abonnement Unibet Coolblue
pi_60636010
Hoipiepeloi!

Ik heb dus sinds anderhalve maand een Asus F3K Serie laptop. En het valt me op dat ie tijdens het spelen van enkele spelletjes nogal heet wordt. Soms loopt ie tegen de 70 graden aan, want redelijk abnormaal is in mijn ogen. Nu komt dat in mijn ogen omdat ie op m'n schoot staat, waardoor de lucht dus niet goed weg kan. Zie ik dit verkeerd?

Da's dus mijn probleem, altans.. Een kennis van mij beweerd weer dat ie vanzelf wel uit zou slaan alstie echt té heet zou worden. En dat 70 graden wat dat betreft nog best mee valt.

Verder vroeg ik me af welk programma goed werkt om de resterende batterijduur te kunnen zien. Het originele programma wat Asus erbij leverde werkte echt voor geen meter, en die gaf aan dat de batterij 50 minuten mee ging terwijl die vol opgeladen is. Klopt niet echt veel van. Zijn hier misschien betere programma's voor?

Bvd!

EDIT: De temperatuur betreft dus beide processoren. De HDD blijft wel netjes op koele temperatuur.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_60636209
70 graden kan best en is neit te warm
50 minuten waarom klopt dat niet ? als je net aan het gamen bent zou het best kunnen dat je accu nog maar 50 minuten mee gaat
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:32:08 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_60636286
Die 50 minuten klopt wel op. Asus power4gear is een vrij goed programma. Zet hem voor de gein is op office power safe. Dan kan je niet gamen maar wel 3 uur office gebruiken of surfen.

Die 70 graden. Tja Ik heb een vergelijkbaar model, met 1 processor. Wat me opviel is dat alleen de grafische processor actief gekoeld is. Maar ik vind hem nooit echt te warm worden op schoot. Ook niet als ik gta sa speel.
pi_60636321
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:32 schreef Bill_E het volgende:
Die 50 minuten klopt wel op. Asus power4gear is een vrij goed programma. Zet hem voor de gein is op office power safe. Dan kan je niet gamen maar wel 3 uur office gebruiken of surfen.

Die 70 graden. Tja Ik heb een vergelijkbaar model, met 1 processor. Wat me opviel is dat alleen de grafische processor actief gekoeld is. Maar ik vind hem nooit echt te warm worden op schoot. Ook niet als ik gta sa speel.
Nouja, van achter wordt ie opzich best warm. Maar onder het touchpad istie na anderhalf uur ongeveer echt gloeiend heet. Je kan nog wel het touchpad gebruiken, maar je merkt duidelijk dat ie heel erg warm is. Dus gok ik er maar op dat de processoren precies daaronder zitten.

Mja, zal me wel te druk hebben gemaakt dan..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_60637387
quote:
EDIT: De temperatuur betreft dus beide processoren.
Logisch, ze zitten namelijk samen op hetzelfde plakje silicium.

Als het goed is schakelt-ie vanzelf uit als-ie echt te heet wordt. Wat voor CPU heb je? Vast geen al te zuinige (punt 1 waar je op moet letten als je een laptop koopt!)...
censuur :O
pi_60638034
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Logisch, ze zitten namelijk samen op hetzelfde plakje silicium.

Als het goed is schakelt-ie vanzelf uit als-ie echt te heet wordt. Wat voor CPU heb je? Vast geen al te zuinige (punt 1 waar je op moet letten als je een laptop koopt!)...
Heb een; Mobile AMD Turion 64 X2 TL-64 2200MHz processor..

Aan jou om te bepalen eh
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')