abonnement Unibet Coolblue
pi_60635715
quote:
Lopez Lomong draagt Amerikaanse vlag

PEKING (ANP) - Hardloper Lopez Lomong draagt tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Peking de Amerikaanse vlag. Dat besloten de Amerikaanse aanvoerders van de olympische sporters donderdag.

De keus voor de 23-jarige sporter ligt gevoelig. Lomong komt oorspronkelijk uit Darfur in Sudan. Daar werd hij door rebellen ontvoerd, waarna hij ontsnapte naar Kenia. Een Amerikaans gezin adopteerde hem en hij nam de Amerikaanse nationaliteit aan.

China onderhoudt nauwe banden met Sudan, mede vanwege de olievoorraad in het Afrikaanse land. Mensenrechtengroeperingen hebben kritiek op China omdat het land niet genoeg zou doen om het conflict in Darfur op te lossen. Volgens de Verenigde Naties zijn in Darfur tijdens de oorlog meer dan 300.000 mensen omgekomen, twee miljoen mensen sloegen op de vlucht.
Slechte zaak vind ik
pi_60635804
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Slechte zaak vind ik
Inderdaad. China doet geen fuck, terwijl ze wel het land leegzuigt.
pi_60635810
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Slechte zaak vind ik
Laat dat de Chinezen niet horen, die bezitten Amerika.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:09:40 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60635870
Ik vind het een prima keus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † donderdag 7 augustus 2008 @ 20:11:59 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60635922
hy·po·cri·sie (de)
- zie Amerika


Misschien kunnen de Chinezen wat ex-gitmo gevangenen opscharrelen om met vlaggen te zwaaien. Of Afghanen. Of Iraki's.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:16:54 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60636026
Heb je natuurlijk wel iets gelijk in maar aan de andere kant staat deze renner ook voor iets. Een echte doorzetter die het niet is komen aanwaaien.

Zijn indrukwekkende verhaal was pas nog op televisie.

En ook nog eens medaillekandidaat op meerdere onderdelen. Dus een prima keus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60636484
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:11 schreef NorthernStar het volgende:
hy·po·cri·sie (de)
- zie Amerika


Misschien kunnen de Chinezen wat ex-gitmo gevangenen opscharrelen om met vlaggen te zwaaien. Of Afghanen. Of Iraki's.
En wat hebben de "Amerikaanse aanvoerders van de olympische sporters" te maken met Gitmo?
pi_60636513
Niet zo handig van de Amerikanen.

De verhoudingen staan al zo op scherp.
  † In Memoriam † donderdag 7 augustus 2008 @ 21:13:07 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60637125
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:42 schreef geenID het volgende:

[..]

En wat hebben de "Amerikaanse aanvoerders van de olympische sporters" te maken met Gitmo?
Net zoveel als politek met de OS te maken hebben?

Ik ben heus niet zo naief om te denken dat die twee ooit gescheiden zouden kunnen worden maar je kunt het er natuurlijk ook extra dik opleggen. Gister Bush die de Chinezen de les leest tijdens zijn tour door Azië (vrijdag staat ie gewoon in het stadion te zwaaien) en nu weer zoiets. En dan ondertussen ook nog China beschuldigen dat ze de spelen voor het beinvloeden van de publieke opinie gebruiken. Poppenkast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')