abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:24:09 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_61672794
Heb nog een paar pakjes liggen en ben van plan geen nieuwe te kopen. Deze post is mijn reminder.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_61672994
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:24 schreef ondeugend het volgende:
Heb nog een paar pakjes liggen en ben van plan geen nieuwe te kopen. Deze post is mijn reminder.
Geef dan die pakjes weg, of je ze nou oprookt of weggooit maakt niks uit als je toch gaat stoppen!

Two months, 12 hours, 1 minute and 1 second. 937 cigarettes not smoked, saving ¤ 187,50. Life saved: 3 days, 6 hours, 5 minutes.
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:41:41 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_61673222
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:32 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Geef dan die pakjes weg, of je ze nou oprookt of weggooit maakt niks uit als je toch gaat stoppen!

Two months, 12 hours, 1 minute and 1 second. 937 cigarettes not smoked, saving ¤ 187,50. Life saved: 3 days, 6 hours, 5 minutes.
Nee ik rook het op en dan klaar.
Goed bezig trouwens!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_61673233
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:13 schreef Beauregard het volgende:
Stoppen en gestopt blijven is echt zo fucking makkelijk.

Die huilies in dit topic die beweren het zo ontzettend moeilijk te hebben lach ik dan ook hartelijk uit. Waarom? Omdat ik het kan.
tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden, dus in die zin kan ik je reactie volledig onderschrijven. Ik had verwacht dat het zwaar zou zijn, maar hoe kun je zo gehecht raken aan iets dat zo weinig toevoegt?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_61674763
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:42 schreef Rutgerr het volgende:

[..]

tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden, dus in die zin kan ik je reactie volledig onderschrijven. Ik had verwacht dat het zwaar zou zijn, maar hoe kun je zo gehecht raken aan iets dat zo weinig toevoegt?
Inderdaad.

Lichamelijk merk je misschien hooguit twee dagen dat je iets mist. Daarna is dat weg.

Geestelijk merk je het natuurlijk langer. Maar als je zwicht voor iets wat tussen je oortjes zit ben je imho een ontzettende miet.
pi_61674988
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Inderdaad.

Lichamelijk merk je misschien hooguit twee dagen dat je iets mist. Daarna is dat weg.

Geestelijk merk je het natuurlijk langer. Maar als je zwicht voor iets wat tussen je oortjes zit ben je imho een ontzettende miet.
Veel te makkelijk gezegt man. Sowieso hangt hoe moeilijk het is erg sterk af van hoelang je hebt gerookt en hoe veel. Als je minder als 4 jaar geloof ik heb gerookt kun je zo stoppen.
Dan komt het moeilijkste deel van het stoppen pas na een paar maanden. Je denkt dan precies zoals jij nu doet en dat je wel weer een peukje kan roken of een jointje ofzo.

Daarnaast is iedereen anders. En dat zwichten voor iets dat tussen je oren zit voor mietjes is, is al helemaal de grootste onzin. Waarom ben je uberhaupt verslaaft geweest aan roken?
pi_61675153
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:53 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Veel te makkelijk gezegt man. Sowieso hangt hoe moeilijk het is erg sterk af van hoelang je hebt gerookt en hoe veel. Als je minder als 4 jaar geloof ik heb gerookt kun je zo stoppen.
Dan komt het moeilijkste deel van het stoppen pas na een paar maanden. Je denkt dan precies zoals jij nu doet en dat je wel weer een peukje kan roken of een jointje ofzo.

Daarnaast is iedereen anders. En dat zwichten voor iets dat tussen je oren zit voor mietjes is, is al helemaal de grootste onzin. Waarom ben je uberhaupt verslaaft geweest aan roken?
Eh, vrolijke vriend, ik weet vrij zeker dat als ik vandaag een peukje biets en die oprook ik niet gelijk de dag er na zelf weer peuken zal gaan kopen. Wellicht zit jij zo in elkaar, maar ik niet. En dat weet ik.

Vertel mij eens waarom zwichten voor iets wat tussen je oren zit niet voor mietjes is dan. Ik ben heel benieuwd naar je beargumentering.

En waarom ik verslaafd (een 'd' aan het einde staat netter) ben geweest? Deze vraag ga je niet serieus menen, of wel? Wellicht zat er nicotine in mijn sigaretten. Ik weet het niet zeker hoor. En wellicht is dat een verslavende stof, maar daar is vast geen onderzoek naar gedaan hoor. Ik weet het niet. Echt niet.

Gast.
pi_61675637
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, vrolijke vriend, ik weet vrij zeker dat als ik vandaag een peukje biets en die oprook ik niet gelijk de dag er na zelf weer peuken zal gaan kopen. Wellicht zit jij zo in elkaar, maar ik niet. En dat weet ik.

Vertel mij eens waarom zwichten voor iets wat tussen je oren zit niet voor mietjes is dan. Ik ben heel benieuwd naar je beargumentering.

En waarom ik verslaafd (een 'd' aan het einde staat netter) ben geweest? Deze vraag ga je niet serieus menen, of wel? Wellicht zat er nicotine in mijn sigaretten. Ik weet het niet zeker hoor. En wellicht is dat een verslavende stof, maar daar is vast geen onderzoek naar gedaan hoor. Ik weet het niet. Echt niet.

Gast.
En die nicotineverslaving zit niet tussen je oren wil je zeggen? Je lichaam heeft geen nicotine nodig om te functioneren, nicotine werkt alleen tussen je oren. Als jij zegt dat je rookte door de nicotine zwichtte jij dus dagelijks enkele malen door iets wat tussen je oren zit.

En je moest eens weten hoeveel mensen psychische klachten hebben, zijn dat volgens jou allemaal mietjes dan? Mensen die door traumatische ervaringen bindingsangst hebben of en post-traumatisch stresssyndroom of wat dan ook. Stress etc. zit ook tussen je oren.

En jij kan niet wten hoe het voor andere mensn is om te stoppen. Mij kost het ook echt heel weinig moeite, maar ik weet dat het voor andere mensen een hele prestatie is om te stoppen. En nogmaals hoe langer je hebt gerookt, hoe moeilijker het is om te stoppen.
pi_61675837
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:15 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

En die nicotineverslaving zit niet tussen je oren wil je zeggen? Je lichaam heeft geen nicotine nodig om te functioneren, nicotine werkt alleen tussen je oren. Als jij zegt dat je rookte door de nicotine zwichtte jij dus dagelijks enkele malen door iets wat tussen je oren zit.

En je moest eens weten hoeveel mensen psychische klachten hebben, zijn dat volgens jou allemaal mietjes dan? Mensen die door traumatische ervaringen bindingsangst hebben of en post-traumatisch stresssyndroom of wat dan ook. Stress etc. zit ook tussen je oren.

En jij kan niet wten hoe het voor andere mensn is om te stoppen. Mij kost het ook echt heel weinig moeite, maar ik weet dat het voor andere mensen een hele prestatie is om te stoppen. En nogmaals hoe langer je hebt gerookt, hoe moeilijker het is om te stoppen.
Eh, hier zit je er toch even heerlijk naast. Je bent wel degelijk fysiek afhankelijk van nicotine als je rookt. Natuurlijk, je lichaam heeft het niet nodig om te kunnen functioneren. Maar je merkt het fysiek wel als je stopt met roken.

Toen ik verslaafd was zwichtte ik dus in de eerste plaats aan iets wat fysiek is.

Lees anders iets over 'nicotine'. Wellicht wordt het je dan duidelijk wat ik bedoel.
pi_61676037
Haal mij maar weer van het lijstje af...ben weer begonnen, helaas...vind het te moeilijk.
Voor de mensen hier, heel veel succes allemaal!!!
Make my day!
pi_61676056
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:22 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, hier zit je er toch even heerlijk naast. Je bent wel degelijk fysiek afhankelijk van nicotine als je rookt. Natuurlijk, je lichaam heeft het niet nodig om te kunnen functioneren. Maar je merkt het fysiek wel als je stopt met roken.

Toen ik verslaafd was zwichtte ik dus in de eerste plaats aan iets wat fysiek is.

Lees anders iets over 'nicotine'. Wellicht wordt het je dan duidelijk wat ik bedoel.
Dan nog, je veronderstelling dat iedereen die zwicht voor iets wat tussen je oren zit een mietje is, is gewoon onzin. En geestelijke verslaving is altijd lastiger dan lichamelijk bij roken.

Maar stoppen voor iemand die 50 jaar gerookt heeft is echt heel anders dan als je net een paar jaar gerookt hebt. Ik ben het echt totaal niet met jouw reacties eens en vind het kinderachtig om hier zo te reageren terwijl je weet hoeveel mensen er ontzettend veel moeite mee hebben.
pi_61676134
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:29 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dan nog, je veronderstelling dat iedereen die zwicht voor iets wat tussen je oren zit een mietje is, is gewoon onzin. En geestelijke verslaving is altijd lastiger dan lichamelijk bij roken.

Maar stoppen voor iemand die 50 jaar gerookt heeft is echt heel anders dan als je net een paar jaar gerookt hebt. Ik ben het echt totaal niet met jouw reacties eens en vind het kinderachtig om hier zo te reageren terwijl je weet hoeveel mensen er ontzettend veel moeite mee hebben.
Ik vind het kinderachtig dat mensen - ongeacht hoe lang ze gerookt hebben - niet kunnen stoppen en gestopt blijven. Iedereen met een beetje wilskracht en gezond verstand moet dat kunnen. Kun je dat niet, dan ben je mijns inziens gewoon een faler.

Uiteraard mag jij het hier mee oneens zijn, wat overigens voldoende over jou zegt. Meningen zijn leuk.
pi_61679014
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, vrolijke vriend, ik weet vrij zeker dat als ik vandaag een peukje biets en die oprook ik niet gelijk de dag er na zelf weer peuken zal gaan kopen.
Maar je zou die ene sigaret wel oproken dan?
pi_61679673
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:08 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Maar je zou die ene sigaret wel oproken dan?
Dit is puur hypothetisch he, maar: ja, waarom niet?

Ik ben gestopt met roken omdat ik de gewoonte gewoon helemaal strontbeu was. 's Ochtends roken, 's middags roken, 's avonds roken, heel de dag door. De gewoonte, daar ben ik vanaf.
pi_61680369
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:34 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dit is puur hypothetisch he, maar: ja, waarom niet?

Ik ben gestopt met roken omdat ik de gewoonte gewoon helemaal strontbeu was. 's Ochtends roken, 's middags roken, 's avonds roken, heel de dag door. De gewoonte, daar ben ik vanaf.
Je was de gewoonte om te roken zat, het roken zelf niet?
pi_61681612
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik vind het kinderachtig dat mensen - ongeacht hoe lang ze gerookt hebben - niet kunnen stoppen en gestopt blijven. Iedereen met een beetje wilskracht en gezond verstand moet dat kunnen. Kun je dat niet, dan ben je mijns inziens gewoon een faler.

Uiteraard mag jij het hier mee oneens zijn, wat overigens voldoende over jou zegt. Meningen zijn leuk.
Ik ben het ermee oneens, omdat ik niet weet hoe iets voor een ander voelt. Ik heb zelf meer dan 10 jaar gerookt, maar weet niet hoe het voor iemand is die misschien niet zoveel afleiding heeft dan ik en nog veel langer heeft gerookt. Misschien posten hier mensen die thuis zitten door omstandigheden, probeer dan maar eens te stoppen. Ook is het bekent dat mensen weer gaan roken als er iets ergs gebeurt in hun leven (eigenlijk meer terugvallen dan, een ex-alcoholist zal misschien weer gaan drinken). Natuurlijk is het altijd een zwakte, maar dat hoeft niet te betekenen dat jij of ik in de zelfde situatie niet hetzelfde zou doen.
Daarnaast vind ik het een grotere zwakte dat je ooit bent begonnen met roken dan dat het stoppen mislukt, al was je toen natuurlijk wel jonger.

Ik vind het overigens wel slim om wat jij doet zo'n grote bek te hebben dat het een eitje is. Jij kan echt niet meer gaan roken, anders lachen veel mensen je hard uit denk ik.
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:55:12 #142
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_61681862
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik vind het kinderachtig dat mensen - ongeacht hoe lang ze gerookt hebben - niet kunnen stoppen en gestopt blijven. Iedereen met een beetje wilskracht en gezond verstand moet dat kunnen. Kun je dat niet, dan ben je mijns inziens gewoon een faler.

Uiteraard mag jij het hier mee oneens zijn, wat overigens voldoende over jou zegt. Meningen zijn leuk.

Ik vind het triest dat jij zo weinig empathie bezit dat je je niet kun inbeelden dat verslaving voor ieder individu anders is. Het is genetisch bepaald of je gevoelig bent voor verslaving om mee te beginnen.

Wat voor jou werkt, kan voor een ander precies verkeerd uitpakken en vice versa. Punt!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_61682189
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:03 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Je was de gewoonte om te roken zat, het roken zelf niet?
Correct.
pi_61682220
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat jij zo weinig empathie bezit dat je je niet kun inbeelden dat verslaving voor ieder individu anders is. Het is genetisch bepaald of je gevoelig bent voor verslaving om mee te beginnen.

Wat voor jou werkt, kan voor een ander precies verkeerd uitpakken en vice versa. Punt!
Tja, dat is ook een manier om het te bekijken. Wel 'n slappe, maar het is een manier.
pi_61682305
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:07 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Correct.
Oke, dan begrijpen we elkaar. Ik vind het knap dat je er zo goed mee om kan gaan, maar wees wel gewaarschuwd. Die ene sigaret kan fataal zijn voor je "stoppoging".
pi_61682831
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik vind het kinderachtig dat mensen - ongeacht hoe lang ze gerookt hebben - niet kunnen stoppen en gestopt blijven. Iedereen met een beetje wilskracht en gezond verstand moet dat kunnen. Kun je dat niet, dan ben je mijns inziens gewoon een faler.

Uiteraard mag jij het hier mee oneens zijn, wat overigens voldoende over jou zegt. Meningen zijn leuk.
Jouw mening is net zo leuk als de achterkant van een varken. Je kan er een hele mooie mening over hebben maar anderen zitten anders in elkaar. Om mensen nou falers te vinden omdat ze niet kunnen/willen stoppen is gewoon narrowminded. Of het nou roken, drugs of wat dan ook is.
pi_61683480
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Oke, dan begrijpen we elkaar. Ik vind het knap dat je er zo goed mee om kan gaan, maar wees wel gewaarschuwd. Die ene sigaret kan fataal zijn voor je "stoppoging".
Dat besef ik.

Ik waardeer het trouwens dat jij als enige in dit topic wel normaal op mij kan reageren. Kennelijk is het topic toch niet volledig verstoken van personen met relativeringsvermogen.
pi_61683546
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:29 schreef slakkie het volgende:

[..]

Jouw mening is net zo leuk als de achterkant van een varken. Je kan er een hele mooie mening over hebben maar anderen zitten anders in elkaar. Om mensen nou falers te vinden omdat ze niet kunnen/willen stoppen is gewoon narrowminded. Of het nou roken, drugs of wat dan ook is.
Gefeliciteerd. Direct in je eerste zin laten blijken dat jij hier degene bent die narrowminded is, dat is een prestatie op zich. En je bent blijkbaar zo'n type dat ook wel even voor 'de anderen' denkt te mogen spreken. Prachtig.

Maar bedankt voor het reageren, voor wat het waard is.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:57:38 #149
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_61683612
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:55 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Direct in je eerste zin laten blijken dat jij hier degene bent die narrowminded is, dat is een prestatie op zich. En je bent blijkbaar zo'n type dat ook wel even voor 'de anderen' denkt te mogen spreken. Prachtig.

Maar bedankt voor het reageren, voor wat het waard is.
sorry hoor, maar jou eerste post deed ook vermoeden "iq = aantal sigaretten per dag"
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:25:17 #150
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_61684427
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:55 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Direct in je eerste zin laten blijken dat jij hier degene bent die narrowminded is, dat is een prestatie op zich. En je bent blijkbaar zo'n type dat ook wel even voor 'de anderen' denkt te mogen spreken. Prachtig.

Maar bedankt voor het reageren, voor wat het waard is.
Het is de manier waarop jij de (vele) mensen die het niet voor elkaar krijgen om deze verslaving te overwinnen, veroordeeld als 'mietje', wat onsympathiek overkomt.
Wat voor de een geldt, geldt niet direct ook voor de ander.
Wat voor jou blijkbaar een makkie is, kan voor de ander verschrikkelijk moeilijk zijn.
Maar dat maakt de ander niet gelijk een mietje.
Mijn zwager loopt met gemak een marathon, als jij dat niet kan, dan ben jij een mietje?
Trieste redenering.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')