abonnement Unibet Coolblue
pi_61252024
Wat vind jij het meest bijzondere kookboek in je kast en waarom?

Op het moment vind ik Het Grote Griezelkookboek van Roald Dahl mijn meest bijzonder kookboek. Toen ik een jaar of acht was (nu bijna veertien jaar geleden) hebben we dit boek ooit bij de bibliotheek geleend. Daarna ben ik het nooit meer tegen gekomen, maar wel veel aan gedacht. In december wilde ik wat cadeautjes kopen en zag ik dit boek opeens staan! Meteen vast gepakt en niet meer los gelaten natuurlijk.

In dit boek staan recepten uit de kinderboeken van Roald Dahl, zoals de chocoladetaart uit Mathilda (die ga ik binnenkort voor mijn zus maken), snoskommers uit De GVR, vogelpastei uit De Griezels en Aflikbaar behang voor kinderkamers uit Sjakie en de Chocoladefabriek.

Het is niet alleen leuk om te eten en te maken, maar ook een stukje jeugdsentiment. Roald Dahl was vroeger een van mijn favoriete schrijvers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Filiassi_Jane op 30-08-2008 20:43:07 ]
pi_61256484
Grappig, nadat ik de titel van je topic gelezen had was dat ook het eerste kookboek wat me te binnen schoot
Daarnaast heb ik een jaren 70 kookboek (erfstuk) met een dame met appeltjes schort om lachend op de cover, waarin ze het presteren om in het hoofdstuk koek en gebak te stellen dat "een huisvrouw groot plezier beleeft aan het voorzetten van zelfgemaakte koekjes en gebak aan haar gasten". Echt, zo grappig. Maar het is ook echt een fijn en nuttig kookboek met veel basisrecepten, dus gebruik hem best vaak.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61271290
Ik kreeg een paar jaar geleden dit kookboek van mijn oma


(Dit is niet mijn exemplaar)
pi_61285618
Wat een leuke boeken! Ik vind oude kookboeken ook altijd leuk, omdat het gewoon grappig is om te zien dat die vrouwen elke dag de hele dag in de keuken stonden om te koken en dat ook verwacht werd. Niet dat ik het helemaal goedkeur dat die vrouwen alleen maar het huishouden mochten doen, maar goed.
pi_61287502
Dat kookboek van Roald Dahl lijkt mij ook geweldig zeg Eens kijken of ik het hier ook ergens kan vinden.
pi_61298706
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:47 schreef Sylvana het volgende:
Dat kookboek van Roald Dahl lijkt mij ook geweldig zeg Eens kijken of ik het hier ook ergens kan vinden.
Op bol.com zag ik dat je de Engelstalige versie ( Revolting Recipes ) kunt kopen voor 9 euro, zelf heb ik het voor 18 euro geloof ik bij de boekhandel gehaald.
pi_61355663
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:47 schreef Sylvana het volgende:
Dat kookboek van Roald Dahl lijkt mij ook geweldig zeg Eens kijken of ik het hier ook ergens kan vinden.
Ik heb hem vroeger wel eens geleend bij de bieb, leuk boek om te lezen maar ik heb er eigenlijk nooit wat uit gekookt.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:06:25 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61356404
-edit-
Misschien komt er een merge, misschien niet, in afwachting ervan dus

[ Bericht 40% gewijzigd door MissHobje op 03-09-2008 22:18:39 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_75331823
KICK.....


Ik spaar kookboeken. Ik ben op zoek naar rare, aparte, vreemde kookboeken. Wie heeft er ideeen? (bv: ik heb een kookboek gezien waar recepten van ter dood veroordeelden staan, of het testikelkookboek....)

Wie kent er bijzondere kookboeken?

Marike
pi_75331839
ik heb bijvoorbeeld ook nhet maffia-kookboek
  zondag 6 december 2009 @ 10:20:32 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81524033
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 86% gewijzigd door Mirjam op 17-05-2010 11:17:07 ]
Culinair Genootschap Heemskerk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')