abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:54:58 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60769848
quote:
Geheim EU rapport wil DNA en cameratoezicht met VS delen

Onbemande vliegtuigjes, DNA-materiaal, camerabeelden en nog veel meer informatie moet de Europese Unie met de Verenigde Staten delen om 'vrijheid', 'veiligheid' en 'gerechtigheid' veilig te stellen, zo staat in een geheim Europees rapport. Het rapport, afkomstig van de Ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie van Duitsland, Frankrijk, Zweden, Portugal, Slovenië en Tsjechië, en stelt een Euro-Atlantische samenwerking voor om terrorisme te bestrijden.

Ook moeten de landen video-surveillance, onbemande vliegtuigjes en anti-terreur centra met elkaar delen. Tevens moet een coördinerend orgaan in Brussel meer macht en mogelijkheden krijgen.

"Europa zal falen"

Het rapport, dat inmiddels aan alle regeringen is uitgedeeld, stelt dat de Europese Unie terrorisme niet zal verslaan tenzij het met Washington samenwerkt. "De EU moet beslissen wat het wil als het gaat om het politieke doel van Euro-Atlantische samenwerking met de Verenigde Staten op het gebied van vrijheid, veiligheid en gerechtigheid."

The Guardian kreeg het rapport te zien en stelt dat de controversiële plannen voor de nodige discussie zullen zorgen. Zo wil de groep dat er een eenheid voor overzeese interventie komt, een soort Europese politie. De overeenkomst zou op z'n laatst in 2014 voltrokken moeten zijn, en bevat het uitwisselen van enorme hoeveelheid persoonsgegevens van Europese burgers en reizigers met de Amerikaanse autoriteiten. De VS eisen al een gedeelte van deze informatie en Duitsland stelt bijvoorbeeld de DNA en biometrische informatie van reizigers beschikbaar.

Om het uitwisselen mogelijk te maken wil men discrepanties in de privacywetgevingen rechttrekken, zodat men de overeenkomst dit of volgend jaar kan sluiten. Opmerkelijk genoeg stuurde de Amerikaanse burgerrechtenbeweging Europese politici vorige maand een brief waarin ze liet weten dat de privacywetgeving van de Verenigde Staten zwak is en haar burgers nauwelijks beschermt en dat er voor niet-Amerikanen helemaal geen bescherming is.

Zoals gezegd willen de auteurs van het rapport een grotere rol voor Sitcen, ook bekend als het Joint Situation Centre. Een schimmige inlichtingendienst in Brussel die zich in eerste instantie bezighield met analyses van buitenlands beleid en crisis, maar zich inmiddels richt op intern veiligheidsbeleid en de bestrijding van terrorisme.
Bron


Een zorgelijke onwikkeling. Waar blijft je privacy?

Straks wordt je compleet doorgelicht voor dat je ergens naar toe mag reizen. Als je richting de USA reist gebeurd dat nu al. Een hele zorgelijke ontwikkeling vind ik.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60770098
Kanker EU.. vieze boutzooi bij hunnie daar
"The quieter you become, the more you are able to hear."
pi_60770277
En gaat het andersom ook gebeuren? Krijgen wij dan ook info over Amerikaanse burgers?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_60770606
muppets
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:24:14 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_60770753
Als goedwillende burger heb je niets te vrezen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_60770838
Gatverdamme, smerig dit.
Maar het was te verwachten.

Straks (Juni 2009) als iedereen z'n vingerafdruk ingeleverd heeft voor z'n identiteitsbewijs, dan worden deze hoogstwaarschijnlijk ook gedeeld.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:29:04 #7
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60770895
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als goedwillende burger heb je niets te vrezen.
Ik mis enige blijk van sarcasme?

OT: Alle westerse overheden worden steeds meer informatiegeil
En het eind van het liedje is dat ze alle "goedwillende burgers" volautomatisch een bon kunnen sturen wanneer je de vuilnisbak te laat van straat haalt, wanneer je vloekt en wanneer je je dagelijkse portie vet overschrijdt, maar dat ze terroristen nog steeds niet kunnen pakken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:29:59 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60770920
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef OldJeller het volgende:
Gatverdamme, smerig dit.
Maar het was te verwachten.

Straks (Juni 2009) als iedereen z'n vingerafdruk ingeleverd heeft voor z'n identiteitsbewijs, dan worden deze hoogstwaarschijnlijk ook gedeeld.

Die kans is heel groot
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:32:06 #9
214589 X7MG
InfraRed X7 Design
pi_60770976
Damn, ben ik ff blij dat mijn rijbewijs tot 2017 geldig is. Tot 2017 geen vingerafdrukken van X7MG in welke database dan ook.
Ik weet alles. Ik weet dus ook wie je bent.
Je echte ik,
Diep van binnen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:42:19 #10
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60771250
Mooie ontwikkeling. Niet erg objectief hoor; de woorden vrijheid, veiligheid en gerechtigheid sarrcastisch te benadrukken.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60771428
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:42 schreef GasTurbine het volgende:
Mooie ontwikkeling. Niet erg objectief hoor; de woorden vrijheid, veiligheid en gerechtigheid sarrcastisch te benadrukken.
Klopt, ze hadden beter doorgestreept kunnen worden, aangezien er diverse rapporten naar buiten zijn gekomen dat b.v. camera's de situatie op straat niet veiliger maken, en dat identiteitskaarten, incluis de biometrische kenmerken, waardeloos zijn in 'de strijd tegen terrorisme' of tegen criminaliteit.
Verder over gerechtigheid en DNA; kinderen die b.v. een snoepje of een andere kleinigheid uit een winkel stelen en aangehouden worden, moeten hun DNA inleveren wat dan voor onbepaalde tijd wordt opgeslagen. Ook als er uiteindelijk enkel een geldboete moet worden betaald of een taakstraf worden uitgevoerd.

Maar het blijft uiteraard: een mooie ontwikkeling..
pi_60774085
Ik krijg bij dit soort berichten steeds weer een dejavu gevoel sinds ik dat beroemde boek 1984 van George Orwell gelezen heb.

Ik begrijp best dat terroristen internationaal opereren, maar om nou gelijk maar allerlei vrijheden en verworvenheden op te geven....neu, dat lijkt me toch echt draconisch....

Gelukkig heb ik geen plannen om naar de vs te gaan (voor vakantie of anderszins).
pi_60778184
Om even de discussie er buiten te houden of terroristen wel of geen reële bedreiging zijn...
Stel nu dat dat wel zo is. De betekenis van terrorisme is het verspreiden van angst onder de bevolking die geterroriseerd wordt. Met al deze maatregelen laat je juist zien dat je bang bent, je geeft dan eigenlijk toe aan terreur.
What Would Goku Do
pi_60778260
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En gaat het andersom ook gebeuren? Krijgen wij dan ook info over Amerikaanse burgers?
Nee
Amerika houdt er namelijk nogal van zn neus in andermans zaken te steken maar verwacht niet dat je andersom die informatie krijgt.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:05:12 #15
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60778398
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:48 schreef OldJeller het volgende:


Klopt, ze hadden beter doorgestreept kunnen worden, aangezien er diverse rapporten naar buiten zijn gekomen dat b.v. camera's de situatie op straat niet veiliger maken, en dat identiteitskaarten, incluis de biometrische kenmerken, waardeloos zijn in 'de strijd tegen terrorisme' of tegen criminaliteit.
Verder over gerechtigheid en DNA; kinderen criminelen die b.v. een snoepje of een andere kleinigheid uit een winkel stelen en aangehouden worden, moeten hun DNA inleveren wat dan voor onbepaalde tijd wordt opgeslagen. Ook als er uiteindelijk enkel een geldboete moet worden betaald of een taakstraf worden uitgevoerd.

Maar het blijft uiteraard: een mooie ontwikkeling..
Er zijn ook rapporten dat het wel veiliger is: wie heeft er nu gelijk?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:06:41 #16
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60778447
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee
Bron?


Tot zover zie ik (in het subjectieve bericht) alleen maar woorden als 'delen'.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60778524
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:06 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Bron?


Tot zover zie ik (in het subjectieve bericht) alleen maar woorden als 'delen'.
Ja het zal wel.
Ik vertrouw Amerika gewoon niet.
pi_60778563
Wij slimme Nederlanders zeiden NEE tegen de EU!
Niet voor niets toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:13:43 #20
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60778662
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja het zal wel.
Ik vertrouw Amerika gewoon niet.
Mja. Als het nu "onze geweldig betrouwbare overheid gaat informatie uitwisselen met het beruchte Amerika" was...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_60778698
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als goedwillende burger heb je niets te vrezen.
Mag ik dan je pincode, BSNnummer, adres en telefoonnummer? Je hebt immers niets te verbergen.
Ik wil alleen weten of je pin op die van mij lijkt, of je ook een grappige BSN nummer hebt, of je in de buurt woont en je telefoonnummer zodat ik nog andere gegevens van je kan opvragen die me nu niet te binnen schieten.
pi_60778788
Ik ben overigens benieuwd wanneer Pakistan, Iran, Irak, Syrie, Sudan, Jemen en soortgelijke landen ook ID plicht gaan instellen. Je weet wel, alle landen waar je juist gezeik van kunt verwachten qua terrorisme.

Oh nee, die doen hier niet aan mee .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:42:32 #23
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60779506
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:15 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Mag ik dan je pincode, BSNnummer, adres en telefoonnummer? Je hebt immers niets te verbergen.
Ik wil alleen weten of je pin op die van mij lijkt, of je ook een grappige BSN nummer hebt, of je in de buurt woont en je telefoonnummer zodat ik nog andere gegevens van je kan opvragen die me nu niet te binnen schieten.
Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Een overheid is niet geïntresseerd in mijn loon, een persoon wel. Sowieso zie ik niet waarom je pincodes moet weggeven, omdat ze je rekening toch wel kunnn leegplunderen als ze het willen.

Adres en telefoonnummer zijn nu ook al bekend bij de staat. Ik snap dus niet wat dat ermee heeft te maken en je BSNnummmer is zelfs door de overheid ZELF gemaakt, voor eigen doeleinden.

Gaat dus weer nergens over, amerikahaat en nijd zitten weer diep geworteld.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:50:19 #24
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60779739
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja het zal wel.
Ik vertrouw Amerika gewoon niet.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60779758
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:42 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Een overheid is niet geïntresseerd in mijn loon, een persoon wel. Sowieso zie ik niet waarom je pincodes moet weggeven, omdat ze je rekening toch wel kunnn leegplunderen als ze het willen.
En of de overheid geinterresseerd is in je loon. Stel je verdient 1850 bruto en opeens staat er ¤ 50.000 op je rekening. Ga er dan maar geheid van uit dat een en ander onderzocht wordt door de FIOD of andere overheidsdienst. Sterker nog, stel je bent een schoonmaker van islamistische komaf en verdeint krap 1200 netto en opeens staat er ¤ 50.000 op je rekening reken maar dat de AIVD/FIOD en eventueel buitenlandse inlichtingdiensten zich schuimbekkend staan af te rukken op die informatie.
quote:
Adres en telefoonnummer zijn nu ook al bekend bij de staat. Ik snap dus niet wat dat ermee heeft te maken en je BSNnummmer is zelfs door de overheid ZELF gemaakt, voor eigen doeleinden.

Gaat dus weer nergens over, amerikahaat en nijd zitten weer diep geworteld.
Als je ECHT niets te verbergen hebt dan kun je dat soort gegevens toch wel aan mij geven? Je weet dat ik er niets mee zal doen, net zoals de overheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')