abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60553377
Als opvolger van 2008/2009 Wie gaan er vlammen in de eredivisie

Roept u maar, welke spelers kunnen wel eens verrassend gaan doorbreken of bij vlagen leuke en mooie dingen gaan laten zien, terwijl ze nu nog niet zo bekend zijn? Of zetten spelers die al wel redelijk bekend waren ineens een volgende stap? Post het hier!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60553411
Nog maar even herhalen uit het vorige topic, wellicht kunnen anderen dat ook nog doen indien gewenst:

Eredivisie

Jordão Pattinama: Feyenoord, 19 jaar, rechtsbuiten. Zal in eerste instantie wel vooral in Jong Feyenoord komen, maar mogelijk dat hij later in het seizoen wat kansjes gaat krijgen. Is erg handig en wil graag. Denk dat hij wel een type speler is waar Verbeek gecharmeerd van is.

Michiel Kramer: NAC, 19 jaar, spits. Beetje vreemd type speler. Rommelspits, die in de voorbereiding altijd wel zijn goals meepikt. Mogelijk dit seizoen via invalbeurten aanhaken bij het eerste. Boomlang, ook goed inzetbaar als breekijzer.

Kees Kwakman: NAC, 25 jaar, centrale verdediger / defensieve middenvelder. Komt van RBC, waar hij veruit de beste was. Maaskant is zeer gecharmeerd van hem. Ik verwacht hem dan ook moeiteloos in de basis bij NAC.

Hursut Meriç: ADO Den Haag, 24 jaar, vleugelaanvaller. Vorig seizoen als debutant in het profvoetbal gekomen, sterk begonnen bij ADO, toen teruggezakt, maar in de slotfase die tot promotie leidde wel weer van belang. Zo technisch dat hij je zelfs in een telefooncel voorbij kan spelen. Maar, gaat hij het tempo van de eredivisie aankunnen? Wel een speler waar Wetzel het, hem kennende, in zal zien zitten.

Erik Falkenburg: Sparta, 20 jaar, meestal defensieve middenvelder, maar kan ook offensief spelen. Technisch zeer vaardig, veel overzicht en een prima loopvermogen. Levert ook veel arbeid. Lijkt me de nieuwste Sparta-briljant te worden.

Kevin Strootman: Sparta, 18 jaar, linkshalf / aanvallende middenvelder. Fraai linkerbeen en een goede techniek. Ziet het spelletje goed. Moet fysiek wel rijpen en aan de omschakeling werken.

Maciej Wilusz: Sparta, 19 jaar, centrale verdediger. Fysiek zeer sterk, kan zich goed vastbijten in een tegenstander en is rustiger dan Adeleye. Zal wellicht nog even duren, maar kan zeker een verrassende basisklant gaan worden.

Joshua John: Sparta, 19 jaar, vleugelspits. Had hem vorig seizoen al genoemd, toen duurde het lang voor hij zijn kansjes kreeg. Lijkt na het vertrek van Emnes mogelijk basisspeler te worden. Technisch goed, heel snel, alleen moet hij aan zijn rendement gaan werken.

Maikel van der Werff: FC Volendam, 19 jaar, centrale verdediger die ook op de flanken zou kunnen spelen. Kan best eens een kans krijgen bij Volendam dit jaar, na zijn prima spel in de A1.

Jupiler League

De mannen van vorig seizoen herhaal ik slechts qua naam. Hebben zich of al laten zien of zullen zich mogelijk meer tonen: Kevin Vink (RKC Waalwijk), Diangi Matusiwa (toen FC Omniworld, nu FC Den Bosch), Michel van Guldener (Excelsior, toen eredivisie), Gunter Thiebaut (MVV) en Resham Sardar (FC Dordrecht). Hursut Meriç (ADO Den Haag) doorgeschoven naar de eredivisielijst, Petr Dragoun (RBC Roosendaal) heeft het niet laten zien en is weg.

Voor dit seizoen dan nieuw:

Chakib Tayeb: 21 jaar, aanvaller van FC Omniworld. Afkomstig uit de Ajax-opleiding. Leuke pingelaar, al moet hij gaan werken aan rendement. Maar zou een nieuwe publiekslieveling in Almere kunnen worden, al zie ik een Amrabat en in mindere mate Matusiwa-scenario niet snel gebeuren.

John Schot: 24 jaar, aanvallende middenvelder van RBC Roosendaal. Zeer begaafde kleine, tweebenige spelmaker, type Sneijder. Nadeel is alleen zijn mentaliteit. Levensstijl buiten het veld was niet bepaald profwaardig, dus dat moet veranderen. Een ex-trainer van hem zei dat hij "het intelligentievermogen van een twaalfjarige" heeft, hetgeen hem lastig coachbaar maakt. Stond ook te boek als enfant terrible. Grote twijfel, maar als ze hem aan voetballen krijgen!

Patrick Duarte: 23 jaar, buitenspeler van RBC Roosendaal. Opgeleid bij Ajax en ADO Den Haag, via amateurkampioen FC Lisse nu een herkansing bij de profs. Snel en behendig, wel een lichtgewicht. Zou op momenten kunnen verrassen. Is niet echt een doelpuntenmaker, wel een handenbinder.

Jerson Anes Ribeiro: 20 jaar, linkerflankspeler van FC Dordrecht. Is gehuurd van Feyenoord. Heeft een werkelijk fantastische traptechniek. Let op hem bij vrije trappen. Zal de nodige assists op zijn naam krijgen vermoedelijk en zelf zijn goals meepikken.

Tommy de Jong: 21 jaar, aanvallende middenvelder van FC Dordrecht. Een Fransman die is opgeleid bij Strasbourg. Heeft een goed inzicht en een fijne steekpass in de voeten en is technisch vaardig.

John Verhoek: 19 jaar, spits van FC Dordrecht. Vorig jaar in de jeugd van ADO een topper. Zal wel even tijd nodig hebben, zeker nu hij met een blessure is begonnen. Koos bewust voor Dordt en zal zich ongetwijfeld gaan laten zien.

Kévin Diaz: 25 jaar, linksbuiten van FC Eindhoven. Vorig seizoen bij de top qua assistgevers in de JL. Liet bij Eindhoven wel zien wat hij kon, na een mislukte start bij RBC. Hoopt op een transfer naar de eredivisie of een topclub in de JL.

Ilias Haddad: 19 jaar, centrale middenvelder van Excelsior. Was te goed om met Jong Excelsior op lager niveau te spelen, dus was hij vorig seizoen op huurbasis actief in Jong AZ. Nu terug en zou in de luwte van de JL best eens een doorbraak kunnen gaan beleven.

Glynor Plet: 21 jaar, spits van Telstar. Nadat het hem in Den Bosch niet lukte, is hij via een goed jaar bij amateurkampioen FC Lisse terug in het betaald voetbal. Of het nu wel lukt is de vraag. Plet is lang en sterk en was vorig seizoen clubtopscorer in Lisse met 14 goals.

Christian Brüls: 19 jaar, aanvallende middenvelder van MVV. Een Belgisch jeugdinternational, maar er is nogal wat gesteggel rond zijn overgang. Is zeker een talentvolle speler. Speelt het liefst als spelverdeler.

Sander Fischer: Een 19-jarige speler uit Rhoon van Cambuur Leeuwarden die centraal in de defensie kan opereren, maar ook als rechtsback uit de voeten kan. Speelde eerder ook voor Jong NAC en ook bij Excelsior in de A1. Geen groots voetballer, maar vanwege zijn kracht en lengte lijkt hij me uitermate geschikt om het in de Jupiler League wel leuk te gaan doen.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:14:23 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60553421
Als ik het je nu al ga vertellen, is de verrassing eraf....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  Trouwste user 2022 maandag 4 augustus 2008 @ 19:03:36 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_60555909
Vorig jaar voorspelde ik Vandenbergh van FC Utrecht.

Dus ik ga dit jaar geen poging wagen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60556048
Ben benieuwd
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:20:16 #6
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60556354
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Waarom heeft FC Twente die Shayesteh weg laten gaan naar Heracles? Ik denk dat die nog wel eens kan gaan verrassen. Binnenkort zal ik wel een paar andere namen droppen van onbekendere spelers die (op termijn) wel eens kunnen gaan vlammen.
kwam vooral fysiek tekort.. heb ik er van begrepen. heb 'm zelf niet zien spelen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_60556707
Soufiane Dadda: 18 jaar, buitenspeler van VVV-Venlo. Speelde twee jaar geleden in zijn eentje de b1 van Ajax aan gort. Typische pleintjesvoetballer met een onnavolgbare techniek. Waar men in de media veelal roept, dat Schaken de opvolger van Amrabat zou zijn, is dit naar mijn mening de enige echte opvolger...
  Trouwste user 2022 maandag 4 augustus 2008 @ 19:50:52 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_60557253
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:34 schreef JLSB het volgende:
Soufiane Dadda: 18 jaar, buitenspeler van VVV-Venlo. Speelde twee jaar geleden in zijn eentje de b1 van Ajax aan gort. Typische pleintjesvoetballer met een onnavolgbare techniek. Waar men in de media veelal roept, dat Schaken de opvolger van Amrabat zou zijn, is dit naar mijn mening de enige echte opvolger...
Ik ga hem volgen. Makkelijke naam om te onthouden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60578282
Ah ja, Dadda. Daar hoorde ik laatst al wat over. Zou leuk zijn als ze weer zo'n buitenspeler hebben. Voordeel kan zijn dat hij in de JL mag beginnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_60578372
Mooie lijst MM.

Ik ga ook nog wel even over een lijst nadenken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60594363
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ah ja, Dadda. Daar hoorde ik laatst al wat over. Zou leuk zijn als ze weer zo'n buitenspeler hebben. Voordeel kan zijn dat hij in de JL mag beginnen.
Volgens van Dijk zal hij zeker speelminuten gaan pakken, maar wordt hij rustig gebracht. Overigens speelde Rick Verbeek ook een goede voorbereiding. Zou wel eens een soort van nieuwe Willem Janssen kunnen worden, maar voor hem geldt hetzelfde verhaal als bij Dadda...
pi_60594520
Ik post Arnor Smaráson nog maar even. Al lijkt hij in het verloop van de voorbereiding toch net buiten de boot te vallen. Misschien voor na de winterstop, hoewel Viktor Elm dan ook aanschuift.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:11:21 #13
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60594634
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:03 schreef tong80 het volgende:
Vorig jaar voorspelde ik Vandenbergh van FC Utrecht.

Dus ik ga dit jaar geen poging wagen

Tong, dat komt omdat je (vind ik) vaak afgaat op mediahypes. Het helpt als je jongens zelf ziet spelen, zoals MM dat doet.
En dan bedoel ik ook niet dat je een oefenpotje op TV ziet en een ventje van 18 opvalt zodat je er gelijk een topic over opent....

woensdag 6 augustus 2008 @ 10:52:06 #14
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_60595468
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:13 schreef methodmich het volgende:

Kévin Diaz: 25 jaar, linksbuiten van FC Eindhoven. Vorig seizoen bij de top qua assistgevers in de JL. Liet bij Eindhoven wel zien wat hij kon, na een mislukte start bij RBC. Hoopt op een transfer naar de eredivisie of een topclub in de JL.
Bij vlagen idd briljant,
Ik kies echter toch voor zijn collega in de voorhoede bij FCE, Fabio Caracciolo.
Dodelijke spits, neem ook aan dat ie voor 31 aug FCE heeft verlaten.
Accept you're dead and start living
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:56:12 #15
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_60595570
Ik heb bij dit topic vaak het idee dat veel mensen spelers van hun eigen club opnoemen waarvan ze hopen dat ze gaan vlammen. .

En het is vaak voor veel mensen natte vingerwerk als het echt om verrassingen gaat, dus in 1e instantie ga ik met methodmich mee wat betreft Kwakman..

Daarnaast verwacht ik een sterk seizoen van Kum (ADO) met een transfer in de winterstop of eind van het seizoen, en ik verwacht dat halverwege het seizoen Darley de sluitpost van Feyenoord wordt, na blunders van Timmer en gebrek aan vertrouwen in Ekramy.

Jack Tuyp wordt de Geert den Ouden van vorig seizoen en schiet er 11 in bij een degradatie kandidaat.
The Most Incredible, Baby
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:09:04 #16
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60597420
Kenneth Perez met zijn transfer naar Feyenoord
pi_60604696
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:56 schreef RedGuy het volgende:
en ik verwacht dat halverwege het seizoen Darley de sluitpost van Feyenoord wordt, na blunders van Timmer en gebrek aan vertrouwen in Ekramy.

Dat zou wel echt een gewaagde zijn! Heb hem nu een paar keer gezien en ik kan er nog geen hoogte van krijgen. Af en toe doet ie gewoon echt rare dingen, maar goed, hij is nog jong.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 6 augustus 2008 @ 20:42:36 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_60608813
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:11 schreef Stpan het volgende:

[..]

Tong, dat komt omdat je (vind ik) vaak afgaat op mediahypes. Het helpt als je jongens zelf ziet spelen, zoals MM dat doet.
En dan bedoel ik ook niet dat je een oefenpotje op TV ziet en een ventje van 18 opvalt zodat je er gelijk een topic over opent....

Nee, het was omdat het de zoon is van een wereldspits. Was gewoon een gokje. Mich ziet ook niet alles hoor

pi_60611890
Falkenburg scoort behoorlijk veel in de voorbereiding, en dat voor een middenvelder.
pi_60612665
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:13 schreef methodmich het volgende:
Nog maar even herhalen uit het vorige topic, wellicht kunnen anderen dat ook nog doen indien gewenst:

Chakib Tayeb: 21 jaar, aanvaller van FC Omniworld. Afkomstig uit de Ajax-opleiding. Leuke pingelaar, al moet hij gaan werken aan rendement. Maar zou een nieuwe publiekslieveling in Almere kunnen worden, al zie ik een Amrabat en in mindere mate Matusiwa-scenario niet snel gebeuren.
Ik heb em zo'n 60 minuten bezig gezien tegen Nulandia, maar mij kon ie niet echt bekoren....
pi_60632150
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, het was omdat het de zoon is van een wereldspits. Was gewoon een gokje. Mich ziet ook niet alles hoor

Alle spelers in deze rijtjes heb ik zeer regelmatig zien spelen. Niet toevallig komen ze dan ook vrijwel allemaal deels uit beloftenteams uit de regio en uit de hoofdklasse.

Falkenburg trouwens inderdaad lekker bezig, zijn vierde goal in de voorbereiding gisteren. Het lijkt er nu op dat Booy hem als linkshalf denkt te kunnen gebruiken, waarbij Strootman dan nu dus zijn concurrent is geworden.
www.thuisuiteten.nl
pi_60632667
Makkelijk is het nu natuurlijk om een paar jonkies van Ajax te noemen, maar ik verwacht wel dat ze er consequent bij zullen blijven spelen.

Wat ik eerder een keer zag van Popov van Heerenveen, lijkt me dat ook wel een versterking daar.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:37:57 #23
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60632688
Manco en Brechet!
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_60636926
Ik ben benieuwd naar die Manco ja, is die echt zo goed?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:12:15 #25
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60650567
Ik zal vanavond eens mijn hele lange lijst posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')