abonnement Unibet Coolblue
pi_60633335
Stel, je woont in een gebied waar het best hard regent. Stel, je bent niet thuis op dat moment en komt dus pas later tot de conclusie dat zo ongeveer de halve kelder blank staat.

Wat doe ik daar aan? Ik heb het nooit aan het handje gehad, dus als iemand tips heeft..
pi_60633412
Brandweer bellen? Of anders toch maar dat prive-zwembad echt realiseren.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:19:37 #3
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_60633443
Oh zó. Zat aan iets heel anders te denken bij die TT

Indd brandweer bellen, die pompen het leeg.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_60633567
Een paar negers inhuren.

(Om het water weg te scheppen natuurlijk.)

Its all about balance.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_60633695
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:13 schreef Alicey het volgende:
Stel, je woont in een gebied waar het best hard regent. Stel, je bent niet thuis op dat moment en komt dus pas later tot de conclusie dat zo ongeveer de halve kelder blank staat.

Wat doe ik daar aan? Ik heb het nooit aan het handje gehad, dus als iemand tips heeft..
Het topic riekt naar discriminatie.....

Maar je kunt een vlotterpomp plaatsen....
  PR/Manusje van alles donderdag 7 augustus 2008 @ 18:35:48 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_60633815
Het goedkoopste en makkelijkste is gewoon een dompelpomp kopen en je spullen een X aantal centimeter boven de vloer plaatsen. Je kan ook voor de dure optie kiezen en je keldermuur behandelen met speciale middelen. (of het laten doen)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_60634180
Oplossing voor een permanent droge kelder (al in 3 huizen gezet, en nergens klagen ze nog over water)

- Neem een grote emmer
- Neem een dompelpomp die qua vorm zodanig bij de emmer past zodat ze in de emmer kan functioneren (dus vlotter moet naar boven & beneden kunnen). Eventueel neem je een gewone pomp en een standaard afstandssensor met relais-uitgang (zijn zat te vinden)
- Neem een slijpschijf
- Maak een gat in de vloer van je kelder (tijdens het droog seizoen uiteraard ), in een hoekje en groot genoeg zodat de emmer er qua formaat in past.
- Boor op 5, 10, 15 en 20cm hoogte in de emmer kleine gaatjes met een boortje van 4 oid (en dat zodat je een gaatje of 10à15 per cirkel op de diameter hebt)
- Graaf onder het geslepen gat nog wat aarde weg (of als je pech hebt steengruis)
- Plaats de emmer in dat gat, en vul wat er nog over is met GEWONE cement (dus geen compactuna of andere waterwerende spul in draaien). De bovenste 3à4cm kan je wel met compactuna erbij doen.
- Vergeet vooral niet je pomp in het stopcontact te steken, een terugslagklep tussen je pomp en darm te monteren !!!!!!!! & een darm naar buiten te leggen.

Bij mijn bomma stond de kelder altijd minimaal 30cm onder water (is een oud huis, en nadat het huis er stond hebben ze daar de loop van een rivier verlegd => grondwatertafel een beetje aangepast & altijd water binnen). Nu ik dit systeem erin gezet heb staat er zowat altijd water in die emmer, maar er dringt geen water meer door naar de grond van de kelder (die is zelfs droog). Het enige nadeel is dat je dus af en toe een pomp hebt die eventjes een emmer water wegpompt (steek daarvoor vlak na je pomp & voor je darm een terugslagklep, anders als je pomp uitvalt komt je water weer terug en zo blijf je bezig). Qua stroomrekening valt dat heel goed mee, dat zal maar een paar kw/jaar zijn.
T grote probleem blijft dat als je pomp defect gaat, waterniveau wél in die mate kan stijgen dat je kelder onder water staat, maar een degelijke pomp gaat lang mee voor ze kapot gaat (zeker aangezien ze altijd in koud water staat).

Totale kosten zijn iets van een 200¤ en een halve dag tot een dag werk (naargelang hoe handig je bent)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:58:25 #8
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60634336
Ideaal. Een kelder zonder negers
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:05:04 #9
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_60634492
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het goedkoopste en makkelijkste is gewoon een dompelpomp kopen
Brandweer doet het voor noppes.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:22:30 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60634850
Brandweer bellen en je verzekering
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60635214
Okee, inmiddels heb ik op advies van een fokker een dompelpomp gehaald. Tijdens het aansluiten hiervan ontdekte ik dat de overstroming niet direct vanaf de straat komt, maar het gevolg is van een overstroomd riool.

De pomp aangesloten had ik enige moeite met de vlotter. Toen ik daar met tie rib een geniale oplossing voor had bedacht en het spel bleef marcheren vroeg ik me af of het ding iets deed. Het ding humde wel maar er gebeurde niet veel. Tot er opeens zo'n enorme plens water uit de slang kwam dat de afvoerbak meteen overstroomde en al het water dat weggepompt werd meteen weer de kelder in liep.

Plan B was om de slang iets anders te doen, het ding een flink stuk in het riool te steken en met tie ribs vastzetten aan de gasleiding. Het ding is nu braaf aan het pompen en heeft al heel wat weggepompt. Ook tijdens het douchen zojuist kwam er geen water terug, dus kennelijk kan het riool het nu wel hebben.
pi_60635252
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:51 schreef Athmozz het volgende:

T grote probleem blijft dat als je pomp defect gaat, waterniveau wél in die mate kan stijgen dat je kelder onder water staat, maar een degelijke pomp gaat lang mee voor ze kapot gaat (zeker aangezien ze altijd in koud water staat).

Totale kosten zijn iets van een 200¤ en een halve dag tot een dag werk (naargelang hoe handig je bent)
Hmm ik ben aan het denken aan een andere oplossing, daar de overstroming komt doordat het riool het water niet kan afvoeren. Liever heb ik het dan helemaal niet op mijn keldervloer. Het gaat denk ik nog best wat moeite kosten om de lucht straks weg te krijgen..
pi_60635617
Stel, je gaat de deur uit naar een sollicitatiegesprek, en je bent nog geen 10 meter onderweg of een enorme stortbui, zo een als er maar eens in de twee jaar voor schijnt te komen, doet zich voor.

Ik heb verder geen tips ofzo (je weet hoe handig ik ben), wilde even meedelen in je leed.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60635847
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:57 schreef heiden6 het volgende:
Stel, je gaat de deur uit naar een sollicitatiegesprek, en je bent nog geen 10 meter onderweg of een enorme stortbui, zo een als er maar eens in de twee jaar voor schijnt te komen, doet zich voor.

Ik heb verder geen tips ofzo (je weet hoe handig ik ben), wilde even meedelen in je leed.
Tjeempie! Hoe reageerde je potentiele werkgever?
pi_60635920
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:39 schreef Alicey het volgende:
De pomp aangesloten had ik enige moeite met de vlotter. Toen ik daar met tie rib een geniale oplossing voor had bedacht en het spel bleef marcheren vroeg ik me af of het ding iets deed. Het ding humde wel maar er gebeurde niet veel. Tot er opeens zo'n enorme plens water uit de slang kwam dat de afvoerbak meteen overstroomde en al het water dat weggepompt werd meteen weer de kelder in liep.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60636006
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tjeempie! Hoe reageerde je potentiele werkgever?
Blij dat ik na even twijfelen toch een paraplu had meegenomen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60636101
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Blij dat ik na even twijfelen toch een paraplu had meegenomen.


Tjeempie, ik had al hele beelden van een verzopen heiden voor me... Had je gewoon een paraplu.
pi_60636147
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm ik ben aan het denken aan een andere oplossing, daar de overstroming komt doordat het riool het water niet kan afvoeren. Liever heb ik het dan helemaal niet op mijn keldervloer. Het gaat denk ik nog best wat moeite kosten om de lucht straks weg te krijgen..
Tegen een riool die het niet meer kan afvoeren gaat dit geen oplossing zijn idd, dan is het nutteloos om zoiets te zetten.

T zijn trouwens tie-wraps
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60636244
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Tegen een riool die het niet meer kan afvoeren gaat dit geen oplossing zijn idd, dan is het nutteloos om zoiets te zetten.
Inderdaad, hoewel het wel een leuke perpetuum mobile maakt.

Wellicht zou het nog naar buiten af te voeren zijn, maar om daar permanent een slang voor naar buiten te jassen gaat me weer iets te ver..
quote:
T zijn trouwens tie-wraps
Dan toch hooguit tie wraps. Die Engelsen doen niet aan tussen-streepjes.
pi_60636297
Ik heb geloof ik de max. er uit gehaald. Er staat aan de rand nog 2 centimeter water, maar de pomp doet niet veel meer. Voor het resterende water dus wachten tot het vanzelf wegloopt lijkt het. Als er morgen nog water ligt, misschien nog een kleiner pompje er bijhalen om dat laatste beetje weg te pompen..
pi_60636386
Pomp in een emmertje en met een vuilblik in het emmertje scheppen. Gaat vrij snel om een kelder leeg te krijgen zo, je zal er een half uurtje tot een uurtje mee bezig zijn.

Als je de boel allemaal laat verdampen, dan ga je gewoon schimmels kweken in je kelder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60636395
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm ik ben aan het denken aan een andere oplossing, daar de overstroming komt doordat het riool het water niet kan afvoeren. Liever heb ik het dan helemaal niet op mijn keldervloer. Het gaat denk ik nog best wat moeite kosten om de lucht straks weg te krijgen..
Terugslagklep op het riool?
pi_60636505
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Terugslagklep op het riool?
Is allicht een idee, alleen weet ik niet precies wat daar de gevolgen van zijn. Het water is nu via een soort van ouderwetse gootsteen omhoog gekomen en de kelder in gelopen. Die gootsteen wil ik uiteindelijk helemaal weg hebben (Er komt elders dan een wasbak en wasmachine staan, waarna ik die afvoeren via een pomp daar op het riool wil laten uitkomen). Een terugslagklep (wat het ook moge zijn) kan dan misschien op die plek?

Maar.. Gaat het overtollige water dan niet als het er in de kelder niet uit kan naar boven? Van een hoger niveau komt er namelijk ook hemelwaterafvoer, maar ook toilet en douche. Nog iets hoger ook nog de keuken. Is er dan geen risico dat het water daar uiteindelijk uit gaat komen?
pi_60636527
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:37 schreef Athmozz het volgende:
Pomp in een emmertje en met een vuilblik in het emmertje scheppen. Gaat vrij snel om een kelder leeg te krijgen zo, je zal er een half uurtje tot een uurtje mee bezig zijn.

Als je de boel allemaal laat verdampen, dan ga je gewoon schimmels kweken in je kelder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Wel een goede tip. Als ik zo gegeten heb ga ik eens kijken of ik de middelen heb om dat te doen. Of er veel schimmels in de kelder willen groeien weet ik niet. Die zijn uiteindelijk ook wel weer makkelijk weg te halen eventueel, maar voorkomen is inderdaad beter dan genezen. Bovendien gaat het zo een stuk sneller.
pi_60636577
Een groter probleem wordt trouwens hoe ik alles weer netjes krijg. De dozen zijn doorweekt en zijn wezen drijven, waardoor andere dozen omgekukeld zijn. Daar zal ik ook iets nieuws voor moeten halen en dan kijken wat er allemaal nog goed is van wat er in de dozen zit. Weliswaar allemaal niet erg waardevol wat er in zit, maar wel handig om op voorraad te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')