abonnement Unibet Coolblue
pi_63640106
Goedzo!

Hier zit Merci op knappen, al een week, ik word nu echt vre-se-lijk ongeduldig naar BABY'S!!!!!!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 30 november 2008 @ 15:22:07 #252
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_63644712
oehhhh lieffff babies foto's maken he als ze er zijn

in verloop van dit schooljaar ga ik zelf fokken met begeleiding. ik hoop dat je zelf je diersoort mag uitkiezen dan kies ik de cavia
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_63644925
Whiep



[ Bericht 95% gewijzigd door Lyssa op 30-11-2008 15:47:30 ]
pi_63645918
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:22 schreef LPFAN het volgende:
in verloop van dit schooljaar ga ik zelf fokken met begeleiding. ik hoop dat je zelf je diersoort mag uitkiezen dan kies ik de cavia
Moet dat van school?? Zorg wel dat je heel goed weet wat je doet en vertrouw alsjeblieft niet teveel op de schoolleiding, maar neem advies aan van ervaren caviafokkers. Op school weten ze vaak slecht wat ze doen, ze weten niet wat satijnziekte is, welke rassen en kleuren je op elkaar kunt zetten enz. Ik ben heel erg tegen zulke schoolprojecten als ze verplicht zijn omdat lang niet iedereen met evenveel liefde, kennis en zorg voor de beestjes zal zorgen..... Je kunt je alvast eens aanmelden op een caviafokkersforum zoals www.caviagids.nl om wat vragen te stellen, zodat je weet dat het goed gaat

@Lyssa: Barbabob
I had a signature once. It was awful.
pi_63646391
@ Lyssa, schattige foto!
  zondag 30 november 2008 @ 19:00:24 #256
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_63649199
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Moet dat van school?? Zorg wel dat je heel goed weet wat je doet en vertrouw alsjeblieft niet teveel op de schoolleiding, maar neem advies aan van ervaren caviafokkers. Op school weten ze vaak slecht wat ze doen, ze weten niet wat satijnziekte is, welke rassen en kleuren je op elkaar kunt zetten enz. Ik ben heel erg tegen zulke schoolprojecten als ze verplicht zijn omdat lang niet iedereen met evenveel liefde, kennis en zorg voor de beestjes zal zorgen..... Je kunt je alvast eens aanmelden op een caviafokkersforum zoals www.caviagids.nl om wat vragen te stellen, zodat je weet dat het goed gaat
Ja het is een verplicht vak. Zal daar eens rondkijken. Thnx voor de tip!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_63723659
De baby's van Merci zijn er! Foto's staan hier: http://www.caviastalmila.nl/gallerij/album79 1 beertje (gekleurde toet) en twee zeugjes. het peruufzeugje blijft voorlopig.
I had a signature once. It was awful.
pi_63725873
Dan ook maar even die piepertjes van mij showen..
Froezel (agouti/buff rex) en Plökske (cręme gladhaar).
Mijn caafjes, bijna een jaar oud:

23 februari '08:


26 februari '08:








27 maart '08:


2 april '08:


17 april '08 (slapen in de bedjes):


Recentere foto's heb ik helaas (nog) niet.
Zien ze er niet lief uit??

[ Bericht 0% gewijzigd door frien op 04-12-2008 13:41:13 ]
pi_63726931
Ze zijn lief, maar is het hok niet een beetje klein? Of lijkt dat door de foto's?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 3 december 2008 @ 16:49:52 #260
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_63728723
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:12 schreef zoeperzazke het volgende:
De baby's van Merci zijn er! Foto's staan hier: http://www.caviastalmila.nl/gallerij/album79 1 beertje (gekleurde toet) en twee zeugjes. het peruufzeugje blijft voorlopig.
Ik heb even gekeken en wat een schatjes!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 4 december 2008 @ 11:40:52 #261
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_63750705
Mijn vriend heeft afgelopen week Sjlebby laten vallen Nou ja, hij sprong zelf uit z'n armen. Maakte een aardige smakkerd, want mijn vriend stond gewoon en hij sprong dus van buikhoogte op de grond. Daarna bleef hij heel stil zitten en mijn vriend dacht even dat ie dood was. Beetje geduwt en sla gegeven en toen liep ie weer Hij mocht lekker op het kleed wandelen van hem, mag normaal niet want dat zeiken ze onder Maar hij doet het nog helemaal gelukkig! Niets gebroken ofzo en hij is weer helemaal de oude
To infinity…and beyond!
pi_63753329
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef ivetje het volgende:
Mijn vriend heeft afgelopen week Sjlebby laten vallen Nou ja, hij sprong zelf uit z'n armen. Maakte een aardige smakkerd, want mijn vriend stond gewoon en hij sprong dus van buikhoogte op de grond. Daarna bleef hij heel stil zitten en mijn vriend dacht even dat ie dood was. Beetje geduwt en sla gegeven en toen liep ie weer Hij mocht lekker op het kleed wandelen van hem, mag normaal niet want dat zeiken ze onder Maar hij doet het nog helemaal gelukkig! Niets gebroken ofzo en hij is weer helemaal de oude
Gelukkig maar!

Een van mijn cavia's was van het balkon gesprongen...
Wonder boven wonder had ze niets gebroken.

Geeft wel aan dat cavia's sterke beestjes zijn.
Al maakt het wel uit hoe ze vallen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_63753388
Wel de tandjes gecheckt? Dat is vaak wat het eerste beschadigd raakt bij zo'n val. Maar al shij goed loopt en geen pijn heeft hoef je je geen zorgen te maken om gebroken botjes gelukkig. Pffft, zulke dingen blijven doodeng!!
I had a signature once. It was awful.
pi_63753523
Wat ik me afvraag: als een cavia een pootje breekt, moet de cavia dan ingeslapen worden?

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het slecht genas ofzoiets dergelijks.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_63753831
Het hok is ongeveer 1.50 m x 0.90 m (lengte x breedte) en hoogte ongeveer 70cm.
In de kooi zit een plexiglas plaat van 0.90 m x 0.70 m, dus dat voegt toe aan de oppervlakte. Daar liggen die bedjes ook op.
Naar mijn mening is deze kooi groot genoeg voor 2 cavia's, denk je niet?

Al werd ik laatst verleid door een kooi die dubbel zo groot was met een extra verdieping erbovenop voor 90 euro bij de dierenspeciaalzaak....
Maar ja, waarom iets nieuws kopen als het oude nog goed is? Bovendien is die kooi weer te groot voor de kamer :p
  donderdag 4 december 2008 @ 13:57:07 #266
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_63754368
De tandjes zijn gecheckt en alles zit er nog in Zowiezo at ie ook gewoon goed, dus dat is wel oke.

Frien : Dat hok is wel groot genoeg hoor. Hier heb ik ongeveer 1.40m bij 0.50m ofzo. Daar zitten 3 caafs in hier, dus gaat prima En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een huis gekocht dus de caafs krijgen een stukje gras in de tuin We krijgen 1 mei de sleutel, dus hopelijk lukt het nog voor de zomer echt begint om wat gras te kweken
To infinity…and beyond!
pi_63755027
4ever: gebroken pootjes kunnen gewoon aangroeien, Alleen als er zenuwen beschadigd zijn of wanneer de rug gebroken is wordt het een lastigere situatie.

Frien; dat hok is nooit 90 cm breed, als je kijkt naar de pvc-buis en de grootte van de cavia's is het maximaal 50cm.... Als jou verteld is dat dat hok 1,5 bij 90 is ben je toch best voor de gek gehouden door de dierenwinkel :S Er bestaan trouwens ook geen duna's van 1,5e meter.

Ivertje, gefeliciteerd met je nieuwe huisje!!!!!!!!!! Gewoon een paar grasmatjes kopen, mooier kun je het resultaat niet krijgen en echt heel duur is het niet..... en dan heb je wel in notime mooi gras staan!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:22:09 #268
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_63755091
Thanx Zoeper, denk alleen dat de tuin als laatste aan de beurt komt. Er hoeft verder niet veel te gebeuren, maar goed. Er ligt nu geen gras, dus moeten wel even een stukje kaal maken voor wat gras en dan inderdaad gewoon zo'n rol gras kopen We shall see!!
To infinity…and beyond!
  donderdag 4 december 2008 @ 19:20:19 #269
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_63762590
Pfieuw.. Afgelopen vrijdag een zak Gerty besteld (15kg), bleek de prijs van deze zak van 38 naar 51 euro gegaan zijn. Ook de kleine zakjes zijn behoorlijk duurder geworden

De Cavia's gaan er helaas niet minder van eten, maar 't is wel jammer van de prijsverhoging in ieder geval..
pi_63764386
Wat betreft de prijsstijgingen, alle voer is duurder geworden. Ook goedkopere merken zijn soms 50% in prijs gestegen, ook katten en hondernvoer is gestegen..... Het verhaal van Supreme:
quote:
Door de aanhoudende stijging van de prijs van grondstoffen, is Supreme genoodzaakt een prijsverhoging door te voeren. Brandstofprijzen zijn het afgelopen jaar fors gestegen en de kosten voor het verpakkingsmateriaal ook. De aangekondigde prijsstijging is dus pure noodzaak.

De kostprijs van diervoeders wordt in hoge mate bepaald door de prijs van de grondstoffen.
Deze prijzen zijn het afgelopen jaar ontzettend gestegen. Voor enkele grondstoffen zijn er stijgingen van over de 200%.
Veel voederfabrikanten kopen hun grondstoffen 1x per jaar in. Voor bijvoorbeeld Alfalfa (Luzerne) wordt dat ieder jaar in augustus gedaan. De prijs van Alfalfa ligt dan contractueel vast voor 1 jaar. Mochten er zich in dat jaar prijsdalingen voordoen voor dat product, heeft dat geen effect op de prijs voor de voederfabrikant. Die prijs ligt immers contractueel vast voor 1 jaar.
Brandstofprijzen zijn de laatste weken gedaald, maar ook deze zijn ingecalculeerd op jaarbasis en verwachte dalingen/stijgingen zijn opgenomen.

Voederfabrikanten die gebruik maken van hoogwaardige grondstoffen doen vaak geen concessies wat betreft de samenstelling of de kwaliteit van de door hen gebruikte grondstoffen om zo de kostprijs te drukken. Ook Supreme blijft hoogwaardige producten gebruiken en is dus genoodzaakt een prijsstijging door te voeren. Het voer van Supreme wordt wel duurder, maar de kwaliteit blijft gegarandeerd en de samenstelling blijft hetzelfde.

Er zijn ook diervoederfabrikanten die ervoor hebben gekozen om meerdere malen een kleinere prijsstijging door te voeren. Uiteindelijk blijft de uitkomst hetzelfde en is het voer met zo’n 30-35% in prijs gestegen. Supreme heeft ervoor gekozen om de prijsstijging in 1x door te voeren. Zo weet de consument waar hij/zij aan toe is en wordt men niet elke 6 weken “verrast” met weer een prijsstijging.

Prijsstijgingen worden door de diervoederfabrikant doorberekend aan de groothandels en die berekenen het weer door aan de winkels, die het uiteindelijk doorberekend aan de klant.
Supreme stelt adviesverkoopprijzen vast en de meeste winkels zullen zich aan die prijzen houden. Maar deze prijzen zijn een richtlijn en de winkels zijn niet verplicht zich daar aan te houden. Zo is het dus mogelijk dat prijzen per winkel kunnen afwijken, daar kan Supreme niks aan doen. De prijsstijgingen komen in een tijd waarin al zoveel dingen duurder worden, dat begrijpen we zeker. Maar we hopen ook op uw begrip dat we als bedrijf geen andere keuze hebben dan de prijzen aan te passen aan de stijgende grondstofprijzen.

Helaas zijn er ook altijd voederfabrikanten die proberen een prijsstijging van hun voer te voorkomen door grondstoffen van mindere kwaliteit te gaan gebruiken, en/of door de samenstelling van het voer te veranderen. Het voer van deze fabrikanten wordt niet of nauwelijks duurder, maar de kwaliteit is niet meer gewaarborgd. Veranderingen in de samenstelling van het voer, kunnen o.a. spijsverteringsproblemen veroorzaken.

Supreme staat al jaren garant voor voer met hoogwaardige ingrediënten en een superieure kwaliteit. Dat is ook de filosofie van het bedrijf: alleen de beste kwaliteit is goed genoeg voor uw huisdier! Supreme is er trots op voeding te leveren van zulke hoge kwaliteit en zal dat ook blijven doen.

Per 1 oktober zijn de prijsstijgingen van Supreme voeders officieel doorgevoerd.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:36:11 #271
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63764810
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef ivetje het volgende:
Mijn vriend heeft afgelopen week Sjlebby laten vallen Nou ja, hij sprong zelf uit z'n armen. Maakte een aardige smakkerd, want mijn vriend stond gewoon en hij sprong dus van buikhoogte op de grond. Daarna bleef hij heel stil zitten en mijn vriend dacht even dat ie dood was. Beetje geduwt en sla gegeven en toen liep ie weer Hij mocht lekker op het kleed wandelen van hem, mag normaal niet want dat zeiken ze onder Maar hij doet het nog helemaal gelukkig! Niets gebroken ofzo en hij is weer helemaal de oude
Een van mijn caafs was in zijn onbezonnen periode ook eens uit mijn armen gesprongen van een dikke meter hoogte. Hij landde op zijn zij, en sprintte toen keihard naar beschutting (je kent het wel, zo snel dat ze de eerste 3 seconden niet eens grip krijgen op de vloer ). Daar bleef hij aangeslagen en geschrokken zitten en kon ik hem zo oppakken. Op een blauwe plek na (hij piepte af en toe bij bepaalde bewegingen) heeft ie er niks aan over gehouden. Soms zie ik hem nog eens twijfelen of hij weg moet springen, maar dan bedenkt ie zich toch weer vrij snel

Gelukkig is die van jou ook ongedeerd
pi_63765770
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:20 schreef Sjowhan het volgende:
Pfieuw.. Afgelopen vrijdag een zak Gerty besteld (15kg), bleek de prijs van deze zak van 38 naar 51 euro gegaan zijn. Ook de kleine zakjes zijn behoorlijk duurder geworden

De Cavia's gaan er helaas niet minder van eten, maar 't is wel jammer van de prijsverhoging in ieder geval..
Ik dacht eigenlijk dat de voerstijging pas in januari doorgevoerd werd...

Heb net een zak van 10 kg SS gekocht: 39 euro.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:45:17 #273
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_63769343
Ik haal mijn voer bij de Real in Duitsland in handige kartonnen verpakkingen 1,= per kilo ofzo
Zit exact hetzelfde in als in die dure rommel
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_63778658
Ik vind Gerty altijd van die rommel wat voer betreft. Zitten van die geplette onnatuurlijk kleurige 'bloemetjes' en 'banaantjes' in en nog meer spul dat er niet in thuis hoort. Ik ga altijd voor Cavia Select van Hope Farms. Wel een stuk duurder, maar ik wil het beste voer voor mijn caafjes. Er staat ook op de verpakking geen toegevoegde kleurstoffen enzo... Dus zo natuurlijk mogelijk. Dan maakt voor mij de prijsverhoging niet uit.

Vraag: wat geven jullie vooral aan groenvoer? Wat vinden jullie caafjes het lekkerst?
Hier smullen ze van andijvie, komkommer, wortel en (af en toe) fruit of sla.

Maar ik heb ook gezien dat je een klein grasmatje kan kopen en daarop je eigen gras kan laten groeien. In de kooi leggen, cavia's eten de helft op, en dan weer aan laten groeien. Wij hebben geen grasveld in de tuin, vandaar... Iemand hier ervaring mee?
pi_63779060
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef frien het volgende:
Ik vind Gerty altijd van die rommel wat voer betreft. Zitten van die geplette onnatuurlijk kleurige 'bloemetjes' en 'banaantjes' in en nog meer spul dat er niet in thuis hoort. Ik ga altijd voor Cavia Select van Hope Farms. Wel een stuk duurder, maar ik wil het beste voer voor mijn caafjes. Er staat ook op de verpakking geen toegevoegde kleurstoffen enzo... Dus zo natuurlijk mogelijk. Dan maakt voor mij de prijsverhoging niet uit.

Vraag: wat geven jullie vooral aan groenvoer? Wat vinden jullie caafjes het lekkerst?
Hier smullen ze van andijvie, komkommer, wortel en (af en toe) fruit of sla.
Ik denk niet dat je het over Gerty hebt, het is een van de duurste (en beste) voeren die er is. Hope Farms is een minder geschikt voer omdat het veel blaasproblemen veroorzaakt.Gerty en Science Selective zijn veel beter uitgebalanceerd en zijn twee van de weinige voeren die écht op de behoeftes van een cavia zijn afgestemd. Ik heb sind sik op de Gerty en Science gemengd zit gelukkig geen nieuwe blaaspatiëntjes gehad, dat was met de Kasper wel anders....

Qua groenvoer krijgen ze hier voornamelijk paprika, andijvie, komkommer en witlof. Ik kijk ook wat er in de aanbieding is, soms krijgen ze dan tomaat, een enkele keer boerenkool (maar altijd maar 1 avond en een kleine hoeveelheid ivm gasvorming)
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')