abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 08:35:32 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63336918
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:17 schreef Igraine het volgende:
Waanzinnig Marlieske, die zou zó goed in Myhron haar kamer passen! Echt super!
Ik kan het zelfde zeggen maar dan over Iris' kamer, wat schitterend Marlieske
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63339790
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:42 schreef huuphuup het volgende:
kijk aan, dankje! Dit is tenminste duidelijk. haha, al die internet uitleg om sterretjes te klussen enzo...

Maar dan heb ik heul veel teveel stof bedankt oma... stofje hebben?
Dat van die achterkant enzo had ik wel ingecalculeerd ja. Ik wil misschien iets van een boxkleedje ofzo klussen of een eenpersoons-sprei. Gewoon. Iets.
Ga jij er uiteindelijk nog overheen zeg maar om het door te stikken met een patroontje of iets? Dat lijkt me namelijk het lastigst uit het geheel en zou ik persoonlijk waarschijnlijk achterwege laten.
Nog ff aanvullen dat e stoffen die ik heb gebruikt 1,50 meter breed waren en daarvan dus 0,44 meter in de lengte.

Het door alle lagen heen stikken ben ik wel van plan maar dan gewoon over de naden heen tussen de blokken, ik houd het dus wel simpel, ben namelijk geen wonder op de naaimachine
Mama van Isa en Ties
pi_63339837
Huuphuup als je zoveel stof overhebt kan je die toch gebruiken voor de achterkant van de quilt? Dat je die van die stof maakt? Of heb je dan nog veel over?

Of je maakt er sierkussentjes bij voor op het ebd of voor in een stoel op de kamer? Of een knuffel?
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 11:02:13 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_63339849
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:59 schreef marlieske het volgende:

[..]
ik houd het dus wel simpel, ben namelijk geen wonder op de naaimachine
jij bent gek! Hij is prachtig! En je moet echt wel netjes kunnen naaien wil je dat zo keurig recht in elkaar krijgen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63342013
Marlieske pas op hoor, quilten is heel verslavend, voor je het weet heb je tig doosjes staan met allerlei stofjes Hij is wel heel gaaf!

Huuphuup dat valt wel mee hoor dat stikken, met speciale hulpmiddelen heb je die naald zo door al die lagen heen. patroontjes kan je van die sjablonen voor gebruiken die ze ook voor het schilderen gebruiken bv, teken je met een stift die vanzelf weg trekt na, erover heen stikken en klaar.
pi_63342120
mooi hoor!
Via etsy.com zijn ook heel veel setjes met kant en klare lapjes te koop. Van stoffen die normaal gesproken niet te betalen zijn maar doordat ze samen met stukjes andere stof in bij elkaar passende setjes zitten ineens niet zo duur meer zijn
pi_63344039
Ik heb alle stofjes via gelrebloem.nl, niet te duur (helaas ook niet goedkoop) *slik* tis maar goed dat manlief niet meeleest. dit quiltje gaat namelijk wel over de ¤ 100 heen.

Maar als ik het kan en klaar had moeten kopen in deze afmeting dan was ie vast meer als het dubbele...
Mama van Isa en Ties
pi_63345285
Wat ontzettend gaaf marlieske! Echt knap.

Mijn plan was om zelf een miniquilt te maken voor het poppenbedje, maar nu ik dit zie is dat ook wel erg leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63345438
Oe wat schattig Marlieske
was ik maar iets handiger
pi_63345582
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oe wat schattig Marlieske
was ik maar iets handiger
Voor veel dingen hoef je niet handig te zijn. Het lijkt heel wat, maar vaak is het in kleine stapjes goed te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63347287
Wauw, wat mooi Marlieske!
pi_63348564
FF crossposten Ik heb Saar een poncho gemaakt
Saartje
pi_63349364
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Voor veel dingen hoef je niet handig te zijn. Het lijkt heel wat, maar vaak is het in kleine stapjes goed te doen.
Inderdaad dit is zoooo simpel, dat kan iedereen die een blokje van 11 bij 11 kan meten, knippen en de blokjes kan vastnaaien en af en toe een speldje prikken als je de banen gaat vastmaken.
Ik zei eerder al ik ben geen wonder op de naaimachine kleding ofzo maken ... geloof niet dat ik het kan.

Maneki wooow wat lief Saar gaat voor roodkapje
Mama van Isa en Ties
pi_63350348
Oooooh dat capeje!! inderdaad roodkapje. mogen we een foto met saartje erin? hihi

@Marlieske, oh okay, ja, ik was inderdaad uitgegaan van 1.40 of 1.50 stofbreedte. En over dat doorstikken, ik zou hem persoonlijk inderdaad wel over de banen doorstikken enzo, gewoon rechttoe rechtaan, dat kan ik nog wel hebben maar die patroontjes leek me zo moeilijk om dat mooi te krijgen, maar dat van die stift wat Anitra zegt is wel een hele goeie tip zeg!
En @ Stiemie, ja ik had ook bedacht om het te gebruiken voor de achterkant maar ik denk toch dat ik dat dan iets te druk en bloemig vind. Maar och, dat kan wel opgelost worden met een basic-stofje.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 18:55:06 #115
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63352573
Ow die poncho Ik ga er gewoon van rammelen Ik wil ook een Saartje Is de poncho voor in de draagdoek Maneki?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63353603
Die is inderdaad tegen koude schouders als ze in de draagdoek zit Lois
Saartje
pi_63410348
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
FF crossposten Ik heb Saar een poncho gemaakt
[ afbeelding ]
Maneki kun je niet een winkeltje beginnen?
pi_63410405
alles op z`n tijd
Saartje
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:09:58 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63417359
Pompom had afgelopen week al een nieuwe spijkertuinbroek van me gekregen.. Juf vroeg of ik een sinterklaaspak voor hem wilde maken. Tuurlijk En zo waren er vanmiddag 25 kleuters opgelaten dat 'hun' Pompom zo'n mooi pak had.



Moet nog wel even foto's regelen van Pompom met z'n pak aan natuurlijk )

Pompom is een pop die bij een lesprogramma voor kleuters hoort. Hij woont in diverse kleuterklassen in Nederland
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63419514
Whaha dat had mijn foto kunnen zijn Zelfde soort vloer en ik heb het pak nagenoeg hetzelfde gemaakt
Ik ben alleen vergeten er een foto van te maken
Hij`s mooi ET!
Saartje
  Jubileum moderator zaterdag 22 november 2008 @ 20:30:38 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63436331
Geweldig leuk ET en wat zal Saskia trots zijn dat haar mama dat allemaal maakt voor Pompom.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63441133
inderdaad hartstikke leuk E.T.! en wat netjes ook!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 november 2008 @ 09:01:39 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63443467
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:53 schreef Carmella het volgende:

[..]

Maneki kun je niet een winkeltje beginnen?
Dat idee hebben wij hier thuis ook al gehad. Een webshop dan tenminste. Voor de dingen die E.T. wil maken he, Niet Maneki.

*mentalnote, domein claimen*
pi_63445814
Wat leuk! Ben erg benieuwd naar Pompom met het pak aan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63457531
Het kastje is af.

Zijkant


Andere zijkant


De ene kant van de laatjes


En de andere kant van de laatjes


En de achterkant is ook goedgekeurd
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')