abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:01:48 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60449603
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDB-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?




[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 30-07-2008 19:31:37 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:03:27 #2
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60449642
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:44 schreef Gillingham het volgende:

[..]

We zijn net pas over de helft van het jaar, hoe kun je zoiets nu al zeggen?
Ja misschien moet WALL-E hem wel krijgen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:07:26 #3
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60449740
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja misschien moet WALL-E hem wel krijgen.
Die staat ook al bijzonder hoog in de top 250. En films als Toy story enzo...
Leuke lijst
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60449824
Ik ben meegesleurd in de hype van Batman.

Ik sta nog steeds achter mijn 'review', alleen het cijfer moet ik omlaaghalen naar een 9,5.
pi_60450220
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)

Ja wel leuke stukjes maar niet dat ik nou bij elke scene dubbel lag ofzo Wel een vermakelijke film maar viel me toch enigzins wat tegen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_60450397
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:11 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik ben meegesleurd in de hype van Batman.

Ik sta nog steeds achter mijn 'review', alleen het cijfer moet ik omlaaghalen naar een 9,5.
Een 10 of 9,5 maakt ook verder niet veel uit

Ik moet de film nog gaan zien maar ik wacht op de dvd versie, heb geen behoefte om naar de bioscoop te gaan omdat ik toch ongeveer weet hoe het ongeveer gaat met zulke films. Wilt niet zeggen dat ik die film niet hoog ga waarderen maar het verassingseffect is er toch vanaf als ik weet dat het over batman gaat.

Sowieso ga ik niet vaak naar de bioscoop, vind het maar stress om ongemakkelijk te zitten in een stoel, ik lig liever languit op de bank als ik een film zie.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60450435
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

Een 10 of 9,5 maakt ook verder niet veel uit
Een 10 betekent dat er niks verkeerd is aan de film, maar achteraf ( ) vond ik dat er toch een paar plotgaten in de film zaten, dus leek me een 9,5 beter.
pi_60450670
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Een 10 betekent dat er niks verkeerd is aan de film, maar achteraf ( ) vond ik dat er toch een paar plotgaten in de film zaten, dus leek me een 9,5 beter.
Volgens mij is er altijd wel wat mis aan een film, al is het net die ene bijrol die niet goed geacteerd wordt. Een 10 geef ik dus echt nooit. Een 9,5 vind ik zelfs te overdreven omdat er altijd stukken in een film zijn waarbij de film ff inzakt. Niet 1 moment dat een film ff inzakt maar vaak 2, 3 ,4 of 5 of nog meer. Een film constant op hoog nivo op het witte doek laten zien, volgens mij is zo'n film vanzelf ook weer overdreven omdat het teveel kunstzinnig gebracht wilt worden wat de kwaliteit naar beneden haalt. Persoonlijke mening dus. Een film van 2 uur met constant dialogen op hoog nivo, zo'n film is vanzelf niet helemaal geloofwaardig.

Een 8 of 8,5 is wat anders. Een 9 in geval van een meesterwerk.

Ben dan niet compleet iemand die alle films gezien heeft maar dan nog is het mijn persoonlijke opvatting over hoe een film op me afkomt.

Kan dan wel zijn dat een film gewoon een favouriet is maar dan ben je denk ik niet helemaal kritisch genoeg omdat je niet objectief oordeeld over het geheel wat je ziet. Ben je helemaal fan van the godfather dan negeer je vanzelf een aantal punten wat beter zou kunnen zijn. Of je ziet niet in dat er een aantal punten beter zouden kunnen zijn. Maar zo verschillen smaken. De een geeft een 8 aan forrest gump, de ander een 9 en de weer een kan Tom Hanks niet uitstaan en geeft dus een 5.

Mierenneuk modus waarschijnlijk
Genieten is toegestaan!!!
pi_60450861
Wanted
Zeer mooie, leuke film. Volgens mij goed geacteerd, ben geen expert maar slecht was het in ieder geval niet. Verder mooie actie scenes erin. Krijgt van mij een dikke 8 uit 10.

Rise of the footsoldier
Veel actie en grof geweld in deze film. Waargebeurd verhaal over een voormalig voetbalhooligan, die zich steeds verder opwerkt in het criminele circuit.
Toch iets minder dan de film hierboven maar een ruime 7 krijgt hij zeker.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:01:08 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60451084
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:44 schreef Topspin het volgende:

[..]
De een geeft een 8 aan forrest gump, de ander een 9 en de weer een kan Tom Hanks niet uitstaan en geeft dus een 5.

Mierenneuk modus waarschijnlijk
Tom hanks is altijd wel goed ... maar met Da Vinci code kon echt niets anders concluderen dan dat het jammerlijk is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60451140
Ik vind als een van de weinigen de da vinci code wel goed.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:09:13 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60451313
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:03 schreef trebremmit het volgende:
Ik vind als een van de weinigen de da vinci code wel goed.
boek gelezen?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60451790
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Neem aan dat je Koyaanisqatsi al wel kent?
Yep. Die was goed, Poqaqqatsi viel me weer tegen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60451873
Juno (2007)

Frisse komedie van Jason reitman over tienermeisje Juno dat zwanger wordt van Bleeker(Cera).
Ze heeft alleen totaal geen behoefte aan een kindje,Dus vindt ze een pleeggezin,Maar ze zal toch die baby negen maanden moeten dragen.En dat avontuur volgt Reitman in deze geweldige film met frisse vertolkingen van Page en Cera.

Cijfer:7,8

  woensdag 30 juli 2008 @ 22:39:33 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60454905

The Babystitters (2007)
Shirley is een meid die babysit, onderweg dat de vader des huises haar terugbrengt gaan ze sexen. Het bevalt haar goed. Week na week neukt ze hem. Dan heeft ze een lumineus idee een gaat samen met een paar klasgenoten een babysit-club oprichten. Lekker gewipt worden ...brr slettebakken en dat voor normaal ogende meisjes.

cijfer 5.5 / imdb 5.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 30-07-2008 22:46:43 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:52:38 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60455225
Dni zatmeniya (The Days of the Eclipse)
Een vooraanstaand wetenschapper uit het beschaafde Gorki begeeft zich in de woeste wildernis van Turkmenistan. Zoals Sting zong over An Englishman in New York, zo moet deze jongeman zich ook ongeveer voelen. De kijker krijgt vervreemdende scenes te zien, ontmoetingen tussen de intellectueel en de plaatselijke bevolking, die zich veelal kenmerken in onbegrip.
Ik ben niet zo'n fan van de films van Sokurov, ze zijn traag en lastig te doorgronden. Deze film vormt daarop geen uitzondering. Toch had het wat positieve punten: de afwisseling tussen sepia en kleur is prettig, de melancholische muziek evenzo. Daarbij waren sommige beelden wanstaltig fascinerend. Verder word ik er warm noch koud van. Cijfer: 6

Yoidore tenshi (Drunken Angel)
Jaja die Takashi Shimura, wat een geweldig acteur is het ook . Hier is hij een oude brommende knorrende dokter. Wel is ie een ontzettende moraalridder. Hij minacht gangsters, maar wat moet ie doen als er één bij hem om hulp vraagt? Het is een solide film, die een aantal mooie momenten kent. De nachtmerrie van de gangster was erg mooi uitgebeeld. Verder niet een hoogvlieger van Kurosawa. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60456051
Gin-iro no kami no Agito(2006)

Ook als "Spirits of the Past" of "Origine" bekend. Japanse animatiefilm.
In de toekomst is een biologisch project op de maan uit de hand gelopen, dat zich tegen de aarde gekeerd heeft. De aarde is nu bedekt met wouden waarin het voor mensen levensgevaarlijk is, met hier en daar wat afzonderlijke steden ertussen waarin mensen zich organiseren. Neutraalstad is een stad waar men in een evenwicht met het woud probeert te leven (waarvan zij afhankelijk zijn voor water). Ragna is dan weer een stad waar men met geweld probeert het woud te bestrijden.
De film begint wanneer Agito uit Neutraalstad per ongeluk een meisje uit het verleden uit haar slaap wekt.
De animatie is best goed gedaan op vele momenten (zoals bij het begin als de planten naar de aarde komen) maar het verhaal vertoont toch wel wat rare sprongen. Ook heb ik het gevoel dat sommige dingen niet uitgewerkt zijn. Er zaten goeie dingen in , maar ik had toch iets anders verwacht. Toch zeker de moeite waard.
pi_60456104
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:44 schreef Topspin het volgende:

[..]

Volgens mij is er altijd wel wat mis aan een film, al is het net die ene bijrol die niet goed geacteerd wordt. Een 10 geef ik dus echt nooit. Een 9,5 vind ik zelfs te overdreven omdat er altijd stukken in een film zijn waarbij de film ff inzakt. Niet 1 moment dat een film ff inzakt maar vaak 2, 3 ,4 of 5 of nog meer. Een film constant op hoog nivo op het witte doek laten zien, volgens mij is zo'n film vanzelf ook weer overdreven omdat het teveel kunstzinnig gebracht wilt worden wat de kwaliteit naar beneden haalt. Persoonlijke mening dus. Een film van 2 uur met constant dialogen op hoog nivo, zo'n film is vanzelf niet helemaal geloofwaardig.

Een 8 of 8,5 is wat anders. Een 9 in geval van een meesterwerk.

Ben dan niet compleet iemand die alle films gezien heeft maar dan nog is het mijn persoonlijke opvatting over hoe een film op me afkomt.
Ik zat gewoon nog een beetje in de spanning van de film en gaf door de 'opwinding' een 10.
pi_60459677
Ik sta overal voor open en ben een enorme Disney fan. maar met Wall-E had ik in het begin een beetje moeite. M'n inlevingsvermogen moest klaarblijkelijk even op gang komen. De scene waarin Wall-E en EVE echter voor het eerst met elkaar communiceren bracht daar onmiddelijk verandering in. Met Wall-E wordt een nieuwe stap op het gebied van animatie genomen; met name in het eerste, non-verbale gedeelte van de film. Een nieuwe stap zegt u? Of wellicht een grote stap terug naar eenvoud van stomme films? Zeg het maar. Het resultaat is in elk geval verbluffend.
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:04:43 #20
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60460403
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik sta overal voor open en ben een enorme Disney fan. maar met Wall-E had ik in het begin een beetje moeite. M'n inlevingsvermogen moest klaarblijkelijk even op gang komen. De scene waarin Wall-E en EVE echter voor het eerst met elkaar communiceren bracht daar onmiddelijk verandering in. Met Wall-E wordt een nieuwe stap op het gebied van animatie genomen; met name in het eerste, non-verbale gedeelte van de film. Een nieuwe stap zegt u? Of wellicht een grote stap terug naar eenvoud van stomme films? Zeg het maar. Het resultaat is in elk geval verbluffend.
risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:08:27 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60460450
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:04 schreef Lambiekje het volgende:
risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.
Daarom is Pixar nu bezig met Toy Story 3.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60461005
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.
Dat maakt Pixar ook een klasse apart in tegenstelling tot Dreamworks en Fox. Maar dat neemt niet weg dat het af en toe even wennen is. Ook voor mij: iemand die er een collectie van Charlie Chaplins én Pixar films op nahoudt.

@ SoK, dat kan wel zijn, maar een balans tussen risico nemen en op safe spelen is voor een onderneming als Pixar natuurlijk aan de orde van de dag. En dat zij het in hun vingers hebben om excellente vervolgen te maken, bewijzen ze wel met Toy Story 2.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:07:14 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60461319
Alsof de Shrek-reeks geen risico was, een zwaar cynische/sarcastische film in de door Disney gedomineerde wereld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60462049
AVP-R: Aliens VS Predator: Requiem

Hopeloos gedrocht van een film. Enkel vermakelijk vanwege de hoge death count. Voor de rest word je getrakteerd op enorm slechte acteerprestaties, een rammelend script, cameravoering die rechtstreeks uit Cloverfield lijkt te komen (dwz:amateuristisch gepruts) en wederom te weinig Aliens VS Predator. Waarom moeten er uberhaupt mensen in voor komen? Anyway, ik hoop dat dit de laatste film was in deze franchise. Mijn advies: met een grote boog omheen lopen.
pi_60462967
Birds of America
Morrie (Matthew Perry), een hardwerkende man op een universiteit, krijgt zijn broer Jay (Ben Foster), licht psychisch geirriteerd, na een ongeluk te logeren. Zijn broer nodigt hierop zijn zus (Ginnifer Goodwin), een losgeslagen dertiger, ook uit, en het wordt een soort familiereunietje, tot grote spijt van Morrie's vrouw (Lauren Graham) die zich alleen maar druk maakt over de indruk die ze maken op de buren, welke toevallig ook nog Morrie's baas is. Een aparte film met een transparante vorm van subtiele humor, welke pas aan het eind echt een ontlading krijgt. Daarvoor is het een beetje een zware zit, omdat de film niet echt op gang komt. Toch heeft het slome trage drama in het eerste deel van de film wel meegoholpen aan het spetterende einde, soort ying yang verhaal welke de film in evenwicht houdt, al zal niet iedereen het kunnen waarderen.


Stuck
Ik kan me niet herinneren zo vaak WTF!? gezegd te hebben tijdens het kijken van een film, maar deze heeft een nieuw record gevestigd. Dit kwam mede omdat ik me weer amper heb laten inlichten, waardoor de shock van de film keihard aankwam. Ik ga het jullie dus ook niet vertellen
Mena Suvari en Stephen Rea zetten goeie rollen neer, en het plot is gewoon realistisch eng (gebaseerd op een ware gebeurtenis).. Mensen met een wat zwakkere maag moeten misschien een beetje opletten.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')