vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:53:01 #26
129586 klara12
fly with the wind
pi_60483461
Effe flink zijn, je hebt een wasmachine in gebruik gehad. Dat was tof, nu is dat ding kapot. En dat is jammer dan. Let op, nu komt volwassen worden en gewoon zelf een wasmachine regelen. Ja, dat heet zelfstandig worden.
pi_60485018
Kamers worden over het algemeen verhuurd zonder inboedel en zonder wasmachine.
Als er een wasmachien staat heb je geluk.
Een wasmachine is geen essentiëel onderdeel van een woonhuis zoals een waterleiding en een verwarming dat zijn.

Ik kan me voorstellen dat je denkt 'ja maar hoe moet ik mijn was dan wassen?'.
Dat is echter jouw domein en niet dat van de huisbaas.

Je huisbaas heeft al een keer zo'n ding neergezet als pure service; maar je hebt er totaal geen recht op. Hij gaat 'Gebruik van wasmachine' gewoon niet oprekken tot een plicht (aan hemzelf) om daar elke keer een werkende wasmachine neer te zetten.

Met je voetje op de vloer stampen en met overslaand stemmetje krijten 'ik heb récht op een wasmachine' levert je een negatief resultaat op: Geen wasmachine en een boze huisbaas.
Je bereikt er dus minder dan niets mee.

Goeie tips zijn al gegeven: Marktplaats en de kringloopwinkel hebben wasmachines voor maximaal 25 euro.
Wees flink, regel een wasmachine. Als je nog niet alle goodwill bij je huisbaas verspeeld hebt wil hij hem misschien nog wel voor je vervoeren.
Maar als je blijft zaniken over die machine maak je meer kapot dan je lief is.

Liever een goede huisbaas dan een verre wasmachine (bij pa&ma).
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:44:20 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60485482
Ik vind dat 'gebruik van de wasmachine' niet direct impliceert dat hij zorgt dat dat ding er staat. Het kan ook met servicekosten e.d. te maken hebben.

Wat staat er in je contract over onderhoud aan het huis? Bij ons is onderhoud binnens- en buitenshuis apart gespecificeerd, dan weet je wat je kan.

Overigens vind ik dat je een beetje loopt te miepen. Een wasmachine hoort normaal gesproken nooit bij de inboedel van een studentenhuis. Wij hebben er hier in huis ook eentje geleast en daarna gekocht. Je kunt nu enorm op je strepen gaan staan en een welles-nietes verhaal gaan uitvechten, maar uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind: de relatie met je huisbaas is verrot en hij krijgt het geld dat hij eventueel voor een nieuwe wasmachine betaalt wel terug via een verhoging van de servicekosten. En reken maar dat daar bovenop nog een verhoging servicekosten komt voor te verwachten reparaties e.d.
Als ik de verhuurder was wist ik het wel: je krijgt waar je contractueel recht op hebt. Er staat niet 'partij X levert een werkende wasmachine'. Kun je moeilijk gaan lopen doen en het op het spits drijven, maar uiteindelijk ben jij toch degene die betaalt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_60491425
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:22 schreef mgerben het volgende:
Je huisbaas heeft al een keer zo'n ding neergezet als pure service; maar je hebt er totaal geen recht op.
wel als de huurovereenkomst er zonder voorbehoud in voorziet dat de verhuurder de huurder het gebruik van de wasmachine verschaft.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_60498731
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:02 schreef Argento het volgende:

[..]

wel als de huurovereenkomst er zonder voorbehoud in voorziet dat de verhuurder de huurder het gebruik van de wasmachine verschaft.
Ja en? Er staat dan weer niet gespecificeerd wat 'gebruik van de wasmachine' precies inhoudt.
TS kan de wasmachine 'gebruiken' om reclame en ongewenste post op te leggen.
TS kan de wasmachine 'gebruiken' om zijn vuile was in op te slaan totdat hij naar zijn ouders gaat om het te wassen.
Er staat niet 'verhuurder zorgt voor een werkende wasmachine', en er staat niet 'verhuurder zorgt dat de wasmachine het altijd doet'.
pi_60499403
kijk of je een normaal gesprek met de verhuurder kan aangaan, misschien is hij wel zo schappelijk op met jullie een nieuwe "oude" ergens vandaan te trekken.
pi_60499721
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:07 schreef mgerben het volgende:
Ja en? Er staat dan weer niet gespecificeerd wat 'gebruik van de wasmachine' precies inhoudt.
TS kan de wasmachine 'gebruiken' om zijn vuile was in op te slaan totdat hij naar zijn ouders gaat om het te wassen.
Er staat niet 'verhuurder zorgt voor een werkende wasmachine', en er staat niet 'verhuurder zorgt dat de wasmachine het altijd doet'.
Waar in het normale maatschappelijk verkeer een wasmachine voor gebruikt wordt. En dat is toch altijd nog: wassen.
Anders had verhuurder hem wel een lectuurbak of wasmand ter beschikking gesteld om te "gebruiken".
The One
Er is moar een n wegge en das de krentnwegge :D
Op donderdag 1 oktober 2009 01:17 schreef Isdatzo het volgende:
O+ r_one, altijd +1.
pi_60499985
quote:

[..]

En als je een gemeubileerde kamer huurt moet je niet raar opkijken dat je door het bed zakt zodra je erin gaat liggen, of dat je door de helft van de stoelen zakt zodra je erin gaat zitten. Er staat immers nergens dat je die stoelen en dat bed zou moeten kunnen gebruiken.
quote:
Nee, maar er staat wel "gebruik van wasmachine" en de huisbaas heeft de wasmachine geleverd. Dat geeft bij mij aan dat de wasmachine eigendom is van de huisbaas. Als de wasmachine eigendom is van de gemeenschappelijke bewoners (of van 1 bewoner) dan hoort er in het contract met de huisbaas niets over het al dan niet mogen gebruiken van de wasmachine.
pi_60505900
Ga gewoon naar het kringloop en koop daar een tweedehands Miele, verdeel de kosten onder alle bewoners + huisbaas.
Je krijgt vaak 3-6 maanden garantie op wasmachines bij het kringloop, hier wel althans.
pi_60505968
Als in jouw contractstaat gebruik van wasmachine, dan heeft jouw huisbaas ervoor te zorgen dat er een werkend apparaat staat. Simpel.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:12:08 #36
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60512553
quote:

[..]

dat volgt uit wet en jurisprudentie; geen hond gelooft dat een wasmachine in beginsel bedoeld kan zijn voor iets anders dan wassen, bijvoorbeeld als tafel.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
laptop | reda instrumente | niet clicken!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')