abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:55:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_60643758
Andreas Krieger (born Heidi Krieger on 20 July 1966 in Berlin) is a former German shot putter, who competed as a woman in the East German athletics team. Like many prominent East German sportspeople at the time, Krieger was systematically doped with anabolic steroids.

At the 1986 European Championships in Athletics, Krieger won the gold medal in the shot put event. In 1997 he underwent sex reassignment surgery and changed his name to Andreas.

Krieger gave evidence at the trial of Manfred Ewald, leader of the East German sports program and Manfred Hoeppner, East German medical director in 2000. He testified that the drugs he had been given had contributed to his transsexuality. Both Ewald and Hoepner were convicted of accessory to the intentional bodily harm of athletes.

The "Heidi Krieger Medal" (German: Heidi-Krieger-Medaille), named after Krieger, is now awarded annually to Germans who combat doping. Krieger's gold medal from 1986 forms part of the trophy.



Triest verhaal. Hoeveel mensen die niet bij de top hoorden maar dit moesten ondergaan zijn verder nog het slachtoffer geworden ?

Nederland is veel zwemmedailles misgelopen door dat systeem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:00:35 #2
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_60643825
Ze ziet er beter uit als man dan als vrouw...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:33:34 #3
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_60646780
Heb een keer een docu gezien waarin hij zijn verhaal vertelde. Indrukwekkend was dat. Het schokkendste uit dat programma wat me altijd is bijgebleven was het verhaal dat jonge turnsters - 14, 15 jaar oud - een paar weken voor een belangrijke wedstrijd kunstmatig (althans, dat hoop je) zwanger werden gemaakt en vervolgens weer geaborteerd, zodat er bepaalde hormonen vrijkwamen die hun prestaties zouden bevorderen. Veel van die meisjes zijn onvruchtbaar geworden door dit soort walgelijke praktijken en er psychisch ook niet bepaald goed uitgekomen.
You cheated on me with choreography.
pi_60647384
Vreselijk systeem inderdaad.

Dat verhaal van Heidi / Andreas Krieger choqueerde me ook.
pi_60653518
Schrijnend, die verhalen.
That's all folks!
pi_60654031
Laatst nog een docu op Canvas gezien waarin hij/zij onder andere ook voorbij kwam...

Bizarre praktijken natuurlijk, vooral dat zulke jonge kinderen er systematisch mee 'misbruikt' werden buiten hun weten...

Overigens ook schandalig dat er nog wereldrecords bijv. binnen de atletiek staan uit die periode...
Jack does it in real time...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:15:50 #7
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_60654160
Bizar en triest inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')