abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:07:54 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_60990390
Als ik mijn laptop via een HDMI kabeltje op mijn TV zet, komt het beeld wel door, maar het geluid niet.
Als ik goed gelezen heb moet er door een HDMI kabel echter wel geluid gaan. Wat houdt mijn tv tegen om het geluid uit te zenden?

Specificaties:
->TV is van sony, een bravia (type weet ik niet)
->Laptop draait op ubuntu. Werkt prima en geeft ook gewoon geluid uit de speakertjes.

Iemand hier ervaring mee?
pi_60990573
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:07 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik mijn laptop via een HDMI kabeltje op mijn TV zet, komt het beeld wel door, maar het geluid niet.
Als ik goed gelezen heb moet er door een HDMI kabel echter wel geluid gaan. Wat houdt mijn tv tegen om het geluid uit te zenden?

Specificaties:
->TV is van sony, een bravia (type weet ik niet)
->Laptop draait op ubuntu. Werkt prima en geeft ook gewoon geluid uit de speakertjes.

Iemand hier ervaring mee?
Heeft de laptop zelf ook een HDMI aansluiting of gebruik je een DVI naar HDMI kabeltje? In dat laatste geval geeft de kabel zeker geen geluid door. En zelfs met een HDMI aansluiting is er geen enkele garantie dat je laptop (digitaal) geluid doorgeeft via HDMI. Raadpleeg de handleiding van de laptop.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:18:40 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_60990721
in windows moet ik wanneer ik ook het geluid via de HDMI wil verzenden dit aangeven in apparaat beheer




ik denk dat dat voor HDMI ook geld
pi_60990726
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:07 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik mijn laptop via een HDMI kabeltje op mijn TV zet, komt het beeld wel door, maar het geluid niet.
Als ik goed gelezen heb moet er door een HDMI kabel echter wel geluid gaan. Wat houdt mijn tv tegen om het geluid uit te zenden?

Specificaties:
->TV is van sony, een bravia (type weet ik niet)
->Laptop draait op ubuntu. Werkt prima en geeft ook gewoon geluid uit de speakertjes.

Iemand hier ervaring mee?
Als je een ATI Radion kaart (HD series) hebt met hdmi-uitgang hebt, dan kun je aangeven dat je de geluidsoutput van de videokaart (HDMI dus) wil gebruiken. Kun je als het goed is instellen als je rechtsklikt op het luidspreker-icoontje in de systray en dan afspeelapparaten kiest. (dan krijg je het scherm wat in de vorige post is afgebeeld)
pi_77387366
ok, ondanks dat er al 515 dagen al niet gepost is (en ik geen zin heb om hier een nieuwe voor aan het maken) mij probleem:
Ik heb een asus X66IC-JX082V laptop, en een philips ambilight van een jaar of twee oud. Nu wil ik een film via HDMI afspelen op de tv. Beeld is geen enkel probleem, plug-and-play.
Maar geluid.
De NVIDIA HDMI Out geeft aan dat er geluid afspeeld, maar ik hoor niks.(vergelijkbaar met het tweede plaatje van het_biertje)
Wat voor instelling is het dan?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:48:33 #6
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77388705
Dit kan niet waar zijn, dat dit topic nu wordt gekicked.
WTF.
Ik zit net (5 minuten geleden) mijn laptop aan de tv te hangen.

wtf!

pi_77390263
Ok, maar jij hebt wel geluid?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_100388848
Wel weer erg lang gelden maar toch even een kick. Ik heb mijn nieuwe panasonic plasma P42GT30 via een hdmi kabel van de action aangesloten op mijn laptop. Eerst had ik ook geen geluid dat heb ik verholpen via de tips hier. Maar nu hapert mijn geluid wanneer ik de film full screen zet op mijn laptop.

Het is een Dell laptop van een 8 maanden oud dus daar kan het niet aan liggen volgens mij. Het beeld werkt top. Alleen heel af en toe heb ik ff 1 of 2 seconden geen geluid. En dat heb ik bij meerdere films. Dit heb ik niet wanneer ik ze gewoon op mijn laptop afspeel.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:01:28 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_100396313
De leeftijd van je laptop zegt niks over de prestaties van de laptop. Als jij een budget laptop hebt kan het best zijn dat er te weinig rekenkracht inzit om HD films fulltime screen te laten zien.
So we just called him Fred
pi_100401925
Het is geen budget laptop. Ik heb nu alleen niet de specs hierbij de hand. Maar op mijn laptop werkt het full screen wel en het beeld gaat wel heel soepel op mijn tv. Alleen het geluid is gewoon 1 a 2 seconden stil heel af en toe.
pi_100402178
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:10 schreef Stansfield het volgende:
Het is geen budget laptop. Ik heb nu alleen niet de specs hierbij de hand. Maar op mijn laptop werkt het full screen wel en het beeld gaat wel heel soepel op mijn tv. Alleen het geluid is gewoon 1 a 2 seconden stil heel af en toe.
Post het type laptop (staat er meestal wel op aan de buitenkant). (2e muisknop deze computer -> eigenschappen) staat ook best veel info :).
Redacted
pi_100406980
Het is een Dell studio 1558, intel core I5 CPU M 450 2,4 GHZ
4 GB RAM geheugen, 64 bitsbesturingssysteem windows 7. DAar kan het toch niet aan liggen lijkt me dan.
pi_100424023
Denk eerder dat het aan de kabel ligt. Als je toevallig een andere kabel hebt liggen zou je dat eens kunnen proberen.
pi_100424294
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:06 schreef Daeron het volgende:
Denk eerder dat het aan de kabel ligt. Als je toevallig een andere kabel hebt liggen zou je dat eens kunnen proberen.
Ik heb het getest met de kabel van de action en met een kabel die ik bij mijn digitale tv setupbox heb gekregen. En bij beide kabels had ik goed beeld maar haperend geluid. Ik heb het wel van hetzelfde download bestand (met meerdere afleveringen) getest. Zou het ook nog daar aan kunnen liggen?
pi_100506719
Ik heb het gisteravond even getest met een andere film en daar had ik het niet. Dus opgelost.
pi_100564939
Het werkt toch niet. Ik heb het net weer even getest met wat verschillende films en series. En hij hapert gewoon in het geluid bij bijna alles wanneer ik hem op full screen zet. Als ik de film afspeel op een klein scherm werkt alles wel goed.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
pi_100565952
Nieuwste drivers als geīnstalleerd staan? Het kan ook gewoon aan de geluidsoplossing in je laptop liggen. Een laptop hoeft niet snel te zijn voor HD. De gemiddelde dual core van een jaar of vier geleden speelt met gemak HD films af.
pi_100586383
Ik heb het al gevonden. Met een VLC player werkt het wel top.
pi_100593688
Dan was het dus toch een hardwarematige beperking. VLC heeft de mogelijkheid om middels softwarematige aanpassingen toch bepaalde tekortkomingen te compenseren. Een andere tip in dit opzicht is Daum Potplayer.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_100594368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:27 schreef Kenju het volgende:
Dan was het dus toch een hardwarematige beperking. VLC heeft de mogelijkheid om middels softwarematige aanpassingen toch bepaalde tekortkomingen te compenseren. Een andere tip in dit opzicht is Daum Potplayer.
Kraam eens ff geen onzin uit ofzo.

Wss was het gewoon een codec probleem. VLC heeft een flinke lading codecs ingebakken. Mogelijk is dat je vorige media player een rotte codec gebruikte.
pi_100595912
Welke codecs zou ik moeten downloaden zodat het ook gewoon in windows media speler werkt?
pi_100596344
Waarom wil je perse WMP gebruiken? VLC is imho een veel betere video player.

Maar als je dat perse wil, ik heb zelf een tijd lang k-lite codec pack gebruikt, maar weet niet of die nog goed is. Zit een flinke lading codecs in. Wel eerst even je oude codec pack verwijderen, mist je die geinstalleerd had natuurlijk.
pi_100600015
Ik vind al die wirwar van video spelers altijd irritant. Heb je quicktime, WMP en VLC. Maar dan gebruik ik VLC wel als standaard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')