abonnement Unibet Coolblue
pi_60670782
Dankjewel Klinkt allemaal goed!
pi_60672872
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:59 schreef PiperMaru het volgende:
Dat vind ik juist cool! Dan heb je tenminste de keuze tussen het echte (dure) of iets wat erop lijkt voor een prikkie. Ik neem best wel genoegen met een mix tussen echt en nep
Wat ik er jammer aan vind is dat de mensen die zulke nepspullen verkopen parasiteren op ontwerpers die wél creatief zijn / waren. Als je budget niet voldoende is voor een duur, origineel meubelstuk, koop dan een goedkoop, origineel meubelstuk.
pi_60673575
Nja, ik snap je punt wel maar er is blijkbaar vraag naar dus het wordt gemaakt. Zo is het met alles wat design is, ook met kleding, kunst etc. Als je geen echte Van Gogh (ik zeg maar wat) kunt betalen koop je een poster en lijst hem in. Is dat parasiteren? Ik vind van niet. En het is niet dat het wordt verkocht als zijnde het echte spul. De kenner ziet het verschil toch wel en koopt het origineel.

Persoonlijk heb ik er niet zo veel boodschap aan of iets echt of nep is. Ik zet gewoon in mijn huis wat ik mooi vind en wat binnen mijn budget past, of het nou echt, nep, Ikea, Marktplaats of een krijgertje is.
pi_60673999
Dat vind ik dus ook drie keer niks; een poster van een bekend schilderij, al dan niet netjes ingelijst. Posters zijn prima op een tienerkamer of zo, maar niet in je huiskamer. Er zijn zo veel leukere, mooiere, orgineler manieren om iets aan de muur te hangen. En dat hoeft echt niet veel te kosten.

Dat het niet wordt verkocht alsof het het oorspronkelijke ontwerp is, maakt ook dat veel mensen niet eens zullen beseffen wat ze eigenlijk gekocht hebben. Dan staat daar bijvoorbeeld een stoel, die heel zwaar leunt op een ontwerp van Ludwig Mies van der Rohe, zonder dat de kopers het flauste benul hebben wie hij was. Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar ik zou mezelf voor schut vinden staan.
pi_60674490
Maar als men het niet beseft wat is dan het punt?
Dan vinden ze het dus een mooie stoel.
En het feit dat jij, je voor schut vindt staan is omdat jij het weet, maar zij weten het toch niet, dus staan ook niet voor schut.

En laten we eerlijk wezen, we kunnen niet allemaal designer stoelen in huis hebben...
Stel je voor, dat is het niet exclusief meer...ook niet leuk!

Ik heb ook een bij elkaar geraapt zooitje, waarvan een aantal stoelen die meer dan 200 jaar oud zijn en IKEA een witte leren chesterfield...
Zolang ik het maar mooi vind!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60674937
Mee eens. Ik vind het een beetje snobistisch dat mensen voor schut staan als ze geen benul hebben. Idd, ze vinden die stoel gewoon mooi. Vind ik eigenlijk veel puurder dan een stoel kopen omdat het design is (natuurlijk sluit het een het ander niet uit) en erop hameren dat het van die-en-die ontwerper is. En eigenlijk is het toch alleen maar een eer voor de designer dat zijn ontwerp wordt nagemaakt?

Ik zou trouwens ook nooit een poster van een schilderij aan de muur hangen. Ik heb wel een ingelijste poster van een foto van Frans Lemmens aan de muur. Gewoon omdat ik die prachtig vind. Als ik hem zat ben, doe ik een andere poster van 10 euro in die lijst. Prima toch?
pi_60677730
We hebben donderdag de sleutels gekregen. Gister de hele dag geklust. Wat was t smerig in dat huis zeg.. jakkes.
Nu is van alle muren de eerste laag behang getrokken. De onderste laag moet met de stomer. Gelukkig hebben we dr 2. Vanmiddag komt er nog wt hulp. Geloof dat we dan met zijn vijven daar zijn...
Gister ben ik dr van 8 tot 20 bezig geweest ( vanaf 8 uur kon de leenbakker komen voor de maten van de vloer, uiteraard kwamen ze pas om 15 uur)

Nu heb ik spierpijn!
*poef* nu is het weg
pi_60678645
Gefeliciteerd kaatjejannie! En klus ze dit weekend! Komen er nog foto's?
pi_60680703
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:18 schreef PiperMaru het volgende:
Mee eens. Ik vind het een beetje snobistisch dat mensen voor schut staan als ze geen benul hebben.
Er is niks mis met een beetje snobisme.
quote:
Idd, ze vinden die stoel gewoon mooi. Vind ik eigenlijk veel puurder dan een stoel kopen omdat het design is (natuurlijk sluit het een het ander niet uit) en erop hameren dat het van die-en-die ontwerper is.
Natuurlijk koop je een meubelstuk in eerste instantie omdat het ontwerp je aanspreekt, niet vanwege de ontwerper. Mensen die zonder kennis zo'n nagemaakt ontwerp kopen kun je weinig verwijten, die kopen inderdaad gewoon een mooie stoel, in hun opinie. Toch zou ik willen dat ze beseffen dat ze een inferieure versie van een bekend ontwerp kopen. Mensen die bewust de namaak kopen vind ik een stuk erger.
quote:
En eigenlijk is het toch alleen maar een eer voor de designer dat zijn ontwerp wordt nagemaakt?
Hoe blij moet je er van worden als een ander geld verdient aan jouw ontwerp, zonder dat je daar zelf iets van terug ziet? Aan een product dat heel veel weg heeft van jouw ontwerp, maar dan van slechter materiaal, lelijker gedetailleerd en minder verfijnd? Met zo'n argument kun je alle plagiaat en namaak wel goed proberen te praten. Volgens mij worden weinig mensen er blij van als hun creativiteit door een ander schaamteloos geëxploiteerd wordt.

Het lastige is dat er bij meubels lastig tegen opgetreden kan worden. De namaakspullen zijn net iets anders dan het origineel en worden niet verkocht alsof het het echte product is. Bij kleding is het veel eenvoudiger; dat krokodilletje mag niemand gebruiken, behalve Lacoste zelf.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:16:54 #210
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60681933
Tja.. als ik een meubel mooi vind en het is betaalbaar, zal ik het kopen. Of ik nou weet of niet weet dat het 'gejat' is van een duur ontwerp. Veroordeel me maar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:57:22 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60682834
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is niks mis met een beetje snobisme.
[..]

Natuurlijk koop je een meubelstuk in eerste instantie omdat het ontwerp je aanspreekt, niet vanwege de ontwerper. Mensen die zonder kennis zo'n nagemaakt ontwerp kopen kun je weinig verwijten, die kopen inderdaad gewoon een mooie stoel, in hun opinie. Toch zou ik willen dat ze beseffen dat ze een inferieure versie van een bekend ontwerp kopen. Mensen die bewust de namaak kopen vind ik een stuk erger.
[..]

Hoe blij moet je er van worden als een ander geld verdient aan jouw ontwerp, zonder dat je daar zelf iets van terug ziet? Aan een product dat heel veel weg heeft van jouw ontwerp, maar dan van slechter materiaal, lelijker gedetailleerd en minder verfijnd? Met zo'n argument kun je alle plagiaat en namaak wel goed proberen te praten. Volgens mij worden weinig mensen er blij van als hun creativiteit door een ander schaamteloos geëxploiteerd wordt.

Het lastige is dat er bij meubels lastig tegen opgetreden kan worden. De namaakspullen zijn net iets anders dan het origineel en worden niet verkocht alsof het het echte product is. Bij kleding is het veel eenvoudiger; dat krokodilletje mag niemand gebruiken, behalve Lacoste zelf.
Je hebt er ergens wel gelijk in. Nadeel van designklassiekers is dat ze welliswaar door 1 iemand ontworpen zijn, maar na een aantal jaar wel door vele fabrikanten gemaakt worden. Ik noem maar bijv. de Barcelona Chair. Wat is nu de originele Barcelona chair? De "echte" dus. Hetzelfde geldt voor die eggchair. Dat zijn eigenlijk niet echt designs meer waar je echt een fabrikant aan hangt. Wel waar de naam van een designer bij hoort.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:06:38 #212
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60683020
Maar goed, het zij zo. Ik zelf ben geen fan van overduidelijke ripoffs want dan heb ik zoiets van "koop dan de echte" (precies wat jij ook vindt). Maar bij die spullen die ze bij Gooidesign verkopen heb ik niet echt het gevoel van "hey, dat is een ripoff van die of die". Dus ik hoor graag van je waar deze lamp

een ripoff van is. Dan overweeg ik nog een keer of ik em nog wel wil hebben .

Van die site trouwens:
quote:
Het zijn originelen, merkmeubelen, unica, replica's en look-a-likes, showroommodellen,
Die vetgedrukte doe ik niet aan. Dat valt voor mij onder "koop dan de echte" .
pi_60683117
Van die lamp weet ik het niet, maar neem bijv. hun bijzettafeltje 'E.G. adjustable'. Zelfs in de naamgeving verwijzen ze naar het oorspronkeleijke ontwerp. Namelijk de E1027 adjustable table van Eileen Gray.
pi_60683134
Ben ik ook weer eens
Zit te wachten op de reactie op een bod (maandag als het goed is)
En ik haat wachten dus ik dact dat kom ik ff hier doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:22:50 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60683342
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef k_man het volgende:
Van die lamp weet ik het niet, maar neem bijv. hun bijzettafeltje 'E.G. adjustable'. Zelfs in de naamgeving verwijzen ze naar het oorspronkeleijke ontwerp. Namelijk de E1027 adjustable table van Eileen Gray.
Het staat zelfs in de omschrijving .
quote:
Eileen Gray adjustable wine table. Smetteloos. Design icoon. Overal toe te passen. Italiaanse kwaliteit Afmetingen: 50 cm doorsnede, totale hoogte laagste stand ca 60 cm, hoogste stand ca 100 cm (glazen blad ligt ca 10 cm lager). Traploos te verstellen.
Die lamp is trouwens een ontwerp van Ngoc.
pi_60683343
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:13 schreef rhubarbje het volgende:
Ben ik ook weer eens
Zit te wachten op de reactie op een bod (maandag als het goed is)
En ik haat wachten dus ik dact dat kom ik ff hier doen
Je bent welkom!
Shit is dat hè? Dat wachten...
En dan nog een zondag ertussen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60683373
het is gister al gedaan
Maar toen kon ik me nog inhouden
Maar vandaag denk ik de hele tijd aan verf stalen en eetkamer tafels en zo
Dus ik moet echt ophouden, kans is namelijk redelijk dat het niet door gaat en anders word ik blij om niks
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_60683385
Maar het is het mooiste appartement dat ik ooit gezien heb (naja het is nu nog niet mooi, maar als ik er mee klaar ben!)
En ik moet het gewoon hebben!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_60683725
Maar vertel eens, als ze dit bod afslaan, kan of je wil dan niet hoger?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60687721
We gingen een beetje zo van take it or leave it doen

Dus dan ben je een beetje al je credit meteen kwijt als je daarna zegt ow nou doe dan maar een paar duizend omhoog
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_60688501
Nee hoor, je kan toch van gedachten veranderd zijn?
En zeg je, allerlaatste bod, zoveel duizend erbij.

En misschien heb je het dan wel!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60688562
sufferd dan snappen ze toch dat je het echt wil hebben en gaan zij nooit meer zakken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_60688739
Neuh, hoeft niet...
Want na het allerlaatste bod kan je het ook daadwerkelijk afketsen.
Als ze er dus niet mee eens zijn.

Bij ons ook hoor, nee ze wilde absoluut niet meer zakken.
Binnen 15 minuten ging er 5 mille af.

Dusse, het is allemaal bluf hoor.

Name of the game!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60689916
Ja dat snap ik, maar dit is met een een groot bedrijf die niet hoeven te zakken
Die hebben gewoon van die panden en wil jij hem niet hebben dan wil iemand anders het wel
Ze hoeven er niet vanaf en hebben zeker geen haast
Het is niet alsof er een leuk gezinnetje met tweede kindje op komst zit te wachten tot ze naar een leuk huisje met tuin kunnen verhuizen of zo
Dus zit weinig rek in de prijs
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_60689982


Wie is er dan een sufferd?
Had dan geboden waarvan je dacht, nou dat zou 'm wel eens kunnen worden!

Of wil je het diep in je hart toch eigenlijk niet hebben?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')