abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:30:51 #1
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60640670
Als zoeen kerel of mevrouw van personeelszaken dan vraagt:
'heb jij nog andere sollicitaties lopen?"

wat bedoelen ze daar dan stiekem mee? waarom willen ze dat weten?
Wat hebben ze daar mee te maken
En wat kun je dan het beste antwoorden?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:31:40 #2
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_60640689
De waarheid?
Waarom zou je daar over liegen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:32:33 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_60640711
"Nee, de functie en uw bedrijf zijn alles wat ik me wensen kan"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:33:41 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60640733
Ze willen alleen weten of ze het alleen recht op je hebben of dat ze moeten strijden met 10 anderen. Stel dat ze je geweldig vinden, dan zullen ze je sneller een aanbod doen als je nog bij 3 anderen op gesprek kan aangezien ze dan haast hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:35:34 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60640779
Daar hebben ze inderdaad geen bal mee te maken. Ik zou gewoon 'nee' zeggen.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_60640784
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:33 schreef karr-1 het volgende:
Ze willen alleen weten of ze het alleen recht op je hebben of dat ze moeten strijden met 10 anderen. Stel dat ze je geweldig vinden, dan zullen ze je sneller een aanbod doen als je nog bij 3 anderen op gesprek kan aangezien ze dan haast hebben.
Dat dus!
pi_60640799
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:33 schreef karr-1 het volgende:
Ze willen alleen weten of ze het alleen recht op je hebben of dat ze moeten strijden met 10 anderen. Stel dat ze je geweldig vinden, dan zullen ze je sneller een aanbod doen als je nog bij 3 anderen op gesprek kan aangezien ze dan haast hebben.
Ze kunnen dan ook denken:

"Hmm die gozer wil ook wel ergens anders werken. Ons bedrijf is niet het belangrijkst voor hem dus heeft hij mooi pech gehad"
Noot noot.
pi_60640851
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:36 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ze kunnen dan ook denken:

"Hmm die gozer wil ook wel ergens anders werken. Ons bedrijf is niet het belangrijkst voor hem dus heeft hij mooi pech gehad"
Zo kortzichtig heb ik een bedrijf nog nooit meegemaakt...... maar in theorie zou het kunnen.
Ik denk echter dat het niet waarschijnlijk is
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:40:09 #9
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60640871
Waarom zou je loyaal moeten zijn aan een bedrijf waar je nog niet eens werkt? Als jij andere sollicitaties hebt lopen, dan is dat hún risico. Ze hoeven het alleen niet te weten. Ze zijn namelijk ook niet loyaal aan jou; als ze een andere sollicitant vinden die ze minder hoeven te betalen, doen ze dat ook.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_60640882
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zo kortzichtig heb ik een bedrijf nog nooit meegemaakt...... maar in theorie zou het kunnen.
Ik denk echter dat het niet waarschijnlijk is
Ligt er ook aan wat voor een bedrijf het is
Noot noot.
pi_60640895
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:40 schreef Wickedangel het volgende:
Waarom zou je loyaal moeten zijn aan een bedrijf waar je nog niet eens werkt? Als jij andere sollicitaties hebt lopen, dan is dat hún risico. Ze hoeven het alleen niet te weten. Ze zijn namelijk ook niet loyaal aan jou; als ze een andere sollicitant vinden die ze minder hoeven te betalen, doen ze dat ook.
Juist
Noot noot.
pi_60640960
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:40 schreef Wickedangel het volgende:
Waarom zou je loyaal moeten zijn aan een bedrijf waar je nog niet eens werkt? Als jij andere sollicitaties hebt lopen, dan is dat hún risico. Ze hoeven het alleen niet te weten. Ze zijn namelijk ook niet loyaal aan jou; als ze een andere sollicitant vinden die ze minder hoeven te betalen meer geschikt vinden voor de functie, doen ze dat ook.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand afgewezen werd vanwege het salaris. Misschien dat het zo werkt in de supermarkt ofoz, maar op de normale arbeidsmarkt wordt toch gekeken naar kwaliteit, met name wanneer je verstand van zaken moet hebben. Wat ik wel mee maak is dat we het niet eens konden worden over het salaris, en dan houdt het gewoon op.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:49:31 #13
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_60641083
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand afgewezen werd vanwege het salaris. Misschien dat het zo werkt in de supermarkt ofoz, maar op de normale arbeidsmarkt wordt toch gekeken naar kwaliteit, met name wanneer je verstand van zaken moet hebben. Wat ik wel mee maak is dat we het niet eens konden worden over het salaris, en dan houdt het gewoon op.
Dan ken jij zeker geen mensen in het bedrijfsleven?
Het is gewoon niet zo handig om openhartig te zijn over eventuele andere sollicitaties. Als je toegeeft dat dit het enige bedrijf is waar je wilt werken, zijn ze nooit te beroerd om laag te gaan zitten qua salaris.
Ik ken ook mensen aan wie ijskoud werd gevraagd wat hun huidige salaris was! Dan doen ze er gewoon 100 euro bovenop en dan denken ze dat de sollicitant dankbaar mag zijn Ze halen gewoon alle trucs uit de kast om er een slaatje uit te slaan
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_60641148
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:36 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ze kunnen dan ook denken:

"Hmm die gozer wil ook wel ergens anders werken. Ons bedrijf is niet het belangrijkst voor hem dus heeft hij mooi pech gehad"
Dat zou wel een heel achterlijke situatie zijn. Je bent niet voor niets op zoek naar een baan, dan gooi je meerdere lijntjes uit. Als je telkens maar één sollicitatie hebt lopen en je wacht op antwoord daarvan, dan duurt het wel een paar jaar voor je aan de bak bent. Een P&O-medewerker zal zich dat ook realiseren.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_60641208
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:49 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Dan ken jij zeker geen mensen in het bedrijfsleven?
Het is gewoon niet zo handig om openhartig te zijn over eventuele andere sollicitaties. Als je toegeeft dat dit het enige bedrijf is waar je wilt werken, zijn ze nooit te beroerd om laag te gaan zitten qua salaris.
Ik ken ook mensen aan wie ijskoud werd gevraagd wat hun huidige salaris was! Dan doen ze er gewoon 100 euro bovenop en dan denken ze dat de sollicitant dankbaar mag zijn Ze halen gewoon alle trucs uit de kast om er een slaatje uit te slaan
werkelijk?

Kom op zeg, mijn salaris nog nooit beïnvloed door het feit dat ik ophartig was over mijn andere sollicitaties die ik heb lopen!

Wat een onzin ook zeg, dat jij "bestraft" zou worden voor het feit dat je aan risicospreiding doet, terwijl een bedrijf zelf ook meerdere sollicitanten heeft.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:27:58 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60641998
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:36 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ze kunnen dan ook denken:

"Hmm die gozer wil ook wel ergens anders werken. Ons bedrijf is niet het belangrijkst voor hem dus heeft hij mooi pech gehad"
Het kan, maar het is niet waarschijnlijk. Niemand verwacht dat jij al je kansen op 1 sollicitatie zet, dat zou belachelijk zijn. Op het moment dat ik ergens zit voor een sollicitatie ben ik wel degelijk bereid om daar te komen werken. Als ze me een geweldig aanbod doen zeg ik gewoon ja. Maar ze mogen best weten dat ze niet de enige zijn daar is niets mis mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60645416
ze willen gewoon weten hoeveel "concurrenten" er zijn. Als ze dát vragen zijn ze mijns inziens geinteresseerd. Immers; wat boeit het of een oninteressante kandidaat meerdere sollicitaties lopen heeft? Ze zullen heis niet denken "oh, nou wij zijn kennelijk niet speciaal genoeg", of het moet zo'n zichzelf "ultrahip, jong en überdynamisch" vindend bedrijf zijn .
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:32:05 #18
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60645990
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:49 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Dan ken jij zeker geen mensen in het bedrijfsleven?
Blijkbaar werk jij dan in een hele rare beroepsgroep ofzo. Ik werk bij een bank, en de selectiecriteria zijn niet de "hoogte van het eventuele salaris", maar in hoeverre gaat iemand z'n werk goed doen...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60646147
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:22 schreef hersenchirurg het volgende:
ze willen gewoon weten hoeveel "concurrenten" er zijn. Als ze dát vragen zijn ze mijns inziens geinteresseerd. Immers; wat boeit het of een oninteressante kandidaat meerdere sollicitaties lopen heeft?
Dat dus. Volgens mij is het eerder positief als je meerdere sollicitaties hebt lopen. Je laat er in elk geval mee zien dat je initiatief neemt en/ of dat anderen geinteresseerd zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_60646200
Je zou natuurlijk ook kunnen vragen waarom ze die informatie willen hebben?
uit een aspergernest
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:59:08 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60646296
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:51 schreef wendytje het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen vragen waarom ze die informatie willen hebben?
Is m'n standaard antwoord op sollicitatievragen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:42:00 #22
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60646938
Ik had zelf bij twee bedrijven (advocatenkantoren) stage gelopen en bij de eerste mocht ik als beloning na mijn stage een maand naar Amerika. Toen ik dat tijdens mijn tweede stage aan een collega vertelde kreeg ik tijdens het evaluatiegesprek het volgende te horen: "Beste HIM, ik had van xxxx gehoord dat je met kantoor xx&xx naar Amrika gaat? Nou dan kunnen wij niet achterblijven! Wat dacht je van januari met mij daar klanten gaan werven?

ik:

Moraal van het verhaal: Niet hoog van de toren blazen maar wel communicatief zijn.
pi_60647090
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou wel een heel achterlijke situatie zijn. Je bent niet voor niets op zoek naar een baan, dan gooi je meerdere lijntjes uit. Als je telkens maar één sollicitatie hebt lopen en je wacht op antwoord daarvan, dan duurt het wel een paar jaar voor je aan de bak bent. Een P&O-medewerker zal zich dat ook realiseren.
Het kan ook zijn dat je niet gericht op zoek bent naar een andere baan, maar dat je een baan ziet die je gewoon leuker/beter lijkt dan je huidige baan. Maar het kan ook zijn dat je huidige baan je niet bevalt of dat je weg moet en dan ben je natuurlijk wel flink aan het rondkijken.
pi_60647395
Het beste werkt natuurlijk nog steeds om de indruk te wekken dat je niet actief op zoek bent naar een nieuwe baan, je huidige baan bevalt prima, maar van het bedrijf waar je nu solliciteert heb je, gezien hun historie en toekomst perspectieven blablablabla. Joh je moet zo'n P&O pief gewoon laten horen wat hij belangrijk vindt om te horen. En als jij dat het het beste doet, doen ze jou als eerste een aanbod! En dan is het niet meer belangrijk hoeveel andere sollicitaties je momenteel nog onderhanden hebt.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:19:56 #25
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60647622
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:31 schreef mazaru het volgende:
De waarheid?
Waarom zou je daar over liegen?
Omdat ze daar geen zak mee te maken hebben, ze het toch niet kunnen controleren en het je eigen zaak is of je nog ergens anders solliciteert.

De werkgever kan zomaar besluiten om jou niet aan te nemen uit angst dat je na twee weken bij hem in dienst te zijn geweest weer weg gaat. Aan de andere kant, een andere werkgever kon wel eens een betere baan of een hoger salaris bieden waardoor de werkgever kan inschatten of hij jou een lager salaris kan bieden als je geen andere sollicitaties. Kortom, weer een "voor een dubbeltje op de eerste rang vraag" van een vrekkige werkgever.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')