maandag 25 augustus 2008 @ 10:44:31 #1
17205 Profesor
I have a dream!
pi_61104994
bio-ethanol. Wie dit tankt krijgt tevens een vermogensboost van 10 procent.
Maar kun je dit ongestraft doen (zonder motor schade)

Ik geloof dat de huidige benzine aan de pomp voor 5-10% bestaat uit bio-ethanol, kun dit mengen tot bijvoorbeeld 80%?
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_61105568
Ten eerste: In Nederland wordt (bijna) geen bio-ethanol aan de benzine toegevoegd. Er zit wel maximaal 15% MTBE (Niet Bio) in, ook gebruikt om de octanen op te waarderen.

Ten tweede: Ik zou het niet aanraden 80% Ethanol te tanken, daar is het te schraal voor. Misschien kun je met 30% nog wel wegkomen. Ik denk wel dt je wat meer olie gaat verbruiken.

Waar wil je het trouwens vandaan halen? Ik ken niet zo veel plekken waar je bio-ethanol weg kan krijgen.
Een boek zegt meer dan duizend woorden.
pi_61105589
Is dat groter dan het verschil tussen euro 95 en 98?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
DroogDok | ROTTERDAM
pi_61105685
Bij dat soort hoge percentages moet je een compleet andere instellng van je carburatie/brandstof-inspuiting hebben, want anders heb je veel minder vermogen. Je moet namelijk een veel groter volume ethanol in je motor zien te krijgen dan benzine, voor hetzelfde vermogen. Dat betekent mogelijk zelfs dat je andere leidingen en carburatoren/injectoren nodig hebt.
You can't do that here !
pi_61105784
Aan meer vermogen is het verschil denk ik niet zo groot, het grote verschil tussen euro 95 en 98 is de dichtheid, euro 98 is zwaarder.
Met ethanol (dichtheid 0.79) kun je de dichtheid wel wat hoger maken (euro 95 heeft dichtheid van 0.74) en dus meer vermogen creeren.
Een boek zegt meer dan duizend woorden.
pi_61108397
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:17 schreef Sandert het volgende:
Aan meer vermogen is het verschil denk ik niet zo groot, het grote verschil tussen euro 95 en 98 is de dichtheid, euro 98 is zwaarder.
Met ethanol (dichtheid 0.79) kun je de dichtheid wel wat hoger maken (euro 95 heeft dichtheid van 0.74) en dus meer vermogen creeren.
Alcohol heeft wel een iets hogere dichtheid, maar de energie-opbrengst met liter is minder dan van benzine.
You can't do that here !
pi_61120202
Vermogen verlies ja.
Wij hebben destijds een Duratec blokje (wat in de BRL rijd) op Bio Ethanol laten lopen op de vermogen bank.
Je moet het veel rijker laten lopen om wat effect waar te nemen..
Ik heb nu ca. 40L bioethanol in de schuur staan.. evt intresse..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:36:02 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61203732
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:09 schreef Sandert het volgende:
Ten tweede: Ik zou het niet aanraden 80% Ethanol te tanken, daar is het te schraal voor.
Dat dus, anders krijgt je benzinepomp geen smering. Alcohol ontvet. Vuistregel is om niet meer dan 10 à 15% bij te mengen. Tenzij je een auto hebt (bepaalde Volvo's dacht ik) die er op aangepast zijn, die kunnen zo'n 85% hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_61239432
Kijk nou, een goede inhoudelijke thread.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_61248288
of je neemt een Volvo prijs per liter is iets hoger en verbruik is iets hoger vermogen ook wel iets ja
pi_61359514
Je kunt je auto laten na rusten voor gebruik op bio ethanol. Maar volgens mij is saab de enigste (ik weet dit bijna zeker) die vermogenstoename heeft bij tanken bio ethanol. Tip als je dit besluit te doen. Laat ombouw doen in duitsland en sla daar dan ook voorraad in. Is nl stuk goedkoper dan in ons eigen belasting paradijs
pi_61359900
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:36 schreef Dober_Freak het volgende:
Je kunt je auto laten na rusten voor gebruik op bio ethanol. Maar volgens mij is saab de enigste (ik weet dit bijna zeker) die vermogenstoename heeft bij tanken bio ethanol. Tip als je dit besluit te doen. Laat ombouw doen in duitsland en sla daar dan ook voorraad in. Is nl stuk goedkoper dan in ons eigen belasting paradijs
en o.a. de Koenigsegg CCX-R..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_61361005
En ehmm,, waneer wordt je TT eens aangepast..??

Ik dacht dat ie ondertussen wel opgevallen was.
Quote van Tjabbo:
pi_61361205
Als ik wil gaan rijden op bio-ethanol (E85)

Dan moet ik toch aardig wat aanpassen, ECU moet aangepast worden, grotere injectoren, brandstofleidingen e.d.

maar wel "gratis" vermogenswinst en tis goedkoper
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_61361800
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:20 schreef raulbouli het volgende:
Als ik wil gaan rijden op bio-ethanol (E85)

Dan moet ik toch aardig wat aanpassen, ECU moet aangepast worden, grotere injectoren, brandstofleidingen e.d.

maar wel "gratis" vermogenswinst en tis goedkoper
Met alleen Injectoren en ECU heb je dus geen vermogen winst..
Met hetzelfde setup heb je nogsteeds @ Benzine meer vermogen
Quote van Tjabbo:

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')