblesseerde Wapenaar, Wilusz, van Gessel, Knol en Strootman. Laatstgenoemde is wel bijna terug.

Leuk stukje met Joshua John trouwens:
quote:
John koestert basisplek

Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - M et nul punten uit twee wedstrijden kan de seizoensstart van Sparta allesbehalve naar wens worden genoemd.
Voor Joshua John (19) zijn er gemengde gevoelens. De snelle aanvaller heeft een basisplaats veroverd, maar ook hij snakt naar de eerste punten.

Volgens de in Alkmaar geboren buitenspeler, die in de openingswedstrijd tegen ADO Den Haag de openingstreffer voor zijn rekening nam, overheerst toch het laatste. ,,We willen natuurlijk voorkomen dat we lang op nul punten blijven staan,’’ zegt hij.

,,Daarom telt nu eigenlijk alleen het behalen van punten. Individuele prestaties, daar hebben we het liever niet over.’’

Opvallende uitspraken voor een speler die vorige week zaterdagavond in het Philips Stadion tegen PSV nog zichtbaar boos reageerde toen coach Foeke Booy hem halverwege de tweede helft verving voor Edouard Duplan.

De trainingsjacks vlogen door de lucht voor hij in de dug-out plaatsnam. John, die in de jeugd voor Ajax, AZ en RKC Waalwijk speelde alvorens hij in het A1-elftal van coach Jos van Eck bij Sparta belandde, wil dat voorval nuanceren.

,,Ik was teleurgesteld, dat klopt. Maar vooral omdat we 1-0 achter stonden en nog kans maakten op een gelijkspel. Daar had ik graag aan willen meewerken. De trainer heeft mij er deze week op aangesproken. Terecht. Ik moet daar anders mee omgaan. Niemand komt dolbij naar de kant bij een wissel, maar ik moet mijn teleurstelling voor mezelf houden. Overal staan camera’s die alles registreren. Dat moet ik in mijn achterhoofd houden.’’

Booy geeft John ook vanavond het vertrouwen. Charles Dissels, één van de belangrijke spelers van afgelopen seizoen, staat in de pikorde achter het jonge talent. ,,Charles is in principe een basisspeler, dat weet iedereen,’’ zegt John. ,,Ik kijk ook niet naar de namen die op de bank zitten, dat bepaalt de trainer. Die stelt mij op en dat vertrouwen moet ik terugbetalen. Al vanaf de voorbereiding roept hij in de kranten dat ik mijn kans krijg. Dat geeft een goed gevoel.’’

Ook Pierre van Hooijdonk liet vorige week als analist weten Joshua John een talent te vinden. John schrikt van die woorden. ,,Dat wist ik niet, maar dat zo’n grote naam dat over mij zegt, is schitterend. Ik wist dat ik dit seizoen de stap van Jong Sparta naar het eerste elftal moest zetten. Ik kan op meerdere posities voorin spelen, dus er lagen kansen. En dat de club geen vervanger wilde halen voor Marvin Emnes, kwam natuurlijk niet slecht uit.’’

Emnes riep bij de start van vorig seizoen dat hij niet langer een talent wenste te zijn. Hij moest de laatste stap naar volwassenheid zetten. Acht maanden later werd hij getransfereerd naar Middlesbrough.

,,Marvin was vorig seizoen wel meer ervaren dan ik nu ben,’’ zegt John. ,,Ik moet de mensen nog echt laten zien wie ik ben. Dat moet vanavond ook tegen Vitesse gebeuren.’’
Uit AD / RD
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:25:13 #23
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_61782921
John draait goed, frivool. Bij buitenspelers is het alleen lastig te beoordelen of ze het gaan maken of niet. Hij heeft in ieder geval de snelheid en techniek om (zolang hij niet ooit zijn zelfvertrouwen verliest) om makkelijk in de eredivisie mee te kunnen.

Of hij het echt gaat maken hangt af of hij constant een zuivere voorzet kan leveren of gaat scoren. Maar de kwaliteiten van de voorzetten en schoten geven mij dat vertrouwen nog niet.

Benieuwd hoe het vanavond gaat me Sparta. Wederom enorme paralellen met de voorgaande seizoenen. 0 punten in de 1e wedstrijden, en ook dit keer de matige Wapenaar langdurige geblesseerd en de dramatische Varkenvisser als stand-in. En dan de ervaren aankopen Van Gessel en Knol nog altijd niet wedstrijd fit...
pi_61786551
Op zich heeft hij een prima voorzet. Doelpunten maken is wel wat lastiger voor hem, als ie ze maakt zijn het vaak van die stiftjes enzo. Hopelijk blijft hij het vertrouwen houden, dan kan hij het dit jaar dan echt gaan halen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61854519
Jong Sparta won gisteren knap het uitduel bij Jong Utrecht. In de extra tijd maakte David Abdul de 2-3. Prima rentree van Kevin Strootman, één van de beteren in de wedstrijd. Mogelijk ook snel naar het eerste op de plek van pakweg Slot?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')