abonnement Unibet Coolblue
pi_60636106
Ziehier een laptoprugtas die me wel aanstaat:



Alvorens ik knopen doorhak wil ik de tas die ik ga kopen eerst zien. Probleem is echter dat ik geen winkels in de buurt kan vinden die deze tas verkoopt of op voorraad heeft. Dat betekent dat ik of enige tijd moet wachten of een vrij lange rit moet maken om de tas eens goed te inspecteren.

Vandaar dat ik in de tussentijd op het internet wat reviews bij elkaar probeer te sprokkelen, maar zoals je ziet kom ik nog niet echt ver (er staat bv nog niets over deze tassen op amazon):

Korte review consument:
quote:
I did buy one and I must say that it protects my MacBook very well. On the other hand it is quite heavy and big - the size does not correspond to its internal space. Overall rating: Satisfaction
Korte review (niet consument):
quote:
The good: Great size, plenty of protection
The bad: Pricey
Verdict: This is a great bag for the dedicated traveller but it’s a costly piece of kit
Is er iemand die ervaring heeft met dit specifieke model? Zo ja, dan heb ik wel een paar vragen .

Waar ik namelijk mijn twijfels over heb is de ruimte die er over blijft voor boeken en de stugheid/hardheid van de tas rondom het laptopcompartiment:

- Als er (in mijn geval) een 14,1 inch laptop in zit, is er dan nog wel significant ruimte beschikbaar gelet op een hele lading collegeboeken en andere zaken? Het mag dan een laptoprugtas heten, de laptop is maar een deel van het collegeverhaal.
- Ik begrijp dat het ruggedeelte en het laptopcompartiment niet beschermd is door een soort van hardcover. Betekent dit niet dat de rugtas kan knikken, dat er m.a.w. ongewenste druk/krachten op de laptop kan komen te staan?

[ Bericht 1% gewijzigd door JJasperO op 07-08-2008 20:30:42 ]
pi_60636255
Je kunt de tas aanschaffen bij elke Mac (apple winkel) in jouw buurt of bij een Crumplershop (bijv. in r'dam)

De tas is zeer stevig, vergelijkbaar met eastpack-kwaliteit. Er bevind zich in de tas zelf een appart notebook-hoes-achtige enveloppe die na het erin doen van de notebook achterin de tas tegen de achterwand kan worden vastgemaakt, stevig en stabiel. Er blijft dan genoeg ruimte over voor je stroomadapter en enkele studieboeken (geen 8 bijbels bijv.) maar wel enkele studieboeken om een dag mee door te komen lijkt mij.
pi_60636292
Kijk eens aan. Beschik je zelf over deze tas? Heb je wellicht foto's van de binnenkant met inhoud d'r in?

(Ik woon in 't oosten, klein gehucht weet je daar hebben we geen 'apple stores' ).
pi_60636376
Ik beschik niet zelf over de tas. Ik heb geen foto's van de tas met inhoud etc.

Al gekeken op de crumpler-website?

Crumpler heeft diverse maten tassen, van normaal tot xxl! Wellicht kun je beter een xl of xxl tas kiezen waar je meer ruimte hebt. Dan kun je een second skin kopen voor je notebook en die dan in de tas doen, dan heb je dubbel bescherming en ruimte genoeg
pi_60637528
Ja, op de website staat inderdaad ook een xl van dit type. Maar ik nam eigenlijk aan dat alleen het laptopcompartiment dan groter zou zijn en niet de tas in z'n geheel, wat juist de overige inhoud zou verminderen. Bovendien zou m'n 14 inch laptopje dan wat losjes komen te liggen.

Maar dat kan allemaal anders zijn natuurlijk, ik kan het alleen niet vaststellen zonder een flink eind te reizen helaas. Overigens.. die kleurencombinatie die je ziet op 't bovenste plaatje lijkt niet beschikbaar te zijn voor XL. Dat zou - mocht XL geschikt zijn - best jammer zijn, kvind 't net mooi zo .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')