abonnement Unibet Coolblue
pi_60654225
Ik heb m'n laptop en stereo tuner-receiver op dezelfde stekkerdoos aangesloten (Weet niet of het ermee temaken heeft)

maar als ik m'n muis beweeg hoor ik heel zachtjes een soort van bbzzz geluid uit m'n linker box komen.

weet iemand hoe dit kan of heb ik mezelf dit aangepraat. Als hij stilstaat hoor ik namelijk niks.


Kan het zijn dat m'n laptop's audio-out een soort van signaallek van de usb poort waar m'n muis opzit krijgt o.i.d.?


Iemand een idee?
pi_60654518
Zet je geluid uit
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_60655001
Als je stereo op je computer is aangesloten en het signaal daarvan wordt verstoord dan kan het zijn dat je muis en je geluidskaart een IRQ delen. In dat geval dus instellingen wijzigen.

Als dat niet het geval is dan is het een kwestie van je computer die meer stroom trekt op het moment dat je je muis beweegt; als die op dezelfde contactdoos zit (wat dus het geval is) kan het inderdaad zijn dat die elkaar storen. In dat geval één van de twee apparaten uit de contactdoos verhuizen naar een ander aansluitpunt. Mocht dat niet helpen dan één van de twee apparaten aarden.
pi_60656255
Als je je stereo op je pc hebt aangesloten kan er sprake zijn van dubbele aarding, dit kan resulteren in een brom geluid in de boxen. Ik weet niet precies meer hoe je dit kon oplossen.
pi_60658341
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:11 schreef Targhor het volgende:
Als je je stereo op je pc hebt aangesloten kan er sprake zijn van dubbele aarding, dit kan resulteren in een brom geluid in de boxen. Ik weet niet precies meer hoe je dit kon oplossen.
Ferriet ring plaatsen, op de kabel van pc naar stereo als ik het goed heb.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_60665350
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:39 schreef TimMer1981 het volgende:
Als je stereo op je computer is aangesloten en het signaal daarvan wordt verstoord dan kan het zijn dat je muis en je geluidskaart een IRQ delen. In dat geval dus instellingen wijzigen.

Als dat niet het geval is dan is het een kwestie van je computer die meer stroom trekt op het moment dat je je muis beweegt; als die op dezelfde contactdoos zit (wat dus het geval is) kan het inderdaad zijn dat die elkaar storen. In dat geval één van de twee apparaten uit de contactdoos verhuizen naar een ander aansluitpunt. Mocht dat niet helpen dan één van de twee apparaten aarden.
thx! ik zal dat eerst eens proberen.
pi_60665738
Waarschijnlijk probeert je muis op deze manier met je te communiceren...
pi_60665755
Je muis probeert je duidelijk te maken dat je hand een beetje plakkerig aanvoelt.
-
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:18:24 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_60665939
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:11 schreef KeFFeR1208 het volgende:
Waarschijnlijk probeert je muis op deze manier met je te communiceren...
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:11 schreef GauloisesBlauw het volgende:
Je muis probeert je duidelijk te maken dat je hand een beetje plakkerig aanvoelt.
Dit is niet het "Onzin voor je leven" forum.
Ontopic, of niet reageren.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_60666042
oeh een modje RUN GauloisesBlaauw RUN before he gets us!!!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:34:49 #11
10710 gday
propria cures
pi_60670441
Irritante newbies.

OT: volgens mij wil het wel eens helpen om zo'n ferrietkern te plaatsen idd.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_60678073
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:39 schreef TimMer1981 het volgende:
Als dat niet het geval is dan is het een kwestie van je computer die meer stroom trekt op het moment dat je je muis beweegt; als die op dezelfde contactdoos zit (wat dus het geval is) kan het inderdaad zijn dat die elkaar storen. In dat geval één van de twee apparaten uit de contactdoos verhuizen naar een ander aansluitpunt. Mocht dat niet helpen dan één van de twee apparaten aarden.
Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus bedoeld hebt? Het kan namelijk niet.
Dit probleem zou wel heel goed door een gedeeld IRQ kunnen ontstaan of door interferentie van twee aansluitingen. Haal eens een ferrietkerntje bij de plaatselijke electronicaboer en klik die om de aansluiting naar de stereo, goeie kans dat het dan weg is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')