abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:21:18 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61096350
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:01 schreef janeway het volgende:
+ mooi vakantie plaatje, heel sfeervol
- jammer van die lantaarnpaal voor die ene palm

de mijne
[ afbeelding ]

groot formaat

st palais sur mer, in frankrijk.
+mooi moment en compositie
-lucht zou dramatischer kunnen

Lekker druppelen
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:29:39 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61096627
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:21 schreef Erasmo het volgende:
+mooi moment en compositie
-lucht zou dramatischer kunnen

Lekker druppelen
[ afbeelding ]
+ Op het juiste moment geschoten
- Zie ik daar een schaduw van een fotograaf?

Ik dacht, laat ik eens iets boeiends op de foto zetten

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:53:02 #53
152856 SuperJan65
Is it a bird? Is it a plane?
pi_61097375
quote:
Lekker druppelen
Ik zou de flacon schoonmaakmiddel maar eens lekker laten druppelen
Flickr
Nikon D300
Te koop: Nikon D200 --> ¤550
Nikon AF-S TC-20II --> ¤160
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:09:01 #54
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_61097868
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

+ Op het juiste moment geschoten
- Zie ik daar een schaduw van een fotograaf?

Ik dacht, laat ik eens iets boeiends op de foto zetten

[ afbeelding ]
+ scherptediepte
+ belichting
+ ondergrond niet te druk, wel leuk.
+ duidelijke foto voor bijv. een catalogus
- schaduwen misschien net iets te hard
- sfeerloze productfoto, ik zou hem iig niet inlijsten en ophangen

  zondag 24 augustus 2008 @ 23:50:08 #55
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61099161
MonoSynth:
+Moment, uitsnede.
-Ik heb geen 3D bril? vind die mix groen/rood licht niet lekker uitkomen
-Te weinig scherpte.

Niet m'n mooiste van vandaag, maar ik moest m'n nieuwe speeltje nog even uitproberen:



Canon EOS 350D + 1 macro tussenring + мир-1в 2,8/37 (Mir-1B) (M42)
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:58:46 #56
123757 Vieze_Freddy
ok vieze freddy is aandeburt
pi_61115979
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:21 schreef Erasmo het volgende:


Lekker druppelen
[ afbeelding ]
+ Mooie timing
- Beetje bewerken had geen kwaad gekunt:)

Wat voor een lens heb je gebruikt?
Het plaatje zou mooier zijn als bijv al het chroom smetteloos zou zijn, of was de huidige staat juist je doel?
Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:13:27 #57
123757 Vieze_Freddy
ok vieze freddy is aandeburt
pi_61124031
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:50 schreef kvdv het volgende:

Niet m'n mooiste van vandaag, maar ik moest m'n nieuwe speeltje nog even uitproberen:

[ afbeelding ]

Canon EOS 350D + 1 macro tussenring + мир-1в 2,8/37 (Mir-1B) (M42)
+ strakke prent
- jammer van dat krasje

nog een plaatje:)

of voor het plaatje in het groot
Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek
pi_61126460
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:09 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

+ scherptediepte
+ belichting
+ ondergrond niet te druk, wel leuk.
+ duidelijke foto voor bijv. een catalogus
- schaduwen misschien net iets te hard
- sfeerloze productfoto, ik zou hem iig niet inlijsten en ophangen

[ link | afbeelding ]
quote]Op maandag 25 augustus 2008 14:25 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

- Vooraan staan (1, 3). Of betrek het publiek er in (mosphit, stagedive, overzicht). Het publiek op jouw foto's is storend in de compositie, blijkbaar weet de zanger zijn dynamiek niet op het publiek over te brengen. Dat is normaal bij metalconcerten, weet ik, maar op de foto komt het ongeïnteresseerd over. Daarnaast heeft het publiek geen persoonlijkheid, het zijn storende schouders en hoofden.

- Zorg ervoor dat alle belangrijke elementen onderdeel zijn van de compositie, dus het gevoel wat de kijker moet krijgen versterken of juist contrast bieden. Om even met mijn eigen werk te pochen (zie boven) : mijn foto 2 is rustig maar straalt toch agressie uit (iig als hij in de serie wordt bekeken), mijn foto 6 laat een ingetogen gitarist (die heel technisch bezig was) zien wat in schril contrast staat met de houding van de andere bandleden, waardoor de ingetogenheid wordt benadrukt, maar ook de agressie. Alhoewel ik niet helemaal tevreden ben met de foto, ergens krijg ik ook weer het gevoel dat de andere bandleden een onderonsje hebben.

- Krappere crops zodat ongeïnteresseerd ogende bandleden de beoogde sfeer niet verprutsen (1, 4)

- Men wil personen zien, geen gezichtloze poppetjes (1, 4). Het verbergen van het gezicht is bij 3 dan wel weer leuk omdat dat het duistere karakter van de boze metal meneer versterkt. Daarnaast, als toeschouwer kijk je in principe door de microfoon (en microfoonstandaarden e.d.) heen, de camera doet dat niet.
- Met een zwarte achtergrond is het heel eenvoudig om storende elementen weg te croppen of weg te clonen. Zoals foto 2. Die heeft potentie, alleen is hij te donker, is de witbalans te rood en vind ik de lamp (en de gele stip links) storend.

- Ga op in de muziek, als je weet dat de band helemaal los gaat bij het refrein, stel dan van te voren de camera helemaal in, leef mee met de muziek, componeer een shot en wacht rustig af totdat het juiste moment zich aandient

- Oordoppen. Goede oordoppen. Vlak voor de speakers kun je vaak leuke foto's maken. Zonder oordoppen zie je die plekken niet eens omdat lawaai pijn doet en daardoor afschrikt. En sowieso loop ik geen punkhollen binnen zonder mijn AlpinePro's.

Schiet altijd RAW, voor zover je cam het ondersteunt. En gebruik een lichtsterke 50mm lens. Desnoods een p-draad adapter en voor een knaak een Praktica met standaardlens bij de Kringloop halen.

Je foto's?
1: dynamiek ontbreekt, publiek op de voorgrond.
2: potentie, zie boven. Misschien wat meer rust nemen en wachten op een beter moment, ik krijg het gevoel dat ze te veel met de techniek bezig is en niet opgaat in haar muziek.
3: goede compositie alhoewel de knie iets te veel de aandacht trekt. Agressie van de zanger wordt niet gereflecteerd door de bassist, dat is jammer.
4: leuk dat hij precies je camera inkeek, maar dat maakt foto's niet direct goed. Het zijn wel de foto's die het moeilijkste zijn om weg te gooien of voor jezelf te houden, althans dat vind ik zelf. Tenzij het van die posers zijn die expres gaan poseren. Dan maak ik quasi-geïnteresseerd een foto, duimpje omhoog, hij blij, ik verwijder de foto.
[/quote]


Pas het eens toe op je eigen fotografie....

Je kan dit misschien flauw vinden , en dat mag
Maar je post zelf een foto in de mooiste van vandaag.... die wel zo brak is dat hij niet eens op je camera had mogen staan!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:14:15 #59
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_61127801
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:24 schreef prupke het volgende:

[..]

Pas het eens toe op je eigen fotografie....

Je kan dit misschien flauw vinden , en dat mag
Maar je post zelf een foto in de mooiste van vandaag.... die wel zo brak is dat hij niet eens op je camera had mogen staan!

Graag specifiekere feedback...

Zelf vind ik de foto wel goed (anders had ik hem hier niet gepost), puur technisch mankeert er misschien het één en ander aan (overbelicht voorhoofd, kleuren), maar het verwoordt precies het gevoel wat ik bij die show kreeg. Een krijsende zanger in een punkhol, daar hoort m.i. geen ragscherpe goed uitgelichte foto bij. [edit]Chaotisch en energiek, dat was het gevoel wat ik had bij de band, dat is het gevoel wat ik in deze foto probeerde te leggen. Ik vind dat hij op de foto net zo hard en intens schreeuwt als op het podium. Als je daar niet van houdt, prima, je bent niet de enige, anders zou de zaal wel uitverkocht zijn geweest. Laatst heb ik foto's gemaakt op Flevo (christelijk popfestival), ja, dan is bij de meeste bands ragscherp, goed uitgelicht en duidelijk wel de regel, omdat het bij de sfeer en de stijl past, èn omdat de meeste mensen koppies willen kijken, hun favoriete artiesten willen zien.[/edit]

Maar goed, misschien verder in het concertfotografie-topic om het hier een beetje schoon te houden?

[ Bericht 21% gewijzigd door MonoSynth op 26-08-2008 00:21:55 ]
pi_61128037
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:14 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Graag specifiekere feedback...

Zelf vind ik de foto wel goed (anders had ik hem hier niet gepost), puur technisch mankeert er misschien het één en ander aan (overbelicht voorhoofd, kleuren), maar het verwoordt precies het gevoel wat ik bij die show kreeg. Een krijsende zanger in een punkhol, daar hoort m.i. geen ragscherpe goed uitgelichte foto bij.

Maar goed, misschien verder in het concertfotografie-topic om het hier een beetje schoon te houden?
Dat mag hier gewoon
hier heb jij de foto geplaatst.

De foto zegt niets ... heeft niets....
het is gewoon geen goede foto... imo
specifieke FB : er had iets scherp mogen zijn , sorry maar het is gewoon een baggerfoto, en meer kan ik er niet over zeggen.

Ik vind het al knap dat degene die na je reageerd 1 punt kan bedenken wat positief is....


maar mijn grote benieuwdheid is : wat vind jij zo goed aan die foto?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:24:56 #61
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_61128087
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:22 schreef prupke het volgende:

[..]

Dat mag hier gewoon
hier heb jij de foto geplaatst.

De foto zegt niets ... heeft niets....
het is gewoon geen goede foto... imo
specifieke FB : er had iets scherp mogen zijn , sorry maar het is gewoon een baggerfoto, en meer kan ik er niet over zeggen.

Ik vind het al knap dat degene die na je reageerd 1 punt kan bedenken wat positief is....


maar mijn grote benieuwdheid is : wat vind jij zo goed aan die foto?
Net een edit gedaan terwijl jij aan het reageren was, dus ik herhaal hem hier ff:

Chaotisch en energiek, dat was het gevoel wat ik had bij de band, dat is het gevoel wat ik in deze foto probeerde te leggen. Ik vind dat hij op de foto net zo hard en intens schreeuwt als op het podium. Als je daar niet van houdt, prima, je bent niet de enige, anders zou de zaal wel uitverkocht zijn geweest. Laatst heb ik foto's gemaakt op Flevo (christelijk popfestival), ja, dan is bij de meeste bands ragscherp, goed uitgelicht en duidelijk wel de regel, omdat het bij de sfeer en de stijl past, èn omdat de meeste mensen koppies willen kijken, hun favoriete artiesten willen zien.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:31:43 #62
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61128245
@monosynth:
Ik vind de foto ook niet echt sprekend, ook niet na je eigen idee erbij te hebben gelezen. Chaos/energie kan ik er niet echt uithalen, daarvoor is de foto te centraal gericht op 1 persoon en bovendien zie ik geen dynamiek maar pure bewegingsonscherpte.

Naar mijn smaak is dit een mooier voorbeeld van chaos en energie tijdens een optreden.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_61128427
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:24 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Net een edit gedaan terwijl jij aan het reageren was, dus ik herhaal hem hier ff:

Chaotisch en energiek, dat was het gevoel wat ik had bij de band, dat is het gevoel wat ik in deze foto probeerde te leggen. Ik vind dat hij op de foto net zo hard en intens schreeuwt als op het podium. Als je daar niet van houdt, prima, je bent niet de enige, anders zou de zaal wel uitverkocht zijn geweest. Laatst heb ik foto's gemaakt op Flevo (christelijk popfestival), ja, dan is bij de meeste bands ragscherp, goed uitgelicht en duidelijk wel de regel, omdat het bij de sfeer en de stijl past, èn omdat de meeste mensen koppies willen kijken, hun favoriete artiesten willen zien.
je probeerde iets vast te leggen....
imo is het totaal niet gelukt.

lees de reactie en bekijk de foto van kvdv.....
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:06:22 #64
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_61128810
Hmm... Wat ik tof vind aan de foto is dat het juist de mond en de mic zijn die wel scherp zijn terwijl de rest onscherp is door de beweging. Het is zo'n zaaltje die je met 1/30s op f/2 met ISO1600 moet nemen zonder te hoeven flitsen. Mijn aversie tegen flitsen begint gelukkig af te nemen, vroeger deed ik het nooit wat resulteerde in series waar ik nu niet eens meer naar wil kijken, tegenwoordig zet ik het ding af en toe aan, met wisselend succes. Als zangers voor het podium, dus buiten het licht gaan staan dan moet je wel wat. Deze vind ik zelf wel geslaagd:



Maar goed, ik ben nog steeds tevreden met de foto die ik hier postte. Het enige wat ik misschien aan zou passen zijn de kleuren, maar als ik daar mee aan het klooien ga kom ik ook niet veel verder. Te groen, te blauw, te rood, zwart/wit krijg ik het contrast er niet in, enzovoorts. Ik moet wel zeggen dat ik 'veiligere' foto's had om hier te posten, foto's die technisch wel helemaal in orde waren. Ik heb deze foto hier met opzet gepost om te kijken of het gevoel overkwam. Bij jullie niet, helaas. Ik ga niet in een kramp mijn volgende show fotograferen, dat heb ik te lang gedaan en dat resulteerde in foto's waar ik zelf geen gevoel bij had...
pi_61131302
Waarom word er zo op monosyth gezeken met slechte feedback?
pi_61131426
*En dan bedoel ik slechte kritiek, niet zozeer negatieve...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:20:03 #67
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61131455
Klaar met de discussie nu, dit staat in de weg van waar het topic voor bedoeld is. Een beetje heen en weer gepraat is OK, maar dit begint wel heel erg te overheersen.

Laatste foto waar een beoordeling van moet komen is die van Vieze_Freddy.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:01:16 #68
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61138091
+ krijg er een zomers gevoel bij
+ compositie
- beetjes saai
- zou wat meer contrast in mogen.

pi_61146052
Leuke vrolijke foto, en goed scherp.
MIschien leuker als een van de twee met de groene trui een andere kleur trui aan had gehad?

Metro Barcelona
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:14 #70
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61151008
@firewirecable:
+ hele mooie straatplaat!
+ z/w toning, contrast, compositie (tl balk precies boven dat mensje is erg tof)
- Jammer dat hij digitaal geschoten is, had er graag een mooie z/w korrel overheen gezien.

Mijne (lelijk kan ook mooi zijn ):

Canon EOS30 + lens (geen idee welke) op overdatum Kodak VR 400 kleurenfilm (wel bewerkt )
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:25:38 #71
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61152493
+Lelijk kan zeker mooi zijn
+De symmetrie in deze plaat doet het goed.
+Je ziet op de foto wat het water doet met de bakstenen en planten.
-Ik vind de groene plantjes iets te groen.

Mijnes, op het graf van Cor van Hout lag dit bloemstuk van een jaartje of 5 oud.


[ Bericht 4% gewijzigd door tonja op 26-08-2008 22:35:51 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:54:33 #72
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61158985
Tonja

+ mooie compo
+ het contrast tussen leven en dood ( de nog mooi gekleurde blaadjes naast de dode bloemen)
-jammer dat je het graf zelf niet ziet, was denk ik ook wel mooi geweest.

pi_61170617
+ Mooie kleuren
+ Prachtige compositie/orginele
- Sorry maar ik weet echt niks. Misschien dat ergens ene bloemblaadje overbelicht is. Ik vind het niet storend genoeg om dat echt een minpunt te geven.

Cupid shot me..
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:34:11 #74
123757 Vieze_Freddy
ok vieze freddy is aandeburt
pi_61171816
@KD-fotografie:
+Mooie kleueren combi
+geweldige ondergrond
-Het lijkt als of de achtergrond (te veel) met blur bewerkt is

@Maaiks:
+Leuke kleuren speling
- onderwerp iets te donker


of voor groot
Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek
pi_61171870
wat voor vogel is dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')