abonnement Unibet Coolblue
pi_62723080
Het gaat al wat beter nu we terug met een nieuwe poging gestart zijn. Vandaag nog bij de gyn geweest en haar uitgelegd hoe ik er mij bij voelde. Ze zei ook dat het meer dan normaal is, het is gewoon een heel gedoe met al die extra hormonen en alle omstandigheden er rond.
Plus daarbij komend dat die 'magische' drempel van 9 maand is gepasseerd (we zijn meer dan 9 maand bezig, dus moest het (zoals bij zovelen in mijn kennissenkring) direct geluk zijn was ik nu gewoon al mama. Ik weet dat het belachelijk klinkt, want ik wist ook wel dat het niet zomaar ging lukken, maar toch, af en toe wou ik dat niet ik diegene was die in de MMM moest zitten. Gemeen hé van mij... ik weet het hoor. En ik wens het niemand specifiek toe, maar gewoon, ik wou dat ik niet ook één van die mensen was.

Foliumzuur heb ik zelf maar één keer op voorschrift gekregen van de gyn. Daarna mocht ik die altijd zo halen omdat je daar blijkbaar geen voorschrift voor nodig hebt. Waarom dan dat eerste voorschrift? Waarschijnlijk omdat ik gewoon de naam ging onthouden
Wat fijn trouwens Ticootje dat jullie nu voor een tweede gaan
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:57:09 #227
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62723224
Leonieke, ik kan me voorstellen dat je dat denk en nee ik vind het niet gemeen. Natuurlijk denk je wel eens "waarom ik niet en anderen wel". Ik ben in het verleden erg ziek geweest en heb vaak vervloekt waarom ik zoiets (op jonge leeftijd) had en anderen overal makkelijk doorheen lopen. In dat opzicht hebben sommige mensen in de eerste 25 jaar van hun leven al meer meegemaakt dat een bejaarde van 80. Het lijkt mij heel moeilijk om iedere keer weer jezelf op te peppen voor een nieuwe maand met van alles en nog wat. En ik denk ook wel dat het aan de 9 maanden grens ligt. Maar ik blijf voor je duimen hoor!!

Ik moet denk ik straks met een kloon gaan schrijven, ben herkend door een collega op het K&W forum
pi_62723402
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:57 schreef becky27 het volgende:
Leonieke, ik kan me voorstellen dat je dat denk en nee ik vind het niet gemeen. Natuurlijk denk je wel eens "waarom ik niet en anderen wel". Ik ben in het verleden erg ziek geweest en heb vaak vervloekt waarom ik zoiets (op jonge leeftijd) had en anderen overal makkelijk doorheen lopen. In dat opzicht hebben sommige mensen in de eerste 25 jaar van hun leven al meer meegemaakt dat een bejaarde van 80. Het lijkt mij heel moeilijk om iedere keer weer jezelf op te peppen voor een nieuwe maand met van alles en nog wat. En ik denk ook wel dat het aan de 9 maanden grens ligt. Maar ik blijf voor je duimen hoor!!

Ik moet denk ik straks met een kloon gaan schrijven, ben herkend door een collega op het K&W forum
Wat je zegt is heel juist becky. En dat plaatst mijn geklaag direct in een ander daglicht. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik niet ziek ben.

Dat met die grens komt ook vaak voor en denk daarom dat hij onbewust zo meegespeeld heeft. Ik hoor het ook vaak bij mensen in mijn vriendenkring die bv een miskraam hadden. De hoop om toch terug zwanger te zijn binnen die 9 maand.

Wat jammer dat je herkend bent Maar als je kloont, stuur je me toch een PM hé? Dat is nog een voordeel aan het Belg-zijn. Ik denk niet dat er veel van mijn vrienden op FOK! komen
pi_62724553
foliumzuur die je in de winkel koopt is een lage dosering, die op recept is 5 mg. Vandaar. Ik ga toch wel even bellen, aangezien ik ook een hoge dosering vitamine b6 nodig ga hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62724947
Mijn eerste doosje was ook 5mg.. Maar nu heb ik het in de Etos gekocht en die is inderdaad maar 4mg... Maakt dat eigenlijk uit?

Pff nu we zijn begonnen rammel ik alleen nog maar harder dan eerst! Ik had verwacht dat dat juist een beetje rustiger zou worden...
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:27:50 #231
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62725919
Tico wat leuk dat jullie het gaan proberen, wat zou het mooi zijn als het op eigen kracht lukt deze keer!
Ik ga je in de gaten houden

voor Leonieke
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 18:49:51 #232
5428 crew  miss_sly
pi_62726850
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:43 schreef Ticootje het volgende:
foliumzuur die je in de winkel koopt is een lage dosering, die op recept is 5 mg. Vandaar. Ik ga toch wel even bellen, aangezien ik ook een hoge dosering vitamine b6 nodig ga hebben.
Leuk dat jullie voor een tweede gaan

Maar die 5 mg kun je ook gewoon bij de drogist kopen, hoor. Even voorbij de standaarddoosjes kijken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62729928
Volgens mijn huistarts moet je tussen de 4 en 5 mg per dag... dus nix mis met die gewone 4mg van de etos dan toch lijkt me...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62730754
lees even deze link:
www.slikeerstfoliumzuur.nl/tekst/waar_koop_je_foliumzuur.php. Jullie hebben 0,4 of 0,5 mg, geen 5 mg. Dat is alleen op recept. Die je in de winkel koopt, daarvan zou ik er 10 per dag van moeten nemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62730917
Ja precies dacht ik het toch goed
5mg leek me erg veel inderdaad maar ik ben niet bepaald op de hoogte van wat er tegenwoordig zo te krijgen is bij de drogist

Nouja, in dat geval lijkt het me een eenvoudig belletje naar de HA toch? Ik neem aan dat je die hoge dosering met een reden krijgt en als die reden niet verandert is dan lijkt het me niet dat je huisarts er verder moeilijk over zal doen ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:42:53 #236
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62730975
5 mg is gewoon te koop bij de drogist Merk AOV.

Was volgens mij iets van een tientje en daar kon je twee maanden mee toe en de verzekering vergoedde het niet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62731028
ik ga eerst even met de ivf afdeling bellen. Mijn dosier opvragen, dan weet de ha ook waarom ze precies alles moet uitschrijven. Ik vind het wel spannend hoor. De cyclusdagen staan weer in de agenda. En wie weet lukt het gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62731105
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:42 schreef E.T. het volgende:
5 mg is gewoon te koop bij de drogist Merk AOV.

Was volgens mij iets van een tientje en daar kon je twee maanden mee toe en de verzekering vergoedde het niet.
Het gaat me niet om de vergoeding hoor. Ik dacht dat je ze alleen op recept kon krijgen. Afijn kan ik die in elk geval zo halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:46:31 #239
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62731106
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wat je zegt is heel juist becky. En dat plaatst mijn geklaag direct in een ander daglicht. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik niet ziek ben.

Dat met die grens komt ook vaak voor en denk daarom dat hij onbewust zo meegespeeld heeft. Ik hoor het ook vaak bij mensen in mijn vriendenkring die bv een miskraam hadden. De hoop om toch terug zwanger te zijn binnen die 9 maand.

Wat jammer dat je herkend bent Maar als je kloont, stuur je me toch een PM hé? Dat is nog een voordeel aan het Belg-zijn. Ik denk niet dat er veel van mijn vrienden op FOK! komen
van mij mag je gewoon klagen hoor! maar ik zal je als het zover is even PM-en.
pi_62731129
Ik ga in ieder geval flink duimen voor je! Vind het zo leuk
En als het vanzelf zou gaan dan zou dat helemaal mooi zijn.

Nog een Jen of zelfs een jongetjes-Jen!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62731278
Oeh ja, Becky!!

* huuphuup meldt zich aan voor de PM-dienst

weet ik ook es wat... *grinnik*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62733310
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:36 schreef Ticootje het volgende:
lees even deze link:
www.slikeerstfoliumzuur.nl/tekst/waar_koop_je_foliumzuur.php. Jullie hebben 0,4 of 0,5 mg, geen 5 mg. Dat is alleen op recept. Die je in de winkel koopt, daarvan zou ik er 10 per dag van moeten nemen.
Huhh ohw dat is wel even wat anders ja, ik moet beter etiketjes leren lezen dus
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:15:07 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62734526
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:51 schreef huuphuup het volgende:
Oeh ja, Becky!!

* huuphuup meldt zich aan voor de PM-dienst

weet ik ook es wat... *grinnik*
zou toch wel raar zijn, als ik echt ben begonnen en dan hier nog loop te ouwehoeren over het gerammel enzo.
Maar we zitten een beetje in dubio, mijn lief zijn huis staat te koop en ja, zoals iedereen wel weet, gaat het niet vlot in de huizenmarkt, dus wat doen we in dat opzicht met onze kinderwens. Mijn vriend zegt, meer voorbehoudens hoor, dat we er pas aan gaan beginnen als zijn huis is verkocht. Voor hetzelfde geld duurt dat nog een jaar. maar wie zegt dat het binnen een jaar gaat lukken zeg maar.
pi_62740802
Het lijkt mij ook een vreemd gevoel hier door te rammelen alsof er niks aan de hand is en ondertussen met een kloon gewoon vrolijk bezig te zijn... Tegen de tijd dat het zover is wil ik die pm ook graag ontvangen hoor, om nu al klonen te kunnen ontmaskeren kom ik hier nog niet lang genoeg geloof ik! Dus een beetje hulp erbij zou handig zijn

Dat van het huis van je vriend is wel een lastig probleem... dat was ook één van onze uitstelredenen... We hadden al een paar jaar dubbele lasten doordat we 2 huizen hadden en daarbij nog een kindje leek ons wat veel van het goede... (maar gelukkig is t huis inmiddels, middenin de kredietcrisis, eindelijk verkocht)
pi_62741614
Hihi Becky, nee dat is inderdaad begrijpelijk dan dat je niet gaat dubbel posten
Dat van het huis van je vriend is wel vervelend zeg , ik dacht er gister nog aan van jemig, je zult nu in deze omstandigheden maar je huis moeten/willen verkopen.. Nouja, ik hoop in ieder geval heel erg dat het vlot gaat voor je vriend en dat hij er gewoon een mooie vraagprijs voor krijgt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62742291
Ondanks dat we er wel voor willen gaan, ga ik niet in het 2e streepjes topic posten. Het kan zomaar een jaar of 2/3 duren. En om dat nu elke keer te komen melden. Nee.
Ik wil max 3 jaar tussen de kinderen hebben, lukt het niet dan niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39:24 #247
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62742636
Ik zag hier net wat staan over foliumzuur. Bij mij zit op mijn pil nu een gekleurde sticker geplakt dat als je zwanger wil worden je wel foliumzuur moet slikken. Ben ik nou gek, of haal ik die pil nou omdat ik NIET zwanger wil worden? . Zit dat tegenwoordig op elke pil?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62742694
He wat leuk Ticootje! Nog een kleine Jen in de making!

Ik klapper ook wat af momenteel. Afgelopen herfstvakantie de oudste van mijn man over de vloer gehad en dan 3 van die koters is toch wel heel erg leuk. Alle 3 van die kleine kopieetjes van mijn man. Elk kind heeft wel weer iets van zijn of haar vader. Ik wil geloof ik nog best wel een 3e van me zelf. Hopelijk draait mijn man nog bij (ooit).
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:43:27 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62742752
huuphuup, het is helaas niet anders. Het is gelukkig niet zo dat we al een nieuw huis hebben gekocht oid. We kunnen beide huizen met redelijk gemak betalen en we kunnen met zijn huis nog genoeg dalen zou het moeten (wat we niet willen maar dat ter zijde) dus het is geen drama. En eer wij beginnen en het kindje er is zijn we al minstens een jaar verder en dan zal het toch wel verkocht zijn, het is een leuk huis in een goede buurt voor niet al te veel geld.

ik denk trouwens ook niet dat ik echt ga meeschrijven in het tweede streepjestopic. Ten eerste omdat ik geen zin heb een kloon te maken en ten tweede zoals Ticootje zegt, ik zou het gevoel hebben me iedere keer te moeten melden.

ennieweej, ik ga verder aan het werk!
pi_62742794
Ticootje, spannend! De knoop dorhakken is alleen al een hele stap! Leuk dat jullie voor een 2e gaan, ik hoop dat je heel gauw zwanger bent dit keer!

Leonieke ook sterkte, kan me voorstellen dat die 9 maanden grens behoorlijk confronterend kan zijn, Ik hoop dat je heel gauw op weg bent naar de 9 maanden zwanger grens!

Oef, wij zijn een weekendje naar disneyland parijs geweest..dat is ook niet echt bevordelijk voor je gerammel zeg! Alhoewel ik dan weer echt niet kan begrijpen wat je daar in hemelsnaam te zoeken hebt met een baby in een maxi-cosi? Wie heeft daar nou wat aan, volgens mij én ouders én kind niet! Maar het lijkt me zó zó leuk om daar over een jaar of 6 eens met een kleine enorm genietende banjer te lopen, daar kan ik echt zo heerlijk over fantaseren! Maar in mn uppie helaas...vriendje doet niet aan dat soort fantasieën
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')