abonnement Unibet Coolblue
pi_60965997
Ik weet niet zeker of dit topic hier wel past, maar ik zie wel vaker medische vragen hier in LIF, dus bij deze:


  • Sinds een paar maanden geleden krijg ik om de paar dagen (erg onregelmatig, soms een paar keer per dag, soms zo'n 2-3 weken helemaal niets) een of andere trilling o.i.d., het voelt i.i.g aan alsof het trilt, maar het trilt niet echt. Alleen beweegt er onder de huid precies wat (misschien zit er een beestje onder )

    Dit komt vooral voor op mijn bovenarm, hand, kuit of dij, maar laatst ook een keer ergens onder mijn ribben. Het duurt meestal niet echt lang, zo'n 5-20 seconden.
    Een oorzaak heb ik er niet echt voor gevonden. Ik probeer er op te letten wat ik allemaal heb gedaan etc. wanneer ik er één krijg, maar ik heb daar nog niet echt iets uit kunnen concluderen.

    Het is ook niet echt storend, ik heb geen beperkingen met bewegingen ofzo hierdoor, maar ik ben toch benieuwd wat dit is.


  • Misschien dat het ook relevant kan zijn. (of misschien niet, en dan stel ik hierbij vraag 2)

    Ik krijg soms ook zeer korte (1sec of minder) kippevelachtige rillingen op mijn bovenrug/schouders waarbij mijn bovenlichaam even een beetje heviger trilt.

    Zo'n rillingen zijn natuurlijk normaal, alleen is hier ook geen schijnbare oorzaak voor. Normaal gebeurt dit als je bv. kou hebt of erg zenuwachtig bent etc., maar bij mij gebeurt het precies erg willekeurig.

    Maargoed, ik denk dat dit misschien normaal kan zijn bij sommige mensen.


  • Een video hiervan heb ik nog niet kunnen opnemen, door de onregelmatigheid en korte duur, maar ik zal eens proberen een camera bij de hand te houden
  •   dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:15:15 #2
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_60966094
    Vermoeide spieren die een reactie geven.
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:15:27 #3
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_60966104
    Punt 1 is herkenbaar Ik heb er ook wel eens last van, geen idee wat het is. Meestal bovenbeen of buik bij mij. best apart wel
    pi_60966172
    I feel kinda Locrian today
    pi_60966576
    quote:
    Dit lijkt er erg veel op, ik ben er haast zeker van dat ik dit bedoel.

    Nu heb je me alleen wel bang gemaakt, aangezien ik op Wikipedia Amyotrofe laterale sclerose ben tegengekomen. Ik krijg ook vaak krampen in de kuit, dus dat maakt het nog erger.

    De kans dat ik dit heb ligt erg laag, maar toch Is het normaal dat deze zo'n 2-3 keer per week kunnen voorkomen?
    Ik sport nogal veel de laatste tijd en eet vaak niet genoeg, zou dit een verklaring kunnen zijn?
    pi_60966690
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:30 schreef Amadeo het volgende:
    Ik sport nogal veel de laatste tijd en eet vaak niet genoeg, zou dit een verklaring kunnen zijn?
    Ik heb het ALTIJD na het sporten, dus ik denk dat dat een 'ja' is.
    I feel kinda Locrian today
    pi_60966803
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:35 schreef starla het volgende:

    [..]

    Ik heb het ALTIJD na het sporten, dus ik denk dat dat een 'ja' is.
    Wat als jij gewoon leidt aan ALS

    Maargoed, ik probeer het gewoon te vergeten en zien wat er gebeurt. Als ik zie dat m'n spieren wat zwakker zorden en dit vaker optreedt, kan ik misschien eens naar een dokter gaan
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:43:05 #8
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_60966967
    Lees dit maar eens

    Spiertrillingen!
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_60967031
    veel water drinken ... en blijf van koffie , cola, redbull e.d. af
    It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
    pi_60967214
    Genoeg slaap krijgen zordt precies ook aangeraden.

    Tjah ik slaap vaak weinig, aangezien ik gewoon niet in slaap kan vallen. In de ochtend ben ik dan helemaal slaperig en drink ik wat koffie. Ook heb ik vaak weinig appetijt en eet ik dan weinig, waardoor ik misschien essentiële vitaminen, magnesium etc. mis?
    Misschien een gezondere levensstijl proberen.


    Ik heb alleen zo'n beetje hetzelfde als de TS in dat andere topic dat Henk postte. Telkens als ik iets abnormaals aan m'n lichaam merk, ga ik even googlen en kom ik op verschrikkelijke, ongeneesbare of dodelijke ziektes, waarna ik natuurlijk een paar weken of zelfs maanden erg ongerust ben en elke dag stress heb. Is het eindelijk een beetje voorbij, dan vind ik weer iets nieuws en heb ik weer stress.

    Zo krijg ik ook geen rust
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:22:47 #11
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_60968070
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:53 schreef Amadeo het volgende:
    Genoeg slaap krijgen zordt precies ook aangeraden.

    Tjah ik slaap vaak weinig, aangezien ik gewoon niet in slaap kan vallen. In de ochtend ben ik dan helemaal slaperig en drink ik wat koffie. Ook heb ik vaak weinig appetijt en eet ik dan weinig, waardoor ik misschien essentiële vitaminen, magnesium etc. mis?
    Misschien een gezondere levensstijl proberen.


    Ik heb alleen zo'n beetje hetzelfde als de TS in dat andere topic dat Henk postte. Telkens als ik iets abnormaals aan m'n lichaam merk, ga ik even googlen en kom ik op verschrikkelijke, ongeneesbare of dodelijke ziektes, waarna ik natuurlijk een paar weken of zelfs maanden erg ongerust ben en elke dag stress heb. Is het eindelijk een beetje voorbij, dan vind ik weer iets nieuws en heb ik weer stress.

    Zo krijg ik ook geen rust
    Ik was de TS
    Ik ben ervoor naar de ggz geweest ook wel Riagg genoemd.
    Bij mij kwam het voort uit het verleden, heb een wantrouwingsschema in mijn hoofd zitten en dat pas ik bij alles toe.
    Dus ook bij mijn eigen lichaam, dokters enz.
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_60968410
    Ik heb hier ook last van, heel vreemd is het, en op geheel willekeurige momenten. Ik merk het eigenlijk alleen maar wanneer ik in bed lig of echt stil zit.

    Het heeft in ieder geval niets te maken met ALS. Ik heb deze 'trillingkjes' al jaren en als ik ALS had zou ik nu al niet meer kunnen staan.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:52:23 #13
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_60968827
    Het wordt dus ook Benign Fasiculation Syndrome genoemd.
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_61018457
    ik heb het de laatste tijd dat er een spiertje (peesje) samentrekt in mijn duim. ik doe dat niet eens bewust en daarom is het irritant.
    ik denk zelf dat vermoeidheid is. (ik slaap vaak heel slecht en rust daarom niet uit )
    Follow your heart and your dreams won't be far behind
    Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
    pi_61264908
    De laatste maanden ontzettend veel last van spiertrillingen in mijn bovenbenen, kuiten en bovenarmen.
    Dit heb ik voornamelijk als ik lig en rustig op een stoel ga zitten.
    De dokter noemt het een spierontlading???
    Het lijkt erop alsof ik dezelfde symptomen heb als Xeanor.
    Maar ik word er een beetje knettergek van.
    Ik heb ook de hele story van Henk-B gelezen.
    Hoe is het nu met jou ( want je hebt het toch al een paar jaar )?
      zondag 31 augustus 2008 @ 14:38:22 #16
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_61265162
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 14:25 schreef Mister-G het volgende:
    De laatste maanden ontzettend veel last van spiertrillingen in mijn bovenbenen, kuiten en bovenarmen.
    Dit heb ik voornamelijk als ik lig en rustig op een stoel ga zitten.
    De dokter noemt het een spierontlading???
    Het lijkt erop alsof ik dezelfde symptomen heb als Xeanor.
    Maar ik word er een beetje knettergek van.
    Ik heb ook de hele story van Henk-B gelezen.
    Hoe is het nu met jou ( want je hebt het toch al een paar jaar )?
    Yep!
    Het gaat goed met me, heb nog steeds spiertrillingen, maar ik kan je verzekeren als je er minder op gaat letten worden ze ook minder. ( of je merkt ze natuurlijk minder op)
    In het begin had ik nooit gedacht dat ik ze zou kunnen negeren en dat ik er echt gek van zou worden.

    Waar je ook zou kunnen kijken is hier : http://www.nextination.com/aboutbfs/

    Onder het kopje message forums kom je bij een forum waar iedereen dit heeft.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_61283837
    Henk-B

    Heb nog een vraagje.
    Ik lees dat magnesium en b12 kan helpen bij de vermindering van de spiertrillingen?
    Heb jij hier ervaring mee? Of heb jij misschien andere suggesties om de spiertrillingen te verminderen?

    Mister-G
      maandag 1 september 2008 @ 10:52:43 #18
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_61286253
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 08:06 schreef Mister-G het volgende:
    Henk-B

    Heb nog een vraagje.
    Ik lees dat magnesium en b12 kan helpen bij de vermindering van de spiertrillingen?
    Heb jij hier ervaring mee? Of heb jij misschien andere suggesties om de spiertrillingen te verminderen?

    Mister-G

    Enige wat ik je mee kan geven is er niet te veel op letten.
    De rest werkt naar mijn idee niet en zijn vaak een soort placebo's.
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_61932966
    Henk-B,

    Probeer je advies op te volgen om er niet aan te denken maar het lukt me maar moeilijk.
    Ik heb een zittend beroep en krijg nu weer spiertrillingen op mijn voorhoofd en op mijn voet.
    Balen, balen en nog eens balen.

    Mister-G
    pi_87110635
    Ik heb deze fasciculaties al zo'n 1jaar en 7 a 8 maanden. dus op naar de 2 jaar

    had 2 jaar gelede last van soort cramp in men been. nuja dit ging weg plots 6 maand later
    had ik dus ichiasis. test laten doen oke heb dus een grote hernia. was toen erna ook ziek dus dokter gaf me medicatie had een enorme bronchitis. voor enorm lange tijd maar vermoede dat het vanzelf ging weggaan.
    deze deed dat niet. ook vond die dokter men bloeddruk veel te hoog gaf me onmiddelijk zanidip mee.

    nam dit denk de dag zelf nog de eerstre spiertrilling in men linkerarm. ik dacht dat het door de pilletjes was sinds erbij stond dat zanidip je extra gevoeliger kan maken. ze waren niet zo frequent toch niet dat ik (zelf besef van had) had ze wel altijd maar zeker niet constant dat ik ze merkte. nu jaar en half verder.
    liet ik EMG doen voor mijn zenuw die gekneld zit in men rug.

    sprak dan ook over de fasciculaties en hij zei dat deze in 90% goedaardig zijn.
    EMG late doen in de extremiteiten handen benen voeten en bovenarmen volledig normale EMG had toen die dat zelf geen fasciculaties.

    hoewel ik die nacht enorme nachtmerries had van wat ik op internet had gelezen over ALS
    men fasciculaties waren die nacht eerder myklodiëen of hoe noem je ze dus fasciculaties waar de arm of een lid mee bewogen wordt.

    Sinds dan hebk pas gemerkt hoeveel fasciculaties ik heb vooral in men kuitspieren bovelichaam is minder ferquent maar kan overal gebeuren gaat meestal van plaats tot plaats. vooral de plaats dat in rust is tijdens zitten in 90° = zenuwrust voor benen = fasciculaties (meestal toch)

    ik ga zien hoe men "disorder" verloopt ik had al eens 5 - 6 jaar trug last van fasciculaties in het oog constant. had toen men nachtrust aangepakt en na paar maand was deze weg nuja, dit is in heel het lichaam dus zal heel wat anders nodig voor zijn :D en heb ook al gemerkt dat bij angst de fasciculaties verergeren maar dit is niet de bron, men neurochirurg zei dat het ook kan komen omdat ik zenuwachtige persoon ben waardoor men spieren altijd gespannender staan waardoor er er meer melkzuur vrijkomt fzo iets .. nuja, dat kan en dat kan niet want geen enkele neuroloog weet het ! >:)

    kan altijd ALS zijn maar eens dit al zo'n 4 jaar er is zonder andere erge symptomen is de kans klein.
    enorm klein vooral niet in jongere personen sinds dat veel zeldzamer is ben nu zelf 23
    en heb de fasciculaties al van men eind 21 .. nu zijn ze het ergst maar zoals nu. ben ik bezig denk ik er niet aan en ze zijn wel aanwezig maar ze storen niet. wanneer ik op ze ga letten daarintegen..

    is het veel irritanter heb ook eens doorheen deze jaar en half (toen had ik geen angst)

    een enorm zware nacht gehad met rug faciculaties en die TROKKEN HARD. zo erg dat ik er niet van kon slapen was maar 1 x in die jaar en half tijd derna leken ze "bijna weg" tot ik naar de neurochirurg ging natuurlijk die EMG wou doen. waardoor ik over ALS gelezen heb en me in een depresssie gezet hebben; had al klein depressie maar nu :P angstoornis erbij

    Sorry voor men schrijffouten maar hoop dat het jullie beetje kan helpen.

    Allesinds ik las op het PatientslikeME waar dus allemaal mensen met ALS en PLS
    opzitten en er zijn daar van 860 ALS personen 0 tussen 0 - 20. wel 19 tussen 20-30
    maar al de rest zit boven de 30 - 50.

    meest voorkomend is 50-60.

    ook heb ik gemerkt dat bijna 80% van al die mensen na 2 jaar vaak al in een rolstoel zitten.
    of niet meer normaal kunnen stappen. sommige wel maar de ziekte heeft bij de ene tragere effect dan bij de andere. dus die hebben het bevoorbeeld 4 jaar vele zitten dan wel al zeker in een rolstoel. afhankelijk waar deze begonnen is maar. er staan er ook uitzonderingen op met 14 en 17 jaar.

    vaak hebben die mensen hun progressie in die ziekte enorm traag effect vermoed ik of hebben ze misschien PLS, en worden ze diagnose gesteld ALS. sinds de diagnose soms zo moeilijk is.

    maar het meest voorkomende is BFS. benign fasciculations.
    wordt getest door een EMG, om tezien of je spieren nog inorde zijn. zijn deze na lange periodes volledig inorde. is er meestal sprake van BFS. als je er krampen bij hebt BCFS cramp syndrome.

    maar ik zal zeker zijn als ik dit binne jaartje nog heb of paar jaartjes.( kan chronisch zijn)
    ik wel nog eens iets zal posten hierover. heb op internet al vele aantal mense gevonde die dit al 15 jaar etc hebben. die pas na 9 jaar een EMG late doen hebben :9 .

    vele van die mensen zul je niet op de forums zien omdat ze zelf niet meer in de vicieuze cirkel van ALS zulle willen zijn.

    Btw als je er vaak pijnen biij hebt erge kan het ook fybromalergie zijn( volgens mijzelf isdit hetzelfde als BFS) maar daar is mijn vooral een grotere symptoom ik heb ook overal pijnen. ontstekende die net zoals men fasicculaties overal kunnen heengaan. men dokter zei dat het misschien lag aan teveel urinezuur dat ik had. maar toch raar dat die zich net zo verspreiden ?

    heb deze pijnen altijd wel al gehad. in lichtere maten maar net zoals bij de fasciculaties :p zag ik er zelf geen slecht van in :P. dus misschien heb ik wel fybromalergie. wel nog mild dan. want heb gehoord dat dit enorm pijnlijk kan zijn ook.

    oké thats it :D dont be mad for all the crappy shit i put down ^^

    ook weet ik wel dat ik enorm gevoelig ben voor TICS sinds ik als ik kwaad wordt of geirriteerd door iemand dus adrenaline krijg, trekkingen krijg op men voorhoofd. van woede meer heb ook essentieele tremor in men vingers. en trillende handen en armen. al enorm lang heb nooit echt een vast hand gehad.

    en volgens de BFS site zijn mensen met essential tremor in vingers de grootste kanshebbers voor BFS.

    waarom staat er helaas niet bij vermeld :(

    [ Bericht 4% gewijzigd door nicolinoh op 02-10-2010 19:51:02 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')