Waarom verzeker je iets?quote:
Welke verzekering zou dat moeten dekken dan? Ik ben 17, snap al die shit niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verder is je telefoon voor bepaalde gevallen al verzekerd; bijvoorbeeld bij diefstal uit huis, als een ander hem sloopt, etc. Zelfs bij diefstal uit je auto valt het soms onder de inboedelverzekering. Lees je polis maar eens door.
[..]
Uit diequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:51 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik had mijn telefoon wel verzekerd..ding was beetje oud aan het worden en ineens was ie gestolen
Aangifte gedaan en 530e retour ontvangen van de telecom aanbieder (kon met dat geld een toestel kopen in de desbetreffende winkel) En die 530e was de waarde van het toestel toen ik het kocht.
Goed plan dus (als je het zo doet)
Anders is mijn advies niet doen.
Voor je mobiele telefoon? Veel succes!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:16 schreef dgbw het volgende:
Inboedelverzekering van je huis...
Ik hoop dat je gepakt wordt, dan kun je het afsluiten van financiële producten voor de rest van je leven wel vergeten (of je moet naar zo'n speciale partij met hoge prijzen voor fraudeurs).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:51 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik had mijn telefoon wel verzekerd..ding was beetje oud aan het worden en ineens was ie gestolen
Bij mijn oude nokia had ik dat ook, 11euro per maand x 24 maanden oidquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:28 schreef crapcleaner het volgende:
Ik ken iemand die het zijn telefoon heeft laten verzekeren. De verzekeraar vertelde dat het voor 3 maanden zou zijn.(10 euro per maand)
Echter bleek de verzekeraar dit elke 3 maanden stilzwijgend te verlengen, terwijl ze zelf vertelden dat het maar voor 3 maanden zou zijn.
Ook bleek dat wanneer de telefoon gestolen zou worden dat dan geen vergoeding uitgekeerd zou worden. Ook wanneer een ongelukje gebeurde met de telefoon door eigen klungeligheid zou de telefoon niet vergoed worden.
In het kort gezegd zou de verzekering in 2 jaar meer kosten dan de telefoon en zou er alleen uitgekeerd worden in uitzonderlijke gevallen. Er waren veel kleine lettertjes die de verzekering eigenlijk zelf overbodig maakten. Wanneer ze weigeren bij diefstal of een ongelukje met de telefoon uit te betalen dan heb je er niet zoveel aan.
Al met al veel kleine lettertjes dus en alleen uitkering van geld in uitzonderlijke gevallen met veel voorwaarden.
dat dacht ik dus ook. Ik kan kiezen: of een simlockvrij toestel voor een flink bedrag. of een pre paid pakket kopen en de simlock er zelf uit slopen. Ik was dus van plan om een eerlijk toestel los te kopen. Er werd mij gevraagt wat ik er voor wil betalen. ik zeg 250 euro. er was ook aanbod voor die toestellen maar ja toen kwam de mevrouw met ik mag het zo niet verkopen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:36 schreef nachtdier2 het volgende:
Dat lijkt op koppelverkoop en is volgens mij verboden.
Maar wat een huppelkut en wat een K*Tbedrijf is Dixons dan! Die hebben het echt niet begrepen als ze weigeren een toestel los te verkopen. Volgens mij pakken ze juist op losse toestellen een megawinst!
Dat vind ik de meest domme zin in je post. Je kan met wifi toch niet overal internetten?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 07:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb mijn net nieuwe N81 8GB na twijfelen toch laten verzekeren voor een kleine 10 euro per maand. Waarom? Omdat ik met nieuwe dingen altijd in het begin een periode heb dat niet wil dat er ook maar íets mee gebeurt. Ik kan mijzelf voor mijn kop slaat als ik hem nu laat flikkeren en er zit meteen een dikke kras op. Dat zou ik dan echt doodzonde vinden. Bovendien kan ik er nu mee internetten via WiFi en heb dus internet blox t.w.v. 10 euro niet meer nodig.
Er zit steeds een opzegtermijn van 3 maand bij en ik laat hem net zolang verzekeren totdat ik voor mijzelf uitmaak dat het nu niet meer uitmaakt als ik hem per ongeluk zou laten vallen en er een kras op komt (een jaar ofzo).
Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat je je telefoon niet laat verzekeren als het een wat goedkoper model betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |