abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2008 @ 14:00:08 #26
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_63850187
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:43 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Jij noemt het sober, ik noem het suf. Als ik een site zou willen, zou ik die never nooit niet bij jullie laten maken. Saaie grijze achtergrond, kinderlijk lettertype. En waarom heb je elektronica in je 'logo' verwerkt?

Het voelt gewoon niet professioneel aan.
Comic Sans MS Het doet gewoon pijn aan mijn ogen.. Geen wonder dat je geen klanten hebt. Comic Sans is gewoon not done in deze industrie. En dat je goed kunt programmeren, a la.. Maar een fatsoenlijke en uitnodigende lay-out is er (nu nog) niet. Ook de header voldoet nergens aan, wat wil je uitbeelden met Site Labs? Waarom die achtergrond? Waarom die kleuren (over de hele website)? Probeer mensen uit te nodigen op je website, dan gaan ze kijken en heel misschien wel iets 'kopen'..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 8 december 2008 @ 14:00:51 #27
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63850199
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:23 schreef Buonissimo het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden http://archytas.oxyhost.com/ gemaakt. Is een heel sobere site met weinig franjes maar vrij functioneel denk ik? Het probleem is echter klanten vinden.... Opmerkingen iemand?

Groeten
Het voelt zoals eerder gezegd helaas niet professioneel aan. In de eerste plaats zou ik comic sans Z.S.M. wegdoen en vervangen voor een fatsoenlijk lettertype. Het logo is daarnaast simpelweg niet mooi; de kleuren matchen niet en de achtergrond is te prominent aanwezig. Om eerlijk te zijn zou ik eens goed rondkijken en de boel overdoen; dit is niets.

Waar ik wél van houd zijn korte teksten. Je hebt duidelijk geen poespas in je teksten verwerkt, dus als potentiële klant weet je wel waar je aan toe bent. Daarnaast is je broncode netjes en kort.

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 08-12-2008 14:08:38 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63855445
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:23 schreef Buonissimo het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden http://archytas.oxyhost.com/ gemaakt. Is een heel sobere site met weinig franjes maar vrij functioneel denk ik? Het probleem is echter klanten vinden.... Opmerkingen iemand?

Groeten
Ben het eens met bovenstaand commentaar.

En die sidebar heb je volgens mij ergens van internet geplukt (heb ik ook gedaan :P ) . En ik zou de HTML en CSS eens door de W3C-validator halen. Dat is wel zo netjes. Je hebt bij index.html alleen maar een <p> vergeten af te sluiten. Zo klopt ie wel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Site Labs Webdesign</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mystyle.css" />
</head>
<body>
<div align="center" id="one"></div>
<div id="page">
<div id="vertmenu"><h5>Navigatie</h5>
<ul>
<li><a href="index.html" tabindex="1">Home</a></li>
<li><a href="visie.html" tabindex="2">Visie</a></li>

<li><a href="werkwijze.html" tabindex="3">Werkwijze</a></li>
<li><a href="kostprijs.html" tabindex="4">Kostprijs</a></li>
<li><a href="portfolio.html" tabindex="5">Portfolio</a></li>
<li><a href="contact.html" tabindex="6">Contact</a></li>
</ul></div><div id="content">
<h1>Welkom bij Site Labs!!!</h1><p>Hier zal u geen catchy openingszinnen vinden, 
noch holle frazen zoals 'wij maken van uw bedrijf een wereldwijd succes'. Wij 
pleiten voor een meer realistische aanpak en ontwerpen goed uitziende sites 
volgens de regels van de kunst. </p> <p> De aanwezigheid op het internet is heden ten 
dage een must voor elke organisatie die zich serieus neemt. Voor de 'websiteleek'
 is het echter niet altijd evident om te weten wat de beste optie is: zelf een site
 ontwerpen? een professioneel bedrijf inhuren? beroep doen op een freelance designer? 
 Bovendien gaat de leek vaak voorbij aan elementaire vragen zoals: Wat wil ik bereiken 
 met de site? Wat is een 'goede' site? Zijn mijn verwachtingen wel realistisch?</p>
<p>Site Labs staat u bij en helpt uw website-avontuur tot een goed en bevredigend einde te brengen.
 Verken onze site om te zien hoe we te werk gaan!</p></div>
</div>
</body>

</html>
 
pi_63855630
Ik heb zelfs trouwens hokje10.nl gemaakt (aangepast). Ik vind 'm op zich redelijk geslaagd, maar ben toch nog niet helemaal tevreden over de lay-out. Iemand commentaar?
pi_63855645
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:23 schreef Buonissimo het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden http://archytas.oxyhost.com/ gemaakt. Is een heel sobere site met weinig franjes maar vrij functioneel denk ik? Het probleem is echter klanten vinden.... Opmerkingen iemand?

Groeten
Word realistisch en zoek een andere hobby.
pi_63856172
Hoi, enorm bedankt voor de commentaar hier, hoewel hij voor het overgrote deel negatief is. Ik denk dat jullie heel wat belangrijke heikele punten hebben aangeraakt. Moet er wel bijzeggen dat dit in feite een tijdelijke site is, wil overgaan naar een betaald domein. Maar eigelijk wel gebaseerd op deze site, dus de kritiek is hier erg waardevol. Het is wel érg duidelijk dat ik nog erg groen achter de oren ben op dit vlak!

Met deze commentaar kan ik wel even verder. Nog iets waar ik een beetje mee zit is: Kijk, ik kan beste heel mooie sites maken met javascripts, flash,... maar dat is qua code toch veel minder goed dan dat je enkel 'nette' CSS gebruikt? Ik kan me voorstellen dat een 'websiteleek' dan geheid kiest voor de webdesigner die visueel aantrekkelijke sites maakt. Dus ik vraag me ook af of ik mijn instelling niet moet bijvijzen op dat vlak...
  maandag 8 december 2008 @ 17:40:16 #32
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63856263
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:35 schreef Buonissimo het volgende:
Hoi, enorm bedankt voor de commentaar hier, hoewel hij voor het overgrote deel negatief is. Ik denk dat jullie heel wat belangrijke heikele punten hebben aangeraakt. Moet er wel bijzeggen dat dit in feite een tijdelijke site is, wil overgaan naar een betaald domein. Maar eigelijk wel gebaseerd op deze site, dus de kritiek is hier erg waardevol. Het is wel érg duidelijk dat ik nog erg groen achter de oren ben op dit vlak!

Met deze commentaar kan ik wel even verder. Nog iets waar ik een beetje mee zit is: Kijk, ik kan beste heel mooie sites maken met javascripts, flash,... maar dat is qua code toch veel minder goed dan dat je enkel 'nette' CSS gebruikt? Ik kan me voorstellen dat een 'websiteleek' dan geheid kiest voor de webdesigner die visueel aantrekkelijke sites maakt. Dus ik vraag me ook af of ik mijn instelling niet moet bijvijzen op dat vlak...
Ook zonder javascript en flash kun je mooie sites maken. Als ik jou was zou ik eens op CSSzengarden en Free CSS kijken naar wat er allemaal kan met XHTML/CSS. Download daar het een en ander en kijk hoe het in elkaar steekt. Als je een design moet maken, kun je daar ook langsgaan voor inspiratie Een andere tip is het gebruik maken van een Color Schemer (zelf gebruik ik het programma colorimpact van tigercolor) om de kleuren van je site op elkaar aan te laten sluiten.

De enige javascript die ik op mijn sites gebruik is google analytics en adsense En als ik aan de flash moet, is het een youtube filmpje

[ Bericht 9% gewijzigd door star_gazer op 08-12-2008 17:45:40 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63856446
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ook zonder javascript en flash kun je mooie sites maken. Als ik jou was zou ik eens op CSSzengarden en Free CSS kijken naar wat er allemaal kan met XHTML/CSS. Download daar het een en ander en kijk hoe het in elkaar steekt. Als je een design moet maken, kun je daar ook langsgaan voor inspiratie Een andere tip is het gebruik maken van een Color Schemer (zelf gebruik ik het programma colorimpact van tigercolor) om de kleuren van je site op elkaar aan te laten sluiten.

De enige javascript die ik op mijn sites gebruik is google analytics en adsense En als ik aan de flash moet, is het een youtube filmpje
Hoi, ga ik zeker eens doen. Die Color Schemer is bvb al heel handig!
pi_63856722
Nog een vraagje, wat vinden jullie 'goede' lettertypes. Ik heb een paar lettertypes losgelaten op het siteje (Arial, Geneva, Courier New, Times New Roman,...) en vind het er nogal matig uitzien. Het probleem is natuurlijk dat het vrij 'algemene' fonts moeten zijn (http://www.codestyle.org/css/font-family/sampler-WindowsResults.shtml)
  maandag 8 december 2008 @ 18:13:03 #35
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63856842
Je kan altijd een backup font nemen he; bijvoorbeeld door font-family: verdana, arial, sans-serif; te doen kiest de browser het eerste font uit die lijst dat beschikbaar is wat vaak ook helpt is de letters in plaats van zwart donkergrijs te maken (#333, #555).
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63856937
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:13 schreef star_gazer het volgende:
Je kan altijd een backup font nemen he; bijvoorbeeld door font-family: verdana, arial, sans-serif; te doen kiest de browser het eerste font uit die lijst dat beschikbaar is wat vaak ook helpt is de letters in plaats van zwart donkergrijs te maken (#333, #555).
Weet ik, bedankt voor de kleurtip

Heb het lettertype veranderd in times new roman als eerste keuze en de kleur op #333 gezet.

Zelf verbeteringen die ik nog zie: die tabel met prijzen mooier maken, afscheidingen etc. En een contactformulier maken op de contactpagina natuurlijk. Natuurlijk moet ook de achtergrond aangepast en het logo. Veel meer zit er wat dit siteje betreft niet in vrees ik.
pi_63857501
Verder zou ik niet met een gmail-adres werken, maar met info@....nl

Ook zou ik een footer maken, met een andere kleur.

En de breedte van de site zou ik beperken door die op een breedte te zetten van ong. 800px
pi_63860397
quote:
Op maandag 8 december 2008 @ 18:21 schreef Buonissimo het volgende:

[..]

Weet ik, bedankt voor de kleurtip

Heb het lettertype veranderd in times new roman als eerste keuze en de kleur op #333 gezet.

Zelf verbeteringen die ik nog zie: die tabel met prijzen mooier maken, afscheidingen etc. En een contactformulier maken op de contactpagina natuurlijk. Natuurlijk moet ook de achtergrond aangepast en het logo. Veel meer zit er wat dit siteje betreft niet in vrees ik.
Het beste kun je altijd je lijst eindigen met "serif" of "sans-serif". Dan weet een systeem dat geeneen lettertype heeft, in ieder geval wat voor hoofdstijl je wilt hebben.
Bij linux bijvoorbeeld wordt vrijwel geen enkel 'algemeen' lettertype bijgeleverd ivm copyrights daarop. Als je dan iig serif of sans-serif gedefineerd hebt wordt in ieder geval de goede stijl gekozen als backup-lettertype.

Verder zou ik zeggen: kijk je ogen eens goed uit. Er is zoveel moois te vinden op het web... Jouw pagina is niet per definitie lelijk of slecht, maar totáál niet volgens de laatste internetmode (fixed width, hippe wallpaper-achtergronden, gradiënten, schaduwen, ronde hoeken, enz.). En dat is natuurlijk geen beste reclame voor een webdesigner.
pi_63860752
Wat vinden jullie trouwens van deze pagina? http://hockeyfeesthoevelaken.nl

Waarschijnlijk gaat er wel wat gezegd worden over de iframes en de muziek. Maar hou wel de doelgroep in het achterhoofd: hippe kakkertjes die de poster hebben gezien of op hyves een link gekregen hebben. Wat google ervan vindt boeit dus ook niet zozeer, temeer aangezien het een tijdelijke site is.

Verder weet ik dat de knoppen onderaan in het splash-screen niet in iedere browser netjes uitgelijnd worden... hier zit ik nog een beetje mee maar los ik wel op...
Ik ben vooral benieuwd of er meer van dat soort ongeregeldheden in zitten...

Ohja gemaakt in NP++, plaatjes met fireworks.
  maandag 8 december 2008 @ 21:39:35 #40
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_63861749
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:07 schreef mcDavid het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van deze pagina? http://hockeyfeesthoevelaken.nl

Waarschijnlijk gaat er wel wat gezegd worden over de iframes en de muziek. Maar hou wel de doelgroep in het achterhoofd: hippe kakkertjes die de poster hebben gezien of op hyves een link gekregen hebben. Wat google ervan vindt boeit dus ook niet zozeer, temeer aangezien het een tijdelijke site is.

Verder weet ik dat de knoppen onderaan in het splash-screen niet in iedere browser netjes uitgelijnd worden... hier zit ik nog een beetje mee maar los ik wel op...
Ik ben vooral benieuwd of er meer van dat soort ongeregeldheden in zitten...

Ohja gemaakt in NP++, plaatjes met fireworks.
Het geel doet pijn aan de ogen, in het menu kun je beter gele tekst gebruiken met een zwarte achtergrond. Verder verschilt de splashpagina heel veel van de eigenlijke website, niet erg handig. En waarom een muziekbalkje als je geen muziek op de site wilt?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_63862419
Ik heb de ontwerper van die poster (die op de splashpagina staat) gevraagd ook een banner voor de site te maken om de stijl wat eenduidiger te maken ja...
Muziekbalkje kan idd wel weg.
  maandag 8 december 2008 @ 22:12:14 #42
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63862886
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb de ontwerper van die poster (die op de splashpagina staat) gevraagd ook een banner voor de site te maken om de stijl wat eenduidiger te maken ja...
Muziekbalkje kan idd wel weg.
Ik vind dat gele wel leuk... Als het tijdelijk is, what the hell.

Lekkere muziek .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 8 december 2008 @ 22:14:24 #43
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_63862955
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb de ontwerper van die poster (die op de splashpagina staat) gevraagd ook een banner voor de site te maken om de stijl wat eenduidiger te maken ja...
Muziekbalkje kan idd wel weg.
Top Verder een prima site met alle nodige informatie
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 8 december 2008 @ 22:20:19 #44
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63863175
Leuke site; het geel+zwart brengt het thema lekker tot leven
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63870357
Hallo iedereen,

Terug van weggeweest: http://www.nieuwstracker.nl

De site is nu voor 90% af en wil graag jullie mening horen. In hoofdlijnen staat de layout goed, maar de invulling van teksten en andere zaken moeten nog gedaan worden.

Maar alle commentaar is welkom

Nieuwstracker.nl

p.s. De DNS is nog niet overal ter wereld aangepast zie ik, dus sommige mensen zien nog niet de live site. Zal binnen een paar uur weg doorgetrokken zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door CursusMaster op 09-12-2008 09:38:19 ]
pi_63873437
Ook maar een site check dan maar..

www.iris.labee.nl

Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
pi_63876383
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 @ 11:12 schreef HarryP het volgende:
Ook maar een site check dan maar..

www.iris.labee.nl

Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
Leuke site! Erg rose maar de kleuren sluiten goed bij elkaar aan.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:21:12 #48
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63886427
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:12 schreef HarryP het volgende:
Ook maar een site check dan maar..

www.iris.labee.nl

Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
Leuke site, maar ik zou wel even je XHTML door de validator halen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:05:33 #49
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65118510
probeersel persoonlijke blog

Kan iemand wat terugkoppeling geven? Het is een doorontwikkeling op iets wat ik al eerder gepost heb hier.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:52:46 #50
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65138448
iemand
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')