abonnement Unibet Coolblue
pi_60522494
Over 3 weken begint de competitie, daarbij horen natuurlijk de interviews en persconferenties van de heren trainers. Voorgaande jaren werd er na een wedstrijd soms nog meer gepraat over de persconferentie dan over de wedstrijd zelf. Een kwalijke zaak vind ik, maar de trainers lijken nu eenmaal vaak de show te stelen.

Dit seizoen zijn er wederom een aantal coaches actief in de eredivisie die met gepeperde uitspraken in de spotlights kunnen komen, bijvoorbeeld: De explosieve van Gaal, cynische Verbeek, fanatieke Stevens, driftige Atteveld, droge van Hanegem, etc.

Daarnaast zijn er ook jaarlijks de terugkerende ontslagperikelen. Welke trainer wordt er het eerst ontslagen en welke trainer laat zijn club in de steek vanwege een lucratieve, buitenlandse aanbieding?

Volg hier alle ontwikkelingen omtrent de coaches in de eredivisie.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Andre Wetzel           ADO Den Haag
Marco van Basten       Ajax
Louis van Gaal         AZ
Gertjan Verbeek        Feyenoord
Ron Jans               FC Groningen
Steve McClaren         FC Twente
Willem van Hanegem     FC Utrecht
Frans Adelaar          FC Volendam
Henk van Stee          de Graafschap
Gert Heerkes           Heracles Almelo
Robert Maaskant        NAC
Mario Been             NEC
Huub Stevens           PSV
Raymond Atteveld       Roda JC
Trond Sollied          SC Heerenveen
Foeke Booy             Sparta Rotterdam
Hans Westerhof         Vitesse
Andries Jonker         Willem II
  Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 10:25:16 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_60522520
Mijn gevoel zegt me dat Frans Adelaar het niet zo lang gaat volhouden bij Volendam.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_60522769
Hier mijn voorspellingen op trainersgebied, volledig gebaseerd op helemaal niets

Andre Wetzel Gaat ADO zeker in de eredivisie houden en blijft ons prikkelen
Marco van Basten Gaat een voldoende scoren bij zijn clubdebuut, maar zie hem ook aan voor rare fratsen
Louis van Gaal Gaat revanche nemen met een goed seizoen, maar speelt geen rol bij de eerste 4.
Gertjan Verbeek Brengt Feyenoord terug in de top-3
Ron Jans Is uitgewerkt bij Groningen en gaat na een grijs seizoen weg
Steve McClaren Gaat Fred Rutten niet evenaren
Van Hanegem Draait een leuk attractief seizoen, blijft lekker zitten
Frans Adelaar Ontslagen voor de winterstop
Henk van Stee Slechte keus. Gaat degraderen, als hij niet eerder ontslagen wordt
Gert Heerkes Gaat aantonen dat hij een stabiele trainer is.
Robert Maaskant Gaat met NAC terug naar de middenmoot, waar ze horen. Niet op afrekenen.
Mario Been Zet zijn goede lijn voort en toont zich definitief een prima trainer
Huub Stevens Is de juiste man voor het kampioenschap, maar heb m'n twijfels bij z'n selectie
Raymond Atteveld Gaat goed presteren, maar ook teveel ruzie maken. Zie hem na dit seizoen vertrekken.
Trond Sollied Gaat Verbeek niet evenaren
Foeke Booy Verwacht ik weinig bijzonders van, maar ook niets rampszaligs.
Hans Westerhof Heb werkelijk geen idee. Heeft een goede selectie, maar vind het een aparte driftbobbel.
Andries Jonker Gaat laten zien dat hij heus wel wat kan. Moet alleen wat minder bazelen.
pi_60523205
Wilde deze week ook nog een topic openen over de trainer, maar meer over soorten trainers.

Ben benieuwd naar Van Basten en Verbeek
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60523391
Ik ben juist benieuwd of de twee buitenlanders (McClaren en Sollied) het voor elkaar gaan krijgen om het verlies van spelers van hun club op te vangen en net zo goed blijven presteren als afgelopen seizoen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:33:24 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60523405
Ik ben echt zo benieuwd naar McClaren niet alleen op gebied van trainerschap maar ook in de media
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60528545
Heerenveen en Feyenoord zijn tot nu toe de lul in de voorbereiding.
McClaren gaat na Arsenal in de voorronde CL het flink lastig krijgen met twente
pi_60530933
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:33 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd naar McClaren niet alleen op gebied van trainerschap maar ook in de media
Hij kwam tot nu toe erg vriendelijk over, maar ik weet niet wat eventuele slechte resultaten met zijn humeur doen
pi_61628508
Nou, volgens mij gaat Van Gaal niet het seizoen volmaken .

En McClaren heeft ook niet echt een lekkere periode, al is het wel een lastig programma.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61628907
Ik ben erg benieuwd hoe Twente de komende weken gaat presteren. Stiekem zal ik het ergens wel leuk vinden als Steve op zijn bek gaat met Twente, dan denkt Joop nog wel een keer na of het echt zo verstandig is om op per se een grote naam te azen.

Wel grappig wat Stephan Wagenman (sportjournalist, jarenlang in Engeland actief geweest) zei over McClaren bij RTV Oost afgelopen vrijdag:
quote:
''Ik heb hem in die 3 jaar (als clubcoach) nog nooit echt kunnen betrappen op een nuttige opmerking over voetbal. Het is het ene cliché naar het andere cliché dat eruit komt. Heel erg saai, en ook in zijn spelopvatting erg voorzichtig, heel terug getrokken. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van FC Twente de afgelopen jaren''.


[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 14-09-2008 20:42:34 ]
pi_61629060
Van Gaal, Westerhof doen het nog niet goed.

Wetzel daarentegen verrast.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61631826
Van Hanegem gaat never nooit het seizoen afmaken in Utrecht.
pi_61632063
Utrecht heeft nu verloren van PSV en Groningen, dat is toch geen schande?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 15 september 2008 @ 01:30:48 #14
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61636432
Leek me wel leuk om ook voorspellingen van trainers te doen. Dus hierbij:

Andre Wetzel
Één van de beste coaches van de Eredivisie. Houdt ADO erin.
Marco van Basten Ik verwacht geen bijzonder goede prestaties van hem. Kampioen wordt ie toch wel, en daardoor zal hij ook wel de held van Amsterdam worden, maar echt zijn verdienste zal dat niet zijn. HIj zal verder opvallen door de vele conflicten met voornamelijk media, maar ook met spelers.
Louis van Gaal Bakt er al jaren niets van, zal ook dit seizoen wel weer in de middenmoot te vinden zijn.
Gertjan Verbeek Voegt niet echt wat toe aan Feyenoord, maar het is gelukkig ook geen Erwin Koeman ofzo. Bovendien heeft hij twee uitstekende assistenten. Vooral van Vlemmings verwacht ik veel.
Ron Jans Gewoon weer een puik seizoen met Groningen.
Steve McClaren Zal enigszins terugvallen met Twente, maar het, gekeken naar de selectie, goed doen.
Van Hanegem Draait gewoon weer een goed seizoen, en eindigt door veel blessureleed en daardoor het veelvuldig inpassen van jeugdspelers weer ergens in de middenmoot.
Frans Adelaar Wordt ergens in het begin van 2009 er wel uitgeschopt. Onterecht overigens.
Henk van Stee Zal de nacompetitie moeten overleven, wil hij trainer blijven van DGS.
Gert Heerkes Of zal ik zeggen Hendrie Kruzen? Draaien gewoon een stabiel seizoen, en op naar de middenmoot.
Robert Maaskant Gaat met NAC terug naar de middenmoot, waar ze horen. Niet op afrekenen.
Mario Been Gaat weer uitstekende presteren met het jonge materiaal dat hij heeft. Zal zo wel weer geld in het laatje brengen van NEC. Misschien zit er wel een linkerrijtje in.
Huub Stevens Goede trainer, maar Ajax heeft veel meer kwaliteit in de selectie. Als hij tot aan het einde van het seizoen meedoet om de titel, doet ie het goed.
Raymond Atteveld Zal dankzij de erg magere selectie van Roda misschien wel ter discussie komen. Maar ik verwacht geen paniekacties bij Roda.
Trond Sollied Uitstekende coach, gaat het maximale uit Heerenveen halen dit jaar. Derde.
Foeke Booy \Weet er altijd wel een team van te maken dat doet wat het doen moet.
Hans Westerhof Wordt als eerste ontslagen.
Andries Jonker .
  maandag 15 september 2008 @ 10:01:59 #15
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_61639124
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 10:49 schreef BertMaalderink het volgende:
Hier mijn voorspellingen op trainersgebied, volledig gebaseerd op helemaal niets


Louis van Gaal Gaat revanche nemen met een goed seizoen, maar speelt geen rol bij de eerste 4.
wil je hier nog op terug komen?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_61642455
ja
pi_61817712
Van Basten valt me nog erg tegen, onder andere qua resultaat. Maar verder zal hij toch ook moeten zien dat Sno geen geweldige speler is voor Ajax en dat Leonardo ook gewoon tekort komt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:07:33 #18
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61960173
quote:
Op maandag 15 september 2008 12:48 schreef BertMaalderink het volgende:
ja
Weet je dat wel zeker?
pi_63848525
Nog niet halverwege en er is toch al het nodige gebeurd rondom de trainers in de eredivisie. Jammer dat we de persconferenties niet meer in zijn geheel kunnen zien.

van Basten heeft regelmatig aangegeven alles behalve tevreden te zijn over het spel van Ajax, toch is het daar nog relatief rustig heb ik het idee.

Louis van Gaal werd al afgeschreven na de eerste twee speelronden, nu staat hij toch weer bovenaan met AZ. Het blijkt maar weer eens hoe gek het voetbalwereldje in elkaar steekt.

Verbeek zou niet een gelukkige relatie hebben met een deel van zijn spelersgroep. Veel blessureleed en matige prestaties maken de situatie alleen maar ongelukkiger, Verbeek blijft nuchter onder alle onrust en ik verwacht dat hij het wel op de rit gaat krijgen en daar de tijd voor krijgt.

Willem van Hanegem is wekenlang hoofdpersoon geweest in de soap rondom het ontslag van 4 trainers bij FC Utrecht.

Robert Maaskant begon goed aan het seizoen met zijn NAC, de laatste weken krijgt de ploeg echter te maken met blessures en gevoelige nederlagen. Spelers klagen over vermoeidheid en hebben vraagtekens bij de aanpak van Maaskant, heeft NAC 1,5 jaar boven haar stand geleefd of is het slechts een tijdelijke dip vanwege blessures?

Huub Stevens heeft vanwege mindere resultaten en enkele conflicten ook op de schopstoel gezeten. Ontevreden spelers, slechte prestaties en het blijven schuiven van spelers zorgen niet voor een stabiele basis. Ben benieuwd of een strijdbare Stevens het op de rit gaan krijgen.

Raymond Atteveld was het eerste slachtoffer, hij werd al snel de laan uitgestuurd nadat spelers het niet meer in hem zagen zitten en de resultaten uitbleven.

Trond Sollied lijkt ook niet geheel onbesproken aan het roer te zijn bij Heerenveen. Men zocht een topcoach om de laatste stap richting de top te zetten en dachten in Sollied, de kampioenenmaker, een goede gevonden te hebben. Heerenveen presteert wisselvallig, de achterhoede is zo lek als een mandje en Foppe lijkt op de achtergrond voorzichtig te solliciteren naar een nieuwe periode als coach bij Heerenveen. Het normaal zo rustige Heerenveen heeft voor zijn doen een onrustige periode.

Hans Westerhof is ook niet geheel onbespreken gebleven. Zijn uitspraken na de persconferentie werden hem niet in dank afgenomen. Sprockel werd het eerste slachtoffer en nadat Sansoni ook aan het schutteren bleef lijkt ook zijn tijdperk voorbij, of is binnenkort het tijdperk Westerhof verleden tijd? De resultaten zijn niet echt denderend en het team lijkt ook niet geheel een eenheid.
pi_63848540
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:07 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Weet je dat wel zeker?
Nee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')