abonnement Unibet Coolblue
pi_60428231
Deel 5!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2 en
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier
quote:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen
  •   Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 23:02:55 #2
    45833 crew  Fogel
    pi_60431474
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 29 juli 2008 @ 23:41:10 #3
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60432412
    stomme vloeistoffenregeling. Ben benieuwd wanneer de EU de regeling vaarwel gaat zeggen
    pi_60436246
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef Blik het volgende:
    stomme vloeistoffenregeling. Ben benieuwd wanneer de EU de regeling vaarwel gaat zeggen
    't Is inderdaad weer een staaltje onzinnige hysterie. Maar, het houdt ze lekker bezig.

    Overmorgen zit ik in het vliegtuig naar Mexico. Zo veel zin in.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_60436387
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60436469
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    Ik hou me er wel aan... maar ik vlieg dan ook maar ongeveer 1 keer per jaar. Ik wil gewoon absoluut voorkomen dat ik mijn vlucht mis en ben meestal nog eerder op schiphol dan absoluut nodig. Dat wachten is niet leuk, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven... én het is voor een goed doel: vakantie!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 08:47:52 #7
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60436520
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    Ik hou me er meestal wel aan, maar ik ben vaak pas echt rustig als ik mijn bagage ingechecked heb. Hoe eerder, hoe beter. En de kans op een raamplaats is dan ook groter. En ik vind het niet zo'n ramp om op Schiphol rond te slenteren.

    Die 3 uur is volgens mij ook voornamelijk gebaseerd op de grootte van het vliegtuig. Als er 400 man ingechecked moeten worden voor een 747 duurt dat een flink stuk langer dan bij een kleinere 737.
    pi_60436627
    Jah, het is mijn streven ook zeker wel, maar ben ff afhankelijk van het openbaar vervoer.. Ik zou op zo'n vroegst 2 uur en drie kwartier van tevoren aanwezig kunnen zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem, maarja.. ik reken toch graag wat vertraging mee
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:07:43 #9
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60436778
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:56 schreef Naamah het volgende:
    Jah, het is mijn streven ook zeker wel, maar ben ff afhankelijk van het openbaar vervoer.. Ik zou op zo'n vroegst 2 uur en drie kwartier van tevoren aanwezig kunnen zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem, maarja.. ik reken toch graag wat vertraging mee
    Als het niet kan dan kan het niet. Het is niet verplicht verder om er 3 uur vantevoren te zijnen de balie blijft lang genoeg open om je te laten inchecken, volgens mij een uur voor vertrektijd
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:15:30 #10
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60436886
    1 september vliegen. Eerste vlucht sinds ik heb gemerkt dat ik hoogtevrees heb, zal mij benieuwen

    Voor de goede orde: ik weet sinds een maand of 3 dat ik hoogtevrees heb. Had ik vroeger nooit, maar nu dus wel.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60436938
    Wat voor hoogtevrees heb je? Want mij moet je ook niet op een hoge ladder laten klimmen of aan de rand van een afgrond neerzetten of over een touwbrug laten lopen of wat dan ook. Maar in een vliegtuig heb ik echt geen last van hoogtevrees, dat is zegmaar zo onwerkelijk hoog.. Volgens mij werkt het voor veel mensen zo.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60437035
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
    1 september vliegen. Eerste vlucht sinds ik heb gemerkt dat ik hoogtevrees heb, zal mij benieuwen

    Voor de goede orde: ik weet sinds een maand of 3 dat ik hoogtevrees heb. Had ik vroeger nooit, maar nu dus wel.
    Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet. Claustrofobie of vliegangst zijn een stuk lastiger in een vliegtuig.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:26:26 #13
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437066
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:18 schreef Naamah het volgende:
    Wat voor hoogtevrees heb je? Want mij moet je ook niet op een hoge ladder laten klimmen of aan de rand van een afgrond neerzetten of over een touwbrug laten lopen of wat dan ook. Maar in een vliegtuig heb ik echt geen last van hoogtevrees, dat is zegmaar zo onwerkelijk hoog.. Volgens mij werkt het voor veel mensen zo.
    Daar ga ik ook vanuit.

    Precies weet ik het ook niet. Maar ik heb het idee dat het vooral een ruimtelijk iets is en niet eens zozeer specifiek hoogte op zich.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:27:09 #14
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437084
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:24 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet. Claustrofobie of vliegangst zijn een stuk lastiger in een vliegtuig.
    Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60437120
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

    [..]

    Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.
    Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen. Maar tot die tijd stap ik toch maar in een vliegtuig om ergens te komen. Het is gewoon vervelend en ongemakkelijk... maar ik hou altijd maar in gedachten dat ik een leuke reden heb om die relatief korte ongemakkelijke periode te doorstaan.
    Heb daardoor ook altijd veel meer moeite met de terugvlucht dan met de heenvlucht.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:39:39 #16
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437285
    Mwah, vind alleen het opstijgen een mild angstige ervaring eigenlijk.

    Ach, het voordeel is dat het van een vliegreisje wel een klein avontuurtje maakt. Want het is pas echt een avontuur wanneer je bij thuiskomst blij bent dat je nog leeft / ongeschonden bent / nog een vrij man bent / nog negatief test voor SOA's
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:41:54 #17
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60437310
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen. Maar tot die tijd stap ik toch maar in een vliegtuig om ergens te komen. Het is gewoon vervelend en ongemakkelijk... maar ik hou altijd maar in gedachten dat ik een leuke reden heb om die relatief korte ongemakkelijke periode te doorstaan.
    Heb daardoor ook altijd veel meer moeite met de terugvlucht dan met de heenvlucht.
    Ach ja, de eerste keer in je leven dat je vliegt is leuk en spannend. Helemaal voor kleine kinderen bijvoorbeeld. Als je ouder wordt en al vaker gevlogen hebt weet je gewoon dat het niks bijzonders is en zelfs strontvervelend. Helemaal een lange vlucht van 12 uur lang. Je moet je al die tijd maar zien te vermaken op je halve vierkante meter met een boek, filmpje etc.

    Een bus is wat dat betreft veel prettiger, in ieder geval qua ruimte
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:43:10 #18
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60441297
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    Ik check online in en kom dan een uur of twee van tevoren, maar calculeer niet veel in voor vertragingen. Ga ik gewoon een beetje in de lounge zitten en wat aankopen doen nog. Vloog veel met een collega die echt een half uur voor vertrektijd aankwam banjeren altijd. Ze heeft 'm nooit gemist, maar ik zou daar toch veel te onrustig van worden.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60441361
    Hoe zit dat met dat online inchecken dan? Hoe doe je dat met je bagage? Ik ben echt een noob op dat gebied

    En ik hoorde van iemand dat je op Schiphol bij een (of meerdere, of alle, geen idee) pinautomaat kan kiezen of je je geld in euro's of in amerikaanse dollars wil. Klopt dat? Waar zit dat? Beetje gunstige wisselkoers?
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:51:50 #20
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60441512
    Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.

    Er is een dollar-pinautomaat van de ABN AMRO achter de douane, in de richting van de E-pier. Wisselkoers is gewoon normaal, net als wat je betaalt bij gewoon pinnen in het land zelf (als je naar een dollar-land vliegt dan). Komen in de landen nog wel kosten voor opname bij en ik geloof op schiphol niet, maar aangezien dat meestal gaat om 2,25 euro zou ik daar niet héél veel cash voor gaan meeslepen.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:52:41 #21
    99351 Alternate
    Wolkenridder
    pi_60441531
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 12:45 schreef Naamah het volgende:
    Hoe zit dat met dat online inchecken dan? Hoe doe je dat met je bagage? Ik ben echt een noob op dat gebied

    En ik hoorde van iemand dat je op Schiphol bij een (of meerdere, of alle, geen idee) pinautomaat kan kiezen of je je geld in euro's of in amerikaanse dollars wil. Klopt dat? Waar zit dat? Beetje gunstige wisselkoers?
    Op schiphol kun je na het online inchecken alsnog in de gewone incheck rijen gaan staan om je bagage af te geven. Het enige voordeel is dat mocht de rij langer zijn dan de gebruikelijke 45 minuten op drukke dagen (soms wel anderhalf uur), je al wel ingechecked bent en dus in geval van nood je bagage kan achterlaten en naar het vliegtuig rennen
    pi_60441603
    Ah, goed om te weten. Ik reis met andere mensen en wil wel beetje bij elkaar zitten, dus ga niet online inchecken, maar wel goed om te weten.

    Zelfde geldt voor de pinautomaat, maar denk dat ik gewoon wissel vantevoren, wat relaxer. Waar ik naar toe ga komen geen amerikaanse dollars uit de pinautomaat (en heb geen wereldpas), maar is wel handig ze bij me te hebben.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:25:42 #23
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60442195
    Dollarautomaat, die heb ik nog nooit gezien
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:28:47 #24
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60442258
    Heb ook nog nooit een dollarautomaat gezien, wel grappig dat het bestaat
      Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 13:40:01 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_60442487
    Is ongeveer het eerste waar je tegeaanloopt als je niet oplet en rechtdoor blijft lopen in vertrekhal 1
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:58:43 #26
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60442883
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 13:40 schreef Fogel het volgende:
    Is ongeveer het eerste waar je tegeaanloopt als je niet oplet en rechtdoor blijft lopen in vertrekhal 1
    Dat is volgens mij officieël vertrekhal 2, want vertrekhal 1 is volgens mij voor de Europese vluchten, en daar staat de dollarautomaat niet. (Het is inderdaad dicht na de paspoortcontrole waar je inchecked voor KLM.
    Hij is overigens van ABN AMRO, en ze berekenen dezelfde 'slechte' koers als bij het wisselen aan een ABN AMRO of GWK TRAVELEX balie.

    Beetje optijd inchecken kan in deze periode overigens geen kwaad, hoewel ik zelf redelijk bedreven ben in het omzeilen van wachtrijen kan zeker bij de balies van KLM of Transavia (waar je per balie voor meerdere bestemmingen kunt inchecken) het erg druk zijn.
    (Ik maak elke keer een mental note dat ik nooit en te nimmer met Transavia / Arke Fly zal vliegen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 31 juli 2008 @ 16:21:19 #27
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60469223
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
    En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

    Uit de OP, maar ik ben toch wel benieuwd eigenlijk
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 31 juli 2008 @ 16:27:16 #28
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60469383
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 16:21 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Uit de OP, maar ik ben toch wel benieuwd eigenlijk
    Ik ben niet zo'n slapert, maar wat ik bij een langere vliegreis probeer te doen is me aanpassen aan het ritme van waar je naartoe vliegt. Als het dus op de plaats van bestemming avond is ga je proberen te slapen in het vliegtuig, dan kom je in ieder geval relatief uitgerust op de plek van bestemming aan. Hoe je vervolgens het beste de slaap kunt vatten is heel persoonlijk. Misschien een idee om al moe het vliegtuig in te stappen als je weet dat je moet gaan slapen in het vliegtuig. Wellicht oordopjes regelen.
      donderdag 31 juli 2008 @ 18:46:29 #29
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_60471879
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
    Hij is overigens van ABN AMRO, en ze berekenen dezelfde 'slechte' koers als bij het wisselen aan een ABN AMRO of GWK TRAVELEX balie.
    ik heb in 2003 voor een reis naar Cuba voor het laatst dollars gewisseld op Schiphol (ABN/Amro), maar de koers was toen dramatisch slecht!
    Dit scheelde echt tientallen euro's op een bedrag van 750 euro, in vergelijking met de koers buiten Schiphol. Dus check dit eerst!
    Geldautomaten in het land van bestemming zijn in het algemeen verreweg het gunstigst (maar die hebben ze op Cuba dus niet).
    It's not a lie, if you believe
    pi_60472624
    Nee precies.. ik heb geen wereldpas, dus kan in land van bestemming niet pinnen. Maar denk da'k maar gewoon wat bij het GWK haal, heb niet zo veel nodig, dus slechte koers is dan minder erg en dan hoef ik me er op schiphol niet druk om te maken.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60472651
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

    Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      donderdag 31 juli 2008 @ 22:05:00 #32
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60476030
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

    Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
    Uiteraard is het panoramaterras vanwaar je de vliegtuigen kunt kijken op schiphol een groot pluspunt. Gelukkig hebben ze nog geen paranoia maatregelen doorgevoerd zoals door beveiligingspoortjes om daar te komen zoals wel het geval is in bijvoorbeeld Zurich...

    Daarnaast is in het internationale gedeelte, dus achter de paspootcontrole toch steeds 'speciaal' omdat niet iedereen daar kan komen, tenzij je 'op reis' gaat, en vooral de wetenschap dat je toch later weer door de lucht zal vliegen. (Al zijn bepaalde tripjes tegenwoordig best saai, das het nadeel als je vaker vliegt).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60476067
    Bij de sushi-bar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 22:10:31 #34
    45833 crew  Fogel
    pi_60476148
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

    Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
    Kroketten eten en bier drinken.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:39:44 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60482577
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:26 schreef Naamah het volgende:
    Nee precies.. ik heb geen wereldpas, dus kan in land van bestemming niet pinnen. Maar denk da'k maar gewoon wat bij het GWK haal, heb niet zo veel nodig, dus slechte koers is dan minder erg en dan hoef ik me er op schiphol niet druk om te maken.
    Je hebt wel een creditcard?

    zo niet, hoe ga je in hemelsnaam aan geld komen als je daar eenmaal bent
    pi_60482618
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:39 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Je hebt wel een creditcard?

    zo niet, hoe ga je in hemelsnaam aan geld komen als je daar eenmaal bent
    Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaald Maar vind 't wel relaxed zelf een beetje geld bij me te hebben voor wat extra's, souvenirtjes, keer een drankje ergens of wat dan ook. Als ik tijdens de vakantie meer geld wil kan ik pinnen met de wereldpas van iemand anders en geef dat later dan terug, vandaar..
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:55:06 #37
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60482750
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

    Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld is
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60483399
    Jah.. en dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet meer in mag vanwege je alcoholwalm Dat zie je toch altijd bij die Airline-programma's op tv..
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:16:49 #39
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484912
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:42 schreef Naamah het volgende:

    [..]

    Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaald Maar vind 't wel relaxed zelf een beetje geld bij me te hebben voor wat extra's, souvenirtjes, keer een drankje ergens of wat dan ook. Als ik tijdens de vakantie meer geld wil kan ik pinnen met de wereldpas van iemand anders en geef dat later dan terug, vandaar..
    dan is het wat meer begrijpelijk
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:17:19 #40
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484924
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

    [..]

    Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld is
    Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrekt
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:17:58 #41
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484940
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef Naamah het volgende:
    Jah.. en dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet meer in mag vanwege je alcoholwalm Dat zie je toch altijd bij die Airline-programma's op tv..
    Gebeurt alleen als je het wel heel erg bont maakt, in de vorm van openbare dronkenschap. Op een alcoholwalmpje gaan ze je niet weigeren
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:13:41 #42
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60486120
    Nou, ik elk geval niet met drinken... Ik ben altijd erg braaf op lange vluchten; je merkt gewoon dat het zo slecht is voor je lijf als je zo uitdroogt op een vlucht van 10-15 uur, dus ik neem eigenlijk nooit alcohol aan boord of daarvoor (die laatste keer dat ik met een stewardess-on-leave waar ik toevallig naast zat, waarmee het heel gezellig was en waarmee ik een paar flesjes wijn heb gedronken niet meegerekend dan... ).

    Meestal heb ik nog wel een boodschappenlijstje voor schiphol: koop vaak wat cosmetica en een paar bladen en ga dan een beetje in de lounge hangen en japanse nootjes eten tot het tijd is om te boarden.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60540846
    Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
      maandag 4 augustus 2008 @ 08:10:25 #44
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60542817
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
    Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
    Brussels Airlines is dan ook een semi-budget airline
      maandag 4 augustus 2008 @ 10:25:50 #45
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60544370
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 11:17 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrekt
    gewoon op schiphol... ooit kon je daar dag en nacht terecht voor drank en vertier, dus gewoon doooorrrrrr
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      Moderator maandag 4 augustus 2008 @ 10:34:30 #46
    45833 crew  Fogel
    pi_60544543
    Toen Brussels Airlines nog SN Brussels Airlines was, was de service beter dan de KLM. (ik heb alleen een hekel aan die AVRO jet dingen waar ze mee vliegen op korte afstanden).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60568690
    Misschien een hele stomme vraag.. maar.. mag je je bagage op slot doen? Kan me namelijk herinneren dat dat een tijd geleden niet meer mocht ofzo.. Ik neem namelijk een weekendtas mee (moet ivm rondreis die ik ga maken) en die is anders wel héééél makkelijk open te maken.
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60568760
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:09 schreef Naamah het volgende:
    Misschien een hele stomme vraag.. maar.. mag je je bagage op slot doen? Kan me namelijk herinneren dat dat een tijd geleden niet meer mocht ofzo.. Ik neem namelijk een weekendtas mee (moet ivm rondreis die ik ga maken) en die is anders wel héééél makkelijk open te maken.
    Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:34:06 #49
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60569031
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
    Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's coke

    Het gaat allemaal nergens meer over tegenwoordig.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60569089
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

    [..]

    Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's coke

    Het gaat allemaal nergens meer over tegenwoordig.
    Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60569193
    Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he ) ...

    Wat is wijsheid?
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:45:57 #52
    45833 crew  Fogel
    pi_60569205
    Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:47:06 #53
    45833 crew  Fogel
    pi_60569222
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he ) ...

    Wat is wijsheid?
    Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60569307
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:47 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
    En is het parkeren van de auto dan gratis?
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:59:25 #55
    45833 crew  Fogel
    pi_60569420
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    En is het parkeren van de auto dan gratis?
    Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.

    Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen )
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60570087
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:59 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.

    Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen )
    We zijn met 4 personen ... Het parkeren op de luchthaven is 109 euro voor 4 weken ... dus die afweging moet ik even maken ... Als de taxi niet af te dingen is dan zijn we al even duur uit ... Ik zal het eens in de groep gooien vanavond
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:44:40 #57
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60570193
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Fogel het volgende:
    Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
    bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
    pi_60570445
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
    bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
    Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
    Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:01:58 #59
    45833 crew  Fogel
    pi_60570602
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:

    [..]

    bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
    Even een scan gemaakt:



    1/7 = 1 stuk baggage wat 7 kilo weegt.

    Ik vond er nog een op mijn bureau met 2/17 erop, dat wil zeggen dat ik 2 stuks baggage had die samen 17 kilo wogen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:04:04 #60
    45833 crew  Fogel
    pi_60570644
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:55 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
    Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
    Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:14:16 #61
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60570876
    OK, duidelijk. Wist niet dat daar ook het gewicht op stond
    pi_60570989
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:04 schreef Fogel het volgende:

    Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
    Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
    Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.

    In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.

    Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:20:26 #63
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_60571020
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
    Lol. Dat is alleen als niemand kan opmaken wat er in jou koffer zit.
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:24:27 #64
    45833 crew  Fogel
    pi_60571110
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:18 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
    Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.

    In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.

    Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
    Duidelijk Ik vlieg nooit low-cost dus ik was het nog niet tegengekomen.

    RFID is leuk, maar als het idee is om het milieu te sparen om RDIF te gebruiken ipv papier en inkt (al begruiken ze over het algemeen thermisch papier voor baggagelabels) dan zijn ze waarschijnlijk op het verkeerde spoor tenzij het herbruikbare RFID tags zijn.
    Ik zal eens kijken of ik uit kan vinden wel de milieubelasting van 1 RFID tag is tov papier.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:45:50 #65
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60579113
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:38 schreef Naamah het volgende:

    [..]

    Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
    Je kunt speciale cijfersloten kopen die door de douane wel te openen zijn; dus zonder het slot te kraken.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60662397
    Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:15:46 #67
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60664221
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Autoreply het volgende:
    Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
    Helaas, alleen goed te zien zijn F, E, D en C.

    Vanaf Pier G vertrekken veel 'hoog' risico vluchten naar Amerika en naar Israel. (Al is dat niet de hoofdreden, Schiphol is gewoon te groot voor het panoramaterras).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60665278
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Hik het volgende:
    Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.
    En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:13:54 #69
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60665811
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 19:56 schreef Light het volgende:

    [..]

    En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
    Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.

    Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60666288
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:13 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.

    Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
    Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:46:27 #71
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60666700
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef Light het volgende:

    [..]

    Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
    Het was ook niet negatief bedoeld. Als je geen bagage hebt kan je prima met je uitgeprinte a4'tje van de online check in pagina door de beveilging. (Voor Schengenland is er geen paspoortcontrole door de Marechaussee, je naam wordt door de beveiligingsmedewerker vergeleken met je paspoort).
    In het begin, toen online inchecken net werd ingevoerd, waren de beveiligingsmedewerkers op de verschillende vliegvelden niet goed op de hoogte en heb regelmatig moeten 'smeken' om een supervisor zodat ik er alsnog door kon.

    Tegenwoordig is het normaal bij veel bestemmingen dat je online inchecked en je boarding pass uitprint.
    (Overigens is het systeem in Engeland beter, daar wordt je boarding pass gescand bij de veiligheidscontrole en moet deze voorkomen in de computer, in Nederland is er verder geen controle of het geen 'fake' boarding pass betreft als je door de beveiliging gaat, daar zal dat pas worden ontdekt bij het daadwerkelijke boarden van het vliegtuig).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60695294
    Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_60699239
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 00:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
    Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
      zondag 10 augustus 2008 @ 09:44:43 #74
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60699905
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 06:38 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
    De kale ticketprijzen zijn indertijd een paar euro verlaagd toen de bagagetoeslag is ingevoerd. Op dat moment waren de prijzen gelijk, of als je zonder bagage reist iets goedkoper.
    Nu is de bagagetoeslag al 9 euro per koffer per vlucht en is het dus duurder geworden als je met bagage reist.
    (Niet dat het heffen van een bagagetoeslag oneerlijk is, wie het gebruikt moet er ook voor betalen, maar het is weer een extra 'belasting' die je ongemerkt gemakkelijk kunt verhogen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 11:47:53 #75
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60789269
    Mag je sushi meenemen in het vliegtuig?
    Vliegtuigeten komt zo langzamerhand heel erg mijn neus uit en een bakje sushi lijkt me wel een prima alternatief...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 11:55:08 #76
    45833 crew  Fogel
    pi_60789470
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef Hik het volgende:
    Mag je sushi meenemen in het vliegtuig?
    Vliegtuigeten komt zo langzamerhand heel erg mijn neus uit en een bakje sushi lijkt me wel een prima alternatief...
    Ik heb zelfs een keer een hele tas met eten van de afhaalchinees als handbaggage meegenomen
    Maar dat was voor die domme vloeistoffen regel...

    Als je sushi meeneemt die niet als vloeibaar of als pasta opgevat kunnen worden meenmeent, is het vast geen probleem. De wasabi moet je dan wel in een potje van 100ml stoppen
    Hoe ben je van plan het gekoeld te houden? Warme rauwe vis lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gezondheid... En hebben ze niet bij de grab&go tegenwoordig ook porties sushi staan? Meen me te herinneren dat op schiphol gezien te hebben, maar kan een ander vliegveld zijn geweest.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 13 augustus 2008 @ 12:03:25 #77
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60789737
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:55 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    En hebben ze niet bij de grab&go tegenwoordig ook porties sushi staan? Meen me te herinneren dat op schiphol gezien te hebben, maar kan een ander vliegveld zijn geweest.
    Voor een eurotje of 10/15
      woensdag 13 augustus 2008 @ 12:24:11 #78
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60790493
    Ja, gewoon op schiphol halen inderdaad...
    Afhaalchinees...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 12:39:51 #79
    45833 crew  Fogel
    pi_60791208
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 12:24 schreef Hik het volgende:
    Ja, gewoon op schiphol halen inderdaad...
    Afhaalchinees...
    Probeer de Chinese keuken in Noorwegen eens, dan begrijp je dat ik het meenam
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60794465
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    nummer 100:
    Foe Yong Hai
    mét kip filet
    ¤ 7.75
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 14:40:40 #81
    45833 crew  Fogel
    pi_60794788
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    Dat kan met onder andere de Europese Airpass van Skyteam. http://skyteam.com/EN/benefits/airpass/index.jsp
    Misschien niet zo supergoedkoop, maar in ieder geval wel erg flexibel.


    Voorwaarde is dat je intercontinentaal ticket moet hebben voordat je deze pass mag kopen...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 13 augustus 2008 @ 17:19:38 #82
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60799611
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar heb het idee dat zulk soort plannen leuk klinken, maar in de praktijk niet werken. Gewoon naar Schiphol gaan en daar een ticket boeken levert bij mij weten nooit erg veel op. Er is wel een travel agent, maar om nou te zeggen dat die goedkoper zou zijn dan enig andere last minute aanbieder... mwa: http://www.schiphol.com/TravelAgency/TravelAgency.htm

    Maargoed, misschien zijn er mensen met andere ervaringen...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60802307
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    Nee.

    Goedkope rondvlucht door Europa is wel mogelijk, maar je moet dan bij de budgetairlines vroeg reserveren.
    Afgelopen mei heb ik kunnen reizen voor 2 personen Amsterdam - Praag - Wenen - Barelona - Parijs - Amsterdam voor nog geen 220 euro alles inclusief.... (En ik heb niet eens mijn principes hoeven te verlagen, want ik heb niet met Ryanair hoeven vliegen).

    Tegenwoordig zal direct aan de balie bij de maatschappijen het volle pond worden gerekend, want mensen die aan de vliegtuigbalie een ticket kopen hebben over het algemeen geen andere keus, ze willen (of moeten) ergens heen, dus kan je er het volle pond voor vragen om nog wat te verdienen.
    (Liever 2 mensen lastminute die meevliegen voor 200 euro enkele reis, dan 5 mensen die voor 50 euro meevliegen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60812854
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    De enige die er is, is jetairfly op brussel en andere belgische luchthavens.. Van de website kun je een pdf'je downloaden met de laatste aanbiedingen.
    pi_60913010
    Misschien een hele domme vraag, maar ik snap dus totaal niet hoe men de prijzen van vliegtickets bepaalt. Ik wil begin januari van Amsterdam naar Los Angeles vliegen. Via KLM.com zal een enkele reis in begin januari mij rond de ¤2000 gaan kosten. Via Cheaptickets zal een retourtje op dezelfde datum en een terugrreis twee weken later (rond 16 januari) mij echter maar ¤800 á ¤900 kosten. Ik vlieg dan echter ook gewoon met KLM, maar boek het dan niet via KLM.com maar via Cheaptickets. Als ik dan echter weer op Cheaptickets op exact dezelfde datum als de heenreis van mijn retourtje een enkele reis aanvink, kost de enkele reis ineens ¤1200, oftewel meer dan een retourtje

    Dit is nu even specifiek voor mijn situatie, maar ik open er even een topic over omdat ik me het ook gewoon 'an sich' afvraag. Hoe is dit mogelijk? Je betaalt toch voor het vervoer (en dus de brandstof etc. etc.). Hoe kan het dat een retourtje dan goedkoper is dan een enkele reis, zeker op zo'n grote afstand? En waarom wil KLM blijkbaar voorkomen dat men tickets boekt via hun website, aangezien mensen via een andere website dus gewoon KLM vluchten kunnen boeken voor een fractie van de prijs?
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:20:38 #86
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913034
    Interessant.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:23:43 #87
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60913095
    Goed topic.
    2000 light years from home
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:23:57 #88
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_60913099
    TVP
    Ten percent faster with a sturdier frame
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:24:22 #89
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913109
    Volgens mij weet niemand het.
    pi_60913151
    Nou ben benieuwd.
    pi_60913166
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 00:20 schreef Stolas het volgende:
    Interessant.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:35:11 #92
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_60913293
    Antwoord: Het is een grote scam.
    pi_60913294
    dat vroeg ik me dus ook al een ERG lange tijd af
    Free people own guns! Slaves do not!
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:35:44 #94
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913303
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 00:35 schreef Yi-Long het volgende:
    Antwoord: Het is een grote scam.
    Zo, onze Verlichter.
    pi_60913334
    Enkele reis prijzen vallen altijd onder het duurste economy class tarief (Y) Wanneer je een retourtje boekt is dit meestal in een andere boekingsklasse, mits nog beschikbaar, waardoor je een 'korting' krijgt.

    Uiteindelijk zit je nogsteeds in dezelfde stoel maar omdat een enkeltje dus onder het full-fare tarief valt komt dit vaak duurder uit dan een retourtje in een andere klasse.

    Economy Class is op elke vlucht onderverdeeld in een klassesysteem waar de prijsberekening op wordt uitgevoerd, schijnt een vrij ingewikkeld proces te zijn http://en.wikipedia.org/wiki/Yield_management is wel een leuk stukje daarover
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_60913399
    Omdat het een soort ' van aktie is '

    als je er voor de eerste keer op die datum geklikt hebt ( op een andere site ) dan is 't vaak vrij logisch dat meteen de goedkoopste aangeboden wordt, in de hoop dat de desbetreffende gebruiker een beetje in de war gestuurd wordt van ' hey.. wat goedkoop, zal nog eventjes wachten, misschien wordt het nog goedkoper'

    waardoor je dus bij een 2de poging toch opmerkt dat alles ietsjes duurder geworden is... en toch maar bedenkt dat je beter voor DIE aanbod kunt gaan.. maar een dag later toch weer rond hetzelfde prijs ligt als bij de eerste keer...


    Zo gaat het eenmaal. Maar waarom specifiek 't zo is... geen idee.. wel dat 't om geld gaat...
    I pwn u!
    pi_60913469
    Ik weet niet hoe jij boekt...

    maar mijn eerste hit: 1 jan heen 16 jan terug, op klm.nl 760 Euro.
    Dit is al goed koper dan cheaptickets.


    voor de rest: wat Thetallguy zegt.

    Vaak zijn enkele reizen voor mensen die echt moeten vliegen, daarom gooien ze dat in het hogere tarief waarschijnlijk. Maar mooi voorbeeld hoe absurt het is
    pi_60913562
    Ik heb even gekeken, en een retourtje op 1-16 januari is inderdaad gelijkwaardig aan dat van Cheaptickets (rond de ¤750). Maar dit geldt niet voor alle data.

    Overigens dus echt krankzinnig dat een enkele reis op 1 januari weer ¤2200 kost. Oftewel de prijs van DRIE retourtjes. Terwijl je verdomme in HETZELFDE VLIEGTUIG ZIT. Kan wel dat het voor mensen is die echt moeten vliegen, maar 3x zo duur voor de helft van de reis? Echt zwaar gestoord.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:57:02 #99
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_60913632
    Heb je enig idee hoeveel klasses er binnen economy en business zitten?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_60913688
    Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
    pi_60913699
    Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
      maandag 18 augustus 2008 @ 01:42:06 #102
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_60914231
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef Bananenman het volgende:
    Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
    Veel plezier
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_60916479
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
    Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
    dus retour boeken en alleen heenreis gebruiken en niet op komen dagen voor terug vlucht...
    pi_60916995
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 01:01 schreef men_in_red het volgende:
    Het is zelfs zo dat als je een retour ticket hebt, en alleen van de terugvlucht gebruikt wilt maken, je het vliegtuig niet in komt, je moet eerst de heenreis gevlogen hebben.
    Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

    naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
      Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 11:06:13 #105
    45833 crew  Fogel
    pi_60918341
    Weet je wat nog leuker is? Jeg kan meestal vanaf Dusesldorf (of andere Duitse luchthaven) naar Amsterdam vliegen, daar in hetzelfde vliegtuig stappen, met hetzelfde vliegtuig terug naar Amsterdam en daar overstappen om verder naar Dusseldorf te vliegen, voor minder dan de prijs voor alleen de vlucht van Amsterdam naar je bestemming.
    Kijk voor de gein maar eens bij www.klm.de voor de data die je wil kiezen (als je een Duits vliegveld vanaf www.klm.nl probeert te boeken, krijg je hogere tarieven dan via klm.de ...)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60920520
    kijk eens op expedia.nl en dan vertrek vanuit dusseldorf! ik vind 900 euro wel erg veel geld voor een retourtje LA! 2 jaar geleden betaalde ik net 500 euro vanauit dusseldorf!
    pi_60935881
    Nog een vraagje voor ik morgen richting het vliegveld ga. Ik weet dat ik maar een klein beetje aan vloeistoffen mee mag nemen en dat het nog apart verpakt moet zijn ook. Maar op welk(e) moment(en) moet ik dat zakje met de vloeistoffen gescheiden van m'n handbagage aanbieden? Is dat alleen bij de beveiliging, of zijn ze al zo wantrouwend dat je de hele tijd dat zakje in de hand moet houden?
    pi_60936087
    Oh, en is het handig om het hotel op de hoogte te bregen van de verwachte aankomsttijd? Ik heb hotel en vlucht afzonderlijk geboekt, niet via een reisbureau ofzo.
      Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 22:07:43 #109
    45833 crew  Fogel
    pi_60936231
    Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.

    Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_60936684
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:07 schreef Fogel het volgende:
    Alleen bij de security check even het zakje met vloeistoffen eruit en laten zien, daarna gewoon weer de tas in.
    Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
    quote:
    Alleen als je heel vroeg (voor 11u) of heel laat aankomt (na 22u) heeft het nut om het hotel wat te laten weten. Sommige (vooral goedkope) hotels zijn niet 24u per dag bemand aan de receptie. Dat is iets wat in de bevestiging zou moeten staan.
    Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:16 #111
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60937554
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Light het volgende:

    [..]

    Dat scheelt. Kost alleen wat extra tijd bij security, tas open en dicht enzo. Nouja, ik had toch al een handig plekje voor die dingen gevonden, en da's niet helemaal onderop
    [..]

    Oh, ik verwacht zo rond 17:30-18:00 bij het hotel te zijn. Mag dus geen problemen opleveren, thanks
    Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
    pi_60938016
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 22:51 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Je kunt ze op Schiphol ook gewoon in je tas laten zitten, en eruit halen als ze er om vragen. Ik had alles gewoon in een toilettas zitten en kreeg niks te horen. Op andere vliegvelden zal het waarschijnlijk wat strenger zijn, ik weet niet waar je naartoe vliegt.
    Ik blijf binnen Europa. En al die vloeistoffen heb ik al wel in een apart zakje zitten, dat kan ik natuurlijk gewoon uit de tas halen als ze erom vragen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 23:14:48 #113
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60938285
    dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

    maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
    pi_60938614
    Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:52:01 #115
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60940673
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 10:01 schreef Dynia het volgende:

    [..]

    Bij een No-show op de heenreis wordt de gehele reis geannuleerd.

    naar Rusland is het net zo erg...(Aeroflot) daar houden ze zelfs rekening met de lengte van het verblijf in Rusland...ook zo iets raars..
    Langer dan 30 dagen verblijf is bij de KLM ook in een hoger tarief
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:28:34 #116
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60943361
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 23:26 schreef Light het volgende:
    Ik vind dat hele gedoe over die vloeistoffen eigenlijk maar grote onzin. Maar daar zijn ze bij de beveiliging vast niet zo van onder de indruk. En los in de tas kan vast, maar als 't nu al in een zakje zit in het ook niet logisch om alles daar weer uit te halen.
    Dat is waar.

    En ik vind het hele vloeistoffen-gedoe ook enorme onzin. Kost een berg geld extra aan beveiliging voor een marginale toename van de veiligheid
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:35 #117
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60962919
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
    dan hoef je je nergens zorgen over te maken, kun je zelfs los in je tas doen waarschijnlijk. Ik heb op de terugweg vanaf Praag zelfs zonnebrand van 200 ml mee kunnen smokkelen

    maargoed, beter het zekere voor het onzekere nemen
    Mijn ervaring is inderdaad dat op veel luchthavens het gewoon in de tas kan blijven, de secutiymedewerkers zullen het over het algemeen wel opmerken maar een inschatting maken of het binnen de limiet past. (Bij twijfel kunnen ze besluiten om het nader te bekijken).

    Ik weet dat er door de securitymedewerkers nu wat meer wordt gefixeerd op andere zaken, en terecht, want de vloeistofregel is nutteloos, je moet niet de inhoud beperken, je moet door een scan kunnen zien OF het een gevaarlijke vloeistof is, want vele kleine verpakkingen maken ook weer een grote.
    Ze zijn er mee bezig om de regel af te schaffen, maar het probleem is dat er dan een paar mensen door het stof moeten gaan en moeten toegeven dat de regel nutteloos was, en dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, en gezien de positie waarin zij zitten kan het nog wel even van kracht blijven.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60963148
    Ja triest inderdaad
    pi_61089096
    Op Schiphol letten ze volgens mij idd niet zo op vloeistoffen, maar toen we gisteren in London Stansted door de security liepen gingen alle alarmbellen af vanwege een klein flesje (<100ml) after shave in mn toilettas Overigens bleven die security-lui wel vriendelijk en was het goed nadat ze ernaar hebben gekeken. In de VS zou je denk ik direct mee worden genomen naar een aparte ruimte ofzo... Zou er dus wel mee bliven oppassen.

    Die vloeistoffenregeling is verder wel dikke onzin idd en ook erg hinderlijk voor mensen die met alleen handbagage reizen.. En het sluit nog steeds niet alles uit, want ik heb altijd een flesje astma-medicijn (zo'n inhalator, soort spray) in mn tas en dat kan net zo goed een busje pepperspray of ernstig zenuwgas oid zijn. Nog nooit wat van gehoord.
      zondag 24 augustus 2008 @ 18:00:47 #120
    99351 Alternate
    Wolkenridder
    pi_61089513
    In de UK zijn ze inderdaad ontzettend paranoia. Laatst hebben ze in Leeds bij een collega haar crew maaltijd afgepakt, omdat hij gedeeltelijk ontdooid was en de jus nu dus vloeibaar geworden was
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:13:57 #121
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_61149873
    Even een vraagje.
    Over anderhalve week vliegen we naar Albany met Delta. Intussen hebben we vier wijzigingen in het ticket gehad. In de standaard e-mail staat dat we deze moet synchroniseren met het nieuwe schema.

    Maarrr we hebben een e-ticket. Dat hoeft dan toch niet? Vanwege deze redenen hebben ze toch het hele e-ticket in leven geroepen?

      Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:13 #122
    45833 crew  Fogel
    pi_61150023
    Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
    Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61150263
    Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:56 #124
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_61150395
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:
    Bedoelen ze niet gewoon dat je goed op moet letten met welk vliegtuig en hoe laat je vertrekt om misverstanden en gemiste vluchten te voorkomen?
    Meestal kan je op www.checkmytrip.com met je boekingscode een handig overzicht krijgen van je huidige status van de vluchten.
    Nee, dit staat in de e-mail: Wij verwijzen u naar de balie van de luchtvaartmaatschappij om uw e-ticket
    te laten synchroniseren met de boeking.

    Ik heb inderdaad ook op de checkmytrip site gekeken, maar daar staat alleen ' confirmed'.
    Ik reken erop dat ik maar naar de Delta balie moet gaan. Die Amerikaanse maatschappijen doen sowieso al overdreven moeilijk
    pi_61152552
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
    Hoe betrouwbaar zijn eigenlijk die schattingen van vliegtijden? Bij m'n heen- en terugvlucht afgelopen week werd in het toestel gezegd dat de geschatte vliegtijd 1:05 uur is. Op het ticket stond 1:30 uur voor de heenvlucht en 1:35 uur voor de terugvlucht. Da's een fors verschil.
    De tijd in de dienstregeling en op je ticket is altijd wat ruimer. De piloot roept altijd de tijd om dat het toestel in de lucht is, de tijden op je ticket zijn meestal de 'blocktimes' ofwel van het moment dat het vliegtuig in beweging komt, tot het weer stilstaat.
    pi_61196299
    Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 16:48:29 #127
    45833 crew  Fogel
    pi_61196515
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
    Hoe kan het in godsnaam dat een economy classvlucht van Dusseldorf naar New York JFK EUR 49070.38 euro kost voor zes personen? Ik ging voor de grap eens uitzoeken hoeveel het zou kosten om volgend jaar (!) te vliegen, en er kwam dit bedrag uit, ook op andere data.
    Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
    Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61196668
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 16:48 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Bijvoorbeeld 3-16 juli van Dusseldorf via Amsterdam naar NYC kost 4926 EUR. Da's 821¤ per persoon. Zal wel ergens een 0 teveel hebben gestaan bij jou.
    Het is overigens vaak goedkoper om via www.klm.de te boeken ipv www.klm.nl, zelf al kies je op beide sties voor vertrekplaats Dusseldorf (heeft met locale acties te maken die aan een land gebonden zijn, die willen/mogen/kunnen ze blijkbaar niet laten zien als je in het 'verkeerde' land probeert te boeken).
    Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:22 #129
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61198126
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

    [..]

    Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
    Jij wilt naar Emirates van Dusseldorf naar New York? Dan zullen de kosten ongetwijfeld heel hoog zijn om te ontmoedigen dat je deze route kiest.
    Dubai ligt namelijk niet echt op de route Dusseldorf - New York.... (Niet echt op de route is nog zwak uitgedrukt).

    Emirates moet je gebruiken vanaf Dusseldorf naar Aziatische bestemmingen, dan zijn ze vaak voordelig geprijsd in de economy klasse.

    Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:45:29 #130
    45833 crew  Fogel
    pi_61199463
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 18:04 schreef ozzietukker het volgende:

    Met KLM vanaf Dusseldorf vanaf de Duitse site is inderdaad aanmerkelijk goedkoper, gelukkig kan KLM het niet meer verbieden om te boeken vanaf de Duitse site in verband met 'Europa zonder grenzen'!
    KLM heeft zover ik weet nooit verboden om Nederlanders vanaf Duitsland via Nederland ergens heen te vliegen. Wat de KLM daarintegen wel tegenwerkt is dat mensen in Duitsland boeken en de vlucht van Duitsland naar Nederland niet gebruiken (dan annuleren ze gewoon de rest van je reis omdat je bij de eerste plek niet op bent komen dagen).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61206693
    Hoi Dutch Train,
    Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
    pi_61206781
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef tulipan het volgende:
    Hoi Dutch Train,
    Bedankt voor de tip van de website airexpressbus.com...Kom ik aan dan op Weeze airport om 4 uur 's ochtends-heel vroeg!..hoe is de verbinding verder met Dusseldorf Airport ( Ik heb een Lufthansa vlucht naar Amerika)?
    Van Weeze naar Dusseldorf kan misschien wel met een bus van Ryanair. Daarvoor zou je op de website van weeze airport moeten kijken. Ik zou dat alleen doen als je echt geen geld hebt voor een hotel of hostel in Dusseldorf. (kijk daarvoor bijvoorbeeld op hostelworld.com).

    Misschien komt www.eurolines.nl nog op een voor jou gunstig tijdstip aan?
    pi_61213039
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 16:53 schreef --Christiaan-- het volgende:

    [..]

    Ik heb gekeken bij Emirates, omdat die zo goed schenen te zijn. Is het normaal dat economy daar zo duur is?
    Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_61230220
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 09:47 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Als het verder dan 330 dagen vantevoren is kom je vaak nog in de duurste economyklasse terecht geloof ik
    Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:52:22 #135
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61230354
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 20:48 schreef titanio het volgende:

    [..]

    Op meer dan 11 maanden vooruit is de klasse indeling nog niet gemaakt met allerlei verschillende tarieven. Dus wordt dan uitsluitend de basisprijs, ofwel de hoogste gepubliceerd. Geeft dus een heel vertekend beeld. Maar wie gaat er nu voor een lijnvlucht 11 maanden vantevoren boeken? Niemand toch?
    11 maanden vooruit zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad de tarievenstructuren nog niet bekend omdat ze nog data aan het verzamelen zijn voor welke prijs ze de stoelen moeten verkopen.
    Ikzelf zou best 11 maanden vooruit vluchten kunnen boeken, ik heb een aantal dingen waar ik elk jaar naar toe moet, en de datum hiervan is altijd hetzelfde.

    In het geval van Emirates zijn de tarieven zo duur omdat het geen logische weg is via Dusseldorf - Dubai - New York, vandaar dat ze daar geen goedkope economy stoelen beschikbaar hebben op deze route. Op de route Dusseldorf - Dubai en Dubai - New York, als je ze apart zou boeken zijn wel goedkopere tarieven beschikbaar.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:10:33 #136
    45833 crew  Fogel
    pi_61230902
    Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
    Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
    (ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

    Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

    Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:38:55 #137
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_61231908
    atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_61232240
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
    Weet iemand toevallig bij welke site ik tarieven kan vinden voor een vlucht van Trondheim via Amsterdam naar Stavanger, en dan bij voorkeur met de KLM?
    Eerste vlucht vanaf Trondheim en dan vanaf Amsterdam met de laatste vlucht naar Stavanger.
    (ik heb een dag voor een congres in Stavanger een vergadering bij Amsterdam in de buurt)

    Bij de KLM zelf krijg ik de melding dat ik ze moet bellen (wat ik ook wel ga doen als ik inderdaad ga boeken), en bij het online reisbureau van mijn werk krijg ik alleen business class tarieven eruit en expedia.no snapt er ook al niks van...

    Een simpele oplossing is twee losse tickets boeken (Trondheim-Amsterdam-Trondheim en tussendoor Amsterdam-Stavanger-Amsterdam). Maar dat wil ik niet omdat ik op de terugweg maar een korte overstaptijd ga hebben en indien er dan vertraging is vanaf Stavanger, ben ik dus de haas.
    Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
      Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:57:24 #139
    45833 crew  Fogel
    pi_61232587
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 21:38 schreef static het volgende:
    atp.nl kan dat geloof ik, daar boek ik ook altijd rechtreeks als de KLM moeilijk doet. Je moet wel voor 'rondreis' kiezen en zo te zien is de laatste vlucht van Amsterdam naar Stavanger rond 22:14. Suc6.
    Bedankt voor de tip, maar ook bij ATP krijg ik 3117¤ als prijs voor economy (wat dezelfde prijs is als business, ze hebben blijkbaar 4 enkeltjes gerekend). Beetje te gortig, zelfs als de baas de rekening krijgt...

    Twee losse retourjes kosten 280 + 375 = 655¤. Dat is een prijs waar nog mee te leven valt en dat dit niet als 1 ticket voor die prijs te regelen valt is ook raar (maar OK, van Noorwegen via Nederland naar Noorwegen vliegen zullen vast niet veel mensen doen en de aanname van de KLM zal wel zijn dat degene die zo'n speciale interesses ast wel flink kunnen en willen dokken).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:01:52 #140
    45833 crew  Fogel
    pi_61232733
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 21:47 schreef Light het volgende:

    [..]

    Gewoon via klm.no en dan kiezen voor multi-city. Dan kom ik in ieder geval al tot aan het punt waar om persoonlijke gegevens wordt gevraagd, dus de rest van de boeking moet dan vast ook lukken.
    Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:07:11 #141
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_61232926
    Welke datum?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_61233334
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als ik dat doe krijg ik standaard "Unfortunately an unknown error has occurred. Please try again or call KLM Service Centre (1999)." voordat ik de prijs te zien krijg.
    Vaag. Ik probeerde nog even wat verder, Trondheim - Schiphol en Schiphol - Stavanger lukken wel maar 'k was even vergeten dat er ook nog een stukje Stavanger - Trondheim in zal moeten. Neem tenminste aan dat je ook weer naar huis wilt uiteindelijk. Dan lukt het wel, maar de prijs van bijna NOK 24.500 is wat boven budget als ik je vorige post goed begrijp
      Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:25:15 #143
    45833 crew  Fogel
    pi_61233563
    Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
    De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

    @Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61234205
    Is het een idee om Trondheim - Amsterdam en Amsterdam - Stavanger met KLM te vliegen, en dan Stavanger - Trondheim met SAS? Als ik die eerste twee vluchten in september zet krijg ik een prijs van NOK 8591 (via klm.no, in november krijg ik ook een foutmelding). De SAS-vlucht via atp.nl komt op zo'n 177 euro. En het scheelt ook dat je niet over Amsterdam hoeft dan, ben je eerder thuis.

    Ow, die KLM-tarieven zijn op basis van Economy (Flexible). Goedkoper krijg ik ze niet.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Light op 29-08-2008 22:47:58 ]
      Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:53:50 #145
    45833 crew  Fogel
    pi_61234529
    Inderdaad ook een optie, Light.

    Ik herinner me opeens dat ik volgens mijn reisverzekering maar 2 uur overstaptijd hoef te berekenen, zelfs al zijn het twee verschillende maatschappijen. Ik kan dus gewoon twee losse retourtjes kopen, ervoor zorgen dat ik minimaal 2u de tijd heb op schiphol en mocht dat niet lukken, dan betaald de verzekering het laatste deel van mijn terugreis
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61295732
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 22:25 schreef Fogel het volgende:
    Heen 16 nov, terug 19 (na 14:00u).
    De vlucht vanaf Stavanger met aankomst op Schiphol 19:20 en dan een aansluiting met de vlucht naar Trondheim mag niet omdat dit te kort is (kreeg deze melding "The first allowed departure time is 22.20. Please select another flight"). "voeger" (ook nadat de vloeistoffencontrole begon) was 40 minuten voldoende overstaptijd voor intra-Europese vluchten, minimaal 3 uur overstaptijd vind ik een beetje veel van het goede...

    @Light 24500 NOK is ruim 3000¤ en dat is inderdaad een beetje veel.
    40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
    Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
    Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
      Moderator maandag 1 september 2008 @ 22:30:10 #147
    45833 crew  Fogel
    pi_61307005
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 16:49 schreef Alternate het volgende:

    [..]

    40 minuten overstap tijd is echt veel te krap. Dat heeft niets met liquids te maken, want als je Schengen - Schengen vliegt hoef je niet meer door een extra controle. Het probleem is dat je als je niet uiterlijk 30 minuten voor vertrek van je volgende vlucht geland bent je automatisch op 'NOC' gezet wordt.Dan vervalt je boarding pas als het waren en wordt je stoel weer weggegeven.
    Je hebt met 40 minuten dan dus maar 10 minuten speling. En een vertraging van 10 minuten of meer is de laatste tijd helaas eerder regel dan uitzondering. De overheid heeft de geluidsregels nog iets strakker aangetrokken. Op Schiphol wisselen ze meerdere malen per dag van inbound naar outbound mode. Afhankelijk van de mode worden er 2 banen voor vertrek en 1 voor binnenkomend verkeer gebruikt, of andersom. 'Vroeger' gebruikten ze bij het wisselen van mode tijdelijk 4 banen, 2 vertrek en 2 aankomst, dit als een soort van buffer voor een geleidelijke omschakeling.
    Tegenwoordig mag dat helaas niet meer en dat levert voortdurend vertragingen op.
    40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
    Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
    Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
    Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61320404
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 22:30 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    40 minuten was toch echt de minimale transfertijd die KLM gebruikte tot kort geleden. Ik heb zelfs een keer een vlucht naar Istanbul gehaald terwijl ik maar 25 minuten had om uit een fokker te komen, met de bus naar de terminal te gaan, door de douane te gaan en bij de gate een security check... en dat ging.
    Ze hadden me inderdaad al op de volgende vlucht geboekt, maar de geplannede vlucht was niet overbooked en dus kon ik gewoon mee.
    Alleen mijn baggage kwam met het volgende vliegtuig, maar da's niet zo belangrijk, krijg het vanzelf wel bij het hotel aangeleverd.
    Maar 3 hele uren aanhouden voor een tussenlanding, no way...
    Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de vraag is of je zin hebt in al die stress en het (grote) risico op de volgende vlucht missen. Bij een Europa vlucht is dat meestal niet zo'n enorme ramp, maar bij een ICA vlucht in de zomerperiode ben je zowieso een dag van je vakantie kwijt en moet je maar hopen dat er op de volgende vlucht nog plek is.
      dinsdag 2 september 2008 @ 22:09:30 #149
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_61332993
    Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
    Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
      Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 22:14:13 #150
    45833 crew  Fogel
    pi_61333141
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 22:09 schreef Relin het volgende:
    Misschien een rare vraag, maar weet iemand toevallig of er op het vliegveld van Barcelona (El Prat) ergens stopcontacten zijn?
    Breng daar een nacht door en kan net zo goed een beetje op m'n laptop prutsen. Heb toch genoeg te doen, alleen heb ik effe stroom nodig
    Barcelona specifiek weet ik niet, maar in het algemeen:
    Achter de balies bij de gates vind je gegarandeerd stopcontacten (uiteraard wel naar een onbemande balie gaan), maar het beveiligingspersoneel vind dat meestal niet zo grappig.
    In bars en restaurants kan je ook kans hebben om ergens een stopcontact te vinden (en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 8 september 2008 @ 09:01:06 #151
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61467210
    Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
    En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      Moderator maandag 8 september 2008 @ 09:12:30 #152
    45833 crew  Fogel
    pi_61467341
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
    Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
    En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
    Als je het niet haalt moet je gewoon een nieuw ticket kopen tegen de op dat moment geldende prijs (over het algemeen stukken hoger dan wat je in de eerste instantie ervoor hebt moeten betalen). Risico van het vak om met strakke deadlines te werken (als je een flexibel economy of business class ticket bel je gewoon de airline op en zegt dat je met de volgende vlucht mee wil, geen probleem)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 8 september 2008 @ 09:13:10 #153
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_61467345
    Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
      maandag 8 september 2008 @ 09:44:27 #154
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61467836
    Nouja, ik wil vooral weten of iemand dat vliegveld kent en het dus mogelijk is (sfstand station- vertrekhal, afstanden tot de gate, drukte onder normale omstandigheden enz.).
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_61470355
    Komt je trein aan om 18.07? Je moet ook nog met een shuttlebus van het station naar het vliegveld he? Luton heeft zelf geen vliegveld en gebruikt een station wat iets verderop ligt. Ik weet niet hoe lang de shuttlebus er over doet. Treinen gaan 8x per uur. Het is wel krap vind ik hoor, vooral omdat je na de trein ook nog met een busje moet. Dan zou ik dus gewoon een uurtje eerder gaan. Luton zelf is niet zo spannend, alles ligt dicht bij elkaar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_61475008
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Yi-Long het volgende:
    Als de trein op tijd is en het is een erg rustig vliegveld, zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, lijkt me... maar bent dan wel erg afhankelijk van de omstandigheden.
    'Rustige' vliegvelden zijn meestal kleine vliegvelden, waar ze maar 1 security doorgang hebben. Dat is dan een enorme bottleneck, zeker in Engeland, waar ze ontzettend grondig te werk gaan.
      maandag 8 september 2008 @ 18:59:00 #157
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61479762
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:
    Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
    En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
    Dit is te krap gepland.

    Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

    Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
    Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

    Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

    (Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 8 september 2008 @ 19:55:06 #158
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61481404
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Dit is te krap gepland.

    Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.

    Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
    Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.

    Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.

    (Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).
    stresstechnisch idd niet handig, je zit iedere minuut op je horloge te kijken. Ik denk dat het qua tijd allemaal best haalbaar is aangezien je meteen naar de security kan Je zou dan nog ongeveer 40 minuten hebben. En volgens mij gaat de balie van bijvoorbeeld Ryanair ook 40 minuten voor vertrektijd dicht.
      dinsdag 9 september 2008 @ 08:58:44 #159
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61491540
    Ik hoef idd helemaal niet langs een balie, kan gewoon doorlopen naar de security. Maar toch misschien wel handig om een trein eerder te nemen om stress te voorkomen
    Overigens is het me op Schiphol al vaak gelukt om 45 min van tevoren uit de trein te stappen, en dan alsnog 20 min bij de gate te mogen wachten voor het boarden. Dus 2 uur van tevoren aanwezig is zelden nodig.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_61500225
    hallo mensen,

    ik heb een vraag over vliegtickets:
    eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

    ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
    nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

    is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
    of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

    iemand die mij kan helpen?
    pi_61500578
    Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
      dinsdag 9 september 2008 @ 15:37:10 #162
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_61500603
    Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_61500719
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef jmac het volgende:
    Google is je vriend ook als je een beetje moeite wil doen: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGIH,GGIH:2007-02,GGIH:nl&q=open+vliegticket
    wtf, dat Google kende ik helemaal niet

    natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef static het volgende:
    Open tickets - voorzover mogelijk - zijn razend duur.
    dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
      dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:37 #164
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61505195
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef ruud_fr het volgende:

    [..]

    wtf, dat Google kende ik helemaal niet

    natuurlijk al gezocht, maar kan niets vinden waar ik verder mee kan
    [..]

    dus? 2x enkele reis of gewoon een terugdatum prikken (wat ik liever niet doe)?
    Koop een Full-fare ticket, daarmee kun je de data wijzigen, tot op welke hoogte wat betreft tijden en data hangt een beetje af van welke maatschappij en het kost je wel geld als je wijzigt
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 9 september 2008 @ 18:36:59 #165
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61505206
    .

    [ Bericht 99% gewijzigd door Proximo op 09-09-2008 18:37:42 (foutje) ]
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:19:31 #166
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61506266
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ruud_fr het volgende:
    hallo mensen,

    ik heb een vraag over vliegtickets:
    eind oktober vertrek ik voor ongeveer een half jaar naar Azië, ik ga nu mijn ticket(s) boeken

    ik wil van Schiphol naar Hong Kong vliegen en terug van Singapore naar Schiphol (tussen Hong Kong en Singapore reis ik met trein/bus)
    nu is de datum dat ik terug kom niet bekend, dat bepaal ik pas daar tegen die tijd

    is het mogelijk om een open ticket te boeken? dat ik bijvoorbeeld een paar weken van tevoren aangeef wanneer ik wil vertrekken?
    of kan ik beter 2x een enkele reis boeken? lijkt mij duurder...

    iemand die mij kan helpen?
    Je weet dat je officieël een retourticket (of in ieder geval bewijs van vertrek) moet hebben als je in Hong Kong wilt binnenkomen? En opzich zal je bij de douane daar niet echt om gevraagd worden, bij vertrek zal de betreffende vliegtuigmaatschappij, zeker als je met KLM vliegt, het instappen kunnen weigeren.

    Ik raad aan om een ticket te kopen London Heathrow - Hong Kong retour, dit scheelt echt honderden euro's ten opzichte met vertrek vanuit Schiphol, en los een ticket naar London te kopen, met Easyjet hoeft dat echt niet veel te kosten.
    Met Air Asia www.airasia.com kan je goedkoop vanaf Kuala Lumpur, Johore Bharu, Bangkok naar Macau of Hong Kong vliegen, en enkele reis is, ook bij aankoop kort voor vertrek niet extreem duur.

    Een ticket met aankomst Hong Kong en vertrek Singapore zal nooit goedkoop zijn omdat door vertrek vanaf een andere luchthaven je niet in de goedkoopste ticketcatogorie zit.

    Let uiteraard bij aankoop wel op of het ticket gewijzigd mag worden, bij tickets in de allergoedkoopste prijsklasse zal dit niet toegestaan zijn, bij de net iets duurdere boekingsklasse wel.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_61532090
    bedankt voor de reacties
    ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
    pi_61563523
    Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

    Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
    pi_61564175
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:25 schreef Honeymooner het volgende:
    Ik heb even een vraagje aan de 'kenners' onder ons. Ik had nooit vliegangst totdat ik vorig jaar in Amerika een vlucht had van LA naar Vegas, we stegen normaal op richting zee (ik dacht nog: als we nu neerstorten is het tenminste in zee ) en we maakten een scherpe bocht. Allemaal nog wel normaal denk ik zo. Vervolgens ging ineens de airco uit en kwam er zo'n warme luchtstroom op je af.. De purser riep iets om als: bla bla bla it's not safe for us to fly bla bla. Ik kon het niet goed verstaan doordat iedereen erg rumoerig was. Gevolg was dat ik daar zo'n 10 minuten in doodsangst heb doorgebracht, niet wetende wat er ging komen en ik wist zeker dat we zouden crashen. Maar ineens 10 minuten later was het: ladies and gentlemen, welcome aboard, enjoy your flight to Las Vegas.. Geen uitleg verder, niets..

    Sindsdien ben ik totaal gefocussed op alles wat er gebeurt in een vliegtuig en word ik al bang van het minste geluidje.. Puur omdat ik dus nooit geweten heb wat er nou precies aan de hand was.. Weet iemand hier in wat voor gevallen de airco er mee kapt? Gebeurt dat wel vaker? Kost het veel energie die ze misschien ergens anders voor nodig hadden ofzo?
    Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_61565086
    Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
    Naja, thanks voor het antwoord iig!
      donderdag 11 september 2008 @ 23:32:15 #171
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61565481
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 22:45 schreef --Christiaan-- het volgende:

    [..]

    Bij elk gebrek mag een vliegtuig niet meer verder vliegen, pure veiligheid, dus het was gewoon de airco die het niet deed, niets meer en niet minder. Ik denk dat er voor de rest niets aan de hand was.
    Amerikanen zonder airco is ongeveer hetzelfde als een Italiaan zonder mama
    pi_61566482
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef Honeymooner het volgende:
    Hmm oke, dat stelt me wel weer enigszins gerust. Ik vind het ook heel aanstellerig van mezelf, maar ben gewoon echt bang sindsdien in vliegtuigen..
    Naja, thanks voor het antwoord iig!
    Het gebeurt ook wel es dat de airco het tijdeliijk niet doet omdat er dan wat bekabeling aan het doorbranden is. Laatst nog op discovery. 200 doden.

    WIl je verder niet bang maken.
    pi_61569368
    Aah thanks voor de info.
    pi_61569671
    Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_61579054
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
    Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
      dinsdag 16 september 2008 @ 18:58:28 #176
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_61681946
    Bestaan er open-return vliegtickets? Ik moet de 29e naar Londen, maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil, en enkele reizen zijn idioot duur. Of zijn er andere manieren om een goedkoop ticket te krijgen als ik geen terugreisdatum weet?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_61682001
    Londen? Koop gewoon een enkele reis bij Ryanair/Easyjet. Easy as that
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_61682779
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Mocht er nou weer eens wat gebeuren wat je niet helemaal ´vertrouwt´, turbulentie of wat dan ook. Hou de stewardessen in de gaten. Zolang die niet in paniek raken en gewoon doorgaan met hun werk is er helemaal niks aan de hand.
    Stewardessen Meisjes in blauw kunnen instructies ook alleen maar uit hun manual voorlezen. Nou ja, behalve de vrouwelijke purser dan misschien die er al zoveel vlieguren op heeft zitten dat ze het aanzien ook niet meer echt waard is.
    pi_61685890
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 16:10 schreef Alternate het volgende:

    [..]

    Dat is ook geen goeie maatstaf, want de meeste stewardessen hebben ook geen flauw idee wat er in de cockpit gebeurd.
    En al hadden ze dat wel, dan nog is het geen betrouwbare manier om de ernst van een situatie in te schatten. Ze zullen vast eerder proberen de rust te bewaren dan paniek uit te laten breken. En als iemand zelf in paniek raakt, gaat'ie zeker geen anderen tot rust en kalmte kunnen manen.
      zaterdag 20 september 2008 @ 09:19:16 #180
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_61775513
    Even een vraagje namens mijn vriendin die maandag het luchtruim kiest in dit toestel, zijn de afmetingen van de plek waar je je handbagage kwijt kunt even groot als in wat grotere vliegtuigen (A319 e.d. ?)
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      zaterdag 20 september 2008 @ 09:25:25 #181
    71602 tong_poh
    Mylee! Good Fuck!
    pi_61775566
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 09:19 schreef Klonk het volgende:
    Even een vraagje namens mijn vriendin die maandag het luchtruim kiest in dit toestel, zijn de afmetingen van de plek waar je je handbagage kwijt kunt even groot als in wat grotere vliegtuigen (A319 e.d. ?)
    Volgens mij zijn de afmetingen overal vrijwel gelijk. Je hebt ook vaker op vliegvelden van die dingen waar je kunt kijken of je tas te groot is. Als de tas daarin past heb je geen probleem.
    Horrible Cunt!
      zaterdag 20 september 2008 @ 09:28:22 #182
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_61775598
    dank je voor het snelle antwoord
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_61776143
    quote:
    the CRJ700/900 can only fit a smaller 22"x15"x9" one.
    http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/159253/

    56x38x23cm ongeveer als ik de experts mag geloven
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:18:37 #184
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_61776194
    ik heb net weer nieuwe woordjes geleerd van mijn vriendin toen ze dit hoorde
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_61779011
    Bij vluchten in dit soort toestellen, geef je vaak je handbagage bij het vliegtuig af en stoppen ze het in het ruim. Bij aankomst krijg je het dan direct uit het ruim en hoef je niet te wachten tot het bagagewagentje toevallig eens een rondje heeft gemaakt langs het vliegtuig dat ergens ver weg op een parkeerplek staat.

    Er zijn vrijwel geen vluchten langer dan 2 uur met dit toestel, dus je kan best even zonder twee nieuwe outfits, drie overlevingspakketten en een kuub water.
      zaterdag 20 september 2008 @ 13:28:31 #186
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_61779130
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
    Bij vluchten in dit soort toestellen, geef je vaak je handbagage bij het vliegtuig af en stoppen ze het in het ruim. Bij aankomst krijg je het dan direct uit het ruim en hoef je niet te wachten tot het bagagewagentje toevallig eens een rondje heeft gemaakt langs het vliegtuig dat ergens ver weg op een parkeerplek staat.

    Er zijn vrijwel geen vluchten langer dan 2 uur met dit toestel, dus je kan best even zonder twee nieuwe outfits, drie overlevingspakketten en een kuub water.
    dan ken je mijn vriendin nog niet

    maar toch bedankt voor de info, het zal d´r geruststellen, ze probeert namelijk voor haar doen weinig mee te nemen
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_61803477
    Saskia,

    Wat Thetallguy zegt, het risico is echter dat de vluchten vol zitten of dat je de laatste dagen alsnog de hoofdprijs betaald. Als het binnen een periode van een aantal dage valt en je moet idd naar Londen of een andere bestemming waar een "goedkope" maatschappij op vliegt en je weet het ver genoeg van tevoren (hele goedkope tickets) dan is het handig voor 2 of 3 dagen achter elkaar een ticket te kopen. Dit kan alsnog goedkoper zijn.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_61804325
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 18:58 schreef SaskiaR het volgende:
    Bestaan er open-return vliegtickets? Ik moet de 29e naar Londen, maar ik weet nog niet wanneer ik terug wil, en enkele reizen zijn idioot duur. Of zijn er andere manieren om een goedkoop ticket te krijgen als ik geen terugreisdatum weet?
    Wanneer je geen terugreisdatum weet, kun je het beste een enkeltje bij EasyJet of BMI boeken. Voor de terugreis bekijk je dan of enkeltjes niet te duur zijn, en zo ja, neem je de Eurostar naar Brussel. Waarschijnlijk kun je in London ook wel een treinticket naar Amsterdam kopen.
    pi_61805748
    Weet iemand wanneer de tickets voor april (easyjet) worden vrijgegeven? Wil een van de eerste zijn zodat de meest goedkope plekken nog beschikbaar zijn.
    pi_61805911
    Half jaartje van tevoren meestal. Zou rekenen op zo half november

    Maar je aanmelden voor de mailinglijst is denk ik ook wel handig. Of gewoon elke week even kijken
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_61806067
    Ja, sta ik al natuurlijk

    Maart staat er al bij dus dacht dat ze misschien gewoon op de 1'ste werden vrijgegeven. Maar check sowieso elke dag
      zondag 21 september 2008 @ 20:42:50 #192
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61808231
    Weet wel dat opzich als de routes worden vrijgegeven de tarieven laag zijn, soms worden de tarieven daarna aangepast naar beneden of volgen er acties waarbij tickets met bijvoorbeeld 25% korting worden verkocht waardoor je er ook minder voor betaalt.

    Als je denkt dat je goedkoop kunt boeken tijdens schoolvakanties als de tarieven net worden vrijgegeven zal je bedrogen uitkomen, Easyjet (en andere maatschappijen) weten maar al te goed wanneer er meer drukte te verwachten is en zal de prijs hierop aanpassen.

    Ter informatie, vanaf half oktober zullen de tarieven van de verschillende budgetmaatschappijen beschikbaar komen, men wacht meestal zo lang mogelijk om te kijken wat de concurrentie gaat doen....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_61816284
    Dan is er ook nog een andere oplossing... de handbagage in je kleding stoppen



    => http://www.vezzeo.com/
      maandag 22 september 2008 @ 02:54:43 #194
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_61816538
    Goeie uitvinding
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_61828059
    vast al heel vaak langs gekomen Maar hoe zit het met een electrisch scheerapparaat? Kun je die gewoon rustig meenemen in de handbagage (Transavia van Amsterdam naar Nice en terug) Of moet ik hem weggooien bij inchecken?
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_61828287
    Laatst met Easyjet naar UK (en terug) had ik die gewoon in mn handbagage. Zie ook niet in waarom het niet zou mogen.
    pi_61828404
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 16:47 schreef Palomar het volgende:
    Laatst met Easyjet naar UK (en terug) had ik die gewoon in mn handbagage. Zie ook niet in waarom het niet zou mogen.
    toch liever van te voren even vragen voordat ik daar aankom op schiphol en ik dat ding regelrecht in de prullenbak mag gooien
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
      maandag 22 september 2008 @ 22:22:53 #198
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_61837731
    Een elektrisch scheerapparaat mag best mee. Zelfs scheermesjes mogen mee in de handbagage (mits van het veiligheidstype zoals Gilette Mach 123 etc.)
    It's not a lie, if you believe
      dinsdag 23 september 2008 @ 16:18:37 #199
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_61852787
    Morgen om 16.10 vlieg ik met Transavia naar Bodrum, en wil nu inchecken via internet. Voor mij noodzakelijk, ivm mijn lengte, dat ik een plaats bij een nooduitgang heb.

    Maar ik kan nog niet inchecken via internet. Meer mensen ooit problemen gehad hiermee, zo ja, wanneer kun je wel inchecken? Transavia zegt 24 uur, maar daar zit ik nu al 10 min over heen
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_61852834
    Een belletje geven kan nooit kwaad.
      dinsdag 23 september 2008 @ 16:25:42 #201
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_61852950
    en die kunnen me ook niet helpen, hoor ik net, ze kan niet zien of er een internetstoring is...
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_61853056
    Dat is waardeloos. Hoezo kunnen ze je niet helpen? Kunnen ze je niet via telefoon/email/fax inchecken?
    En anders blijven F5'en.
      dinsdag 23 september 2008 @ 16:31:26 #203
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_61853100
    heb geboekt bij Jiba, en ze zegt dat ze niet in hun systeem kan kijken.. maar ze raadt aan te blijven proberen

    Jiba ff bellen
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_61853321
    Ik heb binnenkort een vlucht richting de VS, maar moet eerst overstappen in Londen. Normaal gesproken moet je minimaal 2 uur van te voren inchecken (volgens mij zelfs 3) als je vanaf Amsterdam rechtstreeks naar de VS vliegt. Hoe zit dat als je eerst naar een Europese luchthaven vliegt? Kun je dan 1 uur van te voren nog inchecken?
    pi_61853626
    Waarom check je niet gewoon online in?
    pi_61853675
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 16:40 schreef LGOPEN het volgende:
    Ik heb binnenkort een vlucht richting de VS, maar moet eerst overstappen in Londen. Normaal gesproken moet je minimaal 2 uur van te voren inchecken (volgens mij zelfs 3) als je vanaf Amsterdam rechtstreeks naar de VS vliegt. Hoe zit dat als je eerst naar een Europese luchthaven vliegt? Kun je dan 1 uur van te voren nog inchecken?
    Ja kan, je moet dan wel bij de transitbalie inchecken.
    pi_61853711
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 16:51 schreef -moppie- het volgende:
    Waarom check je niet gewoon online in?
    geen printer. Dus ik moet sowieso langs een balie. Maar 1.5 uur is ruim voldoende dan toch?
    pi_61854093
    Je kunt ook van te voren een telefoonnummer bellen. Welk nummer hangt van de maatschappij af. Bij KLM ging dat prima!
    pi_61854432
    Incheckbalies gaan meestal 45 minuten voor vertrek dicht, dat is de maximale termijn die ze voor ogen hebben die mensen nodig hebben om door de security ed. te gaan.

    2u tot 45minuten van tevoren kan je dus meestal inchecken voor je vlucht, hoewel die van British Airways en BMI vast de hele dag door open zijn aangezien ze zoveel vluchten hebben
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
    pi_61854476
    Nu ben je vast al te laat, zet morgen een vriendelijk gezicht op bij de incheckbalie en probeer het daar.

    En anders, die 3 uurtjes zijn echt wel te overleven hoor
    2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
      dinsdag 23 september 2008 @ 17:55:02 #211
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_61855209
    na 2 uur nog steeds een no go
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_61855634
    Vluchtje van 3 uur naar Bodrum ..... pfff, waar maak je je druk om. Oh, je vliegt met Transavia, tsja dan kan ik me voorstellen dat een lichte paniek zich nu meester van je maakt. En nu zullen die 6 of 12 stoelen bij de nooduitgang inmiddels ook wel verkocht zijn. Maar ondanks de reis met HV alsnog een prettige vakantie.
    pi_61857406
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 16:53 schreef MIster911 het volgende:
    Ja kan, je moet dan wel bij de transitbalie inchecken.


    Daar kom je niet eens als je op Schiphol instapt.
    pi_61857435
    Je eerste vlucht is gewoon een Europese vlucht, dus dat is ook meteen de tijdbesparing die je pakt ondanks dat je overstapt. Je moet waarschijnlijk wel meteen je verblijfsgegevens opgeven bij het inchecken.
    pi_61858183
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 16:55 schreef LGOPEN het volgende:

    [..]

    geen printer. Dus ik moet sowieso langs een balie. Maar 1.5 uur is ruim voldoende dan toch?
    Langsgaan bij een bekende die wel een printer heeft?
    pi_61858255
    Hallo,

    Stel je hebt aansluitende vlucht maar door vertraging van de vlucht daarvoor mis jeje aansluitende vlucht
    wat moet je dan doen?

    1. Naar het desbetreffende vluchtmaatschappij lopen en regelen of je met de volgende vlucht meekan?

    2. Is dit kostenloos?

    3. Wat gebeurt er als je niet mee kan op de volgende vlucht?

    Jassy
    pi_61858329
    1. Ja

    2. Ligt aan de maatschappij van vlucht 1 en 2.

    3. Slinger je je creditcardslang uit je broek.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_61858333
    Optie 1: gelijk doorlopen naar het transfer office van de betreffende maatschappij en een nieuw ticket regelen. Zij kunnen je gelijk op een volgende vlucht zetten, zolang het maar echt door de vertraging komt dat je je vlucht gemist hebt.

    Belangrijk: zijn allebei de vluchten met dezelfde maatschappij? Zo niet: dan wordt het een leuk gesprek om een nieuw ticket te regelen..
    Zo ja, dan word je kostenloos doorgeboekt. Als de volgende vlucht pas de volgende dag is, regelen ze een hotel voor je.
    pi_61858513
    Bedankt voor je antwoord, Het is een code share vlucht met een vluchtnummer van Air Canada maar wordt uitgevoerd door lufthansa. allebei de vluchten. Dus dan kan je neem ik aan zowel met een volgende vlucht van Air Canada als met Lufthansa mee?
    pi_61858637
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:03 schreef jasssy79 het volgende:
    Bedankt voor je antwoord, Het is een code share vlucht met een vluchtnummer van Air Canada maar wordt uitgevoerd door lufthansa. allebei de vluchten. Dus dan kan je neem ik aan zowel met een volgende vlucht van Air Canada als met Lufthansa mee?
    Met welke vlucht je meekan is altijd maar afwachten. Maar aangezien het een codeshare is, gaan ze in ieder geval moeite voor je doen en krijg je een andere vlucht aangeboden. Kostenloos. Als ze moeilijk gaan doen, moet jij nog moeilijker gaan doen. Wordt het pas de volgende dag dat je kan, moeten ze een hotel regelen.

    Nogmaals, dit doen ze alleen als je de vlucht hebt gemist doordat je eerste vlucht veel te laat binnenkwam en je het echt niet meer kon halen. Als je gewoon zelf te laat was, is het pech, geld weg.
    pi_61858918
    OKe bedankt voor je antwoorden, ik ben iniedergeval weer wat wijzer
      Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:41:38 #222
    45833 crew  Fogel
    pi_61861786
    Ze hoeven niet perse dezelfde route aan te bieden, je kan een extra tussenlanding hebben ergens (bijvoorbeeld omdat je er dan sneller bent dan op de volgende directe vlucht te wachten, of de volgende directe vlucht is al vol). Maar zolang je alles op 1 boekingscode hebt, is het gewoon het probleem van de luchtvaartmaatschappij en hun uitvoerende partners.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 23 september 2008 @ 22:19:14 #223
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_61863204
    13 september nog met HV naar BJV geweest. Gewoon via internet ingechecked. En dat was ongeveer 20 uur voor vertrek. Moet wel zeggen dat alle nooduitgang plaatsen toen al weg waren. Mensen die met een grote groep of kinderen reizen of mindervalide zijn krijgen al automatisch plaatsen toegewezen. Deze kun je dus ook niet meer keizen.

    En mocht nooduitgang niet meer beschikbaar zijn, dan zorgen dat je een plaats bij het gangpad hebt zodat je daar je benen neer kan leggen/gooien
    pi_61865377
    Zit niet zo te janken man....Ik ben 2.03m en doordat ik van wtc foute codes had gekregen heb ik naar new york klem gezeten 8 uur lang en vanaf Los Angeles 11uur lang. En kinderen haddden de plaatsen bij de nooduitgang.

    Bodrum is niets.
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
      woensdag 24 september 2008 @ 00:12:54 #225
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_61867066
    wat nou janken! Als ze zo'n service aanbieden, moeten ze het ook nakomen!

    Maar goed, ik ga morgen wel weer 3 uur in een maxi-cosi zitten
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_61868811
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 19:28 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]



    Daar kom je niet eens als je op Schiphol instapt.
    In London natuurlijk, wel opletten in welke terminal je aankomt.
    pi_61877459
    Als het een connecting flight van dezelfde maatschappij is moet die maatschappij regelem dat jij op de plaats van je bestemming aankomt. Ik heb zo'n geval met Delta gehad vorig jaar en zij losten dit keurig op (nachtje hotel plus onkostenvergoeding, en een business class vlucht de volgende dag).
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_61884626
    Hoe kan het dat ryanair tickets gratis tickets aanbiedt? En wat zijn de redenen daarvan?
    pi_61885022
    Oke dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken en ben weer wat wijzer, Het is inderdaad op 1 boekingscode.
      woensdag 24 september 2008 @ 19:53:53 #230
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61885183
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 19:33 schreef JTB85 het volgende:
    Hoe kan het dat ryanair tickets gratis tickets aanbiedt? En wat zijn de redenen daarvan?
    Ryanair haalt een groot deel van zijn inkomsten uit de online verkopen, en mensen die vliegen besteden toch vaak wat aan boord.
    Daar komt bij, loadfactor is alles bij Ryanair de advertentie inkomsten worden hoger naar mate de loadfactor hoger is. En ze hebben liever veel personen aan boord dan lege stoelen.
    Tevens heeft Ryanair ook afspraken met verschillende luchthavens waarbij ze eisen dat de luchthavens de kosten laag houden, in ruil daar voor garandeerd Ryanair een X aantal passagiers. Zodra ze dit niet halen zal er een boeteclausule zijn ingebouwd, of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar erg zwak omdat de luchthaven dan meer kan eisen.

    Wel is het gevaar voor Ryanair nu dat mensen niet meer de werkelijke kosten voor het vliegen wil betalen en gaan wachten op acties, en zelfs met acties van 10 euro voor een ticket hebben mensen zoiets van, beter even wachten op nog betere acties...
    De Yield (opbrengst per stoel) is bij Ryanair erg laag.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_61890201
    Is het je pas overkomen of wil je gewoon goed voorbereid zijn?
    pi_61910546
    dat laatste hehe
    pi_61910688
    Bij het boeken van een reis wordt naar het paspoortnummer gevraagd. Maar wat gebeurt het als voor het vertrek je paspoort vernieuwt en een nieuwe krijgt met een ander nummer. Word je dan geweigerd bij de incheckbalie waar je paspoort moet laten scannen omdat die een ander nummer heeft? Of krijg je bij paspoortcontrole problemen?
    Misschien dat je je nieuwe nummer moet doorgeven aan de reisorganisatie die het dan veranderd in je reservering?
      donderdag 25 september 2008 @ 18:24:05 #234
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_61910758
    interesante vraag....

    Bel ze even post het en tsjakka. Succesvol topic.
      donderdag 25 september 2008 @ 18:42:52 #235
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_61911203
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 18:21 schreef jasssy79 het volgende:
    Bij het boeken van een reis wordt naar het paspoortnummer gevraagd. Maar wat gebeurt het als voor het vertrek je paspoort vernieuwt en een nieuwe krijgt met een ander nummer. Word je dan geweigerd bij de incheckbalie waar je paspoort moet laten scannen omdat die een ander nummer heeft? Of krijg je bij paspoortcontrole problemen?
    Misschien dat je je nieuwe nummer moet doorgeven aan de reisorganisatie die het dan veranderd in je reservering?
    Nee, geen probleem. Bij de paspoortcontrole sowieso al niet want daar kijken ze alleen of je paspoort geldig is en of jij het bent. Die controleren verder niets(op je ticket staat je paspoortnummer ook niet trouwens, dus vergelijken wordt lastig)

    Verder heb ik het 2 keer aan de hand gehad dat ik een noodpaspoort moest laten maken op het vliegveld, even voor vertrek. Dan heb je dus een ander documentnummer. Maar zoals ik al zei, daar wordt niet naar gekeken.

    Veel plezier op vakantie
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_61913628
    Bedankt voor je antwoord!
    pi_61917043
    Dan duim ik even voor je dat het gewoon goed gaat komen! Zal wel, anders bieden ze deze route niet onder 1 ticket / boekingscode aan. Het enige wat eventueel lastig kan zijn is bagage, dat moet snel overgeladen worden. Maar goed, om je gerust te stellen: mijn record is 5 min overstaptijd op het vliegveld van Praag, bagage ging ook goed (al heb ik nog steeds het idee dat ik iemand op de startbaan zag rennen en het nog even snel naar binnen heeft gegooid.. ).
      Moderator donderdag 25 september 2008 @ 22:20:26 #238
    45833 crew  Fogel
    pi_61917537
    Als je een normale reisverzekering hebt, kan je gewoon bij aankomst kleding gaan kopen om te periode dat je baggage er langer over doet te overbruggen. Eigenlijk helemaal geen nadeel als de baggage een wat uren later komt, kan je tussendoor kleding/tandenborstel/etc kopen en de koffer wordt netjes bij je hotel afgeleverd, scheelt nog slepen ook
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61939018
    Ik heb maandag een ticket geboekt bij ryanair en zie dat het nu 30 euro goedkoper is.

    Kan ik geld terugvragen?
    pi_61939062
    Nee.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Moderator vrijdag 26 september 2008 @ 21:15:46 #241
    45833 crew  Fogel
    pi_61940941
    Ryanair verkoopt je vlucht morgen voor 100¤ meer, ga je bijbetalen?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_61943692
    Tuurlijk kan je gewoon even iets gaan kopen en wordt dat via de verzekering verhaald, dat is het probleem ook niet. Normaal gesproken zitten er nogal wat spullen in je koffer die je gewoon nodig hebt (denk ook aan nette kleding ivm werk). Daarnaast is het gewoon niet zo erg relax dat je persoonlijke eigendommen ergens ter wereld liggen en ze er dus alles mee kunnen doen wat ze willen
    pi_61943802
    Als de vluchten op 1 ticket zijn geboekt (married segments) heb je als passagier het recht om gratis een reprotection te krijgen wanneer een van de segmenten vertraging geeft met als gevolg het missen van de aansluitende vlucht.

    Als het gebeurd moet je DIRECT naar de ticket office op de desbetreffende luchthaven gaan en niet de maatschappij bellen. Zodra een vlucht te laat binnen komt en je de connectie mist is het een airport issue en dus moet de ticket office dit afhandelen.
    pi_61948911
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 19:58 schreef runaway het volgende:
    Ik heb maandag een ticket geboekt bij ryanair en zie dat het nu 30 euro goedkoper is.

    Kan ik geld terugvragen?
    Nee mijn waarde. Zo werkt het niet in de luchtvaart industrie. Het gebeurt mij ook wel eens dat ik een ticket AMS-GRU bij KLM boek voor 1600 euro en dan twee weken vóór vertrek zie dat er ineens weer tickets in een goedkopere boekingsklasse (U of V) worden aangeboden voor rond de duizend euro. That's all in the game!

    Wat ik wel doe is wanneer ik een reis op wat langere termijn plan, dat ik een week lang dagelijks naar de tarieven kijk wat ze doen, gaan ze omhoog of omlaag en komen er soms andere aanbieders bij. Dan kun je, zeker op die route nogal wat geld besparen.
    pi_61949302
    Je kunt het best nadat je geboekt hebt niet meer kijken naar de prijzen
    pi_61951007
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 23:00 schreef LuckyLoek het volgende:
    Tuurlijk kan je gewoon even iets gaan kopen en wordt dat via de verzekering verhaald, dat is het probleem ook niet. Normaal gesproken zitten er nogal wat spullen in je koffer die je gewoon nodig hebt (denk ook aan nette kleding ivm werk). Daarnaast is het gewoon niet zo erg relax dat je persoonlijke eigendommen ergens ter wereld liggen en ze er dus alles mee kunnen doen wat ze willen
    Wat maakt jou dat nu uit waar je koffer uithangt. Koop gewoon wat je nodig hebt, laat iedereen weten dat je je koffer kwijt bent, en wat de reisverzekering niet dekt, claim je tot de laatse cent bij je baas. Je was toch voor hem ook op stap? Moet je gewoon relaxed over doen anders schiet je constant in de stress wanneer jouw koffer niet als eerste op de belt komt. En als je zo gehecht bent aan persoonlijke eigendommen, neem je ze mee in je handbagage of laat ze thuis.
    pi_61951463
    Er zit wel 1 grote maar aan. De maatschappij bepaald of je het niet meer kon halen. Als jij nog 30 minuten overstap tijd had maar je kon de juiste gate niet vinden, dan ben je gewoon een no-show en krijg je niets meer.
    pi_61969650
    Ik vlieg eind oktober met Continental Airlines van Amsterdam naar San Francisco met overstap in Houston. Nu bedraagt de overstaptijd 1,5 uur wat niet heel veel is als ik de verhalen op internet lees. Daarom zou ik graag van te voren willen weten hoe ik op Houston alles zo snel mogelijk kan afhandelen.

    Hieronder heb ik een kaartje van een deel van Houston airport. Ik kom aan in terminal E en moet naar Terminal C.
    - Moet ik dan mijn bagage van de bagageband ophalen en zelf weer inchecken voor vlucht naar San Francisco of wordt dat voor mij gedaan?
    - Daarna moet ik door Internation Arrivals denk ik.
    - Vervolgens moet ik weten naar welke gate ik moet. Staat dat ergens op een scherm en zo ja waar?
    - Kun je daarna het beste lopend of met de TermaLink naar Terminal C?

    pi_62026761
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 19:56 schreef ruud_fr het volgende:
    bedankt voor de reacties
    ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
    de onderste gaat het worden denk ik:



    iemand ervaringen met beide maatschappijen en/of Vliegwinkel.nl?
    pi_62026781
    Tjah wat wil je weten? Vliegwinkel is 100% betrouwbaar (+een van de beste) en British Airways ook gewoon..
    pi_62026897
    dat wilde ik weten ja
    pi_62026943
    Je kan in die paar uur London nog in
    pi_62026986
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 16:32 schreef jmac het volgende:
    Je kan in die paar uur London nog in
    dat is wel relaxt ja
    pi_62027181
    AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
    of
    DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

    Legenda
    AMS: Amsterdam
    HKG: Hongkong
    ZRH: Zurich
    SIN: Singapore
    LHR: London Heathrow
    DUS: Dusseldorf
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62160901
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
    AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
    of
    DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

    Legenda
    AMS: Amsterdam
    HKG: Hongkong
    ZRH: Zurich
    SIN: Singapore
    LHR: London Heathrow
    DUS: Dusseldorf
    thanks

    Quantas zit nu op EUR 984, BA op 1006 (via Londen)
    gaat dit nog verder zakken
    pi_62212579
    Ik had vorig jaar een vergelijkbaar tripje. AMS-BKK en terug vanaf Singapore, rechtstreeks(!) met KLM voor iets van 800euro. Had m geloof ik geboekt via kilroytravel.nl

    ohja en ik kon de terugvlucht verzetten voor 100e
    pi_62289813
    Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
    moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
    Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:59:05 #258
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_62289934
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
    Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
    moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
    Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
    Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

    Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_62290309
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

    Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
    Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:14:25 #260
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_62290386
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
    Als je electronsch incheckt moet je nog steeds langs de baliejuffrouw om je bagage af te leveren. Dan kan ze je het zo vertellen.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:03:47 #261
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_62303356
    Lufthansa is een prima maatschappij wat dit betreft, zolang de Airline waarmee je vliegt ook in de Star Alliance zit (waar LH ook onderdeel van uitmaakt) kan je vanaf Amsterdam je bagage gelijk doorchecken naar je eindbestemming, mits dat in het aankomende land toegestaan is. (Dus in de VS en volgens mij ook Canada moet je de bagage van de bagageband afhalen en opnieuw afgeven), maar vanaf Amsterdam, kan je de tas wel gelijk door laten labelen naar Vancouver.
    Dit gaat zelfs als je tickets apart geboekt zijn, maar wel onderdeel uitmaken van de genoemde Star Alliance organisatie.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_62388886
    Vraag: Mijn vliegtuig richting us is helemaal volgeboekt. Je kan bij continental aangeven op welke stoelen je wil zitten en die worden dan voor je gereserveerd. Toen ik boekte kon ik nog maar stuk of 7 seats kiezen dus daar was weinig meer aan te veranderen. Maar ik had graag in een rij gezeten waar een stopcontact aanwezig is (zo'n stuk of 12 rijen zijn dat) zodat ik gewoon kan werken onderweg. Nu kan ik deze dus niet aanklikken.

    Nu kan ik natuurlijk elektronisch gaan inchecken straks maar dan zit ik sowieso vast aan de seats aangezien ik die op mn boardingpass dan ook heb staan. Is er een mogelijkheid dat ik toch van seats kan ruilen als ik dit aangeef bij de balie of als ik dit vraag aan een van de stewardessen? Misschien zit 40% of meer die toevallig in een power-seat helemaal niet te wachten op een stopcontact en willen die wel ruilen? Of kunnen ze dit niet voor je regelen?
    pi_62389063
    Alleen (alle?) stoelen in bussiness class hebben toch een stopcontact?

    Alles wat je niet kan aanklikken is óf al bezet, of het valt niet binnen de boekingsklasse waarvoor je betaald hebt.

    In jouw geval zou ik gewoon niet online inchecken en gewoon naar de balie gaan op de luchthaven.
    pi_62389252
    Nee. Tegenwoordig hebben veel vliegtuigen in Economy powerseats. Wel alle business hebben power idd.

    online overview van boeking. Grijs is vol, wit zou leeg zijn, blauwe zijn premium seats.

    16 t/m 23 zijn gewoon economy en hebben power:



    Maargoed.. Zal dan gewoon @ luchthaven inchecken en hopen
    pi_62389525
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
    Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
    moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
    Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
    Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?
    pi_62389700
    Ik denk dat 16 t/m 28 in dit geval in een andere boekingsklasse vallen. Waarschijnlijk zit jij in Q of V en zijn die rijen M of N zie => http://en.wikipedia.org/wiki/Travel_class
    pi_62408295
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 22:10 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?
    Naar Kelowna...
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:39:17 #268
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_62408561
    Ik heb een vraagje...

    Ik heb via D-reizen een vlucht geboekt naar Minsk, vanaf Dusseldorf met overstap in Praag.. Ze hebben daar ter plekke een formuliertje uitgeprint waarop de tijden en vluchten staan.. En dit zouden mijn papieren moeten zijn volgens de klantenpagina ''Statusmelding reisbescheiden

    U ontvangt geen reisbescheiden van Czech Airlines. U vliegt op basis van een e-ticket. Dit wil zeggen dat uw bevestiging van D-reizen en een geldig paspoort of identiteitsbewijs voldoende is om in te checken.''

    Maar ik kan nergens op dat blad een nummer vinden waarmee ik on-line zou kunnen inchecken, klopt dat of ....?

    Het zal wel allemaal goed zijn, maar dit word de eerste keer dat ik alleen vlieg, sowiezo dat ik vlieg in lange tijd, en dan ook nog vanaf een Duitse luchthaven! Geen zin om problemen te krijgen in Minsk/Dusseldorf! Tnxs
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_62408616
    Je e-ticket heeft altijd een nummer en daarmee kun je online inchecken!
    Bij KLM begint dit nummer altijd met 074.... bij Czech Airlines weet ik het niet!
    pi_62408617
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:30 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Naar Kelowna...
    Snowboarden?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:42:57 #271
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_62408691
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef -moppie- het volgende:
    Je e-ticket heeft altijd een nummer en daarmee kun je online inchecken!
    Bij KLM begint dit nummer altijd met 074.... bij Czech Airlines weet ik het niet!
    Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_62408885
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:42 schreef Europees het volgende:

    [..]

    Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?
    Vind het raar, boek voor mijn werk verschillende reizen met verschillende maatschappijen en tot nu toe heeft ieder e-ticket een nummer gehad. Misschien voor de zekerheid nog even bellen met D-reizen?!
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:01:06 #273
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_62409224
    Misschien wel handig inderdaad, ga ik even doen!
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_62426182
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Snowboarden?
    Studeren
    Maar aangezien het big white skiresort zo'n 15 minuutjes bij me vandaan zit zal ik daar zeker een aantal keer per week te vinden zijn ja
    Ben je er ook geweest?
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62438171
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 09:08 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Studeren
    Maar aangezien het big white skiresort zo'n 15 minuutjes bij me vandaan zit zal ik daar zeker een aantal keer per week te vinden zijn ja
    Ben je er ook geweest?
    Ja vorig jaar zomer. Ik heb zelf een jaar in Canada gewoond Big White ben ik nooit geweest. Ben alleen in Banff wezen snowboarden.
    pi_62451748
    Ik vlieg begin december naar Australie en heb al wat benodigde medicijnen ingeslagen zoals oordruppels en paracetamol, kan ik hier problemen mee krijgen als deze door de douane gaan?? De paracetamol geloof ik wel, maar vooral oordruppels (vloeistof)?
    pi_62452882
    Paracetamol wel?? Nee joh! Dat kan gewoon, wel kun je er het beste voor zorgen dat ze in de originele verpakking zitten (dus niet in één of ander raar doosje/zakje of los )

    Ook de oordruppels kunnen gewoon mee, je mag namelijk 100ML meeneemen aan boord, vaak zijn de oordruppels veel minder, maar mocht het meer zijn; er wordt een uitzondering gemaakt voor medicijnen die je tijdens de vlucht of direct na aankomst nodig hebt. Met andere woorden, zijn de oordruppels minder dan 100ml hoef je je nergens zorgen om te maken, is het meer dan 100ml moet je aantonen dat je het nodig hebt.

    Wat ik voor de zekerheid zou doen is een medicijnpaspoort halen bij de apotheek, dan staat er zwart op wit dat je medicijnen vervoert en geen drugs, en kan je aangeven dat je heel veel last van je oren hebt en daarom de oordruppelvloeistof bij hebt.
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62454038
    Weet iemand toevallig wat het handbagagebeleid is van VLM van London City naar Rotterdam? Ik vlieg hier over 2 weken mee en op de heenweg neem ik mijn gewone (cabinsize) trolley mee maar ik wil in london een mooie aktetas/businesstrolley kopen, mag ik deze terug dan ook gewoon meenemen of moet ik er 1 inchecken?
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:00:46 #279
    99351 Alternate
    Wolkenridder
    pi_62454986
    Als de vlucht niet helemaal overvol zit en je laat 1 van de trolleys gewoon helemaal leeg dan zullen ze er niet moeilijk over doen. Als ze er naar vragen vertel je gewoon dat je een nieuwe hebt gekocht en dat de oude leeg is. Mocht er in de cabine geen plek zijn dan gooien ze de oude(lege) gewoon in het ruim. De enige drempel is de Engelse security, ik weet niet of die er op letten hoeveel trolleys je hebt.
    pi_62471936
    quote:
    Op vrijdag 17 oktober 2008 10:25 schreef LordLynx het volgende:
    Weet iemand toevallig wat het handbagagebeleid is van VLM van London City naar Rotterdam? Ik vlieg hier over 2 weken mee en op de heenweg neem ik mijn gewone (cabinsize) trolley mee maar ik wil in london een mooie aktetas/businesstrolley kopen, mag ik deze terug dan ook gewoon meenemen of moet ik er 1 inchecken?
    Als het goed is, mag je vanaf de Londonse luchthavens weer 2 stuks handbagage meenemen (vanaf andere Engelse luchthavens nog niet), maar je kan je trolley ook gewoon inchecken, scheelt wat gesleep en op Rotterdam heb je 'm binnen vijf minuten terug.
    Kijk op de website van London City Airport voor de plaatselijke regelgeving, de airline gaat daar niet over.
      zondag 19 oktober 2008 @ 09:25:49 #281
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_62498641
    Ik zag gisteren bij Kassa een item voorbij flitsen over KLM waarbij je niet werd toegelaten aan boord als je het eerste deel van je vlucht (vanaf Dusseldorf in dit geval) niet gemaakt had.
    Ik vroeg mij af waarom ze een medewerker van het programma het lieten proberen, de uitkomst, (niet toegelaten worden aan boord), hadden ze kunnen inschatten gezien KLM dat meerdere malen heeft aangegeven.
    Later werd het duidelijk dat EU claim bereid was om een claim in te dienen (Instapweigering ondanks tijdig aanwezig en in het bezit van een geldig ticket voor de vlucht), en ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk gaat gebeuren en wat de uitkomst hiervan zal zijn...

    Ik vind de maatregel van KLM ook niet van deze tijd, maar er zijn meer maatschappijen die hier gebruik van maken, maar het is wellicht een goed plan als deze praktijken, (het cancellen van de gehele vlucht als een bepaald stuk niet is afgelegd), Europees verboden gaat worden zodat de markt een stuk doorzichtiger wordt...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_62498649
    Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
      Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:15:34 #283
    45833 crew  Fogel
    pi_62499531
    EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.

    Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
    Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.

    "Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).

    En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:16:13 #284
    45833 crew  Fogel
    pi_62499539
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 09:27 schreef Halcon het volgende:
    Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
    Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_62499613
    Vraagje voor de verslaafde rokers onder ons . Op veel vliegvelden is tegenwoordig een rookverbod. Men heeft dan ook geen rookhokjes meer.

    Stel, je hebt in Parijs een paar uurtjes overstaptijd. Nu weet ik dat je daar nergens kan roken. Nu zat ik te denken, je kan in theorie door de immigratie lopen, naar buiten bij de aankomsthal, peukie roken en weer terug door de immigratie ?

    Klopt deze theorie (ervan uitgaande dat je in het desbetreffende land geen visum nodig hebt), en zijn er al Fokkers die dit geprobeerd hebben ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:34:48 #286
    45833 crew  Fogel
    pi_62499740
    Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk ).
    Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.

    PS Ik rook niet

    [ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 19-10-2008 12:35:41 ]
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_62499857
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 11:34 schreef Fogel het volgende:
    Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk ).
    Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.
    Nog afgezien van het verslaafde, ik vind het altijd wel lekker om even buiten een frisse neus te halen .

    Goede tip trouwens ! (Om mijn sigaretten niet te vergeten )
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_62501762
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 11:15 schreef Fogel het volgende:
    EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.

    Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
    Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.

    "Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).

    En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
    Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
    pi_62524153
    Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
    Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
    Wel interessant om te weten !
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 11:50:57 #290
    45833 crew  Fogel
    pi_62524685
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef axz0l het volgende:
    Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
    Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
    Wel interessant om te weten !
    Zoiets?


    Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
    Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_62526360
    Zoiets ja!
    Ik vlieg in hartje winter.. dus met het tijdsverschil en de route die ik vlieg ga ik volgesmij van licht (vertrek om 12 uur 's middags) naar donker (boven groenland) en weer licht (richting Canada).

    Schijnt zelfs kans op noorderlicht te zijn
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      maandag 20 oktober 2008 @ 15:27:52 #292
    43600 bremmie
    Live The Dream...
    pi_62529904
    Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).

    Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
    Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
    Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
    Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??

    De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).

    Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
    The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
    pi_62529921
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 11:16 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.
    Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
    pi_62530240
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef bremmie het volgende:
    Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).

    Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
    Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
    Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
    Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??

    De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).

    Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
    www.schiphol.nl en dan op actuele aankomst en vertrektijden kijken. Maar wanneer je weet om hoe laat ze vertrekt en je de tijdzones kent, kun je het ook wel uitrekenen denk ik zo?
    pi_62531767
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Zoiets?
    [ afbeelding ]

    Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
    Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
    vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:



    Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
    pi_62532173
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef TGV2 het volgende:

    [..]

    Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
    Zelfs met de brandstoftoeslag van tegenwoordig?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_62532186
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
    Is jouw echte naam Hugo van Reijen?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 17:51:27 #298
    45833 crew  Fogel
    pi_62533613
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
    Ad Latjes is er groot mee geworden.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 20 oktober 2008 @ 19:32:44 #299
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_62536034
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:

    [..]

    vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:

    [ afbeelding ]

    Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
    De routes boven de Atlantische Oceaan worden dagelijks bepaald door de aanwezige (zeer krachtige) wind boven de oceaan. Op vluchten naar Noord Amerika heb je altijd wind tegen. Men probeert om de routes zo te leggen, dat je daar zo min mogelijk last van hebt. Vandaar dat het kan zijn dat je de ene keer wat meer noordelijk, en de andere keer een wat meer zuidelijke route hebt.

    Vanwege diezelfde wind, is de vlucht uit Noord Amerika naar Europa altijd sneller dan de vlucht van Europa naar Noord Amerika.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_62537981
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
    Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
    Dan heb je het ook over heel verschillende reizen en soorten vliegtuigen die je niet met elkaar kan vergelijken. Als je met KLM naar Athene was gevlogen, had je dezelfde kleine stoelen gehad waarschijnlijk.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')