abonnement Unibet Coolblue
pi_60474320
Goedenavond iedereen

Ik hoorde van iemand het volgende:
-Er is een meisje dat nu op het HBO zit, en gewoon thuis woont.
-Zij heeft zich echter ingeschreven dat zij in een huisje woont in Utrecht (van een vriendin)
-Nu krijgt zij een uitwonende studiefinanciering

Kortom, zij licht de boel op als ik het zo lees, alleen is het zo simpel te doen? Is er geen controle van IB-Groep?
Wat kunnen eventueel de gevolgen zijn?

Dat vroeg ik mij even af.

Cheers,
Rene
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:47:39 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60474350
Dit is zo simpel, er wordt wel eens gecontroleerd, maar veel mensen nemen dat risico. Het gevolg is minimaal het terugbetalen van de te veel ontvangen studiefinanciering, verder zou ik niet weten wat er nog meer voor gevolgen zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60474351
UHm, heb ik ook al best vaak aan gedacht.
Maar het schijnt dat ALS je gecontroleerd word er een fixe boete aan vast zit waar je totaal niet vrolijk van wordt.
Ook heb ik wat gehoord over het krijgen van een strafblad omdat dit valt onder oplichting....

Doe maar niet dus
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:28:32 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60475132
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:47 schreef Wootism het volgende:

Ook heb ik wat gehoord over het krijgen van een strafblad omdat dit valt onder oplichting....
áls dat al waar zou zijn, dan zul je eerst voor moeten worden veroordeeld, denk je niet?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60475181
Das de klassieke IBG-oplichting. Inderdaad is zij strafbaar bezig.

Sommige gemeentes controleren de Gemeentelijke Basis Administratie en indien er verhoudingsgewijs te veel mensen op één adres staan ingeschreven, kan zij dit gaan controleren. Als blijkt dat de persoon er niet woont maar slechts staat ingeschreven, kan de gemeente dit doorgeven aan IBG.

Dan krijgt ze vervolgens de mogelijkheid om e.e.a. terug te betalen of moet ze kunnen bewijzen dat ze in de betreffende periode wel op dat adres heeft gewoond (bijv. door een huurcontract of bankafschriften waaruit blijkt dat ze huur heeft betaald).
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_60475203
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:28 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

áls dat al waar zou zijn, dan zul je eerst voor moeten worden veroordeeld, denk je niet?
IBG heeft inmiddels al de eerste proefprocessen gedraaid en fraudeurs zijn inmiddels ook al veroordeeld!
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:39:07 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60475346
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:32 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

IBG heeft inmiddels al de eerste proefprocessen gedraaid en fraudeurs zijn inmiddels ook al veroordeeld!
En terecht!
KuikenGuppy
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:35:48 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60476723
Het is gewoon oplichting en dat moet zo hard mogelijk aangepakt worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60478200
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dit is zo simpel, er wordt wel eens gecontroleerd, maar veel mensen nemen dat risico. Het gevolg is minimaal het terugbetalen van de te veel ontvangen studiefinanciering, verder zou ik niet weten wat er nog meer voor gevolgen zijn.
Wat je nu zegt is gewoon pure onzin, je moet het terug betalen, en je krijgt een hele fixe boete.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:52:20 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60478522
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:37 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Wat je nu zegt is gewoon pure onzin, je moet het terug betalen, en je krijgt een hele fixe boete.
Onzin? Vertel, wat is er onzin?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60485737
Er wordt geen boete opgelegd. Je moet het teveel ontvangen terugbetalen, eventueel in de vorm van een rentedragende lening. Boven een bepaald bedrag (was ooit ¤ 2000, weet niet wat het nu is) wordt er wel aangifte gedaan. Het is moeilijk te voorkomen, we kunnen nu eenmaal niet gaan aanbellen bij elke student dus moeten we afgaan op de gemeentelijke basisadministratie. Je kunt eventuele fraudegevallen wel melden bij IBG, de interne fraude-afdeling heet KS-Handhaving&Inspectie.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:59:44 #12
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60485801
Het is niet te adviseren, aangezien de boete hoog is, net als het gezeik dat je er mee krijgt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:19:45 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60486332
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:57 schreef LoudGirl het volgende:
Er wordt geen boete opgelegd. Je moet het teveel ontvangen terugbetalen, eventueel in de vorm van een rentedragende lening. Boven een bepaald bedrag (was ooit ¤ 2000, weet niet wat het nu is) wordt er wel aangifte gedaan....
Krijg je dan ook een strafblad na veroordeling, of hoe zit dat?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60486607
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:19 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Krijg je dan ook een strafblad na veroordeling, of hoe zit dat?
Na een veroordeling bij de rechter krijg je altijd een strafblad.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_60486648
http://www.meldmisdaadanoniem.nl/

Je weet wat je te wachten staat, rene! Bellen!
pi_60487624
dan verwacht ik wel een beloning van 50% van het terug te betalen bedrag als ik het meld haha
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:20:08 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60487715
Wat je natuurlijk ook kan doen is inschrijven in het buitenland. Dat controleren ze niet.
pi_60487716
Maar een echte vent lost het zelf op voor het meisje te chanteren.
pi_60488000
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:30 schreef Iced_Lips het volgende:
Dan krijgt ze vervolgens de mogelijkheid om e.e.a. terug te betalen of moet ze kunnen bewijzen dat ze in de betreffende periode wel op dat adres heeft gewoond (bijv. door een huurcontract of bankafschriften waaruit blijkt dat ze huur heeft betaald).
Dan kan je dus ook elke maand ff 200 euro overmaken op de rekening van je vriendin die het geld dan weer opneemt en contant aan jou teruggeeft?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')