abonnement Unibet Coolblue
pi_60696624
quote:
Iedereen kent wel het verhaal over de onzinkbare Titanic. Symbool voor de menselijke hoogmoed voer 's werelds grootste passagiersschip in april 1912 tegen een stuk ijs en zonk het naar de dieptes van de zee, om daar nog steeds te liggen roesten. U weet, wij houden van complotten en laat er nu toevallig ook een complot bestaat rondom de Titanic. Volgens sommigen was het helemaal de Titanic niet die zonk, maar wel de Olympic...
Detail kunnen hier gelezen worden. Samengevat: romp klopt niet, kleur klopt niet, volume van het schip klopt niet en er was een groot financieel gat omdat een zusterschip tot wrak werd verklaard. En er is 1 iets dat alles doet kloppen: dat het een ander schip was dat omwille van het verzekeringsgeld moest zinken, het wrak dat wij Titanic noemen schijnt de olympic, een zusterschip, te zijn geweest.

Uit de oude doos, maar ik kende deze complottheorie nog niet. Zit best strak in elkaar.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:44:26 #2
224047 solem
voor niets bang, ja?
pi_60696839
hoogmoed komt voor de val, en doe niet zo dom met je complottheorie. De mensen die dood zijn waren ingeschreven op de titanic. dommie
het domste slimste meisje ooit dat je zal tegenkomen in je slimme leven.
Bescherm mij, Jezus, ook al weet ik niet zeker of ik in u moet geloven omdat uw vader slim genoeg was om ons denkend te maken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:44:54 #3
224047 solem
voor niets bang, ja?
pi_60696843
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:44 schreef solem het volgende:
hoogmoed komt voor de val, en doe niet zo dom met je complottheorie. De mensen die dood zijn waren ingeschreven op de titanic. dommie

zelfs de scheepsbel is teruggevonden.
het domste slimste meisje ooit dat je zal tegenkomen in je slimme leven.
Bescherm mij, Jezus, ook al weet ik niet zeker of ik in u moet geloven omdat uw vader slim genoeg was om ons denkend te maken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:45:55 #4
224047 solem
voor niets bang, ja?
pi_60696852
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:44 schreef solem het volgende:

[..]

zelfs de scheepsbel is teruggevonden.
en dan nog, dan zou de titanic nu waarschijnlijk moeten bestaan, nou, waar is ie dan nu?
het domste slimste meisje ooit dat je zal tegenkomen in je slimme leven.
Bescherm mij, Jezus, ook al weet ik niet zeker of ik in u moet geloven omdat uw vader slim genoeg was om ons denkend te maken.
pi_60697181
Blijkbaar niemand die het heeft gelezen, anders zouden deze vragen niet gesteld worden.

De olympic en de titanic waren zusterschepen en dus quasi identiek, ook de scheepsbel. Net zoals bij de Brittanic.

En de olympic (de echte titanic dus, volgens de theorie) vaart al lang niet meer. Een schip vaart geen 90 jaar. Nogal wiedes.

Eerst de bron(nen) lezen, dan pas reageren met vooringenomenheid please. Anders draaien we in cirkels.
pi_60697448
Geinig, ik geloof er niks van. Zal het morgen wel eens goed lezen...



Blijft leuk.
  zondag 10 augustus 2008 @ 07:26:11 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60699336
BNW
The truth was in here.
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:56:51 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60699667
Wat ik nooit snapte aan dat hele Titanic-verhaal: "hij kan niet zinken, dus de kapitein geeft niet om ijsbergen"... Maar zelfs als-ie niet zinkt, zou een ijsberg dat schip zwaar kunnen beschadigen...
censuur :O
pi_60699921
Ik heb hier ook eens een documantaire op discovery over gezien. Ik zal de links wel een keerte doorlezen. Best interessante theorie.
  Redactie Frontpage zondag 10 augustus 2008 @ 10:34:41 #11
145738 superworm
is erbij
pi_60700319
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 08:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik nooit snapte aan dat hele Titanic-verhaal: "hij kan niet zinken, dus de kapitein geeft niet om ijsbergen"... Maar zelfs als-ie niet zinkt, zou een ijsberg dat schip zwaar kunnen beschadigen...
Volgens de film was dat niet de gedachtegang. Ze zagen de ijsberg eenvoudigweg te laat, en omdat het schip 'onzinkbaar' was geacht werden er te kleine schroeven (om te sturen tijdens het varen) op de enorme boot gemonteerd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:23:16 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60703371
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Volgens de film was dat niet de gedachtegang. Ze zagen de ijsberg eenvoudigweg te laat, en omdat het schip 'onzinkbaar' was geacht werden er te kleine schroeven (om te sturen tijdens het varen) op de enorme boot gemonteerd.
Ja maar wat is nu de doelbewust gekoerst is om het te laten zinken zodat de verzekering uitkeert en uit de kosten zijn voor het stom ongeluk gevalletje met de Olympic. ?!!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60703475
Even opnieuwposten maar:

Ja, en?
Er is dus wel een schip gezonken, met de bekende gevolgen. Wat is dan het verschil of het de Titanic of de olympic zou zijn?
Overigens lijkt het me niet zo gemakkelijk om twee van zulke schepen 'effe' om te wisselen. Dat kan eigenlijk alleen op zee, wat zou kunnen, want tijdens de eerste reis van de Titanic was ook de Olympic op zee, maar dan moeten ze alle passagiers ook omgewisseld hebben. Daar zou toch wel iemand iets over gezegd hebben, denk je niet?
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:34:33 #14
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_60703641
Het was een oude egyptische vloek.
quote:
The Mummy on the Titanic
With the increased interest in the story of the sinking of the Titanic, an old tale of a mummy's curse has resurfaced. According to one version,

A sarcophagus of an ancient Egyptian king was being smuggled to America by an unscrupulous art dealer. The art dealer was going to sell it to a noted museum in New York for $500,000.00. He would then split the booty with the thieves that ransacked the cave of this Egyptian king.

It seems that the god, Anubis, was not pleased with this whatsoever. It seems that Egyptian Gods don't like having their earthly remains sold to the highest bidder. In retaliation for this ghastly of dirty deeds Anubis sunk the Titanic, and the mummy went to the bottom of the sea to finally have it's resting place.





In some of the stories, the mummy is not that of a king, but of a priestess, or princess, of Amen-Ra. In other stories, the mummy was rescued in a lifeboat and once it arrived in New York, anyone who came near it fell under its curse. In one version, the mummy made an attempted return to Egypt on the ship The Empress of Ireland -- which sank -- and then made a second attempt . . . aboard the Lusitania!

Philipp Vandenberg wrote of the curse in his dubious tome The Curse Of The Pharaohs (1973; p. 186):

On board the Titanic were 2,200 passengers, 40 tons of potatoes, 12,000 bottles of mineral water, 7,000 sacks of coffee, 35,000 eggs -- and an Egyptian mummy that Lord Canterville wanted to take from England to New York.

The mummy was the carefully prepared body of a prophetess who had enjoyed a great vogue during the reign of Amenhotep IV, the heretic pharaoh who took the name Ikhnaton. Her grave had been found in Tel el-Amarna. A small temple had been built for this prophetess, the "Temple of the Eyes."

The female mummy had been equipped with the usual amulets and artifacts. An amulet with the inscription Awake from the swoon in which you sleep and a glance of your eyes will triumph over everything that is done against you had been placed beneath her head. Was this the hint that the remains of the prophetess enjoyed special protection?

The mummy was encased in a wooden crate and, because of its value, had not been placed in the hold of the Titanic but behind the command bridge. Many scientists who handled mummies showed clear signs of mental derangement. Did Captain Smith, too, look into those fatal radiant eyes? Could he, too, have been the curse's victim?
Opgelost? Slotje?
http://www.catchpenny.org/titanic.html
be nice or go away
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:35:22 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60703661
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja maar wat is nu de doelbewust gekoerst is om het te laten zinken zodat de verzekering uitkeert en uit de kosten zijn voor het stom ongeluk gevalletje met de Olympic. ?!!
Welk ongeluk met de Olympic?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60703754
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:27 schreef Wombcat het volgende:
Even opnieuwposten maar:

Ja, en?
Er is dus wel een schip gezonken, met de bekende gevolgen. Wat is dan het verschil of het de Titanic of de olympic zou zijn?
Overigens lijkt het me niet zo gemakkelijk om twee van zulke schepen 'effe' om te wisselen. Dat kan eigenlijk alleen op zee, wat zou kunnen, want tijdens de eerste reis van de Titanic was ook de Olympic op zee, maar dan moeten ze alle passagiers ook omgewisseld hebben. Daar zou toch wel iemand iets over gezegd hebben, denk je niet?
Het gaat erom dat ze een schip met ernstige gebreken hebben geprobeerd te verdoezelen door onderdelen uit de Titanic te gebruiken en het schip vervolgens ook de Titanic te noemen, en nee dat is niet op zee gebeurd. Volgens de theorie in het artikel dan uiteraard.
Oh, and that's a bad miss!
pi_60703763
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welk ongeluk met de Olympic?
Dit ongelukje:
quote:
De vijfde reis van de Olympic was al even desastreus. Op 20 september 1911, toen het schip Southampton de haven aan het verlaten was, werd het geramd door een gevaarte van de Royal Navy, de HMS Hawk. Beide schepen waren zwaar gehavend. Volgens de Navy was de HMS Hawk er het ergste aan toe, maar dat wordt sterk betwijfeld. In de Olympic gaapte de romp een groot gat en er liepen twee compartimenten onder water. Ook de hoofdmotor had het begeven, maar gelukkig zonk het passagiersschip niet. De HMS Hawk kon ondanks de schade nog varen. Er waren gelukkig heel weinig gewonden, wat waarschijnlijk de reden is dat dit hele gebeuren slechts een kanttekening in het verhaal van de Titanic werd. Het ongeluk gebeurde tijdens lunchtijd waardoor een enkeling zich in de getroffen kabineruimtes bevond.

Het juridisch getouwtrek rondom de schuldvraag kon beginnen. Het spreekt bijna vanzelf dat de Royal Navy (die het onderzoek leidde) als winnaar uit de bus kwam, hoewel de bewijzen en ooggetuigen anders deden vermoeden en men mankementen in de verdediging van de Navy blootlegde. Hoe dan ook, er werd bepaald dat het ongeluk moest zijn veroorzaakt door een navigatiefout van de Olympic. Die zou er op zijn beurt voor gezorgd hebben dat de HMS Hawk aangezogen werd door het schip. Hoeveel de rederij er ook tegenin ging, het mocht niet baten.

Titanic

Het kostte de marine, naast de herstelkosten binnen de eigen vloot, weinig geld en rechtszaken draaiden in hun voordeel uit. Vervelend nevenresultaat was dat de verzekering van de rederij niets wou dekken en de Olympic, een nog niet renderend schip, zóveel herstelkosten behoefde dat het een financiële ramp voor de eigenaars betekende. Het kwam er feitelijk op neer dat de kansen op een rendabel schip verkeken waren.
Om toch nog zo goedkoop mogelijk uit te komen verklaarde rederij White Star Line de Olympic tot wrak. Op die manier hoefden ze het personeel niet uit te betalen na het ongeluk. Vanzelfsprekend lieten de vakbonden van zich horen, met rechtszaken tot gevolg. De vakbond delfde het onderspit.
Wel inlezen
in a crowd you lose humanity
pi_60703917
Overigens vind ik het nog steeds moeilijk voor stellen dat zo'n identiteitswissel plaats kan vinden zonder dat daar ooit iets over naar buiten gekomen is. Ik bedoel, hoeveel mensen werken en er wel niet aan zo'n paar schepen?
Oh, and that's a bad miss!
pi_60703937
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:38 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze een schip met ernstige gebreken hebben geprobeerd te verdoezelen door onderdelen uit de Titanic te gebruiken en het schip vervolgens ook de Titanic te noemen, en nee dat is niet op zee gebeurd. Volgens de theorie in het artikel dan uiteraard.
Wanneer hebben ze ze dan omgewisseld, want de Titanic was al in aanbouw en in een haven wissel je die schepen niet zomaar om, zonder dat het omvalt. En op een gegeven moment moeten ze toch omgewisseld zijn, want anders blijft de Olympic de Olympic ondanks dat je er Titanic-onderdelen in stopt (en andersmom).
De romp bepaalt namelijk de scheepsnaam (volgens mij). En die moet dus op een gegeven moment omgewisseld zijn (en mijn stelling was dus dat dat alleen op zee had gekund zonder al te veel op te vallen, maar dan zit je nog met de passagiers, dus dat werkt ook niet).
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:47:49 #20
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_60704005
zeg wombcat dan moet jij ook wat beter lezen he !
pi_60704063
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef merlin693 het volgende:
zeg wombcat dan moet jij ook wat beter lezen he !
Ik wou net zeggen Wombcat, heb jij het artikel wel gelezen?
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:51:21 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60704100
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Volgens de film was dat niet de gedachtegang. Ze zagen de ijsberg eenvoudigweg te laat, en omdat het schip 'onzinkbaar' was geacht werden er te kleine schroeven (om te sturen tijdens het varen) op de enorme boot gemonteerd.
Zo'n schip stuurt niet met schroeven...
censuur :O
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:56:38 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_60704238
jawel in combinatie met de roerbladen kunnen ze met grotere schoepen snellere bewegingen maken (ze doelen hier niet op roteerbare schroeven (POD's) )
pi_60704298
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen Wombcat, heb jij het artikel wel gelezen?
Met die post nog niet volledig. Sorry

Maar de kern van mijn betoog staat nog wel overeind, want op een gegeven moment moeten de schepen omgewisseld zijn, maar het artikel geeft niet duidelijk aan wanneer dat dan gebeurd is.

Pas als je doorklikt op: http://www.titanicconspiracy.com/about2.htm wordt dat duidelijk
quote:
Even as they cannibalised parts from the second, almost complete and practically identical, sister ship the idea of a complete switch must have occurred.
(...)
In November 1911 the Olympic , with Titanic's starboard main propeller and shaft, left Belfast to resume her career, though not for long. Even while repair work had been under way on Olympic conversion of Titanic into a reasonable twin of her sister had also begun.
(...)The already existing porthole in the real Titanic would have been sealed up either during the week that the switch actually took place or during the ship's winter refit in at the end of 1912.
Nog steeds niet duidelijk wanneer die switch nu geweest is.

Edit, ah:
quote:
the exchange actually took place in the first week of March 1912
Nu zijn er foto's van de Titanic en Olympic naast elkaar, zelfs een foto waar ze wisselen van plaats, hier
Maar daarvan zeggen ze er ook bij dat ze van plaats wisselen, dus moeten ze ook nog een keer ongezien van plaats gewisseld zijn. Iets zegt me dat zoiets wel opvalt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wombcat op 10-08-2008 14:25:56 ]
in a crowd you lose humanity
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 10 augustus 2008 @ 14:50:06 #25
74056 crew  ToT
pi_60705719
One Titanic topic just sank!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')