abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_220757
sorry dat ik hier een aparte topic voor open, maar ik zou wel eens willen weten of iemand al een reactie heeft gehad van degene aan wie hij gemaild heeft. Ikzelf heb naar het AD en "Evers staat op" gemaild, maar ik heb nog geen mail terug gekregen.
Je kan hier ook melden waar wel op deze actie wordt ingegaan.
Dit is de enigste die ik heb gezien. http://www.showwereld.nl/nieuws/bb/indexextra.html
Van alles is weer waardeloos

  woensdag 17 november 1999 @ 23:39:00 #2
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_220758
Ik heb gisteravond het stuk van Danny naar Stenders gemaild (Radio 3FM).
Dit stuk is vanmiddag behandeld, er werd verteld dat ze een mailtje van me gekregen hadden en dat ze het allemaal een vreemd verhaal vonden (Giel, ex-fan, las het voor).
Verder ben ik er pas maandag weer, dus laat aub deze topic nog even staan. Ik ben zeer benieuwd hoe het verder gaat en wie het verder oppakt.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 17 november 1999 @ 23:51:00 #3
995 PeteRp
What a decade!
pi_220759
De actie is niet echt opgepakt door de media, vandaag. Terwijl er best een aantal dingen inzaten die aandacht "verdienen". Misschien hebben we het zelf wat te veel opgeklopt door over mensenrechten, gijzeling en "Laat Anouk vrij" te beginnen. De kern was volgens mij het beoogde kijkersbedrog door mensen voor spek en bonen (tegen betaling) te laten stemmen!
Tell the others!
pi_220760
Waarom "pikt" de media dan wel alle andere dingen uit dit forum op, en als het echt belangrijk is niet? Dit vind ik echt raar !
Misschien is het omdat zij zelf wel weten dat het een zooitje is !!!!
Van alles is weer waardeloos

pi_220761
Vergeet niet dat in het land van:
"doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg",
een 'alternatieve BB-site als FOK!' nog steeds als 'op zich al gek' te boek staat.
Het is dan ook 'not done' om als gerespekteerd media-orgaan daaruit te citeren: stel je voor, dat je krant/radio/weekblad/omroep daar mee geïdentificeerd wordt ! Dan ben je toch meteen een makkelijk doelwit voor je concurrenten ? En dan 'lig je er toch uit' in de race om de publieke gunst ? Stel je voor !

Nee - zo'n FOK!Forum daar spiek je gewoon in, haalt er je interessante interview-itempjes uit, maakt het tot het gesprek van de dag met je produktie-collega'tjes, maar openlijk citeren: welnee !

Stel je voor: een rel tussen de Publieke en Commerciële Omroepen creëren ? Dat is toch media-zelfmoord ? Om nog niet te spreken over je persoonlijke carriëre: als het fout loopt wordt je meteen ontslagen om alle sporen uit te wissen. En wie riskeert dat nou - zo'n vette baan van gebakken-lucht-verkopen op de tocht zetten ?

Informatie ? Nooit van gehoord. Ze-aan-'t-kijken/luisteren/lezen-houden, zal je bedoelen. Nou, dat is 'n aparte wetenschap hier in nederland hoor, en die bedrijven we vooral binnenskamers: stel je voor, als dàt bekend wordt, dan werkt het toch niet meer ?
Het grote BB-huis wil wel spottend schrijven over het kleine BB-huis, maar informéren ?
BAH - vies woord !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 18 November 1999).]

pi_220762
De actie op internet heeft toch reactie opgeleverd!! Vanochtend stond dit bericht in DE Spits die toch wel door een aantal mensen gelezen wordt:


"Big Brother Boycot
Internet staat al weken bomvol nieuws, geruchten en roddels over het BBhuis. Maar nu wordt er zelfs actie ondernomen om het bijsturen van de ontwikkelingen in het huis tegen te gaan.
Op www.fokzine.net wordt gesproken van gesjoemel bij de nominatieronde van volgende week donderdag. Volgends de makers van de site is Anouk een uniek aanbod gedaan. Zij mag het huis verlaten bij de nominatieronde in plaats van de persoon die door het publiek wordt weggestemd. Het wordt een zoethoudertje genoemd. Volgens de site kan iedereen stemmen voor zoete koek, maar wel a een gulden per minuut dat weer naar veronica gaat. De twijfels van anouk hebben veronica blijkbaar zoveel kopzorgen gegeven. Om anouk te weerhouden om weg te gaan is haar zus blijkbaar in de dagboekkamer geweest om haar weer moed in te spreken. Is er sprake van mentale chantage? Tot nu toe wil veronica geen uitspraken doen over de geloofwaardigheid van het internet nieuws. Volgens de persvoorlichter is alles wat op de officiele BBsite staat waar en bestemd voor het publiek. De rest van de verhalen dus niet. De kijker kan zelf wel beslissen wat 'ie wel of niet geloofd. Fokzine.net roept in ieder geval iedereen op om niet te stemmentijdens de nominatieronde."


toch opgepikt kijken of dit verder gaat in Nederland. Misschien Paul de Leeuw, Barend en van Dorp?

[Dit bericht is gewijzigd door garp (Datum 18 November 1999).]


pi_220763
quote:
op 11-18-1999 om 05:19 AM schreef Moor het volgende:

Het is dan ook 'not done' om als gerespekteerd media-orgaan daaruit te citeren: stel je voor, dat je krant/radio/weekblad/omroep daar mee geïdentificeerd wordt ! Dan ben je toch meteen een makkelijk doelwit voor je concurrenten ? En dan 'lig je er toch uit' in de race om de publieke gunst ? Stel je voor !


Moor, je hebt vast wel eens gelijk maar nu ben je toch te vroeg met je conclusie.
Want de Volkskrant, toch wel een serieuze krant zou ik zeggen, schreef er een stukje over in 'dag in dag uit'. Stond onder andere in dat veronica als reactie zei dat ze nog niet veel mailtje hadden gekregen. Moeten we dus nog maar wat aan gaan doen dan.
doei, de groeten.

pi_220764
Hier dan het berichtje uit de Volkskrant,Big Brother,van 18 nov.:

Laat Anouk vrij!

De bestorming van het Big Brotherhuis,die studentenverenigingen voor vandaag hadden gepland,is op het laatste moment afgeblazen. Via internet hadden honderden deelnemers zich al aangemeld,toen de initiatiefnemers bekend maakten dat het allemaal een grap was: 'Het leek eerst leuk,maar het ging net iets te ver'.Voor de zekerheid had Veronica het huis al extra beschermd,zodat de bewoners zich ongestoord met hun dagelijkse problemen kunnen bezighouden. Zo staat Anouk nog steeds buiten de groep.Alleen een gesprek met haar zusje kon voorkomen dat zij dinsdag al het huis verliet.
Daarover zeggen de Big Brotherwatchers van internetsite Fokzine: 'Veronica manipuleert Anouk om te blijven. Anouk wil weg,laat haar gaan'.Fokzine roept op Veronica te overspoelen met e-mails met de tekst: 'Laat Anouk vrij!'
De omroep vindt de Anouk-actie onzinnig en zegt nog weinig mailtjes te hebben ontvangen.Voorlichtster K.Bouwknegt: 'Anouk voelt zich niet zo lekker.Wij dachten dat een gesprek met haar zusje haar kon helpen, dus lieten we dat toe'.
Overigens heeft de eeuwige preoccupatie van bewoner Ruud met het thema seks de Rutger Stichting geinspireerd bij haar nieuwe reclamecampagne. 'Denk jij dat Ruud veel van seks weet? Wij weten meer', luidt de slogan.'Het viel ons op dat Ruud de hele tijd met seks bezig is',zegt R.van Andrichem van de Rutgerstichting.'Hij zegt dat hij in het huis elke drie dagen mastuurbeert en dat hij op dag 69 wel weet wat hij gaat doen.Hij is een gefrustreerd karikaturaal figuur,zeker voor zijn leeftijd'.

Well,we all shine on...

pi_220765
bedankt voor het plaatsen van het artikel!!
pi_220766
Hmm Ik kom net bij iemand vandaan die de Alkmaarsche Courant leest (Noord-hollands Dagblad) en ik heb een dagelijkste tv column gelezen die vaak over BB gaat. Uit het blote hoofd een paar citaten ik zal het artikel even proberen te scoren

er stond o.a

Op een internet side die het nog nooit bij het verkeerde eind had wat betreft nominatie (zoiets ongeveer) staat dat Veronica het publiek wil laten stemmen voor 4 gld per gesprek terwijl al vast staat dat Anouk weg wil , maar door Veronica is over gehaald nog even te blijven


Vanavond neem ik het artikel wel even mee dat kan ik er beter uit citeren en ook wie de schrijver is

Groet,

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 18 november 1999 @ 14:38:00 #11
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_220767
Er zijn wel degelijk media die Fokzine als een volwaardige informatiebron beschouwen. De VPRO gids had bij het begin van het programma een groot artikel over BB maar vooral de reactie van Fokzine geplaatst. Op de voorpagina stonf\d zelfs iets in de geest van 'de bespieder bespied'en dat ging dus over Fokzine. Kijken of ze dit voortzetten en met een follow-up komen volgende week!
  donderdag 18 november 1999 @ 18:30:00 #12
995 PeteRp
What a decade!
pi_220768
Waar het in de media om gaat is of er bewijzen zijn voor aantijgingen. Die discussie speelt hier op het forum trouwens ook heel vaak, en terecht. Zonder bewijzen moet je de zaken wel afdoen als roddels.
Toen Fokzine een paar week geleden een geluidsfragment kon laten horen van een sjoemelende Rolf Wouters, werd dat onmiddellijk door BvD opgepakt. In het geval "onredelijk aanbod aan Anouk/kijkersbedrog" is dat helaas niet het geval, althans, ik ben geen posting tegengekomen met geluidsfragmenten van het gebeurde. De streamverslagen zijn voor forumleden voldoende bewijs. Omdat wij inmiddels weten wie de verslaglegging doet en omdat meerdere posters hetzelfde relaas verslaan. Voor buitenstaanders ligt dat even anders, denk ik. Die zien het vooralsnog vooral als speculaties. Daar komt nog bij dat je pas een zaak hebt als V. het voorstel ook daadwerkelijk uitvoert. Dat is niet gebeurd, en had de media er massaal op gereageerd, dan had V. het alsnog wel gelaten, denk ik. Nou goed, dan was daarmee in ieder geval een doel bereikt. Verder blijf ik erbij dat het "laat Anouk leven"-verhaal overdreven is en niet bijdraagt in het serieus genomen worden door de media. Het kijkersbedrog is op zich erg genoeg..(toch??)
Tell the others!
  donderdag 18 november 1999 @ 18:39:00 #13
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_220769
Zijn Groningers misschien te nuchter voor deze actie?

  donderdag 18 november 1999 @ 20:17:00 #14
995 PeteRp
What a decade!
pi_220770
quote:
op 11-18-1999 om 06:39 PM schreef Twinny Sister het volgende:
Zijn Groningers misschien te nuchter voor deze actie?


Ik dacht dat je het over mijn reactie had maar toen ik even in jouw profile keek zag ik dat je ook uit Groningen komt. Maar ach, we posten hier allemaal in de topic "serieus en actueel", toch? Ik zou niet durven om niet serieus te zijn, anders komt Phileine met haar slotje

Tell the others!
pi_220771
Ik kom net thuis, zet de TV aan en zie dat er op de info pagina van castel (hier in enschede) een stukje staat over Anouk en BB.

Ik zal het even letterlijk overtikken:

BB tracht verblijf Anouk te rekken:

Volgens geruchten doet Veronica er op dit moment alles aan om Anouk in ieder geval tot de volgende nomineringsronde in BB te houden. De BB-Redactie liet zelfs Anouks zusje in de dagboekkamer toe om haar op te beuren. Anouk zou na afloop zijn bijgedraaid en in ieder geval tot volgende week donderdag willen blijven. Bovendien zou BB voorgesteld hebben dat wanneer Anouk niet door het publiek wordt weggestemd, zij in plaats van de weggestemde persoon mag gaan. Dit om te voorkomen dat er twee vertrekken.

Kortom: genoeg media die het nieuws wel oppikken, acties van Fok worden dus echt wel door diverse media opgepikt. Alleen jammer dat ze zelden de bron (durven te) vermelden.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_220772

Met gemengde gevoelens kijk ik naar de laatste dagen. Het is jammer dat de media niet sterker heeft gereageerd en dat geeft veel om over na te denken. Het is duidelijk gebleken hoe belangen over en weer verbonden zijn. Alleen al de VNU en Wegener hebben vele dag en weekbladen in hun bezit of hebben er financiële belangen. Tot voor kort had de VNU een groot aandeel in de HMG groep waar VOO deel van uit maakt. Alleen wat kleinere bladen of stukjes die de bron weg laten zijn tot nu toe verschenen.

Waar ik wel met gematigde tevredenheid naar kijk zijn de bewegingen van VOO. Het kan niet anders dan dat zij mede of misschien wel als gevolg van ons protest, gisteravond opnieuw een verandering hebben aangebracht in de planning, die ze voor ogen hadden. Het zo door vele van ons betwiste voorstel(ruilen met Anouk) is niet zo maar door een productie-medewerker gedaan, daar is eerst intern over vergadert.

Zo gaat dat altijd en neem van mij aan dat er niemand zijn vingers durft te branden door op eigen initiatief zo'n voorstel te doen te doen. Het gevolg is, de mededeling van Rolf, dat wanneer er van af nu iemand vrijwillig het huis verlaat er een oude reeds verdwenen bewoner voor terug zal komen. Ik las al allerlei speculaties op het forum en alle namen passeren de reveu. Mijn gedachte gaat uit naar Cyrille, zij is zo als was te verwachten, onslagen bij showbizzcity en heeft alle publiciteit nodig die ze krijgen kan.

Cyrille nu weer in het terug in het huis plaatsen, betekend wel dat de belronde waarin zij werd weggestemd van nul en generlei waarde is gebleken. Anouk toen toestemming geven om te vertrekken, in plaats van Cyrille zou het zelfde effect hebben opgeleverd als Cyrille nu terug plaatsen. Met deze formule kan Cyrille er nog 1 x uit en er weer in.

Bovendien is zij er gek genoeg voor en als het dus nodig is, ruilt ze eigenlijk met Anouk waarmee ze samen is binnen gekomen en bij de bewoners zit ze nog redelijk vers in het geheugen. Ze is showbizz bekent en voor een paar toegestoken stuivers doet zij het denk ik zonder meer. Vermoedelijk zelfs zonder die stuivers. De oude garde lijkt mij een slecht idee. Een aantal zullen het zeker niet doen, Mona is te gevaarlijk en Martin is al veel te lang geleden.

Een tweede reden voor een goed gevoel, is dat dit voorstel van Rolf inhoud dat VOO bang geworden is om met de kijkersbelronde te manipuleren. Het zal duidelijk zijn dat het voor VOO voor de hand ligt om net te doen alsof er niets aan de hand is en bij de belronde de uitslag zo te brengen(manipuleren) dat Anouk er uit moet. Alle schaduwmetingen op internet hebben dus duidelijk zijn nut bewezen.

Heeft VOO het nu wel of niet slim aangepakt?? Ja en nee. Ja, omdat de laatste paar dagen alles zeer openlijk heeft plaats gevonden, denk b.v. maar eens aan dat bewuste uur waar Anouk uitleg deed van het gedane voorstel. Nee, omdat VOO een enorme inschattingsfout heeft begaan bij de opzet van het totale programma.

Het gevolg is een noodzakelijke bijsturing die vooral onder invloed van internet, voor het eerst in de TV geschiedenis niet onopgemerkt is gebleven. Laten we wel zijn, alle nieuwe TV programma's worden lopende de eerste uitzendingen altijd bijgestuurd. Het is net als in het theater, eerst de try-outs en dan pas de de echte voorstellingen. Er is niets nieuws onder de zon, we hebben het alleen deze keer van nabij kunnen meemaken.


.

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 19 November 1999).]

  vrijdag 19 november 1999 @ 09:20:00 #17
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_220773
Pinok,
Dat je suggereert dat VNU niets durft te publiceren ivm belangen in HMG is denk ik niet helemaal terecht. Journalisten hebben vaak aan een ding een hekel; aantasting van hun onafhankelijkheid. Als zij over BB willen schrijven doet men dat heus wel.
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_220774

Maurisico,

Toen Huib Boermans (gedelegeerd commissaris van de VNU) nog als commercieel directeur in dienst was van RTL4, was er bijna dagelijks overleg over uitingen in die kranten/bladen waar de VNU voor verantwoordelijk was. Natuurlijk is er een grote vrijheid, maar tot op zekere hoogte. De financiële belangen zijn nog al groot.

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 19 November 1999).]

pi_220775
Hier ook nog een stukje, FOKzine wordt zelfs genoemd !!
http://www.tvweb.nl/data/4.htm#17nov

Kijk bij : Woensdag 17 november: Anouk opgepept door zusje en Veronica

[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 19 November 1999).]

Van alles is weer waardeloos

pi_220776
Volgens mij word de media nu pas wakker. Maakt niet uit, als het maar voor aanstaande maandag is.
Hier nog een stuk in het Rotterdams Dagblad. (het staat een beetje onderaan) FOK wordt weer genoemd !
http://www.rotterdamsdagblad.nl/bigbrother/index.html
Van alles is weer waardeloos

pi_220777
Je kan altijd op Bart van der Put rekenen:

quote:

TEGEN HAAR WIL

De kijkcijfers lijken er weinig onder te lijden, maar er wordt volop geklaagd: Big Brother is saai geworden. De weekopdracht voor de kandidaten bestaat uit een dramatisch oninteressant potje midgetgolf, waarbij lichamelijk letsel nu eens is uitgesloten. Men doodt de tijd met geknutsel voor de sinterklaasviering van de achterban, wat resulteert in een naaikransje, al worden ook schaar, papier en kwast gehanteerd. Volgende week: meer van hetzelfde. Mooie televisie.
Nieuwkomer Anouk ging weg, of toch maar niet. Bart leest het van Maurice geleende exemplaar van Thomas Harris' Hannibal en maakt er lange nachten mee, zoals het hoort. Het zorgt voor rustgevende beelden op de internet livestream: blonde jongen leest boek op gele bank. Het wachten is nu op de BB-variant van Zeeman met boeken, waarbij men ongegeneerd iedere plotwending en het verrassende einde weggeeft. Fijn boek ook voor die omstandigheden: kannibaal Hannibal Lecter die in geuren en kleuren over truffels en topwijnen uitweidt, dat is genieten met een pak yoghurt onder handbereik.
Nee, er gebeurt bitter weinig momenteel, maar gelukkig legde Rolf Wouters in de live uitzending gisteravond een flinke bom onder de BB-bouwkeet. Inhakend op speculaties over het vertrek van Anouk of Karin zei hij: ''Als er iemand het huis verlaat kunnen ze weer vervangen worden door een nieuwe bewoner en dat kan ook een van de oud-bewoners van het huis zijn.'' Leest u die zin gerust nog een keer.



Alle bezwaren die BB-volgers tegen het ongrijpbare karakter van de spelregels aanvoeren liggen er in besloten. En die bezwaren kwamen deze week in alle hevigheid naar boven, toen op de livestream duidelijk werd dat Anouk haar zus gesproken had in de dagboekkamer, en daarmee als enige kandidaat direct contact met een familielid gegund werd. Ze wilde weg, zo stelde ze iedere dag luid en duidelijk, maar na het gesprek besloot ze tot volgende week donderdag te blijven. Op die dag wordt bekend wie er door de kijkers uit is gestemd. En als het Anouk niet is, dan mag ze volgens hardnekkige geruchten in plaats van de gekozen kandidaat vertrekken.
Van het verzet bij de overige kandidaten tegen de ruilhandel was in de tv-uitzendingen niets te merken, het familiebezoek bleef eveneens onvermeld. Merkwaardig is het zeker. Eerst krijgt Mona te horen dat het thuis niet goed gaat en dat de roddelbladen gehakt van haar maken, waarop ze de plaat poetst en later spijt krijgt. Haar opvolgster wordt vervolgens gepaaid om toch vooral te blijven. Die schalkse lach richting Bart onder de aftiteling van de tv-show is dan ook goud waard.
Voor de BB-volgers die zich op het uiterst amusante forum van www.fokzine.net al weken kritisch over de bokkensprongen uitlaten is de maat nu vol. Ze zijn een actie begonnen om Anouk uit de klauwen van Grote Boze Broer te bevrijden en waarschuwen voor kijkersbedrog: stemmen in de komende ronde is zinloos, de uitslag staat al vast. Een enkeling roept dat het tijd wordt om Amnesty International in te schakelen. Anouk zit tegen haar wil gevangen! De aankondiging van Rolf Wouters doet vermoeden dat de BB-redactie een oplossing paraat heeft. Anouk weg en Mona terug, niemand heeft nog wat te klagen.
Maar het is het geklaag onder de trouwe volgelingen dat het verder ingedutte Big Brother nu nog enigszins leuk maakt. Het wachten op de eerste ruzie duurt lang, Barts ochtenderectie doet na zijn escapades met Sabine geen wenkbrauw meer fronsen en het gezeur van Ruud over het gemis aan forse vrouwen kennen we nu wel. Dus Rolf, wees een vent en stap zelf die bouwkeet binnen, dan kun je eindelijk eens uitleggen hoe de spelregels luiden. Met nog zes weken te gaan moet dat wel lukken en de conflicten zullen garant staan voor waarlijk mooie televisie.

Bart van der Put, 19-11-1999


I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_220778
Hunter, ik neem aan dat dit uit het Parool komt ?
Van alles is weer waardeloos

  vrijdag 19 november 1999 @ 22:39:00 #23
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_220779
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
pi_220780

goed om te zien dat er toch reacties van sommige media zijn

Lucky 13
pi_220781
Gisteren ontving ik deze - wat erg late - reactie op de Aktie Anouk:

Subject:
Re: Aktie: LAAT ANOUK VRIJ !!
Date:
Mon, 29 Nov 1999 10:53:09 +0100 (MET)
From:
"Redactie DDS=>redaktie@dds.nl" <redactie@dds.nl>
http://www.dds.nl/~krantb/4799/bb.htm

Een artikel in De Digitale Stedeling waar jullie in aangehaald
worden.
Groetjes
Sladjana Labovic
DE DIGITALE STAD (Amsterdam)

Misschien toch een adres om te onthouden voor volgende (pers-)berichten.

  dinsdag 30 november 1999 @ 16:14:00 #26
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_220782
Misschien een idee om deze actie regelmatig te herhalen, maar dan met de meest recente misstanden?
Ik vind ons namelijk nogal braaf!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')