abonnement Unibet Coolblue
pi_60436547
Gisternacht ben ik op één arm door een mug gestoken. De bult is duidelijk zichtbaar. Wijdverspreid zijn 10-15 hele kleine rode vlekjes te zien. Op de andere arm ben ik niet (zichtbaar) gestoken. Hier zijn er echter heel veel rode vlekjes in de huid te zien. Het zijn geen bultjes, dus de huid is nog helemaal vlak. Het lijken een soort bloeduitstortinkjes.

Ik heb een flauw vermoeden dat het komt door het krabben aan de arm in mijn slaap. Overigens is het wel gek dat de ongestoken arm (zie foto) overduidelijk het meest is aangeslagen.

Zijn er medici in de dop aanwezig om te vertellen wat het is? Voordat ik de pijp uitga wil ik toch wel graag weten wat het is geweest, hoe het ontstaat en wat de medische term is.




  • Comments als 'dat had m'n [insert relatie tot een persoon] ook, en die is nu dood' hebben overigens weinig toegevoegde waarde
  • Dit is geen verkapt kijk-mijn-biceps-eens-schitteren-topic
  • pi_60436656
    druk er eens op met een glas.
    blijven ze rood of kun je het bloed er uit drukken?
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      woensdag 30 juli 2008 @ 08:58:40 #3
    221112 Nijns
    soms een beetje stout
    pi_60436657
    Dit kan ook ontstaan door wrijving, bijvoorbeeld door het dragen van een tas/rugzak over je schouder. Zeker met dit warme weer..
    Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
    Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
      woensdag 30 juli 2008 @ 08:59:00 #4
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_60436659
    Ach, dat trekt wel weer weg.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_60436689
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:58 schreef mighty_myte het volgende:
    druk er eens op met een glas.
    blijven ze rood of kun je het bloed er uit drukken?
    Raar verzoek, maar het bloed blijft gewoon waar het zit. Het wordt niet een grotere vlek ofzo.

    De kleur is overigens eerder tussen rood en paars in. Foto vertekent de kleur dus enigszins.
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:58 schreef Nijns het volgende:
    Dit kan ook ontstaan door wrijving, bijvoorbeeld door het dragen van een tas/rugzak over je schouder. Zeker met dit warme weer..
    Rugzakken draag ik niet meer, dus dat is het niet geweest. Maar kan me inderdaad herinneren dat het dan kan voorkomen. Zou de wrijving groter zijn met warm weer door vocht tussen de huid en de draagband?

    Toch gek dat er dan dit soort mini uitstortinkjes ontstaan. Waarom loopt het niet verder uit, etc. Medische antwoorden zullen het mysterie ontrafelen.
    pi_60436734
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:01 schreef 205_Lacoste het volgende:

    [..]

    Raar verzoek, maar het bloed blijft gewoon waar het zit. Het wordt niet een grotere vlek ofzo.
    hij bedoelde een gebroken glas natuurlijk
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:07:57 #7
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_60436785
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:01 schreef 205_Lacoste het volgende:

    [..]

    Raar verzoek, maar het bloed blijft gewoon waar het zit. Het wordt niet een grotere vlek ofzo.
    Geen raar verzoek. Er is namelijk een groot verschil tussen wegdrukbare roodheid van de huid en niet wegdrukbare roodheid. Rode plekjes die rood blijven als je er op drukt heten purpura

    http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/ptxt/Purpura.htm

    lees maar eens
    pi_60436823
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:07 schreef ralfie het volgende:

    [..]

    Geen raar verzoek. Er is namelijk een groot verschil tussen wegdrukbare roodheid van de huid en niet wegdrukbare roodheid. Rode plekjes die rood blijven als je er op drukt heten purpura

    http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/ptxt/Purpura.htm

    lees maar eens
    Ik denk dat ik daar gelijk al klaar ben. Tevens betere omschrijving van de kleur is wellicht ook purper
    quote:
    PURPURABEELD VEROORZAAKT DOOR KRABBEN

    Bij pruritus m.n. t.g.v. insektenbeten, vlooien (onderbenen, kan soms lijken op vasculitis)
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:16:41 #9
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_60436905
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:49 schreef 205_Lacoste het volgende:
    Ik heb een flauw vermoeden dat het komt door het krabben aan de arm in mijn slaap.


    Ik heb het ook wel eens. Vooral aan de binnenkant van mijn onderarmen en bovenbenen.
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      woensdag 30 juli 2008 @ 10:13:15 #10
    222513 Dokter-J
    Het is die commerciele boy.
    pi_60437861
    Jezus, neem eens een zonnebankje
    Hij komt naar je stad toe!
    pi_60437960
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:13 schreef Dokter-J het volgende:
    Jezus, neem eens een zonnebankje
    Haha. Ik heb wat met de kleuren en brightness/contrast gespeeld om het duidelijk te krijgen. In werkelijkheid is het niet zo wit als op de foto. De binnenzijde van je arm is nou niet datgene dat snel bruint. Evengoed zou iets meer kleur geen kwaad kunnen nee.
    pi_60437961
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:01 schreef 205_Lacoste het volgende:

    [..]

    Raar verzoek, maar het bloed blijft gewoon waar het zit. Het wordt niet een grotere vlek ofzo.

    De kleur is overigens eerder tussen rood en paars in. Foto vertekent de kleur dus enigszins.
    [..]

    Is niet zo heel raar. Als het rood weg zou trekken zou het betekenen dat het onderhuids is.
    Aangezien dat niet het geval is kun je er vanuit gaan dat het alleen op je huid zit.

    Ziet er, zoals anderen al zeiden, uit als uitslag van het krabben.
    Hoort ook bij het weer. Plakkerig door het zweet etc. Ik heb het ook wel eens.
    Beetje bodylotion erop wil helpen om het te hydrateren en de jeuk weg te nemen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_60438087
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:19 schreef mighty_myte het volgende:
    Is niet zo heel raar. Als het rood weg zou trekken zou het betekenen dat het onderhuids is.
    Aangezien dat niet het geval is kun je er vanuit gaan dat het alleen op je huid zit.

    Ziet er, zoals anderen al zeiden, uit als uitslag van het krabben.
    Hoort ook bij het weer. Plakkerig door het zweet etc. Ik heb het ook wel eens.
    Beetje bodylotion erop wil helpen om het te hydrateren en de jeuk weg te nemen.
    Achteraf is het niet zo raar nee... had even niet verder gedacht dan m'n neus lang is.

    Zou dit echt 'uitslag' heten ook al is het in de huid, en geen aandoening 'op' de huid? Lijkt mij eigenlijk niet. Zoals gezegd voelt de huid helemaal normaal (glad en zacht), en het jeukt ook niet. Het zijn gewoon mini-gebarsten vaatjes als ik het goed begrijp.
      woensdag 30 juli 2008 @ 10:40:21 #14
    172490 Jetje86
    Ja,ja ik ben me dr eentje
    pi_60438365
    Ik heb dat altijd als ik als een gek heb lopen krabben
    But that was when I ruled the world..
    pi_60439053
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:26 schreef 205_Lacoste het volgende:

    [..]

    Achteraf is het niet zo raar nee... had even niet verder gedacht dan m'n neus lang is.

    Zou dit echt 'uitslag' heten ook al is het in de huid, en geen aandoening 'op' de huid? Lijkt mij eigenlijk niet. Zoals gezegd voelt de huid helemaal normaal (glad en zacht), en het jeukt ook niet. Het zijn gewoon mini-gebarsten vaatjes als ik het goed begrijp.
    Stop met denken en stop met krabben, dan is het over 3 dagen weg.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_60439194
    Haha, ik krab helemaal niet, omdat het simpelweg niet jeukt

    Ik ben ook niet bang dat het niet weggaat ofzo hoor, al deed mijn dramatische OP misschien anders vermoeden. Was gewoon benieuwd naar het medische aspect. Nieuwsgierig hé, dan krijg je dat...
      woensdag 30 juli 2008 @ 11:25:15 #17
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_60439390
    ik heb idd wel eens zulke plekjes als ik hard aan mn eczeem heb gekrabt. met name als dat in mn slaap was, en als t op zahcte huid it, naast mn oksel ofzo. dacht altijd dat t gewoon een soort bloeduitstortingjjes waren, omdat ik ook weleens knijp ipv krab...
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:31:57 #18
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_60442334
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:26 schreef 205_Lacoste het volgende:

    [..]

    Achteraf is het niet zo raar nee... had even niet verder gedacht dan m'n neus lang is.

    Zou dit echt 'uitslag' heten ook al is het in de huid, en geen aandoening 'op' de huid? Lijkt mij eigenlijk niet. Zoals gezegd voelt de huid helemaal normaal (glad en zacht), en het jeukt ook niet. Het zijn gewoon mini-gebarsten vaatjes als ik het goed begrijp.
    Niet wegdrukbare roodheid ontstaat doordat je vaatjes 'lekken' en rode bloedcellen uit de vaten treden door de lekken, maar niet meer terug kunnen. Als de roodheid wel wegdrukbaar zou zijn, zo dit komen door uitgezette bloedvaatjes (die druk je dicht wanneer je op je huid drukt, waardoor de roodheid verdwijnt).
    pi_60442376
    Ik ben dus lek...



    pi_60444472
    Dat heb ik ook gehad. Meer dan eens
    Niets om je zorgen om te maken. Over een paar dagen is het weer weg.

    Of het veroorzaakt wordt doordat je er gekrabt hebt, weet ik niet. Ik heb ze nooit in combinatie met een muggenbult gehad en gekrabbelde plekken op de huid zien er toch anders uit, naar mijn idee.

    Mijn vriend had er laatste een flink aantal op zijn rug op een plaats waar hij zelf onmogelijk kan krabben. 3 dagen laten waren ze als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar wat het nu toch zijn, ik heb geen idee.
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
      woensdag 30 juli 2008 @ 23:25:36 #21
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_60455936
    Puntbloeding of petechien heet dat volgens mij.
    Toeval is toeval
      woensdag 30 juli 2008 @ 23:33:19 #22
    179534 Waaghals
    she appeared like an angel
    pi_60456099
    is van wrijving ofzo, ik heb hetzelfde op mijn schouders als ik op de leg press heb gelegen
    Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
    pi_60456322
    Lijkt me toch dat zoiets niet te snel/vaak moet gebeuren. Als je leest over petechiën, dan zou dat op een aantal medische oorzaken kunnen duiden.

    Niet dat ik me daar druk over maak, ik weet 99% zeker dat het een gevolg van het krabben in mijn slaap is
    pi_60497771
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 23:42 schreef 205_Lacoste het volgende:
    Lijkt me toch dat zoiets niet te snel/vaak moet gebeuren. Als je leest over petechiën, dan zou dat op een aantal medische oorzaken kunnen duiden.

    Niet dat ik me daar druk over maak, ik weet 99% zeker dat het een gevolg van het krabben in mijn slaap is
    Petechiën op basis van ziekten laat een andere verdeling zien. Dit is duidelijk een krabeffect of te wel een excoriatie.
    pi_60498372
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 21:23 schreef DDM het volgende:

    [..]

    Petechiën op basis van ziekten laat een andere verdeling zien. Dit is duidelijk een krabeffect of te wel een excoriatie.
    Als je echt hebt gedaan (en afgemaakt ) wat er in je profiel staat, bedankt voor de verheldering.

    En nogmaals voordat men er over begint... ik was meer geïnteresseerd wat het was dan dat ik bang ben dat er iets aan de hand is.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')