abonnement Unibet Coolblue
pi_60651370
Beste mensen,

Begin oktober wil ik met een stuk of 5 studievrienden een bezoek brengen aan Krakau, voornamelijk om overdag rond te slenteren en 's avonds af te leggen in de kroeg.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen met de stad,
heb gehoord dat het een mooie stad is en dat je er prima kunt stappen. Hoe zijn de overnachtingsmogelijkheden? Ben niet van plan diep in de buidel te tasten en dit moet volgens mij ook mogelijk zijn. Iemand tips voor goede betaalbare overnachtingsmogelijkheden?
Daarnaast moeten we er uiteraard ook nog belanden, vliegtuig is te prijzig voor die paar dagen, we kunnen evt. met de auto maar als er een gedegen treinverbinding is lijkt me dit ideaal.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:45:19 #2
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60651477
Vriend van me zit nu in Krakow, ben ook van plan er met wat vrienden ff heen te gaan.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:27:07 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60656917
Ik ben er in 2005 geweest. We waren toen met z'n zessen en hadden voor een euro of 90 p.p. een huis (woonkamer met slaapbank, keuken, drie slaapkamers, twee badkamers, dubbele garage ) in een buitenwijk voor een week. Met de tram waren we zo in het centrum.

We zijn toen met twee auto's gegaan. 's Avonds vertrokken, nachtje doorgereden (twee auto's, drie bestuurders) en de volgende middag ter plaatse. Als je niet van bestuurder kunt wisselen zou ik er wat meer tijd voor uittrekken. Er rijdt overigens een nachttrein naar Warschau, en van daaruit kun je naar Krakow. Rechtstreeks kan niet, voor zover ik weet.

De stad is best aardig voor een paar dagen rondslenteren en 's avonds uitgaan. Als je een auto bij je hebt kun je o.a. nog naar Auschwitz, mocht je daar interesse in hebben.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60677593
Krakau is zeker een leuk stadje voor een paar dagen. In oktober heb je er waarschijnlijk ook minder 'last'van de Amerikanen en Japanners die daarvandaan naar Auschwitz en de zoutmijnen gaan.

Je kan er vanaf oktober ook goedkoop naartoe vliegen met een nieuwe low cost verbinding vanaf Schiphol
=> www.centralwings.com (nu als startaanbieding voor 53 euro retour)
pi_60680175
Krakau is een stuk duurder dan Praag als het om bierprijzen gaat. Enorm pluspunt is de goeie airconditioning in de clubs (je kleren stinken niet en je zweet je niet te pletter) en ook zijn de clubs en de stad zelf erg ruim. Hele mooie stad, enorm genoten en beide stadia van Wilsa Krakow en Cracovia gezien.

Vond wel dat er enorm veel toeristen waren tov Praag.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60680538
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:50 schreef Aanvoerder het volgende:
Krakau is een stuk duurder dan Praag als het om bierprijzen gaat. Enorm pluspunt is de goeie airconditioning in de clubs (je kleren stinken niet en je zweet je niet te pletter) en ook zijn de clubs en de stad zelf erg ruim. Hele mooie stad, enorm genoten en beide stadia van Wilsa Krakow en Cracovia gezien.

Vond wel dat er enorm veel toeristen waren tov Praag.
Stadia is de meervoudsvorm van stadium.
De trein naar Polen komt ook niet langs een heleboel Duitse statia.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_60680918
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:13 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Stadia is de meervoudsvorm van stadium.
De trein naar Polen komt ook niet langs een heleboel Duitse statia.
Wat wil je, ik woon al bijna een jaar in het buitenland. Maar nu weer ontopic.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:17:52 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_60685277
Was maandje geleden nog in Krakow. Er zijn genoeg goedkope hostels/hotels in en rond het oude centrum te vinden, dat mag dus geen problemen gaan opleveren. Prijzen van drank, eten en uitgaan in het centrum zijn niet meer spotgoedkoop te noemen, denk dan aan 75% van de prijs die je hier normaal betaald.

Als je niet goedkoop op krakow kan vliegen, kan je nog via katowice vliegen. Dan is het nog een kleine 2 uur met de bus naar Krakow.

Verder zijn er tal van kleine bureautjes die tripjes naar de zoutmijn en auswitchz organiseren, meestal kan het hotel je wel helpen daarmee. Echt goedkoop is het niet, maar zeer zeker waard. Wij hebben ook nog een tour door Nowa Huta gedaan in een oud busje. Dat is een oude arbeiderswijk gebaseerd om de grote staalfabrieken heen, je krijgt dan beetje een inzicht in he dagelijks leven van een Krakower 30-50 jaar geleden. Dat viel mij persoonlijk tegen, maar dat kwam vooral omdat ik al vaak in Oost.Centraal Europa ben geweest . Wandeltour door Joodse buurt moet je absoluut niet overslaan, een prachtig stukje krakow!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_60689384
Probeer ook nog eens de aflevering van 'Weg met BNN' over Krakau te vinden. Zitten leuke tips in over wat te doen.
pi_60689454
Leuke stad, erg goedkoop en best vriendelijke mensen.
Het hotel waar we zaten, ik zou echt niet meer weten hoe t heette, maar eigenlijk is alles gewoon prima te betalen daar. Ga gewoon iets buiten het centrum zitten, en ga savonds met de taxi terug naar je hotel, daar ben je maar een paar euro pp aan kwijt.
(:
pi_60701614
Goede tips, vliegtuig is niet zo goedkoop als verwacht, dus met de auto wordt hem waarschijnlijk, voor de rest alleen nog een slaapplaats regelen. @JDude --> klinkt goed, heb je misschien dat adresje voor mij?
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:27:51 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60702343
Oei, dat wordt even graven.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 10 augustus 2008 @ 12:35:58 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60702495
Ik ben er in 1994 geweest. Toen was het nog lekker goedkoop.

Ik vergeet nooit meer een bepaalde Nederlander die met mij in dezelfde nachtbus (Eurolines) zat naar Polen. Echt zo'n randfiguur die de hele nacht door zat te zuipen. Hij hield nog een verhaal over z'n mooie cowboylaarzen en dat hij in Krakow ging stappen en zuipen met Polen.

Een paar dagen later zag ik hem lopen door Krakow, met een blauw oog en op blote voeten. Ik vroeg:"Waar zijn je cowboylaarzen?". Was ie dus door zijn Poolse stapmaatjes tijdens het stappen en zuipen beroofd van zijn cowboylaarzen en zijn geld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:49:13 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60702739
Hm, ik kan geen mails o.i.d. meer vinden met contact-info er in. Twee anderen hebben alles geregeld toen.

De locatie weet ik nog wel precies .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60703294
Zit nu vooral te kijken naar appartementen voor circa 7 man, en opvallend is dat alles in het Oude stadsdeel duurder is. Is dit ook het deel waar de meeste kroegen zitten of het deel waar voornamelijk de cultuur is gevestigd? Want overdag vind ik het niet erg te reizen, maar 's nachts doe ik het liever kruipend

Daarnaast zie ik ook overal afstanden tot belangrijke locaties:
Nowvy Square
Small Market Square
Main Market Square
Wolnica Square

Dit zegt mij uiteraard vrij weinig, welke pleinen zijn nou de centrale en belangrijke pleinen? Met name voor het uitgaan.

[ Bericht 33% gewijzigd door Fatality op 10-08-2008 13:24:54 ]
pi_60703318
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:35 schreef SeLang het volgende:
Ik ben er in 1994 geweest. Toen was het nog lekker goedkoop.

Ik vergeet nooit meer een bepaalde Nederlander die met mij in dezelfde nachtbus (Eurolines) zat naar Polen. Echt zo'n randfiguur die de hele nacht door zat te zuipen. Hij hield nog een verhaal over z'n mooie cowboylaarzen en dat hij in Krakow ging stappen en zuipen met Polen.

Een paar dagen later zag ik hem lopen door Krakow, met een blauw oog en op blote voeten. Ik vroeg:"Waar zijn je cowboylaarzen?". Was ie dus door zijn Poolse stapmaatjes tijdens het stappen en zuipen beroofd van zijn cowboylaarzen en zijn geld
Wat een verhaal zeg.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60703426
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:35 schreef SeLang het volgende:
Ik ben er in 1994 geweest. Toen was het nog lekker goedkoop.

Ik vergeet nooit meer een bepaalde Nederlander die met mij in dezelfde nachtbus (Eurolines) zat naar Polen. Echt zo'n randfiguur die de hele nacht door zat te zuipen. Hij hield nog een verhaal over z'n mooie cowboylaarzen en dat hij in Krakow ging stappen en zuipen met Polen.

Een paar dagen later zag ik hem lopen door Krakow, met een blauw oog en op blote voeten. Ik vroeg:"Waar zijn je cowboylaarzen?". Was ie dus door zijn Poolse stapmaatjes tijdens het stappen en zuipen beroofd van zijn cowboylaarzen en zijn geld
op blote voetjes door Krakau
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')