abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:29:28 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_60574094
Ik ben een beetje aan het googlen maar ik kan nauwelijks persoonlijke ervaringen vinden, alleen maar commerciële ellende. Vandaar mijn vraag: wie heeft er ervaring met het witten van een zwarte egale muur?
In ons nieuwe huis is de helft van de muren zwart en dit wil ik graag weer wit krijgen, hoe pak ik dit nou het beste aan?
Volgens mijn vader moet ik ze eerst grijs verven en daarna pas wit. Is dat echt nodig of kun je zwart er ook met 2 lagen Powerdek onder krijgen? Bedankt voor de tips alvast
disclaimer
pi_60574308
Hier ook nog maar even.

Pa heeft een punt!
Als je dan toch twee lagen moet gaan werken, dan eerst grijs en dan powerdek.

Veronderstel je doet dit niet, zit je dus met 3 keer verven, met een matig resultaat.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:38:23 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_60574344
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:37 schreef Oblivion het volgende:
Hier ook nog maar even.

Pa heeft een punt!
Als je dan toch twee lagen moet gaan werken, dan eerst grijs en dan powerdek.

Veronderstel je doet dit niet, zit je dus met 3 keer verven, met een matig resultaat.
Jamaar, heb je er ook ervaring mee?
Want gissen kan ik zelf ook wel
disclaimer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:38:50 #4
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60574359
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben een beetje aan het googlen maar ik kan nauwelijks persoonlijke ervaringen vinden, alleen maar commerciële ellende. Vandaar mijn vraag: wie heeft er ervaring met het witten van een zwarte egale muur?
In ons nieuwe huis is de helft van de muren zwart en dit wil ik graag weer wit krijgen, hoe pak ik dit nou het beste aan?
Volgens mijn vader moet ik ze eerst grijs verven en daarna pas wit. Is dat echt nodig of kun je zwart er ook met 2 lagen Powerdek onder krijgen? Bedankt voor de tips alvast
Ik zou de muur gewoon eerst ernist opschuren als dat mogelijk is hè, het zwart zo vaal mogelijk krijgen en dan idd van grijs naar wit gaan.

Dit gaat je wel een aantal lagen kosten, want zwart heeft de neiging om erg door wit heen te gaan komen.

Wat een ras-debiel was degene die eerst daaro woonde...wie verft nou in vredesnaam een muur zwart.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Vis een optie? dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:39:57 #5
70532 loveli
N
pi_60574390
Ik heb 2 muren mogen oververven, de ene was donkerbruin, de andere grijs tot zwart. De ene muur heb ik met 3 lagen goed gekregen, op de andere moest ik 4 lagen smeren voor je het echt niet meer zag. In de betere verfwinkel kunnen ze je adviseren welke verf het beste dekt, ze hebben vaak zwarte proefplankjes wit geverfd zodat je kunt zien hoe goed het dekt.

Als ik van te voren wist dat er zoveel verf op zou gaan, had ik er eerst goedkoop spul opgesmeerd voordat ik met de goede verf een laatste laag had opgedaan.
crap in = crap out
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:41:20 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_60574440
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou de muur gewoon eerst ernist opschuren als dat mogelijk is hè, het zwart zo vaal mogelijk krijgen en dan idd van grijs naar wit gaan.

Dit gaat je wel een aantal lagen kosten, want zwart heeft de neiging om erg door wit heen te gaan komen.

Wat een ras-debiel was degene die eerst daaro woonde...wie verft nou in vredesnaam een muur zwart.
Een interieur-styliste _!
Opschuren is idd ook wel een idee, niet aan gedacht
disclaimer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:43:09 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60574489
Wat zou grijs toevoegen boven wit?

Is het een koophuis? Dan mag ik hopen dat je vanwege de kleuren minder hebt betaald! Zwart maakt het huis bar donker.
Gewoon een paar lagen latex, grote rollers snel klaar!
censuur :O
pi_60574503
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou de muur gewoon eerst ernist opschuren als dat mogelijk is hè, het zwart zo vaal mogelijk krijgen en dan idd van grijs naar wit gaan.

Dit gaat je wel een aantal lagen kosten, want zwart heeft de neiging om erg door wit heen te gaan komen.

Wat een ras-debiel was degene die eerst daaro woonde...wie verft nou in vredesnaam een muur zwart.
Moet je voor de grap eens op Funda rondstruinen hoeveel gekken er zijn.
Zeker met die laatste mode zwart/wit met drukke kringeltjes... .


Misschien kan TS er eerst wit behang over plakken en dan schilderen. Maar goed, ik heb er ook geen ervaring mee, tvp dus.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:46:48 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60574595
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een interieur-styliste _!
Dat...meen...je...niet?!?

Hoewel, het zal me niet verbazen dat ze, door een gebrek aan klanten, het huis uit moest.
quote:
Opschuren is idd ook wel een idee, niet aan gedacht
Nou ja je muur moet er wel tegen kunnen hè, houte oppervlakte is oké en beton kan er ook wel tegen, maar sommige gips muren, daar moet je wel voorzichtig mee zijn, vraag anders in de verfwinkel om raad.

Trouwens, wat ik me net bedacht, wellicht is het een idee om de muur eerst met verfbaar behang te behangen, waarna je dat kan verven in het wit wat je wilt? Geen idee of dat praktisch is.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60574599
Ik heb een muurtekening gehad in dit huis, zwart. Ook een zwarte schouw (hout). Die heb ik eerst twee keer behandeld met grondverf (wit) en daarna mijn kleurtje (blauwe muur en roomwitte schouw) eroverheen. Daar ook twee lagen van.
Happiness never comes in the way that we imagine.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:47:11 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_60574613
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat zou grijs toevoegen boven wit?

Is het een koophuis? Dan mag ik hopen dat je vanwege de kleuren minder hebt betaald! Zwart maakt het huis bar donker.
Gewoon een paar lagen latex, grote rollers snel klaar!
Ja en nee. Minder betalen was hier niet echt een optie . Het is trouwens maar aan 1 kant, waar ook de kamerdeuren allemaal zitten.


Grijs dekt over het algemeen veel beter dan wit, vandaar
disclaimer
pi_60574631
Ik had ossenbloed rood en heb het lichtblauw gemaakt.
Gewoon verven dus...
En nog een keer, daarna was het zeer goed!
is het niet tegenwoordig zo dat er redelijk wat dekkende muurverf is?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:48:38 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60574650
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat zou grijs toevoegen boven wit?
Zwart naar grijs is makkelijker dan Zwart naar wit en Grijs naar wit is ook makkelijker dan Zwart naar wit. Het kan schelen in laagjes verf.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:48:58 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_60574663
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:46 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat...meen...je...niet?!?

Hoewel, het zal me niet verbazen dat ze, door een gebrek aan klanten, het huis uit moest.
[..]

Nou ja je muur moet er wel tegen kunnen hè, houte oppervlakte is oké en beton kan er ook wel tegen, maar sommige gips muren, daar moet je wel voorzichtig mee zijn, vraag anders in de verfwinkel om raad.

Trouwens, wat ik me net bedacht, wellicht is het een idee om de muur eerst met verfbaar behang te behangen, waarna je dat kan verven in het wit wat je wilt? Geen idee of dat praktisch is.
Er zitten allemaal kozijnen enzo in die muur, liever geen behang. Plus dat de andere helft van het zwart in de keuken zit en daar moet je al helemaal niet gaan behangen
Wat het materiaal betreft, het is een huis uit 1935, toen hadden ze nog geen gips. Denk dus niet dat dat veel problemen gaat opleveren...
disclaimer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:52:41 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60574763
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens op Funda rondstruinen hoeveel gekken er zijn.
Zeker met die laatste mode zwart/wit met drukke kringeltjes... .
Tja..ik heb dat ene funda topic-reeks ook een keertje gevolgd, maar daar ben ik mee gestopt, het was idd funest voor mijn vertrouwen in de mensheid.
quote:
Misschien kan TS er eerst wit behang over plakken en dan schilderen. Maar goed, ik heb er ook geen ervaring mee, tvp dus.
Daar zat ik ook aan te denken, na mijn eerste post, voordeel van behang is ook, dat als je dat goed doet, dat het na het verven er ook lekker strak uitziet. Allerlei pitjes en putjes zijn dan mooi weg gewerkt. Er bestaat ook speciaal behang ervoor...weet ff niet hoe dat heet, maar dat weten ze in een verf winkel wel.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60575053
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:37 schreef Oblivion het volgende:
Hier ook nog maar even.

Pa heeft een punt!
Als je dan toch twee lagen moet gaan werken, dan eerst grijs en dan powerdek.

Veronderstel je doet dit niet, zit je dus met 3 keer verven, met een matig resultaat.

volledig mee eens . !
pi_60575239
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Zwart naar grijs is makkelijker dan Zwart naar wit en Grijs naar wit is ook makkelijker dan Zwart naar wit. Het kan schelen in laagjes verf.
Hier begrijp ik dus helemaal niets van. Waarom niet meteen wit, tuurlijk het zal wrs doorschijnen maar dat heb je met grijs ook. Ik zie niet waarom het laagjes verf zou schelen.
Krijg bijna zin om hier een muurtje zwart te schilderen en het te proberen. .

Verder klopt het wat Oblivion schrijft, de verf van tegenwoordig is enorm dekkend. Ik heb vorige week de buitenmuren wit geschilderd en had verwacht dat het 2 keer zou moeten vanwege doorschijnen e.d. maar hup, in 1 keer dekkend en klaar. Superverf. Dat was jaren geleden wel anders.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:14:59 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60575400
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:09 schreef Stali het volgende:

[..]

Hier begrijp ik dus helemaal niets van. Waarom niet meteen wit, tuurlijk het zal wrs doorschijnen maar dat heb je met grijs ook. Ik zie niet waarom het laagjes verf zou schelen.
Krijg bijna zin om hier een muurtje zwart te schilderen en het te proberen. .
Geen flauw idee _waarom_ het beter werkt, maar mij is verteld en heb het ook wel min of meer gezien, dat het beter werkt. Er zal vast wel een goede verklaring voor zijn.
quote:
Verder klopt het wat Oblivion schrijft, de verf van tegenwoordig is enorm dekkend. Ik heb vorige week de buitenmuren wit geschilderd en had verwacht dat het 2 keer zou moeten vanwege doorschijnen e.d. maar hup, in 1 keer dekkend en klaar. Superverf. Dat was jaren geleden wel anders.
Nou ja dat klopt ook wel weer, verf tegenwoordig dekt er goed idd, scheelt een hele hoop in overschilderen, maar zwart is wel een hardnekkige "kleur" en wit heeft, zover mijn weinige ervaring met schilderen, daar toch wel moeite mee. Vorig jaar is de laatste keer dat ik mijn appartement heb geschilderd. Tot zo ver mijn laatste "ervaring" met schilderen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:19:52 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_60575543
Mja, ik ben qua kleuren ook niet verder gekomen dan een oranje-gele muur bruin verven, en dat is geen uitdaging. Verder altijd van (nicotine)wit naar iets frisser wit
Then again heb ik nog nooit met Powerdek gewerkt, alleen maar met goedkope bagger, en daar lukt het uiteindelijk ook altijd mee, dus met die powerdek zal 't vast moeten lukken...
disclaimer
pi_60575944
Geen ervaring met zwart overschilderen, wel met brandweerwagenrood, ook al zo'n ramp. Met drie lagen witte latex heb ik het eronder gekregen.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:55:46 #21
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60576615
Heb zelf een hele renovatie achter de rug, en ik kan je maar 1 ding zeggen over verf ; vergeet Levis, ICI, De Keyn, B merken en andere rommel van akzo nobel; je moet simpelweg de verf hebben van "boss-paintings" . Heb ze allemaal geprobeerd en boss kwam er als enige met een bevredigend resultaat uit... Ook is deze verf heel vergevingsgezind; als het opgdroogd is heb je altijd egale kleurvlakken (en niet van die irritante vierkante meter vlekken)
Wat een plezier om daarmee te verven ; zelfs van heel donker naar licht heb je er maar 1 laagje (gekleurde) primer voor nodig; alleen; ben belg , en weet niet of dit gamma ook in Nederland te vinden is...
In het slechtste geval raad ik je nog eerder aan om eerst vliesbehang te plakken en er nadien maar die rommel op te strijken.

Alvast veel plezier en succes met het resultaat
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:00:31 #22
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60576737
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:19 schreef Stormqueen het volgende:

Then again heb ik nog nooit met Powerdek gewerkt, alleen maar met goedkope bagger, en daar lukt het uiteindelijk ook altijd mee, dus met die powerdek zal 't vast moeten lukken...
Ik betaal met plezier 3 tot 10 euro per liter méér dan dat ik nog 3 vrije namiddagen langer lig te klooien
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:26:25 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60578663
Eerst grijs en dan twee lagen monodek wit en dan moet je er een heel eind zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')