abonnement Unibet Coolblue
pi_60583476
quote:
Van Nistelrooy stopt bij Oranje

MADRID - Ruud van Nistelrooy stopt als international. De spits van het Nederlands elftal maakte dat maandag bekend. De Brabander wil zich op zijn clubcarrière richten. ,,Er rest mij geen andere keuze,'' zegt Van Nistelrooy.

Van Nistelrooy maakte zijn besluit bekend op de site van de KNVB: ,,Nadat ik de programma's van Real Madrid en het Nederlands elftal nog eens goed had bestudeerd, kwam het besef dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken.

De combinatie van enerzijds de competitie-, beker- en Champions League-wedstrijden van Real Madrid en het programma van het Nederlands elftal anderzijds, is voor mij een te zware belasting. Er rest mij dan ook geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een heel fijn EK achter de rug en kijk daar met een goed gevoel op terug."

Bondscoach Bert van Marwijk toonde zich verrast: ,,Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren. Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik bij het samenstellen van de Oranjeselectie, geen beroep kan doen op zijn kwaliteiten en internationale ervaring. Ik hoop dat het Ruud verder fantastisch vergaat bij Real Madrid."

AD
Speler Info
Volledige naam: Rutgerus Johannes Martinius van Nistelrooij
Geboortedag: 1 Juli, 1976
Geboorteplaats: Oss, Nederland
Lengte: 188 cm
Gewicht: 80 kg

Club: Real Madrid
Positie: Centrale spits
Nummer: 17
Contractsduur: June 2009
Clubs:: Den Bosch > Heerenveen > (¤6.3m) PSV > (¤30m) Manchester United > (¤15m) Real Madrid

Internationaal debuut: November 1998, v Germany
Interlands: 64
Goals: 33
World cups: Germany 2006


Prijzen
Nederlandse Super Cup (1998)
Eredivisie (2000, 2001)
English FA Premier League (2003)
English FA Cup (2004)
English League Cup (2006)
Spanish La Liga (2007)
Spanish La Liga (2008)

Nederlandse Eredivisie Top Scorer (1999, 2000)
Nederlandse Eredivisie Player of the Year (1999, 2000)
UEFA Champions League Top Scorer (2002)
English FA Premier League Top Scorer (2003)
Spanish La Liga Top Scorer (2007)

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 05-08-2008 20:25:00 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60583492
Nog snel mee naar Peking!
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60583542
Ruudje
Van the Man
Van Nistelgol
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:23:21 #4
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_60583636
quote:
Internationaal debuut: November 1998, v Germany
Interlands: 50
Goals: 26
World cups: Germany 2006
Dit moet even aangepast worden. Intussen zijn het 64 interlands en 33 goals.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_60583678
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:23 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dit moet even aangepast worden. Intussen zijn het 64 interlands en 33 goals.
Okidokie
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60584006
Dooddoenertje voor het Nederlands elftal dit nieuws Vooral nu Bert van Marwijk bondscoach is. Ik voorspel een groot drama.
pi_61341535
quote:
'Manchester City vroeg naar prijs Van Nistelrooy'
Datum: 3-sep-2008 09:38

Manchester City informeerde maandag bij Real Madrid naar de prijs van Ruud van Nistelrooy (foto). De Engelse subtopper zwemt in de petrodollars sinds ze zondag is overgenomen door de Arabische investeerdersgroep ADUG.

Marca bericht dat Sulaiman Al-Fahim, het ‘publieke gezicht’ van ADUG, aan Real-voorzitter Ramón Calderón vroeg hoeveel Van Nistelrooy moet kosten. De clubleiding van De Koninklijke gaf Al-Fahim te verstaan dat de 32-jarige Nederlander niet te koop is. Naar het schijnt bleef Al-Fahim aandringen en zou hij zelfs een blanco cheque hebben verstuurd naar Madrid.

Van Nistelrooys contract bij Real loopt medio 2010 af. (MA)
pi_61342189
haha die arabieren zijn echt knettergek
  donderdag 13 november 2008 @ 14:01:23 #9
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_63189737
quote:
Tegenvaller voor Van Nistelrooy: zijn seizoen is voorbij
13/11/2008 13:47

Voor Ruud van Nistelrooy is het seizoen ten einde. De knieblessure van de spits van Real Madrid blijkt zeer ernstig te zijn, zo bleek tijdens onderzoek in de Verenide Staten.

Tijdens een kijkoperatie in Amerika kwam aan het licht dat er een scheur zit in de buitenste meniscus van de rechterknie van Van Nistelrooy, zo meldt Real. Bovendien zijn ook de voorste kruisband en het kraakbeen van hetzelfde gewricht beschadigd.

Van Nistelrooy zal een operatie moeten ondergaan om de knie te kunnen laten herstellen. De medische staf van Real schat dat de Nederlandse spits tussen de zes en negen maanden nodig zal hebben om te revalideren.

Daarmee komt voor Van Nistelrooy dus een einde aan het huidige seizoen. Hij kwam twaalf duels in actie: twee in de Spaanse Super Cup, zes in de competitie en vier in de Champions League. Scoren deed hij tien keer.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_63190425
Las het net op teletekst.

Zal Real ook niet blij mee zijn wel logisch ook, die hebben volgens mij niet zoveel spitsen meer op het moment.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_63190589
Ik vrees voor Ruud.

Toen hij 22/23 was en hij die blessure had, kon hij terugkomen. Maar inmiddels is hij voorbij de 30.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_63190638
Toen werd er ook voor z'n einde gevreesd, dat is nu niet het geval. Dus het zal wel wat minder zwaar zijn dan de vorige keer.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_63190992
Desalniettemin is het opnieuw een zware blessure, waar niet heel veel 30+ spelers 100% van herstellen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_63198022
Begin van einde carriere?
pi_63198188
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Toen werd er ook voor z'n einde gevreesd, dat is nu niet het geval. Dus het zal wel wat minder zwaar zijn dan de vorige keer.
Dokter Van der Hoogenband dacht daar zojuist ietsjes anders over
Trouwens weer rillingen bij zijn schreeuw op dat trainingsveld 8 jaar terug brrrrrr
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_63200261
Hij is klaar met zijn carriëre, is voor hem ook beter als hij mischien stopt is veel verantwoorder voor zijn knie. Ja ik heb ervaring heb een soort gelijke blessure gehad.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_63221768
Ruudje ligt er een jaartje uit
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 november 2008 @ 04:19:08 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_63238686
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Begin van einde carriere?
Ben ook bang hij is al 32

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63278123
Ik vond hem opvallend optimistisch en gedreven om nogmaals terug te komen. Denk daarom dat het ook gaat lukken. Hij lijkt me extreem zuinig op zijn lichaam, een verstandig mens, en dus ook in staat om dit op de juiste manier aan te pakken.
  Trouwste user 2022 maandag 17 november 2008 @ 06:37:19 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_63280461
Aan zijn mentaliteit zal het niet liggen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 februari 2009 @ 22:51:24 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66298059
quote:
'Ik bepaal of ik stop, niet mijn knie'
MADRID - Ruud van Nistelrooy staat maanden aan de kant na een knie-operatie. De 32-jarige spits werkt gedisciplineerd aan een rentree bij Real Madrid en sluit een optreden met het Nederlands elftal op het WK van 2010 niet uit.

Ruud van Nistelrooy krijgt tijdens zijn revalidatie tijd om na te denken. ,,Ik ben nog niet klaar. Mijn verstand bepaalt of ik stop, niet mijn knie.’’
Op weg naar een plaats om te lunchen in zijn woonwijk La Moraleja begint Ruud van Nistelrooy over het tv-programma Holland Sport. Daarin was er maandag veel aandacht voor de Nederlanders bij Real Madrid. ,,Royston stelde zich daar heel kwetsbaar op. Kwam er gewoon voor uit dat hij beter moet gaan spelen en daar hulp bij nodig heeft. Dat vind ik heel knap. Kwetsbaar opstellen in deze wereld is een verdienste. Je komt er verder mee.’’

Elke dag zit hij in de ‘gym’ van zijn club. Door een groot venster ziet hij alle bewegingen op het trainingsveld. Lachend: ,,Mij ontgaat niets.’’


Zijn landgenoten hebben het niet eenvoudig bij de Spaanse kampioen. Niemand heeft het daar gemakkelijk. ,,Allemaal kunnen we het niveau van Real halen. Maar om dat constant en jaar in jaar uit te brengen, daar gaat het om. Als je dat vijf jaar doet, ben je een grote. Het komt goed, ze zijn allemaal midden twintig. Royston is een ander verhaal, die is jonger, zijn weg is langer. Wat het is? Je moet een positie creëren in het team die je onmisbaar maakt. Dat moet je afdwingen bij de beste spelers van de wereld, elke dag.

,,Ik bemoei me niet te veel met die jongens. We gaan goed met elkaar om. Er is een soort van verbondenheid. Het is meer vriendschap dan collegialiteit. Klaas kwam in het begin met vragen. Hoe is die en die, wat doet die man, van hoog naar laag, hoe werkt het in de club? Er lopen veel lijntjes, het is een ingewikkelde club. De media zijn geïntegreerd in de club. Ik weet precies hoe alles loopt. Als je dat weet, is het prima en handel je naar die kennis. Zulke dingen vertel je nieuwe spelers.’’


De openhartigheid van Drenthe en een week daarvoor ook van Wesley Sneijder waren voor Van Nistelrooy positieve signalen. ,,Dat deden Royston en Wesley goed. Je weet dat je even niet goed genoeg bent en durft het te zeggen. Je moet niemand voor de gek houden en zeker jezelf niet. Geef het toe en gooi het open. Kwetsbaar opstellen. Doe ik ook. Heb ik altijd gedaan.’’

Dat er zo veel Nederlanders bij Real onder contract staan, ziet Van Nistelrooy niet als een voordeel. ,,Ik ben er geen fan van dat zo veel spelers van een bepaald land hier bij één club zitten. Het is toch veel te veel. Het gaat me niet om die jongens of om mij.


,,Het is best gezellig. Maar er moeten hier vooral Spanjaarden doorbreken, vind ik. Vorig weekeinde was er van al die Nederlanders maar één bij de selectie; Klaas. Dat is voor de bondscoach ook niet prettig.’’

Dat het Nederlands elftal nog in zijn systeem zit, valt op. ,,Mwah, dat is normaal, het is een belangrijk deel van mijn carrière.’’

Zou hij voor het WK van 2010 warm te maken zijn? ,,Luister, ik heb zelf bedankt, daarbij moet ik eerst herstellen, weer op mijn top zien te komen, maar als de bondscoach vervolgens zegt dat hij me nodig heeft, dan zeg ik niet bij voorbaat ‘nee’. Tuurlijk niet.’’


Soms denkt hij dat hij zo tegen een bal kan trappen. Nu al. Maar er staat negen maanden voor zijn herstel. Hij houdt zich aan het regime van de Amerikaanse chirurg Richard Steadman. ,,In mei mag ik lopen op het veld, medio juni vakantie met een schema, daarna de voorbereiding deels met de andere jongens. Medio augustus een oefenwedstrijdje. Nu voel ik niks. De knie is totaal geen belemmering in mijn normale leven. Dat maakt het zo raar dat het zo lang duurt.

,,Het was wel een klap, hoor. Kraakbeenschade, dat was écht schrikken. Het was anders dan de eerste keer. Een knieband scheuren, gebeurt in een moment, pech. Kraakbeen heeft een heel andere betekenis. Het is weg, versleten, ouderdom. Raar, als je zo jong bent en je voelt je lijf slijten.

‘Natuurlijk zeg ik geen nee tegen Oranje’

,,Als dit goed gaat, kan ik later zelf bepalen wanneer ik stop. En ik houd de rest van mijn leven een goede knie. Ik had het dicht kunnen laten maken en doorgaan. Maar dan loop je alles kapot. Daarom heb ik de tijd genomen.

,,Uit tegen Juventus voelde ik voor het eerst de pijn. Ik had de beste seizoenstart uit mijn carrière, tien goals in dertien wedstrijden. Het ging zó lekker. Ik wilde door. Wilde geen operatie. Die flow, jézus, maar dat kon dus even niet. Ik had Steadman nodig om te stoppen. Toen hij nog eens helder zei wat ik had, wat er aan gedaan moest worden en hoe veel herstel dat nodig had. Pfffff. Dat was zo heftig. Ik moest even gaan liggen, letterlijk. Ik zeg tegen hem, ik word niet goed. Ik werd fysiek onpasselijk; duizelig, zweten. Het gesprek werd daardoor afgekapt.


,,Ik zou de dag daarna geopereerd worden. Ik was de eerste. Ik moest om half zeven ’sochtends in de kliniek in Vail zijn. Om half zes het wekkertje gezet en om zes uur belde Steadman me op. Hij zei: Ruud, ons gesprek van gisteren is nog niet af. Ik wil dat even afmaken voor we de operatie ingaan. Ik zat om kwart over zes op zijn kantoor. Praten. Toen naar de operatiekamer en om half acht geopereerd. Ik wilde er bij zijn, maar de ruggenprik verdoofde me niet voldoende.’’

Door het herstel na zo’n operatie kwam de spits in een geheel nieuw ritme terecht. Hij doet andere dingen, denkt anders, heeft af en toe een weekeinde vrij. ,,Dat nieuwe ritme is hartstikke fijn. Ik ben op dit moment geen voetballer. Een weekend naar Sevilla, naar Nederland, dingen bekijken zolang het publiek me met rust laat. Ik voel geen druk, er zijn geen verwachtingen, geen zorgen, er is heel veel rust om me heen. Van Real zeiden ze, géén interviews, vond ik niet erg, geblesseerden geven hier geen interviews. Prima.’’


Zo’n periode kan best nieuwe conclusies over oude gebeurtenissen opleveren. Hij heeft er alle tijd voor. ,,Als je zo’n zware blessure hebt, gaan je gedachten terug. Je vraagt je af of het misschien allemaal ophoudt. Dan heb ik een prachtige carrière gehad, stelde ik vast. Maar ik ben niet klaar. Mijn verstand bepaalt of ik stop, niet mijn knie. Ik wil de Champions League winnen met Real, ja, oké. Maar ik wil vooral lekker ballen.’’

Hij dacht terug aan het conflict met Alex Ferguson, de manager van Manchester United die hem ineens als een baksteen liet vallen. ,,Ik snap niet zo goed waarom dat zo heftig was. Dat lag aan beiden, denk ik. Het explodeerde. Omdat wij zo’n goede relatie hadden, dacht ik, wat flik je me nou? Ik was verdrietig. Als prof ben je nooit zo dicht bij een club of trainer betrokken dat een conflict pijn gaat doen. Dit wel. Het werd heel persoonlijk.


,,Ik denk dat we beiden toe waren aan wat anders. Hij vond het mooi geweest met me. Ik daarna ook. Misschien dacht hij te kunnen cashen. Voor de club geld pakken en doorgaan. Als hij dat had gezegd, had hij me niet zo gekwetst. Ik mocht gewoon niet meer spelen! Ik hoop nog altijd op een ontmoeting met Ferguson. Dat we praten en dat het opklaart.’’

Een parallel met het conflict met Marco van Basten tijdens het WK van 2006 dringt zich op. Volgens Van Nistelrooy is die er niet. ,,Achteraf heb ik dat verkeerd ingeschat. Ik dácht dat ik een geweldige, hechte relatie had met Van Basten. Maar dat was gewoon helemaal niet zo. De wens was de vader van de gedachte. Het was mijn wens, ik hoopte daarop. Het was een illusie. Hij had dat in 2006 niet met mij. In 2008 wel. Dat vond ik wel mooi.


,,Hebben we het met Van Basten en Van ’t Schip nog wel over gehad. Na de uitschakeling, op weg naar het vliegveld in de bus. Héél goed afscheid genomen. Er kunnen dingen mis gaan, het leek onherstelbaar, dan ga je er van beide kanten voor en dan lukt het. Dat moet je als persoon kunnen. Je moet dan niet haatdragend zijn, niet rancuneus, gewoon de bereidheid hebben om opnieuw te beginnen. Sommige mensen zijn in zo’n situatie voor de rest van hun leven klaar. Vreselijk.

,,Met Dick Advocaat heb ik ook zo’n ervaring gehad. In Praag na die wedstrijd met Oranje dat hij me wisselde, terwijl we op jacht waren naar een doelpunt. In het hotel kwam er toen een clash die niemand heeft gezien. Hij vroeg wat er nou allemaal aan de hand was. ‘Ik wissel je gewoon, meer niet.’ Toen heeft het echt geknald. Dat was wel goed.


,,‘Ga voor mij of niet’, zei ik. ‘Je stelt me op en je haalt me er elke keer weer er af. Het staat 2-2, er moet gescoord worden en je haalt me eraf. Wat is dan het vertrouwen? Helemaal niks. Laat maar gewoon, dan.’ Daarna ging het fantastisch. Die conflicten ontstaan af en toe rond mij. Daar speel ik een rol in, maar het komt altijd weer goed en ook dáárin speel ik zelf een rol.

,,Bedacht ik me op de fiets, muziek als behang, uitzicht op trainende collega’s. Zo’n blessure maakt een mens wijzer.’’
Uit het AD van morgen.

Kortom de deur naar Oranje staat op een hele kleine kier.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_66298437
Dat vind ik altijd zo krom. Bedanken voor Oranje maar als er dan een groot toernooi voor de deur staat toch de deur open houden. Nee is nee.

Verder is Ruud een baas
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:00:35 #23
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_66303086
Sja ... ik ben niet zo gecharmeerd van de VOETBALLER RvN, hij komt in mijn ogen nogal lullig aan zijn doelpuntjes maar ... en dat telt zeker op een wk ... hij maakt ze wél! Helaas nog niet echt geschitterd op een eindtoernooi, en de kans dat dát oit nog gaat gebeuren acht ik niet groot maar ... een fitte RvN zou ik toch meenemen.

Hoop echter vooral dat EvdS mee zal gaan naar het wk.

In mijn ogen is dit toch zo'n beetje hét elftal:
1. Van der Sar/21. Stekelenburg;
3. Boulahrouz/ 13. Wielaert, 5. Braafheid/ 15. Mathijsen;
2. Heitinga /12. De Jong;
4. Mendes da Silva/14. Van Bommel, 6. De Zeeuw/ 16. Van der Vaart, 8. Schaars/ 18. Babel
10. Sneijder/ 20. Afellay
7. Van Persie/17. Beerens, 11. Robben/ 22. Elia;
9. Huntelaar/19. Van Nistelrooy
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_66303354
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:59 schreef TiMPiN het volgende:
Dat vind ik altijd zo krom. Bedanken voor Oranje maar als er dan een groot toernooi voor de deur staat toch de deur open houden. Nee is nee.
Als Ruud weer fit is hebben we geen betere spits in dit land.
Hij mag wmb direct mee.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66304053
Goed artikel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')