abonnement Unibet Coolblue
pi_60505499
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • wonderer gaat verhuizen! 19 november sleutels ingeleverd, nu werkelijk verhuisd!
  • phluphy heeft een huis gevonden! Verhuizen op 1 februari 2008?!
  • Dash-X heel druk aan het klussen Dash's eerste woning en verbouwing
  • Timber klust (met vrienden). Op 16 juni verhuizen, nog een hoop werk te doen.
  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Appartementje gekocht
  • Deirtje Heeft woning gekocht, overdrachtsdatum nog niet bekend.
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: Onze woning is winddicht en de werken binnen kunnen beginnen ! Onze eigen blog
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007 zo goed als zeker februari 2008 mei wordt opgeleverd 9 juni wordt opgeleverd en woont nu tijdelijk bij haar moeder in.
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • Quinazoline De zoektocht naar een huis in Eindhoven is begonnen.
  • Debsterr Gaat vanaf 5 mei samen met Orbeatle druk aan de klus in hun huurhuisje in Eindhoven.
  • Alicey Vergeet steeds een fototoestel mee te nemen bij het bezoek Foto's komen er dus aan
  • Rottdog & Berkery sleutel op 1 juli 2008.
  • Semtex is naar een prachtig huis verhuisd!
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Colin1985 heeft begin februari voorlopig koopcontract van een hoekhuis ondertekend. Er zal nog veel geklust worden!
  • wc-eend heeft op 15 april de overdracht gehad en is nu bezig met klussen
  • Mert koopsubsidie is in orde!
  • Rhubarbje is omwille van een onveilig gevoel op zoek naar een andere studieplek.
  • Bleiblei en Stormqueen hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • Sonnetje85 gaat samenwonen, 15 juli krijgt ze de sleutel van een hoekhuis. Er komt een klustopic, omdat we van plan zijn best veel te gaan doen.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Seventees Nieuwbouwappartement in aanbouw. Keuken reeds uitgezocht.
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.
  • Oblivion zit in onderhandeling en eet d'r schoenen op.
  • Dromer heeft vorige week al na hoop gedoe en getreuzel van de verkopende kant een mooi volledig gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht.

    Vorig topic

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 12

    [ Bericht 1% gewijzigd door Chell op 04-08-2008 21:55:14 ]
  • Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60505516
    Poef en toen kwam er een duiveltje met een spelt die mijn roze wolkje uit een liet spatten...
    Bouwtechnisch onderzoek is gedaan en het valt tegen, vies tegen...
    Makelaar dacht aan 4000 reparatie kosten qua dak, de techneut zei: 20.000.
    En ja, die heeft er toch wel verstand van, mag ik hopen.
    Is een ietwat te groot verschil.
    Na veel peinzen toch maar weer terug naar het onderhandelen gegaan.
    Ik vreet nu mijn andere schoen op!
    Wel goed voor mijn lijn...

    En er zit verdomme weer een weekend tussen...

    Met de techneut bedoel ik de bouwtechnische meneer.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:45:12 #3
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60505586
    heb je wel een beetje malse schoenen?/
    disclaimer
    pi_60505620
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
    heb je wel een beetje malse schoenen?/
    Ze zijn niet te eten...
    Maar goed, we moeten er door heen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60505665
    TheOneAndOnly en vriendin gaan 1 oktober naar een nieuw huis!!!
    gisteren getekend!!!

    tegen die tijd een verbouwingstopic!!

    te doen:

    -slaapkamers strippen, nieuwe elektra, nieuwe plafonds, stucen
    -overloop strippen, vlizo eruit,, vaste trap erin,nieuwe elektra, nieuw plafond, stucen.
    - bovenverdieping voorzien van nieuwe vloer behalve badkamer, die is van 2007
    - badkamer zodanig aanpassen zodat er gedoucht kan worden.

    komen nog wel wat dingen bij denk ik maar laten we het hier voorlopig maar op houden, uiteraard doen we het merendeel zelf, behalve vaste trap en stucen...
    pi_60505672
    Ik kom me hier ok maar eens melden. We wonen nu in een beneden(duplex) woning. Woonkamer,slaapkamer, badkamer(tje!!) en een keuken. Mijn vriend woont hier nu 2 jaar, en ik ben er een maand geleden bij in getrokken. Eigenlijk is het te klein voor 2. Ik snap ook niet hoe de bovenburen dat doen met zijn drieen (2 volwassenen en een baby).

    We hadden het voornemen om binnen een jaar hier weg te zijn. We kunnen nog niet kopen ( ik net een nieuwe baan en mijn vriend aan het afstuderen). Dus het via de woningbouw doen. We hadden gereageerd op flatjes hier in de stad. Tis niet de beste wijk maar ja wel rete dichtbij mijn nieuwe werk en RUIMTE!!!!

    We kregen woensdag een brief van de woningbouw dat we voor vandaag even langs moesten komen want ze wilden gegevens van ons loon en werk. Dus wij donderdag gegaan. Bleek dat we eerste stonden voor een flatje.We zijn gelijk wezen kijken. Omdat de buurt dus niet zo goed bekend staat zijn we ook donderdagavond rond 23.00 uur de wijk nog door gefietst. Het was er keirustig. Dus we hebben vrijdag aan de woningbouw doorgegeven dat we het doen.

    Nu krijgen we dus ws volgende week al de sleutels. Nu zijn we druk met vloerbedekking/zeil etc aan het uitzoeken.
    En ik mag dus voor de tweede keer binnen 2 maanden mijn spullen pakken....

    We moeten er wel wat aan doen. De vorige bewoner vond geel behang met een blauwe sierrand blijkbaar erg mooi want dat hangt dus overal.....
    *poef* nu is het weg
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:20:14 #7
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_60510693
    Eind van de maand eens gaan kijken / meten in ons nieuwe huis en beginnen met de voorbereidingen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_60511149
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 10:39 schreef Oblivion het volgende:
    Poef en toen kwam er een duiveltje met een spelt die mijn roze wolkje uit een liet spatten...
    Bouwtechnisch onderzoek is gedaan en het valt tegen, vies tegen...
    Makelaar dacht aan 4000 reparatie kosten qua dak, de techneut zei: 20.000.
    En ja, die heeft er toch wel verstand van, mag ik hopen.
    Is een ietwat te groot verschil.
    Na veel peinzen toch maar weer terug naar het onderhandelen gegaan.
    Ik vreet nu mijn andere schoen op!
    Wel goed voor mijn lijn...

    En er zit verdomme weer een weekend tussen...

    Met de techneut bedoel ik de bouwtechnische meneer.
    hoi Oblivion,

    Wat moet er bij jullie gebeuren volgens de bouwtechnische meneer?
    Bij ons huis (zie ook ons topic) hebben we ook een bouwtechnische keuring laten plaatsvinden.
    Wat eruit kwam: fundamenteel zit het goed in elkaar. Máár als je het toch op gaat knappen, pak het dan goed aan. (en daar kwam een vergelijkbaar kostenpost uit als bij jullie). (denk aan; dakreparatie, rotte kozijnen laten vervangen, schilderwerk). En niet alles hoeft meteen.

    Geef niet op, maar doe er iets mee in de onderhandelingen!
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:09:54 #9
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60513522
    Ik sta niet in de TS.

    Anyway. Maandag hopelijk foto's maken en wat dingetjes opmeten.
    Overdracht pas 1 December dus veel voorpret mogelijk.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60513720
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:09 schreef Dromer het volgende:
    Ik sta niet in de TS.


    TS (Topic Starter) ben ik...en gelukkig sta je niet in mij!
    Maar heb je er wel bij gezet in OP.
    quote:

    Anyway. Maandag hopelijk foto's maken en wat dingetjes opmeten.
    Overdracht pas 1 December dus veel voorpret mogelijk.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60514160
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 16:46 schreef Ingridh007 het volgende:

    [..]

    hoi Oblivion,

    Wat moet er bij jullie gebeuren volgens de bouwtechnische meneer?


    Hey Ingrid,

    Uit de bouwtechnisch keuring kwamen heel veel dingen. (wat ook verwacht was.)
    Zoals een versteviging van vloer 1ste etage, dubbele beglazing, ventilatie is niet goed, dakconstructie is dus verrot, het dak zelf.
    Er zit een scheur in de muur, maar die is oud en gedateerd, maar baart wel zorgen.
    Houtrot rondom het pand aan de onderkant...etc etc etc...
    De manier waarop het huis gebouwd is ook niet je van het (oude constructie), maar ik denk dan het staat er al 100 jaar en er zijn geen nieuwe scheuren gezien, dus...
    quote:

    Bij ons huis (zie ook ons topic) hebben we ook een bouwtechnische keuring laten plaatsvinden.
    Wat eruit kwam: fundamenteel zit het goed in elkaar. Máár als je het toch op gaat knappen, pak het dan goed aan. (en daar kwam een vergelijkbaar kostenpost uit als bij jullie). (denk aan; dakreparatie, rotte kozijnen laten vervangen, schilderwerk). En niet alles hoeft meteen.

    Nee, niet alles hoeft gelijk als het structureel in orde in.
    Leuk huis btw!
    quote:
    Geef niet op, maar doe er iets mee in de onderhandelingen!
    Doen we toch al?
    Nu is het alleen weer afwachten.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:48:25 #12
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60514318
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:19 schreef Oblivion het volgende:

    [..]



    TS (Topic Starter) ben ik...en gelukkig sta je niet in mij!
    Maar heb je er wel bij gezet in OP.
    Nee, dat zou ik je niet willen aandoen.
    Maar in dit geval stond TS voor TopicStart, maar OP is idd gebruikelijker.
    Bedankt voor het toevoegen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:49:28 #13
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60514328
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:48 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Nee, dat zou ik je niet willen aandoen.
    Maar in dit geval stond TS voor TopicStart.
    Nee. TS staat voor topicstarter, als we allemaal eigen terminologiën gaan bedenken wordt Fok nòg verwarrender
    disclaimer
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:50:59 #14
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60514361
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:49 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nee. TS staat voor topicstarter, als we allemaal eigen terminologiën gaan bedenken wordt Fok nòg verwarrender
    pssst.. vestig er nou niet zo de aandacht op.
    (het wordt overigens wel eens zo genoemd, maar is duidelijk wel verwarrend)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60525148
    Een nieuw topic en veel nieuwe mensen Alvast voor iedereen proficiat

    Oblivion: wat jammer dat de keuring is tegengevallen. Ik hoop alleszins mee met jou dat je hier goed gebruik kunt van maken tijdens de onderhandelingen. Verkopers kunnen hier ook niet naast kijken natuurlijk want anders krijgen ze het gewoon bij de volgende koper toch weer op hun brood. Veel succes alvast!

    (ik had in de wiki wel al genoteerd dat ons huis nu winddicht is en de werken binnen kunnen beginnen. Kan dit eventueel nog aangepast worden in de OP?)
    pi_60525237
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:17 schreef leonieke het volgende:
    Een nieuw topic en veel nieuwe mensen Alvast voor iedereen proficiat

    Oblivion: wat jammer dat de keuring is tegengevallen. Ik hoop alleszins mee met jou dat je hier goed gebruik kunt van maken tijdens de onderhandelingen. Verkopers kunnen hier ook niet naast kijken natuurlijk want anders krijgen ze het gewoon bij de volgende koper toch weer op hun brood. Veel succes alvast!
    Ik hoop dat ze zo denken...
    En ik hoop morgen meer uitsluitsel te krijgen.

    Even een vraagje voor de mensen die een bouwtechnisch onderzoek hebben laten doen voor de verkoop.
    Hebben jullie een kopie aan de verkopende makelaar gegeven?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60525251
    Ik denk niet dat ik de OP nog kan aanpassen...
    Even op topic rapport klikken en melden?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 3 augustus 2008 @ 13:23:19 #18
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60525254
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:17 schreef leonieke het volgende:
    Oblivion: wat jammer dat de keuring is tegengevallen. Ik hoop alleszins mee met jou dat je hier goed gebruik kunt van maken tijdens de onderhandelingen. Verkopers kunnen hier ook niet naast kijken natuurlijk want anders krijgen ze het gewoon bij de volgende koper toch weer op hun brood. Veel succes alvast!
    Toch zijn er nog veel mensen die zo'n keuring niet laten uitvoeren. En verkopers zijn lang niet altijd zo eerlijk.
    (ik weet niet of het uitmaakt dat dit 'verborgen gebrek' nu bij hen bekend is voor wat betreft latere schadevergoedings-eisen of dat dit volledig valt onder de onderzoeksplicht van de koper)

    Ik heb in de jaren 90 ook al eens een huis van rond 1900 gekocht een geen keuring laten uitvoeren. Later bleek er geen stenen tussenmuur tussen ons en de buren te zitten op de bovenverdieping. (alleen een gipswandje) (al weet ik niet of dat aan het licht zou zijn gekomen aangezien de boel afgetimmerd was met fantastisch mooie schrootjes)
    Gelukkig was de buurman een bouwvakker en hebben we de boel voor weinig geld (wel een hoop rotzooi en gedoe natuurlijk) verder kunnen opmetselen)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zondag 3 augustus 2008 @ 13:27:24 #19
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60525322
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Oblivion het volgende:
    Ik hoop dat ze zo denken...
    En ik hoop morgen meer uitsluitsel te krijgen.
    Succes alvast! Schoenen al op?
    Dit zou helemaal niks voor mij zijn. Meteen m'n hele weekend 'down the drain' in zo'n geval.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60525351
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:23 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Toch zijn er nog veel mensen die zo'n keuring niet laten uitvoeren. En verkopers zijn lang niet altijd zo eerlijk.
    (ik weet niet of het uitmaakt dat dit 'verborgen gebrek' nu bij hen bekend is voor wat betreft latere schadevergoedings-eisen of dat dit volledig valt onder de onderzoeksplicht van de koper)
    Inderdaad, Dromer....
    Maar als je een oud pand wilt kopen en verzuimt zelf zoiets uit te voeren...

    Bij dit soort huizen zit een ouderdomsclausule.

    Ouderdmsclausule

    Maar volgens mij bij het huisje wat wij op het oog hebben zit die dus niet...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60525419
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:27 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Succes alvast! Schoenen al op?
    Dit zou helemaal niks voor mij zijn. Meteen m'n hele weekend 'down the drain' in zo'n geval.
    De hele collectie...
    Ben zo stront zenuwachtig dat iedereen van me wegvlucht...
    Het moet gebeuren, want de kostenpost is opeens erg omhoog geschoten.
    En heb toch een redelijk voorstel op tafel gelegd, natuurlijk is dat ten koste van de prijs die zij willen hebben.
    Maar heb niet gelijk een eis neergelegd dat zij voor die kosten mogen opdraaien.
    Maar goed, dan hadden ze zelf een onderzoek moeten laten doen en daar de prijs tegenover moeten zetten.
    Hun makelaar is een lieve vrouw, maar weet nog niet alle toeters en bellen van huizen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60525443
    Ik vraag me trouwens af of een bouwtechnische keuring zo standaard is in België als bij jullie. Ik heb zo vaak compromissen gezien bij een notaris waar ik werkte, maar nooit zat daar een opschortende voorwaarde in over een keuring.
    Soit, in België heeft een koper ook geen makelaar dus dat is ook al een groot verschil
    pi_60525540
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:34 schreef leonieke het volgende:
    Ik vraag me trouwens af of een bouwtechnische keuring zo standaard is in België als bij jullie. Ik heb zo vaak compromissen gezien bij een notaris waar ik werkte, maar nooit zat daar een opschortende voorwaarde in over een keuring.
    Soit, in België heeft een koper ook geen makelaar dus dat is ook al een groot verschil
    Bedoel je hier "onder voorbehoud van" mee?

    Wij hebben ook geen makelaar...
    De zenuwen zijn er niet minder om, en tegenwoordig kan je bijna alles van het internet halen.
    Zit nu dus al dagen achter de pc....info te vergaren, wil graag over dingen mee kunnen praten.
    Zoals ik dus al van te voren wist dat het dak VEUL duurder zou worden dan het bedrag wat zij vertelde.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60525611
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:34 schreef leonieke het volgende:
    Ik vraag me trouwens af of een bouwtechnische keuring zo standaard is in België als bij jullie. Ik heb zo vaak compromissen gezien bij een notaris waar ik werkte, maar nooit zat daar een opschortende voorwaarde in over een keuring.
    Het is een ontbindende voorwaarde, geen opschortende Wel vreemd trouwens, voor die 350 euro zou ik geen risico willen lopen (ook niet gedaan, mijn keuring was goed op de punten na die ik al wist)
    quote:
    Soit, in België heeft een koper ook geen makelaar dus dat is ook al een groot verschil
    In Nederland ook niet noodzakelijkerwijs. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik vind dat een aankoopmakelaar veel te weinig doet voor het geld wat 'ie ervoor vraagt. En ook in de overspannen Amsterdamse huizenmarkt kan je nog prima zonder!
    pi_60525623
    Yups, onder voorbehoud van (zoals bij het bekomen van een lening).

    En dat meepraten? Dat begrijp ik helemaal. Niets zo frustrerend als niet weten waarover het precies gaat in zo'n dure aangelegenheden. Heb ik heel vaak gehad met de bouw van ons huis (en dus idd heel veel op internet zitten zoeken )
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 13:45:26 #26
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_60525656
    In de OP de status van Leonieke op verzoek aangepast !

    Leonieke suc6 met jullie woning in Belgie !
    pi_60525748
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:43 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    Het is een ontbindende voorwaarde, geen opschortende Wel vreemd trouwens, voor die 350 euro zou ik geen risico willen lopen (ook niet gedaan, mijn keuring was goed op de punten na die ik al wist)
    Heb jij een kopie aan de verkopende makelaar gegeven?
    quote:


    In Nederland ook niet noodzakelijkerwijs. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik vind dat een aankoopmakelaar veel te weinig doet voor het geld wat 'ie ervoor vraagt. En ook in de overspannen Amsterdamse huizenmarkt kan je nog prima zonder!
    Belachelijke prijzen inderdaad en zie maar net de man te vinden die wel de moeite doet.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60525972
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:50 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Heb jij een kopie aan de verkopende makelaar gegeven?
    Nee. Ik had in mijn bod de voorwaarde opgenomen dat er geen kosten boven de XXXX euro zouden worden ontdekt door de bouwtechnische keuring, en die bleef daaronder. Als het daarboven had gezeten had ik ze waarschijnljk wel een kopie gestuurd, i.v.m. onderhandelen.
    quote:
    Belachelijke prijzen inderdaad en zie maar net de man te vinden die wel de moeite doet.
    Och, moeite, hoeveel moeite is het nou eigenlijk? Beetje op funda kijken, aanbiedingen rondsturen, meekijken bij 2e bezichtinging, onderhandelen? Op funda kijken kan ik zelf ook wel, gebreken die ik niet zie bij de 1e bezichtiging komen wel aan het licht bij een bouwtechnische keuring en zeker in Amsterdam valt er bijzonder weinig te onderhandelen. In de prijscategorie waarin ik zocht worden de meeste woningen verkocht bij inschrijving, en boven de vraagprijs.
    Het enige voordeel wat zo iemand je kan beiden is m.i. gemoedsrust, het gevoel dat er iemand met je meekijkt die er verstand van heeft. Big deal, het is geen rocket science en de stress heb je toch wel.
    pi_60526071
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 14:03 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    Nee. Ik had in mijn bod de voorwaarde opgenomen dat er geen kosten boven de XXXX euro zouden worden ontdekt door de bouwtechnische keuring, en die bleef daaronder. Als het daarboven had gezeten had ik ze waarschijnljk wel een kopie gestuurd, i.v.m. onderhandelen.
    Hmmm, maar als dan de onderhandelingen spaak lopen?
    Heb jij lekker een onderzoek gedaan waar andere mensen mee aan de haal gaan.
    Nu zit ik niet op die 400 euro te wachten, maar toch een heel klein bedrag is het niet.
    quote:


    Och, moeite, hoeveel moeite is het nou eigenlijk? Beetje op funda kijken, aanbiedingen rondsturen, meekijken bij 2e bezichtinging, onderhandelen? Op funda kijken kan ik zelf ook wel, gebreken die ik niet zie bij de 1e bezichtiging komen wel aan het licht bij een bouwtechnische keuring en zeker in Amsterdam valt er bijzonder weinig te onderhandelen. In de prijscategorie waarin ik zocht worden de meeste woningen verkocht bij inschrijving, en boven de vraagprijs.
    Het enige voordeel wat zo iemand je kan beiden is m.i. gemoedsrust, het gevoel dat er iemand met je meekijkt die er verstand van heeft. Big deal, het is geen rocket science en de stress heb je toch wel.
    Zeg ik, gamma!

    En gemoedsrust wa is da?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60526373
    Ik krijg over een week of 3 de sleutel van mijn nieuwe appartement in Eindhoven. Is een appartement van 80m2 over 2 verdiepingen met 2 slaapkamers. Heb er onwijs veel zin in! Komt een andere keuken in (Ikea), WC en badkamer kan opzich nog wel. Daarnaast schilderen en een vloer erin. Ik ben gisteren wezen kijken voor een vloer. Tapijt vind ik niks, parket of houten vloer is te duur en dan kom je eigenlijk automatisch op laminaat uit, maar ik heb nog niet iets gevonden wat echt mijn smaak is. Zijn er nog andere opties? Gietvloer is niet te betalen, maar je hebt ook nog van die epoxy coatings die je op een betonvloer kan gebruiken, waarmee je je vloer een willekeurige RAL kleur kan geven. Heeft iemand daar ervaring mee?
    pi_60527373
    Nieuw topic

    Hihi Oblivion kun je mij dan in de OP aanpassen dat het appartementje van mij is
    Ben al bij de notaris geweest, en wacht nu op oplevering van het appartement. Hopelijk eind 2008!

    thnx.

    Ik schrijf hier ff weinig mee, helaas. Lees het wel allemaal maar gewoon geen tijd om te reageren.

    Veel nieuwe mensen erbij. Erg leuk en voor wie van alles heeft afgerond gefeliciteerd!

    Oblivion succes met afwachten, is altijd weer spannend. Maar er zit idd wel een heel groot gat tussen!
    pi_60527417
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 15:23 schreef tirannetje24 het volgende:
    Nieuw topic

    Hihi Oblivion kun je mij dan in de OP aanpassen dat het appartementje van mij is
    Ben al bij de notaris geweest, en wacht nu op oplevering van het appartement. Hopelijk eind 2008!

    thnx.

    Nee dat gaat niet meer na 24 uur, maar vonkenboer leest mee, dus die kan het wel doen.

    VONK! *lief kijkt....
    quote:

    Ik schrijf hier ff weinig mee, helaas. Lees het wel allemaal maar gewoon geen tijd om te reageren.

    Veel nieuwe mensen erbij. Erg leuk en voor wie van alles heeft afgerond gefeliciteerd!

    Oblivion succes met afwachten, is altijd weer spannend. Maar er zit idd wel een heel groot gat tussen!
    Thank U!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60527491
    owja de 24u limiet al weer overschreven.
    Zo ver had ik niet gekeken.

    Dan kijk ik even lief mee naar Vonk!

    * tirannetje24 kijkt lief naar Vonkenboer voor een aanpassing in de OP
    pi_60527561
    Heb al topic rapport gedaan.

    Enne gefeliciteerd dan maar!
    Nu begint het wachten.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60527574
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 14:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
    Ik krijg over een week of 3 de sleutel van mijn nieuwe appartement in Eindhoven. Is een appartement van 80m2 over 2 verdiepingen met 2 slaapkamers. Heb er onwijs veel zin in! Komt een andere keuken in (Ikea), WC en badkamer kan opzich nog wel. Daarnaast schilderen en een vloer erin. Ik ben gisteren wezen kijken voor een vloer. Tapijt vind ik niks, parket of houten vloer is te duur en dan kom je eigenlijk automatisch op laminaat uit, maar ik heb nog niet iets gevonden wat echt mijn smaak is. Zijn er nog andere opties? Gietvloer is niet te betalen, maar je hebt ook nog van die epoxy coatings die je op een betonvloer kan gebruiken, waarmee je je vloer een willekeurige RAL kleur kan geven. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Ja, alleen op de vloer in onze schuur. Blijft goed ondanks schuiven etc met (zwaar) materiaal.
    Wij hebben het bij de profi schilder aangeschaft en op kleur laten mengen.
    Voor een woning is het dan wel handig als de (beton)vloer volkomen glad is.
    Dwz zónder putjes en bubbeltjes. Misschien dan een cementdekvloer eerst leggen.

    Nou vind ik linoleum van Forbo ook nog steeds errug mooi.
    Heb je daar al eens naar gekeken?
    Alleen gekmakend veel keus in kleuren - patronen en mogelijkheden.
    Is ook niet voor niks, euro wise.

    * dacht zelf - vroegû - eerst aan ziekenhuisvloeren.
    pi_60528037
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 15:34 schreef AnneX het volgende:

    [..]

    Ja, alleen op de vloer in onze schuur. Blijft goed ondanks schuiven etc met (zwaar) materiaal.
    Wij hebben het bij de profi schilder aangeschaft en op kleur laten mengen.
    Voor een woning is het dan wel handig als de (beton)vloer volkomen glad is.
    Dwz zónder putjes en bubbeltjes. Misschien dan een cementdekvloer eerst leggen.

    Nou vind ik linoleum van Forbo ook nog steeds errug mooi.
    Heb je daar al eens naar gekeken?
    Alleen gekmakend veel keus in kleuren - patronen en mogelijkheden.
    Is ook niet voor niks, euro wise.

    * dacht zelf - vroegû - eerst aan ziekenhuisvloeren.
    Hmm, linoleum klinkt idd meer voor in het ziekenhuis, maar dit: http://www.novilon.nl/Default.aspx?MenuId=785 ziet er echt niet zo slecht uit. Bedankt voor de tip, ik ga er eens achteraan!
    pi_60528308
    Dank je wel!

    En stiekem duurt dat wachten dan toch wel weer lang

    Maar heb nu nog ff de tijd om alles uit te zoeken, in te pakken, weg te gooien en nieuwe dingen aan te gaan schaffen.
    Dus daar ga ik maar optimaal van genieten.

    Tevens genoeg mensen overhalen om straks te helpen met klussen
    pi_60529564
    Ik heb een hele tijd (ergens in december) een tijdje meegepost, omdat ik ging verhuizen. Inmiddels ben ik dus allang verhuisd, maar ik had nog altijd foto's beloofd.

    Oplevering:






    Aan het klussen:




    Inmiddels met verf en vloer:


    Badkamer:




    En klaar:










    Het erge is dat ik nu alweer uitkijk naar een andere woning, ik moet hier over een jaar uit, en dan wil ik toch wel graag wat groter wonen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 03-08-2008 18:12:43 ]
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_60531786
    Ondanks dat het er gezellig uitziet, kan ik me er iets bij voorstellen, Ewelina.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60532404
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:43 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    Het is een ontbindende voorwaarde, geen opschortende Wel vreemd trouwens, voor die 350 euro zou ik geen risico willen lopen (ook niet gedaan, mijn keuring was goed op de punten na die ik al wist)
    [..]
    Ik denk dat het hier gewoon gaat om een ander woord voor hetzelfde hoor Opschortende voorwaarde = als er niet voldaan wordt aan de beschreven voorwaarde gaat de verkoop niet door.
    En ik ben toch zeker dat we het hier in België "opschortende" voorwaarde noemen

    350 euro is inderdaad al een redelijk hoog bedrag, maar ik zou het er waarschijnlijk ook bijnemen Kwestie van het risico niet te willen lopen (en eens je bezig bent met (ver)bouwen is die 350 euro eigenlijk bijna niets meer... heel frustrerend eigenlijk als je zo begint te denken )
    quote:
    In Nederland ook niet noodzakelijkerwijs. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik vind dat een aankoopmakelaar veel te weinig doet voor het geld wat 'ie ervoor vraagt. En ook in de overspannen Amsterdamse huizenmarkt kan je nog prima zonder!
    Ik weet dat het niet noodzakelijk moet maar in sommige topics hier op fok (vaak in WGR) lijkt het wel alsof je niet meer zonder kan. Ik zou ook als verkoper geen makelaar gebruiken want je haalt er volgens mij heel moeilijk de kosten uit
    pi_60532647
    Ik krijg 15 augustus de sleutel van dit huisje

    Hier wat fotootjes:












    Aangezien ik alles in mijn eentje ga doen zie ik er best wel beetje tegenop. Verhuizen, die heeeeeele 'verhuis' checklist langslopen voor wat ik allemaal moet regelen

    Ik stress nu al, aangezien ik eigenlijk nog alles moet doen, behalve zo'n beetje alle zooi weggooien dat niet meegaat
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60532773
    Maar wauw wat een huis Knipoogje.
    Ik veronderstel dat je er niets zal aan veranderen want het ziet er echt super uit Of toch nog grootse plannen, behalve het verhuizen op zich dan?
    En 15 augustus is helemaal niet meer ver weg dus binnen twee weken is het meeste werk al voorbij
    pi_60532798
    Knipoogje, wat een leuk huis!

    Waar (welke stad?)
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_60533265
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:54 schreef leonieke het volgende:
    Maar wauw wat een huis Knipoogje.
    Ik veronderstel dat je er niets zal aan veranderen want het ziet er echt super uit Of toch nog grootse plannen, behalve het verhuizen op zich dan?
    En 15 augustus is helemaal niet meer ver weg dus binnen twee weken is het meeste werk al voorbij
    Er stonder nog meer huizen te koop in die straat en deze was het duurst (heb 'm voor 185k in Delft,95m2), maar verreweg het mooiste interieur. Er hoeft inderdaad niets aan te gebeuren, alleen effe een trapleuning en een slaapkamerdeur toevoegen (wilde liever laminaat, maar 't is zo'n heerlijk dik vloertapijt dat ik het wel even wil proberen). Verhuizen zal zo eind augustus gebeuren, maar ik had nu ongetwijfeld al begonnen moeten zijn aan alles regelen met de officiele instanties enzo. Maar ja, ik ben zo lui tiepje dat alles tot het laatste moment uitstelt.
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60533359
    Leuk huisje, Knipoogje.

    Ga dan eens beginnen met de officiële instanties...
    Dan ben je er vanaf!
    Kan je genieten...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 3 augustus 2008 @ 20:22:34 #46
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60533440
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 20:17 schreef Knipoogje het volgende:

    [..]

    Er stonder nog meer huizen te koop in die straat en deze was het duurst (heb 'm voor 185k in Delft,95m2), maar verreweg het mooiste interieur. Er hoeft inderdaad niets aan te gebeuren, alleen effe een trapleuning en een slaapkamerdeur toevoegen (wilde liever laminaat, maar 't is zo'n heerlijk dik vloertapijt dat ik het wel even wil proberen). Verhuizen zal zo eind augustus gebeuren, maar ik had nu ongetwijfeld al begonnen moeten zijn aan alles regelen met de officiele instanties enzo. Maar ja, ik ben zo lui tiepje dat alles tot het laatste moment uitstelt.
    Nice, nice... very nice house!
    Is het een maisonette? (aangezien je woonkamer zo te zien niet op de begane grond is, tenzij ik verkeerd kijk)
    Maar wow.. wat een mooie keuken en badkamer.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60533829
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 20:22 schreef Dromer het volgende:
    Nice, nice... very nice house!
    Is het een maisonette? (aangezien je woonkamer zo te zien niet op de begane grond is, tenzij ik verkeerd kijk)
    Maar wow.. wat een mooie keuken en badkamer.
    Ja, boven is de ingang en studeerkamer plus nog een 4e kamertje. Best apart. Zit nog een beetje te denken waar ik mijn bureau met pc -waar ik het grootste deel van de avond doorbreng als ik thuis ben- neerzet. Voor het gemak zou ik het in de woonkamer moeten neerzetten, maar daar past het eigenlijk niet zo. En anders moet ik wel telkens de trap op/af. Goed voor de conditie iig.
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_60535167
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:35 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het hier gewoon gaat om een ander woord voor hetzelfde hoor Opschortende voorwaarde = als er niet voldaan wordt aan de beschreven voorwaarde gaat de verkoop niet door.
    En ik ben toch zeker dat we het hier in België "opschortende" voorwaarde noemen
    [WGR-mode]
    Niet helemaal. Een opschortende voorwaarde betekend dat de overeenkomst niet tot stand komt voordat een bepaalde gebeurtenis plaats heeft gevonden. Het verkrijgen van een financiering bijvoorbeeld kost best veel tijd, je zou dan in de tijd tussen de mondelinge afspraak en het verkrijgen daarvan nog geen overeenkomst hebben. Vandaar dat het volgens mij een ontbindende voorwaarde is, de overeenkomst is er al wel maar wordt ontbonden als je geen financiering krijgt. Ook in België kan een notaris toch geen koop in het register inschrijven als nog niet aan alle voorwaarden van de overeenkomst is voldaan?
    [/WGR-mode]
    quote:
    350 euro is inderdaad al een redelijk hoog bedrag, maar ik zou het er waarschijnlijk ook bijnemen Kwestie van het risico niet te willen lopen (en eens je bezig bent met (ver)bouwen is die 350 euro eigenlijk bijna niets meer... heel frustrerend eigenlijk als je zo begint te denken )
    Het gaat inderdaad op de héééle grote hoop Ach, en voor dat geld weet je tenminste zeker dat je geen kat in de zak koopt. En je krijgt een heel mooi rapportje met foto's van kruipruimtes enzo
    quote:
    Ik weet dat het niet noodzakelijk moet maar in sommige topics hier op fok (vaak in WGR) lijkt het wel alsof je niet meer zonder kan. Ik zou ook als verkoper geen makelaar gebruiken want je haalt er volgens mij heel moeilijk de kosten uit
    Als verkoper ook niet? Dat zou ik dan waarschijnlijk wel weer doen. Mijn geheel persoonlijke ervaring is dat huizen van doe-het-zelf-makelaars toch minder snel verkocht worden, vaker de vraagprijs verminderen en dat deze langer te koop staan. Maar goed, ik heb nog nooit een huis verkocht en ben ook niet van plan dat binnenkort te gaan doen
      zondag 3 augustus 2008 @ 21:46:49 #49
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60535679
    Ik kom ook weer even gluren hier. Er heeft hier van alles tegen gezeten en we hopen nu eindelijk eens wat vooruitgang te gaan boeken. Tot nu toe moesten we alles wat we opbouwden ook weer afbreken. De vloer bleek niet in orde, fabrieksfoutje, dus eruit en een week op beton gezeten tot ze opnieuw kwamen leggen. Het behang scheen door. Muren 2 keer moeten witten voor het eindelijk in orde was. En zo nog meer dingen. Een van de honden is ondertussen ook overleden door een foutje van de dierenarts.

    Op het moment hebben we alle 5 de kids, maar over een week zijn we 2 weken met zijn 2tjes en dan wil ik wat foto's gaan plaatsen. Dinsdag beginnen ze aan de nieuwe achtergevel dus dat zal ook wel wat leuke plaatjes op leveren!!

    @ knipoogje..... Mooi huisje!! Lekker dat je er bijna zo in kan trekken!!!

    @ Leonieke..... Super om te zien hoe jullie paleisje inmiddels is gevorderd!! Het is echt een droomhuis aan het worden!!

    Aan alle anderen, binnenkort eens kijken hoe het er bij jullie voorstaat, kon in dit topic niet veel vinden dus dan ff terug gaan lezen!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60536237
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 21:46 schreef Diesz het volgende:
    Ik kom ook weer even gluren hier. Er heeft hier van alles tegen gezeten en we hopen nu eindelijk eens wat vooruitgang te gaan boeken. Tot nu toe moesten we alles wat we opbouwden ook weer afbreken. De vloer bleek niet in orde, fabrieksfoutje, dus eruit en een week op beton gezeten tot ze opnieuw kwamen leggen. Het behang scheen door. Muren 2 keer moeten witten voor het eindelijk in orde was.

    Is niet leuk als er veel dingen tegen zitten.
    Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat!
    quote:
    En zo nog meer dingen. Een van de honden is ondertussen ook overleden door een foutje van de dierenarts.
    Dat is dus helemaal klote..
    Sterkte ermee.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:21:57 #51
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60536589
    Thnx Oblivion, het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen, maar we worden er af en toe simpel van dat echt alles mis gaat door fabrieksfoutjes enzo. Als je nu zelf wat verziekt is het anders, maar dit zijn allemaal dingen waar we dus geen hand in hebben. Errug irritant!! Maar goed, 5 t/m 8 aug de nieuwe achtergevel en 20 aug de dakkapel achter

    Diesz was pas 5,5 dus dat hakt er even extra in. Alleen ontkennen ze daar schuld en ben ik daar dus nog niet klaar mee.
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:23:59 #52
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60536652
    Hoe eet jij je schoenen trouwens?? Ik krijg die van mij echt niet weg zonder sausje
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60536843
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 22:21 schreef Diesz het volgende:
    Thnx Oblivion, het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen, maar we worden er af en toe simpel van dat echt alles mis gaat door fabrieksfoutjes enzo. Als je nu zelf wat verziekt is het anders, maar dit zijn allemaal dingen waar we dus geen hand in hebben. Errug irritant!! Maar goed, 5 t/m 8 aug de nieuwe achtergevel en 20 aug de dakkapel achter

    Spannend!
    quote:

    Diesz was pas 5,5 dus dat hakt er even extra in. Alleen ontkennen ze daar schuld en ben ik daar dus nog niet klaar mee.
    Nee, zou ik ook niet zijn...
    En dat is natuurlijk veel te jong voor een hond.
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 22:23 schreef Diesz het volgende:
    Hoe eet jij je schoenen trouwens?? Ik krijg die van mij echt niet weg zonder sausje
    Mèn! Ik word helemaal gek van mezelf...
    Vannacht wordt er natuurlijk weer niet geslapen...Lang leve de dvd!
    Ik zet wel het geluid van de pc harder, ik ga liggen wachten op de "ping" van you've got mail...
    Zal je zien dat iedereen opeens mailt, behalve het lang verwachte en verlossend antwoord.......

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:50:03 #54
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60537353
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 22:29 schreef Oblivion het volgende:

    Spannend!
    Best wel, daar we inmiddels aan tegenslag gewend zijn....
    quote:
    Nee, zou ik ook niet zijn...
    En dat is natuurlijk veel te jong voor een hond.
    Nogal ja. En we hebben er nog 1 lopen die kanker heeft en dus aan de chemo zit. Ze doet het super, maar het kan nog altijd mis gaan. Heb alleen met haar afgsproken dat ze minstens 10 moet worden, heb het wel even gehad met honden weg brengen.
    quote:
    Mèn! Ik word helemaal gek van mezelf...
    Vannacht wordt er natuurlijk weer niet geslapen...Lang leve de dvd!
    Ik zet wel het geluid van de pc harder, ik ga liggen wachten op de "ping" van you've got mail...
    Zal je zien dat iedereen opeens mailt, behalve het lang verwachte en verlossend antwoord.......


    Kan me er wat bij voorstellen ja!! Dvd's kijken is in elk geval wel ontspannend, althans, zo werkt het bij mij wel!! Begrijp alleen niet wat er nu per mail kan komen?? Ben nog niet helemaal bijgelezen
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      maandag 4 augustus 2008 @ 08:38:22 #55
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60542970
    Wel mooi.. onderhandelen via de email.
    Onze makelaar is niet zo modern. Getuige ook zijn waardeloze website met nog waardelozere foto's.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60543102
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:41 schreef Oblivion het volgende:

    [..]
    Uit de bouwtechnisch keuring kwamen heel veel dingen. (wat ook verwacht was.)
    Zoals een versteviging van vloer 1ste etage, dubbele beglazing, ventilatie is niet goed, dakconstructie is dus verrot, het dak zelf.
    Er zit een scheur in de muur, maar die is oud en gedateerd, maar baart wel zorgen.
    Houtrot rondom het pand aan de onderkant...etc etc etc...
    De manier waarop het huis gebouwd is ook niet je van het (oude constructie), maar ik denk dan het staat er al 100 jaar en er zijn geen nieuwe scheuren gezien, dus...

    Zo! Dat is toch wel spannender dan bij ons! al hebben wij ook wel even in spanning gezeten. Tijdens de bouwtechnische keuring is er bijv niet naar de balken onder de vloer in de kruip ruimte gekeken, omdat men daar niet bij kon (ivm laminaat).


    Toen we de sleutel kregen hebben we het laminaat weggetrokken, kruipruimte open gedaan en wat een putlucht!
    Open laten staan, zodat het kon doorluchten.
    Komen we de volgende dag terug, voelt het bnnen als een sauna! Nat en klam. Dus Davinci in de stress, aannemer gebeld.

    Aannemer controleert en zegt dat het prima in orde is . Was wel even spannend! Maar geen rotte balken, geen vlocht. Kwam gewoon omdat het in die periode heel veel geregend had en dat gat normaal gesproken dicht zit.


    Kortom: ik herken je spanning!
    pi_60544259
    Ik zet hem er nog een keertje bij, aangezien ik hem helemaal achter in het vorige topic had neergezet

    Ook hier al in januari 2007 een nieuwbouwappartement gekocht, inmiddels nogal wat veranderd en gaan we er samenwonen

    Het wordt in oktober opgeleverd met de volgende specs: 58m2, 15m2 terras op het zuiden, berging en garage.
    Hierbij wat foto's en in oktober een klustopic!

    15 november 2007


    14 juni 2008




    Zoals het gaat worden:





    pi_60544280
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 08:53 schreef Ingridh007 het volgende:

    [..]

    Zo! Dat is toch wel spannender dan bij ons! al hebben wij ook wel even in spanning gezeten. Tijdens de bouwtechnische keuring is er bijv niet naar de balken onder de vloer in de kruip ruimte gekeken, omdat men daar niet bij kon (ivm laminaat).

    Laten wij dat ook nog erbij hebben...
    Dan niet voor de begane grond maar eerste verdieping.
    Alles is afgetimmerd, god weet wat er achter vandaan komt.
    quote:


    Toen we de sleutel kregen hebben we het laminaat weggetrokken, kruipruimte open gedaan en wat een putlucht!
    Open laten staan, zodat het kon doorluchten.
    Komen we de volgende dag terug, voelt het bnnen als een sauna! Nat en klam. Dus Davinci in de stress, aannemer gebeld.


    Hier zit geen kruipruimte onder...als je wilt weten hoe de fundering, in welke staat die is, extra onderzoek he?
    quote:

    Aannemer controleert en zegt dat het prima in orde is . Was wel even spannend! Maar geen rotte balken, geen vlocht. Kwam gewoon omdat het in die periode heel veel geregend had en dat gat normaal gesproken dicht zit.

    Gelukkig maar, dat kost bergen met geld, die balken waar jullie op gaan leven...
    Maar de stress is
    quote:


    Kortom: ik herken je spanning!
    Nou vandaag is de dag en zal je zien dan wordt er niet gemaild..
    Ik zit emotioneel met handen en voeten verbonden met dit huis, maar heb gelukkig hulp gehad voor de mail...
    Via MSN! MiMu...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60544297
    Mooi gebouw qua stijl, amokjeeh!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60544419
    zit flink in de zenuwen, maar hoop vandaag of morgen toch een topic te kunnen openen. nu nog het verlossende woord van de woningbouwvereniging
    Ja doei.
    pi_60545492
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 21:26 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    [WGR-mode]
    Niet helemaal. Een opschortende voorwaarde betekend dat de overeenkomst niet tot stand komt voordat een bepaalde gebeurtenis plaats heeft gevonden. Het verkrijgen van een financiering bijvoorbeeld kost best veel tijd, je zou dan in de tijd tussen de mondelinge afspraak en het verkrijgen daarvan nog geen overeenkomst hebben. Vandaar dat het volgens mij een ontbindende voorwaarde is, de overeenkomst is er al wel maar wordt ontbonden als je geen financiering krijgt. Ook in België kan een notaris toch geen koop in het register inschrijven als nog niet aan alle voorwaarden van de overeenkomst is voldaan?
    [/WGR-mode]
    Er moet inderdaad aan alle voorwaarden voldaan worden vooraleer de verkoop kan doorgaan (register). Maar in België is het écht wel een "opschortende" voorwaarde hoor Wat je zegt, lijkt me logisch, maar het is dezelfde soort voorwaarde als het bekomen van een bodemattest waaruit blijkt dat de grond in orde is.
    Trouwens die voorwaarde voor een lening? Je moet wel meestal zorgen dat je binnen de 14 à 20 dagen het akkoord van een bank hebt. Veel meer tijd krijg je normaalgezien niet
    quote:
    [..]

    Het gaat inderdaad op de héééle grote hoop Ach, en voor dat geld weet je tenminste zeker dat je geen kat in de zak koopt. En je krijgt een heel mooi rapportje met foto's van kruipruimtes enzo
    En voor de foto's doen we het toch allemaal hé
    Nee, ik geef je groot gelijk hoor
    quote:
    [..]

    Als verkoper ook niet? Dat zou ik dan waarschijnlijk wel weer doen. Mijn geheel persoonlijke ervaring is dat huizen van doe-het-zelf-makelaars toch minder snel verkocht worden, vaker de vraagprijs verminderen en dat deze langer te koop staan. Maar goed, ik heb nog nooit een huis verkocht en ben ook niet van plan dat binnenkort te gaan doen
    Hier in België merk ik toch dat heel veel mensen liever een huis kopen zonder dat er een makelaar in betrokken is.
    Ook nog nooit een huis verkocht hoor
    pi_60545519
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 21:46 schreef Diesz het volgende:
    @ Leonieke..... Super om te zien hoe jullie paleisje inmiddels is gevorderd!! Het is echt een droomhuis aan het worden!!
    Thx
      maandag 4 augustus 2008 @ 12:44:01 #63
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60547138
    Hè ja, laten we de wel/geen aankoopmakelaardiscussie weer een keer gaan voeren

    Anyway, het begint nu toch wel echt op te schieten, nog maar 8 weken tot de overdracht
    disclaimer
    pi_60547177
    als het goed is, gaat het zoiets worden:



    Ja doei.
      maandag 4 augustus 2008 @ 13:04:05 #65
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60547619
    Zier er leuk uit MoBlo!
    Aangezien ik je nauwelijks meer tegen kom hier op Fok: Waar staat het en wanneer krijg je uitsluitsel?
    disclaimer
    pi_60547904
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
    Hè ja, laten we de wel/geen aankoopmakelaardiscussie weer een keer gaan voeren


    Hey, wij zijn nieuwtjes he?
    quote:


    Anyway, het begint nu toch wel echt op te schieten, nog maar 8 weken tot de overdracht
    *Zucht, ik zou willen dat bij ons al zover was....
    Wat heb je gekocht?
    Zal best ergens staan, maar volgens mij is het te leuk om er niet over te willen kletsen..
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60549018
    Amokjeeh, leuk zo dichtbij het water en het gebouw ziet er stijlvol uit!

    Vriendin en ik nog steeds aan het zoeken, hebben nu ongeveer 8 huizen bezichtigd. Het is het allemaal net niet, of te duur, of er moet nog te veel aan gebeuren. Maar we blijven zoeken, hebben de tijd. Mijn appartement staat vanaf morgen officieel te koop. Ik ben benieuwd hoeveel animo er voor is. Het zal wel geen storm lopen zo in de vakantietijd but we'll see.

    Verder morgen weer een huisje kijken

    Oh, en mag ik ook in de OP
      maandag 4 augustus 2008 @ 14:12:09 #68
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60549261
    Obli, wat is het spannend bij jullie zeg!
    ***
    pi_60549922
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
    Obli, wat is het spannend bij jullie zeg!
    Ja BE, en ik heb er geen lol meer in...
    Komt wel weer, maar nu even niet meer...

    En het huis is zo leuk, zo leuk, zo lief...
    Helemaal Obli....

    Oh klinkt dat fout...

    Maar voorpret wil ik dit niet noemen, hebben we daar geen ander woord voord?
    Wat voor de voorpret komt?
    De altijd-het-gevoel-te-moeten-plassen-gevoel?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 14:44:53 #70
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60550027
    Linkje per PM? Je maakt me wel heel nieuwsgierig...
    ***
    pi_60550052
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
    Linkje per PM? Je maakt me wel heel nieuwsgierig...
    Komt eraan!

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 14:52:03 #72
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60550193

    Het is idd van jou. Je MOET het gewoon krijgen! Ik duim mee!
    ***
    pi_60550431


    Thank u!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60551194
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
    Zier er leuk uit MoBlo!
    Aangezien ik je nauwelijks meer tegen kom hier op Fok: Waar staat het en wanneer krijg je uitsluitsel?
    het staat in Nijmegen Dukenburg, en hopelijk vandaag of morgen.... ben al een week lang een groot chagerijnig stuk stress-achtig kutkind

    maar alles komt goed als we horen dat het écht écht écht van ons is

    het is nog goedkoop genoeg zodat we kunnen sparen voor ons koophuis van over 2 à 3 jaar, het ligt dichtbij mn werk (heb andere baan, in Nijmegen!) en 20 minuten fietsen van centrum en universiteit, dus kom ook nog aan mijn dagelijkse beweging toe als ik eens een dagje niet sport

    Ja doei.
    pi_60553469
    Nieuws gehad: Morgen meer...
    Nog een dag...



    *adem in....
    *adem uit....

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60553561
    herkenbaar

    alleen is het hier 'woensdag meer...' en dat gaat al zo vanaf vorige week woensdag
    Ja doei.
      maandag 4 augustus 2008 @ 17:22:12 #77
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60553594
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 13:15 schreef Oblivion het volgende:

    [..]



    Hey, wij zijn nieuwtjes he?
    [..]

    *Zucht, ik zou willen dat bij ons al zover was....
    Wat heb je gekocht?
    Zal best ergens staan, maar volgens mij is het te leuk om er niet over te willen kletsen..
    Ik heb een huis gekocht

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=0c03587a-bc40-4fa2-b163-c854fc600053&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

    Per 1 oktober de sleutels, de keuken is ook al besteld




    En het plattegrondje



    allemaal al een keer gepost wel, sorry voor de andere topicbezoekers
    disclaimer
    pi_60553641
    Stormqueen, ik zag jullie huis vandaag nog op Funda toen ik aan het browsen was en toen viel me al op dat het huis nog beschikbaar staat en niet verkocht onder voorbehoud ofzo. Beetje slordig van Beetje hulp

    We gaan morgen kijken bij een huis daar vlak om de hoek
      maandag 4 augustus 2008 @ 17:25:31 #79
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60553666
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 17:24 schreef PiperMaru het volgende:
    Stormqueen, ik zag jullie huis vandaag nog op Funda toen ik aan het browsen was en toen viel me al op dat het huis nog beschikbaar staat en niet verkocht onder voorbehoud ofzo. Beetje slordig van Beetje hulp

    We gaan morgen kijken bij een huis daar vlak om de hoek
    Beetje wel he

    Ben benieuwd, je mag het linkje PM-men
    disclaimer
    pi_60553711
    Nice, Stormqueen.
    Enne die badkamer blijft zo bont?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60553748
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 13:28 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Inderdaad, Dromer....
    Maar als je een oud pand wilt kopen en verzuimt zelf zoiets uit te voeren...

    Bij dit soort huizen zit een ouderdomsclausule.

    Ouderdmsclausule

    Maar volgens mij bij het huisje wat wij op het oog hebben zit die dus niet...
    Interessant stukje. Vooral dat van dat huis van 25 jaar oud. Dat geeft al aan dat jij ook niet zomaar bij de verkoper kan aankloppen.
    Vooral in het licht van dit topic Op een huis geboden en dan..... , TS vraagt zich daar het nut van een keuring een beetje af.
      maandag 4 augustus 2008 @ 18:54:52 #82
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60555679
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 17:27 schreef Oblivion het volgende:
    Nice, Stormqueen.
    Enne die badkamer blijft zo bont?
    Ja tuurlijk, is haske vrolijk man
    En ik ga geen perfect aangelegde badkamer slopen omdat de kleur een beetje wennen is In het echt istie ook mooier dan op de foto
    disclaimer
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:25:40 #83
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60556484
    Obli, morgen meer... Dan pas????
    Ik hang in de lucht, maar zal voor je blijven duimen hoor.
    ***
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:26:37 #84
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60556514
    Mooi huis SQ!
    ***
    pi_60556862
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 17:27 schreef Oblivion het volgende:
    Enne die badkamer blijft zo bont?
    Nee, dan zeg je, je laat die badkamer toch wel zo bont he!
    pi_60556986
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 18:54 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja tuurlijk, is haske vrolijk man
    En ik ga geen perfect aangelegde badkamer slopen omdat de kleur een beetje wennen is In het echt istie ook mooier dan op de foto
    Groot gelijk en als hij functioneel is....
    Kan je wel alle kleuren badhanddoeken aanschaffen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60557015
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:39 schreef Razztwizzle het volgende:

    [..]

    Nee, dan zeg je, je laat die badkamer toch wel zo bont he!
    Oh pardon...

    Je laat die badkamer toch wel zo bont he!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:44:17 #88
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60557034
    Ach, ik heb al 40 keer gehoord: "Wat ga je met de badkamer doen?" Het went dus wel
    disclaimer
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:45:23 #89
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_60557065
    Ik vind hem wel mooi!
    ***
    pi_60557084
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef Brighteyes het volgende:
    Obli, morgen meer... Dan pas????
    Ik hang in de lucht, maar zal voor je blijven duimen hoor.
    JAH! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR..........
    Frut frut...baal baal...toet toet...

    Dank je wel, jij hebt wel wat anders aan je hoofd! Vliegen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60557164
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik vind hem wel mooi!
    Ik vind 'm niet echt lelijk...
    Maar bont!

    En ja, zoals je zelf al zei op de foto komt de badkamer waarschijnlijk niet echt tot z'n recht, Stormqueen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60557398
    die badkamer zou me wel over het randje duwen als ik ontzettend depressief was en moest plassen poepen

    maar ik zou 'm ook zo laten hoor
    Ja doei.
      Hoofdredactie Fotografie maandag 4 augustus 2008 @ 21:57:31 #93
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_60560968
    OP op verzoek aangepast.

    De wiki is volgens mij ook niet meer echt up to date, dus wellicht dat iemand zin/puf/tijd heeft 'm een beetje bij te werken
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:41:31 #94
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60562397
    Nou. Hierbij dan wat foto's. Nog niet fantastisch aangezien het een donkere dag was, het huis van zichzelf al niet erg licht is en de camera maar een klein lensje heeft. (en m'n excuses als de foto's nog wat te groot zijn of als het er wat veel zijn )

    Voorkant: (verkoopbord wat bijgewerkt aangezien we nog moeten tekenen en zo)
    Beetje jammer van de kunststof kozijnen, maar de rolluiken boven zijn wel weer fijn.


    Achterkant:


    Hal:




    Trap:


    Meer trap plus één van de leuke deuren:


    Woonkamer van 36m2


    Overzichtsfoto van de keuken (ong. 25m2) is mislukt, dus maar wat onscherpe stukjes van het keukenblok: (één lang stuk en een hoekje er tegenover)




    (en dan mist er nog een stukje met de oven en magnetron)

    Na de keuken volgt een tuinkamer van 12m2 met openslaande tuindeuren en een overkapt terras.
    (foto daarvan komt nog wel eens als ie wat bijgewerkt is; te donker)

    Lange smalle tuin met aan het eind (niet zichtbaar) een garage van zo'n 10 meter lang:


    Slaapkamer van zo'n 23m2


    Badkamer is iets van 16m2 maar lastig op de foto te krijgen:




    En de meterkast voor meneer Vonkenboer. (ook weer niet al te duidelijk )


    En nu maar hopen dat de bouwkundige keuring goed genoeg verloopt. Het blijft tenslotte een oud huis.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Dromer op 04-08-2008 22:48:33 ]
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60562903
    Wat enorm groot allemaal zeg! Maar erg cool! Vooral de buitenkant is
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:07:02 #96
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60563130
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:58 schreef PiperMaru het volgende:
    Wat enorm groot allemaal zeg! Maar erg cool! Vooral de buitenkant is
    Vonden wij ook! We hebben wat met oude huizen.
    En ook met ruimte. Het huis haalt incl. het zeer ruime en droge souterain (met raampje) 170 a 180 m2 aan woonoppervlak.
    Ook fijn vinden we dat er veel gemoderniseerd is. Grindvloer met vloerverwarming in keuken en tuinkamer, ketel uit 2002, dubbel glas, inductiekookplaat etc.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60564067
    Snotvergeme Dromer!
    Wat een kast!

    Dat plafond...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:41:31 #98
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60564074
    quote:
    Zo'n huis vind ik nou ook mooi.
    Wij hebben gekeken naar een vrijstaand jaren 30 huis in Roermond, maar dat was aan de voorkant wat te druk (doorgaande weg) en aan de achterkant weer te rustig/besloten/vrij. (leuk voor de privacy, maar erg inbraakgevoelig)
    Verder was het qua jaren 30 elementen wat kariger bedeeld dan het jouwe.

    Veel plezier alvast voor Oktober!

    En die badkamer.. ehhh als je er zelf maar blij mee bent.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:42:16 #99
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60564083
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:41 schreef Oblivion het volgende:
    Snotvergeme Dromer!
    Wat een kast!

    Dat plafond...
    *straal*

    Nu hopen dat de keuring goed verloopt en dan uitzitten tot 1 December.
    (en jij heeeeeeel veel sterkte! ik denk dat ik wel zo'n beetje je gevoel op dit moment snap)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60564120
    Alleen eeuwig zonde dat ze het raam zo verneukt hebben...
    Begrijp ik dan weer niet.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:49:30 #101
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60564255
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef Oblivion het volgende:
    Alleen eeuwig zonde dat ze het raam zo verneukt hebben...
    Begrijp ik dan weer niet.
    Is er idd niet mooier op geworden. Zo te zien gedaan omdat het plafond verlaagd is. (anders stook je je rot in zo'n huis) Ze hadden er wat mij betreft dan wel een mooi hardhouten kozijn (of desnoods kunststof blokkozijn) in kunnen doen. Maarja.. als alles 100% was gedaan was het huis voor ons financieel 'out of reach' geweest.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60564259
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:42 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    *straal*

    Nu hopen dat de keuring goed verloopt en dan uitzitten tot 1 December.
    (en jij heeeeeeel veel sterkte! ik denk dat ik wel zo'n beetje je gevoel op dit moment snap)
    Jah, heb jij dan al een verkoopprijs onderhandeld onder voorbehoud voor je keuring?
    Wij namelijk wel....maar weet niet of dat in ons voordeel gaat werken of niet.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60564282
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:49 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Is er idd niet mooier op geworden. Zo te zien gedaan omdat het plafond verlaagd is. (anders stook je je rot in zo'n huis) Ze hadden er wat mij betreft dan wel een mooi hardhouten kozijn (of desnoods kunststof blokkozijn) in kunnen doen. Maarja.. als alles 100% was gedaan was het huis voor ons financieel 'out of reach' geweest.
    Ja, zo moet je ook kunnen zien, je moet ergens een compromis sluiten met jezelf.
    Zo is het dan en tevreden zijn met wat je dan wel kan krijgen!
    Ach, we hebben het zo slecht...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:53:08 #104
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60564338
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:49 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Jah, heb jij dan al een verkoopprijs onderhandeld onder voorbehoud voor je keuring?
    Wij namelijk wel....maar weet niet of dat in ons voordeel gaat werken of niet.
    Yep.. onder voorbehoud van max. 5000 aan dringend achterstallig onderhoud.
    Al hebben we het koopcontract nog niet getekend omdat er nogal wat fouten in staan. (zo ben ik volgens hen ineens getrouwd met m'n vriendin )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60564370
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:53 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Yep.. onder voorbehoud van max. 5000 aan dringend achterstallig onderhoud.

    En als het meer dan 5000 is? Ga je dan nog onderhandelen?
    quote:

    Al hebben we het koopcontract nog niet getekend omdat er nogal wat fouten in staan. (zo ben ik volgens hen ineens getrouwd met m'n vriendin )


    Zijn ze betoeterd!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:59:21 #106
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60564485
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:54 schreef Oblivion het volgende:
    En als het meer dan 5000 is? Ga je dan nog onderhandelen?
    Ik denk eigenlijk niet. Het gaat ons er voornamelijk om dat er niks structureel mis is. Als de herstelkosten giga hoog zouden zijn, zien we waarschijnlijk van de koop af. (geen zin in grote verbouwingen ook)
    Als het iets meer zou bedragen, gaan we waarschijnlijk nog wel even met de verkopers praten en er zelf over nadenken. Dan komt 'hoe graag je het huis wil hebben' weer meer om de hoek kijken.
    Maar goed. Dat zien we allemaal wel weer na het rapport.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60564602
    Je kan niet anders...helaas...en maar dromen...
    Bij ons kwamen de kosten er dubbel uit...
    En we hebben best kans dat ze morgen zeggen, nope we gaan niet in op je aanbod.
    Hmmmm, dan moeten we morgen dus ook verder kijken hoe of wat.
    Maar daar heb ik dan ook 3 dagen bedenktijd over.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:21:14 #108
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60568290
    Al dat geklik op mijn fundalinkje heeft wel geholpen gisteren, huis is ineens compleet van Funda verwijderd
    disclaimer
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:21:33 #109
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60568293
    en suc6 vandaag Oblivion!
    disclaimer
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:27:21 #110
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_60568337
    Hee, ik had de OP aangepast op de wiki...

    Dan maar weer even spammen: Rottdog & Berkery's nieuwe stek
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_60568386
    @DROMER , mooie woning met veel mogelijkheden
    pi_60568400
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:03 schreef Oblivion het volgende:
    Je kan niet anders...helaas...en maar dromen...
    Bij ons kwamen de kosten er dubbel uit...
    En we hebben best kans dat ze morgen zeggen, nope we gaan niet in op je aanbod.
    Hmmmm, dan moeten we morgen dus ook verder kijken hoe of wat.
    Maar daar heb ik dan ook 3 dagen bedenktijd over.
    Zou er bijna zelf voorgaan om een nieuw boerderijtje gaan zoeken, die berichten maken het zo triest. Straks kom je nog meer achter ellende.
    pi_60569550
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 08:37 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Zou er bijna zelf voorgaan om een nieuw boerderijtje gaan zoeken, die berichten maken het zo triest. Straks kom je nog meer achter ellende.
    Dat zou best kunnen, alleen ik zie het niet als ellende.. (Ja, deze onzekerheid)
    Ik zie het als een uitdaging...
    Die ik graag aanneem.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60569625
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 08:21 schreef Stormqueen het volgende:
    Al dat geklik op mijn fundalinkje heeft wel geholpen gisteren, huis is ineens compleet van Funda verwijderd
    Zijn plat gebeld!
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 08:21 schreef Stormqueen het volgende:
    en suc6 vandaag Oblivion!
    Thank U!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60569718
    Succes Oblivion...

    * motorbloempje zit nog steeds in de stress word er echt ziek van bijna
    Kan miljoenen redenen ineens bedenken waarom onze gegevens niet zouden kloppen, en in eerste instantie snap ik ook wel waarom ze in eerste instantie denken 'die zijn helemaal geen starters, maar doorstromers ' en ons weigeren, maar ik zit in een sloopwoning, en ben dus starter, én de pas staat op naam van mijn vriend, die bij mij inwoont en dus geen contract heeft op het moment en dus ook starter is...

    máár, je weet maar nooit gvd, ik wil verhuisdozen halen, inpakken, dingen gaan bestellen en kopen
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:23:40 #116
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60569761
    Vreselijk lijkt me dat!
    Wij hadden de overeenkomst bereikt 19 uur na onze eerste bezichtiging en 17 uur na het uitbrengen van het bod, ik kan me er dus helemaal niks bij voorstellen
    disclaimer
    pi_60569782
    ja, maar jij bent dan ook een lucky-ass-bitch

    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:25:19 #118
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60569788
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
    ja, maar jij bent dan ook een lucky-ass-bitch

    Vooral big-ass hoor
    disclaimer
    pi_60569833
    je hebt je grote kont in de strijd gegooid om dat huis te krijgen?

    moet ik ook maar 's gaan doen
    Ja doei.
    pi_60569856
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
    Succes Oblivion...

    Jij ook!
    quote:


    * motorbloempje zit nog steeds in de stress word er echt ziek van bijna
    Kan miljoenen redenen ineens bedenken waarom onze gegevens niet zouden kloppen, en in eerste instantie snap ik ook wel waarom ze in eerste instantie denken 'die zijn helemaal geen starters, maar doorstromers ' en ons weigeren, maar ik zit in een sloopwoning, en ben dus starter, én de pas staat op naam van mijn vriend, die bij mij inwoont en dus geen contract heeft op het moment en dus ook starter is...

    máár, je weet maar nooit gvd, ik wil verhuisdozen halen, inpakken, dingen gaan bestellen en kopen
    Nee, maar als je het nooit weet, zou je het ook zomaar kunnen hebben...
    Ik heb geloof ik ook al alle scenario's voorbij laten komen, het heeft geen enkele zin, het is namelijk al besloten...
    En we moeten het alleen nog maar "horen".
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:32:30 #121
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60569897
    Ik moet heel even mijn frustraties uiten over MP, ik word knetterbek van die handelaren daar. Ben naar een mooie buffetkast aan het zoeken IN EINDHOVEN, krijg je alleen maar adresjes van groothandels in Delfzijl in je zoekresultaten
    disclaimer
    pi_60569908
    nare is, dat als zij vinden dat de gegevens niet kloppen, we helemaal geen woning kunnen krijgen via sociale huur en we dus particulier moeten gaan huren

    dus het moet kloppen, en het klopt. Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging, ik heb alles nagevraagd voordat:

    a) mijn vriend bij mij introk
    b) ik op zijn pas erbij ging staan
    c) etc.

    dus het móet kloppen...

    maar ik wil 't horen, én wil een datum weten. Want dan kunnen we de huidige huur opzeggen zodat we niet teveel overlap hebben. Maar het gunstigste geval was vandaag. Want dan is +maand 5 september, en dat is op een vrijdag, dus mooie dag voor ons om de sleutels in te leveren en voor nieuwe huurders om een weekend te gaan klussen/verhuizen
    Ja doei.
    pi_60569915
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
    Ik moet heel even mijn frustraties uiten over MP, ik word knetterbek van die handelaren daar. Ben naar een mooie buffetkast aan het zoeken IN EINDHOVEN, krijg je alleen maar adresjes van groothandels in Delfzijl in je zoekresultaten
    en je hebt geen zin in een tripje naar het mooie hoge noorden?

    raar
    Ja doei.
    pi_60569954
    Oh, als ik daarop zoek krijg ik: 62 resultaten voor "buffetkast eindhoven"
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60569990
    Maar moblo, knijpen ze geen oogje dicht, gezien de wachtlijsten als je 1 dag te laat bent?
    Dus dat je vandaag belt het uitlegt en zegt morgen weet ik het zeker, maar kan je nu alvast een aantekening maken?
    Je laat immers een huisje achter waar dan snel weer iemand in kan.

    Moeilijk gedoe hier in Nederland.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60570096
    Even kijken:

    We hebben voor onze vakantie dit huis bezichtigd, helemaal
    Na onze vakantie, vorige week dinsdag, moesten we uiterlijk de spullen inleveren.
    Woensdag, zag ik in het systeem (ze zitten bij de zelfde woonruimteverdeler als mijn corporatie) dat wij de woning hadden dus ik bellen zodat het zo snel mogelijk duidelijk kon worden (voor ons) zodat we actie konden ondernemen: de woning is beschikbaar per 23 augustus en dat gaf ons mooi de tijd om in 3 weken alles te regelen wat geregeld moet worden.

    Woensdag: je krijgt morgen een brief
    Donderdag: je wordt morgen teruggebeld
    Vrijdag: die mevrouw was op vakantie! Je moet maandagmiddag laat of dinsdagochtend even bellen
    Maandag: ja, we weten het woensdag pas

    godsamme, ik weet hoe leuk het is om iemand blij te mogen maken met een woning. Ik weet hoeveel dingen je ineens moet regelen als je gaat verhuizen, helemaal als dit naar een andere stad is. Ik weet hoe druk het is in vakantietijd bij een woningbouwvereniging.

    Maar kastje, muur, wal, schip Hoe moeilijk is het om iemand die gegevens te laten beoordelen en een afspraak voor contract tekenen te maken!?
    Wij mogen en kunnen dat allemaal op kantoor. En daar zit maar één iemand die dat mag/kan? Ben benieuwd wat ze doen als deze mevrouw onder een vrachtwagen komt
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:42:53 #127
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570136


    disclaimer
    pi_60570160
    Oef, die is mooi, Sq!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:43:53 #129
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570163
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
    Even kijken:

    We hebben voor onze vakantie dit huis bezichtigd, helemaal
    Na onze vakantie, vorige week dinsdag, moesten we uiterlijk de spullen inleveren.
    Woensdag, zag ik in het systeem (ze zitten bij de zelfde woonruimteverdeler als mijn corporatie) dat wij de woning hadden dus ik bellen zodat het zo snel mogelijk duidelijk kon worden (voor ons) zodat we actie konden ondernemen: de woning is beschikbaar per 23 augustus en dat gaf ons mooi de tijd om in 3 weken alles te regelen wat geregeld moet worden.

    Woensdag: je krijgt morgen een brief
    Donderdag: je wordt morgen teruggebeld
    Vrijdag: die mevrouw was op vakantie! Je moet maandagmiddag laat of dinsdagochtend even bellen
    Maandag: ja, we weten het woensdag pas

    godsamme, ik weet hoe leuk het is om iemand blij te mogen maken met een woning. Ik weet hoeveel dingen je ineens moet regelen als je gaat verhuizen, helemaal als dit naar een andere stad is. Ik weet hoe druk het is in vakantietijd bij een woningbouwvereniging.

    Maar kastje, muur, wal, schip Hoe moeilijk is het om iemand die gegevens te laten beoordelen en een afspraak voor contract tekenen te maken!?
    Wij mogen en kunnen dat allemaal op kantoor. En daar zit maar één iemand die dat mag/kan? Ben benieuwd wat ze doen als deze mevrouw onder een vrachtwagen komt
    Hee, het lijkt wel ambtenarij

    ja, ik heb het recht om dat te zeggen
    disclaimer
    pi_60570206
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
    [ afbeelding ]


    wow!

    dan staat onze woonkamer vol
    Ja doei.
    pi_60570210
    Nou, waar wacht je nog op dan?
    Begin met pakken, je hebt al gezien dat het huis voor jullie was????
    Zou voor mij genoeg zijn.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:47:11 #132
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570249
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:43 schreef Oblivion het volgende:
    Oef, die is mooi, Sq!
    Ja, en maar 45 km van Eindhoven, in een Bels dorpje
    Binnenkort die winkel maar eens bezoeken
    disclaimer
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:48:28 #133
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570274
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:45 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    wow!

    dan staat onze woonkamer vol
    Hij is maar 228 cm breed joh

    Ik heb ook veel boeken en spelletjes en cd's en dvd's en en en ! Veel spullen hebben
    disclaimer
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:52:27 #134
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60570362
    en en en de spullen van je vriend hebben geen plekje nodig .
    pi_60570408
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:52 schreef bleiblei het volgende:
    en en en de spullen van je vriend hebben geen plekje nodig .
    dat is een herkenbaar feit?

    nee ik heb al gezegd dat de grote lelijke groene feautuil na een make-over (rood ofzo) ook in de woonkamer mag komen... maar het is wel een tof ding, zo'n Friends-feautuil, met een knopje waarmee je hem in de relax-stand kan schieten
    Ja doei.
    pi_60570423
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:45 schreef Oblivion het volgende:
    Nou, waar wacht je nog op dan?
    Begin met pakken, je hebt al gezien dat het huis voor jullie was????
    Zou voor mij genoeg zijn.
    ze moeten goedkeuren.... en wil me boven alles niet té blij maken totdat we een datum hebben...
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:57:02 #137
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60570468
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:54 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    dat is een herkenbaar feit?

    nee ik heb al gezegd dat de grote lelijke groene feautuil na een make-over (rood ofzo) ook in de woonkamer mag komen... maar het is wel een tof ding, zo'n Friends-feautuil, met een knopje waarmee je hem in de relax-stand kan schieten
    Fauteuil .
    Banken en stoelen met relaxstanden komen er bij mij iig niet in.
    Als die godsonmogelijk lelijke dingen in winkels zie staan vraag ik me altijd af wie dat soort dingen koopt .
    pi_60570471
    Ah, okay.
    Morgen afwachten dus...

    En die suggestie bij je eigen woningbouw vereniging zodat je geen extra maand hoeft te betalen als het morgen doorgaat?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60570497
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:57 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Fauteuil .
    Banken en stoelen met relaxstanden komen er bij mij iig niet in.
    Als die godsonmogelijk lelijke dingen in winkels zie staan vraag ik me altijd af wie dat soort dingen koopt .
    Mijn vent...
    Althans hij blijft het proberen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60570517
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
    Ik moet heel even mijn frustraties uiten over MP, ik word knetterbek van die handelaren daar. Ben naar een mooie buffetkast aan het zoeken IN EINDHOVEN, krijg je alleen maar adresjes van groothandels in Delfzijl in je zoekresultaten
    Haha aan exáct hetzelfde heb ik me gisteren ook zitten storen
    Over buffetkasten maar ook over eettafels
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:59:11 #141
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60570525
    Laten we dit topic het wacht, zweet, duim en stress topic noemen.

    Maarre.. iedereen (incluis mezelf ) veel sterkte en succes gewenst! (behalve SQ dan want die heeft alles al rond incl. kont )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60570532
    de mijne heeft er dus al een uit de moblo-loze periode

    enneh.. ik zat er aan te denken om vandaag de huur op te zeggen, gewoon, doen. Máár dat is goden (welke dan ook) verzoeken, denk ik
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:00:55 #143
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570583
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:52 schreef bleiblei het volgende:
    en en en de spullen van je vriend hebben geen plekje nodig .
    Ja, die ook nog!
    Maar jij hebt beduiidend minder zooi dan ik, dus daar maak ik me minder zorgen over
    disclaimer
    pi_60570591
    hebben de katten al een plekje?
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:01:43 #145
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60570596
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:58 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Mijn vent...
    Althans hij blijft het proberen...
    Bij mij is het juist m'n vriendin die zo'n ding wil. Ik heb gezegd dat ze maar een voetenbankje voor bij de bank moet kopen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:01:47 #146
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570597
    Mijn chinese theeservies zou wel prachtig staan in die kast
    disclaimer
    pi_60570600
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:59 schreef Dromer het volgende:
    Laten we dit topic het wacht, zweet, duim en stress topic noemen.


    Hoort er toch ook bij!
    gezellig zenuwachtig zijn!
    quote:

    Maarre.. iedereen (incluis mezelf ) veel sterkte en succes gewenst! (behalve SQ dan want die heeft alles al rond incl. kont )
    Ik zou me heel erg verbazen als jouw huis structureel niet in orde is.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:02:26 #148
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570611
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
    hebben de katten al een plekje?
    Voor de eerste twee maanden heb ik een prachtig plekje voor ze onder het bed
    disclaimer
    pi_60570618
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
    Mijn chinese theeservies zou wel prachtig staan in die kast
    kan je niet zo'n hip hollands boeren servies kopen? Met van die dikke witte borden met grote bloemen
    Ja doei.
    pi_60570623
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:02 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Voor de eerste twee maanden heb ik een prachtig plekje voor ze onder het bed
    toch wel met waterbak hè?
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:03:47 #151
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60570640
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    kan je niet zo'n hip hollands boeren servies kopen? Met van die dikke witte borden met grote bloemen
    bah nee
    disclaimer
    pi_60570656
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:01 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Bij mij is het juist m'n vriendin die zo'n ding wil. Ik heb gezegd dat ze maar een voetenbankje voor bij de bank moet kopen.
    En zo is het!
    Mochten ze in de nabije toekomst die dingen iets aantrekkelijker maken, dan wil ik er nog wel over denken zoiets in het huis te zetten, maar eer dat... no way!

    Alhoewel, als je goed zoekt en zitten er tussen die zijn best leuk.
    Ik heb er ooit 1 gehad (oud engelse stijl), maar die was dan weer niet comfortabel genoeg...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60570677
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
    de mijne heeft er dus al een uit de moblo-loze periode

    enneh.. ik zat er aan te denken om vandaag de huur op te zeggen, gewoon, doen. Máár dat is goden (welke dan ook) verzoeken, denk ik
    Ik zou het gewoon uitleggen, wat is nu 1 dag?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60570689
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    bah nee
    en dan zo'n leuk klederdracht-geinspireerd kledingsetje
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:43:28 #155
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60571512
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:01 schreef Oblivion het volgende:
    Ik zou me heel erg verbazen als jouw huis structureel niet in orde is.
    Het lijkt mij ook in orde, hoor. Maar ik ben geen bouwkundige en je hoort/ziet toch van die verhalen af en toe... Natuurlijk gaan we er vanuit dat het gewoon in orde komt.

    En ik doe natuurlijk wel mee met de 'wachters', hè. Tot 1 December is ineens heul lang.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60571915
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:43 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Het lijkt mij ook in orde, hoor. Maar ik ben geen bouwkundige en je hoort/ziet toch van die verhalen af en toe... Natuurlijk gaan we er vanuit dat het gewoon in orde komt.

    Heel slim om het dan toch te doen, dan heb je in ieder geval een beetje meer zekerheid.
    quote:

    En ik doe natuurlijk wel mee met de 'wachters', hè. Tot 1 December is ineens heul lang.
    Wij hoogst waarschijnlijk tot volgend jaar mei...
    Althans ik geloof dat het nu weer veranderd is, maar goed dat hoor ik tzt wel...
    Daar maak ik me niet sappel om.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60571936
    En oh had ik al gezegd dat ik strontzenuwachtig ben?
    Nee, nou bij deze...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60571950
    Wauw dromer! Wat een huis En zo'n grote badkamer! Héérlijk
    En rolluiken boven vind ik toch zeker ook een heel groot pluspunt (was één van mijn eisen voor ons huis ).

    En nu verder lezen of er al nieuws is van Obli (want ik zit nog maar op pagina 2 te lezen en ik zie dat er al 4 pagina's zijn in dit topic ).
    pi_60571986
    Nou daar kan ik heel kort over zijn, Leonieke....
    Nog geen nieuws!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60572106
    Ah verdorie Had ik beter niet het hele topic doorgelezen Zou je kwaad worden als we jou nu constant zouden mailen?

    Alhoewel dan had ik het hele stressverhaal van Moterbloempje en de buffetkast van SQ gemist

    Trouwens Dromer, nog 117 dagen voor jou en je kunt verhuizen
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:06:03 #161
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60572109
    Wederom een fabrieksfoutje

    Ze zouden vandaag de kozijnen aan de achterkant gaan plaatsen. De planning was boven te starten. Is er een foutje gemaakt in de fabriek. Het ene kozijn had groter moeten zijn dan de andere, zijn ze beiden even groot Vandaag kunnen ze dus niets meer. Morgen starten ze beneden, boven wordt 19 augustus.
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60572203
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:05 schreef leonieke het volgende:
    Ah verdorie Had ik beter niet het hele topic doorgelezen Zou je kwaad worden als we jou nu constant zouden mailen?

    Oh, doe het me niet aan...
    Wel stiekem gezellig!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60572219
    Wat hebben die raamfabrikanten toch? Bij mijn ouders was er één raam te hoog, één te laag en één te smal. En ze moesten er maar 5 brengen
    Bij ons is er één raam zonder glas geleverd Ik stel me toch soms vragen bij de manier waarop ze werken. Eén geruststelling, het gebeurt dus niet alleen in België

    Nu hopen dat het morgen allemaal goed meevalt
    pi_60572231
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:06 schreef Diesz het volgende:
    Wederom een fabrieksfoutje

    Ze zouden vandaag de kozijnen aan de achterkant gaan plaatsen. De planning was boven te starten. Is er een foutje gemaakt in de fabriek. Het ene kozijn had groter moeten zijn dan de andere, zijn ze beiden even groot Vandaag kunnen ze dus niets meer. Morgen starten ze beneden, boven wordt 19 augustus.
    Jeetje Diesz...
    Maar past er ook niet 1tje? Dat ze die vast plaatsen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60572264
    * motorbloempje heeft een klein hoopje dat ze misschien toch vandaag bellen, maar dat ze woensdag gezegd hebben zodat we ze even een dag niet stalken
    Ja doei.
    pi_60572311
    Ja en dan vergeten ze je...

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:15:10 #167
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60572338
    amokjeeh, Stormqueen, Dromer, leuke huizen!!!

    motorbloempje en Oblivion..... succes en sterkte bij het afwachten!!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60572369
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:14 schreef Oblivion het volgende:
    Ja en dan vergeten ze je...

    Misschien toch best eens bellen dan idd
    pi_60572383
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:14 schreef Oblivion het volgende:
    Ja en dan vergeten ze je...


    huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    stress -
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:18:31 #170
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60572426
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:09 schreef leonieke het volgende:
    Wat hebben die raamfabrikanten toch? Bij mijn ouders was er één raam te hoog, één te laag en één te smal. En ze moesten er maar 5 brengen
    Bij ons is er één raam zonder glas geleverd Ik stel me toch soms vragen bij de manier waarop ze werken. Eén geruststelling, het gebeurt dus niet alleen in België

    Nu hopen dat het morgen allemaal goed meevalt
    Ook prettig

    Bij ons zijn het 8 kozijnen in totaal. 4 achter en 4 voor. Die 4 voor is nog geen vergunning voor en horen dus ook niet gemaakt te worden. Nu hebben we er 4 achter gemaakt, waarvan de bovenste dus 1 in de verkeerde maat. Onder staat nog in de fabriek, maar ik hoop dat dat wel okee is. Krijg alleen jeuk als ik het verhaal van bij je ouders lees!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:19:48 #171
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60572458
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:10 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Jeetje Diesz...
    Maar past er ook niet 1tje? Dat ze die vast plaatsen?
    Die past wel, maar kunnen ze dus niet plaatsen omdat die aansluit op dat andere kozijn
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60572503
    Bij mijn ouders hebben ze het trouwens maar vastgesteld toen ze de ramen er al hadden uitgegooid. Nog een geluk dat het een warme zomer was Soit, ze hadden veel 'afgewerkt' met houten planken. Ik weet nog dat ik naar mijn vakantiejob moest en zo uitkeek naar hoe het huis er ging uitzien met de nieuwe ramen 's avonds Was een schoon zicht alleszins
    pi_60572560
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:19 schreef Diesz het volgende:

    [..]

    Die past wel, maar kunnen ze dus niet plaatsen omdat die aansluit op dat andere kozijn
    Grrr....

    Weer wachten dus...
    Lullig, maar het is niet anders.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:53:48 #174
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60573292
    Thanks Leonieke voor de tussenstand. Ik ga het maar niet per dag zitten aftellen, denk ik want dan duurt het volgens mij voor m'n gevoel nog langer.
    De ruimte in het huis (o.a. de badkamer) was voor ons ook een doorslaggevend punt: je kunt er altijd nog heel makkelijk iets aan veranderen aangezien je minder vast zit aan een bepaalde opstelling.

    En Diesz.. wat een ellende toch weer. Hopelijk hebben ze het over twee weken wel goed...
    (en gaan de andere 2 kozijnen morgen wél goed zodat je tenminste iets hebt om blij mee te zijn )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60573418
    Hehe dromer, ik kijk zo af en toe eens in mijn excel-file om te zien hoeveel dagen het nog is en dan verschiet ik vaak dat de tijd toch soms vliegt (soms hoor ). Ik herinner mij nog dat we op 300 dagen zaten en nu zitten we al maar op 148 dagen meer

    Heb je nog veel verbouwingsplannen (omdat je zegt dat het feit dat je kunt veranderen doorslaggevend was)?
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:04:30 #176
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60573530
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:21 schreef leonieke het volgende:
    Bij mijn ouders hebben ze het trouwens maar vastgesteld toen ze de ramen er al hadden uitgegooid. Nog een geluk dat het een warme zomer was Soit, ze hadden veel 'afgewerkt' met houten planken. Ik weet nog dat ik naar mijn vakantiejob moest en zo uitkeek naar hoe het huis er ging uitzien met de nieuwe ramen 's avonds Was een schoon zicht alleszins
    Was wel iets heel anders dan je had verwacht dan

    Hier lag er 1 raam uit, maar dat hebben ze terug kunnen plaatsen. Dat valt dus gelukkig mee!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:07:00 #177
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60573579
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:24 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Grrr....

    Weer wachten dus...
    Lullig, maar het is niet anders.
    Ik kan er wel al een btje van genieten hoor, het goede kozijn staat in de tuin. Dus als ik nou gewoon mijn stoel bij het raam zet.....
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:07:28 #178
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60573590
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:59 schreef leonieke het volgende:
    Hehe dromer, ik kijk zo af en toe eens in mijn excel-file om te zien hoeveel dagen het nog is en dan verschiet ik vaak dat de tijd toch soms vliegt (soms hoor ). Ik herinner mij nog dat we op 300 dagen zaten en nu zitten we al maar op 148 dagen meer

    Heb je nog veel verbouwingsplannen (omdat je zegt dat het feit dat je kunt veranderen doorslaggevend was)?
    In eerste instantie niet, hoor. Maar ik zou er bv. wel ooit een wat groter bad in willen zetten. Met mijn lengte (1,90) is het bij een standaard bad vaak al klooien: of knieën boven water of bovenlichaam.
    En yep.. af en toe stilstaan bij de resterende tijd lijkt me al een stuk beter.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:08:17 #179
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60573608
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:07 schreef Diesz het volgende:

    [..]

    Ik kan er wel al een btje van genieten hoor, het goede kozijn staat in de tuin. Dus als ik nou gewoon mijn stoel bij het raam zet.....
    raam alvast wassen en zemen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:09:05 #180
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60573626
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:53 schreef Dromer het volgende:

    En Diesz.. wat een ellende toch weer. Hopelijk hebben ze het over twee weken wel goed...
    (en gaan de andere 2 kozijnen morgen wél goed zodat je tenminste iets hebt om blij mee te zijn )
    Ik ga er van uit dat het wel goed zal gaan. Ze baalden zelf ook stevig, want ze hadden de tekeningen wel goed aangeleverd.
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:10:54 #181
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60573664
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:07 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    In eerste instantie niet, hoor. Maar ik zou er bv. wel ooit een wat groter bad in willen zetten. Met mijn lengte (1,90) is het bij een standaard bad vaak al klooien: of knieën boven water of bovenlichaam.
    En yep.. af en toe stilstaan bij de resterende tijd lijkt me al een stuk beter.
    Dat heb ik zelfs met mijn 1.80, kan je je voorstellen hoe 1.98 er in een bad uit ziet

    Is het bad makkelijk te vervangen? Of moet je dan meteen de hele badkamer doen??
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_60573684
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:07 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    In eerste instantie niet, hoor. Maar ik zou er bv. wel ooit een wat groter bad in willen zetten. Met mijn lengte (1,90) is het bij een standaard bad vaak al klooien: of knieën boven water of bovenlichaam.
    En yep.. af en toe stilstaan bij de resterende tijd lijkt me al een stuk beter.
    Hmz, met mijn 1.63meter heb ik daar inderdaad nooit last van (maar voor ons was het wel belangrijk dat de afvoer van ons bad langs de lange kant zat zodat je er geen last van hebt als je met twee in bad gaat) Wel super dat jullie er dan gewoon kunnen intrekken zonder te moeten klussen. Kan je geen extra vertraging door oplopen
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:12:47 #183
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_60573696
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:08 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    raam alvast wassen en zemen.
    Volgens mij scheurt de wolk hier boven straks open, ik geef de kids allemaal wel een spons en een zeem, dan heb ik nog meer om naar te kijken
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:21:04 #184
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60573871
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:10 schreef Diesz het volgende:
    Is het bad makkelijk te vervangen? Of moet je dan meteen de hele badkamer doen??
    Ik denk dat het (met wat reserve-vloertegels voor de zekerheid) best goed te doen is. De ruimte is er in elk geval. En anders maar meteen andere tegels uitzoeken.
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:11 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Hmz, met mijn 1.63meter heb ik daar inderdaad nooit last van (maar voor ons was het wel belangrijk dat de afvoer van ons bad langs de lange kant zat zodat je er geen last van hebt als je met twee in bad gaat) Wel super dat jullie er dan gewoon kunnen intrekken zonder te moeten klussen. Kan je geen extra vertraging door oplopen
    Ik heb in eerste instantie ook helemaal geen zin in klussen. Aan ons huidige huis hebben we al genoeg werk gehad. (voor onze begrippen dan )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60574096
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:07 schreef Diesz het volgende:

    [..]

    Ik kan er wel al een btje van genieten hoor, het goede kozijn staat in de tuin. Dus als ik nou gewoon mijn stoel bij het raam zet.....


    Ook een manier.

    Over badkamers:
    In dit huis zit een tweepersoonbad met straaltjes, hoe heet zo'n ding ook alweer?
    Maar ben niet weg van de badkamer. Dus die zal mettertijd er toch uitgaan...
    Wil perse badkamer boven! En alleen nog maar douche.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60574122
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:21 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het (met wat reserve-vloertegels voor de zekerheid) best goed te doen is. De ruimte is er in elk geval. En anders maar meteen andere tegels uitzoeken.
    [..]

    Ik heb in eerste instantie ook helemaal geen zin in klussen. Aan ons huidige huis hebben we al genoeg werk gehad. (voor onze begrippen dan )
    Ja, ik zou dat gekke randje boven er ook uit rukken...

    Zie je, ga je toch weer verbouwen..
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:30:57 #187
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60574131
    Iemand ervaring?

    Zwarte muur witten
    disclaimer
    pi_60574175
    Het huis wat we dan gaan achterlaten, dit huis dus, waar ik nu zit, zit gewoon een peperdure heritage badkamer in...
    Helemaal onze smaak.

    Maar wil geen ligbad meer in het volgend huis.
    Liever een jacuzzi in de tuin...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60574254
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
    Iemand ervaring?

    Zwarte muur witten
    Pff, zwart is wel een rotkleur, maar als je er maar genoeg overheen blijft gaan wordt het vanzelf wit...
    Je pa heeft wel een punt, eerst grijs en dan knallen!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:39:05 #190
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60574367
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:30 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ja, ik zou dat gekke randje boven er ook uit rukken...

    Zie je, ga je toch weer verbouwen..
    Voorlopig niet.
    Maar ik snap wat je bedoelt. Veel in dit huis zou ik zelf nooit zo gekozen hebben, maar ik vind het allemaal ook wel weer zoveel hebben dat ik het er niet meteen uit wil/ga rukken. Waarschijnlijk wel ooit. (na een paar jaar of zo)
    Ik houd ook wel van een beetje maffe/eigenaardige huizen. Weer eens wat anders dan het brave in neutrale kleuren gestelde huis met alles op de verwachte plek.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60574697
    Och, wij kunnen als we het zouden krijgen ook niet in 1 keer veranderen.
    Als het maar functioneel is dan!
    Dan ben je blij dat het er inzit!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60575271
    Mijn huidige huisje staat officieel op internet met ingang van vandaag.
    Valt me zwaarder dan ik dacht Is toch 3,5 jaar mijn eigen plekkie geweest. En omdat we nog geen nieuw huis hebben voelt dat best raar om achter te laten.

    Maar ja, we richten ons op de toekomst
    pi_60578780
    Nog niks...

    Nu vind ik het niet leuk meer...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:32:47 #194
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60578794
    jesses wat vervelend
    disclaimer
    pi_60578926
    Ik zit net te mailen met leonieke... (lief ping pingetje... )
    Ze hebben er 4 dagen over kunnen nadenken.
    Hoe lang duurt het voordat je een antwoord kan geven?
    Nee is toch ook een antwoord?
    Schiet mij maar lek....

    Ik ben over de zeik aan het gaan...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:42:07 #196
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_60579017
    Iemand ervaring met het maken van een licht plan hier?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_60579033
    Rond welk uur mailen ze normaalgezien? Of zit er zo geen schema in?

    En zoals ik zei: ik zou al helemaal gek geworden zijn en zou mijn telefoon niet kunnen laten liggen...
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:43:02 #198
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60579050
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 16:42 schreef Martijn_77 het volgende:
    Iemand ervaring met het maken van een licht plan hier?
    Een licht plan of een lichtplan?
    disclaimer
    pi_60579278
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 16:42 schreef leonieke het volgende:
    Rond welk uur mailen ze normaalgezien? Of zit er zo geen schema in?

    En zoals ik zei: ik zou al helemaal gek geworden zijn en zou mijn telefoon niet kunnen laten liggen...
    Geen schema...

    Tja, dit heet nou uitzitten...
    Hoe vervelend het ook is.
    Niet het einde van de wereld, maar naar...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60580512
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 16:38 schreef Oblivion het volgende:
    Ik zit net te mailen met leonieke... (lief ping pingetje... )
    Ze hebben er 4 dagen over kunnen nadenken.
    Hoe lang duurt het voordat je een antwoord kan geven?
    Nee is toch ook een antwoord?
    Schiet mij maar lek....

    Ik ben over de zeik aan het gaan...
    fijn zeg....

    ben daarnet ook even flink gebroken zeg.. zie 't echt niet meer zitten, zie overal dingen waarop ze ons kunnen weigeren en en en
    Ja doei.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:01:20 #201
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_60580771
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 16:43 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Een licht plan of een lichtplan?
    Een verlichtingsplan
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_60582138
    Ah, verlossing.

    Helaas geen goed nieuws voor ons...
    Maar niet geschoten is altijd mis.

    Nu gaan we vanavond even alles op een rijtje zetten en dan morgen krijgen zij antwoord terug.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60582743
    Jah, waar zijn alle AAAAAAAAAAAAAAH, en OOOOOOOOOh's...

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60582982
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:43 schreef Oblivion het volgende:
    Jah, waar zijn alle AAAAAAAAAAAAAAH, en OOOOOOOOOh's...



    AAAAAAAAAAAAAAAh, zou het gewoon NIET Doen, je gaan er nu te emotioneel ja opzeggen.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:19:15 #205
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60583544
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:12 schreef Oblivion het volgende:
    Ah, verlossing.

    Helaas geen goed nieuws voor ons...
    Maar niet geschoten is altijd mis.

    Nu gaan we vanavond even alles op een rijtje zetten en dan morgen krijgen zij antwoord terug.
    Ze willen niet verder zakken met de prijs? Je moet er natuurlijk niet idioot veel geld op moeten bijleggen.
    (maarja... verstand en hart zijn twee verschillende dingen, hè.. wel goed dat jullie er in elk geval een nachtje over gaan slapen/wakker liggen)

    Denken aan hoeveel werk en gedoe het is om alles op te knappen helpt misschien met 'keihard' zijn?

    Edit: ohja! AHHHHHHHHHHH jammer dat ze niet meewerken!
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:30:11 #206
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60583777
    Ik heb ook weer nieuws!
    Vandaag de juiste offerte ontvangen
    Nu alle stukken verzamelen en opsturen, ondertussen bankgaragtie regelen en dan begint het grote wachten tot de overdracht, hopelijk 30 November maar we wachten geduldig af.
    pi_60584042
    We krijgen donderdag de sleutel. Gaan dan die avond naar de ikea, stoelen uitzoeken. We hebben via een faillisementsveiling 4(!) eettafels gekocht. Dat was een foutje, we wilden er 2 maar kwamen er na de bieding achter dat 1 kavel geen 1, maar 3 tafels bevatte.
    Nu dus 2 tafels op de studeerkamer, 1 in de woonkamer en 1 op marktplaats.

    Vrijdag wordt de vloer opgemeten voor de vloerbedekking en het zeil. We hebben besloten dat niet zelf te leggen..
    *poef* nu is het weg
    pi_60585171
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:12 schreef Oblivion het volgende:
    Ah, verlossing.

    Helaas geen goed nieuws voor ons...
    Maar niet geschoten is altijd mis.

    Nu gaan we vanavond even alles op een rijtje zetten en dan morgen krijgen zij antwoord terug.
    wat balen!!!



    succes
    Ja doei.
    pi_60585317
    Obli, ik zie nu pas jouw berichtje (na mijn mail dus)

    Zo balen dat het geen goed nieuws was
    Heel rustig alles op een rijtje zetten idd en goed nadenken over hoe graag je het huis precies wil. Is niet makkelijk Wij hebben ooit in een andere maar toch weer gelijkaardige situatie gezeten.

    Huis stond te koop, wij huis gaan bekijken en dat was het volledig gerenoveerd, goed qua ligging en financieel konden we het aan. Twee dagen later nog eens geweest en toen akkoord gegeven voor aankoop.
    Een week later gingen we langs om de compromis te tekenen en toen vertelde de vrouw dat ze een bod hadden gekregen van 10.000 euro boven de verkoopprijs (waar wij mee akkoord waren gegaan). Heel veel wikken en wegen: willen we wel nog meer geven? Willen we persé dit huis? Uiteindelijk toch iets meer geboden dan vraagprijs, maar wel onder het andere bod. Verkopers akkoord (was telefonisch) volgende dag gaan tekenen, begint de vrouw te wenen dat ze het huis toch niet wil verkopen. Trut
    Soit, ik kan er nu mee lachen, maar ik weet dat het ons toen heel veel kopzorgen heeft opgeleverd en uiteindelijk ook wel wat traantjes heeft gekost.
    Veel succes dus met de overpeinzingen!

    En motorbloempje: probeer toch een beetje te kalmeren. Jouw dossier ziet er volgens jouw vorige berichten écht goed uit, dus niet te veel panikeren
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:46:49 #210
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60585582
    He wat balen Oblivion. Zo lang wachten en dan slecht nieuws
    disclaimer
    pi_60585621
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:55 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    AAAAAAAAAAAAAAAh, zou het gewoon NIET Doen, je gaan er nu te emotioneel ja opzeggen.
    We doen het gewoon WEL!
    Je vergeet dat er al 24.000 van de vraagprijs af is...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60585663
    24.000 euro van de vraagprijs af? Goed gedaan zou ik zo zeggen
    pi_60585687
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 20:19 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Ze willen niet verder zakken met de prijs? Je moet er natuurlijk niet idioot veel geld op moeten bijleggen.
    (maarja... verstand en hart zijn twee verschillende dingen, hè.. wel goed dat jullie er in elk geval een nachtje over gaan slapen/wakker liggen)

    Denken aan hoeveel werk en gedoe het is om alles op te knappen helpt misschien met 'keihard' zijn?

    Edit: ohja! AHHHHHHHHHHH jammer dat ze niet meewerken!

    Het wordt een shit-load aan werk, maar dat vind ik nou juist een van de leuke kanten van dit huis.
    Zelluf doen!
    Nee, keihard zijn heeft geen zin.
    Het is goed zo, ik heb het gevraagd en zij hebben een redelijk antwoord terug gegeven.
    (waar ik in kan komen, staat pas 3 maanden te koop, hoeft niet perse weg, is al een veel van vraagprijs af, etc etc...)
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60585717
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:49 schreef leonieke het volgende:
    24.000 euro van de vraagprijs af? Goed gedaan zou ik zo zeggen
    Die hadden we al hoor...
    We wilde er nog 10 vanaf, omdat de kosten voor het dak zo ontzettend tegen vielen.
    Vragen staat vrij toch?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60585784
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:36 schreef leonieke het volgende:
    Obli, ik zie nu pas jouw berichtje (na mijn mail dus)

    Zo balen dat het geen goed nieuws was
    Heel rustig alles op een rijtje zetten idd en goed nadenken over hoe graag je het huis precies wil. Is niet makkelijk Wij hebben ooit in een andere maar toch weer gelijkaardige situatie gezeten.

    Huis stond te koop, wij huis gaan bekijken en dat was het volledig gerenoveerd, goed qua ligging en financieel konden we het aan. Twee dagen later nog eens geweest en toen akkoord gegeven voor aankoop.
    Een week later gingen we langs om de compromis te tekenen en toen vertelde de vrouw dat ze een bod hadden gekregen van 10.000 euro boven de verkoopprijs (waar wij mee akkoord waren gegaan). Heel veel wikken en wegen: willen we wel nog meer geven? Willen we persé dit huis? Uiteindelijk toch iets meer geboden dan vraagprijs, maar wel onder het andere bod. Verkopers akkoord (was telefonisch) volgende dag gaan tekenen, begint de vrouw te wenen dat ze het huis toch niet wil verkopen. Trut
    Soit, ik kan er nu mee lachen, maar ik weet dat het ons toen heel veel kopzorgen heeft opgeleverd en uiteindelijk ook wel wat traantjes heeft gekost.
    Veel succes dus met de overpeinzingen!

    Jeetje, nou dat huis hadden ze kunnen stoppen waar het niet paste...
    Een bod opeens out of the blue van 10.000? Gaat dat zo in belgenland?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60585896
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 20:30 schreef bierzuipert het volgende:
    Ik heb ook weer nieuws!
    Vandaag de juiste offerte ontvangen
    Nu alle stukken verzamelen en opsturen, ondertussen bankgaragtie regelen en dan begint het grote wachten tot de overdracht, hopelijk 30 November maar we wachten geduldig af.
    Cool! Jou zetten we ook in de wacht kamer....
    Gezellig hier he?
    Ook een bakje?
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 20:42 schreef kaatjejannie het volgende:
    We krijgen donderdag de sleutel. Gaan dan die avond naar de ikea, stoelen uitzoeken. We hebben via een faillisementsveiling 4(!) eettafels gekocht. Dat was een foutje, we wilden er 2 maar kwamen er na de bieding achter dat 1 kavel geen 1, maar 3 tafels bevatte.
    Nu dus 2 tafels op de studeerkamer, 1 in de woonkamer en 1 op marktplaats.

    Vrijdag wordt de vloer opgemeten voor de vloerbedekking en het zeil. We hebben besloten dat niet zelf te leggen..
    Jij krijgt geen koffie meer!
    Donderdag al!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60586000
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:51 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Die hadden we al hoor...
    We wilde er nog 10 vanaf, omdat de kosten voor het dak zo ontzettend tegen vielen.
    Vragen staat vrij toch?
    Tuurlijk Je kan maar proberen hé, een nee heb je...
    Jammer dat het niet gelukt is, maar euh... krijgen we nu foto's te zien
    pi_60586028
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:00 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Tuurlijk Je kan maar proberen hé, een nee heb je...
    Jammer dat het niet gelukt is, maar euh... krijgen we nu foto's te zien
    Ik zal je even pm'en... euhm mail dus...
    De foto's staan op de makelaars site en ik wil daar niet zomaar aankomen.
    Als het eenmaal rond is dan ga ik jullie doodvervelen met foto's
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60586083
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:53 schreef Oblivion het volgende:

    [..]


    Jeetje, nou dat huis hadden ze kunnen stoppen waar het niet paste...
    Een bod opeens out of the blue van 10.000? Gaat dat zo in belgenland?
    Het gebeurt vaak dat je niet echt onder de vraagprijs moet gaan. Toegegeven, de vraagprijs voor dat huis was ongeveer gelijk aan de waarde van het huis (scheelde een paar duizend euro ofzo...). En opbieden boven vraagprijs gebeurt jammergenoeg ook regelmatig. Ofwel hadden wij telkens de verkeerde huizen op het oog.

    Ik heb heel hard mijn twijfels gehad bij dat 'plotse' bod van 10.000 euro. Gedacht dat ze spijt hadden van hun vraagprijs en zo de verkoopprijs nog wat wilden opdrijven. We zullen het nooit weten natuurlijk. Maar na die stunt van "vrouw wil niet meer verkopen" denk ik nog steeds dat het gewoon de bedoeling was dat we gingen afhaken.

    En om een positief einde te breien aan dat verhaal: twee dagen later kwamen we de bouwgrond tegen waarop we nu aan het bouwen zijn
    pi_60586133
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:03 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Het gebeurt vaak dat je niet echt onder de vraagprijs moet gaan. Toegegeven, de vraagprijs voor dat huis was ongeveer gelijk aan de waarde van het huis (scheelde een paar duizend euro ofzo...). En opbieden boven vraagprijs gebeurt jammergenoeg ook regelmatig. Ofwel hadden wij telkens de verkeerde huizen op het oog.

    Ik heb heel hard mijn twijfels gehad bij dat 'plotse' bod van 10.000 euro. Gedacht dat ze spijt hadden van hun vraagprijs en zo de verkoopprijs nog wat wilden opdrijven. We zullen het nooit weten natuurlijk. Maar na die stunt van "vrouw wil niet meer verkopen" denk ik nog steeds dat het gewoon de bedoeling was dat we gingen afhaken.

    Ik denk het ook...
    Wat een mens!
    quote:

    En om een positief einde te breien aan dat verhaal: twee dagen later kwamen we de bouwgrond tegen waarop we nu aan het bouwen zijn
    Zo zie je maar weer!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:10:45 #221
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60586258
    Floorplanner

    http://www.floorplanner.com/3r678r/

    Even een uitlegje: ik heb een tekening met en zonder uitbouw gemaakt. De uitbouw is nog in optie, omdat we eerst willen kijken wat het allemaal gaat kosten
    disclaimer
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:11:33 #222
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60586273
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:48 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    We doen het gewoon WEL!
    Je vergeet dat er al 24.000 van de vraagprijs af is...
    Yay!
    Mogen we je dan feliciteren nu?
    disclaimer
    pi_60586331
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 21:48 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    We doen het gewoon WEL!
    Je vergeet dat er al 24.000 van de vraagprijs af is...
    Eerst een nachtslapen dan ja of nee zeggen muts

    anders heel veel plezier en weinig ellende gewenst
    pi_60586601
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:13 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Eerst een nachtslapen dan ja of nee zeggen muts

    anders heel veel plezier en weinig ellende gewenst
    En een heel goed fototoestel
    pi_60588105
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 20:42 schreef kaatjejannie het volgende:
    We krijgen donderdag de sleutel. Gaan dan die avond naar de ikea, stoelen uitzoeken. We hebben via een faillisementsveiling 4(!) eettafels gekocht. Dat was een foutje, we wilden er 2 maar kwamen er na de bieding achter dat 1 kavel geen 1, maar 3 tafels bevatte.
    Nu dus 2 tafels op de studeerkamer, 1 in de woonkamer en 1 op marktplaats. .
    Wat voor eettafels zijn het? Misschien heb ik interesse Ik geloof dat we vanavond tegen ons droomhuis aan gelopen zijn

    Obli, mens wat spannend en zenuwslopend! Ben erg benieuwd naar de foto's als het zover is!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:25:45 #226
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60588297
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:18 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Wat voor eettafels zijn het? Misschien heb ik interesse Ik geloof dat we vanavond tegen ons droomhuis aan gelopen zijn

    Obli, mens wat spannend en zenuwslopend! Ben erg benieuwd naar de foto's als het zover is!
    worden we nog bijna buren ook

    Bij deze nodig ik mezelf uit voor de housewarming

    [ Bericht 14% gewijzigd door SQ op 05-08-2008 23:42:15 ]
    disclaimer
    pi_60588514
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:11 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Yay!
    Mogen we je dan feliciteren nu?
    Ja, alleen die verrotte 3 dagen bedenktijd... of whatever dat allemaal op je af komt...
    Wordt er nu al niet goed van...
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:13 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Eerst een nachtslapen dan ja of nee zeggen muts

    anders heel veel plezier en weinig ellende gewenst
    Het was al een stiekeme ja!
    Nu alles doorgesproken met elkaar.
    En zo meteen hand in hand dromen in bed... is dat liefde?

    En dank je wel!

    Foto's komen ook wel!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60588555
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:18 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Wat voor eettafels zijn het? Misschien heb ik interesse Ik geloof dat we vanavond tegen ons droomhuis aan gelopen zijn

    Oh...
    Waar, wie, hoe, wat?
    Of moeten we wachten op antwoorden?
    quote:

    Obli, mens wat spannend en zenuwslopend! Ben erg benieuwd naar de foto's als het zover is!


    Let the games begin!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:36:40 #229
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60588583
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:35 schreef Oblivion het volgende:

    [..]


    Oh...
    Waar, wie, hoe, wat?
    Dan edit ik wel ff

    [ Bericht 5% gewijzigd door SQ op 05-08-2008 23:42:01 ]
    disclaimer
    pi_60588681
    Hehe ik laat er liever nog niet te veel over los, je weet maar nooit wie er meelezen
    Maar ik denk dat we er wel uit gaan komen
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:43:33 #231
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60588760
    Mijn vriend en ik zitten er wel smakelijk om te lachen hier
    disclaimer
    pi_60589182
    PM?

    Ruilen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 6 augustus 2008 @ 08:23:58 #233
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60593202
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:34 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ja, alleen die verrotte 3 dagen bedenktijd... of whatever dat allemaal op je af komt...
    Wordt er nu al niet goed van...
    [..]

    Het was al een stiekeme ja!
    Nu alles doorgesproken met elkaar.
    En zo meteen hand in hand dromen in bed... is dat liefde?

    En dank je wel!

    Foto's komen ook wel!
    Is het 'ja' gebleven? In dat geval alvast gefeliciteerd! (hebben zij nou 3 dagen bedenktijd na jullie acceptatie of hoe zit dat?)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60593298
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:40 schreef PiperMaru het volgende:
    Hehe ik laat er liever nog niet te veel over los, je weet maar nooit wie er meelezen
    Maar ik denk dat we er wel uit gaan komen
    hendig spannend, maar we zien vast de foto's wel als 't gelukt is

    succes
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 09:53:42 #235
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60594340
    MoBlo, jij ook je verlossende woord he, vandaag
    disclaimer
    pi_60594364
    géén idee ik hoop 't
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 09:57:30 #237
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60594400
    Was die persoon die er wel over ging toevallig vandaag weer terug van vakantie?
    disclaimer
    pi_60594438
    nee, maandag al
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:00:31 #239
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60594447
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
    nee, maandag al
    Ah okee, dan zou het zomaar kunnen
    disclaimer
    pi_60594477
    maargoed, vorige week woensdag zeiden ze ook 'donderdag'

    dus toen ze maandag 'woensdag' zeiden, had ik er nog steeds een hard hoofd in
    Ja doei.
    pi_60594728
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 08:23 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Is het 'ja' gebleven? In dat geval alvast gefeliciteerd!
    Het is ja gebleven!!
    quote:
    (hebben zij nou 3 dagen bedenktijd na jullie acceptatie of hoe zit dat?)

    *vingers in oren stopt: LALALALALALALLALALALALALA
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60594753
    Enne PiperMaru, u heeft PM!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60594797
    * Oblivion schopt dat mens die zou moeten bellen naar MoBlo....

    Bellen kreng!

    Hey, maar Moblo je hebt elke dag al gebeld, ik zal dan nu ook maar bellen!
    Mooie tijd voor verlossing, enough is enough!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60594887
    Gefeliciteerd Obli
    Hoe lang wachten nog op de sleutel?
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:23:42 #245
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60594893
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:16 schreef Oblivion het volgende:
    Het is ja gebleven!!

    Nu wachten tot de foto's hier verschijnen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60594907
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 08:23 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    (hebben zij nou 3 dagen bedenktijd na jullie acceptatie of hoe zit dat?)
    Als ik me niet vergis gelden de 3 dagen bedenktijd alleen voor de kopers
    pi_60594912
    we wachten vandaag ook maar weer tot uurtje of half 5... we blijven ze het voordeel van de twijfel geven.

    Daarbij verbinden ze gewoon NIET door (callcenter zit in veenendaal, dus je belt niet direct naar de vestiging , is landelijke corporatie)

    zo maar hardlopen ofzo tegen de stress, na 't ontbijt
    Ja doei.
    pi_60594920
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:16 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Het is ja gebleven!!
    [..]

    *vingers in oren stopt: LALALALALALALLALALALALALA
    tof!!!

    en ze gaan zich vast niet meer bedenken
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:28:12 #249
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60594987
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
    we wachten vandaag ook maar weer tot uurtje of half 5... we blijven ze het voordeel van de twijfel geven.

    Daarbij verbinden ze gewoon NIET door (callcenter zit in veenendaal, dus je belt niet direct naar de vestiging , is landelijke corporatie)

    zo maar hardlopen ofzo tegen de stress, na 't ontbijt
    Kopen klinkt haast makkelijker

    Hoewel wij nu toch ook een kink in de kabel hadden: ons nieuwe huis was nog niet getaxeerd en dat moest natuurlijk wel voor de hypotheek. Taxeert die %$#@ ons huis voor 10.000 minder dan waar we het voor hebben gekocht (onze hypo is precies de aankoopprijs dus ze waren uitgegaan van 100% executiewaarde) Alas, bank boos, wij moeten nu een verplichte levensverzekering afsluiten en er wordt wat veranderd in het bouwdepot, moeten de hele offerte weer opnieuw op laten stellen en ondertekenen... grmbl
    disclaimer
    pi_60595004
    klinkt fijn
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:32:36 #251
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60595070
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
    klinkt fijn
    Ach zolang ze de rentestanden maar niet aanpassen aan het dagtarief

    Het stomme is, dat dit huis binnen 48 uur verkocht is voor de vraagprijs, er waren nog 3 andere bieders die dat hadden geboden, en dan zegt taxeer-aap dat "de verwachte executiewaarde 290.000 euro is met een verwachtte tijdsduur van 6 maanden te koop staan" Daarbij uitgaande van andere huizen in de buurt die allemaal aanzienlijk kleiner zijn en dus allemaal een stuk minder hebben opgebracht. Ja duh.

    Flikkert op
    disclaimer
    pi_60595106
    ik heb niet zoveel verstand van kopen nog, maar dit klinkt idd heel stom
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:37:04 #253
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60595160
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
    ik heb niet zoveel verstand van kopen nog, maar dit klinkt idd heel stom
    Mja, voor ons valt het uiteindelijk wel mee want we krijgen de financiering toch wel rond, maar voor mensen voor wie het hele avontuur staat of valt met zo'n uitkomst kan het hele nare gevolgen hebben
    disclaimer
    pi_60595195
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:23 schreef PiperMaru het volgende:
    Gefeliciteerd Obli
    Hoe lang wachten nog op de sleutel?
    Dank jullie wel!

    Oplevering? Geen idee, daar is nog geen echte duidelijkheid over.
    Misschien pas volgend jaar mei, of eerder...
    Dat zien we wel, komt wel antwoord op.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60595202
    uh huh.... maar jullie zijn rijke lucky-fat-ass-bitches, jij en die bleiblei
    Ja doei.
    pi_60595219
    Oh ,SQ.....lekker dan...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60595230
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:37 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Mja, voor ons valt het uiteindelijk wel mee want we krijgen de financiering toch wel rond, maar voor mensen voor wie het hele avontuur staat of valt met zo'n uitkomst kan het hele nare gevolgen hebben
    Ja, dan ketst een droomhuisje dus gewoon af...
    Niet loik!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:41:34 #258
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60595247
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
    uh huh.... maar jullie zijn rijke lucky-fat-ass-bitches, jij en die bleiblei
    Fat-assed zeker, maar zo rijk zijn we nou ook weer niet hoor. Dat lijkt vooral zo omdat jij nu een pauperende student bent. Straks kan jij dat ook allemaal
    disclaimer
    pi_60595311
    iedereen die een huis kan kopen is rijk in mijn ogen, dus ik weet idd niet of mijn wereldbeeld correct is
    Ja doei.
    pi_60597108
    MoBlo al wat gehoord?
    SQ da's een beetje een tegenvaller idd!

    Pff ik zit hier onrustig op mn stoel te schuiven... We zijn er denk ik bijna uit... Maar het is wel fucking zenuwslopend.
    pi_60597582
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:57 schreef PiperMaru het volgende:


    Pff ik zit hier onrustig op mn stoel te schuiven... We zijn er denk ik bijna uit... Maar het is wel fucking zenuwslopend.




    Spannend!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60597601
    nope...
    Ja doei.
    pi_60598053
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
    nope...
    Komt heus goed!
    Kan je niet wat anders doen om je gedachte te verzetten?
    Zoals bijvoorbeeld op je motor stappen en rondje maken heel toevallig dichtbij dat kantoor...
    "Oh ja, ik was in de buurt en dacht, kom laten we eens kijken of er al nieuws is?"

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60598068
    mn vriend heeft mijn motor mee omdat de zijne stuk is anders was ik hoogstwaarschijnlijk wel 'even langs gereden'

    maar ik geloof dat hij straks nog even zelf gaat bellen naar die godvergeten trage toko
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 12:43:07 #265
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60598187
    Pfffff, wat een gedoe allemaal. Zoals SQ al aangaf zijn er wat flaws ontstaan door die ellendige taxatie.
    Nu gaat er weer net wat meer geld an de hypotheek in het bouwdepot, en meer geld van de overwaarde op mijn ex-flat direct in het huis. Ben benieuwd of we het rechtgebreid krijgen . Met een beetje mazzel gaan we der een paar euro op vooruit omdat we meer rente krijgen op het bouwdepot dan op de spaarrekening .
    pi_60598562
    Maar waarom werd het minder geschat?
    Kan je geen tweede taxatie erop los gooien?

    Ik heb verder geen idee hoor, gooi maar wat vragen in de lucht.
    Als ik poep praat dan hoor ik het wel...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60599066
    ik heb ook geen kaas gegeten van huizen kopen.. als we hier gesetteld zijn toch rustig aan maar 's in verdiepen
    Ja doei.
    pi_60599738
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
    ik heb ook geen kaas gegeten van huizen kopen.. als we hier gesetteld zijn toch rustig aan maar 's in verdiepen
    Ik zou eerst maar bijkomen van wat er nu met je gebeurd met dat wachten...
    En als je moet onderhandelen voor een huis: PC uitzetten...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60599769
    ben bezig voor mijn studie en dat gaat met flaptop
    en SOG met Fok!

    maar heb de batterij van mn mp3 in de oplader gedaan en ga zo een uurtje hardlopen als die vol is
    Ja doei.
    pi_60599867
    PC uitzetten, makkelijker gezegd dan gedaan als je op je werk zit.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 13:55:31 #271
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60599911
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 12:58 schreef Oblivion het volgende:
    Maar waarom werd het minder geschat?
    Kan je geen tweede taxatie erop los gooien?

    Ik heb verder geen idee hoor, gooi maar wat vragen in de lucht.
    Als ik poep praat dan hoor ik het wel...
    Ze hebben het naar mijn gevoel voornamelijk getaxeerd op huizen in de omgeving.
    Dwz. gekeken welke huizen er in de omgeving nog meer te koop staan en voor welke prijs.
    Die huizen vergeleken met ons huis en daar de prijs op gebaseerd.
    Op zich een best eerlijke manier. Maar in ons geval kwam ie 10K lager uit dan we hoopten.
    Dit is normaliter ook geen probleem. Want de ene taxatie is de andere niet. Dus je kan +/- 5% boven en 5% onder de taxatie waarde pakken en dan zit je in een gebied dat je huis waard is. In ons geval klopt dat dus aardig (5% eronder is 15.000 minder dan wij er voor betaald hebben).

    Maarrrr omdat we een beetje mazzelhypotheek hebben omdat we een stuk zelf op kunnen hoesten zijn ze bij de bank gaan rekenen dat wij 100% van de executiewaarde willen financieren met een hypotheek.
    De executie waarde is geloof ik de 80 of 90% van de taxatiewaarde (ik kan er naast zitten hoor, dit percentage weet ik niet zeker). Dit houdt in dat als je je hypotheek niet betaald en de bank je huis verkoopt dan gaan ze er vanuit dat de executiewaarde het bedrag is dat je huis bij gedwongen verkoop oplevert.

    Hierdoor loopt de bank praktisch geen risico dus wilden ze ons een vrij laag rente percentage voor de hypotheek laten betalen. Door die taxatie vallen we net buiten die regeling (het paste precies) waardoor de bank naar hun mening niet meer "geen risico" loopt. En dan veranderen er dus een aantal zaken.

    Enne, de taxatie kost 475 euro en ik denk niet dat de bank akkoord gaat als we zeggen "hey! we hebben een ander taxatie rapport gevonden waarmee ons plannetje wel klopt!" .

    Kortom, lang verhaal maar hier komt het ongeveer op neer.
    pi_60600014
    Ah, okay.
    Weer wat geleerd.

    Weet wel dat de bank van een lagere verkoopprijs uitgaat omdat zij ook risico kunnen lopen.
    Het fijne weet ik er ook niet van, heb namelijk niks met cijfertjes...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 6 augustus 2008 @ 14:03:05 #273
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60600083
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 13:59 schreef Oblivion het volgende:
    Ah, okay.
    Weer wat geleerd.

    Weet wel dat de bank van een lagere verkoopprijs uitgaat omdat zij ook risico kunnen lopen.
    Het fijne weet ik er ook niet van, heb namelijk niks met cijfertjes...
    Komt omdat een huis bij gedwongen verkoop gewoon minder opleverd.
    Een huis dat gedwongen verkocht wordt gaat meen ik via een veilingachtige constructie de markt op omdat deze op moment x verkocht moet zijn.

    Ik heb het aan de hand van onze cijfertjes nagerekend en ik denk dat de executiewaarde, 90% van de taxatiewaarde is. We leenden officieel namelijk de totale aankoopprijs van het huis (min kosten koper) en van die "lening" hebben we 10% begroot voor een eventuele aanbouw .

    Ik moet trouwens wel zeggen dat het wel handig is om te weten hoe die lui rekenen en werken.
    Kan je tenminste een keer ingrijpen als ze iets door willen duwen wat je zelf niet zo een goed plan vindt.
    Ze willen nu in ons geval het bouwdepot verhogen, maar als ze meer dan 50K in het bouwdepot willen zetten grijp ik in omdat we anders geen nieuwe meubeltjes meer kunnen kopen .

    [ Bericht 17% gewijzigd door bleiblei op 06-08-2008 14:10:51 ]
    pi_60600289
    * meldt *

    Sinds 1 juli de eigenaar van een appartement in Amersfoort.
    pi_60600325
    gefeliciteerd

    wanneer is de overdracht? Of was dat 1 juli
    Ja doei.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 14:12:42 #276
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60600342
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
    gefeliciteerd

    wanneer is de overdracht? Of was dat 1 juli
    Meestal wel, anders ben je nog geen eigenaar
    disclaimer
    pi_60600366
    maar waarom dan 'voorpret'
    Ja doei.
    pi_60600469
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 14:10 schreef k_man het volgende:
    * meldt *

    Sinds 1 juli de eigenaar van een appartement in Amersfoort.
    Gefeliciteerd!
    Jullie zitten dus al een maandje?
    Of aan het klussen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60600575
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Komt omdat een huis bij gedwongen verkoop gewoon minder opleverd.
    Een huis dat gedwongen verkocht wordt gaat meen ik via een veilingachtige constructie de markt op omdat deze op moment x verkocht moet zijn.

    Dat had ik begrepen.
    quote:

    Ik heb het aan de hand van onze cijfertjes nagerekend en ik denk dat de executiewaarde, 90% van de taxatiewaarde is. We leenden officieel namelijk de totale aankoopprijs van het huis (min kosten koper) en van die "lening" hebben we 10% begroot voor een eventuele aanbouw .

    Ik moet trouwens wel zeggen dat het wel handig is om te weten hoe die lui rekenen en werken.
    Kan je tenminste een keer ingrijpen als ze iets door willen duwen wat je zelf niet zo een goed plan vindt.
    Ze willen nu in ons geval het bouwdepot verhogen, maar als ze meer dan 50K in het bouwdepot willen zetten grijp ik in omdat we anders geen nieuwe meubeltjes meer kunnen kopen .
    Ja, daar heb ik ook mijn vent voor...
    Die let daar ook op!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60600579
    quote:
    Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing? Dan heeft het geen zin je op te winden. Is er geen oplossing? Dan heeft het geen nut je op te winden


    Dalai Lama
    leuk voor die lama, maar hij zit vast niet op uitsluitsel te wachten
    Ja doei.
    pi_60600676
    Nou als je dit al een ernstig probleem vindt, Moblo...
    Dan help ik je hopen dat je smooth door het leven gaat.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60600707
    ok, het was niet helemaal toepasselijk maar de strekking is hetzelfde
    Ja doei.
    pi_60601431
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 14:17 schreef Oblivion het volgende:
    Gefeliciteerd!
    Jullie zitten dus al een maandje?
    Of aan het klussen?
    Jullie? Ik ben half juli verhuisd, dus woon er nu een paar weken.

    Het is een bestaand appartement, geen nieuwbouw. Wel jong, dus er hoeft niet of nauwelijks geklust te worden. Waarom dan voorpret? Omdat ik nog steeds leef uit tassen en verhuisdozen. De nieuwe meubels hebben veel levertijd. Pas ergens in oktober zal alles binnen zijn en zal ik het gevoel hebben dat ik er 'echt' woon.
    pi_60601476
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:03 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Jullie? Ik ben half juli verhuisd, dus woon er nu een paar weken.

    Poepoe, excuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me...
    quote:

    Het is een bestaand appartement, geen nieuwbouw. Wel jong, dus er hoeft niet of nauwelijks geklust te worden. Waarom dan voorpret? Omdat ik nog steeds leef uit tassen en verhuisdozen. De nieuwe meubels hebben veel levertijd. Pas ergens in oktober zal alles binnen zijn en zal ik het gevoel hebben dat ik er 'echt' woon.
    Oh dat is jammer van die lange levertijd.
    Welke meubels? Heb je plaatjes? (Kijk dat is nou voorpret... )
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 6 augustus 2008 @ 15:11:57 #285
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60601616
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:03 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Jullie? Ik ben half juli verhuisd, dus woon er nu een paar weken.

    Het is een bestaand appartement, geen nieuwbouw. Wel jong, dus er hoeft niet of nauwelijks geklust te worden. Waarom dan voorpret? Omdat ik nog steeds leef uit tassen en verhuisdozen. De nieuwe meubels hebben veel levertijd. Pas ergens in oktober zal alles binnen zijn en zal ik het gevoel hebben dat ik er 'echt' woon.
    Levertijden
    Ik ben idd ook wel benieuwd. Hopelijk niet zo'n vreselijk showroom-interieur met alle meubelen van dezelfde serie (ik besef me nu dat dat risico eigenlijk wel groot is, aangezien je een allenige man bent ) Dus als je wel een showroom-interieur hebt moet je me maar uitschelden
    disclaimer
    pi_60601625
    Idd k_man.. geen foto's, geen voorpret

    En Obli hoe voel je je nu eigenlijk? Heb je nu niet eventjes het gevoel dat je de wereld aankunt?
    pi_60601680
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Levertijden
    Ik ben idd ook wel benieuwd. Hopelijk niet zo'n vreselijk showroom-interieur met alle meubelen van dezelfde serie (ik besef me nu dat dat risico eigenlijk wel groot is, aangezien je een allenige man bent ) Dus als je wel een showroom-interieur hebt moet je me maar uitschelden
    Euh... Op en top vrouwelijk (oké, met veel mannelijke hormonen dat wel ) maar ik zou toch ook graag hebben dat al onze meubels bij elkaar passen.
    Wij wachten bv om de wand met tv af te werken tot onze schrijnwerker onze kast/bureau heeft gemaakt voor in de woonkamer. En we willen graag hetzelfde materiaal gebruiken voor onze eettafel.
    Pittig detail: we weten niet of er nog geld zal zijn voor die kast en onze schrijnwerker weet ook nog niet dat hij die zal moeten maken. Maar voor de rest gaat alles heel vlotjes
      woensdag 6 augustus 2008 @ 15:22:43 #288
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60601869
    Ik zou het geen probleem vinden om meubelen van eenzelfde serie te hebben. Maarja.. ik ben man.
    Maar marktplaats afzoeken om goed bij elkaar passende meubelen te vinden, vind ik ook leuk en dat geeft vast meer voldoening.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60601896
    Btw, de timing loopt echt lekker bij ons
    Eind augustus komen ze de badkamer leveren
    Alleen jammer dat de muren waarschijnlijk nog niet helemaal gepleisterd zullen zijn, dat er nog chape moet komen die moet uitdrogen vooraleer er kan gevloerd worden en vooraleer de wandtegels geplaatst kunnen worden. Maar kom, dan hebben we de badkamermeubelen toch al
      woensdag 6 augustus 2008 @ 15:24:55 #290
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60601917
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:14 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Euh... Op en top vrouwelijk (oké, met veel mannelijke hormonen dat wel ) maar ik zou toch ook graag hebben dat al onze meubels bij elkaar passen.
    Wij wachten bv om de wand met tv af te werken tot onze schrijnwerker onze kast/bureau heeft gemaakt voor in de woonkamer. En we willen graag hetzelfde materiaal gebruiken voor onze eettafel.
    Pittig detail: we weten niet of er nog geld zal zijn voor die kast en onze schrijnwerker weet ook nog niet dat hij die zal moeten maken. Maar voor de rest gaat alles heel vlotjes
    Ik zeg ook niet dat ik bijpassende meubels lelijk vind, ik vind het alleen niet mooi als alles uit dezelfde serie komt. Vrienden van me hebben dat ook (eettafel, boekenkast, dressoir, tv-meubel en salontafel) en ik vind het persoonlijk buitengewoon inspiratieloos, kil en trutteburgerig over komen
    Vaak zie je dan ook bij zulke interieurs drie van die waxinehoudertjes op tafel staan die ze er ook in de showroom op hadden staan, dat idee. Gewoon geen persoonlijke touch.
    Maar da's gewoon een verschil in smaken; ik ben zelf helemaal wild van oude huisjes en daar zou zo'n interieur ook heel misplaatst staan denk ik
    disclaimer
    pi_60601963
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:12 schreef leonieke het volgende:
    Idd k_man.. geen foto's, geen voorpret

    En Obli hoe voel je je nu eigenlijk? Heb je nu niet eventjes het gevoel dat je de wereld aankunt?
    De wereld is op dit moment een beetje groot, Leonieke...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60601979
    Les gouts et les couleurs, ça ne se discute pas
    Ikzelf zou voor kil en trutteburgerig gaan Al is het maar omdat ik het allemaal heel sober wil houden. Alhoewel ik heel graag een heel oude kast had gehad als onze inkomhall groot genoeg ging geweest zijn. Vind ik dan weer super
    pi_60601997
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:14 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Euh... Op en top vrouwelijk (oké, met veel mannelijke hormonen dat wel ) maar ik zou toch ook graag hebben dat al onze meubels bij elkaar passen.

    Is dat vrouwelijk?
    Bij mij past niks, maar dan ook niks bij elkaar!
    quote:
    Wij wachten bv om de wand met tv af te werken tot onze schrijnwerker onze kast/bureau heeft gemaakt voor in de woonkamer. En we willen graag hetzelfde materiaal gebruiken voor onze eettafel.
    Pittig detail: we weten niet of er nog geld zal zijn voor die kast en onze schrijnwerker weet ook nog niet dat hij die zal moeten maken. Maar voor de rest gaat alles heel vlotjes
    Oeps...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60602017
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef leonieke het volgende:
    Btw, de timing loopt echt lekker bij ons
    Eind augustus komen ze de badkamer leveren
    Alleen jammer dat de muren waarschijnlijk nog niet helemaal gepleisterd zullen zijn, dat er nog chape moet komen die moet uitdrogen vooraleer er kan gevloerd worden en vooraleer de wandtegels geplaatst kunnen worden. Maar kom, dan hebben we de badkamermeubelen toch al
    Jij hebt ook wat te stellen gehad, zag ik bij een beetje terug lezen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60602030
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:28 schreef Oblivion het volgende:

    [..]


    Is dat vrouwelijk?
    Bij mij past niks, maar dan ook niks bij elkaar!
    Ik doelde eerder op de post van SQ die liet uitschijnen dat het risico op een showroominterieur heel groot is bij k-man omdat hij een allenige man is. En ik zou er ook voor kiezen om alles bij elkaar te laten passen ondanks het feit dat ik een vrouw ben
    pi_60602032
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:24 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik zeg ook niet dat ik bijpassende meubels lelijk vind, ik vind het alleen niet mooi als alles uit dezelfde serie komt. Vrienden van me hebben dat ook (eettafel, boekenkast, dressoir, tv-meubel en salontafel) en ik vind het persoonlijk buitengewoon inspiratieloos, kil en trutteburgerig over komen
    Vaak zie je dan ook bij zulke interieurs drie van die waxinehoudertjes op tafel staan die ze er ook in de showroom op hadden staan, dat idee. Gewoon geen persoonlijke touch.
    Maar da's gewoon een verschil in smaken; ik ben zelf helemaal wild van oude huisjes en daar zou zo'n interieur ook heel misplaatst staan denk ik
    Dat dus.
    Maar goed, smaken verschillen!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60602088
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:30 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik doelde eerder op de post van SQ die liet uitschijnen dat het risico op een showroominterieur heel groot is bij k-man omdat hij een allenige man is. En ik zou er ook voor kiezen om alles bij elkaar te laten passen ondanks het feit dat ik een vrouw ben
    Oh, okay, verkeerd gelezen dus...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60602112
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:30 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Jij hebt ook wat te stellen gehad, zag ik bij een beetje terug lezen...
    De grootste stressperiode is voor mij (hopelijk toch ) voorbij (behalve dan de financiële kwestie omdat we nog steeds geen algemeen beeld hebben op het kostenplaatje, maar ik hou moed en lig er tegenwoordig minder van wakker ) Tegenwoordig is het gewoon bijna alleen maar genieten van de bouw van ons huis We zitten winddicht dus het weer kan niet meer zoveel roet in het eten gooien. Nu zijn het enkel nog de onbetrouwbare stielmannen die zich niet aan de afspraken houden Maar ik denk dat elke bouwer daar mee te maken heeft
    pi_60602162
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
    Levertijden
    Ik ben idd ook wel benieuwd. Hopelijk niet zo'n vreselijk showroom-interieur met alle meubelen van dezelfde serie (ik besef me nu dat dat risico eigenlijk wel groot is, aangezien je een allenige man bent ) Dus als je wel een showroom-interieur hebt moet je me maar uitschelden
    Trut.

    OK, wat plaatjes van hetgeen waarop ik wacht:

    Slaapkamer

    Bed Dublin Maximum van Auping. Maar dan in donkergrijze stof.


    Linnenkast Axxa van Auping. Maar dan een wit frame, met zwarte deuren.

    Woonkamer

    Stereokastje / sideboard Noon van Pastoe. Maar dan in mat zwart met metalen onderstel.


    Dressoir L-serie van Pastoe. Matzwart met alu greepjes. Met een wat ander eindeling dan op deze foto.


    Bank Faya Lobi van Leolux in knalrood.


    Lamp Titania van Luceplan, voor boven de eettafel


    Wandlamp Tolomeo van Artemide, voor bij de bank, als leeslamp

    Plus twee witte Phanton stoeltjes voor op het balkon;
    pi_60602224
    Oh, is zeer mannelijk!
    Strak, zakelijk en makkelijk schoon te houden.

    Ik vind het wel wat hebben!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 6 augustus 2008 @ 15:39:35 #301
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60602258
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:35 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Trut.

    OK, wat plaatjes van hetgeen waarop ik wacht:

    Slaapkamer
    [ afbeelding ]
    Bed Dublin Maximum van Auping. Maar dan in donkergrijze stof.

    [ afbeelding ]
    Linnenkast Axxa van Auping. Maar dan een wit frame, met zwarte deuren.

    Woonkamer
    [ afbeelding ]
    Stereokastje / sideboard Noon van Pastoe. Maar dan in mat zwart met metalen onderstel.

    [ afbeelding ]
    Dressoir L-serie van Pastoe. Matzwart met alu greepjes. Met een wat ander eindeling dan op deze foto.

    [ afbeelding ]
    Bank Faya Lobi van Leolux in knalrood.

    [ afbeelding ]
    Lamp Titania van Luceplan, voor boven de eettafel

    [ afbeelding ]
    Wandlamp Tolomeo van Artemide, voor bij de bank, als leeslamp

    Plus twee witte Phanton stoeltjes voor op het balkon;
    [ afbeelding ]
    Gaaf!
    Geld teveel? Ik wil nog wel wat
    disclaimer
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')