quote:
Op maandag 8 september 2008 09:01 schreef SaskiaR het volgende:Ik vlieg vanaf Londen Luton naar Amsterdam. Nu heb ik het vrij strak gepland: mijn trein komt om 18.07 bij station Luton Parkway aan, en het vliegtuig gaat om 19.10. Ik hoef geen bagage in te checken en ik wil ook al online mezelf ingecheckt hebben. Ga ik dat halen?
En, just in case, wat als ik het niet haal? Kan ik dan het volgende vliegtuig nemen (van dezelfde maatschappij, of van een andere maatschappij ook?), en hoeveel kost dat dan?
Dit is te krap gepland.
Allereerst ben je de sigaar als je de vlucht mist, de vlucht van 19.10 is de laatste vlucht van de dag van London Luton naar Amsterdam, de eerste vlucht gaat dan de volgende dag om 6 uur in de morgen, en ben je naast een duur ticket ook een hotelovernachting of een nacht doorhalen op het vliegveld kwijt.
Je komt om 18.07 aan, althans, volgens de planning, treinen hebben nog wel eens vertraging, en uit de trein naar het vliegveld is, als je alles meehebt in 10 minuten, als het wat tegenzit (lees shutlle bus rijdt voor je neus weg), 20 minuten.
Luton Airport is wel eens druk, dan zijn er flinke wachtrijen bij de beveiliging, en dat je achteraan staat in de rij is niet het probleem van de securitymedewerkers of de passagiers voor je.
Als het even kan zou ik bij voorkeur 30 minuten vroeger, of liefst nog eerder aankomen zodat je in ieder geval geen stress hebt.
(Okee, ik had gisteren vanuit Barcelona naar Amsterdam nog exact 25 minuten bij aankomst op het treinstation, maar stresstechnisch is het niet handig, gelukkig waren er in Barcelona (verbazingwekkend op zondagavond) geen rijen bij de beveiliging en kon ik zo doorlopen, maar relaxt is anders).