abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:42:51 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61173505
Ondanks mijn Joodse roots heb ik die regionen nog nooit mogen bezoeken, maar dit jaar overweeg ik toch eens die kant op te gaan.

Ik wil met de verjaardag van mijn lief in november graag die kant op, en aangezien ik toch op wat actie hoop denk ik dat Eilat een goede keuze zal zijn.
Iemand daar geweest? Wat zijn je ervaringen? Do's, Dont's?

Een goede reisorganisatie die je kan aanbevelen hoor ik ook graag.
We hebben helaas maar een weekje, is dat te doen?

TIA!
pi_61174142
Hoi hoi,

Ten eerste moet ik toch echt even zeggen, je "joodse roots" staan compleet los van Israel.
Maar je zegt ook dat je maar een weekje hebt, dat is absoluut niet te doen.
Ik zit hier (Israel dus) nu sinds anderhalve week met mijn vriend en we hebben nog maar twee dagen, dat is al veel te kort eigenlijk.
Drie weken is toch wel het minimale. Vergeet ook niet dat er hier vanaf lunchtijd op vrijdag tot zondagochtend alles gesloten is vanwege de shabbat. Dat zijn dan twee dagen die je sowieso aan vervelen kwijt bent.
Ik zou je dus aanraden om sowieso een weekje erachteraan te plakken en als het kan zelfs twee.

Maar wat ik me vooral afvraag is wat je hier allemaal wilt doen.
Wil je alleen naar Eilat of ook naar Jeruzalem, De dode zee, Kineret (ook wel Tiberias of Sea of Gallilee), Rosh Ha'nikra en andere dingen in het noorden?
Dan zou je op z'n minst drie weken moeten gaan, eventueel zelfs vier weken.

Ik zou je graag verder helpen, maar vind dat op dit moment moeilijk.
Als je wil kun je mij gewoon een persoonlijk berichtje sturen en dan help ik je graag verder!

Groetjes!
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:11:46 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61174400
Ik heb nog familie in Jeruzalem, dus uiteraard wil ik daar ook naartoe. Mijn joodse roots hebben er dus alles mee te maken

Het weekje is eigenlijk bedoeld om even te snuffelen, om op een later moment voor een langere vakantie terug te gaan.
We wilden graag een weekje zon vlak voor de wintersport en aangezien ik erachter ben gekomen dat niet iedereen van mijn moeders kant het loodje heeft gelegd, leek ons dit een goed moment voor een hereniging.

Waarom zit je daar ( vakantie/werk? )
Wat kan je me aanraden om te doen vwb eilat? En hoe haal ik het maximale uit de week? Ik blijf ongeveer 3 dagen in Jeruzalem en een week in Eilat.
pi_61174800
Hoi,
Een week is genoeg voor Eilat.
Het is een beetje het Salou van Israel, maar dan iets anders.
Israeliers zuipen over het algemeen een stuk minder dan sommige andere volken. Eilat is gezellig, veel barretjes zijn buiten en zijn 24 uur open. Een absolute aanrader is de voormalige struisvogelboerderij (Havat Ayaen). Dat is een open plek in de woestijn waar feesten worden gegeven. Te gekke sfeer daar.
Ik moet er wel bij zeggen dat de laatste keer dat ik in Eilat geweest ben al een jaar of 6 geleden is...

Om heel Israel te zien is je tijd niet genoeg, maar Jerusalem is in 3 dagen te doen en voor Eilat is een week ook wel okee.
Let er wel op dat je een Hotel in Eilat in de baai boekt en niet een goedkoop appartement op de berg, want dan moet je steeds een taxi nemen naar beneden.

Verder is er in Eilat niet zoveel te doen behalve relaxen op strand, duiken/snorkelen en uitgaan.
Wat je er verder nog kan doen is een tour door de woestijn per jeep ofzo, zwemmen met dolfijnen (pleurisduur) en dan heb je het wel een beetje gehad.
Maar zeker een absolute aanrader. Al is het wel zonde om in Israel geweest te zijn en niet Tel Aviv te hebben gezien. Dat is toch ook een geweldige stad.
pi_61174880
Hoi hoi,

Wij zijn hier nu om mijn familie te bezoeken.
Maar op zich is het wel heel vervelend om die afstand in een keer te reizen, jullie kunnen beter een "road trip" maken van Jeruzalem naar Eilat, want je doet er meer dan een halve dag over met de auto.

Ik ben zelf nog nooit in Eilat geweest, maar een vriend van mij wel.
Hij heeft het mij ook sterk afgeraden omdat het er 's nachts niet erg veilig is.
'De criminelen van Amsterdam zouden er zelfs bang van worden' waren ongeveer zijn woorden.
Maar op zich zou ik zeggen dat je dat gewoon zelf moet ervaren, want misschien hebben jullie het wel gewoon rustig en leuk.
Er zijn namelijk ook gewoon leuke dingen te doen, je kunt er sowieso met dolfijnen zwemmen en snorkelen overdag.

Ik neem trouwens wel aan dat je weet wat je in Jeruzalem kunt doen.
Gelukkig is dat een "dagjes stad", dus aan drie dagen daar zul je denk ik wel genoeg hebben.
Het lijkt mij alleen zonde van je geld om zo kort te gaan, want een vliegticket kost net zoveel voor een week als voor een maand.
Pas na een maand kan het eventueel door visumkosten duurder worden.
Je mag namelijk maar voor een maand in Israel verblijven zonder extra visumkosten bij je ticket (dacht ik), maar je hoeft sowieso pas na drie maanden echt een visum aan te vragen.
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
  Moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 20:34:16 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61175039
Hoi SHE,

Je moet natuurlijk ook even een kijkje nemen in dit topic: Israël...
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61175080
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:29 schreef flippieflopje het volgende:

-knip-

Ik ben zelf nog nooit in Eilat geweest, maar een vriend van mij wel.
Hij heeft het mij ook sterk afgeraden omdat het er 's nachts niet erg veilig is.
'De criminelen van Amsterdam zouden er zelfs bang van worden' waren ongeveer zijn woorden.
Maar op zich zou ik zeggen dat je dat gewoon zelf moet ervaren, want misschien hebben jullie het wel gewoon rustig en leuk.
Er zijn namelijk ook gewoon leuke dingen te doen, je kunt er sowieso met dolfijnen zwemmen en snorkelen overdag.

I

levensgevaarlijk daar
pi_61175269
Ik raad Tel Aviv af, niet leuk, veel te druk en ook een grote teringzooi altijd op straat. (N)
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
pi_61175381
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:43 schreef flippieflopje het volgende:
Ik raad Tel Aviv af, niet leuk, veel te druk en ook een grote teringzooi altijd op straat. (N)
Eilat te gevaarlijk, Tel Aviv te druk

Ik denk dat je de adviezen van flippieflopje beter links kan laten liggen tenzij je je hele vakantie wil bidden in de synagoge.
pi_61175389
@ koudhier, je bent er al 6 jaar niet meer geweest...
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
pi_61175515
In Eilat ja.
Tel Aviv kom ik regelmatig.
pi_61175550
Ik ook, bijna mijn hele familie woont er en ondanks dat ik graag bij ze ben, kom ik liever niet bij ze thuis vanwege de stad waar ze wonen...
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
pi_61175644
tvp, dat lijkt me zeer de moeite

ik wil die grensposten zien.
pi_61175653
Ja maar dat is toch jouw opvatting... Je gaat haar toch niet een bezoek aan Tel Aviv afraden als ze toch al naar Israel gaat enkel omdat een grote stad niks voor jou is?
Klopt het als ik aanneem dat je in het algemeen niet van grote steden houdt? Amsterdam bijvoorbeeld?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:09:48 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61175965
Huh?

Eerst zeg je dat je nooit in Eilat bent geweest en daarna dat je er al zes jaar niet meer bent geweest..
Que?


@ UIO, thnx!
pi_61175997
@ koudhier, ik hou juist van grote steden.

@ SHE, ik ben er nog nooit geweest, koudhier is er 6 jaar niet meer geweest.
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:16:42 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61176144
Oh shit, ik lijk wel dronken. Scuzi.
pi_61176331
Haha, geeft niet joh, het is ook verwarrend als een topic ineens zo heel erg groeit.
1 477r4(7 |\|3r|)5! ^^
pi_61222083
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:15:52 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61224031
Ha!, thnx Verita!
  zondag 16 november 2008 @ 14:49:34 #21
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_63263165
Hoe is het qua veiligheid in Eilat?
deze ruimte is te huur
  zondag 16 november 2008 @ 18:58:43 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63269057
SHE, weet niet zeker of LLink ook in Eilat was (heb niet alle afleveringen gezien), maar wellicht haal je hier iets uit? http://www.llink.nl/Israel.2023.0.html
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_74780923
Eilat is echt heel veilig. Weet niet waar die onzin vandaan komt. Geen massa's dronken Engelsen etc.
Ideaal voor families. 360 dagen zon in het jaar. Lekker om een paar daagjes uit te rusten.

Tel Aviv is the place to be als je van uitgaan houdt. Elke avond van de week kan je goed uitgaan. Loopt vooruit op de trends. De hippe plekken veranderen snel informeer bij locals waar heen te gaan.

Jeruzalem is betoverend. Atheïst of gelovig je zal de historie hier echt voelen!

Israel is juist door de kleine afstanden (stuk kleiner dan Nederland) Heel erg geschikt om in 1-2 weken te bezoeken. Huur een autotje en en rij lekker rond. Er is ook genoeg te doen om als je langer blijft je zeker niet te vervelen.

Voor goed advies en scherpe aanbiedingen kan je inderdaad het beste terecht bij Oppenheim Travel
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:14:33 #24
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74781316
Wat een rare reactie op je Joodse roots
pi_74781347
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:01 schreef -Luzero- het volgende:
Eilat is echt heel veilig. Weet niet waar die onzin vandaan komt. Geen massa's dronken Engelsen etc.
Ideaal voor families. 360 dagen zon in het jaar. Lekker om een paar daagjes uit te rusten.

Tel Aviv is the place to be als je van uitgaan houdt. Elke avond van de week kan je goed uitgaan. Loopt vooruit op de trends. De hippe plekken veranderen snel informeer bij locals waar heen te gaan.

Jeruzalem is betoverend. Atheïst of gelovig je zal de historie hier echt voelen!

Israel is juist door de kleine afstanden (stuk kleiner dan Nederland) Heel erg geschikt om in 1-2 weken te bezoeken. Huur een autotje en en rij lekker rond. Er is ook genoeg te doen om als je langer blijft je zeker niet te vervelen.

Voor goed advies en scherpe aanbiedingen kan je inderdaad het beste terecht bij Oppenheim Travel
Kon je dit niet gisteren posten? Nu heb je een topic gekickt na 1 jaar en 1 dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')