abonnement Unibet Coolblue
pi_60489467
Hallo allemaal,

van de week kreeg ik een bekeuring binnen van mijn vakantie van 1 jaar geleden.
Dit betrof het rijden waar ik niet was authorized ergens in italie.

Echter is de boete al een jaar oud dus ik vroeg me af of deze uberhaubt nog wel geldig is?
Daarnaast moet ik ergens op een site inloggen met een uname/ww die in de brief staat en vanuit daar mijn geld overmaken.

Ik las wel dat het CJIB voortaan buitenlandse bekeuringen ging innen maar deze lijkt zo van het ambtenaren apparaat uit italie te komen!

Iemand ervaringen?
Built for Speed
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:40:05 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_60489541
Gewoon lekker negeren.
Ik neem aan dat de bekeuring gewoon in het Italiaans is opgesteld?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_60489625
Nee alles is in het Engels
Built for Speed
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:42:49 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_60489627
Je krijgt hoe dan ook herinneringen...
Ik vind het wel frappant dat je als foutparkeerder in Spanje gewoon de boete krijgt, maar dat een Spanjaard hier gewoon zijn auto kan neerplempen omdat er per se een staandehouding voor nodig is om daarna direct contant af te rekenen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_60490309
Spam via de post...
Vreemd en geen acceptgiro, maar een user/ww om te betalen...
pi_60496124
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef HansvanOchten het volgende:

van de week kreeg ik een bekeuring binnen van mijn vakantie van 1 jaar geleden.
Dit betrof het rijden waar ik niet was authorized ergens in italie.
"Het rijden waar ik niet was authorized"? Wat is dat in het Nederlands? Je was een verboden-voor-alle-verkeer-straat ingereden ofzo?
pi_60497546
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Hallo allemaal,

van de week kreeg ik een bekeuring binnen van mijn vakantie van 1 jaar geleden.
Dit betrof het rijden waar ik niet was authorized ergens in italie.

Echter is de boete al een jaar oud dus ik vroeg me af of deze uberhaubt nog wel geldig is?
Daarnaast moet ik ergens op een site inloggen met een uname/ww die in de brief staat en vanuit daar mijn geld overmaken.

Ik las wel dat het CJIB voortaan buitenlandse bekeuringen ging innen maar deze lijkt zo van het ambtenaren apparaat uit italie te komen!

Iemand ervaringen?
Ah, dan duurt het nog een maand of 9 voor ik m'n boete ontvang

De manier van boete betalen lijkt me niet juist, zeker niet als de brief in zulk steenkolen Engels is opgesteld. Lijkt me dat een ieder dan, ook al was je op dat moment ter plaatse, twijfelt aan de juistheid van de afzender, de sanctie, het bedrag en de manier van betalen.

Ik zou hem gewoon negeren.

Heb je btw een foto van de brief? (Zonder NAW gegevens uiteraard)?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_60500528
en zeker als je het via internet moet betalen is het wel echt van de italiaanse politie?
pi_60506750
Hmmm ... ik kreeg deze week ook zo'nbrief. Zier er niet erg professioneel en zelfs goedkoop uit. Lage resolutie logo van de Polizia Municipale Comune di Firenze en een dito logo van de 'European Municipality Outsourcing'. Omschrijving hetzelfde: moved around a restricted traffic area without authorization. Die zin klopt al niet: "moved AROUND a restricted area", wat is daar mis mee? En dan dit: die brief is gedateerd 24 juli 2008 terwijl het om een overtreding van 26 juni 2007 gaat ... 2007!!! Dat is dus bijna 13 maanden later! Volgens mij rammelt dat in juridische zin. Ik heb dan ook geen idee waar dit over gaat (ja, het klopt wel dat ik daar was toen), maar ja ... ondertussen wordt wel gedreigd met dat kosten die daaruit voortvloeien voor mijn rekening komen. Ik ga denk ik wel ergens juridisch advies inwinnen, over het verlopen van dit soort zaken. Het zal allemaal wel kloppen dat ik ergens gereden heb waar het niet mag (schijnt door camera's geregistreerd te worden in sommige Italiaanse steden), maar wie zegt bijvoorbeeld dat het waarschuwingsbord die dag niet bespoten was met grafitti of zoeits, ik bedoel maar ... een JAAR later!!! Belachelijk
I really like you the way you are
pi_60507352
Ach italianen zijn nou eenmaal wat langzamer. Om dingen extra goed te doen zeggen ze :p
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_60513534
Hehe ze hebben denk ik nu de Hollandse lichting boete's gedaan want ik heb in mijn omgeving al meerderen mensen gehoord die een boete hebben ontvangen uit Italie.
Come on green white army..
pi_60531318
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:11 schreef Darcy het volgende:
Hmmm ... ik kreeg deze week ook zo'nbrief. Zier er niet erg professioneel en zelfs goedkoop uit. Lage resolutie logo van de Polizia Municipale Comune di Firenze en een dito logo van de 'European Municipality Outsourcing'. Omschrijving hetzelfde: moved around a restricted traffic area without authorization. Die zin klopt al niet: "moved AROUND a restricted area", wat is daar mis mee? En dan dit: die brief is gedateerd 24 juli 2008 terwijl het om een overtreding van 26 juni 2007 gaat ... 2007!!! Dat is dus bijna 13 maanden later! Volgens mij rammelt dat in juridische zin. Ik heb dan ook geen idee waar dit over gaat (ja, het klopt wel dat ik daar was toen), maar ja ... ondertussen wordt wel gedreigd met dat kosten die daaruit voortvloeien voor mijn rekening komen. Ik ga denk ik wel ergens juridisch advies inwinnen, over het verlopen van dit soort zaken. Het zal allemaal wel kloppen dat ik ergens gereden heb waar het niet mag (schijnt door camera's geregistreerd te worden in sommige Italiaanse steden), maar wie zegt bijvoorbeeld dat het waarschuwingsbord die dag niet bespoten was met grafitti of zoeits, ik bedoel maar ... een JAAR later!!! Belachelijk
Idd is echt precies dezelfde brief met idd dat lage resolutie logo van de european Mun. Outsourcing!Nog info?
Built for Speed
pi_60536260
Ik kreeg er laatst een uit Duitsland. Geflitst voor 15 km te hard en kost nu 20 Euro "Verwarnungsgeld". Volgens mij is dat een waarschuwing en geen boete. Ook is deze verzonden door een overheidsinstantie in Kreis Wesel. Helaas fotograferen ze je daar van voren en sta ik dus echt op die foto. Ik heb maar een lullig briefje in steenkolen duits teruggeschreven dat ik niet begrijp dat wanneer ze een waarschuwing uitdelen dat ik ook nog moet betalen. Of ze het maar even uit willen leggen. De pest is dat ik daar nogal een rij en dat de kans dat ik me moet legitimeren dus redelijk groot is.
pi_60542942
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:09 schreef Buzz129 het volgende:
Ik kreeg er laatst een uit Duitsland. Geflitst voor 15 km te hard en kost nu 20 Euro "Verwarnungsgeld". Volgens mij is dat een waarschuwing en geen boete. Ook is deze verzonden door een overheidsinstantie in Kreis Wesel. Helaas fotograferen ze je daar van voren en sta ik dus echt op die foto. Ik heb maar een lullig briefje in steenkolen duits teruggeschreven dat ik niet begrijp dat wanneer ze een waarschuwing uitdelen dat ik ook nog moet betalen. Of ze het maar even uit willen leggen. De pest is dat ik daar nogal een rij en dat de kans dat ik me moet legitimeren dus redelijk groot is.
Denk je nou serieus dat ze je een briefje sturen met een bedrag en dat je dan niet hoeft te betalen?

Je moet die ¤20,- gewoon betalen dan ben je d'r van af en kan je met een gerust hart door Duitsland rijden.

http://www.strick.de/teksten/verkeer%20internet2.pdf
pi_60543701
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n brief gekregen: boetes van 2 x 90 euro voor "driving in restricted area" (Firenze). Heb dit toen eens deftig uitgeplozen en dit gevonden:

In sommige Italiaanse steden (zoals Firenze) wordt het autoverkeer in de binnenstad duchtig aan banden gelegd. Enkel mits speciale politietoestemming mag je erbinnen met de auto. Dit kan zijn omdat je er woont, of omdat je hotel er ligt. Aan alle toegangswegen tot de binnenstad zijn automatische camera's opgesteld die een foto maken van elke wagen die de binnenstad inrijdt. Iedereen die dit zonder toestemming doet krijgt een boete toegestuurd. Per keer dat je de camera passeert bedraagt die ongeveer 90 euro. Dit kan dus aardig oplopen.

Je mogelijkheden:

1) Je reed met een huurauto. Als je niet betaalt zal men de (verdubbelde!) boete aan het verhuurbedrijf aanrekenen, die ze vervolgens via je credit card aan jou zal aanrekenen.

2) Je reed met je eigen auto. Sedert enkele jaren kan elk Europees land via een strafrechtelijke procedure boetes invorderen in een ander Europees land. Dit gebeurt met incassobureau's. Je zal dus hoe dan ook de verhoogde boete moeten betalen.

3) Als je een hotel had in de binnenstad, is het ten zeerste aangeraden dit te contacteren en de situatie uit te leggen. Het hotel maakt dan normaal een soort certificaat op, dat bewijst dat je op de bewuste dag klant was in het hotel. Hiermee kan je de intrekking van je boete aanvragen bij de "European Municipality". Mijn 2 boetes van 90 euro werden zo zonder problemen ingetrokken.

PS: Volgens de Italiaanse wetten heeft men 1 jaar de tijd om de betalingsaanvraag naar de overtreder te sturen. "European Municipality" is een legitiem bedrijf waarmee de Italiaanse politie samenwerkt om buitenlandse boetes te innen.

[ Bericht 4% gewijzigd door wpard op 04-08-2008 11:23:00 ]
pi_60543764
Het is toch zo dat als kunt "eisen" dat ze je in je eigen taal aanschrijven? Dat meende ik ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer terugvinden.
pi_60545032
Klopt, zie flitsservice.nl
pi_60545885
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 09:45 schreef wpard het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n brief gekregen: boetes van 2 x 90 euro voor "driving in restricted area" (Firenze). Heb dit toen eens deftig uitgeplozen en dit gevonden:

In sommige Italiaanse steden (zoals Firenze) wordt het autoverkeer in de binnenstad duchtig aan banden gelegd. .

2) Je reed met je eigen auto. Sedert enkele jaren kan elk Europees land via een strafrechtelijke procedure boetes invorderen in een ander Europees land. Dit gebeurt met incassobureau's. Je zal dus hoe dan ook de verhoogde boete moeten betalen.


PS: Volgens de Italiaanse wetten heeft men 1 jaar de tijd om de betalingsaanvraag naar de overtreder te sturen. "European Municipality" is een legitiem bedrijf waarmee de Italiaanse politie samenwerkt om buitenlandse boetes te innen.
Ik ben idd in firenze geweest met mijn eigen auto.
Trouwens wel vreemd dat dit nergens staat aangegeven met een verboden te rijden bordje oid

Is er ergens iets terug te zien over dat 1 jaar, mijn boete is nml 1 jaar + 2 dagen later verstuurd
Built for Speed
pi_60547352
Ze zijn aangegeven door dit bord:

Verder op http://www.blogfromitaly.com/speeding-fines-in-italy/:

QUOTE

Decision 198/1996 of the Constitutional Court established that the 150 (360 - for non-Italian residents) day period in situations in which the identification of the actual offender is subsequent to the moment in which the violation occurred shall run from the date the authority is able to identify such offender.

It appears that the 360 day period starts running from as soon as the police have been advised by the car rental company, friend, etc, who you are, so this means presumably that the police must then send you a fine within this 360 day period, otherwise it is no longer valid.

By the way, the car rental company, friend etc have 60 days to advise the police that they were not driving the vehicle at the time of the offence.

My understanding is that if you have directly received fine documentation that is in your name, you then need to know when the rental company got round to telling the police who you are and then add 360 days to this date so you can check by when the police should send you the fine. If it clearly turns out that more than 360 days has passed, you probably do not have to pay.


UNQUOTE

Dus die 360 dagen termijn begint blijkbaar pas te lopen op het moment dat ze weten wie je bent (en niet op het moment van de inbreuk).

[ Bericht 0% gewijzigd door wpard op 04-08-2008 18:10:02 ]
pi_60625218
Tja ... hoe weet ik nou wanneer ze uitgezocht hebben wie ik/mijn auto ben?
Zo'n bord is overigens natuurlijk een beetje raarrrr. Als je in een straat rijdt en naar het andere verkeer kijkt dat gewoon doorrijdt, dan zou je gevoeglijk kunnen aannemen dat er niets aan de hand is.
Volgens mij mag je sowieso van verkeersborden verwachten dat ze METEEN duidelijk zijn en niet dat je er eerst een studie van moet maken (auto aan de kant en een taal gaan lezen die niet je eigen taal is). Volgens mij wordt in Amsterdam ook op verschillende plaatsen in het Engels gewaarschuwd voor het parkeerbeleid bijvoorbeeld, althans in de tijd dat je direct een wielklem kon verwachten (is niet meer geloof ik).
I really like you the way you are
pi_60636842
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:19 schreef Darcy het volgende:
Tja ... hoe weet ik nou wanneer ze uitgezocht hebben wie ik/mijn auto ben?
Zo'n bord is overigens natuurlijk een beetje raarrrr. Als je in een straat rijdt en naar het andere verkeer kijkt dat gewoon doorrijdt, dan zou je gevoeglijk kunnen aannemen dat er niets aan de hand is.
Volgens mij mag je sowieso van verkeersborden verwachten dat ze METEEN duidelijk zijn en niet dat je er eerst een studie van moet maken (auto aan de kant en een taal gaan lezen die niet je eigen taal is). Volgens mij wordt in Amsterdam ook op verschillende plaatsen in het Engels gewaarschuwd voor het parkeerbeleid bijvoorbeeld, althans in de tijd dat je direct een wielklem kon verwachten (is niet meer geloof ik).
Ik weet niet hoor maar dat bord is gewoon verboden in te rijden, dat kan je zelfs in het italiaans er nog van maken. Het zou netjes zijn om het er in het engels bij te zetten maar over het algemeen is Nederland natuurlijk ook wat overregeld
pi_60637571
Ff langs een ANWB-winkel gaan met die boete. Die weten dat wel denk ik.

Sterkte.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61669849
Gewoon beroep aantekenen (heb ik ook gedaan). Ik heb iig de volgende mail ontvangen, het is mij niet 100% duidelijk, maar het lijkt erop dat de boete kwijt is gescholden:
quote:
We confirm you that traffic fines with Prot. no. [reference1] and [reference2] have been dismissed as the official notification time terms have already expired.
Ik heb een aangetekende brief getuurd in het Engels en (via Babelfish vertaald) Italiaans...

[ Bericht 73% gewijzigd door SavageNL op 16-09-2008 11:29:12 ]
pi_62747355
ik heb er 2 ontvangen een om 12.56 uur en een om 13.00 uur verschillende straten. kennelijk tijdens het zoeken naar een parkeerplaats in de verkeerde hoek gereden.

Wat moet ik hier nu mee? ik reed in een huurauto.
Ik dacht dat de boetes door CJIB werden geincasserd.
pi_62768291
Don't do the crime if you can't pay the fine
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_64779598
boetes zijn echt!! helemaal als je een huurauto zoals ik had dan komen ze via de verhuurder uiteindelijk bij jou terecht.

Ik kreeg er vier ad. 400 euro. heb meteen het hotel in het centrum gemaild of zij een bevestiging wilde sturen zodat ik kon uitleggen dat het noodzakelijk was dat ik daar reed.

tot mijn opluchting heeft het hotel direct drie van de boetes geannuleerd. elk hotel in het centrum kan dat!!

helaas was een boete voor een wel heel speciaal straatje want die konden ze niet annuleren!!
pi_64783276
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:11 schreef FCU1970 het volgende:
tot mijn opluchting heeft het hotel direct drie van de boetes geannuleerd. elk hotel in het centrum kan dat!!

helaas was een boete voor een wel heel speciaal straatje want die konden ze niet annuleren!!
Zeker zoiets als allemaal van die etalages met lekker vlees in de vitrines? ja dan let je niet zo op die verkeersborden hé?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')