abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60702001
Iemand had het erover om een mobiele telefoon te verzekeren. Ik heb gegoogled maar kom niet echt op dingen uit die ik zoek. Kan dat verzekeren ook echt all-risk? Waar kan je dat dan het beste doen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:13:30 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_60702088
tip: niet doen
*Hosselcopter*
pi_60702110
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:13 schreef Dibble het volgende:
Waarom niet?
pi_60702135
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:13 schreef Dibble het volgende:
pi_60702202
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:15 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom verzeker je iets?
Je verzekert iets omdat het zo kostbaar is of de aansprakelijkheid naar een ander toe zo kostbaar kan zijn dat je het nooit zou kunnen opbrengen zonder de collectieve verzekering ervoor.

Een telefoon, hoe vervelend ook als je hem kapot laat vallen, is zelf te betalen.

Als je iedere maand hetzelfde bedrag dat je voor de premie kwijt bent opspaart, weet je zeker dat je na 3 jaar zo'n 250-400 euro hebt opgespaard. Dat geld is dan nog steeds van jou en je kan er mee doen wat je wilt. Is je telefoon niet stuk gegaan/gestolen? Dan kan je het voor iets leuks gebruiken; bijvoorbeeld een nieuwe telefoon.

Als je iedere maand 9 euro aan een telefoonverzekering uitgeeft, ben je het sowieso kwijt.
Bovendien dekken veel verzekeringen zich in waardoor het soms moeilijk kan zijn om ze uit te laten keren. Deels omdat er veel valse aangiften worden gedaan en deels omdat zo'n maatschappij (soms slecht loopt,) geld niet zomaar weggeeft en alles doet om niet te hoeven uitkeren. Zo'n verzekeringsmaatschappij bestaat namelijk niet om vliegen te vangen; het kan voor hen dus uit.

Verder is je telefoon voor bepaalde gevallen al verzekerd; bijvoorbeeld bij diefstal uit huis, als een ander hem sloopt, etc. Zelfs bij diefstal uit je auto valt het soms onder de inboedelverzekering. Lees je polis maar eens door.

Waarom bestaan die verzekeringen? Mensen zijn onzeker en willen zekerheid in het leven. Mensen verzekeren daarom alles wat los en vast zit, zelfs als het geen nut heeft.

Ik heb sinds 1999 een mobiele telefoon, niet verzekerd en nog nooit een verzekering nodig gehad.
Als ik vanaf toen tot nu iedere maand 8 euro had gespaard, had ik nu minmaal 800 euro op mijn spaarrekening gehad.

Ik zeg: sparen.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-08-2008 12:28:47 ]
pi_60703198
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verder is je telefoon voor bepaalde gevallen al verzekerd; bijvoorbeeld bij diefstal uit huis, als een ander hem sloopt, etc. Zelfs bij diefstal uit je auto valt het soms onder de inboedelverzekering. Lees je polis maar eens door.

[..]
Welke verzekering zou dat moeten dekken dan? Ik ben 17, snap al die shit niet.
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:16:27 #7
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60703244
Inboedelverzekering van je huis... of inbraakverzekering van je auto

MITS het niet zichtbaar in de auto ligt, word tegenwoordig anders niet meer vergoed!!!
pi_60843020
Ik had mijn telefoon wel verzekerd..ding was beetje oud aan het worden en ineens was ie gestolen

Aangifte gedaan en 530e retour ontvangen van de telecom aanbieder (kon met dat geld een toestel kopen in de desbetreffende winkel) En die 530e was de waarde van het toestel toen ik het kocht.

Goed plan dus (als je het zo doet)

Anders is mijn advies niet doen.
pi_60843188
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:51 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik had mijn telefoon wel verzekerd..ding was beetje oud aan het worden en ineens was ie gestolen

Aangifte gedaan en 530e retour ontvangen van de telecom aanbieder (kon met dat geld een toestel kopen in de desbetreffende winkel) En die 530e was de waarde van het toestel toen ik het kocht.

Goed plan dus (als je het zo doet)

Anders is mijn advies niet doen.
Uit die maak ik op dat je verzekeringsfraude hebt gepleegd?
pi_60843235
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:16 schreef dgbw het volgende:
Inboedelverzekering van je huis...
Voor je mobiele telefoon? Veel succes!

Mobiele telefoons en laptops worden vrijwel nooit vergoed.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60851728
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:51 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik hoop dat je gepakt wordt, dan kun je het afsluiten van financiële producten voor de rest van je leven wel vergeten (of je moet naar zo'n speciale partij met hoge prijzen voor fraudeurs).
Door criminelen als jij betaalt de rest van Nederland veel te hoge premies.
pi_60869987
Wtf lul je

Ik had de telefoon netjes in mijn jaszak (colbert) zitten toen ik in de trein zat.

Toen ik uitstapte was ie weg, en nee hij is er niet uitgevallen

Leer de tekst begrijpen voordat je wat roept knaapmans
pi_60870092
Ik heb nooit mn telefoons verzekerd. Deels omdat ik geen zak om gsm'tjes geef en dure telefoons dus direct doorverkocht maar bovenal omdat het me niet echt logisch leek? Een tientje per maand betalen terwijl een duur toestel dat qua afschrijving niet eens kan bijhouden.

Wat wel een reden kan zijn om een verzekering af te sluiten is om een torenhoge rekening te voorkomen mochten ze ;m jatten en er bijv. 090X-nummers mee gaan bellen. Maar die kun je net als buitenlandse nummers blokkeren.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60870296
Ik ken iemand die het zijn telefoon heeft laten verzekeren. De verzekeraar vertelde dat het voor 3 maanden zou zijn.(10 euro per maand)
Echter bleek de verzekeraar dit elke 3 maanden stilzwijgend te verlengen, terwijl ze zelf vertelden dat het maar voor 3 maanden zou zijn.

Ook bleek dat wanneer de telefoon gestolen zou worden dat dan geen vergoeding uitgekeerd zou worden. Ook wanneer een ongelukje gebeurde met de telefoon door eigen klungeligheid zou de telefoon niet vergoed worden.

In het kort gezegd zou de verzekering in 2 jaar meer kosten dan de telefoon en zou er alleen uitgekeerd worden in uitzonderlijke gevallen. Er waren veel kleine lettertjes die de verzekering eigenlijk zelf overbodig maakten. Wanneer ze weigeren bij diefstal of een ongelukje met de telefoon uit te betalen dan heb je er niet zoveel aan.
Al met al veel kleine lettertjes dus en alleen uitkering van geld in uitzonderlijke gevallen met veel voorwaarden.
pi_60870327
Ik wou eigenlijk vandaag een "simlockvrije" telefoon los kopen bij de dixons. Nu verkoopt er iemand van de t for telecom telefoons in de dixons. Dus ik zo dat meisje aanspreken ik wil een telefoon kopen. maar nu melde de verkoopster mij dat ik alleen een los toestel mag kopen als ik er een verzekering bij afsluit. Mag dit zomaar dat ik dus iets wil kopen maar er ook verplicht ben om een verzekering bij af te sluiten?

Ook met de vraag of als ik meer voor betaal dat het dan zonder verzekering verkocht mag worden werd niet geaccepteerd.

ik vind de dixons en de t for telecom toch al door dit soort dingen al tering bedrijven.
Kus-Kus
pi_60870348
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 02:28 schreef crapcleaner het volgende:
Ik ken iemand die het zijn telefoon heeft laten verzekeren. De verzekeraar vertelde dat het voor 3 maanden zou zijn.(10 euro per maand)
Echter bleek de verzekeraar dit elke 3 maanden stilzwijgend te verlengen, terwijl ze zelf vertelden dat het maar voor 3 maanden zou zijn.

Ook bleek dat wanneer de telefoon gestolen zou worden dat dan geen vergoeding uitgekeerd zou worden. Ook wanneer een ongelukje gebeurde met de telefoon door eigen klungeligheid zou de telefoon niet vergoed worden.

In het kort gezegd zou de verzekering in 2 jaar meer kosten dan de telefoon en zou er alleen uitgekeerd worden in uitzonderlijke gevallen. Er waren veel kleine lettertjes die de verzekering eigenlijk zelf overbodig maakten. Wanneer ze weigeren bij diefstal of een ongelukje met de telefoon uit te betalen dan heb je er niet zoveel aan.
Al met al veel kleine lettertjes dus en alleen uitkering van geld in uitzonderlijke gevallen met veel voorwaarden.
Bij mijn oude nokia had ik dat ook, 11euro per maand x 24 maanden oid
Zat ook nog een eigen risico van 75euro bij dus dat schiet niet op. ALs klap op de vuurpijl kreeg ik mijn oordoppen van Sennheiser niet terug
pi_60870359
Ik had mijn 1e pocket pc ook verzekerd omdat de waarde daarvan zo'n 700 euro was. Na 1x kosteloos repareren is hij na maand of 9 in de spoelbak van me vorige werk gedonderd. Kreeg netjes een toestel naar keuze t.w.v. 700 of dat geldbedrag. De telefoon die ik heb uitgekozen is de GPS er mee gestopt. Kan weer kosteloos gerepareerd worden, maar ik moet volgende maand me abonnement verlengen dus daar zie ik vanaf.
Voor zulke dingen is het wel makkelijk dus.
pi_60870361
Dat lijkt op koppelverkoop en is volgens mij verboden.
Maar wat een huppelkut en wat een K*Tbedrijf is Dixons dan! Die hebben het echt niet begrepen als ze weigeren een toestel los te verkopen. Volgens mij pakken ze juist op losse toestellen een megawinst!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60870381
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 02:36 schreef nachtdier2 het volgende:
Dat lijkt op koppelverkoop en is volgens mij verboden.
Maar wat een huppelkut en wat een K*Tbedrijf is Dixons dan! Die hebben het echt niet begrepen als ze weigeren een toestel los te verkopen. Volgens mij pakken ze juist op losse toestellen een megawinst!
dat dacht ik dus ook. Ik kan kiezen: of een simlockvrij toestel voor een flink bedrag. of een pre paid pakket kopen en de simlock er zelf uit slopen. Ik was dus van plan om een eerlijk toestel los te kopen. Er werd mij gevraagt wat ik er voor wil betalen. ik zeg 250 euro. er was ook aanbod voor die toestellen maar ja toen kwam de mevrouw met ik mag het zo niet verkopen.

ja en dan zo iets van dan zeg je het binnen 2 weken op. Nee daar word ik vrolijk van . ik betaal voor een product en moet er nog dingen voor regelen ook.
Kus-Kus
pi_60870416
Ik heb zelf flink wat geld besteed bij de dixons. maar laatste keer dat ik er wat kocht was een spiegelreflex camera voor 500 euro. ik probeer er nog een geheugenkaartje bij te dingen. (12 euro kost dat) en dat kon er nog geen eens van af.

Ik kom thuis met toch de camera voor 500 euro. blijk ik zo'n stomme zet te hebben gemaakt dat die dingen voor 350 te koop aangeboden in een winkel in de zelfde stad.

maar dan verkoop je dus al een camera voor te veel geld. daar kan ik me nog wel in vinden. maar een geheugenkaartje van 12 euro kan er dan nog geen eens vanaf. daar krijg ik dan weer een slappe van. dus sindsdien koop ik eigenlijk niets meer bij de dixons. ben ook van plan om er nooit meer iets te kopen ook.
Kus-Kus
pi_60871450
Ik heb mijn net nieuwe N81 8GB na twijfelen toch laten verzekeren voor een kleine 10 euro per maand. Waarom? Omdat ik met nieuwe dingen altijd in het begin een periode heb dat niet wil dat er ook maar íets mee gebeurt. Ik kan mijzelf voor mijn kop slaat als ik hem nu laat flikkeren en er zit meteen een dikke kras op. Dat zou ik dan echt doodzonde vinden. Bovendien kan ik er nu mee internetten via WiFi en heb dus internet blox t.w.v. 10 euro niet meer nodig.

Er zit steeds een opzegtermijn van 3 maand bij en ik laat hem net zolang verzekeren totdat ik voor mijzelf uitmaak dat het nu niet meer uitmaakt als ik hem per ongeluk zou laten vallen en er een kras op komt (een jaar ofzo).

Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat je je telefoon niet laat verzekeren als het een wat goedkoper model betreft.
pi_60873582
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 07:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb mijn net nieuwe N81 8GB na twijfelen toch laten verzekeren voor een kleine 10 euro per maand. Waarom? Omdat ik met nieuwe dingen altijd in het begin een periode heb dat niet wil dat er ook maar íets mee gebeurt. Ik kan mijzelf voor mijn kop slaat als ik hem nu laat flikkeren en er zit meteen een dikke kras op. Dat zou ik dan echt doodzonde vinden. Bovendien kan ik er nu mee internetten via WiFi en heb dus internet blox t.w.v. 10 euro niet meer nodig.

Er zit steeds een opzegtermijn van 3 maand bij en ik laat hem net zolang verzekeren totdat ik voor mijzelf uitmaak dat het nu niet meer uitmaakt als ik hem per ongeluk zou laten vallen en er een kras op komt (een jaar ofzo).

Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat je je telefoon niet laat verzekeren als het een wat goedkoper model betreft.
Dat vind ik de meest domme zin in je post. Je kan met wifi toch niet overal internetten?
pi_60874362
een voorbeeld: ik zie op het internet een pakket aan 3,75 per maand voor een verzekering. dus 45 euro per jaar. Mijn gsm kostte maar 39,95 eur. Puur geldverlies dus.
Als je met een gsm van 600 euro rondloopt, dan kan het wel de moeite zijn.

Mijn visie: de meeste gsms gaan tegenwoordig toch niet langer mee dan drie jaar, er zit maar heel weinig kwaliteit meer bij. Ik heb dure gsms afgezworen en koop gewoon de goedkoopste die aan mijn eisen voldoet. Verlies ik hem, dan stap ik de winkel binnen en koop ik een andere, Veel goedkoper dan verzekeren.
Waarom denk je dat die verzekeringen nu overal opduiken: Omdat verzekeraars er fortuinen aan verdienen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:31:54 #24
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60874408
Nee idd...., ik heb ook een PDA met wifi, maar als ik buiten sta heb ik daar weinig aan..
pi_60884544
Je moet alleen iets verzekeren waarvan je zelf niet de vervanging kan betalen. Anders betaal je via de premie gemiddeld alsnog die vervangingswaarde plus nog een beetje marge. Niet doen dus. Tenzij je zelf geen vervangende telefoon ineens kan betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')