abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 4 augustus 2008 @ 13:23:10 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_60548100
Hallo,

Ik ben mijn auto 13 dagen kwijtgeweest aan de garage omdat de dynamo het had begeven, en het onderdeel kon niet zo een, twee, drie geleverd worden (ik heb een Citroën Xsara en breng hem meestal naar een algemene garage omdat mn vader zijn auto daar ook altijd na laat kijken).

Ik heb daarnet nog maar eens gebeld over de status (iets wat ik na 4 dagen dagelijks deed), en kreeg daarnet te horen dat mn auto eindelijk klaar was. Vooraf kon meneer me niet zeggen hoeveel het ging kosten, want als hij 100 tot 150 euro zou koste, en hij me uiteindelijk zou moeten vertellen dat ik er 200 euro aan kwijt was geweest, dan had ik ook staan fronsen wanneer ik hem op kwam halen.

Daarnet heb ik dus gebeld, en werd mij eventjes verteld dat ik maarliefst 310!!! euro mag neertellen voor dat nieuwe onderdeeltje. Het was niet het onderdeel alleen, maar er moest ook nog vanalles uit de kant gehaald worden voordat ze de dynamo konden plaatsen, en dan waren ze heel wat uurtjes kwijt.

DRIE HONDERD EN TIEN EURO! ZIjn ze nou gek geworden of ben ik zo'n leek op dit gebied? Mijn APK + volledige grote beurt van vorig jaar kostte nog minder

Reacties?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:28:52 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60548238
't Zou best kunnen als het ding op een kloteplek zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60548277
Tja, voor een paar maand terug nog een gereviseerde dynamo gekocht voor mijn vorige auto, kosten 190 euro. Ik heb hem zelf gemonteerd. Dus bij een garage inclusief plaatsen lijkt me 310 euro normaal.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:30:40 #4
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_60548286
Als dat ding op een kloteplek zit ben je zomaar twee uur werk verder, dus een eurootje of 140 aan arbeidsloon. Tel daar nog 170 euro aan onderdelen bij en je zit aan de prijs die TS moest betalen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_60548921
Te bizar als je het mij vraagt, normale accu kost zo'n 50-100 euro (afhankelijk van benzine/diesel en de motor/auto) en dan heb je wel een goede, 150 euro MAX.
dude!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:01:29 #6
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_60549048
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:55 schreef flipjevandejam het volgende:
Te bizar als je het mij vraagt, normale accu kost zo'n 50-100 euro (afhankelijk van benzine/diesel en de motor/auto) en dan heb je wel een goede, 150 euro MAX.
Dynamo is wat anders als accu he .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_60549165
Prijs klopt, had laatst een collega van mij ook met zijn dynamo...
Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
pi_60553658
Lijkt me idd ook vrij normaal, laatst bij een auto ook 3 uur kwijt geweest om een startmotor te vervangen, franse auto's ..... krap krap krap en der moet vaak een hoop aan de kant
pi_60553773
Ik heb pas 550 voor een dynamo neergeteld, voor een VW Transporter
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:56:02 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60557420
Vaak zijn de koolborstels gewoon op; als je garage tenminste een V-snaar/multiriem correct kan spannen.
¤5 tot ¤10
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60559398
Ruildynamo voor mijn MR2 AW11 (oud ding) kostte 220 euro ex. montage.

Niet huilen, gewoon betalen. Is het je te duur, ga dan maar lekker fietsen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_60566639
Psies, normale prijs. Ruildynamo moet je rond 150 euro aan denken met mazzel. Soms 2 uurtjes werk.
Prijs klopt.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60567439
ik was mijn auto 2 dagen kwijt (kreeg gratis huur auto) en koste me totaal 370 euro (accu+dynamo)
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60567510
Kostte mij 100 euro een accu, dynamo, startmotor, v-snaar. Zelf er onder gezet anders kostte het me rond de 500 euro alleen al voor het materiaal
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:10:51 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60570798
hmmzz, volgens mij had ik de dynamo voor 25 euro van de sloop, zelf gemonteerd mjah daar hoefde ook niks voor aan de kant......
pi_60571406
Het is wel duur. Een dynamo is een ruilonderdeel. De oude wordt ingeleverd bij een revisiebedrijf en je krijgt een gereviseerde terug. Je betaalt dan alleen de revisie en niet de dynamo zelf.
Garages die domweg een nieuwe monteren jagen de klant onnodig op kosten.
Revisie van een dynamo kost nog geen ¤ 100.
Daar komen uiteraard de montage-uren nog bij , maar dan vind ik meer dan ¤ 200 daarvoor wel erg royaal...............
pi_60577560
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:10 schreef gateway het volgende:
hmmzz, volgens mij had ik de dynamo voor 25 euro van de sloop, zelf gemonteerd mjah daar hoefde ook niks voor aan de kant......
Inderdaad.
Ik was 45 euro kwijt voor m'n gebruikte dynamo. Werd nog thuisbezorgd ook.
Zat er in een half uurtje in.

Onderdelenlijn.nl

Zelf vervangen is bij grote oude Volvo's erg simpel; net Mecano.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:10:32 #18
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60584673
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik was 45 euro kwijt voor m'n gebruikte dynamo. Werd nog thuisbezorgd ook.
Zat er in een half uurtje in.

Onderdelenlijn.nl

Zelf vervangen is bij grote oude Volvo's erg simpel; net Mecano.
ik had hem inderdaad ook van een bedrijf dat aangesloten is bij de onderdelen lijn volgens mij

mjah bij me vorige auto kon ik er ook zo bij, dat was wel een voordeel......
pi_60584734
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:55 schreef flipjevandejam het volgende:
Te bizar als je het mij vraagt, normale accu kost zo'n 50-100 euro (afhankelijk van benzine/diesel en de motor/auto) en dan heb je wel een goede, 150 euro MAX.
het gaat hier niet over een accu
en 150 euro is echt niet max !
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:47:10 #20
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60602441
vanmorgen nog een vrouwtje geholpen met starten van de auto, daar was de accu defect waarschijnlijk. Ze had hem voor het weggaan ook al aangeduwd met haar man, omdat ze dachten dat het wat anders was. Mjah toen ze bij de winkel wegwou, deej ie alleen maar *klik*.

FF kabeltjes ertussen, starten, lopen (dikke diesel met vette accu een klein corsa'tje starten , toerental van me auto zakte niet eens )

En toen even op het dashbord gekeken, acculampje brandde niet dus is het waarschijnlijk niet de dynamo, maar ze wou gelijk naar de garage gaan om het te laten testen

accu's kosten hier (stonden bij de real,-) tussen de 60en 120 euro, afhankelijk van hoeveel Ah, mjah, dat zijn Carjack en Budget accu's. Dus ik zei haar beter langs de garage te gaan voor een fatsoenlijke accu (ze hadden de auto nu 9 jaar, en nog nooit de accu vervangen, nooit gedacht dat standaart opel accu's het zo lang volhouden!)
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 15:48:21 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_60602469
quote:
accu's kosten hier (stonden bij de real,-) tussen de 60en 120 euro
Dat was genoeg

Je hebt haar toch wel ff gebatst he?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_60606378
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:47 schreef gateway het volgende:
vanmorgen nog een vrouwtje geholpen met starten van de auto, daar was de accu defect waarschijnlijk. Ze had hem voor het weggaan ook al aangeduwd met haar man, omdat ze dachten dat het wat anders was. Mjah toen ze bij de winkel wegwou, deej ie alleen maar *klik*.

FF kabeltjes ertussen, starten, lopen (dikke diesel met vette accu een klein corsa'tje starten , toerental van me auto zakte niet eens )

En toen even op het dashbord gekeken, acculampje brandde niet dus is het waarschijnlijk niet de dynamo, maar ze wou gelijk naar de garage gaan om het te laten testen

accu's kosten hier (stonden bij de real,-) tussen de 60en 120 euro, afhankelijk van hoeveel Ah, mjah, dat zijn Carjack en Budget accu's. Dus ik zei haar beter langs de garage te gaan voor een fatsoenlijke accu (ze hadden de auto nu 9 jaar, en nog nooit de accu vervangen, nooit gedacht dat standaart opel accu's het zo lang volhouden!)
De accu's juist wel

Om overigens nog terug te komen op de OP van de TS:

- je hebt zelf je auto uitgezocht
- je bent niet in staat hem zelf te onderhouden
- je bent daarom overgeleverd aan de garage

Dan heb je 3 opties:

- leer het zelf repareren
- koop een auto waar het eenvoudiger is om aan te sleutelen (en leer het eventueel zelf)
- accepteer dat een auto laten repareren (veel) geld kan kosten

Ik ging ook vrijwel altijd voor alles naar de garage.
Nu heb ik een auto gekocht waar de techniek eenvoudig van is.
Ik heb vanwege de leeftijd iets vaker wat kapot (mag het na 22 jaar en dik 300.000km).
Maar netto ben ik véél voordeliger uit.

En 18 maanden geleden kon ik nog niet eens zelf m'n bougies er fatsoenlijk uitkrijgen

[ Bericht 22% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-08-2008 19:04:21 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:22:51 #23
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60606951
310 voor een nieuw dynamo + plaatsen in een Xsara is niet veel.

Heb zelf in Citroën BX, ZX en XM 'nieuwe' (gereviseerde) dynamo's gesleuteld (met hulp) en dat zijn geen leuke klussen. Vaak moet er een half motorblok uit anders pas het er niet in. Xsara zal niet veel anders zijn, grote kans dat het meer dan 2 uur sleutelwerk is voor ze bij dynamo kunnen komen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_60709793
Is helemaal niet veel.
Ik heb laatst een dynamo vervangen op het werk van een Corsa, dynamo kostte 270 euri..
En -50 euro als statiegeld van de oude dynamo..
Dus tja, reken maare zelf uit.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60711318
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:37 schreef wrangler het volgende:
Het is wel duur. Een dynamo is een ruilonderdeel. De oude wordt ingeleverd bij een revisiebedrijf en je krijgt een gereviseerde terug. Je betaalt dan alleen de revisie en niet de dynamo zelf.
Garages die domweg een nieuwe monteren jagen de klant onnodig op kosten.
Revisie van een dynamo kost nog geen ¤ 100.
Daar komen uiteraard de montage-uren nog bij , maar dan vind ik meer dan ¤ 200 daarvoor wel erg royaal...............
Mijn ruildynamo kostte toch echt 220 euro. een gereviseerde was een paar tientjes goedkoper geweest, 180 euro.

Van een ruildynamo is ongeveer alleen de behuizing nog oud, de rest is nieuw, bij een gereviseerde vervangen ze alleen de versleten delen.
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')