abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:38:02 #1
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_60607289
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 2% gewijzigd door -Sum- op 06-08-2008 19:44:54 ]
  •   woensdag 6 augustus 2008 @ 19:50:57 #2
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_60607582
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:31 schreef poohy het volgende:
    Ik neem aan dat je ook even op tripadvisor hebt gekeken wat andere mensen van deze hostels vonden
    uiteraard, meestal op meerdere sites en het spreekt elkaar ook totaal tegen vaak zoveel verschillende meningen, het is gewoon heel persoonlijk wat je standaard is

    en sommige mensen kunnen zeuren, oi oi oi
    Wij gaan regelmatig naar festivals waar we 6 dagen geen douche hebben en 10 minuten in de rij staan voor stinkende dixie zonder papier en slapen naast een stereo-installatie op stroomgenerator

    voor dat geld (+/- 20 euro) verwacht ik een bed en stromend water dat ik er dan nog wifi, gebruik van wasmachines en/of simpel ontbijt bij krijg is mooi mee genomen maar dat zie ik daar wel
    als t maar gezellig is, en oordoppen mee voor als je gaat slapen!
      woensdag 6 augustus 2008 @ 19:53:55 #3
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_60607646
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:49 schreef Soul_Survivor het volgende:

    [..]

    Waar heb je die hostels geboekt?
    Ik wil dus ook nog dit jaar naar NY en het liefst zo goedkoop mogelijk. Dus hostels lijkt me dan perfect.
    http://www.hostelworld.com/hostels/New%20York

    dat heb ik weer via http://www.tnfsh.nl/
      woensdag 6 augustus 2008 @ 20:29:41 #4
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60608499
    Ziet er inderdaad niet verkeerd uit Lekker hoor, zo goedkoop!
    pi_60609203
    tvptje
      woensdag 6 augustus 2008 @ 21:28:00 #6
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_60609978
    Nog 4 weken
    Something for your mind, your body and your soul.
    pi_60610531
    goeie op

    en tevens tvp
    what you see, is what you get!
      ESF Reporter woensdag 6 augustus 2008 @ 23:48:41 #8
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60613919
    tvp
    Wordt weer lekker hittegolfen daar in NY straks!
    pi_60614587
    tvp!
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 7 augustus 2008 @ 01:30:20 #10
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60615866
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 23:48 schreef Cee het volgende:
    tvp
    Wordt weer lekker hittegolfen daar in NY straks!

    ben er nog nooit in de zomer geweest, is het erg qua smog daaro??
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      ESF Reporter donderdag 7 augustus 2008 @ 06:59:32 #11
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60618427
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 01:30 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    ben er nog nooit in de zomer geweest, is het erg qua smog daaro??
    Je kan er nog wel ademhalen, maar bereid je voor om aan het eind van elke dag het [onsmakelijk]zwart uit je neus te moeten baggeren[/onsmakelijk]. Maar dat zal in de winter ook het geval zijn neem ik aan. De lucht is in de zomer best zuiver te noemen, voor stadse principes dan.
    pi_60618629
    Nog 15 dagen! Het aftellen is begonnen!
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_60625155
    quote:
    Over een paar daagjes ga ik ook Heb er zin in!

    Ik heb ook een hostel geboekt, had erg goede reviews op hostelworld.
    Central Park Studios at Lexington Ave. Co. dat is het hostel.

    Ik ga met mijn auto en ben van plan om mijn auto te parkeren op de long term parking van JFK of Newark. Iemand daar ervaring mee?
    pi_60630067
    wij hebben de datum verzet van februari naar april...
    we zijn bang dat het in februari toch te koud en nat is...
    And It Hurts With Every HeartBeat
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:13:09 #15
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60642972
    11 Oktober

    Is nog zo ver weg
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:44:14 #16
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60646970
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 19:50 schreef -Sum- het volgende:

    [..]

    uiteraard, meestal op meerdere sites en het spreekt elkaar ook totaal tegen vaak zoveel verschillende meningen, het is gewoon heel persoonlijk wat je standaard is

    en sommige mensen kunnen zeuren, oi oi oi
    Wij gaan regelmatig naar festivals waar we 6 dagen geen douche hebben en 10 minuten in de rij staan voor stinkende dixie zonder papier en slapen naast een stereo-installatie op stroomgenerator

    voor dat geld (+/- 20 euro) verwacht ik een bed en stromend water dat ik er dan nog wifi, gebruik van wasmachines en/of simpel ontbijt bij krijg is mooi mee genomen maar dat zie ik daar wel
    als t maar gezellig is, en oordoppen mee voor als je gaat slapen!
    Ik had je hele reactie over het hoofd gezien
    Ja door die reacties op tripadvisor moet je inderdaad heen kijken. Sommige mensen zeuren zelfs over kussens Maar als er veel goede reacties tussen zitten, dan is het voor mij wel een reden om te boeken. En als je alleen stromend water en een bed wil dan is een hostel perfect!

    Heb zelfs ontzettend vaak in hostels geslapen, maar in New York trekt het mij niet zo (maar dat ben ik ).
    pi_60653053
    Wat is de slimste manier om bereikbaar te zijn voor mensen uit nederland? Ik hoor van iedereen dat je mobieltje het in USA niet doet. Kan je dan een kaartje kopen die je erin moet doen??? Of een nieuwe telefoon aanschaffen in USA??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:15:14 #18
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60656424
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 13:43 schreef stevengerrard het volgende:
    Wat is de slimste manier om bereikbaar te zijn voor mensen uit nederland? Ik hoor van iedereen dat je mobieltje het in USA niet doet. Kan je dan een kaartje kopen die je erin moet doen??? Of een nieuwe telefoon aanschaffen in USA??

    Bijna alle nieuwere telefoons werken gewoon in de usa hoor, tenzij je misschien nog een ouderwetse dual-band telefoon hebt. tri & Quadband kun je prima mee bellen (wel prijzig)
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_60663464
    quote:
    Danku, ik had ook een hostel gevonden in Upper West Side.. kwam ook neer op 25¤ p/n.
    Hand in Hand.
    "He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
      Redactie Frontpage zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:46:28 #20
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_60680106
    Even bijlezen
    pi_60703558
    weet hier iemand hoe het zit met uitgaan onder de 21?
    ikheb namelijk 2 vriendinnen die dan 20 zijn en dus niet mogen drinken enzo
    en nu sprak ik laatst iemand die zei dat je met je 20ste wel binnen mag, mits er mensen boven de 21 bij zijn, en dat je dan alleen niet mag drinken ofzo
    And It Hurts With Every HeartBeat
      Redactie Frontpage zondag 10 augustus 2008 @ 13:41:20 #22
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_60703815
    Voor een paar dollar heb je toch een fake ID
    pi_60703934
    En anders gewoon een vaag Nederlands lijkende ID maken die niemand daar toch kent
    Kost je paar minuten maken en paar euro bij de drukkerij.
      ESF Reporter zondag 10 augustus 2008 @ 16:44:29 #24
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60709171
    En vergeet 't pasje niet te lamineren he.
    pi_60709511
    *edit*
      zondag 10 augustus 2008 @ 17:39:05 #26
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_60710383
    Even een TVP, misschien in oktober een week/paar dagen naar NYC. Vorig jaar april ook een week geweest, ben verliefd geworden op de stad
    Tics van je petten.
      zondag 10 augustus 2008 @ 21:21:17 #27
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_60715915
    Ik vermaak me prima hier in NYC
    Camera 1... 1!
      ESF Reporter zondag 10 augustus 2008 @ 21:22:59 #28
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60715966
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 21:21 schreef 2Mini het volgende:
    Ik vermaak me prima hier in NYC
    Lekker warm daar?
    Ik zit er over precies een week. Op m'n verjaardag.
      maandag 11 augustus 2008 @ 10:20:50 #29
    57047 macondo
    Macondo weet wel beter, heus
    pi_60726586
    Twijfel nog een beetje of ik 5 of 6 dagen zal gaan.. Een dagtripje naar Washington DC, is dat een beetje een reeel idee? Met de trein schijn je er 2:48 uur over te doen.
    Overal verstand van.
    pi_60732570
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 13:41 schreef SunChaser het volgende:
    Voor een paar dollar heb je toch een fake ID
    ik weet niet hoe het zit in NY, maar in Washington moet je je paspoort meenemen ivm fake id. En vaak zelfs 2 ID's.
    pi_60742756
    Hier ook even een terugvindpost.
    Misschien in 2009 weer eens een tripje maken.
    pi_60743627
    verblijven mensen ook in hotels of zijn het voornamelijk hostels wat ik telkens lees?
    what you see, is what you get!
    pi_60743808
    Ik heb in het Park Central Hotel gezeten. Lag 5 minuten van Central Park en, en ongeveer 10 minuten voor Times Square. Goed en degelijk hotel. Lees nog wel eens slechte reviews, maar ik heb nergens last van gehad.
    pi_60745381
    In NYC 2 hotels om aan te raden.
    Hyatt 42nd street en het kleinere hotel 41 op times square.

    Bij mijn volgende bezoek aan New York ga ik meer richting Meat Packing District of/en Greenwich.
      ESF Reporter maandag 11 augustus 2008 @ 23:11:52 #35
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60748091
    Ik zit volgende week in een hotel (Belvedere), volgens tripadvisor een prima hotel. Ik ben benieuwd.
    pi_60776767
    Wil volgend voorjaar gaan; onze eerste keer NYC. Wat is nou een goede all-in aanbieder? (heb al gecheckt bij Oad, Holland International, etc.) Je kunt zo ontzettend veel met elkaar vergelijken dat ik eigenlijk gewoon luiweg het reisbureau in wil stappen. Iemand ook al eens zodanig geboekt? (lees hier namelijk vooral budget hostel trips)
      woensdag 13 augustus 2008 @ 08:54:50 #37
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60785101
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 22:22 schreef Rory78 het volgende:
    Wil volgend voorjaar gaan; onze eerste keer NYC. Wat is nou een goede all-in aanbieder? (heb al gecheckt bij Oad, Holland International, etc.) Je kunt zo ontzettend veel met elkaar vergelijken dat ik eigenlijk gewoon luiweg het reisbureau in wil stappen. Iemand ook al eens zodanig geboekt? (lees hier namelijk vooral budget hostel trips)

    budget is gewoon veel goedkoper, daarbij is het gewoon leuk om je eigen reis (lees: vlucht + hotel) uit te zoeken en zelf te boeken ipv te gaan betalen aan een reisburo om het allemaal voor jou te gaan uitzoeken...
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_60796378
    Heb een veel te drukke baan en bijzaken om alles zelf uit te zoeken. Geloof me, zelfs fatsoenlijk FOK bijhouden lukt me al nauwelijks. Daarbij vind ik het een veel geruststellendere gedachte om alles veilig via het reisbureau te laten gaan en zo ongestoord te kunnen genieten van wat er voor jou geregeld is, dan dat ik steeds in het achterhoofd moet onthouden hoe ik dit en dat of zus en zo geregeld heb. Zeker als ik voor de eerste keer in een voor mij vreemde stad kom. Later, allez..
    Maar goed; dat is mijn visie; kan me de andere ook best indenken hoor..
    Niemand een tip in deze?
    pi_60799813
    ik weet gewoon dat ik het vertik om de prijs va een reis bureau te betalen als het zeker 200 euro goedkoper kan... en je zit er missc een dag aan, zeker als je kijkt naar alle tips in voorgaande NYC topics....
    And It Hurts With Every HeartBeat
      woensdag 13 augustus 2008 @ 17:30:27 #40
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60799846
    Voor New York hoef je echt werkelijk niets te regelen..
    Ticket: www.vliegtarieven.nl (of zie de reclameboodschappn op Fok ).
    Hotel:
    Zie dit topic.

    Klaar.

    Maargoed, ieder zijn meug. Volgens mij zie je niet veel mensen hier die het georganiseerd doen, aangezien het zo simpel is dus. Maar d-reizen heeft vast wel wat, vermoed ik.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60800681
    Jullie zetten mij aan het denken...
    Zijn er dagen waarop vliegen structureel goedkoper is (doordeweeks of weekends?
    Wij willen in de eerste week van mei volgend jaar gaan..
    pi_60801641
    als je flexibel ben in je reisdatum, zit je rond de 550 pp vliegen... kijk ook op dusseldorf en brussel... scheelt meestal veel dan vanaf amsterdam
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_60803758
    Aha, woon in Limburg, dus Vliegveld Niederrhein bij Weeze (heet toch internationaal gezien Düsseldorf Airport of heb ik het mis?) is vlakbij!
    Maar maakt het qua dag wat uit? Wil per se met Koninginnedag nog thuis zijn (organiseer dan een evenement; valt op donderdag dit jaar), maar wil ook weer niet per se in het weekend vliegen, als dat duurder is.. :s
      woensdag 13 augustus 2008 @ 23:01:51 #44
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60811292
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef Rory78 het volgende:
    Aha, woon in Limburg, dus Vliegveld Niederrhein bij Weeze (heet toch internationaal gezien Düsseldorf Airport of heb ik het mis?) is vlakbij!
    Maar maakt het qua dag wat uit? Wil per se met Koninginnedag nog thuis zijn (organiseer dan een evenement; valt op donderdag dit jaar), maar wil ook weer niet per se in het weekend vliegen, als dat duurder is.. :s
    Nee, Weeze is een klein regiovliegveld op de oude legerbasis van het amerikaanse leger. Alleen een paar ryanair-achtige maatschappijen vliegen vanaf daar binnen europa
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 14 augustus 2008 @ 09:59:57 #45
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60819219
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef Rory78 het volgende:

    Maar maakt het qua dag wat uit? Wil per se met Koninginnedag nog thuis zijn (organiseer dan een evenement; valt op donderdag dit jaar), maar wil ook weer niet per se in het weekend vliegen, als dat duurder is.. :s
    Soms wel, maar vrijwel alle sites hebben de mogelijkheid om te bekijken wat tickets op verschillende dagen doen. Vliegtarieven geeft bijvoorbeeld duidelijk aan wanneer de goedkoopste optie niet beschikbaar is en heeft dan de mogelijkheid om om een datum heen te zoeken. Beetje heen en weer klikken, maar op zich niet zo moeilijk. Voor dit soort lijnvluchten is het niet zozeer goedkoper om op een bepaalde dag te vliegen (zoals bijvoorbeeld bij goedkope aanbieders), maar bepaalde dagen (bijvoorbeeld vlak voor kerstmis) zitten natuurlijk veel sneller vol en dan zit je al snel met alleen nog beschikbare dure tickets. Een vlucht is wel vaak goedkoper als je minimaal ook ergens een weekend zit, maar ook hier maakt het dan niet uit op welke dag je heen- en terug vliegt.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 15:21:56 #46
    57047 macondo
    Macondo weet wel beter, heus
    pi_60827070
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 18:08 schreef Rory78 het volgende:
    Jullie zetten mij aan het denken...
    Zijn er dagen waarop vliegen structureel goedkoper is (doordeweeks of weekends?
    Wij willen in de eerste week van mei volgend jaar gaan..
    Flauwekul, gewoon bij D-Reizen boeken. Tegen die prijzen kun je zelf nauwelijks op (vlucht + hotel)..
    Overal verstand van.
    pi_60828920
    Wat een fantastische stad! Heb het goed naar mijn zin, lekker weer en heel veel te zien.

    Leuk hostel in een leuke buurt, kan niet beter!
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:04:43 #48
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60851984
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 21:15 schreef IV_Xample het volgende:
    verblijven mensen ook in hotels of zijn het voornamelijk hostels wat ik telkens lees?
    Ik verblijf in een hotel Moet alleen nog steeds boeken
    pi_60859445
    welke hotel ga je boeken dan?
    what you see, is what you get!
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:15:09 #50
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_60859460
    Over 5 dagen!
    pi_60899077
    Nog 7 dagen! Iemand nog goede tips waar we op moeten letten qua het inpakken van de koffers???
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_60899184
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 13:57 schreef stevengerrard het volgende:
    Nog 7 dagen! Iemand nog goede tips waar we op moeten letten qua het inpakken van de koffers???
    Ja, vergeet niets.
      ESF Reporter zondag 17 augustus 2008 @ 15:01:28 #53
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60900285
    Ik ben er over een paar uurtjes
      zondag 17 augustus 2008 @ 15:24:43 #54
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60900653
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 13:57 schreef stevengerrard het volgende:
    Nog 7 dagen! Iemand nog goede tips waar we op moeten letten qua het inpakken van de koffers???

    een converter voor je nederlandse stekkers!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      ESF Reporter maandag 18 augustus 2008 @ 04:38:15 #55
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60915177
    Ben er! Heb deze avond alleen nog wat rondgelopen en morgenvroeg duik ik de heksenketel weer in, eerst m'n New York pass ophalen. Dankzij dit topic even gekeken wat het inhoudt, en toen bleek dat er nog tot woensdag een special offer geldt waardoor ik voor 104 dollar drie dagen lang zo veel mogelijk af kan gaan vinken. Dus, dank u!
    pi_60926133
    mensen die al geweest zijn;

    is het slimmer om met zen twee te gaan, of met een groep....
    iedereen wil wat anders zien en doen toch, en meer mensen zijn meer meningen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_60926684
    Vraagje over het binnenkomen van de VS: hoe zit het nu met een visum? Nederlanders kunnen nog steeds dat groene ding invullen in het vliegtuig en inleveren bij de douane? Of moet je nu vooraf al een visum aanvragen wanneer je korter dan 90 dagen in de VS bent? Ik las namelijk dit: https://esta.cbp.dhs.gov/(...)9A-2FBA-B3EE6A270F3C
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:00:12 #58
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60928094
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:08 schreef LGOPEN het volgende:
    Vraagje over het binnenkomen van de VS: hoe zit het nu met een visum? Nederlanders kunnen nog steeds dat groene ding invullen in het vliegtuig en inleveren bij de douane? Of moet je nu vooraf al een visum aanvragen wanneer je korter dan 90 dagen in de VS bent? Ik las namelijk dit: https://esta.cbp.dhs.gov/(...)9A-2FBA-B3EE6A270F3C

    geen visum volgens mij, groene visa-waiver invullen in vliegtuig...
    binnenkort verandert dat, van te voren opgeven waar je verblijft (dus voor je vlucht, zal wel via internet gaan)
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:02:58 #59
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60928153
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:47 schreef soares het volgende:
    mensen die al geweest zijn;

    is het slimmer om met zen twee te gaan, of met een groep....
    iedereen wil wat anders zien en doen toch, en meer mensen zijn meer meningen

    geef je zelf niet al een beetje het antwoord???
    ben je met een groep kan je altijd splitsen, maar als het voor iedereen de 1ste keer is, zal je wel allemaal hetzelfde willen doen, ligt ook aan het aantal dagen dat je gaat, ga je lekker lang maakt het niks uit, dan heb je toch tijd voor alles!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_60928912
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 16:08 schreef LGOPEN het volgende:
    Vraagje over het binnenkomen van de VS: hoe zit het nu met een visum? Nederlanders kunnen nog steeds dat groene ding invullen in het vliegtuig en inleveren bij de douane? Of moet je nu vooraf al een visum aanvragen wanneer je korter dan 90 dagen in de VS bent? Ik las namelijk dit: https://esta.cbp.dhs.gov/(...)9A-2FBA-B3EE6A270F3C
    Die 'pop-up' Er is niet eens een andere optie dan OK

    Maar idd, gewoon in 't vliegtuig groene form invullen. That's it.
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:

    [..]
    naar M&Ms world willen...


    [ Bericht 21% gewijzigd door jmac op 18-08-2008 17:48:28 ]
      maandag 18 augustus 2008 @ 17:46:54 #61
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60929167
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 15:47 schreef soares het volgende:
    mensen die al geweest zijn;

    is het slimmer om met zen twee te gaan, of met een groep....
    iedereen wil wat anders zien en doen toch, en meer mensen zijn meer meningen
    Ik zou alleen gaan!
    Dat heb ik gedaan: lekker zelf bepalen waar je heen gaat, geen mensen die moeten plassen, uitslapen of naar M&Ms world willen...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 18 augustus 2008 @ 18:14:22 #62
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60929660
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Ik zou alleen gaan!
    Dat heb ik gedaan: lekker zelf bepalen waar je heen gaat, geen mensen die moeten plassen, uitslapen of naar M&Ms world willen...

    maar M&M's world is stoer!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      maandag 18 augustus 2008 @ 19:42:21 #63
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60931929
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 18:14 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    maar M&M's world is stoer!!!
    Ik hoop van harte dat je ergens een smiley bent vergeten te zetten...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60937122
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Ik zou alleen gaan!
    Dat heb ik gedaan: lekker zelf bepalen waar je heen gaat, geen mensen die moeten plassen, uitslapen of naar M&Ms world willen...


    Laat me raden, niemand wilde met je mee
    Had je maar iemand waarmee je gezellig kon plassen, uitslapen en naar M&M's World te gaan. Maar helaas je moet het maar alleen zien te redden

    Het is niet erg dat je je eenzaam voelt
    pi_60937306
    Weet er iemand nog een -redelijk- betaalbaar hotel van 17-24 oktober en het liefst in Manhattan.

    Welke wijken zijn ook prima om te verblijven qua reistijd naar manhattan?

    Heb echt vierkante ogen gekregen van het zoeken naar een geschikt hotel, ik ga met mijn vriendin en de enige eisen die we hebben zijn een eigen badkamer (schoon) en een fatsoenlijk bed.

    Thnks alvast!
    Een juichtoon da'vre langs de velden,
    Voor ons dierbaar Rood en Wit!
    De ploeg der dapp're Meersche helden,
    Onze vreugd en trots bezit.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:42:15 #66
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60942841
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef TovenaarVanOZ het volgende:

    [..]



    Laat me raden, niemand wilde met je mee

    Dat was het!



    Wel eens alleen op reis geweest? Leuk hoor!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:08:16 #67
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60952073
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:42 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Ik hoop van harte dat je ergens een smiley bent vergeten te zetten...
    vond het gewoon serieus erg leuk om daar een minuut of 15 rond te hobbelen
    en als ik zonder de nieuwste m&m's zou thuiskomen dan had ik een boze vriendin!!!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:12:44 #68
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60952209
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:43 schreef r00tie het volgende:
    Weet er iemand nog een -redelijk- betaalbaar hotel van 17-24 oktober en het liefst in Manhattan.

    Welke wijken zijn ook prima om te verblijven qua reistijd naar manhattan?

    Heb echt vierkante ogen gekregen van het zoeken naar een geschikt hotel, ik ga met mijn vriendin en de enige eisen die we hebben zijn een eigen badkamer (schoon) en een fatsoenlijk bed.

    Thnks alvast!

    sohotel op broome street, heb ik al eerder gepost hier, ligt op de hoek van soho en little italy...
    http://www.thesohotel.com/
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_60956985
    Wat zijn die prijzen trouwens gestegen!! Vorig jaar zomer vloog ik nog met delta voor 350 pp.. Nu betaal je MINSTENS 550,-- Maja... het goedkope vliegen is dan ook echt voorbij de komende jaren...jammer
    pi_60958000
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 06:42 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Dat was het!



    Wel eens alleen op reis geweest? Leuk hoor!
    Vaak zat En uit vrije wil
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:49:13 #71
    13306 DarkChylde
    pow..pow.....powder!!!!
    pi_60958804
    Wij gaan over een paar weekkies naar NY.
    We gaan redelijk lang (10 dagen) en pakken de 2 weekende mee..
    Zijn er nog leuke 1 of 2 dags trip's die aan te raden zijn?
    I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
    pi_60958870
    Heb nu een mooie vlucht gevonden eind december begin januari. 462 euro pp..
    Een probleempje.. kan je als je bijv eerst naar brussel moet vanaf amsterdam, direct naar brussel gaan zonder de vlucht te nemen?
    pi_60959313
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 17:52 schreef Lassekjus het volgende:
    Heb nu een mooie vlucht gevonden eind december begin januari. 462 euro pp..
    Een probleempje.. kan je als je bijv eerst naar brussel moet vanaf amsterdam, direct naar brussel gaan zonder de vlucht te nemen?
    Volgens MIJ niet want dan zou je natuurlijk expres een goedkope via vlucht in 't buitenland kunnen boeken en dan gewoon in A'dam opstappen. Daarmee ontloop je bepaalde dingen en dat staan ze niet toe. Dacht zoiets laatst gelezen te hebben (maar pin me er niet op vast. Iemand zal 't wel goed weten. Vraag 't anders even in 't centrale vlieg-topic).

    Voor de rest:
    Ik ga vanavond boeken en vond 2 aanbiedingen. Vliegtarieven.nl geeft je 50euro pp korting als je met CONTINENTAL vliegt (DIRECTE vlucht en toptijden )
    En vliegwinkel.nl heeft een aanbieding voor 499 maar dan vlieg je wel met overstap via Ijsland http://www.vliegwinkel.nl/default.aspx?redirect=1&lOfferID=6810×tamp=181843 )
    pi_60959601
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 17:52 schreef Lassekjus het volgende:
    Heb nu een mooie vlucht gevonden eind december begin januari. 462 euro pp..
    Een probleempje.. kan je als je bijv eerst naar brussel moet vanaf amsterdam, direct naar brussel gaan zonder de vlucht te nemen?
    Nee, dan annuleren ze de hele vlucht. Tip: vul ook eens Antwerpen Centraal als vertrekplaats in; je moet dan wel je ticket omwisselen voor een Thalys ticket in Antwerpen, maar dat uurtje extra reistijd scheelt je snel ruim honder euro.
    pi_60960018
    Pas op dat je WEL de trein neemt
    http://www.telegraaf.nl/b(...)eerd_door_KLM__.html
    pi_60960250
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 18:28 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, dan annuleren ze de hele vlucht. Tip: vul ook eens Antwerpen Centraal als vertrekplaats in; je moet dan wel je ticket omwisselen voor een Thalys ticket in Antwerpen, maar dat uurtje extra reistijd scheelt je snel ruim honder euro.
    Op welke site doel jij en vul ik antwerpen centraal in?
    pi_60960364
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 18:47 schreef jmac het volgende:
    Pas op dat je WEL de trein neemt
    http://www.telegraaf.nl/b(...)eerd_door_KLM__.html
    Staat ook HEEL duidelijk in de voorwaarden van het ticket hoe dat werkt.

    Je kan dit bijvoorbeeld doen via http://www.vluchtzoeker.nl/ of een belgische site als airstop. Bij vluchtzoeker komt er dan een retourtje NYC met KLM voor 434 euro uit ipv 620 euro voor dezelfde vlucht met KLM vanaf Amsterdam (of 493 met Icelandair)
    pi_60961266
    vanuit dusseldorf vind ik er een voor 470,-... wel met 1 overstap heen en terug.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 14:37:43 #79
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_60981358
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 21:21 schreef 2Mini het volgende:
    Ik vermaak me prima hier in NYC
    Nu ben ik net thuis.. en ik wil nu al weer terug!
    Camera 1... 1!
    pi_60985882
    en hoe was het dan?
    what you see, is what you get!
    pi_61010743
    Hoever zijn de afstanden in NY. Als ik bijvoorbeeld van Times Square naar het vrijheidsbeeld zal willen. Ben ik dan uren kwijt in de metro?? Dit om een zon goed mogelijke dagplanning te kunnen maken.
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:11:38 #82
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61013003
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 14:46 schreef stevengerrard het volgende:
    Hoever zijn de afstanden in NY. Als ik bijvoorbeeld van Times Square naar het vrijheidsbeeld zal willen. Ben ik dan uren kwijt in de metro?? Dit om een zon goed mogelijke dagplanning te kunnen maken.

    lijn 1 of 0, duurt een minuut of 10, 15.
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:39:18 #83
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_61015509
    Ik ben gaan lopen van Times Square naar Battery Park (vanwaar je met de boot naar het vrijheisbeeld kunt, als je dat zou willen. Lopen is niet echt een optie, metro kan niet). Ben je een goed deel van de dag mee kwijt, maar je kunt onderweg heel veel van de stad zien: Broadway, veel leuke winkels, Soho, Meatpackers district, Union Square market, City Hall, NYU, Ground Zero... Erg de moeite waard!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:48:47 #84
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_61015742
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 17:14 schreef TovenaarVanOZ het volgende:

    [..]

    Vaak zat En uit vrije wil
    Leuk toch?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:52:51 #85
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61015815
    Ik ben vanmorgen terug gekomen, ik wil teruuug!!!
    Maar damn, wat een letlag

    Pennsylvenia Hotel is een aanrader trouwens.
    Het is niet het mooiste hotel, maar heerlijk centraal!
    En geweldige bedden
    And then?
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:53:42 #86
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61015837
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 15:24 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    een converter voor je nederlandse stekkers!!!
    Die kan je daar ook overal kopen, dus die mag je best vergeten
    And then?
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:56:02 #87
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61015884
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:53 schreef Siaor het volgende:

    [..]

    Die kan je daar ook overal kopen, dus die mag je best vergeten

    dan hoef je er daar niet naar te zoeken, voorbereid op reis!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:00:41 #88
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61015974
    True true.
    Bij ons zag je ze overal te koop in 't hotel tho!
    And then?
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:04:04 #89
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61016035
    Ik heb best genoten.. in tegenstelling tot Siaor, heb ik geen jetlag. Maar daar heb ik nooit last van
    Ik heb echt kilometers daar gelopen en heb dollars uitgegeven aan de metro, omdat ik eerst dacht dat ik niet zo vaak met de metro ging

    Mijn train: The F train.. from Queens (waar ik sliep) to Brooklyn (waar ik een BMX contest heb gevolgd)
    Van begin tot eind met de f train.. 2 dollar (standaardprijs) aangezien er geen train vanuit Queens naar Brooklyn gaat (dom.. want het ligt er precies onder) maar via manhatten moet.. ben je toch zo'n 2 uur bezig

    Ik heb veel in manhatten gelopen.. meer omdat ik met de metro, nauwelijks wat van de stad te zien krijg.. van manhatten mall (23st uit me hoofd) richting time square (42st) je bent er lang mee bezig.. zeker als je de weg niet kent.. maar je ziet dan zo veel!!

    Aanraders: New York City Pass.. let op..er zijn veel verschillende soorten.. zorg ervoor dat je je goed orienteert... rijen bij Empire en Liberty zijn lang (1 km is geen uitzondering) wachttijden van 3 uur ook niet. Met een pass hoef je soms niet te wachten (express pass bij empire bv) of een reservering (geen flex) bij liberty. Hop on Hop Off brengt je bovenlangs van a naar b, alleen lopen vind ik altijd leuker

    Er is zoveel te zien.. 1x gaan is niet genoeg.. ik ga over een jaar of 7 weer.. wanneer ze klaar zijn met renoveren (times square en empire)
    Camera 1... 1!
    pi_61016073
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:52 schreef Siaor het volgende:
    Ik ben vanmorgen terug gekomen, ik wil teruuug!!!
    Maar damn, wat een letlag

    Pennsylvenia Hotel is een aanrader trouwens.
    Het is niet het mooiste hotel, maar heerlijk centraal!
    En geweldige bedden
    Die wou ik ook boeken maar helaas uitverkocht voor 17-23 okt Nu maar even aan 't kijken in de omgeving in zelfde prijsklasse.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:16:17 #91
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61016226
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:39 schreef Hik het volgende:
    Ik ben gaan lopen van Times Square naar Battery Park (vanwaar je met de boot naar het vrijheisbeeld kunt, als je dat zou willen. Lopen is niet echt een optie, metro kan niet). Ben je een goed deel van de dag mee kwijt, maar je kunt onderweg heel veel van de stad zien: Broadway, veel leuke winkels, Soho, Meatpackers district, Union Square market, City Hall, NYU, Ground Zero... Erg de moeite waard!

    kan niet?
    lijn 1 gaat toch echt van south ferry naar times square!!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:20:05 #92
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61016297
    Wanneer ben je terug gekomen 2Mini ?

    Hop on Hop Off hebben wij ook gedaan, was echt wel handig!
    Met 't Downtown kaartje kan je 2 dagen mee, wat je ook wel nodig hebt als je alles wilt zien.
    Verder qua drukte vond ik 't allemaal wel meevallen, langste wachttijd was een uurtje bij Empire State Building.
    En oja, 2 uur op 't JFK Airport om in te checken... GAAR!

    Wat we veel gedaan hebben is met de metro een heel eind een richting op, en dan terug lopen richting ons hotel.
    Zo zie je toch alles, maar hoef je niet heen en terug te lopen
    Want je loopt echt wat af daar, blaren ftw.
    Guggenheim was een belachelijke tegenvaller, we kregen wel gratis entree want kereltje van de fietstaxi had wat geregeld. Maar vond het zelfs gratis niets waard

    Oh, en ik heb Ben Stiller gezien, YES iig iemand beroemd

    En mijn jetlag is echt belachelijk, had er daar ook al heel erg last van. We zijn ook de eerste dag in z'n Citytourbus geweest omdat ik te gaar was om een eind te lopen.
    Heb net even geslapen, en nu vol houden tot vanavond
    And then?
      ESF Reporter donderdag 21 augustus 2008 @ 19:42:05 #93
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61017919
    Ik zit op JFK airport flink te balen, met zere voeten, een lege portemonnee en een hart overstromend van liefde voor NYC Zo is dat poetisch or what?

    Heb gisteren eindelijk aangedurfd om met de metro te gaan, wtf het viel allemaal mee! Ik denk dat ik nog nachtmerries had van de eerste keer dat ik met de NY metro ging een aantal jaar terug; klam, druk, hectisch, warm, stomme ronde muntjes met een gat erin, niks snappen.

    M'n koffer zit bomvol (niet letterlijk, figuurlijk pfff) en nu maar hopen dat ie niet openspringt want je mag de boel niet op slot schuiven. En me nu voorbereiden voor die altijd gezellige, totaal niet gaarmakende vlucht terug. Je denkt je steeds beter voor te kunnen bereiden op die terugvluchten maar je blijft er altijd als een verkreukeld krantje het vliegtuig uitrollen, riekend als een hotdogstand op Times Square.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 20:56:56 #94
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_61019926
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:16 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    kan niet?
    lijn 1 gaat toch echt van south ferry naar times square!!!!
    Ja, tot south ferry inderdaad, maar niet tot het vrijheidsbeeld. Dan zul je toch echt met de boot moeten (of flink doorzwemmen )
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 22:54:27 #95
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61024078
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 19:42 schreef Cee het volgende:
    Ik zit op JFK airport flink te balen, met zere voeten, een lege portemonnee en een hart overstromend van liefde voor NYC Zo is dat poetisch or what?


    IK WIL TERUG
    And then?
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:35:49 #96
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61028853
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:20 schreef Siaor het volgende:
    Wanneer ben je terug gekomen 2Mini ?
    Woensdagochtend stond ik op Schiphol.
    Wat is dat met JFK? Hebben ze maar 1 vertrek- en landingsbaan ofzo? Bij aankomst moest ik anderhalf uur wachten, bij vertrek een uur, omdat er 10 vliegtuigen voor ons stonden!!
    Service en eten van Delta Airlines vind ik best wel goed..
    Ik heb me wel vermaakt op JFK trouwens.. mijn laatste dollars uitgegeven aan Starbucks en dan hyperactief rondlopen op het airport en in het vliegtuig. Mensen waren aan het bidden dat ze niet bij mij in de buurt zaten

    Nog over Liberty Island.. metro gaat alleen onder het water door bij de crossing: queens-manhatten en manhatten-brooklyn. Hij gaat jammer genoeg niet naar Staten Island en Liberty Island.. gelukkig zijn er wel veel ferry's

    Mijn beroemde mensen:
    - Nigel Sylvester (BMX-er, Amerikaans boegbeeld van Nike)
    - Big Daddy (Nog een BMX-er, X-factor)
    - Jonas Brothers (Tyf op.. ik wil gewoon naar Virgin Records.. ik hoef die gasten niet te zien)
    - Hanna Montana (Disney girl, tieneridool.. in QueensPlaza)
    Camera 1... 1!
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:37:47 #97
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61028872
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:56 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Ja, tot south ferry inderdaad, maar niet tot het vrijheidsbeeld. Dan zul je toch echt met de boot moeten (of flink doorzwemmen )

    oh dat bedoel je....
    nu snap ik hem!!!
    tis al laat...
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 04:34:56 #98
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61029709
    M&M World is stoer.. gratis M&M's eten.. als niemand het ziet dan

    Ik las net ook terug over groen formulier.. je krijgt ook zo'n blauw formulier..
    En die werd niet geaccepteerd door de computer (na je foto en vingerafdrukken), waardoor ik een gesprek had met een mannetje daar van minstens een uur lang. Allemaal lompe vragen:

    - Met wie ben je hier, wat doe je hier, waar slaap je?
    - Zit je op school, heb je school id, wat voor opleiding, waat voor uni?
    - Heb je id voor me? (Terwijl hij in zn hand mijn paspoort had)
    - Waar woon je, waar ligt den haag? Waarom ben je niet geboren in den haag?
    - Praat je chinees (ik heb een gouden ring met een chinees teken), wat staat er (geen idee , erfenis), hoe kom je eraan, hoeveel karaat, wat voor talen praat je nog meer?
    - Waar is je vader? (moeder en broertje waren mee), waar werkt ie?

    Dat soort domme dingen...

    Hij groette me heel persoonlijk (leeftijdgenoot).. How are you men? Fine.. how are you? Did you had a busy day? Yeah, lots of flight.. how was your flight? We had to taxi for a long time, gate wasnt clear..

    En dan opeens.. bloedserieus: What are you doing here? Dont know.. the man told me that i had to wait over here..
    Camera 1... 1!
      ESF Reporter vrijdag 22 augustus 2008 @ 06:04:32 #99
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61029878
    Zo, ik zit nu in het altijd vrolijke Frankfurt airport te wachten op m'n vlucht naar 't Amsterdamse.
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 02:35 schreef 2Mini het volgende:

    [..]
    Mensen waren aan het bidden dat ze niet bij mij in de buurt zaten
    Hihi! Ik dacht even dat je echt letterlijk biddende mensen hebt gezien, ik namelijk wel gisteren/vandaag/morgen/whatthefuck is het vandaag? Een paar gates van mij vandaan een hele rij moslims die aan het hummennen hummennen (ik kan 't niet verstaan dus ik noem 't hummennen) waren en op de vloer knielden en weer opstonden en weer knielden.
    quote:
    Mijn beroemde mensen:
    - Nigel Sylvester (BMX-er, Amerikaans boegbeeld van Nike)
    - Big Daddy (Nog een BMX-er, X-factor)
    - Jonas Brothers (Tyf op.. ik wil gewoon naar Virgin Records.. ik hoef die gasten niet te zien)
    - Hanna Montana (Disney girl, tieneridool.. in QueensPlaza)
    Ja godvernonde, ik helemaal niemand dit keer dus he! Ik heb een keer Jacques d'Ancona gehad, een keer Britney Spears, een keer Jude Law maar de oogst was erg karig terwijl ik nog wel zo goed uit m'n doppen keek dit keer! Misschien had ik te hoge verwachtingen.
    Ik heb wel in de studio van Conan O'Brien gezeten tijdens de NBC tour, telt dat ook?
    Oh trouwens ik had op JFK nog People magazine gekocht, daar stonden wat foto's in van de Jonas brothers, staat altijd bij welke datum die is gemaakt dus jij was er als het goed is op 16 augustus.

    Kut ik heb een Jet du Lag, honger, en ik wil terug.

    Trouwens, Jersey Boys, erg leuke musical!
    pi_61030587
    Hebben jullie een tip waar ik zou kunnen wassen. Aangezien 3 weken best lang is om steeds in dezelfde kleren te lopen . En de koffer al volduwen met kleren is ook weer zoiets .

    Zijn de avondwasboetieken goed???
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_61030608
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef 2Mini het volgende:
    Aanraders: New York City Pass.. let op..er zijn veel verschillende soorten.. zorg ervoor dat je je goed orienteert... rijen bij Empire en Liberty zijn lang (1 km is geen uitzondering) wachttijden van 3 uur ook niet. Met een pass hoef je soms niet te wachten (express pass bij empire bv) of een reservering (geen flex) bij liberty. Hop on Hop Off brengt je bovenlangs van a naar b, alleen lopen vind ik altijd leuker
    Welke soorten zijn er dan behalve verschil in lengte. En waar kan je de pass kopen?
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_61035866
    Zo! Eindelijk m'n hotel geboekt.

    Total Room Cost: $1,775.22 voor 7 dagen (2p)
    Voor http://milfordplaza.com/

    Was een aanbieding. Op alle andere sites (zogenaamde mega aanbieding sites) betaalde je veel meer. Dus for once was de site van 't hotel zelf goedkoper. Lekker centraal hotel iig

    CEE: Heb/had je nog ergens gezien hoe je de shows van Conan kon bijwonen? Werden er daar buiten tix aangeboden voor een van de tv-shows?
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:56:58 #103
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_61044359
    In april 2009 ga ik ook weer naar NYC voor een week...

    Ben nu bezig met het uitzoeken van hotels, maar heb het idee dat veel hotels nog niet te boeken zijn voor deze periode...

    Nog maar eventjes wachten dus.
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      ESF Reporter vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:22:05 #104
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61044929
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 12:27 schreef jmac het volgende:
    CEE: Heb/had je nog ergens gezien hoe je de shows van Conan kon bijwonen? Werden er daar buiten tix aangeboden voor een van de tv-shows?
    Buiten worden geen tickets aangeboden voor de 'grotere' late night shows zoals Letterman en O'Brien. Hiervoor gelden mega-wachtlijsten en ik weet niet precies hoe je je daar zodanig op weet te werken dat je zeker bent dat de dag van je toegang tot de show samenvalt met je verblijf in NY. Sowieso is bijvoorbeeld O'Brien (en alle andere shows van NBC) ge 'pre-empted' voor de olympische spelen, iedereen zit in Beijing. En ook Letterman is niet altijd live, die heeft ook zomerstop. Maar precieze data en geweldig handige tips van hoe je een kaartje kan bemachtigen heb ik verder niet.

    De tickets die buiten worden aangeboden zijn vaak voor stand-up comedy mensen die bij Letterman of Conan zijn geweest, daar adverteren ze luidruchtig mee zodat je even denkt 'Oh! Tickets voor Letterman!' maar dat is dus niet zo.

    De zus van een vriendin van me werkt bij Saturday Night Live maar vervelend genoeg heb ik nog nooit een bezoek aan NY gebracht terwijl die show aan 't opnemen is.

    Damn m'n jetlag kickt soms in en het andere moment ben ik weer helemaal hyper. Ik wil m'n foto's gaan uitzoeken en gaan janken over het gebrek aan neonreclame en goed weer hier.
      ESF Reporter vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:24:22 #105
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61044974
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 16:56 schreef whoops het volgende:
    Ben nu bezig met het uitzoeken van hotels, maar heb het idee dat veel hotels nog niet te boeken zijn voor deze periode...

    Nog maar eventjes wachten dus.
    Blijf iedere week proberen/kijken, dan heb je tenminste nog een redelijke kans dat je eerste keuze van hotel beschikbaar is, want voor je 't weet is 't weg!

    Trouwens, het heeft een paar duiten gekocht maar het Belvedere hotel.... Voelde me als een prinsesje op de 17e verdieping. Met mooi uitzicht!
      ESF Reporter vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:31:49 #106
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61045130
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 08:46 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    Welke soorten zijn er dan behalve verschil in lengte. En waar kan je de pass kopen?
    Er zijn verschillen in lengte. Dingen waar je op moet letten:
    - koop je een 2- of 3-dagen pas, dan geldt deze voor 2 of 3 opeenvolgende dagen! Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat je minstens twee of drie opeenvolgende dagen 'vrij' hebt om gebruik te maken van je pass. Want als je een dag mist, verlies je een dag.
    - zodra je de pass voor het eerst inzet, gaan je dagen van start. Begin je dag dus vroeg met je pass, want als je 'm bijvoorbeeld pas 's avonds op je eerste dag voor het eerst gebruikt om naar de lichtjes te kijken vanaf 't ESBuilding, dan is je dag meteen op en heb je er nog maar 1 of 2 over. Geen 24-uurs-telling dus. Gewoon een echte dag.
    - kijk goed in 't boekje dat je bij de pass krijgt voor meer kortingen in winkels of voor eventuele 'adders onder het gras'. Je krijgt met de NY pass bijvoorbeeld toegang tot de Empire State Building observation deck maar om helemaal bovenop de toren te mogen klimmen moet je een additional fee betalen. Maar niet gevreesd, dergelijke 'adders' zitten er verder nauwelijks in, bij de NY pass.

    De NY pass kan je op veel toeristische info plaatsen kopen, ook bij veel bezienswaardigheden (bijvoorbeeld Ellis Island/Liberty Island ticket booth heb ik gezien). Maar het is aan te raden om 'm online te bestellen. Heb ik ook gedaan en ze hebben regelmatig kortingen, scheelt weer een paar tientjes. Je print je orderformulier uit en dan kun je je pass ophalen bij de Planet Hollywood winkel op Times Square.

    Sjezus 3 posts achter elkaar, vergeef me.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:35:22 #107
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_61045205
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 17:24 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Blijf iedere week proberen/kijken, dan heb je tenminste nog een redelijke kans dat je eerste keuze van hotel beschikbaar is, want voor je 't weet is 't weg!

    Trouwens, het heeft een paar duiten gekocht maar het Belvedere hotel.... Voelde me als een prinsesje op de 17e verdieping. Met mooi uitzicht!
    Kan het me voorstellen met prijzen rond de 300 dollar per nacht...

    Thing is: we gaan met 7 mensen dus we willen het wel een beetje binnen de perken houden... Uiteraard betaal je veel in NYC, maar ik wil toch proberen onder de 200 dollar per nacht per kamer te blijven...

    Vorige keer sliep ik in een Private Double in een hostel ergens bij 103rd St. , en daar betaalde we geloof ik 80 dollar per nacht. Daar moesten we echter wel het sanitair delen...

    Edit: dat was in het Central Park Hostel trouwens.

    [ Bericht 4% gewijzigd door whoops op 22-08-2008 17:43:39 ]
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      ESF Reporter vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:47:30 #108
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61045478

    I know, 't is een beetje prijzig. Ik zou willen dat ik zo budgettair kon leven in een hostel maar het is niet voor me weggelegd. Is er ergens misschien een appartement dat je kan huren, een rental, heb ik met een 5tal vrienden in Washington DC gedaan. Was een beetje in een twijfelachtige buurt maar het appartement was van alle gemakken voorzien, geen problemen verder gehad, 10 minuutjes lopen naar metrostation. Misschien is er zoiets dergelijks ook in NY alhoewel dat een nog duurdere stad is (qua hotels dan) dan DC. Voor 4 nachten was ik 100 dollar kwijt in DC.
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:32:51 #109
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61071597
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 06:04 schreef Cee het volgende:
    Zo, ik zit nu in het altijd vrolijke Frankfurt airport te wachten op m'n vlucht naar 't Amsterdamse.
    [..]


    Ik heb wel in de studio van Conan O'Brien gezeten tijdens de NBC tour, telt dat ook?
    Oh trouwens ik had op JFK nog People magazine gekocht, daar stonden wat foto's in van de Jonas brothers, staat altijd bij welke datum die is gemaakt dus jij was er als het goed is op 16 augustus.
    Heb ik ook gezeten.. jammer dat de blauwe Scrubs overhemden uitverkocht waren..
    Klopt.. 16 augustus.. ik ben in totaal 4x naar Times Square geweest..
    Camera 1... 1!
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:33:58 #110
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61071638
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 08:44 schreef stevengerrard het volgende:
    Hebben jullie een tip waar ik zou kunnen wassen. Aangezien 3 weken best lang is om steeds in dezelfde kleren te lopen . En de koffer al volduwen met kleren is ook weer zoiets .

    Zijn de avondwasboetieken goed???
    Ik ben 2 weken gebleven, heb kleren meegenomen voor 5 dagen. De rest heb ik gekocht
    Camera 1... 1!
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:34:59 #111
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61071672
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 08:46 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    Welke soorten zijn er dan behalve verschil in lengte. En waar kan je de pass kopen?
    Het verschil zit em in de dagen, attrakties en prijzen.
    Je kan ze kopen bij de attrakties of de hop on hop off negers..
    Camera 1... 1!
      ESF Reporter zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:49:26 #112
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61072035
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 20:34 schreef 2Mini het volgende:

    [..]
    de hop on hop off negers..

    Trouwens mensen die designer koopjes willen jagen, Century 21 naast Ground Zero. Niet bepaald hoogstaand aan ambiance en het is een grote mierenhoop aan kleding en graaiende mensen, maar ik heb voor 5 dollar een shirt gekocht dat ooit eens 73 dollar was. Tenminste, stond op 't kaartje en ik ben goedgelovig.
      zondag 24 augustus 2008 @ 07:43:24 #113
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61079943
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 20:49 schreef Cee het volgende:

    [..]


    Trouwens mensen die designer koopjes willen jagen, Century 21 naast Ground Zero. Niet bepaald hoogstaand aan ambiance en het is een grote mierenhoop aan kleding en graaiende mensen, maar ik heb voor 5 dollar een shirt gekocht dat ooit eens 73 dollar was. Tenminste, stond op 't kaartje en ik ben goedgelovig.

    idd een erg coole winkel als je bovenstaande niet erg vind, je vind ook veel kleine winkeltjes op sout-broadway met goede prijzen.
    en als je een macy's pas hebt kom je ook een heel eind!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      zondag 24 augustus 2008 @ 15:25:10 #114
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_61086130
    Ben ik de enige die Macy's een hele lelijke, deprimerende winkel vond?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      zondag 24 augustus 2008 @ 15:38:25 #115
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61086414
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 20:49 schreef Cee het volgende:

    [..]


    Trouwens mensen die designer koopjes willen jagen, Century 21 naast Ground Zero. Niet bepaald hoogstaand aan ambiance en het is een grote mierenhoop aan kleding en graaiende mensen, maar ik heb voor 5 dollar een shirt gekocht dat ooit eens 73 dollar was. Tenminste, stond op 't kaartje en ik ben goedgelovig.
    Ik heb een hekel aan Century.. ik kan niet winkelen als een winkel lijkt op een markt..
    Mijn spul heb ik oa gehaald bij JcPenny, Macy's, Pacific Sunrise, Journeys, Steve and Barneys, Sunglass Hut, Fossil..
    Camera 1... 1!
      zondag 24 augustus 2008 @ 15:39:24 #116
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_61086435
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 07:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    idd een erg coole winkel als je bovenstaande niet erg vind, je vind ook veel kleine winkeltjes op sout-broadway met goede prijzen.
    en als je een macy's pas hebt kom je ook een heel eind!!!
    Misschien nog leuk om te weten, toeristen krijgen bij Macy's in Manhatten 11% discount op vertoon van hun paspoort..
    Camera 1... 1!
      zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:37 #117
    77575 NiTiN
    Move On Up
    pi_61092596
    goed klote. ik ga van 29/8 tot 9/9 naar NY. Zou blijven slapen bij iemand waar ik vorig jaar een paar maanden een kamer huurde. Ze had me geinformeerd dat ze er familie vóór die tijd zou zijn, maar ik gaf aan dat ik pas daarna kwam. Geen probleem.

    nu wel. Familielid met MS heeft ongeluk gehad, ziekenhuis, dochter is coming over. DUS lijkthet erop, hangende van hoe de zaken gaan lopen, dat ik geen kamer heb. FEK.

    Iemand nog een suggestie?

    Punt is dat ik nu bezig ben met door europa reizen en nu in slovenie zit en woensdag pas terug in NL ben. Vrijdag vertrekt mn vlucht al dus veel tijd heb ik niet.

    en hoewel ik wel snap dat mn landlady er niet op zit te wachten dat ze nu vooral in het ziekenhuis zit en ik ook echthoop dat de beste meneer er geen blijvende schade aan overhoudt, baal ik wel flink hiervan. a
    I went clubbing. Softest coat ever.
      ESF Reporter zondag 24 augustus 2008 @ 20:29:53 #118
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61093187
    NiTiN, ik kan je helaas niet helpen (niet dat er geen keus is, maar ik denk dat je budgettair gezien een zo goedkoop mogelijk verblijf zoekt en ik ben daar niet zo bekend mee). Maar veel succes gewenst en ik hoop dat je toch nog zonder problemen naar NY kan.
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 15:25 schreef Hik het volgende:
    Ben ik de enige die Macy's een hele lelijke, deprimerende winkel vond?
    Nee. Ben er 1 keer geweest en niet meer terug gegaan. Wat dat betreft qua sfeer niet veel beter dan Century 21.
    En bij Fossil heb ik ook vrachtwagens aan $$$s uitgegeven. Nou ja, vrachtwagens...in ieder geval meer dan me lief was.
      zondag 24 augustus 2008 @ 20:35:20 #119
    77575 NiTiN
    Move On Up
    pi_61093340
    nou, bakcup plan is dat ik nu op newark de Holiday Inn ga bezoeken. Backupplan is gereed dus. maar goed, ik kom aan op JFK en die 2 liggen nou niet echt bij elkaar om de hoek. Plus de metro gaat niet naar New Jersey

    Hopelijk kan ik toch nog plan 1 doen. Heb ik ook meteen flink wat honderden euro's extra te besteden.
    I went clubbing. Softest coat ever.
      zondag 24 augustus 2008 @ 23:24:57 #120
    146900 Siaor
    Dump die junk
    pi_61098378
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 15:25 schreef Hik het volgende:
    Ben ik de enige die Macy's een hele lelijke, deprimerende winkel vond?
    Hier nog 1.
    And then?
    pi_61099325
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 17:35 schreef whoops het volgende:

    [..]

    Kan het me voorstellen met prijzen rond de 300 dollar per nacht...

    Thing is: we gaan met 7 mensen dus we willen het wel een beetje binnen de perken houden... Uiteraard betaal je veel in NYC, maar ik wil toch proberen onder de 200 dollar per nacht per kamer te blijven...

    Vorige keer sliep ik in een Private Double in een hostel ergens bij 103rd St. , en daar betaalde we geloof ik 80 dollar per nacht. Daar moesten we echter wel het sanitair delen...

    Edit: dat was in het Central Park Hostel trouwens.
    Daar heb ik verbleven een week geleden! Leuk hostel en misschien niet de beste wijk maar wel gezellig
      maandag 25 augustus 2008 @ 18:03:22 #122
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61116123
    Hotel geboekt

    http://www.wjhotel.com/ 6 Nachten, 2030 $

    De reviews zijn wat gemengd, maar sommige mensen kunnen ook wel belachelijk zeiken.

    Zin om te gaan
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 25 augustus 2008 @ 18:34:39 #123
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61116883
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 15:25 schreef Hik het volgende:
    Ben ik de enige die Macy's een hele lelijke, deprimerende winkel vond?

    idd...wat een zooitje, overal in de hoeken zitten gaten, scheuren in de vloer!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      maandag 25 augustus 2008 @ 18:37:57 #124
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61116969
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 15:39 schreef 2Mini het volgende:

    [..]

    Misschien nog leuk om te weten, toeristen krijgen bij Macy's in Manhatten 11% discount op vertoon van hun paspoort..

    kreeg mijn discount kaart al bij het boeken van vlucht/hotel!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_61117108
    Ik ben eerder al in Oktober in New York geweest en had eigenlijk deze maand willen gaan, maar het is wel erg duur om te reizen en daar te blijven.

    Is New York in December of November leuk om heen te gaan? Of is het dan zulk butweer dat ik beter ergens anders heen kan gaan?
      maandag 25 augustus 2008 @ 19:00:47 #126
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61117631
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef Houtworm het volgende:
    Ik ben eerder al in Oktober in New York geweest en had eigenlijk deze maand willen gaan, maar het is wel erg duur om te reizen en daar te blijven.

    Is New York in December of November leuk om heen te gaan? Of is het dan zulk butweer dat ik beter ergens anders heen kan gaan?
    december FTW!!!!!
    x-mas in NY, wat denk je zelf?
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      ESF Reporter maandag 25 augustus 2008 @ 19:31:56 #127
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61118563
    Da's nog een wens van me, NY tijdens de kerst. Wilde het ooit in mei alvast gaan boeken (ik dacht dat ik op tijd zou zijn), mooi dat het niet lukte, alles zat vol.
    pi_61130932
    ik wilde ook altijd naar NY tijdens de kerst dus dit jaar de stoute schoenen aangetrokken en eind januari/begin februari al geboekt van 27 dec t/m 1 januari in Millennium UN Plaza Hotel New York dus zal wel nog eea meemaken van de kerstsfeer hoop ik.
    pi_61133380
    Kerts in NY lijkt me ook wel gaaf, maar dat zal wel net zo duur zijn als in het hoogseizoen. Ik vroeg me meer af of het weertechnisch dan wel leuk is.
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:46:08 #130
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61140970
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 10:58 schreef Houtworm het volgende:
    Kerts in NY lijkt me ook wel gaaf, maar dat zal wel net zo duur zijn als in het hoogseizoen. Ik vroeg me meer af of het weertechnisch dan wel leuk is.

    weer is relatief, kan je van te voren niet zeggen...
    je kan wel zien wat voor weer het was tijdens kerst, check hier
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:24:22 #131
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_61146561
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 19:31 schreef Cee het volgende:
    Da's nog een wens van me, NY tijdens de kerst. Wilde het ooit in mei alvast gaan boeken (ik dacht dat ik op tijd zou zijn), mooi dat het niet lukte, alles zat vol.
    aaah paar weken geleden nog een hostel geboekt voor half december tot 1 januari dus dat valt wel mee hoor
    pi_61160581
    Kerst in NYC is mega heftig...

    de sfeer is zo geweldig!!!!
    alles is super versierd met mega kerstbomen(ROCAFELLER Center), en schaatsen in Bryant Park is natuurlijk Top.

    Ik ben 2jaar geleden geweest en wil volgend jaar kerst en weer heen..ik heb super mooie zonnige dagen gehad....snachts sneeuw waardoor het overdag mega wit was en alles dus super...

    alleen beneden in t financial district waait t wat kouder!! (MUTS OP!)
    al met al helemaal verliefd geworden op NYC during Christmass...waar anders zie je wachtrijen om een winkel(macy's) om de etalages te bekijken!!!!

    (voor de shoppers--.ga net na Black Friday (de start van de Kerst Sale in de winkels)) anders is t ernstig druk met NewYorkers die hun kerstlijstje gaan inslaan...
    air jordan's forever
      ESF Reporter woensdag 27 augustus 2008 @ 21:44:55 #133
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61176955
    Oh man ik kwijl al bij de gedachte.
      woensdag 27 augustus 2008 @ 22:31:47 #134
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61178662
    Wieee, deze week geboekt. Donderdag over een week zit ik in het vliegtuig vanaf DUS. Moet alleen nog een hotel regelen, prijzige aangelegenheid, maar dat is NY nu eenmaal. Niettemin zijn alle tips nog welkom
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      donderdag 28 augustus 2008 @ 22:56:01 #135
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61206111
    Zo, net Milford Plaza geboekt, vlakbij Broadway en Times square. Kost 220 dollar per nacht per kamer, volgens mij best redelijk.
    Weet iemand hoe groot Newark is? Is het een ingewikkeld vliegveld? Ik vlieg na NY namelijk door naar Midden-amerika, maar mn vader, met wie ik een paar dagen ga, moet weer terug. Die is de jongste niet meer en wil hem zo goed mogelijk voorbereid weer op het vliegtuig zetten;)
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:42:54 #136
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_61211706
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 22:56 schreef Here2Stay het volgende:
    Zo, net Milford Plaza geboekt, vlakbij Broadway en Times square. Kost 220 dollar per nacht per kamer, volgens mij best redelijk.
    Is inderdaad een goede prijs
    pi_61213552
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 22:56 schreef Here2Stay het volgende:
    Zo, net Milford Plaza geboekt, vlakbij Broadway en Times square. Kost 220 dollar per nacht per kamer, volgens mij best redelijk.

    Ik snap niet dat je dat hotel hebt geboekt als je voor iets meer een 4 sterren hotel hebt in SOHO of elk ander district in Manhattan. Maar goed.... op zicht niet belangrijk... Veel plezier!!!!
    pi_61214344
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Lassekjus het volgende:

    [..]

    Ik snap niet dat je dat hotel hebt geboekt als je voor iets meer een 4 sterren hotel hebt in SOHO of elk ander district in Manhattan. Maar goed.... op zicht niet belangrijk... Veel plezier!!!!
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 12:27 schreef jmac het volgende:
    Zo! Eindelijk m'n hotel geboekt.

    Total Room Cost: $1,775.22 voor 7 dagen (2p)
    Voor http://milfordplaza.com/

    Was een aanbieding. Op alle andere sites (zogenaamde mega aanbieding sites) betaalde je veel meer. Dus for once was de site van 't hotel zelf goedkoper. Lekker centraal hotel iig
    Ik heb 'm ook. Maar goed, voor mij was de ligging belangrijk omdat ik voor wat dingen rondom times square moest zijn elke dag. En dat je 4-sterren in andere wijk kan krijgen voor iets meer is niet juist. Misschien als je vroeg boekt maar als je nu voor Oktober gaat boeken vind je die prijzen niet meer hoor..
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:12:52 #139
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61223973
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Lassekjus het volgende:

    [..]

    Ik snap niet dat je dat hotel hebt geboekt als je voor iets meer een 4 sterren hotel hebt in SOHO of elk ander district in Manhattan. Maar goed.... op zicht niet belangrijk... Veel plezier!!!!
    SOHO, daar zijn de prijzen in oktober helemaal sky high
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:44:02 #140
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61226054
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Lassekjus het volgende:

    [..]

    Ik snap niet dat je dat hotel hebt geboekt als je voor iets meer een 4 sterren hotel hebt in SOHO of elk ander district in Manhattan. Maar goed.... op zicht niet belangrijk... Veel plezier!!!!
    Inderdaad niet belangrijk..
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      ESF Reporter vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:18:30 #141
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61226683
    Twijfel ook steeds of ik een hotel bij Times Square moet boeken of wat verder ervan af, maar de doorslag geeft toch steeds wel het feit dat ik musical-nerd ben en als die shows afgelopen zijn vind ik het wat handiger (lees: veiliger) om maar een paar blokjes om te hoeven lopen naar het hotel dan dat ik nog met de metro/bus naar een minder bekende buurt moet. Waarschijnlijk druk maken om niks, maar toch.
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:19:20 #142
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_61229463
    Ik ga in november/december weer 6 dagen . Ben weer volop aan het speuren naar vluchten en hotels! Goedkoopste vlucht zit nu op 395 euro p.p. all-in.
      ESF Reporter vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:11:53 #143
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61233107
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 20:19 schreef twentemeisje het volgende:
    Ik ga in november/december weer 6 dagen . Ben weer volop aan het speuren naar vluchten en hotels! Goedkoopste vlucht zit nu op 395 euro p.p. all-in.

    Ik vind dat dus echt een gave, als je goedkope vluchten kan vinden. Of het is een zwakte van mij. Ik ben reisboektechnisch gehandicapt.
    pi_61239753
    dat probleem heb ik ook ja
    hoe vind je dat soort goedkope vluchten en waar?
    ik vind altijd alleen maar vluchten van 500-600 en hoger
    what you see, is what you get!
    pi_61241002
    Tis gewoon een kwestie van tijdperiode.. Als jij ruim van te voren weet hoe lang je gaat en wanneer + je bent vrij in de keuze welke datum kan je goedkoop boeken. Anders zit je standaard rond de 600 euro.
      ESF Reporter zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:32:21 #146
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61243606
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 10:53 schreef Lassekjus het volgende:
    Tis gewoon een kwestie van tijdperiode.. Als jij ruim van te voren weet hoe lang je gaat en wanneer + je bent vrij in de keuze welke datum kan je goedkoop boeken. Anders zit je standaard rond de 600 euro.
    600 euro, zelfs dat vind ik een prima bedrag, ik was deze keer ook best flexibel in m'n data maar het mocht niet baten, ik betaal toch steeds weer de hoofdprijs. I'm a loser.

    * Cee draagt haar I *heart* NY t-shirt, gaat er zometeen mee de stad in en bereidt zich voor op de prijzen in de winkels die nu weer astronomisch hoog lijken na zo'n weekje dollar-shoppen.
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:01:11 #147
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61249741
    Ik heb afgelopen week een retour (directe vlucht) geboekt via dusseldorf. Een week van tevoren geboekt dus, 410 euro incl alle toeslagen. DLD is echt stukken goedkoper!
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
    pi_61252894
    brussel airlines?
      zondag 31 augustus 2008 @ 10:18:43 #149
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_61260629
    Wij vliegen dan inderdaad ook via Dusseldorf, dat scheelt behoorlijk. En flexibele data helpen inderdaad wel. We gaan het liefst laatste week november of eerste week december. Ze moeten de kerstboom bij 't Rockefeller in ieder geval al wel hebben aangestoken .

    Ik zoek trouwens met cheaptickets.nl, maar dat doen jullie vast ook? Nog andere budget vliegtips?
      ESF Reporter zondag 31 augustus 2008 @ 10:50:17 #150
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61260966
    Ik had als eerste ook met cheaptickets.nl geprobeerd maar die gaf me juist de duurdere opties aan, met overstappen. Voor een paar honderd euro minder had ik via de website van united airlines een rechtstreekse vlucht, vanuit Amsterdam. Nog steeds duur, dat wel.
    pi_61295139
    Wij zijn net terug en vonden het echt zo fantastisch! !

    Echt super geweldig. Alleen om daar al te lopen, echt mooi.
    Voor de vrouwen; die Sex and the City tour hoeft je niet te doen hoor. Je gaat niet eens naar Carrie's house, wat ik dus alsnog zelf moest doen. Verder onboeiende stops, irritante tourguide, 3.5 uur is veel te lang en we zaten bovendien in een dichte bus met donkere ramen, leuk voor foto's .

    We leuk is dat je door Soho, the village, Meatpacking District enzo komt, maar dat kan je natuurlijk ook prima zelf doen. Verder, als je naar het Statue of Libery wil, ga echt niet om 12 uur 's middags pas, tenzij je drie uur in de rij wil staan. Net als bij het empire state building trouwens.

    Ik vond het trouwens helemaal niet zo duur, eten en drinken was prima te doen, alleen alcohol was wel wat duurder. Verder veel make up en schoenen en kleren ingeslagen. Oh en we zijn naar Hairspray geweest, was ook echt heel erg leuk. In de rij gestaan bij TKTS. Die is verhuist he, daar onder het Mariott hotel, aan de overkant van waar die eerst was. Weet niet of dat al bekend was. De rij lijkt echt oneindig lang maar het gaat best vrij snel. Let wel op de openingstijden, vaak is dat van 3 uur 's middags tot 8 uur 's avonds ofzo. We hadden uiteindelijk kaartjes van 55 dollar per stuk, wel goed te doen .

    Echt top! Cee, hoe heb jij het gehad?
      ESF Reporter maandag 1 september 2008 @ 18:49:33 #152
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61298654
    Ooooh Nouk Hairspray is leuk he! Had 'm 4 jaar geleden op Broadway gezien, gelukkig draait ie ook in Londen, kan ik vaker gaan.
    Ik heb je niet gezien trouwens. Geeneen hollander. Anders had ik wel 'hoi' gezegd.

    Heb het super gehad, veel gezien maar veel te weinig tijd. Ik dacht dat ik alles wel gezien had maar als je in je eentje gaat (aanrader!) trek je je eigen plan, loop je je eigen routes, heerlijk. Eigenlijk niets superbijzonders gedaan (in de trant van 'ondersteboven aan de Brooklyn Bridge hangen' of ''s Avonds rond een uur of 11 door Harlem lopen in m'n eentje'), de 2-uur-durende Cruise halfom het eiland gedaan, musea bezocht, de NBC tour gedaan en ik heb een kaartje voor Jersey Boys gekocht. Leuke musical! Beetje ouwe meuk dat wel maar ik houd van ouwe meuk muziek. Zat te twijfelen tussen Spamalot en Jersey Boys maar het feit dat Nooo Joisey (New Jersey dus ) om de hoek ligt en Spamalot weer met britse accenten en dito humor is, besloot ik Jersey hier te zien en Spamalot voor m'n volgende Londen bezoek te bewaren.

    Verder heb ik me blauw gekocht aan spullen. En toen kwam ik thuis, checkte m'n bankrekening en warempel ik had nog veel meer kunnen kopen, belachelijk laag die dollar waarom liet ik mezelf niet meer gaan?

    Ik wil weer terug.
      maandag 1 september 2008 @ 20:19:20 #153
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61301576
    Ohh hairspray, die zou ik heel graag willen zien..:) Hoe gaat dat in zn werk eigenlijk, 's avonds in de rij staan in de hoop op tickets of zijn die overdag al te koop of... Sorry, eerste keer NY, dus weet eigenlijk nog niets

    Hebben jullie verder tips wat de makkelijkste route is van Newark naar Times Square? Gewoon met de taxi maar doen?

    Thanks! Heb er zo'n zin in!
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      maandag 1 september 2008 @ 20:23:09 #154
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61301711
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:19 schreef Here2Stay het volgende:
    Ohh hairspray, die zou ik heel graag willen zien..:) Hoe gaat dat in zn werk eigenlijk, 's avonds in de rij staan in de hoop op tickets of zijn die overdag al te koop of... Sorry, eerste keer NY, dus weet eigenlijk nog niets

    Hebben jullie verder tips wat de makkelijkste route is van Newark naar Times Square? Gewoon met de taxi maar doen?

    Thanks! Heb er zo'n zin in!
    Taxi is 45 $ vanaf de vliegvelden naar iedere plek in Manhattan
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 1 september 2008 @ 21:02:07 #155
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61303102
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:23 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Taxi is 45 $ vanaf de vliegvelden naar iedere plek in Manhattan
    Dan wil ie ons misschien ook wel 150 m verder voor het hotel afzetten
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
    pi_61303155
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:23 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Taxi is 45 $ vanaf de vliegvelden naar iedere plek in Manhattan
    Newark toch duurder (75) omdat je 'staatsgrens' passeert?

    Anyway, Metro will do just fine!
      maandag 1 september 2008 @ 21:23:28 #157
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_61303941
    Edit- Verkeerde account.
    pi_61304108
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef Cee het volgende:
    Ooooh Nouk Hairspray is leuk he! Had 'm 4 jaar geleden op Broadway gezien, gelukkig draait ie ook in Londen, kan ik vaker gaan.
    Ik heb je niet gezien trouwens. Geeneen hollander. Anders had ik wel 'hoi' gezegd.

    Heb het super gehad, veel gezien maar veel te weinig tijd. Ik dacht dat ik alles wel gezien had maar als je in je eentje gaat (aanrader!) trek je je eigen plan, loop je je eigen routes, heerlijk. Eigenlijk niets superbijzonders gedaan (in de trant van 'ondersteboven aan de Brooklyn Bridge hangen' of ''s Avonds rond een uur of 11 door Harlem lopen in m'n eentje'), de 2-uur-durende Cruise halfom het eiland gedaan, musea bezocht, de NBC tour gedaan en ik heb een kaartje voor Jersey Boys gekocht. Leuke musical! Beetje ouwe meuk dat wel maar ik houd van ouwe meuk muziek. Zat te twijfelen tussen Spamalot en Jersey Boys maar het feit dat Nooo Joisey (New Jersey dus ) om de hoek ligt en Spamalot weer met britse accenten en dito humor is, besloot ik Jersey hier te zien en Spamalot voor m'n volgende Londen bezoek te bewaren.

    Verder heb ik me blauw gekocht aan spullen. En toen kwam ik thuis, checkte m'n bankrekening en warempel ik had nog veel meer kunnen kopen, belachelijk laag die dollar waarom liet ik mezelf niet meer gaan?

    Ik wil weer terug.
    Ja Hairspray is echt heel leuk! Aan het einde deed Jennifer Lewis een lied, echt zo mooi, echt een brok in m'n keel, wat kan die vrouw zingen.

    Even voor diegene die het vroeg, je staat dan overdag voor een kaartje in de rij voor diezelfde avond. Wij hebben wel wat nederlanders gezien op de meest toeristische plekken, bovenop het Empire state building en op Liberty Island enzo, wel grappig. Wel waard die 2 uur durende cruise? Wij hebben die niet gedaan, wilde eigenlijk ook naar die NBC tour, leek me wel leuk en wilde nog naar David Letterman show, moet echt binnekort alweer terug . Oh en we zijn ook helemaal niet naar Musea geweest, zelfs niet naar het Guggenheim..zullen de cultuurliefhebbers vast onbegrijpelijk vinden, maar ik geniet net zoveel van Times Square .

    Ik had gedacht dat het zo'n grote stad is dat je zo'n nobody voelt, maar had het echt naar m'n zin. Voelde me gelijk thuis, hadden beetje ons eigen buurtje met ons ontbijt bij Nick's Burger Joint. Had je gewoon een super uitgebreid ontbijt voor een paar dollar, ideaal. En die underground ook prima geregeld, was wel heel erg warm en benauwd.

    Ik had precies hetzelfde met die koers, toen ik net m'n rekeningen checkte vond ik het echt weinig wat ik in euro's had gepind!

    Wij zaten trouwens in het Imperial Court Hotel. Dat is aan de westkant tussen 97th en West End. Echt supergoed hotel, mooie kamer, alles makkelijk bereikbaar, redelijk goedkoop, wel een aanrader dus!
      maandag 1 september 2008 @ 21:55:00 #159
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61305412
    Hoe meer ik lees hoe enthousiaster ik word.. Vertrek donderdag en dit weekend zijn de finales van de US Open.. ook een belevenis om mee te maken (voor een sportliefhebber a la moi dan)... iemand daar ooit in/op het centre court geweest?
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      ESF Reporter maandag 1 september 2008 @ 22:51:49 #160
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61307942
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 21:55 schreef Here2Stay het volgende:
    Hoe meer ik lees hoe enthousiaster ik word.. Vertrek donderdag en dit weekend zijn de finales van de US Open.. ook een belevenis om mee te maken (voor een sportliefhebber a la moi dan)... iemand daar ooit in/op het centre court geweest?
    Kreeg net een sms'je van m'n baas, die zit nu naar Nadal te kijken.
    Hij had vantevoren kaartjes besteld maar ik neem aan dat hoe verder het toernooi zich vordert, hoe duurder en hoe moeilijker verkrijgbaar ze zullen zijn. Maar je kan altijd proberen, via ticketmaster (dan betaal je de hoofdprijs) of op hoop van zegen wachten tot je in NY bent en je op andere manieren stuit om kaartjes te krijgen. Pas op voor zwarthandelaars he!

    En, inderdaad, Broadway kaartjes koop je óf bij de 'box office' van het desbetreffende theater (die gaat rond de middag open), je hebt ook ingewikkeldere manieren om aan kaartjes te komen voor een voorstelling op de zelfde dag. Zoals de 'lottery' (naam deponeren in een ton, cash geld meenemen, is je naam één van de 14 namen die ze uit de ton graaien dan mag je voor 2 x 25 dollar 2 kaartjes op een van de eerste rijen kopen). Dat is altijd rond een uur of 1, 2. Vraag vantevoren bij de box office of er een lottery is. Dan heb je nog cancellation line. In de rij aansluiten en wachten, hopen op kaartjes die vrijkomen omdat mensen cancellen (op de dag van de voorstelling). Maar da's dus ook altijd kans op wachten op niks.
    Ik zou toch TKTS aanraden (wat Nouk zei, die is bij het Marriott hotel op Times Square maar er is ook een TKTS op Lower Manhattan, bij South Street Seaport welteverstaan!). Ook voor mooie prijzen zijn er veel shows beschikbaar. Check dit voor meer uitleg. NEEM CASH MEE als je je kaartje bij iedere andere manier behalve online of via de box office wilt bestellen. Anders gaat de koop niet door en mag je weer achter aansluiten.

    Oh man ik ben jaloers!
    pi_61311761
    Aanrader:

    Mr. Humus/the Humus Place op St Marks Pl. vlakbij Tompkins Square Park in East Village.

    Erg lekker
    pi_61418104
    Wegens omstandigheden gaan we aankomende dinsdag ipv volgende week vrijdag terug naar Nederland.

    Nu is het feit dat we 3 kaartjes voor Lion king hebbe voor aankomende woensdag die we u dus niet gaan gebruiken. Iemand die ze wil hebben/overnemen?? Waren 182,50 dollar p/stuk

    We willen echter wel dit weekend dan graag naar Lion king gaan, iemand een manier om goedkoper kaartjes te verkrijgen?? Of moet ik ech ticketmaster gebruiken??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      ESF Reporter zaterdag 6 september 2008 @ 01:51:43 #163
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61419877
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 23:46 schreef stevengerrard het volgende:

    We willen echter wel dit weekend dan graag naar Lion king gaan, iemand een manier om goedkoper kaartjes te verkrijgen?? Of moet ik ech ticketmaster gebruiken??
    Probeer de eerder genoemde TKTS, dat scheelt in ieder geval in prijs! Wat jammer dat je eerder weg moet. Hopelijk heb je toch nog een mooie tijd in NY het komend weekend en maandag.
    (heb je toevallig al bij de Lion King box office geprobeerd je kaartje om te ruilen voor een nieuwe datum? Ik verwacht niet dat het lukt maar misschien kan je de situatie een beetje schetsen aan die mensen en hopelijk willen ze jullie dan helpen)
    pi_61420146
    wat is preces dat TKTS???

    Nee hebben nog niet geprobeerd om bij de ticketoffice de kaarten ( die ik nog moet ophalen hoor) te ruilen, denk ook net dat ze het doen. Al is het het proberen waard natuurlijk
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zaterdag 6 september 2008 @ 04:06:54 #165
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_61420613
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 23:46 schreef stevengerrard het volgende:
    Wegens omstandigheden gaan we aankomende dinsdag ipv volgende week vrijdag terug naar Nederland.

    Nu is het feit dat we 3 kaartjes voor Lion king hebbe voor aankomende woensdag die we u dus niet gaan gebruiken. Iemand die ze wil hebben/overnemen?? Waren 182,50 dollar p/stuk

    We willen echter wel dit weekend dan graag naar Lion king gaan, iemand een manier om goedkoper kaartjes te verkrijgen?? Of moet ik ech ticketmaster gebruiken??
    Bij de Lion King zijn geen goedkope kaarten beschikbaar volgens mij. Alleen die Orchestra tickets ofzo? Die anderen zijn allemaal al uitverkocht.
      ESF Reporter zaterdag 6 september 2008 @ 09:14:41 #166
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61421244
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 02:30 schreef stevengerrard het volgende:
    wat is preces dat TKTS???
    TKTS, discount ticket booth. Staat vlakbij Times Square bij het Marriott hotel (normaal gesproken OP Times Square maar daar zijn ze momenteel aan het bouwen). En een loket bij South Street Seaport (downtown).
    Ik lees alleen dat er vorige week geen Lion King kaartjes werden aangeboden.
    pi_61444154
    Woehoe nog een nachtje slapen
    Vertrek morgenvroeg ik heb er zo' n zin in!!
    pi_61474421
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:43 schreef r00tie het volgende:
    Weet er iemand nog een -redelijk- betaalbaar hotel van 17-24 oktober en het liefst in Manhattan.

    Welke wijken zijn ook prima om te verblijven qua reistijd naar manhattan?

    Heb echt vierkante ogen gekregen van het zoeken naar een geschikt hotel, ik ga met mijn vriendin en de enige eisen die we hebben zijn een eigen badkamer (schoon) en een fatsoenlijk bed.

    Thnks alvast!
    Wij zitten 14 tm 19 okt in het Gershwin hotel voor $1,408.68 (5 nachten).
    pi_61478876
    Wij zaten dus in Imperial Court Hotel, ook prima te doen, 7 nachten voor 833 dollar. En de metro is vlakbij, je bent zo overal .
    pi_61480713
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 12:27 schreef jmac het volgende:
    Zo! Eindelijk m'n hotel geboekt.

    Total Room Cost: $1,775.22 voor 7 dagen (2p)
    Voor http://milfordplaza.com/

    Was een aanbieding. Op alle andere sites (zogenaamde mega aanbieding sites) betaalde je veel meer. Dus for once was de site van 't hotel zelf goedkoper. Lekker centraal hotel iig

    CEE: Heb/had je nog ergens gezien hoe je de shows van Conan kon bijwonen? Werden er daar buiten tix aangeboden voor een van de tv-shows?
    Bij de Milford hoef je niet teveel luxe te verwachten, maar het is er schoon en een bijna perfecte ligging binnen Manhatten. Binnen 5 minuten zit je op Times Square, de metro's zijn er evenzo dichtbij.

    Mijn aanraders voor diegene die het horen willen

    Doe alles met de Metro, het is goedkoop, (super)snel en veilig.
    Ga eens eten bij Applebees, nabij Times Square
    Eet een ijsje bij "Stone cold creamery" eveneens nabij Times Square
    Helicoptervlucht met Helicopter flight services (www.heliny.com)
    Dinnercruise met Spirit cruises (www.spirit-cruises.com)
    Fietsen door Central park, fietsen kan je huren aan de rand van het park.
    Vele kortingen met de New York Pass (www.newyorkpass.com)

    Afraders:

    Madame tussauds (zonde van je tijd)
    Ground zero (staat een heel hoog hek omheen)



    Ps : Ik boekte mijn complete reis voor ongeveer 2100 Euro bij de ANWB voor twee personen. 7 Dagen, 5 overnachtingen.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Imurderu op 08-09-2008 19:37:56 ]
    pi_61482704
    Applebees ben ik toen ook geweest. Heb me kapot gegeten aan de ribjes daar, smaakten best goed.
      ESF Reporter maandag 8 september 2008 @ 22:06:47 #172
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61485783
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:32 schreef Imurderu het volgende:

    [..]

    Eet een ijsje bij "Stone cold creamery" eveneens nabij Times Square

    En vergeet niet een tip in het potje bij de kassa te doen! Dan beginnen de medewerksters van Cold Stone Creamery namelijk te roepen "Guuuuuuuyyys we have a tiiiip!" "Alriiiiight!" En dan gaan ze heel vals een of ander onverstaanbaar rijmpje zingen/rappen.

    Tenminste, dat deden ze nog toen ik er was.
      woensdag 10 september 2008 @ 00:35:22 #173
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_61514493
    Wij vertrekken 6 november voor 3 1/2 week (5 dagen New York )

    Ik lees zo veel maar weet eigenlijk niet zo goed wat we moeten doen (te veel keuzes )
    We zitten iig in het Pan American Hotel (iemand ervaring mee ? , kreeg wel goede kritieken op Tripadvisor)
    Ik ben inmiddels overleden
      woensdag 10 september 2008 @ 18:35:19 #174
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_61529906
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:32 schreef Imurderu het volgende:

    [..]


    Ps : Ik boekte mijn complete reis voor ongeveer 2100 Euro bij de ANWB voor twee personen. 7 Dagen, 5 overnachtingen.
    was dat alleen vlucht/hotel of????
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      woensdag 10 september 2008 @ 21:26:13 #175
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_61535249
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 00:35 schreef Enchanter het volgende:
    Wij vertrekken 6 november voor 3 1/2 week (5 dagen New York )

    Ik lees zo veel maar weet eigenlijk niet zo goed wat we moeten doen (te veel keuzes )
    We zitten iig in het Pan American Hotel (iemand ervaring mee ? , kreeg wel goede kritieken op Tripadvisor)
    Schijnt wel een goed hotel te zijn, maar is wel een heeeeel lange rit met de metro naar Manhattan
      donderdag 11 september 2008 @ 00:43:03 #176
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_61541259
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 21:26 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Schijnt wel een goed hotel te zijn, maar is wel een heeeeel lange rit met de metro naar Manhattan
    Ik vind 20 minuten niet lang , ben naar m;n werk langer onderweg
    Ik ben inmiddels overleden
      donderdag 11 september 2008 @ 13:43:58 #177
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61549350
    tvp!
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zaterdag 13 september 2008 @ 09:24:31 #178
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_61595427
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 00:43 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Ik vind 20 minuten niet lang , ben naar m;n werk langer onderweg
    20 min.? Hoe kom je daarbij? Volgens mij is het wel het dubbele..
    pi_61595969
    Iemand een idee of de hotels in New York de hoofdprijs vragen rond oud en nieuw?

    De KLM vliegt er rond die tijd redelijk goedkoop naartoe.
      zaterdag 13 september 2008 @ 12:52:27 #180
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_61598197
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 10:16 schreef Houtworm het volgende:
    Iemand een idee of de hotels in New York de hoofdprijs vragen rond oud en nieuw?

    De KLM vliegt er rond die tijd redelijk goedkoop naartoe.
    Hotels in NYC vragen elke dag van het jaar de hoofdprijs, vooral rond kerst en oud en nieuw..
      zondag 14 september 2008 @ 11:54:36 #181
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_61617130
    Ben 3 t/m 29 oktober in de VS, en heb zo juist voor 3 dagen een hostel geboekt in New York.

    (eigenlijk verkapte tvp)
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
      zondag 14 september 2008 @ 12:28:04 #182
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_61617698
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 09:24 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    20 min.? Hoe kom je daarbij? Volgens mij is het wel het dubbele..

    VOlgens tripadvisor 20 minuten of zo , maar ja ik zie wel
    Ik ben inmiddels overleden
      zondag 14 september 2008 @ 12:54:08 #183
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61618191
    In Januari ga ik met een aantal vrienden 12 dagen naar de USA. We beginnen met 5 dagen NY. We hebben geen idee wat wijsheid is mbt hotels en hostels. Zijn er ook goede en schone hostels te vinden, of is het allemaal smerig en duur? En waar kun je het beste zitten qua bezienswaardigheden?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      ESF Reporter zondag 14 september 2008 @ 13:06:09 #184
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61618424
    Zolang je in Manhattan beetje in de buurt van een metrostation zit waar de lijnen van en naar uptown/downtown stoppen, zit je wat bezienswaardigheden betreft altijd centraal.
      zondag 14 september 2008 @ 13:07:36 #185
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61618456
    En qua prijs/schoon e.d.?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 14 september 2008 @ 14:16:07 #186
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61619756
    Nog 4 weken
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      ESF Reporter zondag 14 september 2008 @ 18:25:03 #187
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61625477
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 13:07 schreef Damzkieee het volgende:
    En qua prijs/schoon e.d.?
    Het antwoord op die vraag laat ik liever aan de mensen hier over die ook daadwerkelijk in hostels hebben gezeten. Ik ben luxebeest.
      zondag 14 september 2008 @ 20:15:53 #188
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61628232
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 12:54 schreef Damzkieee het volgende:
    In Januari ga ik met een aantal vrienden 12 dagen naar de USA.
    Tof zeg waar ga je nog meer heen?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_61652879
    Ik ga in november een 5 dagen naar NYC. Net de vlucht vastgelegd op 3/11 tot 7/11. Nu het hotel dus nog. Heeft er iemand ervaring met Hotel Belleclaire?
    pi_61692647
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 12:54 schreef Damzkieee het volgende:
    In Januari ga ik met een aantal vrienden 12 dagen naar de USA. We beginnen met 5 dagen NY. We hebben geen idee wat wijsheid is mbt hotels en hostels. Zijn er ook goede en schone hostels te vinden, of is het allemaal smerig en duur? En waar kun je het beste zitten qua bezienswaardigheden?
    Hostelling International.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 17 september 2008 @ 09:27:49 #191
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61695673
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 20:15 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    Tof zeg waar ga je nog meer heen?
    We zijn van plan een auto te huren in NY, vervolgens via Washington en Philadelhia naar Durham (NC) om een vriend op te zoeken. Daarna langs de kust terug.
    Maar het plan is nog in de conceptfase.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_61704100
    Wat raden jullie aan om als transfer van en naar het vliegveld te gebruiken, taxi of metro?
    pi_61705141
    Welke van de vliegvelden bedoel je dan?

    JFK heeft een redelijke slechte metro verbinding. Vanaf daar kun je beter met de taxi gaan. Wel duurder, maar dan rijd je echt de stad in en kun je je al vergapen aan de stad in plaats van in een tunnel te duiken en ineens boven de grond te komen.
    pi_61705396
    JFK
      woensdag 17 september 2008 @ 17:19:53 #195
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_61706800
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 00:36 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Hostelling International.
    Aah prima! Daar zit ik voor drie nachten! Leek ons een prima schoon hostel in een goede buurt, lekker centraal. Wel een beetje aan de dure kant voor een dorm, maar jij bent een tevreden klant?
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
    pi_61714420
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 17:19 schreef Apoc2003 het volgende:

    [..]

    Aah prima! Daar zit ik voor drie nachten! Leek ons een prima schoon hostel in een goede buurt, lekker centraal. Wel een beetje aan de dure kant voor een dorm, maar jij bent een tevreden klant?
    Jep! Enorm tevreden. Ik ben er 10 dagen geweest en heb me geen moment verveelt. Grote voordeel was dat dit hostel ook een eigen keuken had zodat ik ook zelf nog eens wat in elkaar kon brouwen. Ik sliep met nog 9 anderen op een kamer en heb me geen moment verveeld. Ze hebben nu een extra loungeruimte bijgebouwd op de tweede verdieping die zeer de moeite waard moet zijn naar ik heb gelezen.

    De ligging is super, 1 blok van de metro die je helemaal naar Battery Park brengt. Dichtbij Central Park, Subway in de buurt en de Fairway supermarkt op redelijke metro-afstand. Ja, ik zou er zo weer naar toe gaan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61714452
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 15:37 schreef Mex_ het volgende:
    Wat raden jullie aan om als transfer van en naar het vliegveld te gebruiken, taxi of metro?
    Ligt er aan welk vliegveld misschien. Ik vind OV goedkoper dus daar ligt mijn voorkeur.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 17 september 2008 @ 22:28:23 #198
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_61716820
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 09:27 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    We zijn van plan een auto te huren in NY, vervolgens via Washington en Philadelhia naar Durham (NC) om een vriend op te zoeken. Daarna langs de kust terug.
    Maar het plan is nog in de conceptfase.
    Ik zou de auto vast in Nederland huren. In L.A. wilde ik ooit een auto huren, alleen was het stukken duurder aangezien je dan als Nederlander verzekerd moet worden door een Amerikaans bedrijf. Als je de boel in Nederland regelt gebeurt dat door een Nederlands bedrijf en dat schijnt veel geld te schelen.

    Destijds bedaalde ik geloof ik 400 dollar voor de huur van de auto en 500 voor de verzekering...

    Wellicht hebben anderen hier andere ervaringen
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_61778355
    Over 3 weken ga ik (een week) in mijn eentje naar NY

    Ik heb een vlucht vanuit Amsterdam, direct naar NY, geen overstap dus.

    Ben echt ontzettend zenuwachtig. Waar kan ik die NYPass kopen/reserveren?

    Ohja, en ik ga overnachten in een hostel, hotels leken me echt te duur, bovendien kom je misschien nog 's iemand tegen in een hostel Het hostel bevind zich op een hoekje van Central Park.
    Voor de mensen die in een hostel hebben overnacht: hoe hebben jullie het gedaan met jullie bagage? Ik slaap wrs op een kamer met 5 andere personen. En je weet maar nooit in NY.. ik ben wat dat betreft een beetje wantrouwig, want ik wil mn koffertje toch niet kwijt En ook overdag? Kan je je koffer gewoon laten staan daar? Neemt niemand 'm mee? Of is er ergens een kluis die je van dag tot dag kunt huren waar je je koffer veilig in opbergt?

    By the way, cold stone creamery ken ik nog uit Japan, serieus geweldig!!! Voor de mensen die nog naar NY moeten gaan dus ook echt een aanrader Ook in Japan gaan ze zingen voor een fooi, hilarisch

    Cee, jij bent ook alleen gegaan he? Heb je nog tips voor een reiziger alleen? Ik heb er wel ervaring mee, maar niet in Amerika.

    Alvast bedankt voor de tips
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61778656
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 12:45 schreef Puccini het volgende:
    Over 3 weken ga ik (een week) in mijn eentje naar NY

    Ik heb een vlucht vanuit Amsterdam, direct naar NY, geen overstap dus.

    Ben echt ontzettend zenuwachtig. Waar kan ik die NYPass kopen/reserveren?
    Gewoon online. Bevestiging meenemen en dan afhalen bij Planet Hollywood op Times Square. Je kan hem ook naar je huisadres laten versturen maar dat kost je 20 onnodige dollars extra.
    quote:
    Ohja, en ik ga overnachten in een hostel, hotels leken me echt te duur, bovendien kom je misschien nog 's iemand tegen in een hostel Het hostel bevind zich op een hoekje van Central Park.
    Voor de mensen die in een hostel hebben overnacht: hoe hebben jullie het gedaan met jullie bagage? Ik slaap wrs op een kamer met 5 andere personen. En je weet maar nooit in NY.. ik ben wat dat betreft een beetje wantrouwig, want ik wil mn koffertje toch niet kwijt En ook overdag? Kan je je koffer gewoon laten staan daar? Neemt niemand 'm mee? Of is er ergens een kluis die je van dag tot dag kunt huren waar je je koffer veilig in opbergt?
    Bagage kan je gewoon op je kamer laten. De meeste hostels hebben wel een kluisje op de kamer voor elke gast (neem je eigen padlock mee) waar je dan je waardevolle spullen in kan doen. Anders kan je die altijd nog in je rugzak doen en meenemen. Het kluisje wat ik had was zo groot dat ik m'n hele backpack er in kwijt kon.
    quote:
    By the way, cold stone creamery ken ik nog uit Japan, serieus geweldig!!! Voor de mensen die nog naar NY moeten gaan dus ook echt een aanrader Ook in Japan gaan ze zingen voor een fooi, hilarisch

    Cee, jij bent ook alleen gegaan he? Heb je nog tips voor een reiziger alleen? Ik heb er wel ervaring mee, maar niet in Amerika.

    Alvast bedankt voor de tips
    Ik was ook alleen en vond het heerlijk. Kon gaan en staan waar ik wilde en hoefde geen rekening te houden met andere mensen. Vond ik zelf wel zo relaxed. In 2005 hebben we zelfs nog een heuse Fok-meet gehouden in NYC.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      ESF Reporter zaterdag 20 september 2008 @ 13:57:59 #201
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61779563
    Puccini, ben het helemaal eens met Jaguarized's antwoord over het alleen gaan in NY. HEERLIJK. Je kan zo lang en zo kort blijven bij welke dingen je ook wil zien. Ik kan je weinig echte tips geven wat betreft het verkennen van NY in je eentje want echt tips heb je niet nodig. Misschien is het handig om een hotel/hostel te nemen dat een beetje in de buurt van 'drukke' wijken is zodat je 's avonds laat niet in een verlaten buurt door een donkere straat hoeft te hobbelen naar je hotel toe.
    Misschien schiet me straks nog een geniale tip te binnen maar verder zijn het eigenlijk de standaard do's & don'ts die ook gelden voor als je met meerdere personen op reis bent.
    M'n grootste tip is: ENJOY IT!

    Nog een leuk voordeel van alleen rondlopen is dat je niet wordt aangeklampt door de hop-on-hop-off mensen en toeristen gaan je de weg vragen.
    pi_61779674
    Welk hostel zit je eigenlijk?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61780591
    Het heet Hostel Continental. Bedankt voor de tips trouwens. Ik heb net even gegoogled op mijn hostel maar krijg vaak The Widget Hotel te zien.. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet geloven.

    Misschien niet erg avontuurlijk van me, maar ik heb alles gewoon geboekt bij D-reizen. Zij gaven me aan dat mensen tevreden waren over dit hostel Op Zoover zie je ook wel goeie reviews.

    Nu nog zo'n NY Pass regelen en dan ben ik denk ik wel ready to go! Heb er wel heel erg veel zin in

    Hoe hebben jullie het trouwens 's avonds gedaan? Mij lijkt dat een beetje een eenzaam moment.
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61780792
    Tripadvisor heeft niet alleen maar goede reviews over je hostel zie ik: http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

    Of hebben we het dan over een ander Continental Hostel? Deze zit namelijk op 330 West 95th Street, dat is meer aan de Hudson River dan een hoekje van Central Park.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61780809
    Oh 's avonds ging ik nog wel eens naar de film, met kamergenoten pizza eten, wat drinken of door de stad lopen. Daarnaast was het ook wel leuk om in het hostel wat tv te kijken en zo wat te babbelen met reisgenoten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61781222
    Ik heb de reviews gelezen op Tripadvisor. Het is erg afwisselend! De een heeft het geweldig gehad, de ander niet. Volgens mij heeft dat hotel twee delen: een oude en een nieuwere. In het oudere deel is alles slechter, volgens mij.
    Waar ik echt serieus bang voor ben zijn die insecten, wtf man, daar laat je mensen dan toch niet slapen. Maargoed, bij sommige slechte reviews geeft de manager antwoord en hij schrijft meerdere malen dat je gewoon om een andere kamer moet vragen als het niet bevalt.

    Nou we zien wel, als het vreselijk is ga ik gewoon onder een handdoek liggen ofzo
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      ESF Reporter zaterdag 20 september 2008 @ 19:58:37 #207
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61786106
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 15:02 schreef Puccini het volgende:
    Hoe hebben jullie het trouwens 's avonds gedaan? Mij lijkt dat een beetje een eenzaam moment.
    De eerste avond dat ik in NY aankwam heb ik een beetje rondgelopen op Times Square, bij de deli op de hoek wat knabbels en drinken gehaald en de Olympics gekeken op m'n kamer (het was laat, ik was moe). De twee avonden daarop heb ik met vriendinnen die in NY wonen, afgesproken, dus met ze uit eten geweest. De laatste avond heb ik een kaartje gekocht voor een Broadway show. Dus nooit echt een avond alleen geweest. Had gedacht dat ik me wel eens eenzaam zou voelen maar niets was minder waar.
    pi_61788442
    Wel grappig. Zit ik vanmiddag even te kijken voor tickets met vertrek op 4-2 en terugvlucht op 11-2. Kosten lopen nogal uiteen:

    Vanaf Amsterdam: 517 euro
    Vanaf Düsseldorf: 375 euro
    Vanaf Brussel: 451 euro
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61790963
    Wij gaan 19 oktober voor onze (2e) honeymoon naar New York!
    Heb er zoooveel zin in !
    We zitten in hotel Pennsylvania. Erg veel verschillende reviews op tripadvisor, dus ik hoop er maar het beste van. In 1 review staat iets over kakkerlakken Die hoop ik in elk geval niet tegen te komen haha!
    New York lijkt me zoooo koel, wou dat het alvast zover was!
    Eerst maar even een lijstje maken met wat we allemaal willen zien en de oude NY topics doorlezen!
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_61831873
    Nu de ticketprijzen weer dalen zit ik er ook weer aan te denken om te gaan. Mijn vader heb ik ook enthousiast gekregen. Ik denk dat ik volgend jaar april voor de 4e keer weer in NYC zit. Gare kutstad.
      maandag 22 september 2008 @ 21:37:51 #211
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_61836311
    Nu voor de tweede keer naar New York geweest. We waren er twee dagen. Eerlijk gezegd vond ik het nogal tegenvallen
    Maar dat heb ik wel vaker als ik voor de tweede keer dezelfde plek bezoek

    Ik heb hier nog een geplastificeerde kaart liggen van NY, iemand interesse
      dinsdag 23 september 2008 @ 20:37:48 #212
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_61859544
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 21:37 schreef poohy het volgende:
    Nu voor de tweede keer naar New York geweest. We waren er twee dagen. Eerlijk gezegd vond ik het nogal tegenvallen
    Maar dat heb ik wel vaker als ik voor de tweede keer dezelfde plek bezoek

    Ik heb hier nog een geplastificeerde kaart liggen van NY, iemand interesse
    Ga je mond spoelen met zeep!

    WTF gaat er nou voor 2 dagen naar NYC
    pi_61861930
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 21:37 schreef poohy het volgende:
    Nu voor de tweede keer naar New York geweest. We waren er twee dagen. Eerlijk gezegd vond ik het nogal tegenvallen
    Maar dat heb ik wel vaker als ik voor de tweede keer dezelfde plek bezoek

    Ik heb hier nog een geplastificeerde kaart liggen van NY, iemand interesse
    Hee! Ik ben wel geinteresseerd in die kaart!
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61876653
    Leuke stad, ben dr in 2005 geweest, beetje de standaard dingen gedaan; Empire State, Central Park, Liberty Statue etc etc. Gelukkig nog Yankees wedstrijd meegepakt. Toevallig tegen de zelfde tegenstander als waar ze de laatste wedstrijd in het oude stadium ooit in gespeeld hebben; Baltimore Orioles.
    Ben overigens buiten de Bronx niet echt buiten Manhatten geweest. Volgende x zeker ook paar dagen Brooklyn meepakken, schijnt ook geweldige plekken te hebben.
      woensdag 24 september 2008 @ 20:32:46 #215
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_61886182
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:37 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Ga je mond spoelen met zeep!

    WTF gaat er nou voor 2 dagen naar NYC
    We waren bij familie in Albany, dus we konden zo met de trein naar NY. We hadden in de 13 dagen dat we er waren nog ' familieverplichtingen' en we zijn ook nog naar de Niagara Falls geweest

    Ik was juist blij dat we er maar twee dagen waren Dat komt waarschijnlijk doordat we er al eerder waren geweest Toen was helemaal overdonderd door deze stad en vond ik eht in 1 woord geweldig.

    @puccini: ik heb je een pm gestuurd!
      woensdag 24 september 2008 @ 21:39:13 #216
    50705 Here2Stay
    Dive now, work later
    pi_61888541
    En ik ben ook alweer even terug uit NY. Eerst 5 dagen geweest en op de terugweg uit Zuid-Amerika nog een dagje. Vond het een heel leuke stad om een keer gezien te hebben, lekker toeristisch gedaan, Broadwaywayvoorstellingen gezien etc.. maar vind NY leuk voor 1 keer. Ben er ook niet door overdonderd, verliefd op geworden, maar heb me 5 dagen prima vermaakt. En kilo's sneakers ingeslagen, ieder z'n afwijking
    In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
      ESF Reporter woensdag 24 september 2008 @ 22:29:48 #217
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_61890436
    Welke shows heb je gezien?
    Had na de eerste keer NY ook zoiets van "Okay, dat was leuk, doe ik vast nog wel een keer maar voorlopig heb ik m'n portie wel gehad na 5 dagen." En toen kwam ik er 2 jaar later toch weer en werd het Liefde op het Tweede Gezicht.
      donderdag 25 september 2008 @ 21:53:41 #218
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_61916382
    Voor begin 2009 ben ik van plan om enkele dagen naar New York te gaan. Echter ben ik nog nooit buiten Europa geweest, en heb zodoende geen ervaring met reizen naar de VS. Via via heb ik vernomen dat voor West-Europeanen een paspoort afdoende is om de VS binnen te komen. Is dat zo?

    Verder ga ik voor een all-inclusive, dus ik neem aan dat verzekeringen enzo ook geregeld worden? Bij welke (betrouwbare) reisbureau is gemakkelijk een trip naar NY te regelen?
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_61917851
    Moet misschien voor me werk in oktober een paar dagen naar Parsippany, dus eventueel nog 2 dagen NY meepakken. Hopelijk krijg ik dat geregeld.
    pi_61918052
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef Demarest het volgende:
    Voor begin 2009 ben ik van plan om enkele dagen naar New York te gaan. Echter ben ik nog nooit buiten Europa geweest, en heb zodoende geen ervaring met reizen naar de VS. Via via heb ik vernomen dat voor West-Europeanen een paspoort afdoende is om de VS binnen te komen. Is dat zo?

    Ja.
    pi_61920452
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef Demarest het volgende:
    Voor begin 2009 ben ik van plan om enkele dagen naar New York te gaan. Echter ben ik nog nooit buiten Europa geweest, en heb zodoende geen ervaring met reizen naar de VS. Via via heb ik vernomen dat voor West-Europeanen een paspoort afdoende is om de VS binnen te komen. Is dat zo?

    Verder ga ik voor een all-inclusive, dus ik neem aan dat verzekeringen enzo ook geregeld worden? Bij welke (betrouwbare) reisbureau is gemakkelijk een trip naar NY te regelen?
    Volgens mij is het zo dat voor alle bestemmingen buiten Europa een paspoort benodigd is. Kijk ook hier

    En D-Reizen is erg betrouwbaar, Oad, Arke, Tui.
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61923025
    D-reizen heeft als voordeel dat ze bij alle reisorganisaties kunnen boeken, en dan heb je dus sowieso de beste deal (mits ze goed vergelijken)
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_61924136
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef Demarest het volgende:
    Voor begin 2009 ben ik van plan om enkele dagen naar New York te gaan. Echter ben ik nog nooit buiten Europa geweest, en heb zodoende geen ervaring met reizen naar de VS. Via via heb ik vernomen dat voor West-Europeanen een paspoort afdoende is om de VS binnen te komen. Is dat zo?

    Verder ga ik voor een all-inclusive, dus ik neem aan dat verzekeringen enzo ook geregeld worden? Bij welke (betrouwbare) reisbureau is gemakkelijk een trip naar NY te regelen?
    Je kan toch zelf gewoon boeken via internet? Scheelt meestal wel wat. En all inclusive? Als in een vlucht + hotel? Dat kan je ook op veel sites boeken.
    pi_61930105
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 07:39 schreef tessie het volgende:
    D-reizen heeft als voordeel dat ze bij alle reisorganisaties kunnen boeken, en dan heb je dus sowieso de beste deal (mits ze goed vergelijken)
    Dat is niet altijd zo hoor. Vaak is los boeken en zelf het eea uitzoeken nog goedkoper ook.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61937751
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 13:22 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Dat is niet altijd zo hoor. Vaak is los boeken en zelf het eea uitzoeken nog goedkoper ook.
    Ik bedoelde als je naar D-reizen gaat ipv naar Oad ofzo...
    Sowieso is het volgens mij goedkoper als je gewoon zelf boekt online.
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
      vrijdag 26 september 2008 @ 19:18:52 #226
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_61938048
    Dank voor de info. Ik ben benieuwd hoe New York d'r in real-life uitziet, het zal ongetwijfeld spectaculair ogen. D'r is nog twijfel tussen een all-inclusive, of gewoon een retourvlucht boeken en in NY op de bonnefooi een hotelkamer trachten te boeken.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_61938179
    Ik zou wel hier alvast een hotel boeken... Tenzij je ook gewoon eventueel heel veel geld wil betalen.. De hotels zijn daar nogal prijzig... (vind ik)
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_61939040
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 19:18 schreef Demarest het volgende:
    Ik ben benieuwd hoe New York d'r in real-life uitziet, het zal ongetwijfeld spectaculair ogen.
    Alles is groot.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 26 september 2008 @ 20:26:46 #229
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61939665
    Dat is met elke grote stad zo

    Sydney, Kuala Lumpur
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_61946255
    Ik heb een overstap van anderhalve dag in NY Vrijdagmiddag 14 november kom ik aan en zondag 16 november heel vroeg vlieg ik weer verder (helaas, maar moet de 17e op kantoor zijn).
    Hostel is al geboekt, Village Inn hostel, 2 blokken van Broadway en Lafayette street, en dichtbij de 5th Avenue.

    Ik ken helemaal niets in NY. Gezien de korte tijd dat ik er ben wil ik wel eea plannen. Wat is een absolute must see /do? In principe heb ik alleen de vrijdagavond vanaf een uurtje of 6, en de hele zaterdag.

    Alvast bedankt voor de tips
      zondag 28 september 2008 @ 13:32:54 #231
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61968707
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 19:18 schreef Demarest het volgende:
    Dank voor de info. Ik ben benieuwd hoe New York d'r in real-life uitziet, het zal ongetwijfeld spectaculair ogen. D'r is nog twijfel tussen een all-inclusive, of gewoon een retourvlucht boeken en in NY op de bonnefooi een hotelkamer trachten te boeken.
    Sterker nog, je moet voor de 1e nacht een hotel/verblijfplaats hebben, anders kom je hier niet eens van het vliegveld af
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_61970488
    welk vliegveld is het beste om te landen, want ja je hebt er toch een aantal in en om new york...
    en als ik op tickets aan het zoeken ben is het wel handig waar je wilt landen
    what you see, is what you get!
    pi_61972820
    Ik las in dit topic dat je lange wachttijden hebt bij JFK dus daar waarschijnlijk niet
    (laat ik nou net op JFK vliegen haha)
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61974749
    Newark of JFK maakt imo niet veel uit, beiden gebruiken een airtrain om bij een metrostation/treinstation te komen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61975093
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 14:48 schreef IV_Xample het volgende:
    welk vliegveld is het beste om te landen, want ja je hebt er toch een aantal in en om new york...
    en als ik op tickets aan het zoeken ben is het wel handig waar je wilt landen
    Je kan vaak ook zoeken op "New York (All Airports)," scheelt soms nog best een hoop.
      zondag 28 september 2008 @ 18:20:46 #236
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_61975803
    @ Tessie; wijj vliegen de 19de terug. Anders hadden we wel een NYC fokminimeet kunnen houden

    @ Puccini, wanneer ga jij dan? Wij gaan de 13de en vliegen vanaf Brussel, ook rechtstreeks.
      zondag 28 september 2008 @ 18:24:15 #237
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_61975894
    Het lijkt me sowieso leuk om een NYCfokminimeet te houden
    pi_61978798
    yes! 6 november ga ik men mijn meisje naar new york! weet iemand of er dan nog een sport competitie loopt ofzo? ik heb een beetje zitten zoeken, maar ik kan eigenlijk niks van de yankees vinden ofzo. wel van de New york knicks, maar een honkbal wedstrijd lijkt me wel een hele belevenis!

    zijn er trouwens ook mensen die naar Atlantic city zijn geweest? is dat aan te raden/boeiend?
    /a>
      zondag 28 september 2008 @ 20:21:59 #239
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61979061
    Yankees spelen dan niet, dat begint pas volgend jaar eind maart begin april weer.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 28 september 2008 @ 20:26:37 #240
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_61979193
    Wat is er wel te zien aan sportevenementendingen in okt/nov dan?
      zondag 28 september 2008 @ 20:53:35 #241
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61980166
    Bastketbal:
    New York Knicks.

    IJshockey:
    New York Islanders
    New York Rangers

    American Football:
    New York Giants
    New York Jets

    Voetbal:
    Red Bull New York
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 28 september 2008 @ 20:58:32 #242
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_61980323
    Dan gaan wijj denk ik voor een basketbal wedstrijd. Mex (mijn man) houdt daar wel van. Hoewel armican football mmij ook wel bijzonder lijkt.

    Ik ben een leek, maar waar spelen ze dan? Welk stadion?)
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 september 2008 @ 21:02:03 #243
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_61980448
    Tvp.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      zondag 28 september 2008 @ 21:11:52 #244
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61980810
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef amaranta het volgende:
    Dan gaan wijj denk ik voor een basketbal wedstrijd. Mex (mijn man) houdt daar wel van. Hoewel armican football mmij ook wel bijzonder lijkt.

    Ik ben een leek, maar waar spelen ze dan? Welk stadion?)
    De Rangers en Knicks spelen in Madison square Garden, Islanders spelen op Long Island

    Giants, Jets en Red Bull spelen in Giants stadium dat ligt in Meadowlands, New Jersey.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 28 september 2008 @ 21:13:38 #245
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_61980878
    Ik denk dat Madison Square Garden wel leuk is om te zien? Of zeg ik nou iets geks?
    pi_61981302
    madison square garden is volgens mij wel garant voor een geweldige ambiance. Ik ben alleen een beetje bang dat bij zo'n basketball wedstrijd je er echt bijna niks van kunt zien, die velden zijn zo klein. bij american football ofzo heb je dat minder denkik.

    met welke sites is het handigste qua tickets? zijn er verschillen in prijzen enzo qua ticketsites?
    /a>
    pi_61983535
    Ik heb eergisteren 2 tickets besteld via de officiële site van de NBA. De 3e november ga 'k naar de Knicks versus de Charlotte Bobcats. Via hier dus. En hier is dan weer een interactieve plattegrond te bekijken van de plaatsen in het stadion. Per vak, dus wel enigszins globaal maar hopelijk valt het niet enorm tegen.
    pi_61984009
    bedankt voor de tip!

    ik hoop trouwens voor je dat je niet op 3november naar het stadion gaat, want dan is er geen basketball
    /a>
    pi_61984013
    Wakosda?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61984021
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 21:24 schreef TripleZ het volgende:
    madison square garden is volgens mij wel garant voor een geweldige ambiance. Ik ben alleen een beetje bang dat bij zo'n basketball wedstrijd je er echt bijna niks van kunt zien, die velden zijn zo klein. bij american football ofzo heb je dat minder denkik.

    met welke sites is het handigste qua tickets? zijn er verschillen in prijzen enzo qua ticketsites?
    Tijdens de tour kon ik het prima zien als je helemaal bovenin zat.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61985577
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 18:20 schreef amaranta het volgende:
    @ Tessie; wijj vliegen de 19de terug. Anders hadden we wel een NYC fokminimeet kunnen houden

    @ Puccini, wanneer ga jij dan? Wij gaan de 13de en vliegen vanaf Brussel, ook rechtstreeks.
    Ik vertrek ook de 13e, van Schiphol, met Delta
    Jullie vliegen ook op JFK?
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_61985712
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 22:49 schreef Jaguarized het volgende:
    Wakosda?
    Ik ga de 21'ste naar Knicks-Boston Celtics (pre-season overigens).en betaalde 90 dollar. En dat was 1 seconde nadat de pre-sale was gestart en kreeg niet plekken onderaan want die zijn altijd gereserveerd maar direct het vak erboven dus wel erg dicht op 't veld Kost geen bal dus
    pi_61986159
    Zijn net terug maar willen nu eigenlijk alweer heen, met kerst en oud & nieuw .
    Nog niks goedkoper dan 600 euro gevonden. .
    pi_61988652
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 23:46 schreef Puccini het volgende:

    [..]

    Ik vertrek ook de 13e, van Schiphol, met Delta
    Jullie vliegen ook op JFK?
    Jep.
    Met American Airlines.
    Vanaf Brussel was het goedkoper. En zowel BRS als AMS is even ver voor ons.
    pi_61990997
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 22:49 schreef TripleZ het volgende:
    bedankt voor de tip!

    ik hoop trouwens voor je dat je niet op 3november naar het stadion gaat, want dan is er geen basketball
    Eh, 5. De 3e vlieg ik.
    pi_62005357
    Even kijken of ik ook een sportgame meepak als ik de 25 en 26ste oktober in NY ben. Vorige keer de Yankees zien spelen in ""the house that Ruth built", maar helaas is dat niet meer mogelijk. Zowiezo onmogelijk om Playoff tickets te krijgen.

    Wat is makkelijker, Knicks of Rangers?
    pi_62005444
    Knicks spelen alleen 24'ste en 21'ste in Madison. GENOEG kaarten voor te krijgen,.

    Gewoon http://www.ticketmaster.com checken en dan zoeken op "KNICKS" dan zie je de 2 matches erbij staan. Gewoon bestellen en als je daar bent kun je ze vanaf paar uur voor aanvang op vertoon van je cc afhalen .
    pi_62009618
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 08:04 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Jep.
    Met American Airlines.
    Vanaf Brussel was het goedkoper. En zowel BRS als AMS is even ver voor ons.
    Hoeveel scheelde het ten opzichte van Amsterdam? Ik ben ook weer aan het kijken en kwam op tickets rond de 360 euro vanuit Dusseldorf.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62009626
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 23:51 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ik ga de 21'ste naar Knicks-Boston Celtics (pre-season overigens).en betaalde 90 dollar. En dat was 1 seconde nadat de pre-sale was gestart en kreeg niet plekken onderaan want die zijn altijd gereserveerd maar direct het vak erboven dus wel erg dicht op 't veld Kost geen bal dus
    Pff goedkoop zeg. Valt me erg mee! Veel plezier.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62010668
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 08:04 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Jep.
    Met American Airlines.
    Vanaf Brussel was het goedkoper. En zowel BRS als AMS is even ver voor ons.
    Ja ik woon in Groningen, dan ga je toch sneller naar Amsterdam. Al had ik, achteraf bekeken, ook best via Dusseldorf kunnen gaan

    Veel plezier alvast
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      dinsdag 30 september 2008 @ 01:03:17 #261
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62014679
    Nieuwe attractie, foto's nemen van failliete banken
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 30 september 2008 @ 02:21:44 #262
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_62015151
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 01:03 schreef Proximo het volgende:
    Nieuwe attractie, foto's nemen van failliete banken

    die gaan met 2 jaar tegen de grond...
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_62025986
    Krijg net bevestiging van de productie coordinator dat ik naar Good Morning America mag
    Tijd van melden: 6.15 AM

    We moeten vooral van die gekleurde borden meenemen met teksten erop en helemaal happy-o-jee doen
    Klapvee in z'n ultieme vorm dus maar wel leuk. *hopen dat er een leuke gast is die dag*

    [ Bericht 26% gewijzigd door jmac op 30-09-2008 16:05:34 ]
    pi_62031874
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 22:10 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Hoeveel scheelde het ten opzichte van Amsterdam? Ik ben ook weer aan het kijken en kwam op tickets rond de 360 euro vanuit Dusseldorf.
    Mijn man (mex_) heeft geboekt. Hij kan je dat vast vertellen.
    pi_62092305
    Gisteren ook weer 10dgn DC en NYC geboekt! Mooi opstappen in Brussel, kan Bos mooi fluiten naar z'n belachelijke luchttax en via terugvlucht kom ik weer mooi aan op Schiphol

    Voor geintresseerden ticket ¤535 incl. (heen: BR - DC, terug: NYC - AMS)

    Gaan van 26 dec. tot 5 jan, wordt weer gezellig Nieuwjaar vieren . Word m'n vierde keer, ben echt helemaal weg van deze stad.
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_62098658
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 22:10 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Hoeveel scheelde het ten opzichte van Amsterdam? Ik ben ook weer aan het kijken en kwam op tickets rond de 360 euro vanuit Dusseldorf.
    Waar heb je dit ticket gevonden?

    Ik ben op zoek naar een ticket naar NY voor ergens in Januari maar kom alleen op tickets uit van rond de 500 euro pp ... Woon in Eindhoven dus kan in alle omliggende landen vertrekken ...

    Dus als iemand goedkope opties heeft
    pi_62101072
    Ik dacht btw dat voorheen het altijd noodzakelijk was om een paspoort te hebben wat nog minimaal een jaar geldig was om de US binnen te komen. Echter lees ik nu op de visumsite dat het paspoort geldig moet zijn tot de dag na vertrek. Iemand bekend met deze regel?
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:04:18 #268
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_62101390
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2008 08:17 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    Waar heb je dit ticket gevonden?

    Ik ben op zoek naar een ticket naar NY voor ergens in Januari maar kom alleen op tickets uit van rond de 500 euro pp ... Woon in Eindhoven dus kan in alle omliggende landen vertrekken ...

    Dus als iemand goedkope opties heeft
    www.vluchtzoeker.nl met vertrek uit Dusseldorf volgens mij. Ik had ergens in februari gezocht, buiten de vakantieperiode.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62130561
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2008 10:48 schreef Katseviool het volgende:
    Ik dacht btw dat voorheen het altijd noodzakelijk was om een paspoort te hebben wat nog minimaal een jaar geldig was om de US binnen te komen. Echter lees ik nu op de visumsite dat het paspoort geldig moet zijn tot de dag na vertrek. Iemand bekend met deze regel?
    Ja dat jaar hoeft niet meer, ik ben geweest met een paspoort dat nog een paar dagen geldig was.
      zondag 5 oktober 2008 @ 16:49:02 #270
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62150198
    Als we met de taxi van het vliegveld naar het hotel gaan, moeten we dan van te voren een prijsafspraak maken?
    Of andere tips?
    Duurt ongeveer een uur? De rit?
      zondag 5 oktober 2008 @ 22:40:18 #271
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_62160625
    Prijsafspraak? We zijn niet in India ofzo. Taxi's hebben een meter. Je kan ook een shuttlebusje nemen die een groot aantal hotels langsgaat. Of met het OV, doe je er net zo lang over.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 5 oktober 2008 @ 23:11:18 #272
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62161724
    Ik wil weer terug...
    Heb besloten om over 3 jaar mijn internship in NYC te doen
    Camera 1... 1!
      zondag 5 oktober 2008 @ 23:12:17 #273
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62161753
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 16:49 schreef amaranta het volgende:
    Als we met de taxi van het vliegveld naar het hotel gaan, moeten we dan van te voren een prijsafspraak maken?
    Of andere tips?
    Duurt ongeveer een uur? De rit?
    Van JFK naar any place in manhatten is a fast fare of 50 dollar volgens mij..
    Ik heb dat shirt ergens in me kast liggen
    Camera 1... 1!
    pi_62162096
    quote:
    Op zaterdag 27 september 2008 01:50 schreef Vogue het volgende:
    Ik heb een overstap van anderhalve dag in NY Vrijdagmiddag 14 november kom ik aan en zondag 16 november heel vroeg vlieg ik weer verder (helaas, maar moet de 17e op kantoor zijn).
    Hostel is al geboekt, Village Inn hostel, 2 blokken van Broadway en Lafayette street, en dichtbij de 5th Avenue.

    Ik ken helemaal niets in NY. Gezien de korte tijd dat ik er ben wil ik wel eea plannen. Wat is een absolute must see /do? In principe heb ik alleen de vrijdagavond vanaf een uurtje of 6, en de hele zaterdag.

    Alvast bedankt voor de tips
    1 dagje NYC vereist enige voorbereiding, maar is niet geheel onmogelijk natuurlijk... ik zou beginnen nabij Ground Zero, dan doorlopen naar Wall Street, daar koffie drinken, door naar Tribeca / China Town en dan lunchen in Little Italy. In de middag misschien nog langs het Guggenheim of moma of winkels kijken op 5th Avenue om in de avond uit te komen bij Columbus Circle en van daar door Central Parkt te lopen via Rockenfeller centre naar Times Square.

    Vooral geen tijd verdoen met uitzichtspunten vanaf TimesSq of Empire State Building. Ook niet de bus nemen, lopen is vaak sneller en voor de grotere afstanden met de metro met een dagkaart.
    Andere aanrader als het mooi weer is: lunchen in Bryant Park. En je kan ook nog naar de VN, Grand Central Station en met de Ferry naar Staten Island, maar dat is dan weer wat teveel voor 1 dag

    Veel plezier
      maandag 6 oktober 2008 @ 09:01:27 #275
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62165220
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Prijsafspraak? We zijn niet in India ofzo. Taxi's hebben een meter. Je kan ook een shuttlebusje nemen die een groot aantal hotels langsgaat. Of met het OV, doe je er net zo lang over.
    Hier heb ik dus niks aan. Beter is de tip van de user onder jou.
    Het is toch fijn om te weten dat ik daar straks niet word opgelicht en 100 dollar moet betalen ofzo.
    Dat van die shttlebusjes had ik ook ergens gelezen.
    En zo zie je de stad ook eenbeetje
    pi_62167334
    Hola! Ik vertrek volgende week maandag de 13e naar NY en wil graag dinsdag de 14e naar een wedstrijd van de Knicks. Ik heb al op verschillende websites goedkope tickets gezien, maar die kunnen alleen maar worden thuisgestuurd, zodat er shippingkosten van 40 dollar bijkomen. Weet iemand een site waarbij je je ticket in je mailbox ontvangt oid, dus zonder extra kosten?
      maandag 6 oktober 2008 @ 10:49:21 #277
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_62167368
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 20:06 schreef jmac het volgende:
    Knicks spelen alleen 24'ste en 21'ste in Madison. GENOEG kaarten voor te krijgen,.

    Gewoon http://www.ticketmaster.com checken en dan zoeken op "KNICKS" dan zie je de 2 matches erbij staan. Gewoon bestellen en als je daar bent kun je ze vanaf paar uur voor aanvang op vertoon van je cc afhalen .
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_62167448
    Retail Location Pickup

    Inderdaad zeg!
    pi_62167676
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:48 schreef JantineJ het volgende:
    Hola! Ik vertrek volgende week maandag de 13e naar NY en wil graag dinsdag de 14e naar een wedstrijd van de Knicks. Ik heb al op verschillende websites goedkope tickets gezien, maar die kunnen alleen maar worden thuisgestuurd, zodat er shippingkosten van 40 dollar bijkomen. Weet iemand een site waarbij je je ticket in je mailbox ontvangt oid, dus zonder extra kosten?
    Er is maar 1 officiele site. ticketmaster.com en nyknicks.com waar je kaarten kunt bestellen. Waarom je allemaal op obscure sites gaat zoeken

    Heb even voor je gekeken en voor die match zijn er zelfs nog plekken helemaal onderaan langs 't veld (Vak10) voor 114$
      maandag 6 oktober 2008 @ 11:03:40 #280
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62167713
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:48 schreef JantineJ het volgende:
    Hola! Ik vertrek volgende week maandag de 13e naar NY en wil graag dinsdag de 14e naar een wedstrijd van de Knicks. Ik heb al op verschillende websites goedkope tickets gezien, maar die kunnen alleen maar worden thuisgestuurd, zodat er shippingkosten van 40 dollar bijkomen. Weet iemand een site waarbij je je ticket in je mailbox ontvangt oid, dus zonder extra kosten?
    Als je bovenin kaarten koopt kosten ze 10dollar. Wij zijn ook aan het kijken voor die wedstrijd.
    pi_62167916
    114 dollar vind ik een beetje teveel van het goede... zag idd ook die kaarten van 10 dollar in vak 414. Maar vraag me af of je dan uberhaupt wel iets ziet of beter niet kan gaan... Iemand?
      maandag 6 oktober 2008 @ 11:12:42 #282
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62167959
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:11 schreef JantineJ het volgende:
    114 dollar vind ik een beetje teveel van het goede... zag idd ook die kaarten van 10 dollar in vak 414. Maar vraag me af of je dan uberhaupt wel iets ziet of beter niet kan gaan... Iemand?
    Mwah, al zie je het niet heel goed... (jekunt op de site een preview zien, zie link in dit topic) je bent er en je proeft de sfeer. Das toch ook lekker?

    Zijn er al mensen die zin hebben in een minifokmeet? We zijn al met een paar die er die week zijn.
    Bijvoorbeeld een starbucksmeet ofzo?
    pi_62168020
    Ja, dat is wel waar. 10 dollar is ook echt niets. Wel een beetje raar dat je alleen vak 414 toegewezen kan krijgen in die prijsklasse. Op een andere website ( http://www.stubhub.com/new-york-knicks-tickets/ ) kan je zelf een vak aanklikken (bijv midden bovenin) en die kosten ook 10 euro. Maar die hebben (volgens mij) geen mogelijkheid om de tickets af te halen...
    pi_62168716
    Volgens mij zijn de Retail Location Pickup of TicketFast®: NOW Delivery Methods alleen voor US customers. Bij het invullen van mijn adres gegevens kan ik geen ander land dan US invullen zonder terug te worden gestuurd naar de Delivery-pagina. Maar daar staat nergens een optie voor Europeanen. Zie ik iets over het hoofd?
      maandag 6 oktober 2008 @ 11:48:28 #285
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_62168886
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 09:01 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Hier heb ik dus niks aan. Beter is de tip van de user onder jou.
    Het is toch fijn om te weten dat ik daar straks niet word opgelicht en 100 dollar moet betalen ofzo.
    Dat van die shttlebusjes had ik ook ergens gelezen.
    En zo zie je de stad ook eenbeetje
    Ja komop zeg. Amerika is een ontwikkeld land waar prijsafspraken voor een ritje met de taxi al lang tot het verleden behoren. Dit soort algemene informatie is wel de meest voor de hand liggende informatie die je op internet kan vinden. Een beetje inlezen middels een reisgids of Google mag wel.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62169386
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:42 schreef JantineJ het volgende:
    Volgens mij zijn de Retail Location Pickup of TicketFast®: NOW Delivery Methods alleen voor US customers. Bij het invullen van mijn adres gegevens kan ik geen ander land dan US invullen zonder terug te worden gestuurd naar de Delivery-pagina. Maar daar staat nergens een optie voor Europeanen. Zie ik iets over het hoofd?
    Ja er staat gewoon de optie "INTERNATIONAL CUSTOMERS" bij. En je moet dan WILL CALL aanvinken. Dat is ook de enige optie die voor mensen buiten US beschikbaar is. Je kan dan de kaarten vanaf 3 uur voor aanvang bij de kassa ophalen op vertoon van je cc & paspoort.
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:11 schreef JantineJ het volgende:
    114 dollar vind ik een beetje teveel van het goede... zag idd ook die kaarten van 10 dollar in vak 414. Maar vraag me af of je dan uberhaupt wel iets ziet of beter niet kan gaan... Iemand?
    Je kan op de site van madison square garden gewoon aanklikken in het virtuele plaatje welk vak je wil en dan zie je een panorama foto hoe je uitzicht is.

    Kom op zeg: ZIjn jullie allemaal zulke internetnoobs dat een beetje zoeken zo moeilijk is?

    http://www.thegarden.com/seating/

    Dit is je zicht dus:

    pi_62170483
    Ik zie die optie nergens



    Het uitzicht had ik gevonden idd, prachtig.
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:50:27 #288
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_62170553
    Ik heb in deze topicreeks meerdere keren de "Will Call" optie voorbij zien komen. Weet alleen niet meer door wie helaas...
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62170936
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:48 schreef JantineJ het volgende:
    Ik zie die optie nergens

    [ afbeelding ]

    Het uitzicht had ik gevonden idd, prachtig.
    Ah ze hebben alleen 't international eraf gehaald. Gewoon will call aanklikken en dan zou 't moeten werken.
    Ik heb zo ook gewoon voor 3 events tickets besteld. Mocht het niet werken gewoon even ticketmaster mailen. Zijn vrij snel in respons.

    [ Bericht 9% gewijzigd door jmac op 06-10-2008 13:21:55 ]
    pi_62171261
    Nein!
    pi_62178299
    E-mail gestuurd en verklaring is: dit kan alleen minimaal 10 dagen voor de wedstrijd/een event. Dat wordt dus op dinsdag zelf hopen dat er nog kaartjes zijn.
    pi_62178340
    Noworriez. Tegen Philly is het echt niet uitverkocht. In het reguliere seizoen is 't niet eens uitverkocht dankzij dat bagger team van de Knicks. laat staan pre-seaon.
    pi_62178616
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:30 schreef jmac het volgende:
    Noworriez. Tegen Philly is het echt niet uitverkocht. In het reguliere seizoen is 't niet eens uitverkocht dankzij dat bagger team van de Knicks. laat staan pre-seaon.
    Is het niks? Ik heb de ballen verstand van basketball, en ga dan ook (hopelijk) voor de sfeer in Madison Square Garden.
    pi_62178726
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:39 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Is het niks? Ik heb de ballen verstand van basketball, en ga dan ook (hopelijk) voor de sfeer in Madison Square Garden.
    Ik vind het fantastisch maar ben dan ook een groot NBA-fan. Geef alleen maar aan dat de Knicks echt een van de slechtste teams zijn en vorig jaar ontaarde iedere wedstrijd in een hels fluit&boe concert. De spelers van de knicks zijn nogal verwend,arrogant, overbetaald en slecht Gecombineerd met een coach die het publiek nogal tegen zich heeft is de sfeer nogal vijandig. Maar een nieuwe seizoen, nieuwe kansen dus het zal nu wel meevallen en je kan dus genieten van een onvervalst Amerikaans sfeertje
    pi_62178805
    Ik heb er nu al zin in
    pi_62178810
    Dan is er niks aan de hand, zolang er maar het nodige spektakel is.
      maandag 6 oktober 2008 @ 17:57:46 #297
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62179127
    Nog 5 daagjes, maar die dollar gaat maar omhoog
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 6 oktober 2008 @ 18:04:46 #298
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62179273
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:57 schreef Proximo het volgende:
    Nog 5 daagjes, maar die dollar gaat maar omhoog
    1,35 heb net nog gekeken
    pi_62179322
    tvp
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
    pi_62185489
    Ik ga trouwens ook naar TRL van MTV

    Dat was vroeger helemaal cool
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:36:08 #301
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62229263
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 09:01 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Hier heb ik dus niks aan. Beter is de tip van de user onder jou.
    Het is toch fijn om te weten dat ik daar straks niet word opgelicht en 100 dollar moet betalen ofzo.
    Dat van die shttlebusjes had ik ook ergens gelezen.
    En zo zie je de stad ook eenbeetje
    Ik heb me t-shirt in de kast gevonden.
    From JFK to (anywhere) in Manhatten met de NYC Taxi: 45 dollar.
    Staat ook op de gele taxi's aangegeven. Neem ook alleen die. Niet de zwarte met zo'n geel lampje.

    Ik kijk nu trouwens de DVD van de Empire State Building. Ik krijg traantjes in mijn ogen met die muziek op de achtergrond..

    Volgend topic: New York City Part XLII

    [ Bericht 2% gewijzigd door 2Mini op 08-10-2008 12:53:23 ]
    Camera 1... 1!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')