abonnement Unibet Coolblue
pi_61133842
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 63

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

En mijn laatste post:
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef freecell het volgende:

[..]

Das ook wel balen
Ik heb ook wel érg veel geluk met alles hoor. Heb gewoon een lijf wat helemaal ingesteld is op kinderen geloof ik
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:40:59 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_61134203
Heerlijk freecell!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:06:04 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_61134860
saffier, ik lees net even je verhaal terug over je werk. goed meid dat je ontslag hebt genomen! wat kunnen werkgevers toch naar doen en zijn, bah. stoer van je dat je dit zo gedaan hebt!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:07:22 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61134898
Troel wat balen dat je die knuffel kwijt bent

En super freecell. Heerlijk dat je het zo goed gaat en dat je lichaam ervoor gemaakt lijkt.

Deze bijna 2x mama kan niet wachten tot ze gaat bevallen. Vrijdag mag het en ik hoop zo dat het niet tot oktober op zich laat wachten.
pi_61135319
Fijn hoor Freecell
Ow en wat een mooi en schattig manneke heb je

Ik geloof trouwens dat hier de pil ook meer invloed op mijn humeur heeft als ik altij heb gedacht. Het viel me op n gegeven moment op dat ik vanaf ongeveer een maand nadat ik stopte met de pil tot een week of 2 nadat ik met de pil begon mijn humeur veel "gelijkmatiger" was, ik was ineens niet meer geirriteerd om niks en mijn hoofdpijn bleef weg. Maar nu is alles weer terug

Ik slik de mycrogynon 30, een veel lichtere pil zal er vast niet zijn he? Of heeft het niks met de zwaarte van de pil te maken?

En Troel wat rottig zeg
pi_61135333
Freecell; ik ben heel erg jaloers! Ok ik was voor mijn zwangerschap al 'wat' zwaarder, maar hoe moet ik ooit deze restant kilo's er nog af krijgen? Ik moet nog wel tien kilo...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:27:22 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61135534
Dank je Belana. Ik vind alle reacties zó lief! Vooral omdat ik niet zo heel erg actief post meestal, maar nu heb ik er meer tijd voor (ik voel me nog steeds niet 'stoer', inmiddels wel steeds meer een soort opluchting dat het deze week klaar is)

Ik ben net gebeld Of ik ergens anders óók wil komen solliciteren Ik kreeg eerst complimenten dat mijn brief er zo heel netjes uitzag en daarna een kort gesprek. Even over gehad wat ik nu eigenlijk wilde en de conclusie was dat we het gesprek volgende week dinsdag voort gaan zetten Heel erg spannend dus
ik heb 3 brieven verstuurd; 1 naar een vacature en 2 'open' brieven, voor de vacature ben ik uitgenodigd en voor een 'open' nu ook, 2 uit 3!! Wat een geluk!

JOJOgirl scces met je laatste loodjes, hopelijk hoef je niet meer lang te wachten.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61135670
Net gewogen en eer iéts zwaarder dan gisteren (10 gram, whaha, is ook echt niks, maar de klim zit er iig nog steeds in) en hij had net een flinke plasluier gemaakt.



(ik ben allang blij dat er iets bijkomt, al zal hij zondag (14 dagen) nog wel niet op zijn geboortegewicht zitten)
pi_61135859
Wat goed Saffier!!! Straks moet je nog gaan kiezen waar je wilt gaan werken.

Bij Anna duurde het geboortegewicht weken. Doet hij het verder goed?

Vervelend dat je die spullen kwijt bent Troel. Hopelijk zijn ze door het rescueteam van Ynske en Sjeen snel terecht.

Hopelijk ga je idd komend weekend bevallen Jojo, eerste een feestje. En daarna een brusje voor Finn. Je was echt superactief nog trouwens vrijdag!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:38:18 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61135872
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:27 schreef Saffier het volgende:
Dank je Belana. Ik vind alle reacties zó lief! Vooral omdat ik niet zo heel erg actief post meestal, maar nu heb ik er meer tijd voor (ik voel me nog steeds niet 'stoer', inmiddels wel steeds meer een soort opluchting dat het deze week klaar is)

Ik ben net gebeld Of ik ergens anders óók wil komen solliciteren Ik kreeg eerst complimenten dat mijn brief er zo heel netjes uitzag en daarna een kort gesprek. Even over gehad wat ik nu eigenlijk wilde en de conclusie was dat we het gesprek volgende week dinsdag voort gaan zetten Heel erg spannend dus
ik heb 3 brieven verstuurd; 1 naar een vacature en 2 'open' brieven, voor de vacature ben ik uitgenodigd en voor een 'open' nu ook, 2 uit 3!! Wat een geluk!

JOJOgirl scces met je laatste loodjes, hopelijk hoef je niet meer lang te wachten.
hoe is je gesprek vandaag gegaan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:42:15 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61135998
Is om 14 uur! dus nog even mijn thee op en dan omkleden enzo
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:46:05 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61136118
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:37 schreef YPPY het volgende:

Hopelijk ga je idd komend weekend bevallen Jojo, eerste een feestje. En daarna een brusje voor Finn. Je was echt superactief nog trouwens vrijdag!
Hehe, dat heb ik ook wel gemerkt de rest van het weekend Maar het was supergezellig, dus het was het wel waard.

En wat leuk dat je zo'n gewilde werknemer bent Saffier, dat voelt vast goed. En succes zodadelijk
pi_61136611
Troel, wat naar dat je je tas kwijt bent.. Ik kan me ook wel voorstellen dat je baalt van het verdwijnen van je knuffel. Ik heb hier ook eentje in bed liggen. Op vakantie neem ik hem meestal maar niet mee, maar dan mis ook echt "iets" tussen mijn armen.

Freecell, ik was na een week ook weer op mijn oude gewicht (tsja 7 kilo erbij, en Chris was al 4, minus nog wat andere zooi zit je zo weer op nul) Alleen heeft dat niet zolang gehouden. Ik zit nu er alweer een paar kilo boven. Wel heel stabiel, maar net iets meer dan gewenst. Maar eerst wat strubbels(vnl studie) uit de weg ruimen voordat ik daar mee bezig ga. Anders wordt ik nog echt depri..

Saffier, veel succes zo! Heb je al een voorkeur naar 1 van de 2?

Jojo, wat klinkt dat gek. Of vrijdag, of helemaal in oktober.. Dan zijn die 5 weken best lang..
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:15:16 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61136875
Saffier, succes strakjes!
Wel tof dat je nog een ander gesprek in het verschiet hebt ook. Is de druk gelijk iets minder groot.
***
pi_61136941
Saffier, wat goed!! Succes straks! Ik duim voor je!

Deze mama had zondag even een offday. Amber liep voor mijn gevoel vreselijk te zeuren en daar kon ik even niet tegen. Ik had er ff de T. in dat zwanger worden niet lukt enzo.. Elke werkdag word ik "geconfronteerd" met minstens 2 zwangeren waarvan er eentje recht tegenover me zit en dat vind ik soms best moeilijk...

Komt wel weer goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:22:23 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137040
Vicky, wat moeilijk moet dat soms zijn. Hoe lang zijn jullie nu 'bezig'?

Saffier! Wat een leuk idee, zoveel kansen! Succes voor straks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137160
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:22 schreef PM-girl het volgende:
Vicky, wat moeilijk moet dat soms zijn. Hoe lang zijn jullie nu 'bezig'?

Saffier! Wat een leuk idee, zoveel kansen! Succes voor straks!
sinds december. Valt nog wel mee dus maar ik ben ewoon te ongeduldig
Maar bij Amber was het meteen de eerste ronde raak.. dus nu duurt het voor me gevoel veel langer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:29:22 #18
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137244
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

sinds december. Valt nog wel mee dus maar ik ben ewoon te ongeduldig
Maar bij Amber was het meteen de eerste ronde raak.. dus nu duurt het voor me gevoel veel langer.
Elke maand duurt dan ook zo lang he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:04:53 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_61138191
Deze moeder is echt weer supergelukkig!

Ze hebben de tas met inhoud gevonden en sturen hem op.


Vicky
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61138230
Wat grappig; ik zag die gelukswolkjes van Lishe in het tijdschrift Eigentijd van PGGM. 'Om je zieke buurvrouw mee te verrassen.'
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:08:01 #21
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61138248
Saffier, wat goed, nóg een gesprek! Succes *nu*. Ben benieuwd hoe het gaat/is gegaan.

Freecell, lekker dat je zo goed in je vel zit!

Vicky, dikke kus voor jou. Mij zou het ook te lang duren, hoor, iets wat je zo graag wilt, waar je zo elke dag mee 'bezig kunt zijn'. Rot als dat dan lang duurt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61138448
Troel, wat fijn! Lekker al je spulletjes weer terug.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:18:50 #23
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61138545
Troel
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61138602
Troel wat fijn dat je tas weer terecht is!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:31:27 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61138929
Vicky, ik kan me het goed voorstellen hoor. Zeker aangezien het met Amber zo vlot ging. Dan valt het nu gewoon vies tegen.
***
pi_61140271
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:37 schreef YPPY het volgende:

Bij Anna duurde het geboortegewicht weken. Doet hij het verder goed?
Doen ze dan niks? Zo van: 'als het blijft groeien is het prima' of gaan ze dan vanalles in gang zetten? Met extra voeding enzo (wat mij hier redelijk onzinnig lijkt, want ik heb idioot veel voeding )

Hij doet het prima kan ook eindelijk zijn temperatuur vasthouden.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:23:35 #27
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61140340
Ik denk dat ze weinig doen als je genoeg voeding hebt en aanlegt , je kindje gewoon alert is er verder geen symptomen van gekke dingen zijn.

Mooi dat Leander nu goed op temperatuur blijft. En eindelijk? Zo oud is ie nog niet toch En het was best een ukkie
pi_61140357
Ow en hoppa Troel!

En ik baal even enorm
De mevrouw van de hielprik belde net, de uitslag van de hielprik was dubieus en de prik moest over. Het kon komen omdat hij zo klein was bij de geboorte en ik hoefde me geen zorgen te maken....
Das makkelijker gezegd dan gedaan Ik heb zin om even huilend in een hoekje te kruipen...
pi_61140397
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik denk dat ze weinig doen als je genoeg voeding hebt en aanlegt , je kindje gewoon alert is er verder geen symptomen van gekke dingen zijn.

Mooi dat Leander nu goed op temperatuur blijft. En eindelijk? Zo oud is ie nog niet toch En het was best een ukkie
Nuja, hij blijft nu op temperatuur met 2 kruiken en nog steeds een muts, dus hoe hij het zonder doet weten we niet natuurlijk.
Qua drinken en plassen en poepen en alert zijn, doet hij het super goed. Hij is best veel klaarwakker voor zo'n kleintje en al heel sterk (houdt vanaf het begin zijn hoofdje al omhoog en dergelijke)

Maar vanmorgen waren zijn kruiken flink afgekoeld, was het behoorlijk koud in de slaapkamer en had hij zichzelf half blootgewoeld en tóch was hij nog 37,1
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:25:40 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_61140416
freecell, dat is vervelend om te horen. Maar het kan inderdaad wel zoiets zijn, ze hebben bij Ruben toen ook zoiets laten vallen.
Kan zo zijn dat er net te weinig bloed was ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61140445
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Doen ze dan niks?
Oh jawel hoor: zeuren en paniek zaaien!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61140452
Wij hebben er een boel gezeik om gehad freecell, vooral van de arts van het CB. Verder heb ik wel contact gehad met de lactatiekundige van het CB om op een andere manier te gaan voeden en we gingen extra wegen. Hadden we een andere arts gehad (die we nu hebben), dan was het, voor ons althans, veel minder erg geweest.

Arme Leander, nog een prik. Doe je hem aanleggen? Dat is voor hem wel fijn. Komen ze bij je thuis?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61140459
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:25 schreef Troel het volgende:
freecell, dat is vervelend om te horen. Maar het kan inderdaad wel zoiets zijn, ze hebben bij Ruben toen ook zoiets laten vallen.
Kan zo zijn dat er net te weinig bloed was ofzo
Ja, dat hoop ik maar.
Bij zijn papa hebben we natuurlijk óók al heel vaak gedacht dat hij iets met z'n schildklier had en hij is er eigenlijk maar één keer op geprikt. Toen was alles goed, maar nu ga je toch weer denken dat dat misschien een momentopname was.
pi_61140485
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:27 schreef YPPY het volgende:

Arme Leander, nog een prik. Doe je hem aanleggen? Dat is voor hem wel fijn. Komen ze bij je thuis?
Ja, ze komen zo weer langs. Over een uurtje oid
Ik hoop dat ze me dan iets meer kan vertellen dan 'dubieus'
pi_61140525
Dubieus kan toch ook al zijn dat ze het kaartje zijn kwijtgeraakt of dat een stagiair ermee heeft zitten rotzooien? Het valt vast mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:33:41 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_61140647
Probeer het voetje nu alvast lekker warm te maken, dan stroomt het bloed er straks uit zonder dat hij er last van heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:34:07 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61140654
Saffier, hopelijk heb je snel een nieuwe baan. Heb je scherp op je netvlies wat je wil, en wat je niet leuk vond aan de vorige baan, los van de baas-persoon?

Bla, toen ik microgynon 30 gebruikte had ik ook best wel stemmingswisselingen, en kramp die uitstraalde naar mn onderrug, maar met een mirena is het een stuk minder (naast het feit dat nauwelijks ongesteld wordt met dat ding. Volgens mij ben ik het afgelopen jaar mss 5 keer ongesteld geweest. minder? ik weet het niet. bijna niet iig. )

Troel!! Wat fijn dat je knuf weer terug is!

Net terug van vakantie (knokke, belgie). was leuk, maar ook emotioneel. we zijn er vroeger heel vaak geweest, en mn moeder is er overleden, en het eerste wat k herkende was het mortuarium waar ze tijdelijk opgebaard lag voor transport. lekker was dat. we hebben wel (bijna) alle dingen van vroeger gedaan, dus appeltaart gegeten bij dat ene restaurantje met een "hele hete koffie verkeerd", schoenen voor eli gekocht bij die ene winkel (daarna teruggegaan voor mezelf ), gemidget-golfd, gewandeld over de boulevard (met draagdoek! ). was erg fijn. vind het een mooie traditie om voort te zetten.

(al vind ik het geen fijne traditie om een ziek kind mee naar huis te nemen. vorige keer in brussel kreeg meneer de zesde ziekte, nu komen er twee, mss drie tanden tegeljk door )

EDIT: Freecell, wat stressvol als je iets terugkrijgt van de hielprik! Hopelijk zijn ze 'gewoon' de gegevens kwijt of was er niet voldoende bloed om wat mee te kunnen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61140661
Of dat er te weinig bloed was om goed een de aan/afwezigheid van een stofje te kunnen zien.. Maar het zou fijn zijn als ze strakjes dat dubieus kunnen verklaren..
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:35:39 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61140701
Och Freecell, wat vervelend! Hopelijk een drukte om niets!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61140864
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:
Dubieus kan toch ook al zijn dat ze het kaartje zijn kwijtgeraakt of dat een stagiair ermee heeft zitten rotzooien? Het valt vast mee.
Nou, TARA had haar aan de telefoon en daar had ze het er over dat het kon zijn omdat hij zo klein was. Dat klinkt wél alsof ze een uitslag hadden.
Nuja, we zien wel. Ze mag niet weg voor ik meer info heb
Ik ben medisch aardig onderlegd en weet wel waar ik het over heb bij de meeste aandoeningen, dus dan mag ze me ook vertellen waar ze m'n zoon van verdenken
pi_61140888
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:33 schreef Troel het volgende:
Probeer het voetje nu alvast lekker warm te maken, dan stroomt het bloed er straks uit zonder dat hij er last van heeft
Er ligt al standaard een hete kruik bij z'n voetjes en die heb ik inderdaad om die reden net vernieuwd, maar bedankt voor de tip
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:45:39 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61140948
Pssss, dit hoort eigenlijk wel een klein beetje in het babietjes topic he.

Wel balen dat het nou nog een keer moet. Ik vond dat geknijp toen zo sneu...
***
pi_61141202
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
Pssss, dit hoort eigenlijk wel een klein beetje in het babietjes topic he.

Wel balen dat het nou nog een keer moet. Ik vond dat geknijp toen zo sneu...
Oja, ik dacht dat ik daar ook zat
Ik verhuis al...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:55:53 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61141255
No worries.
De hoorde hier natuurlijk wel.
***
pi_61141277
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
No worries.
De hoorde hier natuurlijk wel.
Mja, ik ben echt een beetje overstuur...
Het is ook zo'n klein ventje nog...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:10:43 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61141682
Kan ik me voorstellen hoor. Het is ook gewoon niet leuk. En hij is idd nog zo klein en zo kwetsbaar.
Hopelijk kan ze je zometeen geruststellen.
***
pi_61142300
Niet dus
Dat wodt afwachten op de uitslag
pi_61142846
Freecell heeft ze je wel kunnen vertellen wat er zo dubieus aan was dan? of zelfs dat niet? Al gelezen in babytjestopic Kan me voorstellen dat je een beetje overstuur raakt door zoiets hoor'

Davinia, zo'n Mirena lijkt me een beetje eng maar ik zal eens kijken hoe zoiets precies werkt want dit is ook niet zo fijn

[ Bericht 4% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 26-08-2008 17:20:49 ]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:55:23 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_61142869
Freecell en Tara
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61147227
Saffier hoe is je gesprek gegaan?
En nog ergens anders ook uitgenodigd, dat klinkt al positief! Succes, straks moet je nog gaan kiezen .

Vicky, dat lijkt me wel lastig als je zo graag wilt en dan steeds geconfronteerd wordt met andere zwangeren. Geduld zou hierin ook niet mijn beste eigenschap zijn...

Troel, wat heerlijk dat je tas terecht is .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:22:01 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61148299
Davinia, fijn dat het wel een fijne vakantie was, ook al was ie (begrijpelijk!) zo emotioneel geladen. Ik vind het ook mooi klinken, die familietraditie voortzetten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61149106
Saffier, you go woman!
Laat die oetlul van een exbaas maar een poepie ruiken!

Davinia, welcome back.
Wat bijzonder, om je 'jeugdvakanties' zo over te doen zeg!

Troel!
Fijn dat je je knuffel terug hebt, al blijf ik het wat vreemd vinden voor een volwassen vrouw om een knuffel mee te nemen als je een weekendje weg gaat.

En Chacama, gelukkig voel je je iets gelijkmatiger. Hopelijk gaat het snel bergopwaarts.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:27 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_61149818
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:48 schreef Moonah het volgende:
Troel!
Fijn dat je je knuffel terug hebt, al blijf ik het wat vreemd vinden voor een volwassen vrouw om een knuffel mee te nemen als je een weekendje weg gaat.

Mwah, we nemen altijd een knuffel voor Ruben mee en daarom ging deze gewoon mee 't Is ook wel eigenlijk zijn knuffel, maar dat ding doet mij meer dan hem
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61150967
Troel fijn dat je je knuffel weer terug hebt!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:19:45 #55
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61152281
Troel wat een goed nieuws, wat fijn zeg
Vicky moeilijk he, geduld hebben? Ik werk schuin tegenover een prenatal, is ook niet echt bevorderend kan ik je zeggen, heel confronterend zoiets
Freecell hoe lang moet je wachten tot je de uitslag hebt?

Mijn gesprek ging goed zo goed dat ze het deze week nog wil rondmaken, ze vertelde me dat ik donderdag of vrijdag wel de uitslag zou krijgen en dat ik kan rekenen op goed nieuws
Maar..... volgende week dinsdag nóg een gesprek natuurlijk dus 'wat nu' dacht ik. Vanmiddag gesprek 2 gebeld en verteld dat ik vandaag gesprek 1 had en dat gesprek 1 het deze week rond wil maken. Gesprek 2 snapte me helemaal en wilde me ook wel graag spreken dus dát gesprek heb ik nu mórgenochtend al om 11 uur
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61152322
Saffier, voor morgen ook succes. Lekker snel!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:22:10 #57
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61152363
Saffier! Wat moeiljk maar ook fijn, dat je kunt kiezen! Succes morgen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:39:25 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_61153008
hahahahaha saffier, you're Hollands most wanted
Maak er goed gebruik van en kies wat je het allerbeste lijkt en wat het beste voelt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:48:23 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61153286
Zo lief van jullie!
Ik ga inderdaad morgen heel goed sfeer proeven en kijken wat ze mij te bieden hebben en wat ik er zelf aan toe kan voegen. Baan 1 heb ik praktisch in mijn zak zitten ( ) dus het is redelijk 'relaxed' (voor hoever solliciteren relaxed is natuurlijk ) praten daar. En ik kan pas echt kiezen als nr 2 mij ook wil hebben he
En ik ga lekker niets tegen mijn bijna-ex-baas zeggen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61154250
Nou zeg Saffier Zo heb je niks en zo heb je alles
Saartje
pi_61154427
Zo hee Saffier, dat moet wel lekker voelen
Heel erg fijn voor je
Succes morgen en alvast met het maken van een keuze!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61155481
Heel veel s6 morgen Saffier **
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_61156544
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:18 schreef Vicky het volgende:
Saffier, wat goed!! Succes straks! Ik duim voor je!

Deze mama had zondag even een offday. Amber liep voor mijn gevoel vreselijk te zeuren en daar kon ik even niet tegen. Ik had er ff de T. in dat zwanger worden niet lukt enzo.. Elke werkdag word ik "geconfronteerd" met minstens 2 zwangeren waarvan er eentje recht tegenover me zit en dat vind ik soms best moeilijk...

Komt wel weer goed...
Dikke knuffel en voor jou. Hoop dat je snel zwanger bent, je zo voelen is gewoon enorm K.
Mama van Isa en Ties
pi_61160730
Saffier gaat lekker

wij moeten 4 of 5 dagen wachten wrs, dus net voor of net na het weekend.
Vanacht heb ik wel redelijk veel geslapen, dus ik ben weer een stuk optimistischer
pi_61161628
pfff, net trug van de huisarts. ontsteking niet weg, hechtingen waren ook nog niet weg. die heeft hij er nu wel uitgepulkt. dus nu weer een nieuw zalfje, en pillen die inwendig ingebracht moeten worden met leuk veel bijwerkingen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61161707
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:15 schreef simmu het volgende:
pfff, net trug van de huisarts. ontsteking niet weg, hechtingen waren ook nog niet weg. die heeft hij er nu wel uitgepulkt. dus nu weer een nieuw zalfje, en pillen die inwendig ingebracht moeten worden met leuk veel bijwerkingen.
Pfff, balen zeg
Nog veel last van ook?
pi_61162920
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Pfff, balen zeg
Nog veel last van ook?
niet meer zo'n erge pijn, tis nu meer steken en erge jeuk, hence de andere medicijnen. het heelt allemaal wel en de hechtingen zijn er nu allemaal uit. als afleiding ga ik vanmiddag de schoonmoeder bellen om te melden dat ik het beu ben na gisteravond . we hebben de hele avond met een huilende baby gezeten omdat schoonma met schoonzus langskwamen en *veel* te druk met ons arme kindje bezig waren (een flink uur lang met zn 2'en erboven hangen met 6 speeltjes tegelikj die allemaal geluidjes maken terwijl ze flink lawaaierig doorbeppen). toen ik er iets van zei omdat ik inmiddels gemerkt heb dat ze daar gewoon nog te klein voor is en niet goed tegen kan omdat dat veel te veel indrukken ineens zijn, zei ze gewoon "nee hoor!" en gingen gewoon door. dat ervaar ik iig als zeer onbeschoft als een ander zich zo opstelt in mijn eigen huis tegen mijn eigen kindje. dus nu krijgt ze de mededeling dat als ze dat nog eens flikt, ik de baby afpak en naar elders vertrek arme sangdrax verzucht ook al elke keer als ze komen (3 x per week ofzo) "nog 2 maanden en wij zijn hier weg!" tis heel sneu dat het zo moet, maar het is toch van de gekke dat ik de speeltjes uit de box moet pakken en verstoppen omdat de volwassen mensen anders te druk doen met de speeltjes! maar ik ben er inmiddels allemaal zo nijdig over dat ik gewoon zin heb in dat gesprek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61163323
pff ik denk dat ik ze de deur uit had geschopt. 3 keer in de week
Ik ben benieuwd hoe het gesprek verloopt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:01:36 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61163929
simmu, zeer begrijpelijk. hopelijk wordt het gesprek verhelderend voor je schoonmoeder!
ik heb ook een keer eli van mijn tante weggegrist toen ze hem wat te snoepen toestopte. ik zeg "ik wil niet dat hij dat eet" zegt zij: "ach. dat kan je toch niet tegenhouden". zeg ik: "ik wel, hoor!" en heb eli zo uit haar handen gegrist.
toen stiefmoeder ook iets zoets gaf, nam ik hem ook van haar weg. Zij voelde zich wel schuldig, trouwens.

als jij vindt dat je kindje bepaalde prikkels niet aankan, hebben ze dat te respecteren. het kan ook een hint zijn om je kindje continu vast te houden als ze er zijn, en dus ook niet los te laten. gaat de lol er ook gauw genoeg vanaf.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61164386
Ik heb trouwens steeds kleine projectjes voor mezelf om dingen te leren
Ik kan inmiddels lopend voeden en op mijn bureaustoel.
* freecell zit nu lekker te voeden

volgend projectje:fatsoenlijk links leren schrijven en muizen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:13:32 #71
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61165613
Freecell

Saffier, wat een luxe. Hopelijk is het gesprek van vandaag ook leuk, dan kan je gewoon kiezen

Dat gedoe met de hechtingen klinkt pijnlijk simmu En mensen die niet luisteren naar wat jij met je kind wil...
pi_61166153
Ik ben benieuwd of het gesprek iets uithaalt Simmu. Je klinkt nu (begrijpelijk) erg boos. Meestal lukken gesprekken dan niet zo goed, tenminste, bij mij niet!
Als zich weer zo'n situatie voordoet zul je toch echt ook op dat moment rigoureuzer op moeten treden.

Saffier, hoe gaat het?!

En ik ben erg benieuwd hoe het met Evenstar gaat. Ik zag haar laatst even langskomen in de SC...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61168823
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:22 schreef freecell het volgende:
Ik heb trouwens steeds kleine projectjes voor mezelf om dingen te leren
Ik kan inmiddels lopend voeden en op mijn bureaustoel.
* freecell zit nu lekker te voeden

volgend projectje:fatsoenlijk links leren schrijven en muizen

ik kan ondetussen links muizen, fles geven met losse handen en zelfs met 1 hand spelletjes spelen
pi_61169926
Als ik aan de linkerborst voed kan ik ook redelijk goed aan de gang achter de computer, maar meestal dan beneden achter de laptop, maar dat toetsenbord is niet zo fijn (cursor die de hele tijd verspringt midden in een tekst).


Troel wat fijn dat jou tas en spulletjes weer terecht zijn!!!

simmu, ik had ze denk meteen een schop onder de kont gegeven de deur uit; alles leuk en aardig, maar als ik ook maar een beetje het gevoel krijg dat Amber overstuur raakt van iemand doordat het gewoon net even te ver gaat allemaal voel ik me meteen heel defensief.
Jammer dat ze je niet meteen serieus nemen!


Hmmm... Vrijdag voor het eerst samen met vriendlief op stap zonder Amber.
Hoe dichterbij het komt, hoe minder ik me erop verheug. We gaan lekker buiten de deur eten en naar de kermis.
Maar ik wil alles zo graag met Amber doen, maar ze is daar gewoon nog te jong voor en Papa en ik moeten samen ook wat leuks doen. Best wel dubbel gevoel, en ik dacht dat ik er niet zo'n problemen mee zou hebben.

Misschien ook wel die tijd van de maand Want volgens mij is die periode weer aangebroken? Ik ben ineens weer gaan vloeien na anderhalf a 2 weken niet gevloeit te hebben, alleen het is weinig voor een maandelijkse periode, en ik had juist veel verwacht?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2008 @ 17:18:34 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61170277
Grappig om te lezen dat iedereen dingen toch heel anders aanpakt... Ik heb nooit achter pc of lopend gevoed. Zelfs zelden zittend, dat eigenlijk alleen maar als ik niet thuis was. De rest van de tijd lagen we lekker samen op bed of onderuit gezakt op de bank. Ik vond het juist zo heerlijk om zelf ook even tot rust te komen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61171074
zo, gebeld (had bedacht dat heel boos bellen idd niet zo'n plan is, en eerst ff een dutje gedaan met seleentje). nja, standaard antwoord "oh, ik bedoelde het niet zo, sorry, zal het niet meer doen", wat ik altijd krijg. volgende keer pak ik gewoon seleentje af, blijkbaar is nog robuuster optreden nodig. eenvoudig zeggen/vragen het niet te doen is blijkbaar niet afdoende.

seleentje en ik vinden het leuk om radio te luisteren bij het voeden (maar wij doen flesvoeding) en na het voeden nemen we lekker de tijd voor het boertje, vaak valt ze dan wel in slaap, maar dat geeft niks
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61173156
Saffier wat fijn!!! Zo loop je je zorgen te maken omdat je niet zo goed ontslag durft te nemen....En zo gaan ze bijna om je vechten!!!

Vicky...Dikke kus!

Troel wat fijn!!!
Uhmmmmmm.......


Simmu...... Vind het knap dat je nog zo rustig bent gebleven!!
De rest ben ik even kwijt.......
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Jubileum moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 20:14:18 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61174455
Zal ik dan maar even de andere kant vertellen? Oke, ik snap dat het niet fijn is als ze de baby overstuur maken, maar 3 keer in de week op visite vind ik niet veel hoor. Mijn ouders, en dus Jeroens schoonouders, kwamen dagelijks in de kraamtijd. Hoefden echt niet vooraf te bellen, of een afspraak te maken, maar waren gewoon op alle momenten van de dag welkom. Zij waren nl. opa en oma geworden, en dat is ook heel spannend voor ze. Zo ook mijn schoonouders, van nature wat terughoudender, waren elke dag welkom en vroegen we ook voor de leukere dingen zoals in badje doen enzo.
Het zijn niet alleen (schoon)ouders maar ook opa en oma! Dat is bijzonder vind ik, en dat mag je best wat meer respecteren. Sure, jouw huis, jouw baby, jouw regels, maar vergis je even niet in de liefde die die mensen voelen voor dat kleine babietje wat je vast hebt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61174577
O Lois, dat is precies hoe ik daarover denk. Behalve dat je zelf ouder wordt worden de mensen in je familie ook-iets-van-kindje. Oom, tante, opa, oma, vriendin. En daar ben ik me bij alletwee de kinderen erg bewust van geweest, omdat ik het erg belangrijk vind dat hun ook van mijn kinderen kunnen genieten en ze kunnen laten zien hoeveel ze van hun houden. Vandaar dat er ook zoveel mensen direct zijn komen kijken en bij de bevalling zijn geweest. (nouja, dat waren er 3 extra.)

Oeh, wat een sentimentele post. Maar zo voelt het.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61174725
tja..wat Lois zegt denk ik ook wel

ook herken ik wel dat je bepaalde akties van anderen naar je kind toe liever anders ziet,
maar daar ben je op dat moment toch zelf bij? Stuur het dan terplekke zou ik zeggen, ipv jezelf daar achteraf over op te winden!
Waarom pak je haar niet gewoon na 20min. druk doen met speeltjes?
Leg haar bij jou, in de wandelwagen, weet ik veel maar voorkom in ieder geval dat het langer duurt en jij je er achteraf in je uppie druk om gaat maken.
pi_61174966
Mijn schoonouders waren hier ook welkom...Als het aan mij lag elke dag, elke seconde....Tuurlijk zijn dat opa en oma!!
Maar het ging wel om "mijn" kind....... En als iemand, wie dan ook dat overstuur maakte dan kwamen ze aan mij...Heel simpel!! Gelukkig zijn het schatten van mensen en heb ik dat soort problemen nu niet gehad....


Maar met mn ex schoonmoeder liep het wel eens minder soepel..... Voorbeeld wat me nu te binnen schiet...Kind was al iets ouder en was gevallen...We zaten in de tuin en kind moest langs oma om naar mij te komen...Oma "gritst" kind voor mn neus weg en probeert het hevig spartelende naar mama willende kind te troosten...Heel lief, maar IK doe dat op zo'n moment...Zeker als kind aangeeft naar mama te willen!!


Zo vind/vond ik het ook prima als mn zus, oma, opa....Familie..... Mn kindj vast houdt....Er rustig wiegend mee rond loopt....Maar als ze daar overstuur van zouden raken en ik krijg een of andere opmerking naar mn hoofd als ik er wat van zeg dan heb je een verkeerde aan me!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61175713
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:14 schreef Lois het volgende:
Zal ik dan maar even de andere kant vertellen? Oke, ik snap dat het niet fijn is als ze de baby overstuur maken, maar 3 keer in de week op visite vind ik niet veel hoor. Mijn ouders, en dus Jeroens schoonouders, kwamen dagelijks in de kraamtijd. Hoefden echt niet vooraf te bellen, of een afspraak te maken, maar waren gewoon op alle momenten van de dag welkom. Zij waren nl. opa en oma geworden, en dat is ook heel spannend voor ze. Zo ook mijn schoonouders, van nature wat terughoudender, waren elke dag welkom en vroegen we ook voor de leukere dingen zoals in badje doen enzo.
Het zijn niet alleen (schoon)ouders maar ook opa en oma! Dat is bijzonder vind ik, en dat mag je best wat meer respecteren. Sure, jouw huis, jouw baby, jouw regels, maar vergis je even niet in de liefde die die mensen voelen voor dat kleine babietje wat je vast hebt.
nja, als jij dat niet als vervelend ervaart is dat erg fijn voor jou, ik ervaar hoe dit alles gaat wel als vervelend. en het is niet zo zo dat ze niet welkom zijn, ik vind alleen het gedrag wat ze vertonen vervelend. ga dan gewoon rustig zitten, en knuffel wat met selene. vraag dan gewoon wanneer ze in badje gaat, en kom dan. maar nee: dat willen ze niet, dat komt dan weer niet uit. dan krijg ik te horen dat ze wel genoeg gestimuleerd moet worden (schoonma heeft tenslotte ervaring met hoogbegaafde kinderen) blablabla. ze is net 3 weken oud! seleentje moet gewoon geknuffeld worden, en verzorgd, en niet teveel gedoe eromheen! en ik snap dat ze opa en oma en tante geworden zijn. dat is ook de enige reden waarom ik ze er nog niet uitgezet heb! ik probeer heel hard om dat te snappen, maar dat maakt wangedrag nog altijd niet goed, en als ik ze niet zeg dat het zo niet fijn is, dan weten ze het niet en verandert er helemaal niks. ik vind het erg moeilijk om rustig en redelijk te blijven hoor, liefst zou nik seleentje pakken en weggaan, dat ze leuk elders spelen!

weet je, normaal kan ik niet overweg met mijn moeder, en dat gaat nu juist helemaal goed en fijn! die kan hier een hele dag zijn, en dat gaat onwijs fijn dan! voor seleentje dus ook. dan huilt ze 's avonds niet hoor. maar die blijft rustig. die gaat niet hysterisch 50 foto's maken, en 4 speeltjes voor haar neus wapperen, en hard hard praten en mij negeren als ik zeg dat dat niet fijn is. die geeft een flesje en gaat dan lekker knuffelen.

oh: en het is 3 x in de week *per stuk* (schoonma, schoonpa en schoonzus), ze zijn gescheiden en komen allemaal apart meestal. samen is helemaal een ramp dus. en ze zijn ook onder;ling jaloers! (jazeker: ik kreeg al eens een "de andere opa's en oma's zijn allemaal vaker geweest" om mijn oren!)

ik zweer het je: ik gun het ze echt best! ik wring me in de gekste bochten om het ze maar aan hun verstand te peuteren hoe het allemaal *wel* fijn kan! da's nu juist mijn grote frustratie, en het dilemma: hoe blijf je nu aardig terwijl je eigenlijk best boos bent?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2008 @ 21:07:12 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61175905
Je hebt wel een gruwelijk vervelend leven als ik het zo lees...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61175962
ik word er ook bijna gruwelijk vervelend van
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61176014
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:07 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt wel een gruwelijk vervelend leven als ik het zo lees...
dan lees je wellicht niet alles. of misschienh begrijp je niet dat mensen gewoon hun ei kwijt willen en zinvol advies.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 21:18:16 #86
43556 miss_dynastie
pi_61176182
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:12 schreef simmu het volgende:

[..]

dan lees je wellicht niet alles. of misschienh begrijp je niet dat mensen gewoon hun ei kwijt willen en zinvol advies.
Maar doe je ook wat met de adviezen dan? Kan me herinneren je meermaals van advies te hebben voorzien, maar heb je er nog niks mee zien doen eigenlijk.
pi_61176211
Ik zou gewoon al het speelgoed weghalen Snap toch al niet wat een kindje van een paar weken oud met speelgoed in een box moet? En duidelijk zijn in wat je wel en niet wil hebben. Je kunt het hier ook zehhen, ik wil het niet, ik ben de moeder en het is mijn kind. Dat hoef je niet kwaad te zeggen...dat kun je ook gewoon normaal mededelen, zolang je maar resoluut en consequent daarin bent.
Wat ik hier deed: zodra het teveel was voor een baby gewoon met kind en al naar boven vertrekken. Of haar bij me nemen en duidelijk zelf even een rustmoment creeren.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61176233
Volgens mij heb je inmiddels wel heeeeeel veel adviezen gekregen en begint het een beetje op KLB te lijken nu
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2008 @ 21:22:23 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61176298
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:12 schreef simmu het volgende:

[..]

dan lees je wellicht niet alles. of misschienh begrijp je niet dat mensen gewoon hun ei kwijt willen en zinvol advies.
Ik lees inderdaad niet alles nee... zou er alleen maar plaatsvervangend depressief van worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:32:57 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61176588
Zinvol advies is blijkbaar alleen dat advies dat in het straatje past.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ok, ik kan me totaal niet in de situatie inleven, ik heb gelukkig geen last gehad van dat probleem aangezien ook bij mij iedereen gewoon welkom was.

Ik vind de opmerking van Tearsong wel een slimme trouwens, wij hadden ook alles zo rustig mogelijk toen Sasha er net was, de box, het wiegje enzo.
Mss is dat een idee Simmu? Gewoon zorgen dat ze zo min mogelijk in handen kunnen pakken?

Oh, en verder lees ik al weken (ook voor de bevalling) dat je, als ze niet zus-of-zo doen, of juist wel, dat jij ze dan wel even...
Doe jezelf en ons een lol en doe het dan eens, want je 'subtiele' hints nu komen blijkbaar niet aan...
***
pi_61176590
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik lees inderdaad niet alles nee... zou er alleen maar plaatsvervangend depressief van worden.
meld het even als dat gebeurd, anders vergeet ik om het af te maken door hier dan je het jezelf aandoet, je niet zo moet klagen, en zat advies krijgt en niet moet zeiken. pas dan is het af. en vergeet niet om ook even e.e.a. aan fysieke problemen te ontwikkelen zodat je niet meer kan zitten. gotta hit'em when they're down tenslotte!

maar goed: als jij depressief wordt van wonen in een mooie bosrijke omgeving in een leuke eensgezinswoning met leuke (al geregelde nieuwe kindveilige) meubeltjes terwijl de nieuwe werkgever een onkostenvergoeding betaalt en alle kasten enzo al uitgezocht zijn en alles, nou, dan hoef ik niks meer te zeggen je doet het jezelf aan hoor, dat plaatsvervangend depressief zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61176637
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Zinvol advies is blijkbaar alleen dat advies dat in het straatje past.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ok, ik kan me totaal niet in de situatie inleven, ik heb gelukkig geen last gehad van dat probleem aangezien ook bij mij iedereen gewoon welkom was.

Ik vind de opmerking van Tearsong wel een slimme trouwens, wij hadden ook alles zo rustig mogelijk toen Sasha er net was, de box, het wiegje enzo.
Mss is dat een idee Simmu? Gewoon zorgen zdat ze zo min mogelijk in handen kunnen pakken?
ik had gisteravond alles al weggehaald van de 4 speeltjes is alleen dino er nog en in het weigje ligt niks (daar vroegen ze daarentegen wel om! want "dat is maar saai voor haar")
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2008 @ 21:39:22 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61176769
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef simmu het volgende:

[..]

meld het even als dat gebeurd, anders vergeet ik om het af te maken door hier dan je het jezelf aandoet, je niet zo moet klagen, en zat advies krijgt en niet moet zeiken. pas dan is het af. en vergeet niet om ook even e.e.a. aan fysieke problemen te ontwikkelen zodat je niet meer kan zitten. gotta hit'em when they're down tenslotte!

maar goed: als jij depressief wordt van wonen in een mooie bosrijke omgeving in een leuke eensgezinswoning met leuke (al geregelde nieuwe kindveilige) meubeltjes terwijl de nieuwe werkgever een onkostenvergoeding betaalt en alle kasten enzo al uitgezocht zijn en alles, nou, dan hoef ik niks meer te zeggen je doet het jezelf aan hoor, dat plaatsvervangend depressief zijn.
Zoals ik al zei, ik lees niet alles omdat ik weet dat het me gillend gek zou maken. Ik geniet liever van mijn leven
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:43:59 #94
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61176923
Het is denk ik moeilijk zwart wit te zien. Ik ben het eigenlijk wel eens met Lois en Lishe. Maar ik weet ook dat ik (in de kraamtijd) he-le-maal gek werd van elk bezoek, familie of niet. Dat lag niet aan hen, maar aan mij en mijn gevoel daarbij.
En zeker toen alles nog zo nieuw en inspannend was, kozen we vaak wel voor onszelf. Maar daarbij het geluk dat de familie daar begrip voor heeft.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61177062
Maar dat kan ook prima pm, als je een tenmisnte een open (en goede?) relatie met elkaar hebt. Ik heb me ook weleens geergerd, maar er was echt niemand die er moeite mee had of moeilijk over deed als ik haar dan gauw weer bij me nam. En dingen als: ik doe het liever op mijn manier.

Simmu, misschien kun je, net als bij een klein kind, je schoonmoeder 1 keer waarschuwen. "Laat Selene even rustig liggen." Bij herhaling: " Ik neem Selene nu mee naar boven, het is te druk voor haar en ik ga met haar mee." Bij achtervolging: "Ik verzoek je nu mijn huis te verlaten en op een ander tijdstip terug te komen."
En laaaaaaat het langs je heen gaan. Oke, vervelend als zij je kind anders behandelen dan jij zou willen, doe die zooi uit de box. Opmerkingen over andere opa's en oma's? Niet reageren.
Je mag hier echt wel klagen maar als je zelf niet ook je best doet word iedereen er ook moe van. En beterschap voor het zitten!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:13:53 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61177920
Gesprek 2 was ook positief Morgenavond belt meneer van dit gesprek me om te vertellen hoe of wat. De zaterdag is ivm oppas hier bijna onmogelijk om te werken en dat wilde nr 2 wel graag, hij gaat dus kijken of hij het anders in kon plannen en me daar morgenavond over bellen.
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen (ik ga er stiekum vanuit dat ik bij alletwee aangenomen word, wil liever zelf de keus maken dan dat hij voor me gemaakt wordt nl). Het ene team is een net nieuw gevormd team, het andere al een langbestaand team, de reistijd is maar 2 minuten verschil alleen kan ik bij de een met de auto als ik wil én met het OV en de ander alleen OV....
Er zijn dus maar hele kleine verschillen ook in het werk zelf. Ik ga er een nachtje over slapenwakker liggen maar
Het is inderdaad wat er gezegd werd; zo zit je te dubben óf je wel ontslag moet nemen en stop je na veel wikken en wegen met de gedachte om er een paar maanden tussenuit te zijn en zó heb je alweer een nieuwe baan nu morgen nog ik zie er best tegenop, maar hé nog maar 2 dagen, dan heb ik het gehad

Simmu, ik hoop dat het snel zó gaat lopen zodat het voor allemaal 'leuk' is.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61178094
Wat goed Saffier Maar heb je niet bij een van de twee een 'beter' gevoel? Nou ja, eerst morgen maar eens afwachten Kan me wel voorstellen dat het weer even een positief gevoel geeft na dat gedoe bij je huidige baas.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:23:06 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_61178296
saffier, succes met het maken van deze keuze! Ik weet zeker dat je de goeie maakt!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:15:48 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_61180121
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:13 schreef Saffier het volgende:
en zó heb je alweer een nieuwe baan
Of 2

Ik ben blij voor je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:13:38 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61184165
Saffier, wat goed joh!

Vandaag gewoon lekker blijven denken aan die 2 bijna-banen en het ge-emmer van je bijna EX-baas lekker van je af laten glijden. Nog 16 uur en dan hoef je daarna nooit meer iets met ze!
***
pi_61184955
Saffier, heb je toch nog wat geslapen? Of heb je de hele nacht liggen nadenken en afwegen over die 2 banen . Wel gaaf zeg dat het zo positief eruit ziet allemaal . Geniet van de voorpret van een nieuwe baan!

Wij zijn gisteren even bij schoonouders geweest, toch wel een hele trip. Maar ze gaan van het weekend voor 3 wkn op vakantie en we wilden toch nog even langs.
Ik moet zeggen dat het me steeds wat beter lukt om daar te zijn en misschien heeft mn opmerking vorige keer wel geholpen. Want ze bleef maar "zeuren" (zo kwam het op mij over) om logeren. En ik heb vorige keer gezegd dat ze daar mee op moest houden, want dat ik nog helemaal zover niet ben. Ze heeft het er niet een keer over gehad en dat maakte het voor mij ook wat ontspannener.
Ik snap hun enthousiasme, maar ze zullen het eerst nog maar even moeten doen met bezoekjes met ons erbij. Dat logeren daar hebben we het nog wel eens over, als die kleine groter is en ik wat meer aan het idee gewend ben (hopelijk ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61189136
Sjeen; ik wissel het erg af met voeden, sochtends op bed zittend of liggend, overdag wisselend; of op bed of beneden, en 's avonds op de bank, tv kijken of gewoon naar amber kijken of achter de computer.
En soms gebeurd het dat ik tussendoor opsta (deur open doen voor papa ofzow) en dan gewoon verder kan voeden al lopende.


simmu; ik zou gewoon duidelijk zijn van wat jezelf wel of niet wil; en het voor jezelf ook duidelijk proberen te krijgen. Want soms krijg ik ook het gevoel als ik je replies lees dat het een soort van machtsstrijd is; dat jij wilt bepalen wat er in jou huis gebeurd. Het kan zijn dat dat terecht is, dat de ouders/schoonouders net even teveel gebied nog innemen in jullie leven doordat ze jullie slecht los kunnen laten of als volwassene kunnen beschouwen. Of dat het een soort van afzetten is, om te waarborgen dat ze niet teveel op jullie terrein komen, zonder dat het echt zo heel erg nodig is.
Ik zou het dus voor jezelf duidelijk proberen te krijgen van wat je wel wil en niet wil; en als je dat voor jezelf duidelijk hebt kun je het denk ook duidelijker overbrengen naar de familie, en zal het ook meer rust geven.

Soms zijn die relaties gewoon moeilijk; en ook over jaloezie bij opa's en oma's heb ik toevallig van de week een stukje gelezen, vaak ligt daaraan de grondslag dat de relatie tussen ouders en grootouders ook wellicht al wat problematisch is geweest.

Hier mogen opa en oma zo naar binnen lopen, mijn vader is helemaal overdonderd door zijn kleindochter, ik voel dat hij diezelfde liefde heeft voor Amber als dat ie voor mij vroeger had. En nu kan hij genieten zonder de problemen binnen het gezin die er vroeger waren, en dat gun ik hem van harte! Voor m'n stiefmoeder hetzelfde, beide hebben voor moeilijke dingen gestaan als ouder door een problematische relatie met de andere ouders, die nu buiten beeld zijn, en nu samen hebben ze een happy leventje en een goede basis, en nu dus de kans echt te genieten van zo'n opgroeiend klein meisje! Dat vind ik iets heel moois om met ze te kunnen delen!
Andere opa en oma wonen net even te ver helaas, en daar ligt helaas ook een stukje jaloezie (ook omdat ze niet zoveel te besteden hebben als mijn ouders, wat ik stompzinnig vind om jaloers over te worden maargoed, het draait uiteindelijk om liefde en affectie, en de andere jaloezie ook niet nodig, want vooral mijn stiefmoeder is erg begaan met mijn schoonmoeder dat ze amber wat vaker moet zien).

Ik heb zelf ook een slechte relatie met mijn vader en stiefmoeder gehad een tijdje, zelf een tijd geen contact gehad met m'n stiefmoeder tot m'n 18e. Maar door aan beiden zijden zelf verder te leren in het leven zeg maar, en toegevelijk naar elkaar te zijn is het nu uitgegroeid tot een relatie waar ik nooit op had kunnen hopen.

Mijn stiefmoeder denkt ook weleens anders over bijv het voeden of wat; maar dan merk ik dat zij ook een beetje onzeker is; alles is weer nieuw en moet weer wennen; en ik ga dan op mijn gevoel als moeder af en vertrouw daarop en laat me niet afleiden door dat zij van vroeger andere dingen heeft geleerd. Bijv dat ik op behoefte voed ipv op de klok. Dingen waren vroeger ook anders, en ik kan er me aan irriteren dat zij er een vraagteken bij kan zetten; of ik kan uitleggen hoe ik het doe zonder een enkele irritatie maar met begrip dat iemand anders er anders over kan denken of het anders geleerd heeft.
Dat zijn 2 keuzes; die ieder een hele verschillende uitwerking kunnen hebben.

Ik hoop iig dat het bij jullie op den duur net zo zal groeien naar een betere relatie; dat voelt zoveel fijner en is voor alle partijen zoveel fijner; vooral voor jullie kleintje!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:18:47 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61192163
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:20 schreef Llewella het volgende:

...

Ik heb zelf ook een slechte relatie met mijn vader en stiefmoeder gehad een tijdje, zelf een tijd geen contact gehad met m'n stiefmoeder tot m'n 18e. Maar door aan beiden zijden zelf verder te leren in het leven zeg maar, en toegevelijk naar elkaar te zijn is het nu uitgegroeid tot een relatie waar ik nooit op had kunnen hopen.

...
Wat mooi geschreven en wat fijn voor je/jullie!
Word ik helemaal warm van!

Psjoe, zit een beetje in een emotionele achtbaan nu:
- Vandaag exit-gesprek gehad op werk,
- maandag nieuw werk, heel anders, doodeng hoe dat bevalt, dus. echt terug ricting mn studie, waar ik juist eerder afscheid van had genomen
- morgen is eli jarig,
- net terug uit knokke,
- stress dat psychologie-studie weer begint in september, twee avonden per week, hoe doe ik dat met eli en kdv en alles (kan wel brengen, maar dan ben ik ook weer later op kantoor, en als ik eerder wegmoet van kantoor om naar de uni te gaan is ook zo'n fijn begin van je carriere bij een nieuw bedrijf)
- we hebben nog geen taart
- we hebben nog geen slingers
- ik heb mijn studieboekennog niet gekocht

urg.
ben maar fotootjes van de vakantie gaan uitzoeken en verhaaltjes typen voor mn weblog.
dan komt de was...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61193714
Davinia .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:28:15 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61203521
Nijna ik heb wonderwel kunnen slapen afgelopen nacht, hopelijk vannacht ook weer Wonen je schoonouders ver weg?
Ik neig naar gesprek 1.... geloof ik..... Morgen bel ik even naar nr 1 om te horen hoe of wat, zij kan mij nl helemaal niet bereiken morgen Ik moest ook wat opsturen, kan ik meteen vragen of het is aangekomen
Oeh, Davinia wat veel! Alles in hapklare brokken opdelen dankan je het beter overzien, voor alles komt een oplossing, succes
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61211805
Saffier, het is 2 uur rijden naar mn schoonouders. Niet heel dichtbij, maar ook niet onoverkomelijk ver weg.
Wat fijn dat je lekker hebt geslapen, afgelopen nacht ook? Spannend allemaal hoor .

Davinia, van harte met je grote vent!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61213462
's morgens wakker worden, voeden, Leander in bed leggen (meteen in diepe slaap), douchen, speentjes en kolf uitkoken...

Dit is tof

* freecell is optimistisch
Misschien ook wel doordat hij vanacht pas na 5 uur weer kwam en ik dus heerlijk 4 uur achter elkaar heb kunnen pitten.
pi_61213559
oeh freecell..dat zijn héérlijke ochtenden he ?!
lekker joh !
pi_61222252
hee Freecel, wat lekker, je klinkt wel alsof je op een babyblauwe wolk zit
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:11:43 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61226550
Freecell, dat klinkt goed!! Nu hopen dat die hielprik vals alarm is!

Nijna, dank Hoe bevalt het thuismoederen je eigenlijk?

Verjaardag is leuk (so far, iig) toen we vanochtend binnenkwamen, zingend, heb ik ff hard gejankt, maar daarna was t prima
Leuke kadootjes en zo, semi-vrolijk kind (halve gebit komt door zo ongeveer ), prima
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61228504
Davinia, het thuismoederen bevalt wel tot nu toe .
Ach, Eli toch, halve gebit wat doorkomt op je verjaardag, wat een timing. Hopelijk heb je wel een leuke verjaardag verder!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61288979
Uitslag hielprik in orde

Papa en mama van Leander blij
pi_61289094
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:39 schreef freecell het volgende:
Uitslag hielprik in orde

Papa en mama van Leander blij
Fijn!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61290844
Echt fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 14:18:11 #115
43556 miss_dynastie
pi_61291460
Wat fijn
pi_61291711
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:39 schreef freecell het volgende:
Uitslag hielprik in orde

Papa en mama van Leander blij
Topper!!
pi_61291873
O dat zal een hele opluchting zijn in huize Freecell!

Geniet maar lekker verder dan van je kleine krummeltje
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 1 september 2008 @ 19:32:41 #118
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61299993
Wat fijn freecell Nu kan je weer onbezorgd verder genieten
pi_61301363
Wheh!
Ik doe nog even een jompel met jullie mee hoor
Het is echt zo lekker om te weten dat het kleine hummeltje gewoon gezond is!

(al is zijn mama nu vooral heel moe omdat Leander vanacht besloot mij geen slaap te geven )
  Jubileum moderator maandag 1 september 2008 @ 20:23:26 #120
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61301721
Yeah goed nieuws! Fijn Freecell
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61302451
Wat ik trouwens wel lastig vind..
Omdat Leander niet helemaal goed warm blijft is het beleid hier op het moment (op advies van zowel de wijkverpleegkundige, de kraamzorg als de verloskundige) om Leander in zijn bedje te hebben met een kruik of bij papa of mama op schoot en niet bij anderen. Hij blijft het beste warm als hij zo min mogelijk van schoot verkast.

Nu heeft kraambezoek nogal neiging dat niet te begrijpen Hebben we het net uitgelegd: "jamaar ík mag hem toch wel even vasthouden?" En dat is dan niet één persoon, maar een heleboel mensen

En nee, dat mag dus niet, maar ik voel me elke keer weer zo'n bitch... Vooral omdat het de eerste dagen nog wel mocht, omdat we pas na een paar dagen doorhadden dat hij zijn temperatuur niet goed vasthield.
pi_61304198
Freecell, het is goed hoor dat je voor je kindje kiest
Ze kunnen hem nog lang genoeg even vasthouden
en als ze naar hem willen kijken kan dat ook als Leander bij
papa of mama op de arm is, of lekker in zijn wieg ligt.

Andere kant snap ik je wel, de visite komt nou eenmaal voor Leander, maar zijn welzijn gaat voor alles.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61304613
Freecell, je hoeft je geen bitch te voelen. De visite vind het misschien niet leuk, maar ze kunnen hem ook bekijken als hij bij jullie zit of in zn wieg ligt.
Als je bij iedereen die zegt: "jamaar ìk...." en uitzondering maakt blijf je alsnog met je kleine man omzeulen. Jullie kind, jullie keuze en daar moeten ze het maar mee doen! Het gaat om je kleine man hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 september 2008 @ 22:21:43 #124
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61306620
Voor Leander

Voor het bezoek

[ Bericht 2% gewijzigd door PM-girl op 01-09-2008 22:37:35 (verkeerde smiley) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61307298
Freecell wat fijn dat de hielprik goed was! Poeh dat moet een zucht van opluchting hebben gegeven bij jullie.

en dat van het warm houden en bezoek die dat niet begrijpt, herkenbaar hoor zeker het gevoel erbij.
Maar houd je pootje stijf, over een tijdje kan er nog genoeg gehaffelt worden.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:36:10 #126
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61311127
Freecell, misschien helpt het als je Leander in de doek doet tijdens het bezoek? Het valt mij op dat ik, wanneer ik Marlien in de doek heb, hooguit een opmerking krijg van dat ze het jammer vinden dat ze Marlien niet even kunnen vasthouden. Maar verder geen gevraag dus. Ik vind zo'n opmerking negeren gemakkelijker dan 'nee' zeggen op een vraag. En uitleg geven kan natuurlijk in beide gevallen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:03:52 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61313942
Wat 'stom' zeg... dat ze dat niet begrijpen...
Sasha heeft 2 weken lang alleen maar bij mij of F. op schoot gezeten, vanwege het gebroken sleutelbeentje en iedereen begreep dat volkomen. Je wil toch gewoon het beste voor zo'n kleintje!

De tip van Grijs vind ik wel een slimme, in een doek.
***
pi_61313983
Freecell, wat fijn dat de hielprik nu goed was!!
Maar wel vervelend van het bezoek.. Maar kies vooral voor je kleintje, je hoeft je echt niet naar te voelen, omdat jij het beste doet voor Leander..
pi_61314265
* LovelyLady geeft wat van Koen zijn warmte aan Leander.
Koen is een erg "warm kindje" Een ander zou zo zeggen: Heeft hij verhoging of heeft hij koorts. (gister ook nog op het CB.
pi_61314348
Freecell, fijn te horen dat de hielprik oke was! Je zit wel even goed in de rats als ze dat opnieuw moeten doen zeg...

Ik was er even weinig: mijn beide ouders zijn afgelopen week geopereerd. Mijn vader zit al een jaar in ziekenhuis/revalidatiecentrum na een arbeidsongeval en mijn moeder had afgelopen week een schouderoperatie en mag die nu 6 weken niet belasten. In zulke gevallen ben ik de mantelzorger en ze wonen nou niet bepaald om de doek.

* moe is *
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:38:20 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61314495
Webkim, dat lijkt me inderdaad zwaar! Je hebt geen broer of zus die ook bijspringt?
Jouw vader had toch al eerder hartklachten? Is het daar nu goed mee?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61314842
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:38 schreef PM-girl het volgende:
Webkim, dat lijkt me inderdaad zwaar! Je hebt geen broer of zus die ook bijspringt?
Jouw vader had toch al eerder hartklachten? Is het daar nu goed mee?

Nee, dat was m'n moeder. Maar dat is onder controle allemaal, gelukkig.
Eigenlijk kom ik er pas nu m'n ouders wat ouder worden achter hoe vervelend het kan zijn om enig kind te zijn.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61314866
Waren hier niet ook een paar moeders die weer begonnen zijn met een opleiding?
Hoe gaat het daarmee?
* LovelyLady denkt er over om ook weer te gaan studeren... maar twijfelt nogal

ervaringen mogen ook via pm
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:07:42 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61314969
Tjee Webkim, dat is idd even aanpoten dan voor jou...
***
pi_61314981
In de doek is een goed idee
Dank jullie!

Webkim: lijkt me behoorlijk pittig En dan ook nog allebei tegelijk!
pi_61315497
Webkim, heftig allebei tegelijk in de lappenmand

LL, heb je ook concreet iets op het oog? Ik zit er wel eens over te denken, maar ik weet niet of ik eraan durf te beginnen. Ik ben ook wel iemand die volkomen in de stress kan schieten als ik het idee heb dat het moeilijk of lastig wordt en dan het liefst wil stoppen... haha. Werkt ook niet echt .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61319100
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:33 schreef Nijna het volgende:
Webkim, heftig allebei tegelijk in de lappenmand

LL, heb je ook concreet iets op het oog? Ik zit er wel eens over te denken, maar ik weet niet of ik eraan durf te beginnen. Ik ben ook wel iemand die volkomen in de stress kan schieten als ik het idee heb dat het moeilijk of lastig wordt en dan het liefst wil stoppen... haha. Werkt ook niet echt .
Ja hier wel iets op het oog, maar dat speelt al een aantal jaar. SPW (richting kinderopvang) Ik ben nu zelf werkzaam als gastouder, maar dat is het toch niet helemaal. De toekomst is nogal "onzeker" te noemen. Maar opvang is wel nodig.
Het lastige ervan is dat ik niet weet waar te beginnen. BOL of BBL (allemaal nieuw voor mij) Doe ik een thuisstudie ala NTI/LOI of ga ik gewoon fulltime naar school.
Kom ik makkelijk aan een stageplek? Het is tegenwoordig al moeilijk om als 28-jarige een baan te vinden. Kom ik na mijn opleiding wel makkelijk aan een baan? Allemaal kleine dingetjes die door mijn hoofd spoken.
En vooral, kan ik het aan, zo'n opleiding. Kan ik de discipline weer opbrengen nu ik 2 kids heb.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:45:38 #138
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61319668
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nee, dat was m'n moeder. Maar dat is onder controle allemaal, gelukkig.
Eigenlijk kom ik er pas nu m'n ouders wat ouder worden achter hoe vervelend het kan zijn om enig kind te zijn.
Dan komt inderdaad alles bij jou te liggen. Praktisch, maar ook het emotionele deel.
Sterkte en succes in elk geval!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61319799
Sterkte webkim, lijkt me heel zwaar!

Wij zijn gisteren op het KDV wezen kijken, leuk, vreemd en aan de andere kant helemaal niet fijn
We hebben afgesproken dat Lotte over 2 weken een ochtendje gaat komen. Zelf ga ik pas over ongeveer 6 weken aan het werk...verleng het verlof nog wat langer.
De bedoeling is dat Lotte dan tot die tijd al wel naar het KDV gaat zodat ik die 2 dagen ook even echt kan bijkomen, opruimen en andere dingen kan doen..
Maar nu kijk ik er echt nog heel erg tegen op
Zal vast wel beter worden!
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:58:05 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61319980
Webkim heel veel sterkte...

LL, moeilijke keuze. Ik denk dat ik zelf voor de LOI-versie zou gaan, omdat je dan je tijd meer zelf kunt indelen. Weet niet of jouw gastouderbureau ook samenwerkt met het KDV (zoals hier), maar dan zou je ook al zo een stageplek kunnen regelen. En de behoefte aan opvang is alleen maar groeiend dus zeker een goede optie qua opleiding, lijkt me.

Mrien, het blijft moeilijk om je kleintje weg te brengen omdat je gaat werken. Ik vond het ook niet fijn (en vind het zelfs na 5 jaar nog steeds niet leuk), maar ja....het went.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:28:27 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_61320692
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nee, dat was m'n moeder. Maar dat is onder controle allemaal, gelukkig.
Eigenlijk kom ik er pas nu m'n ouders wat ouder worden achter hoe vervelend het kan zijn om enig kind te zijn.
Ik begrijp precies wat je bedoelt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61320791
LL, ik heb SPW kinderopvang gedaan via het LOI. Ik vond het niet moeilijk, maar miste wel de stok achter de deur die je op school wat meer hebt. Een stageplek was zo geregeld en als je mazzel hebt kan je misschien wel betaald stage lopen en blijven werken (heb ik om me heen ook al gehoord, ging dan wel om een KDV). Ik ben uiteindelijk via vrijwilligerswerk aan een betaalde baan op de psz gekomen. Helaas dus nu ff werkloos, maar goed.

Mrien, ik zag er heel erg tegenop om Mirte naar het KDV te brengen en het is me erg meegevallen. Het voelde wel raar, vooral toen ik zelf nog even thuis was. Maar het hielp wel dat ik merkte dat ze het er goed naar haar zin had. Ik had verwacht dat ik er veel moeite mee zou hebben, maar omdat het gewoon wel goed voelde daar op de groep ging ik zelf niet met een naar gevoel weg. Spannend hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61326147
Mrien ik heb donderdag intake op het KDV en ze gaat vanaf 19 september 1 dag per week om te oefenen. Ik zie er ook erg tegenop, hoop dat t uiteindelijk meevalt.
pi_61326375
Ik ga dit jaar ook weer een opleiding doen Heb 2 jaar geleden een management opleiding gedaan en ga nu basisopleiding coachen doen.

Jeetje, Webkim, das ook niet mis.....gaat alles wel goed met je ouders ? Operaties allemaal goed gegaan ?

En je kind ophalen van het KDV is het allerleukste dat bestaat ! Misschien verzacht dat de pijn ivm het brengen...
pi_61326424
Webkim: dat lijkt me erg zwaar, vooral aangezien je zelf ook een kleintje hebt...sterkte!
Overigens heb je dat niet alleen als je enig kind bent hoor. Ik ken veel gevallen van mensen met meerdere kinderen waarbij de zorg toch altijd op 1 en hetzelfde kind terecht komt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61326840
Toen lief van de week durfde te zeggen "als ze straks naar het KDV gaat" sprongen bij mij de tranen al in mijn ogen haha.... terwijl ik echt gek van op mijn baan, ik heb er ook alle vertrouwen in dat ik er straks weer met plezier naar toe ga. Als het goed is gaat Jasja vanaf 3 november, ik moet ze morgen maar eens bellen hoe het staat met de beschikbaarheid want voorlopig is de status voor alle dagen (aangevraagd van ma t/m do) 'wachtlijst'. Ze staat bij 2 KDV's ingeschreven maar 1 heeft toch wel onze duidelijke voorkeur.

Over studies: in september ben ik begonnen met Nima Marketingcommunicatie B maar al die maanden veel te weinig aan gedaan (achtereenvolgens last van extreme vermoeidheid tijdens ICSI-poging, vermoeidheid tijdens zwangerschap en algehele zwangerschapsdementie) en dus ook geen examen gedaan in mei. Idee is nu om dat in januari te doen. Iedereen riep: dat gaat je niet lukken en ik begin zelf ook een beetje te twijfelen . Vooralsnog komt er gewoon niks van en juist als ik net weer begonnen ben met werken lijkt het me ook lastig, dan ben je zo bezig een nieuw ritme te pakken. We moeten maar even zien, wil het op zich wel graag doen. Het kan ook weer in juni maar ben bang dat van uitstel afstel gaat komen, de stof (heb de afgelopen maanden wel alle bijeenkomsten gevolgd) zakt ook steeds verder weg,

O ja, de kwestie kindje wel/niet bij een ander: ik geloof dat ik voorlopig zo min mogelijk anderen een flesje laat geven. Mijn ouders en tante waren er vandaag en mijn tante heeft een fles gegeven en mijn vader in. Jasja heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing, je moet echt zorgen dat ze goed haar mond open heeft als de speen erin gaat, anders zit haar tong dubbel en drinkt ze niet goed. Ik hoorde bij allebei dat ze meer lucht meezoog dan normaal. weer niet zo goed hoe dat kwam. Het lukt mijn vader ook niet om haar goed te laten boeren. Nadat ze wegwaren allebei een paar uurtjes geslapen en daarna ging ik haar verschonen. Ineens heeft ze allemaal slijm in haar mond, is echt in ademnood en vergeet ook adem te halen, echt een beetje beangstigend. Met overeind houden, kloppen en nagel in haar voetje (tip die ik in het ziekenhuis krijg als ze ergens 'in blijven hangen') kwam het weer goed. Daarna aangekleed en vervolgens hoor ik persgeluiden gggrrr... even gewacht en dus weer verschoond en toe gebeurde hetzelfde. Zorgen dat mijn kind niet stikt leek me urgenter dan zorgen dat er geen poep overal terecht komt dus nadat ze weer rustig adem haalde zaten wel haar kleren + mijn kleren + aankleedkussen onder de poep maar goed...
Ik weet natuurlijk niet of ze dat slijm niet had gehad als ik zelf de fles had gegeven maar mijn gevoel zegt dat ik het beter even zelf kan doen.

Opa & oma zijn de komende weken op vakantie (hoewel met tranen in mijn moeders ogen bij het weggaan) dus het probleem lost zichzelf op, ik hoef ze het niet te verbieden want dan breek ik waarschijnlijk acuut hun hart.
Ik heb trouwens wel tegen mijn vader gezegd dat hij echt wat rustiger met haar moet doen, hij heeft haar op schoot en wisselt haar dan elke minuut van houding, trekt haar omhoog aan haar handjes, is vreselijk druk aan het praten.. ik geloof dat hij denkt dat ze 2 jaar is ipv nog geen 4 weken .
Ik vind het lastig, ze vinden het helemaal fantastisch maar ik merk dat ik er echt als een kloek bij staan en bij veel dingen toch denk 'dat doe ik zelf anders'. Het is even zoeken naar de balans tussen er niets van zeggen omdat het niet slechter is wat zij doen, maar gewoon anders, en er wel wat van zeggen omdat het me gewoon echt niet bevalt.
pi_61326894
Oeps wat een lap tekst!

Webkim, vergeet ik jou sterkte te wensen en een te geven, het lijkt me inderdaad zwaar als je de taken met niemand kan delen. Dat ze niet om de hoek wonen en jij Thomas hebt maakt het allemaal niet makkelijker...
pi_61328808
Madelieve, ik heb in het begin echt bijna alles zelf gedaan. Ook gezegd dat ik er nog niet aan toe was om het uit handen te geven (het geven van een fles bijvoorbeeld), ik had er al moeite mee als ze bij iemand anders op schoot "moest".
Wat zal je geschrokken zijn met dat slijm...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:01:42 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61330686
Oeh Madelieve, wat een nare toestand vanmiddag zeg! Heel eng lijkt me!
En qua kloeken, je bent écht niet de enige hoor! Als je je er niet lekker bij voelt, gewoon zeggen (maar dat deed je eigenlijk al he?!).

Webkim, succes met mantelzorgen. Hopelijk gaat het snel beter met je ouders.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:23:34 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61331443
Tjee webkim dat lijkt me heftig. Ten eerste de zorg maar daarnaast de omschakeling dat jij voor je ouders moet zorgen ipv andersom. Sterkte!

Madelieve, lekker kloeken hoor, nu kan je nog.

Met deze moeder gaat het bergopwaarts. Ik zit lekker in mijn vel. De pijn wordt steeds minder en ik word niet meer zo moe wakker. Dat is zo'n fijn gevoel. Ik ben nu langzaam mijn conditie aan het opbouwen. Vanavond zelfs voor het eerst gesport Sinds vorige week ben ik ook weer wat aan het werken. Dat is nog wel pittig hoor, ik kan me nog maar slecht concentreren. Wat maakt het me blij dat het zo gaat.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')